Keegan slibuje návrat starých časů

17.01.2008, 18:51
Aktuality
Po jedenácti letech se kormidla v Newcastlu United ujímá Kevin Keegan. Spolu s návratem bývalého hráče i manažera Magpies a anglického národního týmu se mají na sever Anglie vrátit staré dobré časy. Bude Keegan spasitelem, který Newcastle vrátí ze současného 11. místa tabulky do popředí?

Během let 1992-97, kdy Straky vedl, si Keegan naprosto podmanil místní fanoušky, a to je pro manažera Newcastlu vždy jeden z velmi důležitých faktorů. Po nepříliš oblíbených Sounessovi, Roederovi a Allardyceovi povede Newcastle muž, jehož fanoušci uznávají, a to může být nakonec rozhodující výhodou.

Když před šestnácti lety přebíral mužstvo po Osvaldu Ardilesovi hrozilo Newcastlu, že poprvé ve své historii sestoupí až do třetí nejvyšší soutěže. Keeganovi se ale podařilo tuto hrozbu odvrátit a v létě 1993 už slavil postup do Premier League.

Ani v ní se Magpies neztratili a hned v první sezóně skončili třetí. Od reportérů televize Sky si v té době vysloužili přezdívku The Entertainers, to díky atraktivnímu stylu hry, který Keegan svým svěřencům ordinoval. V sezóně 1995/96 byl Newcastle blízko k titulu. Před Manchesterem United měl jeden čas už dvanáctibodový náskok, jenže ten nakonec ztratil. Straky svou šanci vyhrát ligu po 69 letech propásly. Keegan ještě stihnul přivést do St. James' Parku Alana Shearera za rekordních 15 milionů liber. Po půlroce společného působení ale v lednu 1997 lavičku Newcastlu překvapivě opustil.

Spolupráci s bývalým vynikajícím střelcem má teď Keegan znovu obnovit. Shearer by se mohl stát jeho asistentem. Kdo jiný už by měl Newcastle spasit, když ne klubová legenda a nejúspěšnější trenér v jeho moderní historii. Fanoušci jim věří. "Jsme v nebi! Máme Kevina!" vyjádřil názor jeden ze členů populární Toon Army, jak se fandům Magpies přezdívá, na transparentu a rozhodně nebyl sám.

"Vím, co tady lidé chtějí a vím také, co tu nechtějí. Pokud budou trpěliví a realističtí, pak se můžeme společně pokusit vrátit do Newcastlu nejen sny o trofejích, ale i trofeje samotné," řekl krátce po svém jmenování Keegan a nepřímo si vyžádal čas a klid na svou práci. Úkolů má před sebou hned několik.

Tak pro začátek se určitě pokusí napravit své vztahy s Michaelem Owenem. Útočník, který do Newcastlu přišel za 17 milionů liber, ale vinou zranění toho zatím moc neodehrál, se do Keegana opřel ve své autobiografii. Spory mají kořeny v letech 1999-2000, kdy Owen pod Keeganem nastupoval v národním týmu. "Byl jsem zvyklý nastupovat s pocitem, že má soupeř ze mě strach, ale v době, kdy jsem hrál pod Keeganem, se tento pocit naprosto vytratil," napsal Owen mimo jiné ve své knize.

"Oba jsou dospělí a jsem přesvědčen, že se přes dřívější spory přenesou," řekl Alan Shearer, který se podle všeho stane co nevidět Keeganovou pravou rukou. "To, co bylo, je minulost, my se teď musíme dívat do budoucnosti. Navíc jsem přesvědčen, že ofenzivní styl hry, který Keegan vždy upřednostňoval, bude Michaelovi vyhovovat," dodal Shearer.

Ve středu večer se Keegan vrátil do St. James' Parku ve velkém stylu. V opakovaném zápase FA Cupu Newcastle porazil Stoke 4:1. První gól dal už v 8. minutě Owen...

Jak dlouho ale nadšení z Keegana v Newcastlu vydrží, se teprve uvidí. V sobotu hostí Magpies v Premier League Bolton.

