Historie evropských pohárů - 1991/1992 - Sparta i Sigma se ukazují světu

22.03.2020 19:54 - Aktuality
Horst Siegl (© sparta.cz)
 
Sezóna 1991/1992 byla předposledním společným působením československých klubů, mistři svých zemí bojovali naposledy o Pohár mistrů evropských zemí a poprvé se objevil skupinový formát, díky čemuž je tato sezóna známá jako nultý ročník Ligy mistrů, která PMEZ oficiálně nahradila o rok později.

Pro československý fotbal to byla velmi vydařená sezóna. Jedna z nejlepších. Nejen výsledkově, ale i podle jmen soupeřů, se kterými se Sparta, Sigma, Baník i Slovan Bratislava důstojně popasovaly. Dvakrát cestovaly naše kluby na Britské ostrovy, byť ne do Anglie. Došlo také k památným střetnutím s velkokluby Francie, Španělska, Německa i Portugalska. Nikdy jindy v jedné sezóně u nás nehrály FC Barcelona i Real Madrid zároveň, klub z Madridu dokonce hned dvakrát. Naposledy se v Evropě představily kluby sjednoceného Sovětského svazu a rozděleného Německa. I s těmito týmy se naše kluby utkaly.

Celkem se čtyři českoslovenští zástupci v rámci tří pohárů utkali s jedenácti soupeři z devíti evropských zemí, respektive evropských ligových soutěží. Připsali si výbornou bilanci 12-5-7, což s dalšími bonusovými body dalo dohromady slušný zisk 8.000 (nedá se srovnávat se současnými zisky, kdy je ve hře více bodů). Za Itálií, Španělskem a Nizozemskem to byl čtvrtý nejlepší zisk sezóny! Z devíti vyřazovacích duelů vyšly československé kluby vítězně šestkrát.



Formát pohárů

Se současností se tato téměř 30 let stará sezóna nedá srovnávat nejen v hodnotách zisků, ale ani v podobě formátů soutěží. Bylo to tak nějak vše jednodušší, přestože se hrály tři poháry. Do nich vstupovali zástupci pouze 33 soutěží (dnes 55), rozdělení bylo jasné - mistři lig do PMEZ, vítězové domácích pohárů do PVP, další týmy do Poháru UEFA. Mezi jednotlivými poháry se nijak nepřestupovalo, kdo vypadl, ten vypadl a až na jednu výjimku se vše odehrálo vyřazovacím způsobem.

Tou výjimkou byly semifinálové skupiny PMEZ. Nepočítáme-li v řadě ohledů velmi specifickou skupinovou fázi prvního ročníku Veletržního poháru mezi lety 1955-1958, šlo o úplně první pokus se skupinami v rámci evropských pohárů. Každá ze dvou skupin vygenerovala jednoho z finalistů, nesmazatelnou stopu v nich napsala i pražská Sparta. Finále PMEZ i PVP se hrálo na jeden zápas, finále Poháru UEFA na dva duely.



Československé kluby

Památné tažení Sparty nultým ročníkem LM patří mezi největší úspěchy našeho klubového fotbalu. Začalo to už v prvním a druhém kole, kde Sparta díky pravidlu o počtu vstřelených branek na hřišti soupeře postoupila nejprve přes skotského mistra Rangers (v prodloužení díky šťastnému vlastňáku Nisbeta - zde v čase 21:00) a poté i přes hvězdný Olympique Marseille, který o rok později první ročník LM vyhrál. Francouzský mistr s Jean-Pierre Papinem, nejlepším střelcem tohoto ročníku se sedmi góly ve čtyřech zápasech, vedl v úvodním duelu již 3:0, snížení z dvou penalt však Spartě dalo do domácí odvety naději. Na Letné pak francouzské hvězdy Papin, Angloma, Amoros, Deschamps či ghanský Pelé dokázaly jen snížit v závěru na konečných 2:1 (sestřih zde), a Sparta se tak mohla těšit na soupeře ve skupině.

Také v ní se Letenští představili dnes těžko uvěřitelnými výkony. Už první zápas na Camp Nou sliboval, že Sparta se silnou generací kolem Kouby, Horňáka, Novotného, Mistra, Frýdka, Němce, Němečka či Siegla nebude ve skupině do počtu. Na těsnou porážku v Katalánsku navázala vítězstvím nad Dynamem Kyjev, následovaly dvě remízy s Benficou (v sestavě např. s Ruiem Costou) a legendární vítězství nad Barcelonou z 1. 4. 1992, životní zápas nejen Lumíra Mistra (sestřih zde). Do Kyjeva jela Sparta s teoretickou šancí na první místo a postup do finále, z něj se ale nakonec radovala Barcelona. A nejen z postupu. Katalánský velkoklub se radoval také ve Wembley, když v prodloužení udolal Sampdorii Janov a získal svou první trofej PMEZ. Skutečně až tým trenéra Johana Cruijffa s Guardiolou, Koemanem, Brianem Laudrupem či Stoičkovem dokázal pro věhlasný klub vybojovat nejslavnější klubovou trofej. Ovšem ono se jednalo teprve o pátou barcelonskou účast v 37leté historii PMEZ, do které se ze španělské ligy kvalifikoval častěji Real Madrid.

