Pokořená Praha a další události 26. kola FORTUNA:LIGY

01.04.2019 23:30 - Názory a komentáře
 
Nepříliš úspěšná reprezentační přestávka skončila a díky tomu se nám opět navrátila nejvyšší česká fotbalová soutěž. Páteční předehrávku obstaralo očekávané slezské derby, kde trochu překvapivě uspěla domácí Karviná a částečně se vrátila do boje o přímou záchranu.

Na třináctou Bohemku nyní Slezané ztrácí šest bodů. Klokani totiž svou bodovou kolonku nerozšířili a kvůli brance v závěru odjeli s prázdnou z Plzně. A bodově se nedostalo ani na další celky z hlavního města. Jediný bod pro ně obstarala Slavia v domácím zápase s Libercem, výjezdy Sparty do Mladé Boleslavi i Dukly do Opavy totiž byly neúspěšné.

Po dlouhé době také nastala změna v obsazení první šestky. Docela očekávaně z ní vypadl Zlín, a to na úkor Boleslavi. Boj o umístění ve skupině o titul nebo té o Evropskou ligu bude ještě hodně napínavý, neboť mezi pátým Baníkem a desátou Sigmou je pouhých pět bodů. Nyní už se ale místo budoucnosti pojďme zahledět do minulosti a shrnout si to nejdůležitější, co se o víkendu na ligových pažitech odehrálo.

Zápas kola

Plzeň - Bohemians

Plzeň se po dvou venkovních porážkách potřebovala ve Štruncových sadech opět chytnout a i přes náročný průběh se jí to povedlo. Během první čtvrthodiny se dvakrát prosadila zimní posila Beauguel. Poté však přebrali otěže utkání Bohemians. Jindřišek nejprve neproměnil penaltu, později se ale sám trefil. A jelikož mezitím skóroval i Hůlka, bylo skóre dvacet minut před koncem vyrovnané, a tudíž až v samotném závěru vystřelil Viktorce tři body Chorý.



Gól kola

1. Jan Bořil (Slavia)

Jan Bořil je velmi svátečním střelcem, jeho čtvrtá branka ve FORTUNA:LIZE a první proti jinému soupeři než Příbrami ale byla výstavní. Hušbauer vyslal zprava načechraný centr, na který si levý krajní bek pražské Slavie naběhl a dělovkou pokořil skvěle chytajícího Nguyena.



2. Vladimir Jovović (Jablonec)



3. Jakub Yunis (Olomouc)



Jedenáctka kola


Brankář - Miloš Buchta (Olomouc)

Výraznou měrou se podílel na tříbodovém zisku Sigmy ve Zlíně. První skvělý zákrok si připsal proti Vyhnalově hlavičce, blýskl se i proti nepovedenému obrannému zákroku Kalvacha. Čisté konto udržel i ve druhém poločase, v němž mu pomohlo i břevno.

Pravý obránce - Michal Fukala (Liberec)

Do inkasované branky si plnil především své defenzivní povinnosti, poté však hrozil i v ofenzivě. Jeho střela ze solidní pozice se sice neujala, zato jeho hlavička na skórujícího Breiteho znamenala vyrovnání na konečných 1:1.

Střední obránce - Václav Jemelka (Olomouc)

Po zranění parťáka Beneše jej čekal náročný úkol, který však bez větších problémů zvládl. Solidní výkon předvedl v osobních soubojích nejen ve vzduchu, ale i na zemi.

Levý obránce - Jan Bořil (Slavia)

V úvodu vybojoval solidní střelecké pozice pro Zmrhala a Stocha, směrem dopředu byl aktivní i nadále. Dočkal se i pro něj atypického zápisu do statistik, branky. Naběhl si na Hušbauerův dlouhý míč a dělovkou pod břevno nedal Nguyenovi šanci.

Defenzivní záložník - Josef Jindřišek (Bohemians)

Ačkoliv v prvním poločase zahodil penaltu, stal se ústřední postavou comebacku zelenobílých. Nejprve po rohovém kopu hlavou asistoval na branku Hůlkovi, dvacet minut před koncem si vyměnili míč s Reiterem a po rychlém náběhu srovnal stav utkání.

Pravý záložník - Vladimir Jovović (Jablonec)

Černohorský křídelník vstoupil do domácího zápasu proti Příbrami aktivně. Nejprve vyzval k zakončení Doležala, po jedenácti minutách už sám skóroval. Famózním sólem po pravé straně se dostal k zakončení a chladnokrevně překonal Kočího. Ještě před poločasem rozvlnil síť ještě jednou, avšak radost mu sebral rozhodčí. V závěru ještě příbramského brankáře protáhl povedenou střelou.