Autor: Jiří Fišara

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Keegan vzkázal Ashleymu, že by měl prodat Newcastle
06.10.2018, 13:43
Zidane měl jít v roce 1996 do Newcastlu, Keegan ho ale nechtěl
15.03.2010, 21:41
Shearer se do Newcastlu v tuto chvíli nevrátí
29.09.2008, 09:23
Keegan se do Newcastlu nevrátí
13.09.2008, 11:36
Keegan zpět do Newcastlu?
12.09.2008, 21:58
Owen uklidňuje fanoušky Newcastlu
12.09.2008, 17:49
V Newcastlu to nemůže fungovat, tvrdí Robson
07.09.2008, 19:19
Kevin Keegan rezignoval na post manažera Newcastlu
04.09.2008, 20:46
Keegan zůstává i přes spekulace o odchodu trenérem Newcastlu
02.09.2008, 21:29
Owen zůstává kapitánem, potvrdil Keegan
24.07.2008, 11:37
Keegan není spokojen s šířkou kádru
20.07.2008, 13:00
Keegan chce v létě přivést Henryho
08.04.2008, 10:47
Keegan musí Newcastle zachránit, aby dostal peníze na přestupy
02.04.2008, 19:51
Keegan žádá novou smlouvu pro Owena
24.03.2008, 14:53
Owen nás zachrání, nepochybuje Keegan
18.03.2008, 08:42
Musíme vyhrát čtyři zápasy, ví moc dobře Keegan
10.03.2008, 13:41
Owen se po spálení několika šancí omluvil spoluhráčům
02.03.2008, 10:52
Co se to děje s Newcastlem?
29.02.2008, 10:31
Shearer stále věří Keeganovi
25.02.2008, 20:57
Owen je kanonýr, nepochyboval Keegan
04.02.2008, 11:04
Rozehnalovo hostování je výhra, tvrdí Keegan
01.02.2008, 17:56
Shearer se Keeganovým asistentem nestane
25.01.2008, 15:46
Coleman nad dobrou nabídkou nebude váhat
20.01.2008, 15:37
Keegan nevyloučil příchod Shearera
18.01.2008, 15:58
Keegan šokuje svým návratem do Newcastlu
16.01.2008, 18:21

Komentáře (55)

Přidat komentář
Devil

Moc moc bych jim to pral . Pro me nejlepsi zprava kdyz jsen se dozvedel ze do Newcastle se vraci Kevin Keegan . A kdyby mu delal jeste Shearer asistenta to by bylo uplne super ! Pro nej dobra zkusenost do zacatku ! Doufam ze tito dva chlapici privedou straky zpet do poharove Evropy ! Newcastle Go Goo !!!!!

Reagovat
smazaný uživatel

jj..tohle vypadá hodně nadějně..doufám že bude zase Newcastle znít po Evropě a obrany všech týmů se budou třást

Reagovat
smazaný uživatel

takovejch už bylo co slibovali

Reagovat
smazaný uživatel

Blablablablabla... Kevine, ale futbal sa od polovice 90-tych rokov zmenil. Až taký istý by som tvojimi sľubmi nebol. Aj keď, ako fanúšikovi Strák, ti to prajem. Ale vedenie Newcastlu mi pripadá z roka na rok smiešne. Nech je tam hocikto, robí stále tie isté chyby. Aspoň však prišli na to, že ak ich nedokázalo povzniesť mnoho slušných i skvelých trénerov, tak sa rozhodli angažovať niekoho, kto je fanúšikmi zbožňovaný. Možno im vtedy nebudú vadiť ani zlé výsledky, tak ako to bolo za priskoro znenávideného Big Sama.

Reagovat
smazaný uživatel

Ak by si bol fanusik Newcastlu, tak by si vedel, ze od leta tam je nove vedenie, lebo sa zmenil majitel klubu. Toto je ich prvy manazer a ako sa vyjadrili, nechceli by do klubu Big Sama. Takze logicky krok bol jeho odvolanie. A Kevin je rozumna volba, lebo do Newcastlu by momentalne neprisiel ziadny svetoznamy manazer ako naprikla Mourinho, ktoreho fanusikovia chceli este viac ako Keegana.

Reagovat
smazaný uživatel

Písal som "slušných a skvelých manažérov", nie "slávnych a bulvárnych". To že sa vedenie menilo tesne po príchode Biga Sama, ich neoprávňuje po tak krátkom čase ho vyhadzovať. Ak sa tam to vedenie menilo, museli rátať s tým, že Big Sam podpísal so strakami zmluvu, čiže mali mu dať čas a hlavne museli vedieť, aký štýl vyznáva. Nepáčil sa fanúšikom a vedeniu futbal pod jeho taktovkou? Ani mne často nevoňal, ale som si vedomý, že atraktívny futbal s výsledkami hrá málo mužstiev, lebo na také niečo musia mať nielen káder, ale aj koncepčnú prácu a teda hlavne čas a trpezlivosť. To všetko u Magpies nefungovalo alebo chýbalo. Ani Arsenalu či Seville netrval skĺbiť atraktívny futbal s výsledkami a šetrným rozpočtom rok či dva. Umierať na krásu je jednoduchšie ako víťaziť s bolením očí a z nostalgie sa nik nenaje. U Magpies je to však zrejme naopak. Mimochodom, mne sa ani Roederova práca nezdala navnimoč, s tým smolným rokom plnom absencií a zranení by sotva niečo dokázali oveľa skúsenejší či zvučnejší tréneri. Proste a jednoducho, u Magpies niečo nie je v poriadku a mám čím ďalej, tým väčší pocit, že to manažérmi nie je.