Ten přijel do Československa v této sezóně také. A hned dvakrát. Nejprve na Tehelné pole, kde těsně zdolal Slovan Bratislava, proto mu k postupu do druhého kola Poháru UEFA stačila i domácí remíza.

Ke druhé návštěvě Realu do naší tehdejší země došlo až v březnu roku 1992. Než se však mohlo čtvrtfinále na Andrově stadiónu odehrát, čekala i Sigmu Olomouc dlouhá pohárová cesta, která trochu leží ve stínu slavné sparťanské jízdy. Také ona však patří k těm největším českým klubovým úspěchům v pohárové Evropě. V prvním kole Sigma dvěma vítězstvími vyřadila velšský Bangor FC, v druhém kole Torpedo Moskva, ve třetím pak i díky prosincovému mrazu šokovala Brücknerova jedenáctka západoněmecký Hamburger SV domácím vítězstvím 4:1 (sestřih zde). Už předtím však na o poznání kvalitnějším hřišti zaskočila německého soupeře i v Hamburku. Snová pohárová sezóna pro generaci kolem Hapala, Látala či Kerbra pokračovala i na jaře. V očekávaném čtvrtfinále s Realem viděl natřískaný Andrův stadión, tou dobou ještě bez svých ikonických tribun za bránou, remízu 1:1 (sestřih zde). Teprve gól Huga Sáncheze ze závěru odvety na Santiago Bernabéu poslal dál tým Hierra, Butragueňa či Hagiho. Sigma díky bilanci 5-2-1 získala do národního koeficientu 13 bodů, dokonce o jeden víc než Sparta.

Solidní příspěvek zaznamenal i Baník Ostrava v PVP. Přešel sice jen přes Odense, s Galatasarayem poté vypadl ve 2. kole kvůli nižšímu počtu branek vstřelených na hřišti soupeře, ale tři vítězství ze čtyř zápasů přineslo do národního koeficientu 6 bodů. Bohužel od té doby až do současnosti se Baník v pohárech představil ještě pětkrát a z 12 duelů dokázal vybojovat právě také pouhá tři vítězství, během 28 sezón...

Celkově tedy sezóna 1991/1992 dopadla skvěle. Československo se v pětiletém žebříčku národních koeficientů vyšvihlo z 18. na 11. místo, fanoušci se namlsali na skvělé soupeře, ale obdivovali také formu Uhrinova a Brücknerova týmu. A Sparta i Sigma dokázaly svou kvalitu ukázat i v následující pohárové sezóně.
Autor: Martin Lavický
Počet zobrazení: 4396
Související články
Komentáře (169 / 0 nových)
barwall
22.03.2020 20:08
#
Sparta '91
Prazak
22.03.2020 20:36
#
FK M-O-S-T 1986
Salfovic
22.03.2020 20:41
#
Zaznamenali jste někdy termín ,,nultý ročník LM´´ i někde v zahraničí nebo je to jen česká specialita ?
Recoba Inter
22.03.2020 20:43
#
Tyhle články jsou nad zlato!
montolivo
26.03.2020 09:08
#
Kepy_FCB
22.03.2020 20:51
#
https://www.youtube.com/watch?v=LI4QtDUnu7E

