Giuseppe Meazza - Peppino

23.10.2008 19:42 - Životopisy
 
Jen málo hráčům se dostalo cti, aby se po nich jmenoval stadion klubu, který reprezentovali. Pro takovou poctu je třeba předvést či spíše předvádět něco výjimečného. A Giuseppe Meazza výjimečný bezesporu byl. Vždyť se po něm jmenuje jeden z nejslavnějších a nejlegendárnějších stánků světa – San Siro – na němž hrají Inter a AC Milán. Italové vždy hrdě prohlašují, že se jedná o nejlepšího meziválečného fotbalistu. Mají pravdu? Není důvod jim nevěřit...

Inter Milán, tedy klub, v němž se Meazza proslavil, byl založen roku 1908. Je to tedy právě letos, kdy uplynulo sto let od založení jednoho z největších klubů světa. Za dva roky se pak v Miláně bude slavit jiné výročí: sto let od narození nejlepšího střelce historie Interu, Peppina Meazzy. Peppino, jak mu říkali spoluhráči i fanoušci, přišel na svět 23. srpna 1910. Narodil se, kde jinde, než v Miláně. Již od mládí trávil veškerý volný čas fotbalem, který mu byl, ostatně jako všem Italům, náboženstvím. Už jako chlapec byl mezi kamarády vyhlášený mimořádnou střeleckou schopností. Nastupoval v mládežnických týmech Interu a vše nasvědčovalo tomu, že se prosadí i do prvního mužstva modročerných. A taky, že ano. V sedmnácti letech nastoupil k prvnímu zápasu a hned vstřelil dva góly. O rok později vyhrál s přehledem korunu pro krále střelců italské ligy. Připsal si osmatřicet zásahů – dodnes se jedná o nepřekonaný rekord Serie A (v osmnácti letech!).

Meazza byl fenoménem. Ač mladíček, všichni s ním jednali jako s hvězdou, on se odvděčoval nekonečným přívalem branek. Uměl zakončovat z jakékoli pozice. Hlavou, levou, pravou, tvrdě, technicky, lobem... Jeho styl byl elegantní. Jednalo se o velmi inteligentního hráče, který se vždy uměl dobře rozhodnout při volbě zakončení.

V roce 1929 si tedy Meazza do vitríny přidal první Zlatou kopačku, to samé pak napodobil o rok později. Ten rok získal i první Scudetto. Nerazzurri díky Meazzovi strašili soupeře, kteří se doslova báli k zápasům jezdit. Pro Peppina nebylo problémem nic. Když nevěděl co s míčem, prostě jej zastavil, rozhlédl se a vydal se přímo na branku soupeře. Neotáčel se. Věděl, že jej nikdo nezastaví. Ostatně dokažme to na konkrétním příkladu: psal se rok 1933 a blížil se zápas dvou rivalů – Ambrosiany (Inter) a Juventusu. Hrálo se na milánském stadionu. To by ještě nebylo nic tak výjimečného kdyby nedošlo k legendární a úsměvné sázce. Sázce mezi Meazzou a Giampierem Combim. Combi byl slavný brankář a kapitán italské reprezentace. Meazza, hýčkaný miláček milánských fanoušků, se s kamarádem Combim přel, zda mu dá v zápase gól. Seděli naproti sobě a hecovali se: "Prosím tě, ty mi nedáš gól, ani když na mě půjdeš sám," provokoval Combi. "Tak se vsaďme," nenechal se Meazza. A skutečně. Hráči se vsadili, ač dodnes nikdo neví o co, a právě v onom zmiňovaném zápase měl Meazza dokázat pokořit italskou jedničku. Co myslíte, kdo vyhrál? Tak tedy... Zápas v poklidu probíhal, když se na vlastní polovině, zády k bráně míče ujal Meazza. Rychle se otočil, prokličkoval přes půl hřiště mezi protihráči až před Combiho, toho obelstil krásnou fintou a s míčem doběhl až do prázdné brány... Ležící Combi jen nevěřícně zíral daleko před brankovou čárou. Meazza radostně běžel kolem postranní čáry, když k němu přiběhl Combi a nadšeně mu třásl rukou. Byla to upřímná gratulace výjimečnému hráči. V současnosti již asi nepředstavitelný jev.

