Anglický glosář: O válce proti filmování a samých skorosatisfakcích

05.11.2019 23:52 - Názory a komentáře
Gerard Deulofeu (© watfordfc.com)
 
Kdy naposledy v jednu chvíli prohrávaly jak Liverpool, tak Manchester City? A kdy naposledy se tak dělo s týmy, které tou dobou oba seděly v poslední třetině ligové tabulky? Samozřejmě to nevydrželo, ale to nevadí — přesto tápání obou lídrů anglické nejvyšší soutěže představuje jeden z vrcholů 11. hracího víkendu...

Již v pátek věnoval posměváčkům další munici Ole Gunnar Solskjaer skrze další mdlý výkon svého Manchesteru United, aby ho v tom neděli solidárně nenechal Unai Emery skrze další vpředu bezzubý a vzadu tuze propustný výkon Arsenalu. Řešit tyhle dva týmy se už opravdu stává poněkud únavným.

Arsenal je sice stále pátý (WTF fakt), ale na Ligu mistrů už ztrácí dvě celé výhry a takhle málo vítězství i bodů neměl po 11 ligových kolech od roku 1981, resp. 1982. Jen jednou se v téhle fázi v tomto tisíciletí pyšnil méně vstřelenými góly a také současnému skóre Gunners se vyrovná až to z dob válčení o Falklandy.

V posledních Glosářích jsem vás zahltil různými nerdími/nostalgickými žebříčky a topkami, tentokrát vám dám trochu oddychnout. Namísto Velké debaty proto s jedním velkým tématem uděláme Krátký proces...



Krátký proces

Občas na definitivní řešení jednoho problému ani není potřeba žádná velká debata, že ano.

Předmět k řešení:

Dnes to sice vypadá, že nám veškerou energii určenou k hádkám žere VAR, a pravdou je, že VAR nám nedal pokoj ani o tomto víkendu stejně jako o všech minulých víkendech. Ovšem uplynulé dny nám zároveň připomněly, že bývaly krásné zlaté časy, kdy jsme byli schopní se hádat i o jiných věcech jako třeba divingu.

Filmování, simulování, teatrální skoky — říkejte tomu, jak chcete, ale určitě vás to štve a štvát nikdy nepřestalo. Diving se nicméně stal natolik konstantním jevem, že na sociálních sítích sem tam narazíte na lidi, kteří nabádají k jeho neřešení, protože to dělají A) všichni, B) všude, C) prakticky neustále. Svatá pravda.

Přesto se teď o přihrávání pádů pojďme bavit, ale ne o tom, na který asi každý myslíme. Sadio Mané o tomto víkendu viděl žlutou kartu za jasnou snahu vymyslet z ničeho faul soupeře. Jednalo se o tak zjevný a neomalený pokus, že ho před vzájemným kláním dvou anglických titánů veřejně vyhlásil i Pep Guardiola. Jenže na tomhle vcelku není nic k řešení. Všem snad musí být jasné, že žluté karty pro sériové hříšníky nestačí, a že by se při opakovaných prohřešcích mělo trestat i dodatečně skrze zápasové stopky. Nebo ne?

Já mám ale v tuhle chvíli na mysli ještě jinačí incident, který v sobotu rovněž leckým mával, jen o chvíli později. Gerard Deulofeu byl koncem zápasu s Chelsea mírně nakopnut ve vápně Jorginhem, a přestože samotný výpad na svou holeň zjevně ustál, po pár setinách si vše rozmyslel a skácel se k zemi. Byla z toho penalta, kterou sám proměnil, a s favoritem to dlouho vypadalo tak, že poslednímu týmu daruje bod od cesty.

Nestalo se, ale pachuť zůstala.

Co je přitom na takovém incidentu zajímavé a poněkud specifické, je to, že Jorginho soupeři objektivně udělal něco, čeho by se měl vyvarovat, a co by samo o sobě na tu penaltu klidně vydat mohlo, jenže španělský útočník se rozhodl na zjevný kontakt nešťastně upozornit, a tím se tak očividně provinil též on.

Pro takové případy je tedy už dávno potřeba mechanismus, který by trestal obě strany. Není problém:

Jednoduché řešení č.1:

Fotbal docela přirozeně nemá ve zvyku čerpat inspiraci z ledního hokeje, ovšem tady se to dle mého přímo nabízí. Konkrétně zámořská NHL totiž mezi dvouminutovými tresty registruje také tzv. "embellishment" (tj. přikrášlení, čili de facto fotbalový diving), který se mnohdy páruje s klasickým trestem za podražení, hákování, cokoliv, a tudíž ho neguje. Pokud by se takový trest dal vyjádřit jednou větou, odpovídalo by mu zhruba "Oukej, fajn, hráč tě fauloval, my to viděli, ale děláš si sakra prdel s tím, co jsi při tom předvedl?".

Přesně jednu takovou za ucho by v sobotu bezpochyby zasloužil i Deulofeu.

A tak se ptám: pro případy typu Mané, kdy k faulu v první řadě ani nedošlo, tady máme žlutou kartu, ale proč takový trest nerozšířit? Filmování jako filmování přece. Bude to, mám takový dojem, už víc než pět let, co jsme se smáli Chramostově "kontakt tam byl". Proč jsme se od té doby vlastně nikam neposunuli?

A to není vše. Rulebook NHL totiž obsahuje také transparentní, tabulkové "ohodnocení" takových přihraných faulů. Uděláš to jednou, máš varování; uděláš to podruhé, platíš dva tisíce amerických dolarů (kolem 45 tisíc korun). A takhle po tisícovce nahoru s každým případem, až se to u pátého zasekne na pěti tisících.