Reagovat
smazaný uživatel

Ja Ti neberiem Tvoj nazor. Tiez uznavam, ze sa tam spravilo velmi vela chyb v poslednych rokoch. Ale vezmi si zase jednu vec - kupis nejaky podnik a nechas generalnemu riaditelovi volne ruky na 8 mesiacov. Pomaly vidis, ako mu nefunguje riadenie Tvojej novej investicie a musis s tym nieco spravit - logicky krok je odvolanie generalneho manazera a dosadenie vlastneho cloveka do vedenia firmy. Mne sa zda, ze presne toto sa udialo v Newcastli, kde sa zmenil majitel a zmenilo sa aj ponimanie novej vizie a taktika sa tomu mala podriadit. Ked predseda Newcastlu poziadal Big Sama, aby hral atraktivnejsi a rychlejsi futbal, tak ten to odmietol. Nechcel sa podriadit, lebo aj on mal vlastnu viziu, ale ta sa nezhodovala s majitelovou. Mozem Ti zarucit, ze Keegan tam teraz vydrzi minimalne 3 roky a novy majitel ho podpori. To je rozdiel medzi terajsim a minulym vlastnikom. Minuly nemal velmi v povahe podrzanie manazerov. Nie som az taky optimisticky ako vacsina ludi, ale verim, ze po 2-3 rokoch sa vysledky dostavia a Newcastle bude hrat Ligu majstrov.

Reagovat
smazaný uživatel

Oprava - nemalo tam byt Ligu majstrov, ale o Ligu majstrov.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak teraz si odporuješ. Ak by nemalo terajšie vedenie záujem o prepúšťanie manažérov, Big Sam by ostal. A príkaz hrať atraktívnejší futbal nie je len tak. Proste hraj a bude. Newcastle potrebovalo výsledky, Big Sam im odkázal, nech sú trpezliví, lebo potrebuje na koncepčnú prácu čas. Každý vedel, že preferuje defenzívny štýl. Dobre, chceli predsa výsledky a cestu nahor. A nové vedenie mu ihneď pri prvej príležitosti podrezalo konár. Nech sa páči, ale toto sa nerobí. Chcú hrať atraktívny futbal len tak? Možno tak na Playstatione. Neatraktívna hra bola len zámienkou, nič viac. Keegan a dobrý tréner? No uvidíme, jeho vrchol bol už hodne dávno a dlhú dobu nekoučoval. No pamätám si, ako vyhorel s repre. Vyhodenie Big Sama, aj keď mal svojské rozhodnutia, bolo vlastným gólom a korunou všetkej tej chaotickej a neúspešnej práci v Newvastli. A to ma hrozne štve. Lebo nemôžem napísať či nahlas povedať, že Allardyce je skvelý tréner, nakoľko dlhodobo menežoval len Bolton (myslím team zo širšej špičky), ale štve ma, že šancu ani nedostal (pol roka je na koncepčnú prácu nulový čas). Každý chce hrať atraktívny futbal, ale z čoho? Na to potrebujú iný typ hráčov, než sú tam (vrátane hráčov, ktorých si tam Big Sam nedotiahol) a nielen chcenie. Futbal sa zmenil, pohľadný futbal s výsledkami, ako som už spomínal, je v jasnej minorite a vyhráva futbal pragmatický. Negatívny príklad: Tottenham.

Reagovat
smazaný uživatel

Ak by bol Big Sam rozumny, tak by tam ostal. Jednu vec nechapem - najlepsi a najkreativnejsi stredopoliar Newcastlu tuto sezonu - N'Zogbia hral drvivu vacsinu zapasov na LB, hoci si tam Big Sam dotiahol Enriqueho za 6.3 M libier. To sa potom tazko hra dopredu, ked taktikou je - prekopnime stred pola. Hralo sa vacsinou na bezgolovu remizu a vsetko nad bol bonus.

A nemyslim si, ze si odporujem, len Ty akosi nechces pochopit, ze Big Sam nebol volbou noveho majitela - ten dokonca premyslal vyhodit ho hned ked kupil klub. A tiez hraci, ktorych Big Sam dotiahol - ani jeden kreativny typ a to predal Dyera a Solana do West Hamu a tiez pustil Parkera, ktory vzdy nechal na ihrisku dusu. A za koho ? Viduka, ktoremu robi problem pobehnut a jedine asi co vie je vyskocit ? Spravil niekolko dobrych nakupov (Faye, Beye, casom mozno Enrique), ale ostatnych hracov hodnotim najlepsie priemerne, vacsinou vsak podpriemerne.

Este jedna vec, co nepomohla Big Samovi je, ze sa nezhodol na hracoch, ktorych chcel dotiahnut v januari s vedenim. Kupoval iba defenzivnych a destrukcnych hracov, co sa v Newcastli nehodi. Nech sa paci - s jeho hrou sme boli 11 s 6 bodov na zostupujuci tim, ale to sme mohli byt aj atratktivnou hrou. Preco nedaval Emreho do zapasov, ale pchal tam iba dvojicu Faye, Butt ? Co z nich niekto vymysli ? Ked jednu prihravku za zapas, tak su radi. Barton mu mohol pomoct, ale akurat ho viac potopil. Ako sa Big Sam dusoval, ze s nim nebudu problemy. Preco potom vynechal 3 zapasy, lebo bol vo vazeni ? Aky je to potom man-managment ?