Spíchněte někdo takové video i pro naši ligu/pohár
Y.N.W.A
22.03.2020 21:00
#
skvělej článek díky, Sparta jasná, na ty skvělý zápasy Sigmy ze začátku devadesátek se zapomíná... a přitom chodili všichni ke stejnýmu kadeřníkovi!
Salfovic
22.03.2020 21:15
#
Teď zas budeme mít všichni místo kadeřníka kastrol.
Y.N.W.A
22.03.2020 21:18
#
já se spáš divím, že je teď furt v módě ten culík na hlavě (odpadkovej koš), bylo to tak před pěti lety a teď to začala nosit Kristýna... jinak je to ale dnes rozmanitější, dřív měli fakt všichni ten svetr vzadu, dokonce i Vrabec
fabec1222
22.03.2020 22:39
#
Homoculík
Al90
23.03.2020 15:51
#
No ten Beda Vrabec na to ze mu nebylo ani tricet,tak vypadal s tim knirem a strihem na 45 letyho fotrika nekde od pasu
cristiano.K.
23.03.2020 21:34
#
Wat
22.03.2020 21:01
#
Pharrell
22.03.2020 22:18
#
Real
Barca
nultý ročník 91/92
Luc-Luc
22.03.2020 23:45
#
Sigma
Nadržený šimpanz
23.03.2020 04:06
#
Škoda, že jsem byl tehdy dítě školkou povinné a nepamatuju
Malavi
23.03.2020 20:52
#
Já taky, druhá třída, ale když teď ta videa vidím, tak si vybavuju vzpomínky, jak jsem přišel ze školy a v televizi odpoledne Sigma, večer Sparta, přenosy i s jakousi grafikou, Čapounův hlas a hudba při opakovačkách gólů. Paráda.
eL
23.03.2020 20:59
#
Já se teda na začátku sezóny narodil, tak už si to taky moc nepamatuji
Arbiter Fotbaliarum
23.03.2020 09:21
#
Brückner, Uhrin, krásná fotbalová doba. A teď jsem si o víkendu připomněl i to Mistrovství světa v Itálii a poté v USA, vlastně hodně s těmito hráči.
Puskas
23.03.2020 10:32
#
Nezapomenutelné výkony Sparty s Barcou, zvláště Lumír Mistr s nimi prováděl neskutečné věci, Sigma s fenomenálním Hapalem a prodaný domácí zápas Baníku s Turky.
Cukroušek
23.03.2020 11:57
#
Vy?
Y.N.W.A
23.03.2020 12:00
#
jak byl prodanej?
Puskas
23.03.2020 12:09
#
Živě si to vybavuji, v Turecku jsme vyhráli po velice solidním výkonu 1:0, těsně před koncem běžel střídající Galásek ještě s někým sám na branku a střílel těsně vedle. Odvetu jsem začali dobře Ollender dal po zemi cca z 11 m gól, ale pak Kosecki dvěma góly otočil po chybách naší obrany. Nebožtík Pavelka - zabil se, tuším, před pár lety v autě, zahodil šance ještě vyloženější, než zahazoval Kuka.
Šeptalo se tehdy o podmáznutí, po letech se k tu v novinách kdosi vrátil a rozebral to. Prý v tom byli čtyři naši hráči zadních řad a šlo to přes jakéhosi slovenského manažéra s mezinárodními konexemi, ten prý měl dát snad melouna od Galatasaraye těm čtyřem, s nimiž se den před utkáním setkal, což - toto setkání - bylo potvrzené.
Y.N.W.A
23.03.2020 12:19
#
wow ...hajzlové, prodali koeficient
Puskas
23.03.2020 12:21
#
Přesně kvůli tomu jsme byli nejvíce smutní.
AnthonyR
23.03.2020 12:26
#
To by stálo o nějakou hlubší analýzu. Z dnešního pohledu se to může snadno kritizovat, jenže tehdy bylo mega fakt velkej peníz a platy hráčů asi nic moc
valloire
23.03.2020 13:02
#
o tom vůbec nevím...
Puskas
23.03.2020 13:15
#
Ale Pavelku nikdo nevinil, týkalo se to prý vyloženě hráčů zadních řad.
FORZAMILAN
23.03.2020 13:20
#
Taky o tomhle podezření nevím,nikdy jsem o tom nic neslyšel.
Puskas
23.03.2020 13:24
#
Jak píšu, před cca 10 lety byl o tom snad v Deníku článek a tam ta fakta o slovenském manažerovi a čtyřech hráčích byla, byl tam i rozhovor, možná to bylo s Ollendrem, ten taky něco naznačoval.
FORZAMILAN
23.03.2020 13:27
#
To je fakt zajímavý, já si ty zápasy a nejen tyto pamatuju...každopádně díky za info
Puskas
23.03.2020 13:31
#
škoda že jsem si to nevystřihnul, to nebylo, jako že někdo něco řekl, to 4 + 1 jsou konkrétní fakta, taky tam bylo, pokud si pamatuji, že toho Slováka pak na Bazalech neradi viděli...
uff
23.03.2020 20:35
#
Vieš aj meno toho manažéra?
Puskas
23.03.2020 13:27
#
Nebo jinak - píšu to, co bylo už tehdy podezřelé a co se pár let nato psalo s výraznými indiciemi, tedy nepíšu to jako jasný fakt, ale jako domněnku, jako něco, co není vůbec vyloučené.
Y.N.W.A
23.03.2020 14:15
#
jj, díky, zajímavý... jasný, nemusí to nakonec bejt pravda, když se to nevyšetřilo a nepotrestalo... na druhou stranu to, že se to nevyšetřilo a nepotrestalo neznamená, že to není pravda... dovedu si to představit
Kepy_FCB
23.03.2020 17:01
#
ten zápas je na youtube ale koukat se mi na to nechce