Střední záložník - Pavel Zavadil (Opava)

Ještě lépe, než je u něj zvykem, zásoboval Zavadil své spoluhráče přesnými přihrávkami. Po pěti minutách se po jeho přímém kopu prosadil Smola. Téhož hráče vyzval k nebezpečné hlavičce i po chvíli, stejně zajímavý byl i jeho centr po čtvrtině zápasu.

Střední záložník - Marek Matějovský (Mladá Boleslav)

V první půli příliš vidět nebyl, do druhé však vstoupil skvěle. Šikovným pasem na Fulneka založil akci, která se ukázala jako gólová. Vítězný gól mohl po jeho rohu vstřelit Tatajev, avšak selhal. A tak to vzal zkušený záložník na sebe a deset minut před koncem rozhodl ranou z hranice velkého vápna.

Levý záložník - Adriel Ba Loua (Karviná)

Šikovný fotbalista z Pobřeží slonoviny byl od začátku velkým nebezpečím pro obranu Baníku. Nejprve neuspěl v úniku proti Laštůvkovi, úspěšný nebyl ani jeho obstřel zpoza vápna. Aktivní byl i po půli, svůj výkon korunoval asistencemi na obě branky. Před tou první poslal přesný rohový kop, druhá padla po jeho přihrávce Galuškovi.

Útočník - Nikolaj Komličenko (Mladá Boleslav)

Před pauzou byl prvním, kdo alespoň náznakem ohrozil sparťanskou branku. Po přestávce už úspěšně zakončil pohlednou akci mladoboleslavských a poslal je do vedení. Prsty měl i ve druhé, vítězné brance svého celku, když vystihl Nitovu rozehrávku a asistoval Matějovskému.

Útočník - Jean-David Beauguel (Plzeň)

Ačkoliv na hřišti pobyl jen padesát minut, zapsal se do dějin zápasu nesmazatelným písmem. V sedmé minutě doklepl do prázdné brány Řezníkův přízemní centr, míč k němu propadl i chvíli poté a ani tentokráte se nemýlil. Mohl zkompletovat i hattrick, jenže do hlavičky se mu připletl spoluhráč.

Zajímavosti

Dvěma brankami proti Baníku se Karviná přehoupla přes hranici 100 branek v nejvyšší soutěži.

A její trenér František Straka načal třetí stovku získaných bodů.

Guélor Kanga a Jakub Hora se prosadili ve čtvrtém zápase v řadě.

Kontroverze

V utkání mezi Mladou Boleslaví a Spartou bylo hned několik situací, které více či méně zaváněly penaltou. Mezi nimi i tato.



Romanu Skuhravému se v Opavě nedostalo vřelého přivítání.


Vtipné momenty

Martinu Haškovi chybělo ke spokojenosti s efektivitou svých svěřenců hodně.



Ani obecně chválený Matouš Trmal není neomylný.



Zahustel a Costa svým způsobem bránění velkou radost sparťanským fanouškům neudělali.


Zachyceno na sociálních sítích

Nejen do kliček se umí zamotat ligoví fotbalisté...


Někteří fanoušci Slavie by očividně rádi uzavřené sektory i v derby.


Nebo si něco bez koriandru dá i Jaroslav Tvrdík?