Ještě větších úspěchů se Peppinovi dostalo v národním týmu Squadry Azzurry, kterou dovedl jako hlavní postava ke dvěma titulům mistra světa. V roce 1934 se světový šampionát hrál právě v zemi na Apeninském poloostrově a Italové byli odhodláni udělat pro vítězství vše. Benito Mussolini, fašistický diktátor, na vše dohlížel z hlavní tribuny, kam před každým zápasem hráči posílali své povinné pozdravy zdviženou pravicí. Aby Itálie vytvořila skutečně neporazitelnou sestavu, získala tři naturalizované Jihoameričany, mezi nimiž se vyjímal slavný Argentinec Orsi. Soupeři Italům vyčítali, že se neřídí pravidly, neboť cizinci nežili povinné tři roky v Itálii. Nejdůležitější Meazzův moment nastal ve čtvrtfinále, když se domácí utkali se Španělskem. Zápas skončil nerozhodně 1:1, a protože tehdy se ještě nehrálo prodloužení, druhý den se utkání konalo znovu, nehledě na úmorné a vyčerpávající vedro. Italové na hřiště poslali pět nových hráčů, Španělé dokonce sedm. Chyběl i legendární brankář Ricardo Zamora, který byl z prvního zápasu tak pokopaný, že nemohl nastoupit. Italové nakonec zvítězili, když rozhodující trefu zaznamenal právě Meazza po rohovém kopu Orsiho. V semifinále stálo v cestě Rakousko, které Italům podlehlo 0:1. Plán se zdařil, Itálie byla ve finále. A tam čekalo Československo... To se dokonce dostalo do vedení brankou Antonína Puče, za Italy však srovnal Orsi a v prodloužení rozhodl Schiavio. Meazza tehdy nastupoval na pozici tzv. spojky mezi útokem a zálohou. Této nové roli ho naučil proslulý kouč Vittorio Pozzo, jenž dlouhou dobu studoval fotbal v Anglii. Za Inter však nastupoval stále jako klasický střední útočník.

Byla to první ze dvou zlatých, další měla přijít za čtyři roky na mistrovství ve Francii. Za tu dobu trenér Pozzo mužstvo kompletně přestavěl. Z vítězného týmu zůstali jen Meazza, Ferrari – spoluhráči z Interu a záložník Monzeglio Na šampionátu Italové v semifinále vyřadili nabité Brazilce, za něž nastoupil i věhlasný Leonidas, 2:1. Vítězný gól dával z penalty kapitán týmu - Giuseppe Meazza. K této penaltě se váže úsměvná historka: Itálie vedla 1:0 a nařízená penalta byla, řekněme hodně kontroverzní. K míči se postavil Meazza, jakožto zřejmě nejlepší útočník světa. V momentě, kdy se chtěl rozběhnout mu však zničehonic spadly trenýrky. Celý stadion propukl v smích, Meazza se však nenechal rozhodit a nekompromisně zavěsil. Ve finále bylo protivníkem Maďarsko, které se však nakonec muselo sklonit. Itálie zvítězila 4:2, po dvou brankách Colaussiho a Pioly. Byl to právě Silvio Piola, kdo doplňoval Meazzu na hrotu útoku. Důležitou postavou byl také Pietro Rava a Giovanni Ferrari. Meazza se, stejně jako ostatní hráči výběru, definitivně stal nesmrtelným, což mu dodávalo ještě větší sebevědomí.

Mimo obrovský fotbalový talent a um se ví, že Meazza rád kouřil i pil. Dokonce měl jako jediný ze všech oficiálně povoleny cigarety. Trenér věděl, že vše splatí v zápase. Opravdová kázeň byla slavnému Peppinovi cizí. Vinou proflámované noci se jednou probral pouze půl hodiny před výkopem. Naštěstí bydlel kousek od stadionu. Rychle se převlékl a s šokovanými spoluhráči i trenérem běžel na hřiště. "Slyšel jsem, jak si funkcionáři špitají, že mi to po zápase spočítají. Jenže já tenkrát vstřelil tři góly a nic mi pak neřekli," vzpomínal Meazza v jednom z pozdějších rozhovorů pro tisk.