A trosku ma mrzi, ze si nepochopil moj priklad s podnikom ...

Reagovat
smazaný uživatel

suhlas s tvojimi nazormi,Big Sam to jednoducho nezvladol a verim tomu,ze Keegan ich z tych problemov vytiahne...

Reagovat
smazaný uživatel

Ja ťa chápem. Ale potreba vyhodiť ihneď čerstvo angažovaného trénera, ešte k tomu rešpektovaného a úspešného, už o niečom svedčí. O neschopnosti podriadiť sa danej situácii. Koho tam chceli akože mať na lavičke? Však boli v dosť hlbokej kríze. Nebodaj sa spoliehať na ikony? Trénerske či hráčske? V dnešnej dobe je to naivná myšlienka. Proste čakali len na Big Samov zádrhel, no každý súdny človek vedel, že to zrejme hneď nepôjde. Mne sa taktiež Big Samove niektoré rozhodnutia nepáčil, no je to svojhlavý manažér, určitými ťahmi chcel dostať súpera, no často dostal aj sám seba. Je najjednuchšie si kydať na niekoho, ktorému sa nedarí a ako sa hovorí, kto chce palicu, ten si ju nájde. Zapláatím manažérskeho postu Keeganom je alibistický krok a hodne prekvapivý. Je to takzvaná istota, čo sa týka predovšetkým fanúšikov a oproti Samovi je to jediná jeho výhoda. Fanúšikovia mu prepáčia ďaleko viac než jemu a tým pádom dostane aj viac času. Ale to nie je dobré. Ak vyhodia čerstvo anagžovaného trénera, niekoľko mesiacov po podpise, hlavne keď má nedôveru od samého začiatku, nie je to dobrý obchodný ťah a je jedno či je vedenie nové alebo staré. Každý rozumný človek to vidí, len fanúšikovia tomuto sebaklamu podľahli a Magpies sú opäť len na smiech. A z toho mie je viac smutno, než za vyhodením neobľúbeného trénera.

Mimochodom ano, hráči ako Butt, Barton, Smith tam nemajú čo hľadať, chýba im kreativita. Uvidím, čo predvedie Duff, možno Emre... No v každom prípade ani oni pod Roederom minulú sezónu podávali hodne nevyrovnané výkony. Takže Big Sam, čo sa týka ofenzívneho poňatia hry, nemal veľmi na výber a ofenzívni hráči sú väčšinou drahí. Koho teraz kúpia?

Reagovat
smazaný uživatel

Ako mozes toto povedat ? Bol tam od maja. Ak pocitam, tak pocitam - leto mal na nakupy. Co nakupil ? Uz som sa zmienil. Takze vyhovorky typu - nemam dost kreativnych hracov neberiem. Teraz to bude s nakupmi velmi tazke, ale posledne 2 zapasy ukazali, ze sa da hrat aj ofenzivnejsie s tym istym kadrom. Na MU to bola sice katastrofa, ale aspon nebetonovali a rosypali sa az v poslednych 5 minutach, kde dostali 3 goly. So Stoke to tiez bolo fajn.

A Tebe musim este oponovat v tom, ze mne sa paci, ze nove vedenie urobilo hrubu ciaru za vsetkym, co klub spajalo s minulymi vlastnikmi a vedenim - a to sa musi pacit vsetkym ozajstnym fanusikom Newcastlu, lebo kazdy z nich mi potvrdi, ze Fredy Sheperd bol hrozny predseda.

A pozri sa na to, aky styl hry preferuje Keegan a aky Allardyce. Nepovedz mi, ze to nie je diametralne odlisne. Mne sa viac paci to Keeganovo.

A posledna vec - pre koho sa ma hrat futbal ak nie pre fanusikov ? Naco je klub s vysledkami, ktory nema nikto rad a nikto im nefandi ?

Reagovat
smazaný uživatel

Bol tam síce od mája, ale s novými hráčmi začal pracovať až od júla. Za pol roka chceš stihnúť zohrať mužstvo? Si si tým istý, že sa to dá? Od samého začiatku vravel, že bude potrebovať čas, tak ako každý tréner, ktorý chce niečo dokázať. Ako toto zas môžeš povedať ty? Ktorý úspešný tréner ihneď dosahoval výsledky? Ani Ferguson, ani Wenger, spočiatku ani Houllier v Liverpoole. Aj cesta Lyonu na europské vrcholky trvala mnoho rokov. Systematická práca. Na Big Sama som nadával, nechápavo krútil hlavou, ale faktom je, že nedostal šancu a chcel som ho vidieť s aspoň ročnou prácou. Nechápem, ako môžeš schvaľovať takýto krok vedenia. V prvom rade, vyhodenie peňazí a strata času, teda jeho vyhadzovom. Všetci odborníci nad tým krútia hlavou, len rozmaznaní fanúšikovia Magpies oslavujú. Nechápem. Všade, kde potrebujú výsledky, chcú manažéri čas. Newcastle nie je Real Madrid, či AC Miláno, rozbehnutý podnik s vopred dobre investovanými peniazmi. Opakujem, angažovaním Keegana či Shearera je len alibistický a hlavne populistický krok.