Každopádně jestli byl u toho Galásek tak je to jasná věc
Puskas
23.03.2020 17:02
#
Kdepak, Tomáš tehdy střídal těsně před koncem, byl to jeho jeden z prvních zápasů, naprostý zajíc.
Kepy_FCB
23.03.2020 17:10
#
Aha já dle toho jak si pak vyvzdoroval přestup
Puskas
23.03.2020 17:11
#
Nene, tam to tehdy bylo takové... Novák mu přestup snad slíbil, pak cukl, a on se nedal. Chtěl jít, tak šel. Nebylo to z jeho strany úplně čisté, ale ani ze strany vedední.
12janjde
23.03.2020 16:48
#
Škoda,by si pak zahráli s Werderem,Brugami a Monakem
Puskas
23.03.2020 17:08
#
Brémy by byly určitě konečná, měly tehdy výborný tým, někdy tehdy snad i PVP vyhrály, hrál tam třeba Allofs, Mirko Votava, pokud si dobře pamatuji.
Kepy_FCB
23.03.2020 17:13
#
zrovna tuto sezonu
Puskas
23.03.2020 17:18
#
Ještě pamatuji - a to už je možná zkreslené časem -, že tam měli v týmu sbírku knírů...
Kepy_FCB
23.03.2020 17:30
#
porazili ve finále Monako s Petiem,Weahem a Fofanou na lavici byli Thuram,Djorkaeff
Puskas
23.03.2020 17:31
#
Byl to silný mančaft.
Kepy_FCB
23.03.2020 17:34
#
no právě z Werderu si pamatuju jen Eiltse,Bodeho a toho Votavu
vsadil bych spíš na francouze před zápasem...
Puskas
23.03.2020 17:37
#
Eilts, prostovlasý, běhavý, úplně ho vidím.
uff
23.03.2020 20:37
#
Ten zahral skvelo na Eure 96.
mayday
26.03.2020 18:32
#
Bez dívačky bych řekl, že Eilts byl na EURO 96 na lavičce - mýlím se?
uff
28.03.2020 08:19
#
Dokonca bol v all stars
mayday
28.03.2020 08:46
#
Fakt že jo Já si tam pamatuju z té jejich zálohy hlavně Mollera, Hasslera, Ziege, že hrál Eilts základ už jsem si teda nevybavil.
pedrofcb
23.03.2020 17:25
#
ale třeba bychom je porazili a vyhráli PVP my
Puskas
23.03.2020 17:29
#
To bychom museli vyhrát první zápas, hrát ho dříve než ostatní a pak by PVP zrušil nějaký tehdejší virus, takže bychom nominálně měli přede všemi náskok a titulu nejblíž. A ještě by tam nesměl být Celtic.
Kepy_FCB
23.03.2020 17:32
#
nesmysl ale jako v té sezoně co jme došli do semifinále PMEZ bychom na výhru PVP/UEFA měli
12janjde
23.03.2020 17:47
#
Jo,vyhráli to zrovna
Malavi
23.03.2020 20:53
#
pedrofcb
23.03.2020 17:08
#
Taky mě hned napadlo 5 zápasů, 4 skvělé( Rangers-ACS, ACS-OM, ACS-Barca a Sigma-HSV) a jeden prodaný
Puskas
23.03.2020 17:10
#
Na Rangers dal tehdy jeden z mála gólů Jirka Němec, zprava šel do vápna a vystřelil...
trevorFCB
23.03.2020 19:53
#
Na, dej si podcast, čas 29:57 asi

https://youtu.be/WUjBVHCNWTA
Fabregas@ole
24.03.2020 11:29
#
Proč nehrál v odvetě na Letné Stoičkov?
Puskas
24.03.2020 12:09
#
Napadá mě to pravidlo omezeného počtu cizinců v týmu, nesmělo jich být víc než dva, nebo tehdy už tři? Poku teda neměl karty nebo zranění, jeho cizinecké místo zaujal Laudrup, pokud mě neklame pamatovák.
Fabregas@ole
24.03.2020 12:24
#
Hmm, zajímavé. Tohle pravidlo platilo pouze v evropských pohárech, nebo i domácích ligách?
Puskas
24.03.2020 12:54
#
To nevím, je možné, že některé ligy měly povolené tři, ale ony ty týmy měly maximálně po třech cizincích - třeba AC měl tři Nizozemce, Inter tři Němce, takže s tím počítaly. Když přišel Dubovský do Realu, byl čtvrtý, anebo Kouba do LA Coruni.
cristiano.K.
24.03.2020 13:40
#
Kouba byl v tý La Coruni podavač míčů, děsná škoda.
Puskas
24.03.2020 13:43
#
Když ale chytal, tak byl skvělý.
cristiano.K.
24.03.2020 14:11
#
jj o tom se nepřu, stačilo se podívat na zápas s Barcelonou. Měl zvláštní kariéru. z 1FCK na Žižkov, z La Coruni do Jablonce