Tabulka
 TýmZVRPSB
1.Slavia Praha26212364:1965
2.Viktoria Plzeň26184439:2558
3.Sparta Praha26155645:2350
4.FK Jablonec26135847:2444
5.Baník Ostrava26116932:2939
6.FK Mladá Boleslav26107946:4037
7.Fastav Zlín261131231:3336
8.Slovan Liberec2698927:2335
9.FK Teplice261051130:3535
10.Sigma Olomouc261041230:3734
11.SFC Opava26861236:4030
12.1. FC Slovácko26931427:4030
13.Bohemians Praha 190526681225:3526
14.1. FK Příbram26751429:5926
15.MFK Karviná26551630:4820
16.Dukla Praha26541721:4919
Autor: Martin Vejdělek
Počet zobrazení: 2978
Komentáře (157 / 0 nových)
C-M@ster
01.04.2019 23:54
#
Často vám to donesou s koriandrem, i když chcete bez.
ratusek
02.04.2019 09:26
#
Bosko
02.04.2019 07:11
#
Je to k0k0t ten rozervavac. Na druhou stranu, aspon rval chvili neco jinyho nez "Ruce! Ruce!"
Wendigo
02.04.2019 07:14
#
Fíha, tak Jovović strelil ten gól priam maradanovským spôsobom... A pritom to podľa mňa technicky vôbec neurobil nejako zvlášť brilantne a jeho strela nebola ani prudká ani dobre umiestnená... Na realizáciu takejto parády mu úplne stačila totálna nemohúcnosť pätice pŕíbramských hráčov okolo neho + statický brankár
andrew96
02.04.2019 08:40
#
Spíš jen běžel dopředu a obrana Příbrami se zase jednou ukázala.
Wendigo
02.04.2019 09:30
#
Blasphemer
02.04.2019 09:31
#
KingMaster13
02.04.2019 18:02
#
kilobyte
02.04.2019 13:26
#
Baví fotbalem Nebyla to právě Příbram kdo dostal ten gól po "sólu" přes půlku hřiště, jak ten útočník běžel pořád rovně a obránci mu uhýbali?
Mumloch
02.04.2019 13:34
#
Byla V zápase s Libercem.
Wendigo
02.04.2019 13:45
#
Máš pravdu, to bol ten gól Peška v zápase s Libercom v ktorom Příbram prehrala 4:0. Jovovičov gól bol z podobného súdka, obrana Příbrami je teda fakt tragická. Pri pohľade na tie akcie nedokážem odhadnúť, či sú fakt takí mizerní futbalisti alebo tie súboje z nejakého dôvodu vypúšťajú úmyselne a len tak si poklusávajú po ihrisku aby sa nepovedalo.
sosna
02.04.2019 07:41
#
Buchtič
ryzskej
03.04.2019 07:43
#
F.Torres
02.04.2019 08:12
#
Ten Zahustel s Costou jsou kouzelný To prostě musí dělat naschvál, to přeci není možné na ligové úrovni
Wendigo
02.04.2019 08:33
#
Husťa
ratusek
02.04.2019 09:24
#
kilobyte
02.04.2019 13:27
#
Smutné je, že to naschvál nedělají.
grumpa
02.04.2019 08:18
#
V té Opavě místo aby byli Skuhravému vděční za práci jakou tam odvedl, tak ho radši uráží jak zhrzená milenka. Čemu se vlastně divím?
denny07
02.04.2019 08:42
#
Však se tam píše, že byl bohem pro Opavany, tím jednoznačně dali najevo, jakou práci tady odvedl. To, že odešel, když se nedařilo a pár dní na to šel k největšímu konkurentovi o záchranu (tehdy to tak vypadalo), takže musel jednat za zády během angažmá v Opavě, mlžil, říkal, jak je pro něj Opava jako jeho dítě a nejednal fér, z něj udělalo toho vola. Jako nějaké urážení mi to teda nepřijde, na zápase nebyl jediný hanlivý pokřik a Roman po zápase taky řekl, ze baner byl úsměvný pro něj a bral to v pohodě.
Y.N.W.A
02.04.2019 09:07
#
jestli je to takto, tak ok...
Blasphemer
02.04.2019 09:19
#
To už tak bejvá, když odejde "z rodinných důvodů" a dva dny na to už má job u konkurenta v boji o udržení.
ratusek
02.04.2019 09:25
#
navíc celý zápas byli slušní. Čekal jsem, že mu naloží víc
KingMaster13
02.04.2019 18:02
#
mickey mouse
02.04.2019 14:34
#
PlackaSKS
02.04.2019 09:05
#
Ten speaker je Retard, to si myslí tak 50% kotle už dlouho a zbytek jsou podobní kokoti. Od strašáka to kleslo hodně... Ale zbytek pobavil.
trevorFCB
02.04.2019 12:53
#
Pokud je retard, tak se ukaž ty na stupínku a předvěď ostatním tebou jmenovaným kokotům (myslel sem, že to jsou tvoji spolufanoušci, kdy bojujete za jedne klub, asi sem se mýlil), jak za to vzít. Bude to určitě lepší způsob, než psát na nějaké diskuzi a ostatní slávisty zesměšňovat či urážet
kilobyte
02.04.2019 13:29
#
I kdyby tam jenom stál a mlčel, tak předvede 100x inteligentnější výkon.
mistr129
02.04.2019 13:31
#
Pablos
02.04.2019 13:35
#
trevorFCB
02.04.2019 14:08
#
Inteligentnější výkon by předvedl, kdyby se nesnažil nahonit body tady na diskuzích brečením, ale spíše by to řešil interně u lidí, jenž vedou třeba jejich scénu na tribuně.
lichna.
02.04.2019 14:53
#
Zas to zbytečně nehroť. Napsal svůj názor, nic víc. Myslím si, že tu jsou jiní, kteří tu vyloženě vyplakávají.

Taky nechodíme s veškerou kritikou např. za trenérem nebo hráči ale napíšeme to tady, twitter či jinde.
trevorFCB
02.04.2019 15:27
#
Tak každý tohle vidíme asi jinak.
Buď pod rouškou anonymity jdeš na nějaký svůj domovský web, kde napíšeš o lidech, se kterýma fandíš stejnému mužstvu, že to jsou kokoti a spíkr retard a budu si bušit do internetových prsou, jaký já jsem borec, pohoním si ego a imaginární spolek ti pogratuluje
(přitom co je pohoršujícího na tom, co po něm křičeli?
To už by kluci třeba z Orlové byli psychicky v prdeli, co s námi jezdí, když v jednom kuse slyší "socka on tour" nebo já, když si zase třeba ze mě dělá Havířov prdel ...)

Anebo zajdu přímo za těma dotyčnýma a třeba se s nima o tom pobavím. Neměl by to být v tom problém, pokud se nebudeš chovat jako retard a kokot. Alespoň se to vyřeší na bázi klubu-společných fanoušků a i tím se třeba pozvedne kultura supportu, než vzlykat a urážet své souputníky...
Cukroušek
02.04.2019 15:57
#
Co ti na to mam rict...ses hnusny rasista!
lichna.
02.04.2019 16:42
#
Tak ono ne vždy je ale tahle kritika přijata a člověk je spíše za kreténa. Jako chápu tě, víceméně máš i pravdu, ale podle mě to má pořád dvě strany..

U nás v kotli by podle mě přesně to, co ty popisuješ, fungovalo. Třeba na Spartě pochybuju..
trevorFCB
02.04.2019 17:16
#
Upřímně, dle mého úsudku se i ta situace na Spartě demonizuje... Ano, řeže se to tam, ale co sem tak slyšel, většinou dostali přes držku ti, co měli pod rouškou anonymity na některé aktivní kecy a pak nějak neodhadli, že již nejsou za klávesnici. A dále, že mlatili ozrale vandraky,... Pokud je to pravda, tak zrovna tohle kvituji.

Jo, u nás je to fajn a jsem za to velmi rád , i když si nemusí všichni sedět i co se týče názorů a sympatií , více bych to veřejně nerad rozebiral
lichna.
02.04.2019 20:49
#
andrew96
02.04.2019 17:41
#
Předpokládám ale, že s kluky z Orlové se znáte, víte, co od sebe čekat, pohybujete se v relativně blízké komunitě a podle toho ty vtípky snáší.
Cukroušek
02.04.2019 15:50
#
Pokud by se k hlavnimu slovu dostal placka a dalsi mistni lepsodiskuteri, znamenalo by to zasadni revoluci na stadionech - misto vlajek a sal by se do kotle nosili smajlici a choraly by nahradily souteze o nejlepsi vtipek. Ze bys predtim musel projit kadrovacim protokolem ani neni treba mluvit...
trevorFCB
02.04.2019 15:54
#
Ach jo...
clovek1
03.04.2019 10:15
#
Posledni Kovboj
02.04.2019 17:47
#
sosna
02.04.2019 13:46
#
Že fandí společně jednomu klubu přece neznamená, že někteří nemůžou být kokoti.
T7s
02.04.2019 15:27
#
sam vis, ze takhle jednoduchy to neni..
trevorFCB
02.04.2019 15:32
#
Je... Když chodíš podporovat svůj klub, jsi aktivní (neříkám, že nutně musíš být v tělocvičně a malovat choreo třeba), chováš se normálně, tak bych neviděl v tomhle problém.
T7s
02.04.2019 15:33
#
narazel sem na to, jako ze by tam prisel a slusne ho pozadal, jestli to za nej nemuze vzit.. to je utopie
trevorFCB
02.04.2019 15:53
#
U nás, když někdo picoval, tak naopak mu byl nabídnut megafon, ať se ukáže sám
mistr129
02.04.2019 15:55
#
Takže když budu pičovat na Bořila, měl bych dostat možnost zahrát si levýho beka?
trevorFCB
02.04.2019 16:21
#
Je rozdíl picovat na spikra a na hráče...
Cukroušek
02.04.2019 16:39
#
Presne tak. A kdyz budes nahodou nespokojen se svym autem, tak si na krk dej volant, na koncetiny kola a jezdi si po silnici sam.
lichna.
02.04.2019 16:43
#
trevorFCB
02.04.2019 17:17
#
clovek1
03.04.2019 10:16
#
Rarášek
03.04.2019 17:14
#
Cukroušii, tyvole
fenixLFC
03.04.2019 21:29
#
db18
04.04.2019 07:09
#
Cukroušek
02.04.2019 16:36
#
Hlavne to u nas vedou rozumni lide, kteri nemaji s konstruktivni kritikou zadny problem. Naopak o ni casto prosi...
rufus
02.04.2019 17:22
#
U nás si v lepším případě takovýho člověka nikdo nebude všímat. Jinak dostane přes držku. Nějakej dialog tam fakt nefunguje.
Losinho
02.04.2019 18:03
#
T7s
04.04.2019 11:24
#
trevorFCB
02.04.2019 15:53
#
A tenhle dotycnej picuje, jen zatím srabacky na netu.
Losinho
02.04.2019 18:04
#
hroznej kkt
Blasphemer
02.04.2019 09:16
#
10. pro koriandr
lichna.
02.04.2019 09:19
#
Asi jsem zlý člověk, ale ta objednávka mě pobavila..
ZB 07
02.04.2019 10:20
#
taky
db18
02.04.2019 10:49
#
Mne to přijde směšný jen kvůli čínským majitelům Slavie.
verv
02.04.2019 10:54
#
Blasphemer
02.04.2019 10:57
#
Scorsesehö_öbočí
02.04.2019 11:01
#
Přesně, kužecí kungpaó si měli obědnat.
DeformFCB
03.04.2019 08:01
#
Moje češtinářka se obrací v hrobě.
lichna.
02.04.2019 11:17
#
Kang & Kodos
02.04.2019 13:08
#
kilobyte
02.04.2019 13:29
#
8lampard8
02.04.2019 11:46
#
Pony Slaystation
02.04.2019 09:39
#
Speaker je evidentně dement, ale označovat tohle za rasismus?
Greny
02.04.2019 09:42
#
v tom pripade se muze rvat treba na Ngadea : dal bych si banan ?
Pony Slaystation
02.04.2019 09:46
#
nepíšu, že to není urážlivé, ale rasismem se dneska označuje všechno
Scorsesehö_öbočí
02.04.2019 11:01
#
Copak černoši podávají banány?
RM1999
02.04.2019 14:08
#
To je neporovnatelné. Banán je v souvislosti s černochy obecně chápán jako narážka na opice. Tady šlo (kromě projevení hlouposti speakera) o stereotypní uvažování. Vietnamci prodávají jídlo, tak si u něj udělal objednávku. Slávističtí černoši zase na Václaváku rozdávali reklamní letáky bordelů (aby si pak to jídlo mohli aspoň u Vietnamců koupit) - a kdyby po Ngadeuovi někdo chtěl volňásky do bordelu, tak to přece taky není rasismus.
Mass
02.04.2019 17:06
#
No kdyby na mě v zahraničí někdo pořvával, ať mu donesu pivo, neurazím se.
Y.N.W.A
02.04.2019 09:50
#
tohle je aktuální problém - nikdo neví, kde je ta hranice, zatímco Šíp si z toho ve Všechnopárty může udělat vtípek, kterýmu se celý senilní obyvatelstvo v publiku zasměje, jaký je to kulišák, takhle na stadionu je to problém... další věc - z předsudků a stereotypů (možná i vymyšlenejch) můžeš dělat vtipy na Brňáky, ale nemůžeš je samozřejmě dělat na Konžana nebo Vietnamce, protože to už je vlastně útok na rasu!??