Reagovat
smazaný uživatel

Mimochodom, k tej peknej hre. Peknú hru pre fanúšikov môžu hrať aj v Championship. Aj takúto variantu by brali? Allardyce nesľuboval pekný futbal, ale pozdvihnutie klubu, aj na úkor peknej hry. Lebo s ňou v prípadoch krízy, ťažko kluby idú nahor. Moderný futbal vychádza z defenzívy a nie je až taký atraktívny. Písal som to už hore. Prečo to nechcete pochopiť?

Reagovat
smazaný uživatel

Ja trochu nechapem teba...Zamysli sa,keby si bol majitelom muzstva a nevyhovuje ti trener.Vysledky chabe,hra este horsia.Nevymenil by si trenera?Asi kazdy majitel klubu na svete by to urobil.Koho by si angazoval?Asi trenera,ktory je oblubeny medzi fanusikmi,ktory v tom klube dosiahol vysledky a ktory produkoval pekny futbal.Nechcem tu porovnavat Real Madrid s Newcastlom,ale pozri sa ako dopadol Capello,vyhral po rokoch ligu,aj tak skoncil,lebo sa vsetci hanbili za hru,ktoru Real predvadzal...A aj s peknym futbalom sa daju dosiahnut vysledky,priklad AS Roma alebo Werder Bremen...Jednoducho,vsetci fanusikovia su stasní vymenou trenera,taktiez vedenie,ktore nemozes kritizovat,lebo este nic neurobilo,len angazovalo trenera,ktory ako som pisal,nepriniesol vela pozitivneho do klubu,bohuzial,len ty to nechces pochopit a si jeden z mala na svete.Ked vies po anglicky,tak si precitaj ohlasy ludi na tuto vymenu...

Reagovat
smazaný uživatel

A koľko stojí predčasne vyhodený tréner na začiatku svojej misie a angažovaný nový na ďalších niekoľko rokov? Zrátal si si to? Nie je to trocha mrhanie peňazí a devalvácie klubu? Odkedy by sa malo riadiť vedenie na želanie fanúšikov? Trocha zodpovednosti by neuškodilo a nie populizmus. Myslíte si, že hrať atraktívny futbal je len tak? Možno na dedine, ale nie vo vrcholov futbale. Newcastle nemá prostriedky na takých ofenzívnych hráčov a hlavne ani ochotu v systematickú prácu. Ak by mal, Big Sam by neskončil. Systematická práca trvá niekoľko rokov, a ak už mi predsúvaš AS Rím a Werder, tak vedz, že oni touto cestou šli niekoľko rokov a sezón, a výsledky sa nedostavili zo dňa na deň, ale pokornou cestou, keď predtým nechýbali umiestnenia aj v strede tabuľky. Ale trénerov nevyhadzovali. Nechápem len, ako mi môžete predhadzovať takúto naivnú argumentáciu. V AS Rím trénoval tvoj spomínaný Capello, napriek jeho obľúbenému defenzívnemu poňatiu hry tam forsíroval pohľadný útočný futbal, mal na to hotové typy hráčov. A nemyslím, žeby ho chceli dať preč pre neatraktívnu hru v Reale, tam bol iný dôvod. Rozpory s Calderónom, nakoľko si nechcel srať do svojej práce a kecy o neatraktívnom futbale boli len zámienkou, v ktorú uverili aj nevďační fanúšikovia Realu. Faktom bolo, že keď sa im nedarilo, len bučali a pískali. Nikdy ich nepodržali, keď mali, na to sa sťažovali futbalisti. Nie je problém ovládať z vedenia fanúšikov či naopak a tréneri sú len v končnom dôsledku len štatisti a obetní baránkovia. A keby si sledoval ten Real v druhej polovici sezóny za Capella, hrali nádherné zápasy, na ktoré sa ťažko zabúda.

Reagovat
smazaný uživatel

Ale tu vobec nejde o to,ze trener potrebuje cas(s cim suhlasim,vysledky neprijdu ihned).Tu ide o to,ze majitel klubu bol s trenerom,ktory nemal vysledky a hra bola hrozna a aj neoblubeny medzi fanusikmi,nespokojny,nevyhovoval mu a tak ho vymenil za trenera,ktory je opak,osobnost ang.futbalu,vysledky s timom mal a hra bola dobra,oblubeny ludmi z Newcastlu a aj mimo neho.To je pravo majitela a myslim si,ze tentokrat aj podlozene logikou...Nehovorim,ze Keegan urobi hned zazraky(urcite to tam ale pozdvihne),mozno casom(dufam),ale majitel tam bude mat cloveka,ktoreho chcel,o ktorom si mysli,ze to bude robit lepsie a ktoreho si sam vybral.A to si myslim,ze je pochopitelne,aj ked to nemusi byt spravne.To ale uvidime casom...