1988–1990 : Bohemians Praha
1990–1996 : AC Sparta Praha
1996–1997 : Deportivo de La Coruña
1997–1998 : 1. FC Kaiserslautern
1998–1999 : FK Viktoria Žižkov
1999–2001 : Deportivo de La Coruña
2001–2002 : FK Jablonec 97
2002–2005 : AC Sparta Praha
fabec1222
24.03.2020 18:04
#
A krom Jablonce už snad ani nikde nechytal. Však v té Viktorce byl hroznej...
cristiano.K.
24.03.2020 19:23
#
tyjo nevím, měl hrozný výkyvy. To jako v La Coruni podepsal na pět let a pak byl všude na hostovačkách?
fabec1222
24.03.2020 20:15
#
6 zápasů tam odchytal V Kaiserslauternu seděl taky na lavičce (tribuně). Pak šel na Žižkov, a snad hned v prvnim zápase dostal od Sparty asi 6 golů. Tehdá tam šel myslim jako náhrada za Stejskala, kterej se zranil a musel ukončit kariéru
fabec1222
24.03.2020 20:17
#
Pamatuje tu někdo třeba, proč byl na ME96 jednička? Však v tom roce se ani Spartě nedařilo, Mikloško v té době chytal PL, Srníček taky.
cristiano.K.
25.03.2020 00:07
#
nevím popravdě, ten rok si sice už pamamuji, ale proč byl Kouba jedničkou....
Puskas
25.03.2020 07:34
#
Tak trojkou byl Maier, tím je třeba začít, Mikloška povolal Uhrin snad jen na další kvaldu, když právě Kouba nechytal. Jedničkou byl proto, že ho Uhrin znal ze Sparty a vsadil na něj, což je normální; sice Srniček byl podle mne lepší, působil jistěji, navíc chytal v tom Newcastle, kde byl hodně uznávaný; ale Kouba chytat uměl a Uhrin mu prostě věřil.
Y.N.W.A
25.03.2020 08:45
#
taky bych rek, z to hlavni bylo, ze ho znal plus sehranostnze Sparty s ostatnimi... Ten tym vlasten tvorili jen Sparta, Slavia a Sigma,
Puskas
25.03.2020 10:28
#
Sehranost ze Sparty nehrála roli, Kadlec na liberu a stopeři Suchopárek s Radou.
Muffi
25.03.2020 20:10
#
Myslíš sehranost s Horňákem a nedvědem, což byli jediní další sparťani v základu, plus teda Frýdek první zápas?
Ten tým stál na legionářích (kadlec, Berger, Němec, Látal, Kubík, Němeček) a mistrovských slávistech (Suchopárek, Poborský, Bejbl, Šmicer)
Y.N.W.A
25.03.2020 20:24
#
tak snad Němec a Němeček s ním taky něco odehráli ne? ...to už je pět hráčů, Srníček s žádným... ale ok, myslel jsem, že jich tam bylo víc
Muffi
25.03.2020 21:03
#
3 respektive 4 roky zpátky.
Jak psal Puskas. Uhrin mu věřil a po konci repre kariéry Mikloška se Stejskalem konkurence velká nebyla. Trojka Maier měl v létě 95 už 29 let a jen 60 startů v lize, podobně na tom byl o něco mladší Vaniak. Poštulka jich měl ještě méně, navíc se střídal s Vahalou, Blažkovi bylo 24 a byl dvojkou ve Slavii a ze starších byli lepší Jánoš z Jablonce a Luboš Přibyl z Brna, oba se zkušenostmi ze Slavie a Luboš snad chytal za Sigmu v tom 92.
Y.N.W.A
25.03.2020 22:45
#
díky
trevorFCB
26.03.2020 04:57
#
A víš, proč se povolaval Maier, i když měl již tolik let a málo zápasu v lize?
Měli ho tam doslova jako saska na dobrou náladu.
Muffi
26.03.2020 18:06
#
I tohle je důvod, když máš několik velmi podobných variant na trojku.
Nevíš víc o tom, proč po rozpadu nereprezentovali Stejskal s Mikloškem?
trevorFCB
26.03.2020 18:19
#
Mikloško snad povolaný byl, ne? Ale nevím, na to bych se spíše zeptal Puskase, on je na tyto věci machr.

Osobně si asi myslím, že když se rozpadlo ČSFR, tak obě repre začali s těmi, kdo byl asi (?) vyloženě Čech, potažmo Slovák?
Tak proto Uhrin vsadil na ty své koně.
Muffi
26.03.2020 19:29
#
oba mají dva starty, Stejskal v 94, Mikloško jeden v přáteláku na konci roku 96 a druhý v kvalifikaci na jaře. Ale co jsem googlil, tak bych to viděl jako nouzovku. Kouba od léta 96 v Deporu nechytal vůbec a Srňa se buď točil, nebo byl dlouho zraněný, v sezoně 96/97 měl 22 startů v lize, Hislop 16, celkem 30/22 pro Pavla.
trevorFCB
25.03.2020 12:06
#
Co si myslíš..Potažmo jak to bereš ty, může Kouba za tu zlatou branku Němců v 96 roce ?
I po těch letech se osobně nemohu zbavit dojmu, že nám to právě Kouba dojebal...