Opět — proč to takhle nedělat i ve fotbale, krucinál? Anebo ještě jinak — proč ty pokuty nešponovat až ke stropu o 10 tisících a neučinit zcela závazným trestajícím mechanismem? V NHL jsou pokuty nepovinné a sem tam se ani nedávají, ale v hokeji se taky nejedná o natolik rozšířenou rakovinu jako v kopané. Zde napevno navázat a basta, oni by si to možná kluci rozmysleli. Když ne napodruhé, tak aspoň napopáté.

Jednoduché řešení č.2:

Takové trestání filmování bez ohledu na to, zdali došlo ke kontaktu nebo ne, by se mělo aplikovat všude po hřišti, ale pokud se dostaneme do situace jako tady s Deulofeuem, sluší se přidat ještě jeden dodatek: pokud se hráč proviní přihraným pádem v pokutovém území, nesmí následně penaltu sám zahrávat.

To snad dává rozum a není třeba to rozvádět, no ne? Výtečně. Krátký proces, jak jsem říkal. Pojďme dál...



Mluviti stříbro, mlčeti zlato

Arsenal se doma nechal přestřílet 10:23 a gólmana soupeře naposled prověřil ve 32. minutě:

obrázek



Satisfa... deziluze kola

Před výkopem sobotního utkání měl Norwich na kontě rovnou patnáct gólů obdržených v prvních poločasech, což bylo jenom jen o jeden gól více, než kolik Brighton obdržel ve všech svých kompletních zápasech dohromady. Po poločase byl stav 0:0, takže první mise Kanárků zřejmě splněna.

Southampton, jak známo, týden zpátky utržil od Leicesteru rovnou devět banánů. Nyní vedl v poločase nad Manchesterem City 3:0 na střely na bránu a 1:0 na góly. Nula na ukazateli ran mezi tyče u Man City svítila i po hodině hry, kdy už Leicester v předešlém duelu nad Southamptonem vedl sedm ku nule. Jiná písnička.

...

obrázek

...


Norwich nakonec v Brightonu bez větších diskuzích padl 0:2 a poprvé od května 1992 vyšel střelecky naprázdno v šesti venkovních utkáních v řadě. Na podzim 2018 na hřištích soupeřů Canaries vsítili dvacet gólů; letos jich zatím mají na kontě přesně nula v pěti výjezdech.

(Dávka opatrného optimismu? Toho roku 1992 Norwich černou sérii protrhl čtyřgólovou explozí na Arsenalu a záhy venku mířil přesně v osmi po sobě jdoucích kláních. Norwich příště hraje doma s Watfordem, který v lize stále nevyhrál, tak kdy spíš by se na další výlet z Norfolku měl správně naladit?)

Southampton se mezitím dokázal sladit s Aston Villou, která ve stejné době úspěšně válčila s Liverpoolem, aby též svého člena dvouhlavého pelotonu nechal v poslední 20minutovce otočit na 2:1. Protože jistěže.



Nejzbytečnější statistika kola

Gerard Deulofeu se proti Chelsea zbavil nálepky nejčastější pálícího nególového hráče ročníku (na 26. pokus) a štafetu tak předal Wilfriedovi Zahovi, který za Crystal Palace vypálil dvacetkrát (14krát zvnitřku vápna!) a stále gól v tomto ročníku neoslavil. Proč je to ale zbytečné vědět? Eagles příště čelí Chelsea...

Další přebytečné statistiky se vážou k parádnímu prvnímu poločasu Sheffieldu United proti Burnley. To jsme se hned dozvídali od pohledu přelomové věci — že v úvodní části zápasu Premier League Blades třikrát neudeřili od dávného května 1993, nebo že se John Lundstram stal prvním hráčem Sheffieldu United s alespoň dvěma góly v jednom zápase PL od Nathana Blakea a jeho počinu z dubna 1994.

Vše zajímavé až dechberoucí, dokud si člověk neuvědomí, že tehdy na jaře 1994 Blades z nejvyšší soutěže sestoupili a do letoška se vrátili už jen pro tu jednu prokletou sezonu 2005/06 ve znamení Carlose Téveze a zkaženého jídla.



Nejdůležitější zjištění týdne

Fandové Manchesteru United odhlédněte. Opět.

Po uplynulém víkendu již Ole Gunnar Solskjaer v Premier League prohrál více utkání než Jürgen Klopp, přestože v čele Cardiffu City a Red Devils strávil o 104 zápasy méně než německý stratég na lavici Liverpoolu. To... není dobré. Stejně jako mu nepůjde příliš k duhu to, že aktuálně 26 ligových výher sdílí s Timem Sherwoodem (byť oproti němu se aspoň v lize ohřál již o pět kol déle). Co do procentuálního podílu výher na celkové bilanci Solskjaera v Manchesteru (47 %) jsou na tom nyní líp už i David Moyes (50 %) s Louisem Van Gaalem (51 %). José Mourinho si v těchto chvílích užívá již sedmiprocentního náskoku.

Ale abychom jen nekopali do mrtvého, pojďme se ještě podívat na seskupení schémat zobrazujících nejčastěji rýsované přihrávky jednotlivými kluby. Mám takový dojem, že Arsenalu se ty hrátky u vlastního pokutového území zatím jedině vyplácí. A že West Ham má vedle Felipeho Andersona i jiné hráče. No fakt, přísahám...





Narativ je mrtev, ať žije narativ

Nejsou to žádné pekelné narativy, které by dominovaly sféře sociálních sítí, ale přežily a to se počítá:

Aston Villa již otevírala skóre ve 3/4 utkání s loňskou Top 6, přičemž proti Tottenhamu, Arsenalu ani Liverpoolu nakonec nebrala žádné body. Arsenal mezitím aspoň dál zvládá dávat góly v každém jednotlivém zápase s Wolves a v sobotu od čtyř (resp. tří britského času) neprohrál už 23krát v řadě, od srpna 2013. No a konečně tu máme trápení Manchesteru City v prvních poločasech proti Southamptonu. Citizens pod Pepem Guardiolou v úvodní části soupeřova brankáře neprověřili přesně v osmi ligových duelech a za rovnou polovinu všech případů zodpovídá právě defenzíva Saints (z toho dvakrát na Etihadu). Od utkání se Southamptonem z října 2016 až do utkání se Southamptonem teď v sobotu City vždy v první půli aspoň jednou vypálili mezi tři tyče. Tenhle víkend byl o něčem jiném; 13 ran, všechny mimo svatyni.