Reagovat
smazaný uživatel

Pamätám si, že Keegan s repre pohorel, a pamätám si na ich naivnú útočnú hru. Futbal v PL už nie je ani zďaleka taký ako pre 11timi rokmi a držať krok s vedúcou špičkou, kde sú na čele manažérske ikony či skvelí taktici, bude pre neho hodne zložité, hlavne keď už tak dlho nekoučoval. Sám som zvedavý, ako sa s novými trendmi vysporiada, ale bude to mať ťažké. Okrem toho, dopredu sa tlačia mančafty, ktoré majú dostatok dôvery vo svojich manažérov a skúsenych lodivodov, či už je to Tottenham s Ramosom, Manchester City s Erikssonom alebo systematická Aston Villa s O'Neillom či Blackburn s Hughesom. Nemyslím si, že by títo páni uprednostnili ofenzívny štýl pred defenzívnym (hlavne Ericsson a Hughes) a predovšetkým, vedenie im dôveruje, nech už hrajú hocako. Teda aspoň im dá dostatok času (Hughes s O'Neillom ju dostali a kde sú teraz?) Keegan je naivný, ale verí si. A ak už padne na hubu, padne aj celý Newcastle, z čoho už bude ťažká cesta späť (viď Nottingham v osemdesiatych, či Leeds koncom deväťdesaitych a začiatkom nového milénia, taktiež Queens Park Rangers na začiatku 90tych rokov). Aj tak najkrajší a najúčinnejší futbal hrali straky pod Robsonom. So Shearerom či vtedy famóznymi Dyerom či Bellamym to bolo však možno jednoduchšie. Jednoducho, ja som z minority fanúšikov, ktorí tento krok vedenia neschválili.

PS: je naozaj debilný argument, že nové vedenie ho tam nechcelo, pritom pár dní predtým podpísal zmluvu. Prečo sa vôbec v tom prípade menilo? Schíza jak sviňa. Chápem, že s tým novým vedením argumentujete, ale v zbytku futbalového sveta to vyznieva úsmevne. Straky sú žiaľ na smiech.

Reagovat
smazaný uživatel

No nevidel by som to tak, ze straky su na smiech. Skor mi pripada, ze na smiech si Ty, lebo vzdy tie iste argumenty. Dokonca mi to pride, akoby si si vysnival, ze Allardyce je skvely manazer a koniec. Newcastle nezvladol - prerastol mu cez hlavu. A este je naivne argumentovat Man City ci Aston Villou, lebo tam je manazer pol sezony v pripade Ericssona, jednu a pol sezonu v pripade O'Neilla. Tottenham ani nedavaj za priklad, lebo tam nevyslo par mesiacov a uz sa menil manazer. Takze to je toto iste, ako Newcastle.

A preco sa menilo vedenie ? To uz horsiu otazku si nemohol polozit! Nie je debilny argument, ze sa menilo vedenie, lebo s prichodom noveho majitela prisiel aj novy kapita, takze sa teraz neda povedat, ze by nemali peniaze. Mas pocit, ze by stare vedenie vedelo vyplatit dlhy Newcastlu v podobe 100 M libier ? Ja som si isty, ze tento dlh by narastal a potom by to mozno mohol byt pribeh podobny Leedsu, ale takto novy majitel ukazal, ze mu ozaj zalezi na tomto klube. A ozaj si myslim, ze je jeho pravo vymenit manazera, ked zatial vrazil do Newcastlu cez 250 M libier.

A hadam posledna vec - asi fanusik Newcastlu nebudes, lebo nikto aspon trosku rozumny (tu je ale predpoklad, ze si rozumny) nebol za zachovanie stareho vedenia na cele so Shepperdom. Prave on dostal Newcastle tam, kde je teraz. Odvolal Robsona, najimal manazerov na necelu sezonu, takze ozaj nevidim ale absolutne ziadny zmysel nechavat tam stare vedenie a smiesne vyzneli Tvoje narazky, ze stare vedenie bolo lepsie, ako je toto nove. Zamysli sa nad tym trosku prosim !

Reagovat
smazaný uživatel

Si slepý? Nesleduješ noviny, športové denníky a hlavne uštipačné poznámky súperových fanúšikov? Spolu s Tottenhamom sme najsmiešnejší tým v súťaži PL, roky vyhadzovania peňazí za nepodarené nákupy, ktoré na prvý pohľad vyzerjú dobre, neochota vedenia stáť si za trénermi, veľké plány atď atď. Prečo si tu pletieš jablká s hruškami? Čo s tým má Erikssonovo polročné pôsobenie? Spomínal som ho len v súvislosti, že sa tlačia dopredu tréneri s ohromnými skúsenosťami a úspechmi za sebou. Jol bol v Tottenhame vyše 4 roky, nie pol roka, každý rok sa chvastali a zastrájali Big4. Len O'Neilla som spomenul s Hughesom ohľadne koncepčnej práce. Na ktorej pozícii skončila Aston Villa minulú sezónu? Myslím nejaký 11. či 12. Vyhodili O'Neilla? Pritom ich hra bola minulú sezóny dosť rozháraná a nevyrovnaná. Jednoducho, dostal čas. Prečo mi nevieš argumentovať tak, aby to malo hlavu aj pätu? Vyčítaš mi, že som napísal, čo som ani nemal na mysli.