A souhlasím s tebou, Srniček mi přišel vždy jistější a lepší brankář než Kouba, avšak Uhrin mu věřil
Puskas
25.03.2020 12:25
#
Tehdy jsem se ho snažil omlouvat, ta lehounká teč tam byla, dnes ale myslím, že to finále prohrál on. A částečně i Uhrin, když stáhnul nejlepšího hráče snad i turnaje Poborského.
trevorFCB
25.03.2020 12:30
#
Vidíš, toho Poborského, jeho stáhnutí si moc nepamatuji.
Jen, že to bylo dost vyrovnané utkání, kdy jsme byli i lehce lepší.

A ten vítězný gól... To bolí i po 24 letech.
Puskas
25.03.2020 12:31
#
Jo, byli, snad v jediném zápase, nepočítám-li kus zápasu s Rusy.
andrew96
25.03.2020 14:58
#
Což ostatně sám Uhrin uznal.
Puskas
25.03.2020 15:06
#
vida, zapomněl jsem
trevorFCB
25.03.2020 15:08
#
Toto je hodně velká perlička z historie :-)
Puskas
25.03.2020 15:10
#
Já pamatuji reportáž z toho zápasu, psali tam, že Duhan ukazoval, že by mohl oblékat i opačný dres. Jinak co se Kouby a Bazalů týče, tak je tam jedna dost odsouzení hodná věc ze strany jednoho z fanoušků, kterou tu ani raději nebudu psát.
trevorFCB
25.03.2020 15:18
#
Dostal Kouba větší bídu než Řepka s Matušovičem a Matějovským dohromady?
mayday
26.03.2020 18:35
#
On i ten první gól byl víceméně Kouby, ten centr šel kousek před něj, do toho měl vletět. O zlatým gólu se nemá cenu bavit, to byl prostě jasně jeho gól.
uff
28.03.2020 08:30
#
Prečo si to myslíš a myslíte? Podľa mňa nemal šancu žiaľ, keby tam je hádam ktokoľvek.
mayday
28.03.2020 08:49
#
Tak teč tam asi opravdu byla, ale i tak mu to šlo víceméně skoro do rukavic, chytat se to přece určitě dalo.
To je takovej ten gól, kdy to osm z deseti brankářů lehce zalepí do rukavic a dvakrát to někomu těma rukama proklouzne. Bohužel nás to možná stalo mistra Evropy.
cristiano.K.
25.03.2020 13:17
#
tohle musí golman chytat. Ono obecně golmani dřív byli naprosto strašní. Koukal jsem MS 94 a 98 a fakt šílené kiksy golmanů, spousta golů z dálky.
trevorFCB
25.03.2020 13:25
#
Ale zas takový Chilavert, Jorge Campos, to byla jiná liga
Ale jinak jo, byli to dřeváci...Když si vzpomeneš na takového Zdravko Zdravkova, Bogdana Steleu či Pagliucu nebo jak se jmenoval...

Nicméně, stejně mi tehdejší fotbal bavil více než současná atletika s míčem, kdy je to hrozně zaměřené na výkonnost a jako by se ztrácela ta radost samotné hry. Mazlení s míčem.
Tehdy to byl prostě klasický fotbal.
Puskas
25.03.2020 13:30
#
Zdravkov mi nic neříká. Ale v 94. byli ještě Preudhomme nebo Ravelli, to byli parádní gólmani.
trevorFCB
25.03.2020 13:35
#
Bulhara si pamatuji díky 98 roku. Tehdy měli bulhaři ve skupině hispánce, Nigerii (Jay Jay Okocha ! ) a byly to celkem dost dobré zápasy. Avšak ten bulharský brankář jak sněhulák v té brance. A byl plešatý. Možná proto mi utkvěl v paměti.

Se zástupcem Belgie souhlasím. Švéda si ale nepamatuji, bohužel.
Puskas
25.03.2020 13:37
#
Já pamatuji v brance Bulharů Michaljova, možná proto. Ravelli byl takový světlovlasý, prostovlasý, trošku rapl. Ale brankář výtečný.
trevorFCB
25.03.2020 13:40
#
No, ono celkově Švédsko moc v paměti nemám. Možná proto, že jsem je prvně zaregistroval asi až na EURO 2000, potažmo MS 2002 a to již to byl zcela jiný kádr oproti MS v 94 roce
Puskas
25.03.2020 13:41
#
V 94. byli opravdu výteční. Larson, Brolin, Dahlin, K. Andersson...
trevorFCB
25.03.2020 13:46
#
Ano, četl sem o nich, viděl sem dokumenty, měli skvělou generaci, ale krom Larssona sem bohužel nikoho nezažil jako divák, co již sleduje fotbal :-)

Když už, tak třeba Chorvatsko...Prosinečki, Bilič, Šukér, Jarni... Či Jugoši... Mijatovič, Savo Miloševič se zvednutým límečkem. To bylo moje
Puskas
25.03.2020 13:55
#
Těm jsem též moc přál, Štimac, Mladenović... paráda.
Olen, Tomi Hohuluk
26.03.2020 00:49
#
to byl Dream Team. rikal jsem jim "brazilci Evropy"...
Puskas
25.03.2020 13:56
#
a samozřejmě Boban.
trevorFCB
25.03.2020 13:57
#
Štimac a Boban...Jak jsem na ně mohl zapomenout :-)
Puskas
25.03.2020 13:58
#
Nebo na Bokšiće...
trevorFCB
25.03.2020 14:03
#
Jasně, Alan. V útočné dvojici s Davorem.
Troufám si klidně říct, že tehdejší generace (96-98) by lehce porazila současnou generaci hráčů Chorvatska. O Jugoslávii nemluvně. To byl o parník lepší mančaft, než současné Srbsko.
Snad jen Němci by remizovali sami se sebou
uff
28.03.2020 08:35
#
Myslíš, že keby sa bývalá Juhoslávia nerozpadla bola by Majstrom Sveta? Lebo podla mňa mali lepší káder ako Brazília v 94 či Francúzi 98
mayday
28.03.2020 08:51
#
Myslím, že by na to nikdy nedosáhli, protože hlava. Ti by se tam vždy pohádali nebo by tvořili stejně národnostní skupinky. Ale talentem by jednoznačně do TOP patřili.
Puskas
28.03.2020 10:19
#
To je otázka, měli i na Euro 92... Ale potom ta hlava, jak píše kolega..
uff
28.03.2020 08:33
#
cristiano.K.
25.03.2020 14:33
#
Dahlin byl fenomenální hlavou. Larson teprve začínal a měl dredy
Puskas
25.03.2020 14:34
#
Larsson tam především řádil jak tajfun.
Olen, Tomi Hohuluk
26.03.2020 00:55
#
Brolin s Dahlinem se celkem ukazali uz na Euru 92.
uff
28.03.2020 08:31
#
mayday
28.03.2020 08:50
#
Teď jsem zhlídl všechny ty dokumenty z MS, co dává ČT sport poslední dobou, a musím souhlasit, hodně až směšných gólů, i od gólmanů ze silných mančaftů.
Fabregas@ole
25.03.2020 14:59
#
Přesně
12janjde
25.03.2020 19:26
#
Protože v té době platilo,že kdo hraje za Spartu,tak má do repre nejblíž
uff
28.03.2020 08:24
#
Odchytal celú kvaldu. Pokiaľ si pamätám on bol vtedy považovaný za skvelého brankára.
Puskas
25.03.2020 07:35
#
Ale bylo to dáno tím, že byl cizinec nad povolený počet a místo něj chytal ten Kamerunec s francouzským pasem.
cristiano.K.
25.03.2020 10:32
#
to už je vcelku uplně jedno, když za pět let odchytáš šest zápasů. To byl regulérně možná nejhorší přestupovej flop La Coruni
Puskas
25.03.2020 10:36
#
Tak jedno to není, pokud to budeme brát co do kvality, nebyl horší než jeho konkurent, holt vždy se dávala přednost hráčům v poli. Oni toho Kamerunce tehdy koupili až dodatečně, pokud se nepletu. Pokud to budeme brát co do úspěšnosti angažmá, je to určitě fiasko.
cristiano.K.
25.03.2020 10:55
#
hlavně dřív to nebylo tak, jako to dělá Chelsea, že hráč se posílá každý rok na hostovačku. U Kouby to sice nebylo každý rok, ale stejně. Taky mám pocit, že přišel až později, jenže Kouba nechytal od začátku. Fiasko pro klub, pro hráče, který už se nedostal na evropskou úroven.
Muffi
25.03.2020 19:57
#
Podle TM tehdy koupili v létě 3 gólmany. Koubu, Songa a nějakého Portugalce s tím, že jedničkou se stal Songo.
Lautern měl vždy dost čechů a proto ho asi vzali.
Ale zpětně viděno bych souhlasil s fabecem, že spíš Sparta vytáhla jeho než naopak.
fabec1222
24.03.2020 18:05
#
Pamatuju si, jak jednou chytal derby proti Slavii, za zraněného? Blažka a nechal si dát červenou a musel jít chytat tenkrát mladík Bičík
12janjde
25.03.2020 19:19
#
Všude,až do Bosmana
12janjde
25.03.2020 19:23
#
Teda,ono to platí pořád,akorát se EU počítá jako 1 země
12janjde
25.03.2020 19:18
#
3