Pokud Arsenal skrytě miluje sobotní odpoledne (skrytě proto, že v takovém čase vlastně tradičně nehrává), Leicester otevřeně nesnáší nedělní výjezdy daleko od rodin. Od mistrovské sezony 2015/16 se mu nepodařilo ze žádného takového výletu přivézt všechny tři body, až se vše konečně zlomilo nyní na Selhurst Parku. Znamená to tedy, že je před námi další popelkovský únik vstříc mistrovským vavřínům?
Autor: Tomáš Daníček
Počet zobrazení: 5890
Komentáře (172 / 0 nových)
ttopi
06.11.2019 07:37
#
Ten twitterovej účet s těma grafama a diagramama je dobrej
Neon
06.11.2019 08:16
#
V úvodní fotce Dočkal a Pičauld
wishmaster
06.11.2019 07:38
#
Mne sa ponúka "jednoduché řešení č.3": Namiesto penalty by sa kopal nepriamy voľný kop z miesta priestupku
TopinB
06.11.2019 09:36
#
fantomas
06.11.2019 12:59
#
To je zajimavy
cristiano.K.
06.11.2019 22:41
#
cristiano.K.
06.11.2019 22:43
#
asi nejzajímavější řešení, ale těch diskuzí kolem toho. Pro diváka dobrý, pro rozhodčí další možnost k rozhodování, ale zároveň další diskuze,cože je to nejmín podstatný
ttopi
06.11.2019 08:23
#
Jsem za, aby se ve fotbale trestalo jakékoliv "připepření" situace, bez ohledu na to, zda k faulu došlo, nebo nedošlo. Ale určitě bych rozlišil tyto 2 případy z hlediska trestu. Nepřijde mi férové stejnou žlutou kartou trestat vymyšlenou simulaci a "připepření" v situaci, kdy hráč objektivně faulovaný je.
Univerzál
06.11.2019 13:27
#
Souhlas
Milosheeneczech
06.11.2019 08:33
#
Já bych ještě viděl další problém: pískne to rozhodčí, pokud neuvidí velkou reakci od faulovanýho? Nepřihrávají se ty pády právě proto, že jinak by to nepískl, viz v článku zmiňovaný Delofeu? Bez pádu s bolestnou grimasou na zem se penalta po faulu takřka nevidí.
ttopi
06.11.2019 08:38
#
Právě že proto to ti hráči dělají. Proto výše píšu, že pokud ten hráč byl objektivně faulovaný na penaltu, je nesmysl mu dávat stejnou žlutou kartu jako hráči, který si svůj pád vymyslel. Ta žlutá karta jim totiž oběma uškodí stejně, ale přitom neudělali oba úplně stejně špatnou věc.
Milosheeneczech
06.11.2019 08:46
#
No, mně jde o to, že vina je vždycky svalována na hráče, ale rozhodčí tu hrají zásadní roli. Takže spíš než žlutý za filmování pro hráče bych radši viděl osvětu a tresty pro rozhodčí.
skorpikk
06.11.2019 08:58
#
Souhlas. Nekopat za každý malý nakopnutí penaltu. Když někdo okopává, tak mu rozhodčí napočítá třeba víc malých prohřešků a nejdřív napomene a potom dá žlutou atd.
ttopi
06.11.2019 08:58
#
Hele rozhodčí bych z toho nevinil. Je logické, že nemůžou vodět všchno. Dříve spousta jejich přešlapů nebyla vidět, protože na to nebyla prostě technika. Dneska vidíš hráčům až pod trenky skoro a je nesmysl vinit rozhodčího, že neviděl naživo něco, co ve studiu zkoumají zpomaleně 5 minut a až pak si jsou jistí výsledkem.

I v jiných odvětvích platí, že když náležitě přibarvíš to, co se stalo, je větší šance, že s tím úspěješ. Proto ti hráči "pomáhají" rozhodčímu těmi kotrmelci, sudy, lety, atd.Tak to prostě je.
Milosheeneczech
06.11.2019 09:21
#
V drtivý většině jiných odvětví se netočí takový peníze. Nechápu, jak se zápasy stále můžou rozhodovat jako před 50, 80 lety tím stylem, že kdo se víc rozčiluje nebo kdo líp upadne, vyhraje.

Nemůžou vidět všechno... V hokeji se nepadá. Jasně, pískaj se tam jiný věci. Ale většinou nikdo neháže rukama a rozhodčí jako by viděli každý seknutí. Ve fotbale vidíš, když někdo někoho nakopne. A když to rozhodčí nevidí, tak ať si je jich tam třeba 5 na tom hřišti, když jinak tu práci není možný odvýst dobře. Těch jasnejch faulů, kdy hráč druhýmu šlápne na nárt a rozhodčí ani nepípne, je hrozně moc. Tak je jasný, že se pak lítá jak na leteckým dni, to je prostě chyba rozhodčích, který by to jinak nepískli.
ttopi
06.11.2019 09:30
#
Ale v hokeji je to totéž, spíš to tolik nevnímáš. Schválně si někdy pust nějaký zápas naší extraligy a spočítej si, kolikrát za zápas někdo ukazuje na rozhodčího s rukama od sebe a dožaduje se odpúískání něčeho. Mnohokrát. V hokeji se holt nehraje nohama, takže tam nikdo na nikoho nešlape, to nemůžeš takhle srovnávat. To bych ti taky mohl říct, že při snookeru, nebo tenisu se nevidí, že by se někdo do krve hádal s rozhodčím. Každý sport má jiné typy prohřešků a některé jsou zkrátka lépe identifikovatelné a zhodnotitelné, než v jiných sportech. Fotbal je strašně rychlý, defakto se tam hraje všema částma lidského těla, takže postihnout všechno je mnohem těžší.
Milosheeneczech
06.11.2019 09:42
#
Jo, jasně, srovnání s jinýma sportama pokulhává, to je samozřejmý. Jen hokej mi přijde jako krásná ukázka toho, jak se to má dělat.
Ok, tak tam teda těch rozhodčí má bejt ale víc. Lepší tam mít pět rozhodčích, než se vymlouvat, že je to rychlý, že nemůže vidět všechno, a ve finále neodvádět dobrou práci. Přece není úlohou hráče upozorňovat svým padáním na očividný fauly, od toho tam nejsou. Ale přesto to musí dělat.
ttopi
06.11.2019 10:29
#
Já vím. On snad ani nikdo nemá ambice, aby se 100% situací posoudilo správně, ale tak alespoň ty stěžejní, proto se taky zavádí VAR.