...mně osobně vadí ten nedostatek nadhledu (zejména ale od těch potrefenejch), kdy nejsou schopný vzít vtip a ze srandy z rozdílů mezi národy či etniky (jako jo, prostě tam jsou - kulturní, fyziognomické atd. - viz třeba atletika) dělaj rasismus ... ne, rasismus je nadřazování jedný rasy nad druhou, což tohle dle mýho není... nebo je?
ratusek
02.04.2019 09:56
#
Pablos
02.04.2019 10:03
#
Blasphemer
02.04.2019 10:08
#
Tu hranici by si snad měl umět poznat, ne? Fakt není ok řvát na někoho, koho vůbec neznáš, nějaký narážky založený na jeho původu a rase. A ještě se divit, že nemá dostatek nadhledu. Co to je, ty vole.
Pablos
02.04.2019 10:14
#
tak je snad jasný, že to v pohodě není... je to dementní a ubohý, ale zase jako rasismus mi to úplně nepříjde.
Blasphemer
02.04.2019 10:16
#
Tak vzhledem k tomu, že je to založený na rase, tak asi jo?
Pablos
02.04.2019 10:26
#
Mně to teda příjde na úrovni řvaní třeba na Slováka kde má ovci např.
Blasphemer
02.04.2019 10:27
#
No, taky že je.
mayday
02.04.2019 12:34
#
A to je copak rasismus? To je prdel, demence, jak tomu kdo chce říkat. A v tomto nevidím rozdíl, jestli to řve Čech na Slováka nebo Čech na Vietnamce.
Souhlasím s názory výše, že to je ubohost a trapas, ale ne rasismus.
Blasphemer
02.04.2019 12:40
#
Já píšu, že je to na stejný úrovni a ne že je to rasismus. To je snad úplně jasný každýmu, ne?
lichna.
02.04.2019 10:30
#
Tak spíše je to založeno na národostním stereotypu ne? Než na rase.. Prostě každý Vietnamec prodává boty nebo nudle. Kdyby na něj ukazovali šikmé oči, nebo řvali něco o žluťácích, pak by to bylo dle mě založeno na rase.

Ale jako rasismus bych to asi nepovažoval.
Y.N.W.A
02.04.2019 11:18
#
Pablos
02.04.2019 10:33
#
Nebo takhle... Když by čistě teoreticky tady byla velmi rozšířená populace u nás černochů a velká většina z nich tu třeba prodávali rolexky... v každém městě, v každé čtvrti bys prostě na ně narážel a už jen při pomyšlení na to, koupit si rolexky, první co by tě napadlo, no jdu za černochem pro ně.
A teď si vem, že by někdo na něj zařval na fotbale: ,,Hej máš nějáký rolexky, ha ha ha ?" A někdo jiný vedle něj: ,,Negře zkurvenej, hu hu hu !!! "
Oboje to je pro tebe rasismus prostě ?
Blasphemer
02.04.2019 10:45
#
Čistě teoreticky se pojďme bavit o tom, co se děje v reálným světě. Protože zrovna černochy se tady na stadionech řve pouze to druhý, takže se asi nemá moc cenu bavit o tom, co kdyby se na ně teoreticky řvalo něco jinýho.
Y.N.W.A
02.04.2019 11:20
#
jasně, to druhý je špatný a je třeba to trestat... ale to první je právě paralela s tím koriandrem, prostě je to vtípek, ano, do jaké míry buranský, je otázka, ale to je spíš otázka vkusu, smyslu pro humor (každej ho má někde jinde) atd...
Pony Slaystation
02.04.2019 10:16
#
tyhle narážky ale nejsou založený na původu ani na rase
Blasphemer
02.04.2019 10:17
#
Jo, určitě by na něj něco řvali něco o koriandru, kdyby se jmenoval Novák a byl to čistokrevnej árijec. Tomu ver.
db18
02.04.2019 10:49
#
Zase se jmenuje Nguyen, jako padesát majitelů večerek a vietnamských bister ve Vršovicích...
negrles
02.04.2019 11:02
#
v cele republice spis
meno
02.04.2019 14:47
#
Protože zrhuba 38% Vientamců se tak jmenuje. Na nějakýho Nováka taky neřveš - jdi se utopit pivem, který sis nakrad.
db18
02.04.2019 14:55
#
A 50 Nováků v Praze krade pivo?
meno
03.04.2019 15:08
#
Je to úplně stejnej stereotyp. Vietnamec = večerka je totožné s Čech = zloděj.
Manny
02.04.2019 14:00
#
Pony Slaystation
02.04.2019 10:12
#
Taky bych řekl, že tohle nálepkování je spíš projevem kreténismu než rasismu...
Pablos
02.04.2019 10:39
#
sosna
02.04.2019 10:44
#
" On není rasista, on je jenom debil."
Fantomasova sestra
02.04.2019 11:29
#
ondrasch77
02.04.2019 20:50
#
andrew96
02.04.2019 10:55
#
Snad nechceš srovnávat vtipy o Brňácích a vtipy o Afričanech/Asiatech.

Je třeba rozlišovat vtipy mezi etniky v rámci jedné rasy a "vtipy" na účet druhé rasy. Kor, když ta rasa je u nás minoritní.
Salfovic
02.04.2019 11:12
#
Vtip jak vtip. Teď mě zrovna žádný rasistický vtip nenapadá, tedy až na ty profláklé o cikánech, nemáte někdo nějaký po ruce?
Y.N.W.A
02.04.2019 11:14
#
no ale takhle to právě nestojí - já si nedělám legraci z rasy, já si dělám legraci z nějakého stereotypu... podobně jako zakázali tu reklamu na mobily, kde si dělali srandu z Poláků - to snad není rasismus ne? ...nehledě na to, že dělat si legraci opravdu neznamená nadřazovat rasu
Y.N.W.A
02.04.2019 11:18
#
zkrátka z toho jak to vnímám je dnes úzuz, že si nesmíš udělat legraci z nikoho jiného, než z příslušníka stejné státní příslušnost a to ještě nesmí být jiného etnika...takže nám fakt akorát zbývaj ty Brňáci
Salfovic
02.04.2019 11:20
#
Dělat si legraci z mentálně zaostalých je ale také zapovězeno.
andrew96
02.04.2019 15:09
#
Jenomže ten stereotyp může být snadno chápán jako zesměšnění a urážka rasy. Tady je to nabíledni, vietnamská menšina sloužící Čechům jako pracovní síla.

Příklad s Poláky je zase zcela něco jiného. Samozřejmě že to není rasismus.

Můžeš si dělat legraci, ale zároveň musíš vědět, v jaké situaci, společnosti a dalších okolností můžeš ten vtip použít.
Y.N.W.A
02.04.2019 16:01
#
to beru
Pablos
02.04.2019 11:21
#
Naopak už to, když to rozděluješ.. tak je to hrozně rasistické, protože je vlastně na základě jejich rasy považuješ za něco jiného na které musí být jiné pravidla.
Fantomasova sestra
02.04.2019 11:30
#
přesně
Y.N.W.A
02.04.2019 11:43
#
naheCZ
02.04.2019 12:27
#
Mumloch
02.04.2019 13:40
#
RM1999
02.04.2019 14:11
#
andrew96
02.04.2019 15:12
#
Považuji je za menšinu a zároveň ctím ochranu menšin. A rozlišování není rasistické, že jsou mezi rasami rozdíly si je vědom snad každý. Rasistické by bylo, kdybych je urážel, ne pokud je chráním.
Pablos
02.04.2019 15:39
#
Tak mluvil si o vtipech ...a to pak vyzní prostě opravdu hloupě, když vtipy existují úplně na všechno a na všechny a ty bys je chtěl rozlišovat na základě rasy Nepopírám, že vtip může být urážlivý pro někoho ...ale to může bejt pro zrzavýho chlapa, pro blondýnu, pro policajta, pro slepýho, pro Žida, pro Somálce, pro Rusa, pro Američana, pro hokejistu ....atd.
Mumloch
02.04.2019 15:42
#
andrew96
02.04.2019 15:57
#
Pořád vidím jasný rozdíl mezi vtipem o policajtech a o Afričanech.
mistr129
02.04.2019 16:15
#
Často a rád klidně nějaký vtip o menšinách, potažmo jiných skupinách udělám. Ale je to mezi úzkou skupinou třeba kamarádů, taky nechodíš po ulici a nepořváváš na černochy, že pro ně máš na zahradě nějakou práci. A na fotbalovým stadionu je to vrchol zbabělosti, když fanoušek je tam v pozici, ve které může defakto všechno, kdežto Nguyen by třeba za prostředníček nebo nějaký konflikt byl potrestán. Navíc za sebou měl stádo dalších fanoušků.

Když uvedu hypotetickou situaci, že bych třeba přišel o nohu, tak bych (snad) neměl problém si z toho taky v nějaké příhodné situaci udělat srandu, ale kdybych od cizích lidí třikrát denně poslouchal ty samé narážky, tak by mě to dost vadilo.
Pablos
02.04.2019 17:16
#
Já nejsem zastánce toho ale... naopak jsem kus někde kdesi nahoře psal, že to považuji za ubohý a dementní... takže tak něják nemluvíme o tom samém spolu teď... téma není kde a kdy použít vtip (to snad každej rozumnej člověk chápe), ale že vtip jako takový, může být urážlivý pro každého, né jen že má jinou rasu. A když se tedy přímo vrátíme na stadión tak mně příjde větší urážení, když se na Baroše řve ty cigáne, než když u někoho objednám jako jídlo z čínský restaurace.
mistr129
02.04.2019 19:45
#
Já jsem tvému příspěvku ani nějak neoponoval, spíš jsem rozvíjel diskuzi. S Barošem souhlasím
Manny
02.04.2019 19:16
#
Fantomasova sestra
02.04.2019 11:31
#
Manny
02.04.2019 13:58
#
gusticek
02.04.2019 11:19
#
Je nejluxusnější, když tě někdo uráží, že si pražák brňák negr a podobně a ty to zvládneš a nasereš ho.
Y.N.W.A
02.04.2019 11:22
#
ale dyť právě, proč se urážet? ...
gusticek
02.04.2019 11:25
#
Urážení je blbost, ale lidská společnost je založená na tom, že za tebe někdo maká a urážením mu snížíš sebevědomí a líp ho ovládáš.
Y.N.W.A
02.04.2019 11:29
#
no a o tom to je... tak se neurazím a nedám mu příležitost... jako žijeme ve světě, kde se máme prát o místo a ne, že nás pořád někdo povede za ručičku... nemyslím tím návrat do středověku, abychom se mydlili, určitou úroveň společnosti máme, ale nemůžou všichni chtít všechno ode všech a ještě to mír na papíru a když to nedostaneš, tak tě zažaluju... nějakej ideální stav nikdy nebude
clovek1
02.04.2019 11:24
#

Třeba se v budoucnu zakáže i slovní spojení jako prešovský beton (shazování úrovně útočné řady Prešova) nebo česká ulička (naznačování neschopnosti Čechů hrát jeden na jednoho a nutnost dopomoci si přihrávkou).
Y.N.W.A
02.04.2019 11:26
#
a co taková "černá práce", na kterou byl v Realu Makelele, a teď je na ni třeba v Chelsea Kante... chudák Bosák, říct to dnes, tak je zažalovanej
Fantomasova sestra
02.04.2019 11:31
#
ondrasch77
02.04.2019 20:52
#
Fantomasova sestra
02.04.2019 11:32
#
8lampard8
02.04.2019 11:48
#
C-M@ster
02.04.2019 12:05
#
Blaza27
02.04.2019 14:47
#
T7s
02.04.2019 15:29
#
ondrasch77
02.04.2019 20:46
#
Shevchenko
02.04.2019 10:30
#
Je suis koriandr
Fantomasova sestra
02.04.2019 11:29
#
Posledni Kovboj
02.04.2019 17:50
#
mayday
02.04.2019 12:39
#
Tak že šestky vypadl Zlín, a to "na úkor" Boleslavi, která se posunuje nahoru.
Holt/hold a na úkor, to se snad nikdy lidi pořádně nenaučí.
kilobyte
02.04.2019 13:36
#
Vždyť je to dobře, ne? Nikdo nechce být 6.
ratusek
02.04.2019 14:08
#

Ale my jo, nechápu touhu být sedmý a střihnout si zápas navíc o EL, který tým ze středu nemá moc šanci venku vyhrát

Navíc šestý hraje doma se Slavií a s Plzní/Spartou
kilobyte
02.04.2019 14:12
#
Tak třeba taková Boleslav už se klepe nedočkavostí na to až v červenci/srpnu dostane od nějakých pastevců klepec.
ratusek
02.04.2019 14:14
#
gusticek
02.04.2019 15:11
#
Klepat se na klepec
lichna.
02.04.2019 14:54
#
Navíc to páté místo je prostě pořád hodně nadějně otevřené.. Zase nejsme tak špatný tým, abychom se doma báli Teplic nebo Opavy. To, že dostaneme v Plzni a Jablonci, s tím počítám.
ratusek
02.04.2019 17:18
#
No vzhledem l tomu co předvádíme se Teplic bojím a derby asi neumíme. Takže můžeme ze 4 zápasů mít klidně třeba jen bod.
Y.N.W.A
02.04.2019 15:04
#
co je špatný na na úkoru?
Y.N.W.A
02.04.2019 15:07
#
aha... jakože ve smyslu "Zlín způsobil újmu Mladé Boleslavi" asi že? ...no jo, to je jako kvůli a díky... "vypadli jsme díky dvěma gólům" nebo "zajela ho nešťastnou náhodou díky špatným brzdám"
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
Anketa
Dokončí Martin Hašek sezónu na lavičce Bohemians?
Dokončí a povede je i nadále (50 / 62%)
Dokončí, ale poté se bude pakovat (24 / 30%)
Nedokončí (7 / 9%)
Anketa byla ukončena!