Ano, logicky sa pýtam, prečo sa vymenilo vedenie tesne po tom ako nastúpil Allardyce, a chceli sa ho hneď zbaviť (podľa tvojich informácii)? Nie je to schizofrenické? Nie je blbé pre hocakého manažéra, keď mu ihneď po podpise dýchajú na chrbát a čakajú na možnosť odvolať ho? Pravdupovediac, o tomto som zo strany vedenia nikdy nevedel a pokiaľ je to pravda, ani sa nečudujem, že tam nevydržal, lebo to by nevydržal žiaden manažér. Aké mali predstavy o novom manažérovi? Big Sam mal za sebou fantastickú prácu v Boltone, tak nechápem, akého manažéra chceli. S Keeganom tu všetci oslavujete, ale naozaj si myslíte, že je taká výhra? Okrem úspechu v Newcastli, keď ho začiatkom 90tych rokov priviedol medzi elitu a takmer s ním získal majstrovksý titul, všade inde pohorel, Manchester City, Fulham a hlavne reprezentácia. Dosadzovaním familiárnych ľudí sa nemusí vždy vyplatiť a hlavne, nbetrénoval už hodne dlho.

K tomu fanúšikovstvu Newcastlu : koľko máš rokov? Podľa teba je fanúšik len ten, čo schvaľuje debilné ďalšie debilné kroky nového vedenia? Lebo toto bol obrdebilôný krok a okrem argumentu nového vedenia a akože nepríťažlivej hry, nič objektívne sa nespomína. Len nechápavé krútenie hlavou odborníkov. Ale to tu s Maroshom (ktorý si váži len názor, ktorý je jeho, no to ma podrž) nevidíte a nechcete vidieť. Bolo zle? Bude horšie, to je môj názor. Kritický fanúšik Nexcastlu (nielen trénerov)

Reagovat
smazaný uživatel

No ako netusim, co to ma s vekom, ale dobre - mam 22. Fanusik som uz velmi dlho.

Mam pre Teba jednu otazku - bol by si radsej ak by tam ostal ako chairman Freddy Sheperd ? Myslis si, ze to bol ten muz, co nas mal dotiahnut kdesi na spicu, ked za jeho vedenia sa vystriedalo nejakych 4 manazeri za 5 rokov ? On podla Teba podrzal manazerov ? Ja som vdacny za to, ze Mike Ashley kupil klub ! A za tymto si stojim. Vyplatil dlhy, ktore za ery Sheperda len rastli ! A to, ze prijal Allardyceho tesne pred svojim odchodom nema ziadny vplyv na rozhodnutia noveho manazmentu. Neviem preco by mal majitel klubu podrzat manazera ktory mu nesedi. Toto uz je len o sukromnom podnikani. Je take pravidlo, ze vo vlastnom podniku si mozes robit co chces a presne to spravil Mike Ashley.

Reagovat
smazaný uživatel

Ja to chápem, mne sa hra pod Big Samom tiež mnohokrát, možno väčšinou nepáčila, hlavne jeho ochranné paprče nad triom Barton, Butt, Smith a predsa len preferovanie Vuduku a jeho nedotknuteľnosť (inak proti nemu nič nemám). Ale veril som mu z dlhodobého hľadiska. Už ma pochopte, ja mám názor taký, že vedenie urobilo zbrklý krok a hlúpy. Neberte mi ho. Vedenie neustálo tlak fanúšikov. Ale musíte brať do úvahy, že Straky nie sú top team, z hľadiska PL patria jednoznačne do nadpriemeru, ale inak majú za sebou len chvíľkové úspechy. Slávnejšie anglické kluby dopadli ešte horšie, nechcem aby takto dopadol aj Newcastle. Staré vedenie kopilo chyby na chybu, ale zrejme ani s tým novým to nebude úplne kóšer. Čo ak výsledky sa opäť nedostavia, ba čo viac, ešte sa to viac zhorší? Opäť prepúšťanie? Uvedomujete si, že koľko to stojí peňazí?

Mimochodom, ja som chcel šancu aj pre Roedera, lebo on mal len smolu. Ťažko niečo dokázať s týmom, ktorému chýba často takmer celá základná zostava. Ale on sa taktiež stal obeťou (starého) vedenia.