Hele to s tím přikrášlováním je tak nějak přirozený. Někdo to v sobě má, někdo ne. Možná mě napadlo, že když už to trestat nějak, tak nějakým dočasným vyloučením v zápase - to se testuje někde v Anglii ta zelená karta nebo co to má být ne?
Busby babes
06.11.2019 13:44
#
pokud ale rikas, ze je logicky, ze rozhodci nemuze videt vse, pak je ale i logicky, ze hraci prihravaji ty pady aby na to rozhodciho upozornili...
ZJEV
06.11.2019 13:55
#
Proto snad byl zaveden i VAR ne? a co Fair play? To je v pořádku spadnout jen tak, hráč to prostě má normálně dohrát a pak má zasáhnout video. Ty simulace se už dávno měly dodatečně trestat, za přihrání pádu po faulu pokuta, jak je v článku. Za úplný dive pokuta plus stopka. Pokud za to bude navíc nesprávně nařízena penalta trestat krát 2
mistr129
06.11.2019 15:46
#
Jenže někdy pokud je ten hráč faulovan, tak je prave fér situace v momentě, kdy spadne a je zapiskan faul
Busby babes
06.11.2019 17:40
#
ale to se bavime o dvou situacich. Hrac je faulovany a spadne, i kdyz by to mohl ustat, protoze vi, ze mu to jinak rozhodci nepiskne. A VAR nikdy nebude zkoumat zakrok, po kterem hrac porad stal na nohou...
ZJEV
06.11.2019 19:32
#
A proc ne? Kdyz je to v 16 tak muze dat pokyn hlavnimu k penalte i po lehkem dohrani. Jinak je standart vyhoda. Prave takove mysleni radsi spadni, at to sudi piskne nici fotbal, uz od mladeze.
Busby babes
06.11.2019 23:32
#
hele fajn, ja se bavim o realnych situacich, ty o risi pohadek. Kolikrat VAR kontroloval zakrok po kterem to hrac ustal? Vsak i tady se nadava utocnikum, kteri spadnou po tom, co preskakuji obrance, kterej jim zajede pod nohy a treba se jich nedotkne nebo do nej utocnik schvalne narazi aby to bylo ocividnejsi... pritom takovej skluz je faul i bez doteku, ale jeste jsem nevidel rozhodciho, ze by za to piskl penaltu.
ZJEV
07.11.2019 07:25
#
Jasne... ja jsem v risi pohadek, když chci, at hraci hraji fotbal a "nepomahaji" rozhodcimu teatralnim padanim na zem. To ze VAR je uplne k hovnu a nefunguje, tak jak by mel, nerozporuju, ale doufam, ze se na tom postupem casu zapracuje. Problem je, ze ty povazujes i sebemensi kontakt (i nekontakt?) za faul, ja bych hru vic poustel.
Busby babes
07.11.2019 09:23
#
"Kdyz je to v 16 tak muze dat pokyn hlavnimu k penalte i po lehkem dohrani. "

Ano, podle meho jsi. Kdy se neco takoveho stalo? Nikdy.
Busby babes
07.11.2019 09:24
#
Ja povazuju sebemensi kontakt za faul? To preci neni pravda. A kdyz zminujes i nekontakt, tak ano, pad pod nohy utocicimu hraci, ktery nasledne obrance preskoci, ale diky tomu mu utece balon treba do zamezi nebo se proste zpomali, je faul. Ale rozhodci to nepiskaji. A tak hraci padaj.
ZJEV
07.11.2019 10:04
#
Ad 1: Ano VAR nefunguje to jsem taky psal.
Ad 2. Nebudu se dohadovat co je faul a co ne, to jsme se uz myslim neshodli ani u Jamese. Ja jen nechapu proc obhajujes hrace co padaj i kdyz nemusi, to uz se pak tezko hleda hranice, kdy to byl kontakt na faul a kdy ne, kdyz hrac po kazdem kontaktu spadne. Nehlede na to, ze hraci se pak nauci padat i bez kontaktu. Co je spatneho na tom, ze dostanou za prihrati padu pokutu? Penez maji stejne dost.
Busby babes
07.11.2019 10:11
#
protoze rikam, ze hraci prihrajou pad, rpotoze vedi, ze jim to jinak rozhodci nepiskne. Jakou maji vyhodu z toho, ze ustoji faul, kdyz jim mic utece nekam do hajzlu a obrance potrestany neni?
ZJEV
07.11.2019 10:32
#
A kde nastavis tu hranici, co je uz moc prehrane a co je dle tebe v poradku, protoze to byl faul a rozhodci by to jinak nepiskl? Sam pises, ze kazdy kontakt neni faul, ale jak to ma rozhodci poznat, kdyz hrac po kazdem kontaktu spadne, protoze preci rozhodci by to jinak nepiskl... Hraci maji hrat a ne padat a pak je tu VAR, ktery to ma hlidat a pripadne rozlousknout (bohuzel to zatim totalne nezvlada).
Chapu, ze ne vzdy je to spravedlive, ale tak sport neni vzdy spravedlivej, ne vzdy vyhraje lepsi, ale tohle prihravani padu tomu nepomuze.
Busby babes
07.11.2019 11:59
#
jezis, bavim se o situacich, kdy je hrac faulovanej.
ZJEV
07.11.2019 13:35
#
Ja te chapu, podle tebe je proste v poradku, kdyz hrac prihraje pad, pokud byl faulovan Super pristup no, kamarada v kraji taky trener zdupal, kdyz v 16 nespadl po faulu. Asi jsem divny, ale mi to neprijde normalni no. Kdyz se bude hrac ucit padat pri faulu, uz je to jen kousek k tomu aby padal instinktivně i bez faulu.
Busby babes
07.11.2019 16:39
#
ne, ja rikam, ze je pochopitelne, ze to hraci delaji, kdyz to rozhodci jinak nepiskne.
R22
06.11.2019 10:26
#
ZJEV
06.11.2019 11:29
#
Omg přece nemůžeš omlouvat divadlo některých hráčů tím, že jinak by to rozhodčí neviděl. Vždyť je to kolikrát úplná trapárna. Fotbal není basket a každý kontakt přece nemusí znamenat faul. Pokud to hráč může v klidu ustát, tak má pokračovat ve hře. Kór teď když je video je přece zbytečné, takhle trapně "upozorňovat" na sebemenší kontakt.
Nebo se chceš pořád dívat na to, jak se třeba dva protihráči dotknou čelem při "vysvětlování" a jeden z nich se svalí na zem, jak po střetu s tankem?
Milosheeneczech
06.11.2019 12:07
#
Aha, takže ty hráče to lítání prostě baví, jo? Dělaj to jen tak z rozmaru? Ne, ví, že to jinak nepískne. Argument VARem je dost lichej, vzhledem k tomu, jak a za jakých situací funguje a kdy je možný ho použít.
Ne, nechci se koukat na čelovky, o tom se tady přece vůbec nebavim.
ZJEV
06.11.2019 12:39
#
Nebaví je to, ale jelikož se to netrestá, tak se beztrestně snaží podvádět no. Opakuji přece každý kontakt nemusí znamenat faul. Jestli ti přijde normální, že hráč po každém kontaktu v 16 hned spadne, aby to rozhodčí pískl tak se nemáme o čem bavit.
VAR nefunguje tak jak by měl no, ale kvůli tomu přece nenecháme podvádět hráče.
fantomas
06.11.2019 13:00
#
V dobe VAR?
Milosheeneczech
06.11.2019 15:21
#
V současné podobě není VAR argumentem, jakkoli jsem jeho příznivcem. Pokud vím, VAR může zasáhnout jen v případě penalty nebo karty, ne faulu jako takového.
fenixLFC
06.11.2019 14:57
#
ttopi
06.11.2019 08:37
#
Může mi někdo, kdo pořádně pochopil výpočet toho parametru xG a podobně, vysvětlit tuto tabulku? Vaclík je tam úplně dole. Pochopil jsem, že je to negativní statistika pro něj. Ale co to přesně znamená? Jakože letos dostal o 1,5g víc oproti průměru ligy, než se u něj (vzhledem k xG ve všech zápasech Sevilly) očekávalo?

https://twitter.com/Tacticsplatform/status/1187818738076344320
imp
06.11.2019 10:44
#
Ja bych rekl, ze to je pomer cili, ze pustil 1,5x vice golu nez se dle expected goals ocekavalo.
ttopi
06.11.2019 11:54
#
Chápu to podobně. Čili že měl dle xG dostat v těch odehraných zápasech třeba 10 gólů, ale dostal jich 15. Každopádně tím pádem letos Vaclík nic moc. Oblak je tam dlouhodobě nahoře.
Busby babes
06.11.2019 13:48
#
jop, takhle bych to asi taky cetl. ale je to takove zvlastni zobrazeni.
fantomas
06.11.2019 14:07
#
Manny
06.11.2019 15:56
#
a stegen je tam u vaclika..
TopinB
06.11.2019 11:13
#
Busby to, myslím, vysvětloval takhle nějak:
Když někdo vystřelí z pozice, odkud padne 9 z 10 gólů, tak je xG 0.9
Do toho se pak započítávají obránci mezi střelcem a bránou atd.
Což tedy znamená, imho, že Vaclík pustil o gól a půl víc, než by měl, tedy, že celkově nechytil nic navíc
ttopi
06.11.2019 11:55
#
Jo to základní xG chápu. Je to jakési vyjádření pravděpodobnosti, že z oné šance padne gól, přičemž se to rozlišuje podle vzdálenosti, pozice, situace, prý je tam i nějaký koeficient hráče reflektující čísla z minulých zápasů a sezon. Vypadá to dobře. Jen mi nebylo jasné co znamená přesně tohle u brankářů, ale chápu to stejně jako imp výše.
TopinB
06.11.2019 12:04
#
Hokaido
06.11.2019 15:25
#
xG nezahrnuje žádný koeficient hráče, žádnou historii. Pak by to dlouhodobě dopadlo tak, že každý hráč by měl stejně golů jako xG. Je to právě o tom, že nejlepší útočníci xG dokáží převyšovat o až třeba 20 %, kdežto nekvalitní naopak na hodnotu xG nedosáhnou.

Příklad je třeba Benteke - v PL má za poslední 3 sezony asi 11,5 xG, ale dal jen 4 goly. Naopak třeba Aubameyang má za poslední 3 sezony 37,84 xG a dal 40 golů.
Busby babes
06.11.2019 13:47
#
tady je fakt otazka, co ten graf ukazuje. ten prumer je tam podivnej bez nejakeho vysvetleni. Asi bych to cetl stejne jako ty, ze mel pustit 10 golu, ale pustil jich 15.
Hokaido
06.11.2019 15:29
#
Ten průměr je očividně jedna, takže když chytíš všechno, co máš, tak na něm budeš, ne? Nebo se to dá nazvat třeba 100 % nebo tak něco.

Je to trochu matoucí, ale v podstatě dobře zpracovaný. Počítají se jen střely na bránu, což je dobře, protože obyčejný xGA se pro srovnávání brankářů nemůže moc brát vážně (kvůli zablokovaným střelám a střelám mimo bránu).
pobody's nerfect
06.11.2019 15:47
#
jako taky to nebude úplně přesné, protože ne každá střela mimo tam jde pouze kvůli střelci, je rozdíl, jestli brankář dobře vyběhne, zmenší prostor a hráč z toho důvodu mine. Nicméně chápu, že tohle se nedá nijak kvantifikovat, takže se budeme muset spokojit s tímhle
Busby babes
06.11.2019 17:41
#
no to je prave otazka. prumer ceho? vuci cemu?
Seydou Doumbia
09.11.2019 01:25
#
Je podobná statistika i pro jiné ligy? L1, PL?
TopinB
06.11.2019 09:31
#
1) za krátký proces, určitě by se něco takového mělo zavést. Co se týče kreativnějších řešení, tak by se mohly zavést taky negativní žluté karty, teda další zákrok na žlutou na divera by neobdržel kartu
2) Za použití gifu z Doctor Who
r.mrazik
06.11.2019 10:00
#
tento den roku 1986 se fergie stal manazerem MU...aneb...zivot v historii ala Liverpool...
TopinB
06.11.2019 11:08
#
bbbauch
06.11.2019 11:10
#
https://youtu.be/bjboU_eknO4

Kdyby nekdo prisel o vcerejsi Ziyecha gol.. ten zaber v 0:16 je nejlepsi
bbbauch
06.11.2019 11:11
#
V horsi kvalite uz jsem to nenasel
r.mrazik
06.11.2019 12:32
#
ehm...sestrih LM na weu ceske televize...
bbbauch
06.11.2019 13:39
#
jak uz nemaj prenosy na LM tak me to ani nenapadlo
Seydou Doumbia
09.11.2019 01:12
#
Schone dobrý učitel asi
Buddhista
06.11.2019 11:18
#
Řešením by mohlo být penalty vůbec nepískat a po konci utkání si je případně kopnout, ale rozhodčí by to musel oznámit např. do 5 minut od incidentu a zobrazit na světelné tabuly.
Univerzál
06.11.2019 13:27
#
Nevím, jestli je to myšleno trochu s nadsázkou nebo vážně, ale ta myšlenka se mi líbí. Videorozhodčí by během zápasu průběžně ty situace zkoumal a po zápase by se případě kopaly penalty - a odpadly by problémy během zápasu. Good
Buddhista
06.11.2019 13:41
#
To je jen teorie. Zase by tam chyběl ten náboj, kdy jeden tým fostane gól z penalty a musí zapnout. Ale jako inspirace pro nějaký nový systém by to být mohlo.
Klokanomet
06.11.2019 18:04
#
hodně drsné
GarweL
08.11.2019 14:01
#
Tohle je snad ten nejhorší nápad, co jsem na EF kdy přečetl. A že jsem toho tady přečetl dost.
fantomas
08.11.2019 19:24
#
Univerzál
10.11.2019 07:49
#
Jasně, radši si tu dál stěžujte, že rozhodčí pokazili to nebo ono.... Ale hlavně s tím nic nedělat
hefy
06.11.2019 11:33
#
Cau, zkusim silu EF bratrství.

https://m.facebook.com/pubquiz.cz/photos/a.119810098164879/1965826260229911/?type=3&d=m

Hoďte prosím co nejvic lajku pro pravniky, díky.
ZJEV
06.11.2019 11:41
#
K tomu VAR: Myslím si, že je třeba zveřejňovat komunikaci rozhodčí v přímém přenosu na stadionu. Nebo aby hlavní udělal po komunikaci s VAR aspoň nějaký závěr a vysvětlil všem (hráčům i fanouškům), z jakého důvodu to bylo posouzeno tak a tak. Fanoušci a hráči si přece zaslouží vědět, proč byla daná situace posouzena tak nebo onak.
Líbí se mi, jak to mají při ragby. I v tom hokeji to je super, když slyšíte, jak rozhodčí vysvětluje hráčům, proč co jak posoudil. A hlavně se pak zamezí nějakým spekulacím, jasně stejně se bude nadávat, ale když si rozhodčí své rozhodnutí hned obhájí (odůvodní) bude toho méně.
ZJEV
06.11.2019 11:44
#
Zároveň pak bude snazší nasadit nějaký podobný metr. Teď je to hrůza a nikdo pomalu neví, co jim tam u toho videa jebe.
johnnie_boy
06.11.2019 12:06
#
Na druhou stranu se utesuju, ze je VAR zaveden prvnim rokem, takze je spousta prostoru pro zlepseni. Kdyby se to postupne zdokonalilo az do urovne jako maji TMO v rugby, bylo by to super
Gerrard-8
06.11.2019 14:26
#
redyyz
06.11.2019 16:58
#
este k VAR, urcite by nemal byt ofside ked je tam hrac rukou, je to cast tela, ktorou nemoze skorovat
J0EL
06.11.2019 17:39
#
Ale ved teraz to tak je. Ramenom ale moze a preto sa tie ofsajdy piskaju.
redyyz
06.11.2019 18:54
#
tak videl som odpiskany ofside, ked tam mal hrac ruku, napr. Firmino, Jasne, su to centimetre, ale myslim si, ze pokial tam ma hrac cast ruky, ofside by sa piskat nemal.
J0EL
06.11.2019 19:48
#
Jedna vec je co si myslis, druha su platne pravidla. Ak ma v ofsajde cast tela, ktorou moze zakoncit, tak to ofsajd je. Bezohladu na to ci je to nos, alebo pazucha (ako v Sonovom pripade).
redyyz
06.11.2019 22:16
#
presne, ako pises, ak ma v ofside cast tela, ktorou moze skorovat...ale ak tam ma cast ruky, po rameno, ofside by byt nemal.
johnnie_boy
06.11.2019 12:24
#
Trestat zpetne simulovani, zavest ze pouze kapitan muze hovorit s rozhodcim, popr. zkusit omezit trapny zdrzovani a byl bych spokojenej
Poll Hamm
06.11.2019 13:02
#
Kdyz s hrac (vedouciho) tymu "zraní" tak at je osetrovan za lajnou a jeho tym hraje v oslabeni. Pak by se teprve ukazalo jestli similuje nebo ne.
bbbauch
06.11.2019 13:41
#
No on s rozhodcim smi mluvit pouze kapitan, druha vec je, ze rozhodci netrestaj hrace tak, aby se kolem nich nevyrojilo hejno. Za tohle si dost rozhodcich muze samo a vubec nechapu proc. Ja bych za to zluty rozdaval hned
johnnie_boy
06.11.2019 14:15
#
Je pravda, ze obcas taky zasnu nad tim, co si nekteri rozhodci nechaji libit. Nicmene kdyby se pred novou sezonou jasne vyhlasilo, ze za kazdy podobny prestupek ma rozhodci pravo udelit zlutou kartu, mozna by to zaclo praktikovat vice rozhodcich
ttopi
06.11.2019 14:28
#
Jedině že by to museli dělat všichni jednotně, aby to bylo transparentní. Jinak by v tom byl zase hokej, že někdo to někomu dává a někomu zase ne.
bbbauch
06.11.2019 14:51
#
Ja mam pocit, ze se to prave par let zpatky vyhlasovalo s tim, ze rozhodci byli instruovani k tomu byz nekompromisni. Realne to fungovalo maximalne par kol a pak sup do starejch koleji
D.Drogba
07.11.2019 14:54
#
Jako že bys dával karty jakmile na tebe promluví jiný hráč než kapitán? tak to bys nedohrál jediný utkání
bbbauch
07.11.2019 16:13
#
Samozrejme, za pozdrav rozhodciho zluta
Busby babes
06.11.2019 13:39
#
U tech padu jsi jen ignoroval situace, kdy to hrac ustoji, ale presto je bud rozhozenej a netrefi poradne mic nebo mu mic utece do vic nevyhodne pozice a rozhodci to proste bez padu nepisknou. I proto ti hraci padaji. Protoze kdyz nespadnou, maji nevyhodu a vedi, ze rozhodci to nepotresta.
Gerrard-8
06.11.2019 14:27
#
fantomas
06.11.2019 14:30
#
Tak to už je zas spíš perspektiva zaměřená na rozhodčí a jak se oni musí změnit, ne pravidla. Jiná debata imo
Busby babes
06.11.2019 17:42
#
podle me je to stejna debata a jeden k bodu k ni, ale ok. myslel jsem to jen jako doplneni celkoveho obrazu, ne kritiku.
cristiano.K.
06.11.2019 22:48
#
cristiano.K.
06.11.2019 22:48
#
fantomas
06.11.2019 23:00
#


Jen tak mimochodem, i k vymýcení nutnosti takhle "upozorňovat" na fauly by měl sloužit VAR. I proto "jiná debata".
Busby babes
06.11.2019 23:33
#
ne v soucasnem pojeti, kdy se strachuji, ze by podryli autoritu rozhodciho na hristi.
salami
07.11.2019 08:45
#
Dost se to resilo u nas po Slavce s Bohemkou, urcovani intenzity neni s pomoci VARu tak jednoznacny a zpomaleni to treba dost zkresluje, navic u tech faulu, coby se daly ustat narazime i na prah bolesti. Podle me je to hodne slozity a trestat to zlutou je v soucasnosti nesmysl. Ta zmena musi prijit odrozhodcich, musi se vyhlasit zmena posuzovani faulu a pak hlavnestriktne dodrzovat, protoze v soucasnosti se proste nevyplaci souboj ve vapne ustat.
fenixLFC
06.11.2019 15:07
#
Luc-Luc
06.11.2019 15:58
#
Kucka
07.11.2019 08:05
#
sunakashi
06.11.2019 14:47
#
Sháním dva-tři sloty na O2TV! Nemáte někdo zájem se podělit o náklady? Já nemám O2 internet,jinak bych si to zařídil sám, ale nechci zbytečně platit 400kč místo 300kč...
nani92
06.11.2019 15:50
#
Auba KAPITAN
djourou
06.11.2019 16:46
#
hrame prave EL keby niekto nevedel
djourou
06.11.2019 16:46
#
europsky pohar v stredu super pocit
mr.Silver
06.11.2019 16:59
#
Cobra
06.11.2019 16:48
#
WTF
Lacko_Boh
06.11.2019 18:17
#
Kixi Syhimour
06.11.2019 19:04
#
djourou
06.11.2019 17:04
#
unai meni formaciu pred leicesterom..riadne je vysraty z porazky
Tommasino
06.11.2019 17:32
#
Prohra dneska, prohra v sobotu a bude vymalováno
Fesak
06.11.2019 18:55
#
a remiza dneska, prohra v sobotu bude ako?
fenixLFC
06.11.2019 19:23
#
nablito
djourou
06.11.2019 17:53
#

Orbinho
@Orbinho
Nearly 60% of Arsenal's attacking play has come down the right hand side. 30% down the left and 10% down the middle

+ sme nemali strelu na branu
tomasinho
06.11.2019 18:15
#
Jsem fakt jedinej, kdo u toho divu Maneho viděl regulérní kontakt? Což nesnižuje jeho filmování, ale určitě nešlo o vymýšlení faulu z ničeho.
Kixi Syhimour
06.11.2019 18:47
#
Taky jsem viděl a souhlasím s tebou. Z ničeho to zas nebylo
Fesak
06.11.2019 18:53
#
tiez som si ho najprv nevsimol, ale riesi sa tu Mane ako simulant kola a Deulofeau a pritom Martial mal tiez pekny trapas
R22
07.11.2019 06:53
#
byl tam šlapák no
r.mrazik
07.11.2019 07:05
#
tak on je fotbal kontaktni sport ze jo
djourou
06.11.2019 18:19
#
tento zapas je fascinujuco zly
Fesak
06.11.2019 18:52
#
to je aky
Manny
06.11.2019 18:29
#
shkodran
Manny
06.11.2019 18:39
#
okok
Taiger
06.11.2019 19:16
#
Čekám vejprask od Lišek a pak ho vyhodí, za mě solidní scénář
Lacko_Boh
07.11.2019 13:34
#
Naah, Emery ostane.. radšej nech vyhráme a dame nejako tu top6
MastourMascarelli
06.11.2019 20:24
#
aha
Arsenal have now faced 60 shots this Europa League season, fewer only than FC Astana, FK Krasnodar and Dudelange.
Whitemedia
06.11.2019 22:30
#
To k Emerymu vůbec není fér, má zápas navíc
djourou
06.11.2019 22:31
#
navyse je u nas kratko a bellerin sa este nevratil do zakladu
Whitemedia
06.11.2019 23:44
#
Arsenal completed just one pass into the penalty area against Vitoria this evening - Nicolas Pepe’s free-kick assist for Shkodran Mustafi’s headed goal.

Emery: “We tried [to make chances], but they are a very competitive, organised team.
“It was important for us to be strong defensively, we did that. Yes, 1-1, but we were better.
“Offensively, this team [Vitoria] is very organised and it’s not easy to have a lot of chance.”

Nějak mi to k sobě nepasuje...
djourou
07.11.2019 00:03
#
paneboze
Nikikrew
07.11.2019 10:35
#
preboha uz fakt staci
djourou
06.11.2019 20:26
#
djourou
06.11.2019 22:37
#
TopinB
06.11.2019 22:55
#
fenixLFC
06.11.2019 23:36
#
Rarášek
07.11.2019 09:08
#
jacobT
07.11.2019 09:50
#
andrew96
07.11.2019 10:26
#
Nikikrew
07.11.2019 10:35
#
Johnny Bravo
07.11.2019 14:56
#
Dluznik
07.11.2019 22:05
#
cristiano.K.
06.11.2019 23:01
#
Docela mě vytáčí kolik ztrát mají Keita a Ox, Ox to vyvažuje aspon nádhernými goly, ale Keita je zatím velký zklamání.
Wat
06.11.2019 23:05
#
So in the last 12 days we've seen a 0-9, a 5-5, a 4-4, Ben Foster having a shot on target and Kyle Walker saving a free-kick. Drink it in.
djourou
07.11.2019 08:28
#
kto nevidel vcerajsi gol spurs

https://streamja.com/wGEz
Rarášek
07.11.2019 09:09
#
https://bit.ly/2qy4qVC

Všechny ty akce na začátku .
TopinB
07.11.2019 09:12
#
Takový FIFA gól
Busby babes
07.11.2019 09:25
#
jacobT
07.11.2019 09:42
#
v jednej akcii tolko striel, co mi za 3 zapasy...
djourou
07.11.2019 09:44
#
Jardin
07.11.2019 16:08
#
fenixLFC
07.11.2019 12:58
#
Ligter
07.11.2019 13:40
#
djourou
07.11.2019 09:24
#
jacobT
07.11.2019 09:49
#
To je nejaka futbalova variacia na Floor is Lava?
Mastný Chobot
07.11.2019 10:13
#
šestnástka is lava
Lacko_Boh
07.11.2019 11:12
#
Lacko_Boh
07.11.2019 11:13
#
“He got me,” Mastny said of jacobT’s dunk over him. “That f**king jacobT boomed me.” Mastny added, “He’s so good,” repeating it four times. He then said he wanted to add jacobT to the list of players he works out with this summer.
bbbauch
07.11.2019 12:22
#
jacobT
07.11.2019 12:32
#
djourou
07.11.2019 13:27
#
Mastný Chobot
07.11.2019 14:27
#
so good
Hokaido
07.11.2019 15:22
#
wtf
SunFells
07.11.2019 16:55
#
mistr129
08.11.2019 15:53
#
bbbauch
07.11.2019 12:22
#
martakubis
07.11.2019 09:42
#
Chlapi včera jsem přemejšlel a uvědomil jsem si, že Arsenal snad za poslední sezony neměl zápas bez branek. Nevíte, kdy naposledy se hrálo 0:0??
Busby babes
07.11.2019 09:53
#
08.11.2018 Evropská liga Sk E Arsenal FC - Sporting CP
Busby babes
07.11.2019 09:54
#
v lize pak: 13.12.2017 Premier League 17. kolo West Ham United - Arsenal FC
Whitemedia
07.11.2019 11:22
#
https://www.youtube.com/watch?v=8pI4E0WvROM

jeden takový trénink u nás a půlka týmu skončí na marodce..
sunakashi
07.11.2019 12:20
#
OT: Sháním dva-tři sloty na O2TV! Nemáte někdo zájem se podělit o náklady? Já nemám O2 internet,jinak bych si to zařídil sám, ale nechci zbytečně platit 400kč místo 300kč...
ttopi
08.11.2019 08:34
#
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.