FORZAMILAN
24.03.2020 12:32
#
To už asi nikdo nikdy nezjistí
valloire
23.03.2020 13:02
#
Ty trávníky... Z toho by se Xavi regulérně posral.
12janjde
25.03.2020 19:32
#
Luboš Xaver Veselý?
cristiano.K.
23.03.2020 13:55
#
mi byl smazán příspěvek?
Rust Cohle
23.03.2020 17:38
#
Nevím.
Cukroušek
23.03.2020 18:12
#
cristiano.K.
23.03.2020 21:37
#
To vím.
PJ
23.03.2020 22:46
#
nebyl
cristiano.K.
24.03.2020 11:43
#
ok, tak jsem dal odeslat a byl dlouho neaktivní
cristiano.K.
23.03.2020 14:22
#
Super sestřih z Olomouce, ještě nedali penaltu a ten gol na Zidana taky luxus
Puskas
23.03.2020 14:34
#
Německý kouč tehdy prohlásil, žes musí podívat na mapu, kde Olomouc leží. V Německu pak dal Hapal nádherný gól, jeden z nejhezčích, co jsem kdy viděl.
dave30
23.03.2020 16:49
#
To byl ten, jak si tam 2 hráče zasekávačkama posadil na prdel, potom naznačil střelu, lehnul i gólman a on zavěsil? Jestli ano, tak si to pamatuji a rád bych to ještě někdy viděl, ale to už asi nikde nebude...
Puskas
23.03.2020 17:01
#
Jo, ale byli tři, pak říkal, že si to jen šteloval na pravačku.
dave30
23.03.2020 18:08
#
Jj, to si také pamatuji jak říkal, že neumí moc levou a tak si to jen chystal.
Malavi
23.03.2020 20:39
#
Zdravím, Hapalův gól z Hamburgu k vidění tu (čas 3:40) https://www.youtube.com/watch?v=6EGftq_c1H8 (jsou tam teda i další perly, třeba rozhovor kousek dál)
zgeroTT
23.03.2020 21:03
#
ten rozhovor s Hapalovou ženou robí Miroslav Tomášik. Legendárny komentátor, ktorý si počas prenosu, keď bol spokojný, pospevoval.
Salfovic
23.03.2020 21:54
#
barwall
24.03.2020 10:07
#
môj naj z jeho výrokov, keď komentoval zápas Banskej Bystrice:
" Bochnovič, Babnič... Bochnovič... Babnič... strela! Vedľa. Ič, ič, nebolo z toho nič."
cristiano.K.
24.03.2020 11:47
#
Ič, ič, nebolo z toho nič."
dave30
23.03.2020 21:53
#
Puskas
24.03.2020 10:25
#
Díky, po letech jsem ho konečně viděl.
Doni77
24.03.2020 13:59
#
OT: Co dělá Mladcová na EF?
valloire
25.03.2020 20:08
#
Stannis Baratheon
23.03.2020 18:57
#
A kolik toho tehdy ty žabaři ze Sparty naběhali, co?
Arbiter Fotbaliarum
23.03.2020 19:02
#
Když tam vidím Mistra jak brousí lajnu, tak bych řekl že musel držet rekord než začal hrát Bořil
cristiano.K.
24.03.2020 11:46
#
trochu mě mrzí, že jsem v téhle době lezl po čtyřech. Nedávno jsem se o tomhle bavil se známým. Mistr, Chovanec a Stočkoiv kouřili tajně půl hodiny před zápasem na hajzlech, to byla životospráva
zgeroTT
24.03.2020 12:58
#
Taky Jaro Timko (Slovan, Drnovice, Trnava) si dal cez polčas zápasu cigeretku bez problemov. Niekedy aj 2 dcl bieleho.
Puskas
24.03.2020 13:02
#
Platini s Boniekem taky.
cristiano.K.
24.03.2020 13:39
#
Timka si pamatuji z Drnovic, mám na VHS fotbalový ročník 95/96
fabec1222
24.03.2020 20:18
#
Tyhle VHS byli super, taky mám 96/97 - 98/99, škoda, že to pak přestalo vycházet
lampas
24.03.2020 20:30
#
cristiano.K.
24.03.2020 14:21
#
sympaták
>vyřazen z kádru<
24.03.2020 14:55
#
Hagi hral za Real aspon sem se zas neco novyho dozvedel a nebyl tu dnes na tom svete nadarmo
Puskas
24.03.2020 14:57
#
A perlička - Když tam přestupoval Dubovský, tak jednu z prvních věcí, které tamním novinářům řekl, prý bylo, že přichází Hagiho naučit přihrávat.
Pharrell
25.03.2020 12:37
#
Olen, Tomi Hohuluk
26.03.2020 00:59
#
>vyřazen z kádru<
24.03.2020 14:59
#
sebevedomi mu nechybelo, ten jeho gol patickou za Real byl skvelej..
>vyřazen z kádru<
24.03.2020 15:00
#
re na Puskase
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.