Reagovat
smazaný uživatel

Ja teraz nechapem jednu vec. Ako mozes napisat, ze nove vedenie nie je kóšer. Zatial nespravilo ziadnu chybu. Mozem Ti garantovat, ze Keegan dostane cas a minimalne tam bude do konca zmluvy, co je 3,5 roka. Bude si stat za svojim.

Reagovat
smazaný uživatel

Keegan dostane a Allardyce nedostal? To je tá prvá chyba, chalani.

Reagovat
smazaný uživatel

No v každom prípade uvidíme. Keegan mi manažérsky nevonia, aj napriek tomu, že je veľkým obľúbencom fans a spravil pre Newcastle veľa. Ale futbal sa za tých 7-8 rokov zmenil, neviem či dokáže zachytiť nové trénerské postupy, bude treba viac než len motívacia, lebo tú majú aj ostatné mančafty. Robson bol pre mňa jednička.

Reagovat
smazaný uživatel

Dakujem a vazim si Tvoj nazor. Je dobre vidiet niekoho, kto ma tiez rad Newcastle a neboji sa vyslovit svoj nazor

Reagovat
smazaný uživatel

Aha, fanúšikovia Newcastlu majú len jeden názor? A iba ten sa cení? Hmmm. Ja však viem aj o iných názoroch fanúšikov, než len o podobných vašim.

Reagovat
smazaný uživatel

Owena bych ještě do konce února prodal, je tam k ničemu a ještě má plnou hubu keců. Takový mám rád . . .Sice moc nevěřim, že se to zrovna Keeganovi podaří, ale Strakám moc přeju vyšší pozice!

Reagovat
smazaný uživatel

omlouvám se . .do konce ledna samozřejmě

Reagovat
smazaný uživatel

Devil: Jwště by mohli přivást ožralca se žlutou hlavou, aby utužoval morálku a taty Bohuša. Rypak, pysk, je to dobrý jak pyj.

Reagovat
smazaný uživatel

Omlouvám se, že neumím psat, ale su ožralec.

Reagovat
Devil

Ajeje

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Devil

Andy moc nechapu tvoji reagci , toto jsi asi nemohl pochopit !

Reagovat
smazaný uživatel

Precetl jsem vsechno co bylo kdykoliv a kymkoliv napsano a vite jaka je nejhorsi knizka vsech dob? fotbal, zabavna stara hra od kevina keegena

Reagovat
smazaný uživatel

Nemám do čeho píchnout, můžeš mi vymazat všechny romány agaty Christie?

Reagovat
Shevchenko

RED DWARF

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Devil

Reagovat
smazaný uživatel

Je to výborné a moc držím palce,aby to vyšlo.

Reagovat
smazaný uživatel

budou hrát pořád stejnou tužku , 5. nejbohatší klub v Anglii a nejsou schopný si pořídit kvalitní hráče?!

Reagovat
Devil

Nejak se z te krize dostat musi a Keegan popripade s Shearerem je dobrej krok k tomu aby tvoje blbe argumenty vyvratil .

Reagovat
smazaný uživatel

dufam,ze o par tyzdnov alebo mesiacov uz nebudes trepat nezmysli,kedze pridu vysledky.

Reagovat
smazaný uživatel

*nezmysly*

Reagovat
smazaný uživatel

*nesmysly*

Reagovat
milan78

kvalitní hráče určitě mají, i když roheznal : )))) no nějakej kvalitní tam je a v útoku i top hráči, jenže nemají trenéra kterej by to seskládal.., sama neměli vyhazovat a rozehnal je tragéd, sem viděl zápas když NU hrál na derby a projel 0:1, rozehnal běžel s míčem vpodstatě jako libero.., upadl, protiháč se musel držet, aby neupadl smíchy a s balonem se řítil na bránu NU.., rozehnal rozhazoval rukama sedě na prdeli.., podobně kvalitní rozehrávku zkoušel v tom zápase vícekrát.., jinak NU nesleduju takže třeba v jiných zápasech nerozehrává vůbec, protože už mu míč nepučují, do repre nepatří, leda na lavičku

Reagovat
smazaný uživatel

tak hrozný to s Rozehnalem není!!! Viděl jsem zřejmě víc zápasů, kde hrál, než ty.. protože mně se párkrát docela líbil, no líbil, spíše podával slušné výkony. Určitě lepší jak Cacapa.

Reagovat
smazaný uživatel

Súhlas. Rozehnal bol celkovo solídny. Ak tam horel, tak horela komplet obrana a nedával by som to len na jeho vrub.

Reagovat
Devil

Rozehnal jako jedinec za to asi nemuze i kdyz par hrubek tam nadelal , ale obrana strak je celkove dost katastrofa ! Cacapa posledni zapasi jde na horu !

Reagovat
smazaný uživatel

Maji to strasne poskladane a hraci jako Butt,Barton nebo Cacapa tam nemaji co delat.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

A taktiež Smith. Neviem si pomôcť, ale on mi celkovo nesedí.

Reagovat
smazaný uživatel

souhlas

Reagovat
smazaný uživatel

Uvidíme pane Keegan.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele