Přidej na Netvibes
EuroFotbal on Facebook

Eurozápisník XII. aneb Švýcaři na roztrhání, oči na vydrápání

20.06.2016 10:53 - Názory a komentáře
 
V repríze duelu předloňského MS, v němž se Francouzi se Švýcary společně zasadili o sedm branek, tentokrát nehrály prim góly, nýbrž příslušenství. Nekalým praktikám domácích neodolaly rovnou čtyři dresy, přičemž pod rutinním nátlakem jednoho ze Švýcarů pro změnu prdnul balon. Více fotbalové zábavy tedy přineslo utkání Albánie s Rumunskem, kde nováček konečně skóroval a živí naději na postup...

Ještě, než se pustíme do rozboru všech tří utkání, dovolte mi připomenout podstatu jednoho z pilířů tohoto formátu Eurozápisníku: tabulek se třemi výraznými postavami každého utkání.

Uvnitř hned zkraje najdete nejlepšího hráče daného zápasu dle statistického serveru WhoScored.com. Důvod zrovna jeho využití je nasnadě: tamější databázi považujeme za nejkomplexnější, a tedy i zpravidla nejlépe vypovídající o reálných výkonech.

Abyste potom nemuseli na onu stránku sami chodit, vypíchli jsme pro vás právě ty statistické kolonky, které k fotbalistovu ocenění symbolickou hvězdičkou patrně nejvíce přispěly.

Dále už následují čistě naše volby hrdinů i odpadlíků, přičemž jsme si soukromě dali za úkol nikdy se s WhoScored nekřížit a vybrat pro vás tím pádem co možná nejvíce aktérů.





1) Cabaye měl přinést do hry Francie nový rozměr, zahrál však "dokonalého Kantého". A ne že by na tom bylo něco špatně, to ani omylem. Yohan Cabaye v utkání proti Švýcarsku na svém postu poměrně dominoval a v roli nevýrazného defenzivního záložníka měl za celých devadesát minut snad jen jeden slabý moment. To když jasně fauloval Shaqiriho před vlastní šestnáctkou - jenže dokonce i tento ojedinělý okamžik rozhodčí přehlédl a Cabaye zůstal dokonale bez úhony. K tomu devětkrát odebral míč soupeři, třikrát přerušil Švýcarskou akci a čtyřikrát balón odklízel do bezpečí.

Já osobně jsem si však od třicetiletého záložníka představoval trochu jiný výkon. Cabaye je technicky na jiné úrovni než Kanté, má schopnost diktovat tempo hry a z hloubi pole ji i tvořit. Tohle jsme však, až na jeden, dva nevýrazné momenty, v jeho hře vůbec neviděli. A právě v tomhle je jeho přínos pro francouzskou hru, protože tyto kvality nikdo jiný v týmu nemá. Cabaye si však prakticky nechodil pro míče od stoperů, kteří vše hráli přes Pogbu nebo kraje hřiště. Když navíc balón měl, hrál ho téměř vždy opatrně a do stran. Jen dvakrát se odhodlal k vertikální příhře do útočné třetiny - a v obou případech neúspěšně.

Může to být způsobeno i tím, že Francie hrála především ve druhém poločase nezvykle reaktivní fotbal, míč měla na kopačkách výrazně méně času než soupeř, což pro hru deep-lying tvůrce hry vskutku není optimální situace. Považte sami - proti Albánii a Rumunsku měli Francouzi šedesátiprocentní držení míče, se Švýcarskem jen něco lehce přes čtyřicet. Abych to tedy shrnul, Cabaye zahrál výborně, byť do týmu nepřinesl příliš nového. Deschamps ho totiž využil přesně do utkání, kde mu klidně "stačil" Kanté. Je však příjemné zjištění, že bývalý záložník PSG zvládá i tuhle nekreativní roli.

2) Obrana Francie není žádný průšvih. Naopak, skvělá práce Ramiho s Koscielnym spolu se štítovým záložníkem má za příčinu enormní nudu pro gólmana Huga Llorise. Před turnajem přitom právě při diskuzích o hře středních obránců padaly nejsilnější zmínky na nedokonalost nebo potenciální trable. Obzvlášť Adil Rami, který by bez zranění řady zadáků nebyl ani v nominaci, měl být ohniskem v tomto negativním smyslu.

Jenže ono to až na drobné výjimky funguje Francii dokonale. Proti Rumunsku totálně shořel Evra, nedostatky mají svěřenci Didiera Deschampse i při standardních situacích. Ale tím to hasne. Zápas se Švýcarskem si podmanil Laurent Koscielny, který úžasně četl hru, vystupoval do přihrávek soupeře a překvapivě kraloval i v osobních a hlavičkových soubojích. Breel Embolo si s Koscielnym za zadkem ani "neštrejchnul" a nemohl využít své hlavní domény - rychlosti. Stoper Arsenalu byl pozičně tak vynikající, že běžecké souboje jednoduše nemusel podstupovat.

A tak se Lloris už druhý zápas za sebou nemusel ani jednou natahovat po střele. Za 270 minut na něj šly dvě rány - z penalty a po rohovém kopu. Francie měla při cestě za domácím zlatem spoléhat hlavně na nadupanou zálohu a silnou ofenzivu. Možná se však k finále bude muset proplížit přes perfektní obranu. Kapacitu na to evidentně má.

3) Pět bodů je pro Švýcarsko až až. Papírově bylo Petkovićovi svěřenci jasným favoritem na druhé místo, což nakonec i potvrdili a momentálně vyhlíží, zda v osmifinále vyrukují na Polsko, Severní Irsko nebo snad Německo. Je nicméně smutným faktem, že Švýcaři v základní skupině neprohráli jen záhadou a díky velkému štěstí.

Už před zápasem s Albánií si museli natrhat plné kapsy čtyřlístků a následně vynášet do nebes gólmana Sommera, protože ten i v oslabení musel řešit velké množství problémů včetně samostatného nájezdu v samém závěru utkání. Švýcarsko sice inkasovalo jediný gól z pokutového kopu, ale kdyby jich bylo třikrát, čtyřikrát tolik, nikdo by se nedivil.

Že je Djourou slabinou reprezentačního týmu se dokonale projevilo i dnes. Nebyl dokonalý pozičně, ztrácel v osobních soubojích a nestačil ani rychlostně. Všechny nedostatky se ukázaly při onom úžasném úprku Sissoka, kdy se Djourou nechal snadno opít rohlíkem, a pak se ani nemusel snažit unikajícího soupeře zastavit. O krajních becích v čele s nebránícím Rodríguezem už se toho napovídalo dost a dost. Pokud hned v prvním vyřazovacím kole Švýcaři v obraně nevyhoří, budu nesmírně překvapen.

(mu)





1) Po psychické stránce neměli Rumuni šanci. Přitom nechybělo mnoho a zápas se mohl vyvíjet úplně opačným směrem; v úvodních zhruba dvaceti minutách byli Rumuni viditelně lepší, ukazovali, že individuálně mají zkrátka kvalitnější hráče a albánský gólman Etrit Berisha znervóznil spoluhráče několika nejistými zásahy. Jenže to bylo ze strany favorita tak nějak vše. Jakmile si albánská hra takříkajíc 'sedla' - a poté, co sudí Královec benevolentně přešel pár přemotivovaných faulů - bylo už prakticky jasné, který z týmů je na zápas lépe připraven.

Albánci měli díky nějakým padesáti (!) tisícovkám fanoušků v Lyonu prakticky domácí prostředí a klíčové pasáže utkání zvládli na jedničku. Toto byl výkon sebevědomého týmu, který si uvědomuje vlastní limity a hraje přesně tak, aby vynikly jeho přirozené přednosti. Tedy herní organizace, bojovnost, výdrž a zdravá agresivita. Historická výhra je logickým vyústěním situace: Albánci se rvali, šli za třemi body, ukázali snahu a týmového ducha. Rumuni oproti nim vypadali jako nesehraný kroužek individuí.

2) Jaká je logika v krocích Anghela Iordanescua? Předchozí bod ostatně úzce souvisí s osobou zkušeného rumunského trenéra, jehož skládání základní sestavy v průběhu turnaje vyvolávalo otázky, na něž umí odpovědět asi jen on sám. Vlastně jde nakonec o otázku jedinou, ale o to palčivější: Proč bylo tak nutné najít v jedenáctce místo pro Bogdana Stancua?

Jistě, Stancu je stále ještě nejlepším střelcem Eura, teď už vlastně jediným Rumunem, který vůbec dokázal skórovat. Jenže oba góly vstřelil z penalty. Přičemž tu druhou, proti Švýcarům, v jediném zápase, v němž jeho tým bodoval, zařídil svojí akcí skvělý Chipciu. Který dnes na křídle chyběl, protože na jeho místě hrál právě Stancu.

Je těžké kritizovat hráče, díky jehož pevným nervům byli Rumuni před zápasem stále reálně ve hře (a proměnit penaltu skutečně není na této úrovni nic jednoduchého, jak dosvědčí jistý portugalský kapitán). Jenže s výjimkou jedné povedené střely ve výše zmíněné úvodní dvacetiminutovce byl Stancu na hřišti vlastně k ničemu. Na křídelní hru nemá techniku, rychlost ani pohyb, takže místo toho, aby talentovanějším Rumunům pomáhal tlačit na albánský blok, svým spoluhráčům spíše překážel. Také Stanciu nepotvrdil pověst jednoho z možných překvapení turnaje; na hrotu mezitím místo běhavého Andoneho operoval Alibec, chlap jak hora, jehož fyzické přednosti pozičně výteční Mavraj s Ajetim dokázali eliminovat.

Teprve po jeho zranění přišel do hry Torje a hra Rumunů opět získala šťávu a ofenzivní energii; to ale nebyla Iordanescuova zásluha, nýbrž dílo náhody, stejně jako proti Švýcarům, kdy nestíhajícího Rata nuceně vyměnil lépe hrající Filip. Dnes se na levém beku objevil Matel, což už bylo vyloženě havarijní řešení; Albánci také prakticky všechny útoky vedli přes jeho stranu, tedy přes Hysaje.

A můžeme sem přidat i rozhodnutí poslat do druhého dějství veterána Luciana Sanmarteana, který má sice dobrou techniku, ale je pomalý a především je to ofenzivní záložník. Iordanescu kvůli němu stáhl Prepelitu, přitom ale rumunský dvojblok ve 4-2-3-1 nefungoval už v první půli hlavně kvůli Hobanovi, který hrál příliš vysoko. Bez Prepelity pod stopery a se Sanmarteanem, neschopným stíhat albánské tempo, tak Rumuni za stavu 0:1 v klíčové fázi klíčového zápasu prakticky rezignovali na boj o střed hřiště. Prostě všechno špatně.

3) Albánská lekce z využívání prostoru na hřišti. Drtivá většina rumunských střel mířila zpoza vápna. Zčásti je to asi i ukvapeností ofenzivních hráčů, největší zásluhu ale hrál fakt, že skvěle organizovaná Albánie soupeře do vlastní šestnáctky vůbec nepustila. Pozorovat hru De Biasiho týmu bylo jako nahlížet do učebnice účinné taktiky pro outsidery: Orli skvěle pressovali, napadali soupeřovu rozehrávku, tlačili na míč a přehušťovali prostor v mohutných počtech, s čímž si rumunský střed zálohy zkrátka nedokázal poradit. Vypadalo to, jako by Albánie hrála přesilovku.

Pokud se hrálo na albánské polovině, mohli jsme (zejména ve druhé půli) vidět opakující se obrázek - bránící Albánec přebírá míč a z bloku okamžitě vyráží dva, tři spoluhráči, kteří se nabízejí ve volném prostoru.

To nebyl beton, ale naopak výsostně aktivní, účinná strategie - Albánci se rozhodně nespokojili s 'ucpáním' hřiště a nákopy dopředu, naopak vyráželi do nebezpečných kontrů, o které se staral zejména Hysaj (operující často jako falešné křídlo, zatímco 'křídelník' Lila se zatahoval za něj a bránil ze své nominální pozice pravého beka). Jedinou vadou De Biasiho vojensky sešikovaného 4-1-4-1 byl v první půli přemotivovaný 'držák' Basha, který možná mohl být vyloučen; po nástupu kapitána Cany však Albánie lépe absorbovala závěrečný nápor a nakonec po zásluze bere všechny tři body.

(dz)
Autor: Marek Ustohal, Dominik Zezula
Související články
Komentáře (167 / 0 nových)
kylo ren
20.06.2016 12:02
#
albanie
smazaný uživatel
20.06.2016 12:04
#
Albánie super, ale za jednu upocenou výhru se snad postupovat nebude.
smazaný uživatel
20.06.2016 12:07
#
veikko
20.06.2016 12:07
#
Pořád lepší než třeba tři uhaluzené remízy, které by momentálně na postup měly stačit tak na 95%.
fantomas
20.06.2016 12:28
#
smazaný uživatel
20.06.2016 12:44
#
Já v ten postup Švédu bez vystřelení na bránu věřím.
andrew96
20.06.2016 12:48
#
To dáme
smazaný uživatel
20.06.2016 13:28
#
to je právě dost možná právě naopak. kdo ukázal větší sílu? ten kdo 2x prohrál a jednou vyhrál anebo ten, kdo 3x neztratil..
za mě prostě to třetí... i když nerad..
Y.N.W.A
20.06.2016 12:15
#
jasný, maj jen tři body, ale za ty výkony by si to zrovna Albánie zasloužila... v tý konkurenci týmů na třetích flecích
smazaný uživatel
20.06.2016 12:22
#
někdo téměř najisto postoupí se 3 bodama, ale bohužel pro sympaticky hrající Albánii nejspíš ne se skóre 1:3
domingo
20.06.2016 12:25
#
Bude to zaviset na Cesku no. Kdyz neporazi Turky, tak Albanie tak na 80% postupuje.
smazaný uživatel
20.06.2016 13:32
#
když nás dají Turci o dva góly, tak jdou před Albáni na vyšší počet vstřelených branek.i
spíš by bylo zajímavé, co by se stalo, kdyby neplatil třetí neregulérní gól Španělska, a Turci nás porazili 1:0. Pak by jak oni, tak i Albánci měli 3 body a skóre 1:3
Kily
20.06.2016 13:36
#
v tom případě by na tom díky pravidlu fair play zřejmě byli lépe Turci díky výkonu rozhodčího v zápase s Chorvatskem, který velkoryse netrestal jejich zákroky, které volaly po kartách
Kily
20.06.2016 13:37
#
i když včera prý zase na začátku odpustil rozhodčí červenou kartu jednomu Albánci, no jako byla by z toho asi celkem zajímavá debata
smazaný uživatel
20.06.2016 13:58
#
to s tou červenou je dobrý.
Furt se rozhodčí chválí a pak za jeden den v každým zápase dvě hrubky, jednou ve prospěch Albánie, podruhé Francie.
smazaný uživatel
20.06.2016 14:16
#
to jsou právě debaty úplně o ničem, protože pak bys musel do celýho toho započíst to, jak na turnaji potlačili sudí káru domácím Frantíkům. A nejspíš by se našel i někdo další, kdo by si nárokoval, že jim sudí ufoukli lepší výsledek.

A když už jsme na té spekulativní rovině, tak třeba Albánci se na turnaj dostali hodně diskutabilně na úkor Srbů. Kdo tam tenkrát udělal botu, asi nikdo nikdy stoprocentně nerozklíčuje.


Y.N.W.A
20.06.2016 12:13
#
Koho zajímá Euro, když se právě losují prvné dvě předkola CL a EL!
Azazelo RD
20.06.2016 13:05
#
Všechny.
Realita
20.06.2016 12:20
#
Nejhorší mundial v historii!!
Al Capone
20.06.2016 12:25
#
Mundial je euro jo?
Realita
20.06.2016 13:34
#
Pardon, nejhorší Dial :D
Y.N.W.A
20.06.2016 12:31
#
přesně, bez Messiho, Neymara, Suareze, Sancheze a Jamese Rodrigueze to vůbec není ono
domingo
20.06.2016 12:26
#
Jinak teda ten format je sice super v tom, ze se fakt hraje do posledni minuty o vsechno.. Jenze Albanie ted bude tri dny trenovat a pak treba poleti domu. To je sileny
Godwinson
20.06.2016 12:39
#
32 týmů
Azazelo RD
20.06.2016 13:05
#
16 týmů.
Tigerinho
20.06.2016 14:26
#
a místo kvalifikace dvojzápas..
smazaný uživatel
20.06.2016 15:56
#
44 týmů, 4 skupiny po jedenácti týmech a můžeme kašlat na Kaprligu.
Y.N.W.A
20.06.2016 12:42
#
jako už jen to, že maj teoretickou šanci pro ně musí bejt motivací... fyzicky jsou na tom dobře, můžou se jen sehrávat, trénovat standardky a taktický vzorce, rehabilitovat a užívat si Francii... k tomu každej den pro nároďák, kterej je pohromadě se hodí i do budoucna - i když teda nevím, jak to ti Albánci maj s tím útěkem do Kosova
stas87
20.06.2016 12:26
#
Basha mal byt urcite vyluceny, nie mozno. Vlastne je pre mna prekvapenim, ze to skoncilo len 0:1. Rumunsko polozilo podla mna dve veci:

1, Tatarusanove vybehy na centrovane lopty.. a specialne, pokial na turnaji inkasuje tim styrikrat a brankar je podpisany pod 50% branek, je to obrovsky problem. Vzhladom k impotentnosti v ofenzive..

2, Iordanescu odmietal zmenit hru a taktiku. To, ze mu to vyslo v prvom zapase takmer dokonale je fajn, lenze oni nepochopili, ze podobny super ich uz v skupine necaka. Chipciu priniesol sviezi vietor a ja som uz pred turnajom pisal, ze by mal dostat vela priestoru. Stancu okrem tych dvoch penalt k nicomu, doslova, tah so Sanmarteanom bol posledny vykrik zufalca.
Kucka
20.06.2016 12:28
#
*Cabaye, bývalý záložník PSG
smazaný uživatel
20.06.2016 12:44
#
monty25
20.06.2016 13:00
#
DeformFCB
20.06.2016 13:04
#
smazaný uživatel
20.06.2016 13:12
#
smazaný uživatel
20.06.2016 14:17
#
Bayernista18
20.06.2016 14:28
#
smazaný uživatel
20.06.2016 15:41
#
smazaný uživatel
20.06.2016 13:04
#
OT: Clevelaaaand
SunFells
20.06.2016 13:08
#
the_jackl
20.06.2016 13:24
#
pawelFCB
20.06.2016 13:25
#
James
kubys
20.06.2016 13:29
#
Brzo...
smazaný uživatel
20.06.2016 14:18
#


Jako po game 4 jsem už nevěřil, ale o to větší bomba to teď je.
smazaný uživatel
20.06.2016 17:26
#
SunFells
20.06.2016 13:08
#
Koscielny překvapivě kraloval v osobních a hlavičkových soubojích, to kdo napsal?
pawelFCB
20.06.2016 13:08
#
Lol, ještě, že Puma nedělá kondomy
Riviera Kid
20.06.2016 13:11
#
Mastný Chobot
20.06.2016 13:35
#
smazaný uživatel
20.06.2016 13:56
#
smazaný uživatel
20.06.2016 14:01
#
smazaný uživatel
20.06.2016 14:03
#
hlavně za originalitu
F.Torres
20.06.2016 14:12
#
smazaný uživatel
20.06.2016 14:18
#
Teď by to chtělo toho ještěra 'A ukrads to ty od Shaqiriho nebo Shaqiri od tebe?'
pawelFCB
20.06.2016 14:36
#
SunFells
20.06.2016 16:27
#
A ukrad to Shaqiri od těch desítek lidí, co to zahlásilo už během zápasu?
smazaný uživatel
20.06.2016 16:34
#
Zahlašuje se aut, ne?
smazaný uživatel
20.06.2016 15:41
#
Recoba Inter
20.06.2016 16:06
#
smazaný uživatel
20.06.2016 13:30
#
Kdo psal to o Švýcarech? to je totiž neskutečnej blábol.
I když jejich hra nebyla tak dominantní, tak jak proti Rumunsku, tak hlavně proti Albánii měli neskutečné množství šancí, možná i víc než sterilní Francie, a i včera měli kopat dvě penalty za dva jasné fauly ve vápně, oba od Sagni.
smazaný uživatel
20.06.2016 13:36
#
Niekde som čítal, že Švajčiari pred MS 2018 začnú obliekať Nike. So sponzorstvom Pumy to ide dole vodou, v Európe už majú prakticky len ČR, Slovensko, Taliansko, Rakúsko a Kosovo, v Afrike im zostala špička v Guinejskom zálive plus Senegal, no a zo zbytku sveta Uruguaj. Hlavne ten "úprk" severnej Afriky od Pumy bol pozoruhodný. A pritom, čo sa týka dizajnu, je Puma jedna z mála, čo si udržiava kreativitu a tie najnovšie africké dresy s novou technológiou by nemuseli byť márne.
smazaný uživatel
20.06.2016 13:59
#
Ty dresy Švýcarska ještě, že se Puma soustředuje pouze na produkci sporotvního vybavení a nevyrábí například kondomy.
CubONE
20.06.2016 14:03
#
Mna teda FRA-SUI futbalovo velmi bavilo.
smazaný uživatel
20.06.2016 14:29
#
Cristiano Ronaldo kurz 1,2 na zlatu loptu, Messi 2,0 ...to kde som ked Ronaldo ziska ZL to bude fraška, sak on výkonmi nepatri ani do top 3 ...si to zrekapitulujme na jednej strane hráč čo ako čistkrvný strelec dal tento rok 29 golov a 8 asistencii, na druhej tvorca playmaker argentiny barcelony co dal tento rok 33 golov a 20 asistencii, na jednej strane hrac co vyhral LM , aj ked v roku 2016 mu vysiel jedine zapas z Wolfsburgom, na druhej strane hrac co vyhral Spanielsku ligu a Spanielsky pohar (vo finale pohara pripravil oba goly), na jednej strane sa jednemu na Euru nedari (aj ked zmenit sa to moze, nevravim ze nie, ale na titul to asi nebude) a na druhej strane hrac co dal za necele dva zapasy v Cope 4 goly a na 2 nahral, a jeho hra zastavuje dych, tak tu sa pýtam kompetentných kde sa stala chyba
smazaný uživatel
20.06.2016 14:32
#
Holt nasázel plno gólů v LM, která je pro ty (často) analfabety, kteří volí, nejvíc vidět.
smazaný uživatel
20.06.2016 14:37
#
hej ale kedy ich nasádzel, minuláý rok, a proti Komu, Malmo a Shaktar 11 golov, inak PSG 0 , tak podla mna by to bola fraska ak by to vhral, i ked jemu staci aby mu vysiel 1 zapas z 20 a je za boha
misinho7
20.06.2016 14:51
#
aha lebo ty si odbornik uplne nestrany len tak pomimo nevidel som neobjektivnejsieho cloveka ako teba a roberosa a takych podobnych neratam..
smazaný uživatel
20.06.2016 14:53
#
Tak fandim Messimu, ale aj ako nestraaný by som sa nedostal do tej fazy ze by som pokladal ze bol ronaldo tento rok lepsi, a mam pi.i nech to vyhra Hamsik aj
misinho7
20.06.2016 14:58
#
Hamsikovy by to prial snad kazdy slovak aj na ukor Ronalda ci Messiho..ja urcite slovaka co yhral GB este nemame
smazaný uživatel
20.06.2016 15:34
#
ale třeba suarez byl v tom případě lepší neý oba dva a stejně je asi bez šance
domingo
20.06.2016 14:32
#
A ten Ronaldo hraje za Rumunsko, Svycarsko nebo Albanii?
bakasa
20.06.2016 14:39
#
Já vůbec nechápu, že vás tyhle ankety vzrušují.
smazaný uživatel
20.06.2016 14:43
#
pokud Messi vyhraje copu tak to bude mit vetsi vahu nez lm. porad se jeste musi odehrat podzim a pokud messi predvede svuj standard tak se znovu ukaze ten rozdil ve kvalite
misinho7
20.06.2016 14:51
#
copu si mozu strcit niekam
smazaný uživatel
20.06.2016 14:52
#
Tohle si nemyslím. Copa prostě nemá takový zvuk, jako EURO nebo LM. Nejde o kvalitu, ale o profláknutost. A tam prostě Copa nemůže konkurovat.
smazaný uživatel
20.06.2016 15:04
#
Ani kvalitou nemůže konkurovat. Je tam 5-6 pořádných mužstev. Pak je hrozný kvalitativní schod.
Kokesh
20.06.2016 15:34
#
Kterých? Brazílie vyletí ze skupiny, suverénní Mexiko dostane sedm. Kvalita asi jen od Chile a Argentiny. Možná je Copa zábavnější, ale tím to končí.
smazaný uživatel
20.06.2016 15:37
#
a kolik kvalitních mužstev je na euru? na ms se ukázalo že ta špička je celkem vyrovnaná a ten zbytek je v obou případech spíše do počtu
smazaný uživatel
20.06.2016 16:34
#
Copa 2016
1. rank
Argentina, Chile, Kolumbie

2. rank
USA, Brazílie, Ekvádor

3. rank
Peru, Venezuela, Mexiko

4. rank
Kostarika, Paraguay, Uruguay

5. rank
Panama, Bolívie, Haiti, Jamajka

EURO 2016

1. rank
Francie, Německo, Španělsko, Itálie

2.
Anglie, Portugalsko, Polsko, Chorvatsko, Belgie

Dál netřeba pokračovat. Kde je větší koncentrace kvality je vidět. Kvalita na Copa America je, ale na EURU je víc rozprostraněná.

Kvalita nerovná se atraktivita. To co je kvalitní často bývá nudné. Viděl jsem zápasy na Copě a zábavná je proto, že je tam neuvěřitelné množství individuálních selhání, z toho plynou šance a góly. A třeba taková Uruguay si ve dvou zápasech nebyla schopna přihrát na dva metry bez toho, aby byli pod tlakem. Na EURU většina mužstev s tímhle problém nemá (bohužel jedním z těch málo mužstev, která s tímhle problém mají je ČR). Samozřejmě souhlasím, že Copa může být pro většinu zábavnější, už z podstaty fotbalu, kterou jsou góly. Ale to neznamená, že je kvalitnější.

smazaný uživatel
20.06.2016 16:59
#
dík za práci s vypsánim. evropa má tu špičku širší, ale ta špičky copy s ní dokázala na ms držet krok. ale celková kvalita je ve prospěch eura. já se (asi chybně) zaměřil pouze na ty největší favority a ty srovnal.
smazaný uživatel
20.06.2016 17:28
#
Ano, tam s tebou souhlasím. V té špičce nevidím nějaký zásadní rozdíl. Problém v Americe už ale vidím u toho druhého ranku. Brazílie zavisí na Neymarovi, s ním nebo bez ním se dokonce odvážím tvrdit osciluje mezi 1. - 3. rankem. USA hraje "evropsky", což je po hříchu jejich jediné kouzlo a jen díky taktice se dostali do semifinále. Ekvádor, Peru, Mexiko, Venezuela disponují kvalitními hráči, kteří by svými různými přednostmi v evropských nároďácích vynikali, koneckonců v Evropě vynikají. Např. mladičký Venezuelčan hrající za Granadu Penaranda. Extrémně dynamický hráč. Mexiko mělo trochu pasivní, ale dominantní projev. Že měli lehkou skupinu jim ale Chile názorně demonstrovalo. Peru, Ekvádor mají docela solidní herní projev. A na EURU by se neztratily. Ale jinak byla na Copě produkce individuálních chyb ve srovnání s EUREM šílená. Musím uznat, že Simeoneho trend aktivního defenzivního fotbalu má až zděšující ohlas. Po téhle stránce určitě EURO překvapilo a dokonce až šokovalo.
smazaný uživatel
20.06.2016 17:37
#
Klinsmann se myslím paradoxně nechal slyšet, že Copa bude zábavnější než EURO. Primární cíl hry USA je neinkasovat.
smazaný uživatel
20.06.2016 15:28
#
normalne ne ale 100. výročí je něco trochu jiného a má to ten zvuk. navíc pokud je přivede k mezinárodnímu úspěchu po delší době tak to bude mít obrovskou váhu a srovnatelnou s lm. kde navíc v těch nejtěžších zápasech ronaldo moc vidět nebyl
teenz
20.06.2016 15:30
#
smazaný uživatel
20.06.2016 15:48
#
No právě že normální Copa by imho spíš měla větší zvuk než tahle "umělá".
misinho7
20.06.2016 15:52
#
smazaný uživatel
20.06.2016 15:58
#
jaký je rozdíl mezi normální a touhle?
misinho7
20.06.2016 16:03
#
ze tato vobec nemala byt...umelo vytvorena...
smazaný uživatel
20.06.2016 16:12
#
jsou tam horsi tymy? umele vytvorena? jak se to vezme. je to k nejvetsimu moznemu vyznamnemu vyroci a na viteze se bude vzpominat vic nez na ty normalni. podle me to ma obrovskou vahu
smazaný uživatel
20.06.2016 16:47
#
Panama, Haiti, Kostarika, to většinou na CA nebývá ne?
smazaný uživatel
20.06.2016 17:02
#
chybí tam někdo z velkých favoritů a top mužstev? ne. euro se taky rozšířilo a hrajou tam horší mužstva než normálně, ale ne celkovou kvalitu a potřebu k vítezství to nemá vliv
Kokesh
20.06.2016 17:11
#
Jak by mel taky nekdo chybet, kdyz se nehraje kvalifikace jako na Euro? Bronzovy Nizozemci z posledniho MS se na turnaj divaji pekne z TV, to se na Cope stat nemuze.
smazaný uživatel
20.06.2016 19:31
#
co to je za blud?
Kokesh
20.06.2016 17:04
#
Ne. Letos to je vyjimka, ze to rozsirili na 16, jinak tradicne 12.
smazaný uživatel
20.06.2016 16:11
#
aby mal konecne messi trofej aj s repre tak sa to uz hra kazdy rok namiesto kazde 4.
smazaný uživatel
20.06.2016 16:12
#
Tak normální Copa je pořádaná každý 4 roky. Tahle je teda z důvodu toho 100. výročí pořádaná jeden rok po klasický Copě, což prostě v mých očích tu prestižnost toho turnaje snižuje, nic víc. Prestiž těhle turnajů taky spočívá i v tom, že příležitost na nich něco dokázat, je značně limitovaná a tu šanci máš jen jednou za delší časový období a to v případě týhle Copy prostě neplatí.
smazaný uživatel
20.06.2016 16:28
#
smazaný uživatel
20.06.2016 16:33
#
tohle beru a chápu ale ona se taky ne vždycky pořáda každý 4 roky. a k takhle významnému výročí se to velmi hodí a na vítěze se bude pamatovat víc než na ty regulérní. je tam jiná kvalita týmů? liší se to nějak od té standartní? stejné turnaje a pro vítězství musí udělat tým stejnou práci
Switchback
20.06.2016 16:46
#
není to tak dlouho co byla každý dva roky ... to pak musel bejt turnaj o hovně ...
smazaný uživatel
20.06.2016 16:29
#
nejvíc by prospělo.. a snad i těm dvoum.. kdyby to vyhrál někdo jinej..
před eurem se mi líbil Griezmann.. minule někdo vystihl, že by to mohl být i Don Andres - v tom já souhlasím! teoreticky i Modrič..
teenz
20.06.2016 16:41
#
To se nestane, dokud tu ti dva budou a budou relativně dobře hrát.
smazaný uživatel
20.06.2016 17:02
#
což je škoda..
třeba Cristiana už mezi 2 nejlepší fotbalisty sám nepočítám..
jenage
20.06.2016 14:39
#
"Výrobce sportovního vybavení Puma hodlá vyšetřit, jak je možné, že se hned šesti švýcarským fotbalistům při nedělním utkání s Francií na mistrovství Evropy roztrhl dres."

Jasně, ty dresy se roztrhly samy, kdyby Frantíci nefaulovali, tak se nic neroztrhne.
10
20.06.2016 14:49
#
vtipný je, že snad ani jeden z těch faulů, kdy k roztržení dresu došlo, nebyl pískanej
fantomas
20.06.2016 14:50
#
Jono
10
20.06.2016 14:55
#
a to jsem si včera při tom prvním roztržení říkal, že možná Puma nechtěně (nebo naopak geniálně) vymyslela způsob, jak tyhle fauly ze hry vymítit a pomoct rozhodčímu...těsně vedle
fantomas
20.06.2016 14:59
#
Ten byl zrovna penaltovej ne? Nebo snad min. dvakrát se dres trhal i přímo ve vápně, pokud se nemýlim.
10
20.06.2016 15:06
#
ano, v obou případech Sagna...tohle vždycky písknou jen Chiellinimu za Juve, jinak se toho rozhodčí bojí mi přijde
fantomas
20.06.2016 15:11
#
Jojo, ten jeden Sagna byl vyloženě donebevolající.
Kily
20.06.2016 15:18
#
celkem pešek pro Švýcary i vzhledem k tomu, že Rumuni proti nim za tohle penaltu kopali. Tu zase zařídil Lichtsteiner, že on sedí v kabině hned vedle Chielliniho?
10
20.06.2016 15:46
#
vůbec bych se tomu nedivil
jenage
20.06.2016 15:25
#
C-M@ster
20.06.2016 15:25
#
Kdysi jsem v zajímavostech v Kačerovi Donaldovi četl, že to už takto někdo vymyslel. Tam se to ale trhalo ve švech, ne uprostřed dresu.
smazaný uživatel
20.06.2016 15:40
#
Kačer Donald
C-M@ster
20.06.2016 17:47
#
... nejzábavnější časopis na světě!
jenage
20.06.2016 15:28
#
Mohlo by to být podobně jako v hokeji, kde krev = automaticky 2+2 minuty, tady by to bylo roztržený dres = automaticky žlutá.
Kokesh
20.06.2016 15:38
#
Jasný, taktik Mourinho by jim je trhal už ve vchodu.
Sergi Samper
20.06.2016 15:44
#
smazaný uživatel
20.06.2016 16:26
#
rozkousnout si ret v hokeji uměly jen ty největší hovada.. dres si roztrhaj i malý holky..
Wat
20.06.2016 19:01
#
smazaný uživatel
20.06.2016 15:32
#
tak jasnější známka faulu snad neni. ale tak tradičně se pořadatelskému týmu přípískává a ani ve francii to neni vyjímkou. viz hned úvodní gól turnaje a úplně zřejmý faul
10
20.06.2016 15:41
#
snad se to nezvrhne jako v Koreji

mě zatím nejvíc dostal ten zákrok Alderweida na Longa 30 vteřin před prvním gólem Belgie - http://soccer123.net/wp-content/uploads/2016/06/belgian.png
fantomas
20.06.2016 15:46
#
kiciN
20.06.2016 15:46
#
dneska nebude podcast?
fantomas
20.06.2016 15:50
#
Ale jistěže bude, už ho vkládám na SC jak se hraje v 21 až, tak jen tolik nespěcháme
kiciN
20.06.2016 15:58
#
vpohode, me to jen casove vyhovovalo na poslouchani v praci, diky za info
fantomas
20.06.2016 16:00
#
Zejtra to bude zas +- jako dřív.
kiciN
20.06.2016 16:06
#
top
Azazelo RD
20.06.2016 15:52
#
Nemá mít hlavu tak nízko!
vrabejka
20.06.2016 16:04
#
https://youtu.be/6JyufwtDYTo
6 díl EuroPodcastu.
10
20.06.2016 16:15
#
při rychlosti x2 dokonce mluvíš relativně nepostiženě
teenz
20.06.2016 16:21
#
misinho7
20.06.2016 16:27
#
smazaný uživatel
20.06.2016 16:47
#
fantomas
20.06.2016 17:03
#
Ty vole, to se fakt poslouchá regulérně líp, ne-li dobře
fantomas
20.06.2016 17:05
#
Tam se pak člověk musí vyloženě smát slovnímu spojení "rychlost normální"
10
20.06.2016 17:13
#
vodka
20.06.2016 17:46
#
fenixLFC
20.06.2016 18:28
#
kiwwi
20.06.2016 17:11
#
1.5x je tak akurat
fenixLFC
20.06.2016 18:27
#
smazaný uživatel
20.06.2016 16:19
#
čtení za 4 -
smazaný uživatel
20.06.2016 16:36
#
Zase Bekim Šalaj.. panebože je to Ádám Szalai (Maďarsko) a Bekim Balaj (Albánie).
C-M@ster
20.06.2016 17:49
#
Dělá si kontrolu, jestli to někdo poslouchá.
smazaný uživatel
20.06.2016 17:01
#
Fandím ti. Jen tak dál. Máš zápal, přijde zlepšení. Kritikou se nenech odradit, ale buď jí přístupný.
smazaný uživatel
20.06.2016 21:47
#
fenixLFC
20.06.2016 17:42
#
to uz ma 6 dielov
vodka
20.06.2016 17:47
#
já fakt nevěřím, že to není trolling, to je neskutečné
Counter
20.06.2016 16:09
#
Mats Hummels asked if he's been told that Will Grigg is on fire. Says he might give him his jersey. "I love that story. I'm a great fan."
Hummels asked if his defence is terrified. Well played, that man. "I like this song and these actions..but it's not quite right".
Hummels has now been asked to sing the Will Grigg song: "I'm the worst singer in the squad so maybe I shouldn't do that."

to je panečku fenomén
misinho7
20.06.2016 16:10
#
hral ten Grigg uz dajaky zapas vobec na Eure? severnich irov som este ani raz nesledoval
misinho7
20.06.2016 16:11
#
severnych*
Counter
20.06.2016 16:13
#
Ani minutu
misinho7
20.06.2016 16:28
#
tak snad mu daju sancu aspon v poslednom zapase
Swarley
20.06.2016 16:14
#
kiwwi
20.06.2016 17:03
#
chant of the EURO s naprostym prehladom

btw typek co ho vymyslel dostal permicu na Wigan
Kokesh
20.06.2016 17:15
#
Proc ho trestaji?
Masi
20.06.2016 18:32
#
smazaný uživatel
20.06.2016 18:42
#
Counter
20.06.2016 17:39
#
Všichni, co četli preview Severního Irska, tohle už dávno vědí

(tzn. tak 20-25 lidí)
vodka
20.06.2016 17:48
#
ono stojí si to preview přečíst jenom kvůli diskusi fantomase s Fergusonem
kiwwi
20.06.2016 17:50
#
daj link
fenixLFC
20.06.2016 18:30
#
Counter
20.06.2016 18:04
#
To je pravda no
Hokaido
20.06.2016 17:47
#
andrew96
20.06.2016 18:58
#
Shevchenko
20.06.2016 17:42
#
Tak už se začíná trošku rýsovat pavouk. Švýcarsko asi s Polskem, Francie na Severní Iry. Druhý tým z naší skupiny na Italy, no a třetí pravděpodobně s vítězem B, takže večer uvidíme.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.