V roce 1938 a 1940 získal s Ambrosianou další dvě Scudetta. Připisoval si i další triumfy v soutěži o nejlepšího střelce ligy. Co ještě zmínit ze záplavy gólů? Třeba slavný zápas s Benátkami z 12. května 1929. Tehdy Inter doslova rozdrtil soupeře v poměru 10:2. Meazza zaznamenal šest branek! To je další dodnes nepřekonaný rekord. V reprezentačním dresu si celkem připsal třiatřicet branek v třiapadesáti zápasech. Ve své kariéře navštívil i Československo, a to když přijel s Ambrosianou k zápasu Středoevropského poháru (jakási obdoba dnešní Ligy mistrů) proti Bicanově Slavii Praha. "V létě osmatřicátého roku přijel do Prahy hrát Středoevropský pohár. Byl to svátek, jeli jsme před zápasem na soustředění, což nebývalo zvykem. Ambrosianu jsme rozdrtili devět nula, já dal čtyři góly. Meazza mi blahopřál a nechápavě kroutil hlavou, co se dělo. Tolik ještě nikdy neprohrál," vzpomínal slavný Pepi Bican, jakási česká obdoba Meazzy (samozřejmě slušnějšího a klidnějšího osobního života).

Pro italské novináře, kteří jsou známí svou oblibou ve sledování celebrit, byl doslova lahůdkou. Chtěl-li nějaký novinář větší plat, stačilo zajít do jednoho z milánských barů, kde jistě trávil čas Meazza, udělat pár snímků, kratší článek a je to... Traduje se, že téměř před každým důležitým zápasem navštěvoval večer nevěstinec. Na zápasy přicházel často pozdě nebo s cigaretou v puse. Nikdo se neodvážil ho napomenout, on všem vždy dokázal, že na něj a jeho výkony to nemá vliv. Byl hrdinou své doby a patrně taky prvním hráčem historie, který měl své vlastní sponzory. Ti se mohli přetrhnout, aby Meazzu získali na svou stranu. On byl vyhlášenou primadonou – všude, kam přišel, mu otvírali dveře. Itálie v první polovině století nepoznala většího hráče. Peppino byl typickým miláčkem davů. Nestihl se ani oženit. Zřejmě se bál, že by přišel o svou svobodu...

Po mistrovství světa 1938 se zranil a vypadalo to, že bude muset s fotbalem navždy skončit. Jenže náročný extravagantní život, jaký Meazza vedl, navíc v tak ekonomicky těžké době nedovoloval, aby byl bez stálého příjmu. Byl nucen se vrátit. Prošel AC Milán, kde strávil dva roky, Juventusem (jeden rok), Verese (dva roky) a Atalantou Bergamo (jeden rok). Na sklonku kariéry se ještě vrátil do Interu, kde také roku 1947 ukončil profesionální kariéru. Za Nerazzurri vsítil celkem 243 branek – dodnes je nejlepším střelcem klubu. V Serii A nastoupil celkově k 439 zápasům, v nichž si připsal 264 gólů. Sám Meazza prohlásil: "Nejraději vzpomínám na léta strávená v Interu." Jak hrdí jsou dodnes fanoušci klubu na tato slova...

Když 21.srpna roku 1979, jen dva dny před svými devětašedesátými narozeninami, vydechl naposledy, byl v Itálii vyhlášen státní smutek. Za pár měsíců byl na návrh radnice města Milán stadion San Siro překřtěn na stadion Giuseppe Meazzy. Neprotestoval ani městský rival AC, a to už o něčem svědčí. Kanonýra, který pro Itálii získal dva tituly mistra světa, ctí celá zem. Když se na konci minulého století vyhlašovala anketa o italského fotbalistů století, skončil Meazza na druhém místě, hned za vítězem Gianni Riverou. Za sebou nechal osobnosti jako Facchetti, Baresi, Mazzola, Piola, Rossi, Riva nebo Baggio (další pořadí ankety). Je to velké ocenění, neboť to byl hráč dnes již přece jen poněkud opomíjený.

Úspěchy: 2x mistr světa (1934, 38), 3x mistr Itálie (1930, 38, 40), 4x nejlepší střelec italské ligy (1929, 30, 36, 38), 21. nejlepší hráč 20. století podle IFFHS.
Autor: Tomáš Bojda
Počet zobrazení: 5749
Komentáře (231 / 0 nových)
madridcan
23.10.2008 19:50
#
nice clanok
smazaný uživatel
23.10.2008 19:50
#
nemam co dodat ...
smazaný uživatel
23.10.2008 19:52
#
a to ze souperuv golman pogratuluje ke golu svemu kamaradovi? neuveritelne
smazaný uživatel
23.10.2008 19:53
#
moc dekuju za clanek
smazaný uživatel
23.10.2008 19:55
#
nemáš zač, jsem rád, že se ti líbil, ale dost dobře nechápu, jak jsi ho mohl přečíst za osm minut...To by nedokázal snad ani Balzac, který údajně četl osm řádku zároveň
-Kopy-
23.10.2008 19:57
#
Už tu byli i tací, co to stihli za dvě minuty.
smazaný uživatel
23.10.2008 19:58
#
že by Balzacovi potomci?
božský John
23.10.2008 20:00
#
mají pěkná jména One-Real,neky....
smazaný uživatel
23.10.2008 20:33
#
hmmm, nevim co se vam nezda, precet sem to uplne v poho
smazaný uživatel
25.10.2008 22:21
#
8 minut je dost na to aby to uplne v klidu stihl ja osobne to precet za 6
smazaný uživatel
23.10.2008 20:01
#
Nejhorší bylo, že se stále bránili, ačkoli to bylo nereálné...
One-Real
23.10.2008 20:07
#
Jen se smějte...
božský John
23.10.2008 20:12
#
Jakej máš čas dneska?
vandertom
23.10.2008 20:13
#
Nech ho být.
smazaný uživatel
23.10.2008 20:15
#
Tak tak!
One-Real
23.10.2008 20:15
#
Víš jak to bylo? Článek se mi líbil, už po přečtených částech, takže nevim co tady nacvičuješ.
božský John
23.10.2008 20:15
#
Mam dobrou rejpavou náladu no...
One-Real
23.10.2008 20:19
#
Ale já nemám dobrou náladu, takže když se tu objeví někdo, kdo neví jak to bylo, tak mi to na hladině nálady rozhodně nepřidá.
božský John
23.10.2008 20:21
#
ok,v tom pripade promin
smazaný uživatel
23.10.2008 20:24
#
Ty víš jak to bylo.
One-Real
23.10.2008 20:27
#
Čekal jsem, že se ozveš . Řikal jsem si, skončí CSKA a přijde jasnovidec .
smazaný uživatel
23.10.2008 20:30
#
K tomu, abych poznal, že jsi to nečetl, jsem žádnou křišťálovou kouli nepotřeboval.
One-Real
23.10.2008 20:31
#
K tomu, abych poznal, že nevíš, jak to bylo, nepotřebuji nic.
smazaný uživatel
23.10.2008 20:40
#
Nezazlívám ti to, v takových situacích je potřeba lhát.
One-Real
23.10.2008 20:43
#
Heled:
1)Ty si myslíš, že víš všechno nejlíp, ale nejméně v tomto případě se mýlíš...
2)Nebudu tady ostatním kazit diskuzi, je to tu o jednom skvělém hráči, a my tu řešíme kraviny, pokud máš potřebu se mnou o tom podebatovat, tak prosím jinde..
smazaný uživatel
23.10.2008 20:47
#
Konstruktivní příspěvky tu stejně nejsou, tak co...
One-Real
23.10.2008 20:48
#
Ale aspon se týkají tématu.
smazaný uživatel
24.10.2008 15:34
#
Jj, to si byl ty kdo napsal debilní OT k dobročinné akci pro Stefana....
One-Real
24.10.2008 16:15
#
A sem patří jak prosimtě?
smazaný uživatel
24.10.2008 16:27
#
A tam to patřilo jak? Píšeš, že se to ničeho netýká, když to sám děláš jinde...
One-Real
24.10.2008 19:27
#
A jak se to sem hodí prosimtě? Já právě psal spannhelovi, že jestli to má potřeba probrat, tak jinde...

Takže nevím, proč sem zatahuješ minulost...
herbage
25.10.2008 10:15
#
Smějem
smazaný uživatel
23.10.2008 19:59
#
Hmm...zajímavý poznatek. Ještě jsem článek nečetl, ale rád se připojím k podivení nad rychlostí četby...obdivuhodné!
fantomas
23.10.2008 20:39
#
Já myslim, že to neni nic nadpozemského, netrvalo mi to o moc dýl.
smazaný uživatel
23.10.2008 21:25
#
aspon nekdo
smazaný uživatel
23.10.2008 21:28
#
já neříkám, že to není možné, jen se podivuji tomu, že po osmi minutách přečteš celý tak dlouhý text, nic víc...
smazaný uživatel
23.10.2008 21:32
#
ok, ale proste jak sem se do toho "zažral" tak sem jel rychle no
smazaný uživatel
23.10.2008 21:33
#
tak to jsem rád
božský John
23.10.2008 19:57
#
Paráda...tohle byl fakt PAN fotbalista....není co dodat..fenomenální
fantomas
23.10.2008 19:58
#
smazaný uživatel
23.10.2008 19:58
#
dík
sansiro
23.10.2008 20:00
#
Díky moc
smazaný uživatel
23.10.2008 20:00
#
Skvělý článek o skvělém hráči, tady máš odemě palec

Řikal jsem si, že by ten článek nemuse lani končit :)
smazaný uživatel
23.10.2008 20:01
#
to psaní mi šlo samo. Psát o největší legendě klubu svého srdce byla radost. Giuseppe si zaslouží, aby o něm lidé věděli, i když si ho málokdo pamatuje - bohužel
božský John
23.10.2008 20:03
#
Mrzí mě,že už není takový kamarádství mezi hráči a taková elegance a vzájemný respekt...
smazaný uživatel
23.10.2008 20:04
#
nejsi sám .Tehdy se fotbal hrál pro radost...
božský John
23.10.2008 20:07
#
To jo...hlavně jak to říct...s grácií se hrálo..uvolněně
smazaný uživatel
23.10.2008 20:04
#
Tak jelikož jsem fanouškem AC, tak tě chápu ..

Jinak jak se psalo, že by měl mít Inter vlastní stadion, zajímalo by mě zda jak by se jmenoval :\
smazaný uživatel
23.10.2008 20:42
#
po Giacinto Fachettim
smazaný uživatel
23.10.2008 20:54
#
doufám, že jo, ale chci, aby zůstali na San Siru - to je tradice a historie, žádný nový stadion by nikdy nemohl San Siro překonat.
jtbs
23.10.2008 20:55
#
stadion Massima Morattiho
smazaný uživatel
23.10.2008 20:56
#
to kazdopadne bude
jtbs
23.10.2008 21:03
#
jeee interista...alebo stadion Luciana Moggiho
smazaný uživatel
23.10.2008 21:10
#
po nem tak leda nejaky zachodky
jtbs
23.10.2008 21:55
#
on pre inter dokazal viac ako samotny moratty (ked nepocitam ze vlastne moratty ho do toho svinstva namocil)
smazaný uživatel
23.10.2008 21:56
#
Moratti!Jinak
smazaný uživatel
23.10.2008 22:01
#
jak můžeš říct, že Moratti do toho Moggiho namočil? Jsi duševně chorý?
smazaný uživatel
23.10.2008 22:55
#
vubec na nej nereaguj to je nejakej dement co akorat provokuje
jtbs
25.10.2008 18:34
#
chod sa liecit, tvrdis ze je moratti cisty?
smazaný uživatel
23.10.2008 20:56
#
to jo no...taky san siro miluji...ale to uz pomalicku chatra,renovace je draha,zbycene velkej a hlavne drahej najem...za to by byl jeste jeden poradnej hrac
smazaný uživatel
24.10.2008 16:12
#
My si San siro rádi necháme, a jen pr osebe ;)
smazaný uživatel
23.10.2008 20:45
#
paráda roberto
smazaný uživatel
23.10.2008 20:06
#
´´Aby Itálie vytvořila skutečně neporazitelnou sestavu, získala tři naturalizované Jihoameričany, mezi nimiž se vyjímal slavný Argentinec Orsi. Soupeři Italům vyčítali, že se neřídí pravidly, neboť cizinci nežili povinné tři roky v Itálii.´´

A Gattuso se se mnou hádal,že italové cizince do repre neberou

Jinak článek pěknej,jako vždy
smazaný uživatel
23.10.2008 20:09
#
Tak to bejvávalo. Z posledních let, si nejsem jistý nikým kdo by hrál za reprezentaci a byl z jiné země...
smazaný uživatel
23.10.2008 20:26
#
Camoranesi
N.Novo
23.10.2008 20:26
#
Už zmiňovaná původem Argentinec- Mauro Camoranesi
jtbs
23.10.2008 20:57
#
a bohuzial sa zda ze to bude aj amauri
N.Novo
23.10.2008 22:11
#
Uvidíme
smazaný uživatel
24.10.2008 16:14
#
Itálie ma kvalitní útočníky nato, aby si musela "půjčovat" cizince... Snad nedojde k tomu, že Amauri někdy oblékne dres Italů
jtbs
25.10.2008 18:35
#
v to dufam!
smazaný uživatel
24.10.2008 03:41
#
v podstatě nehádal, protože kdyby sis tu diskuzi přečet ještě jednou, zjistil bys, že jsem se akorát zeptal, jestli máš na mysli Okaku. no a co se týče těch naturalizací - všimni si, že většina těch hráčů pochází z Argentiny, přičemž jejich předci z Itálie (říkalo se jim oriundi). hodně Italů emigrovávalo do Argentiny..., je to podle mě pořád rozdíl, než když bude lapit možná jednoho krásnýho dne v bráně Albionu Almunia (tipl bych si, že nějakej jeho prastrýc, nebo dědeček se nejmenujou Freddy, nebo Liam).
smazaný uživatel
23.10.2008 20:15
#
Velmi pěkný článek, Tome!
smazaný uživatel
23.10.2008 20:19
#
Zrovna o Meazzovi jsem si chtěl trochu doplnit vědomosti,proto jsem za tenhle článek rád.
One-Real
23.10.2008 20:26
#
Skvělý článek o skvělém hráči .
smazaný uživatel
23.10.2008 20:46
#
Pil, kouřil, zaspával zápasy a stejně mu Itálie ležela u nohou, tyhle 30. léta jsou bohémské
fantomas
23.10.2008 20:48
#
Stejně mám radši ty příkladné vzory mládeži. Spolehlivé a ještě k tomu výjimečné Angličany.
smazaný uživatel
23.10.2008 20:53
#
já právě naopak. Obdivuji hráče jako Meazza, Garrincha, nebo z těch modernějších Romário - tito hráči mají prostě dáno od Boha...
fantomas
23.10.2008 20:54
#
...Best, Gascoigne. Já radši ty slušnáky, oddané dříče, co přitom měli taky talentu jako máku.
vandertom
23.10.2008 20:55
#
Vandertom
fantomas
23.10.2008 20:55
#
smazaný uživatel
23.10.2008 20:58
#
smazaný uživatel
23.10.2008 21:33
#
Gascoigna jsem vždycky nesnášel, Best to byl hráč, kvůli němuž stálo za to chodit na fotbal
fantomas
23.10.2008 22:01
#
No jo, ale Gascoigne měl přitom talentu od boha podobně jako Best. Oba dva to byly zlobivé děti a ani jeden z nich nebyl sympatický všem.
smazaný uživatel
23.10.2008 22:02
#
Gazza se Bestovi nikdy nemohl vyrovnat a ani se nevyrovnal
fantomas
23.10.2008 22:35
#
Ale mohl, to víš, že mohl.
smazaný uživatel
24.10.2008 12:59
#
Pavel Besta??? to byl pro me Buh, odvedl vse pro Banik.... ko by to byl cekal, ze skonci v Praze
smazaný uživatel
24.10.2008 12:59
#
sorry za pokus o spatny vtip, ale vzpomnel jsem si na Bestu
smazaný uživatel
24.10.2008 15:36
#
toto se fakt nepovedlo...Jinak fantomasovi: Gazzu skutečně nemůžeš srovnávat s Bestem. Best byl nejlepším britským fotbalistou v dějinách, Gazza jen opilcem. Sice opilcem s talentem, na takové však za dvacet let zapomenou, kromě fandů ostrovního fotbalu, takřka všichni. Za Bestem stojí množství titulů, cen, úspěchů..Za Gazzou tak možná vězení a pouhé, oproti Bestovi, ubohé dva tituly skotského mistra.
smazaný uživatel
24.10.2008 15:45
#
Opilci byli oba.
smazaný uživatel
24.10.2008 15:47
#
ale Best na to dal zapomenout svými výkony a úspěchy, Gazza nebyl tak dobrý a nikdy se mu nemůže vyrovnat úspěchy, trofejemi, kluby za něž hrál...
smazaný uživatel
24.10.2008 15:55
#
„Jednoho dne jsem řekl, že Gazzovo IQ je nižší než jeho číslo na dresu. On mi řekl: Co je IQ?“
Best o Gazzovi
smazaný uživatel
24.10.2008 15:58
#
a o tom to je...
fantomas
24.10.2008 15:54
#
Opilci byli jednak oba, druhak to je přesně ono - jen proto, že Gazza nikdy nehrál za opravdový velkoklub typu Manchesteru, tak nebyl tak slavný. V alkoholu se utápěl stejně často jako Best, ne-li řídčeji. Navíc jeho fotbalový um je na Ostrovech pověstný. Celá Británie s nim plakala po žluté kartě v semifinále MS 90, kde předváděl skutečně omamné výkony, byl jmenován do jedenáctky turnaje a všem expertům, tvrdícím přesně to co ty, vytřel dokonale zrak. Totéž u fandů Spurs. Gascoigne je pro ně modla i Aaron po mně furt chce jeho životopis. Chápu tvé antipatie, ale zároven je nechápu ve srovnání s Bestem. Tituly nejsou všechno. Dejme tomu, že Gascoigne akorát neměl štěstí na kluby, jinak to bylo, co se kvalit týče, v bleděmodrém totéž.
smazaný uživatel
24.10.2008 15:57
#
Souhlas, navíc Gazza neměl inteligenci jako Best a to byla jeho smůla.
smazaný uživatel
24.10.2008 15:58
#
tak neměl štěstí na kluby, spíš bych řekl, že kluby ho nechtěly právě kvůli jeho povaze. K tomu Bestovi: ty víš, že to neposuzuji dle toho za jaké kluby hráli. Chápu, že ne každý mohl hrát za Real, Inter...ale to, že se Best tak dlouho udržel od mladičkých let na špici United, to svědčí o mnohém. Best byl daleko talentovanějším hráčem. Vždyť byl oficiálně vyhlášen nejlepším britským hráčem v dějinách! Gazza nebyl ani v první pětce... neberu Gazzovi, že mu vyšel turnaj 90, ale Best se stal modlou navždy, kvůli němu se chodilo na fotbal..Alkohol ho narozdíl od Gazzy fotbalově nezničil
fantomas
24.10.2008 16:09
#
Kvůli Gazzovi se ale přece taky chodilo na fotbal. Diváky bavil se stejnou lehkostí jako Best. Velký rozdíl vidím v tom, že Bestovi se hned od začátku kariéry dostalo výchovy ve špičkovém klubu, Gascoigne vyrůstal víceméně pod křídly skromnějších mužstev. Navíc trauma, které Gazzovi způsobila smrt jeho kamaráda, se nepochybně hodně podepsalo na jeho později dosti pošramocené psychice. Nebyl to uplnej blbec, zlej chlap, jen si léčil deprese v alkoholu. A k té anketě. Sám víš, že je to ovlivněno i tím, že se Best dostal daleko více do podvědomí fanoušků. Gascoigne byl sice národním hrdinou a na renomé mu podle mě příliš neubíral fakt, že pil, ale prostě nehrál za velkoklub.
smazaný uživatel
24.10.2008 21:38
#
tak s tou anketou nemáš tak úplně pravdu: právě, že je o to cennější, že ji vyhrál Best, neboť hrával už poměrně dávno a ta anketa se dělala na konci tisíciletí, takže to, že si tak dlouho uchoval popularitu a oblíbenost o mnohém svědčí. Jinak já Gazzovi neupírám kvality a oblíbenost fanoušků, ale srovnávat ho s Bestem je podle mně prostě nereálné a nemožné. A není to jen o tom, že Gazza nehrál za úplně top klub. Vždy´t mohl přestoupit, ale nikdo jej raději nekupoval...Best měl více talentu, byl to lepší fotbalista - to je nepopiratelný fakt, a já to vždy budu tvrdit, ač uznávám nesporné kvality Gazzy.
fantomas
24.10.2008 22:01
#
S Aaronem, troufám si říct expertem na britskou kopanou, sme se shodli, že Gazzovi chybělo do Besta možná více vůle, ale jen těžko více talentu. Taky sme zajedno v tom, že Gazza vynikl na mezinárodní urovni, Best na klubové. A to především díky slovutnosti ManUtd.
smazaný uživatel
24.10.2008 22:25
#
více vůle, více inteligence, více talentu. Navíc to, že hrál Best za MUTD a Gazza ne, svědčí o tom, že ho asi nikdo nechtěl natolik aby ho koupil, protože kdyby fakt byl tak dobrý, tak nehraje za Rangers...Přece nemůžeeš dávat na stejnou úroveň dva tak rozdílné hráče. Gazza se podle mně Bestovi nemohl nikdy vyrovnat a ani se nevyrovnal. Best je jedna z největších legend dějinách fotbalu, kdežto sláva Gazzy takřka nepřesáhla Ostrovy (s nadsázkou a obrazně řečeno).
smazaný uživatel
24.10.2008 22:36
#
Ale jo, v Itálii ho znají, minimálně fanoušci Lazia.
fantomas
24.10.2008 22:42
#
Ale to víš, že přesáhla. Díky neskutečnému představení na mistrovství v Itálii. Tam taky posléze přestoupil. Nikdo ho nechtěl kvůli problémové povaze, nikoliv kvalitám. Kdyby záleželo jen na nich, už dávno válel v nějakém velkoklubu. To si piš.
smazaný uživatel
25.10.2008 10:29
#
ale to není chyba těch klubů, že ho nebrali kvůli jeho povaze. To ho neomlouvá, ty kluby za to přece nemohly. Vždyť Gazzovi vyšel turnaj 90 pak hrál dobře v klubu, ale to ho ještě nestaví na úroveň Besta. Hráčů jako Gazza byly desítky, hráčů jako Best bylo jen pár...
smazaný uživatel
25.10.2008 10:47
#
A třeba nikam nechtěl odejít?...Ty mi připadáš jako ti malí scumíci, kteří hodnotí hráče podle toho, kde hrají...ale tak to opravdu není....Gazza byl ve své době v Anglii za boha. I teď mu miliony lidí fandí a snaží se mu nějak pomoct, aby se konečně vyhrabal z toho nešvaru....Teď fakt soudíš Gazzu jen podle jména....
smazaný uživatel
25.10.2008 11:18
#
Předtím než mne začneš urážet se zamysli nad svou soudností. Vždyť to co píšeš jsou jen trapné výkřiky do tmy...Kolikrát mám opakovat, a fantomas to ví, že neposuzuji podle jména a klubu, kde urřitý hráč hrál? Já uznávám a už jsem to psal výše, že Gazza byl dobrý fotbalista, kterého měli fanoušci rádi, ale nemůžeš ho přece srovnávat s Bestem. Chápeš, že Best byl vyhlášen tuším za sedmého nejlepšího fotbalistu v dějinách? A to si piš, že to není proto, že hrál za Manchester. Vždyť to musí uznat každý s chladně přemýšlející hlavou, že Gazza se nemůže Bestovi nikdy vyrovnat. Best byl prostě ikona, britské ztělesnění fotbalu. Nevím jak ti to dále dokazovat, už z toho začínám být unavený. Přece není normální pořád dookola tvrdit něco tak nepravdivého. Jedná se o něco natolik zřejmého, že už fakt nemám chuťm se dál s tebou o to přít. Prostě Gascoigne a Best nebyli hráči na stejné úrovmi. Závěr je ten, že narozdíl od Besta, na nějž fanoušci nikdy nezapomenou, a který vybojoval tolik trofejí a získal tolik ocenění,se Gazza vinou své vrozené neinteligence, nedostatečné vůle, oddanosti fotbalu a ne tak velkého talentu jako George, na samotný vrchol nikdy nedostal. Dám ti příklad: a sice Brazilce Bebeta, ten taky zazářil na turnaji 94, pak hrál výborně v PD, ale nemohu jej přece srovnávat se Zikem, Romáriem, nebo Ronaldem. On totiž prostě nedokázal to co oni - nebyl světovou jedničkou, a to mi věř, že nemluvím jen z hlediska klubů, za něž hrál...
smazaný uživatel
25.10.2008 11:34
#
Já neříkal, že byl Gazza stejně dobrý jako Best, ale ty mezi nima děláš ohromnou propast. A kdyby to byla fakt pravda, tak nic neřeknu, ale pro mě to jsou jen výmysly...Ale co, pro tebe je to tak zřejmý :))...Pokud tvrdíš, že Best dával fotbalu víc, tak je opravdu lepší to ukončit...Měl bys sis najít veškeré informace o jeho kariéře. Uvidíš, že tak rozdílná oproti Gazzovi nebyla...
smazaný uživatel
25.10.2008 11:38
#
A samozřejmě i informace o Gazzovi, protože o něm asi víš jen to, že je to alkoholik...
smazaný uživatel
25.10.2008 11:42
#
když nevíš odkuid kam, oháníš se ubohostí, doplň si znalosti. Právě protzo, že o Bestovi vím hodně mě uráží jeho srovnání s hráčem jako byl Gazza, kterých bylo plno.
smazaný uživatel
25.10.2008 12:37
#
zkus mi blíže specifikovat ten termín "plno"....rád se před obědem zasměju
smazaný uživatel
25.10.2008 12:39
#
proč by ses měl smát? Plno - znamená, že hráčů jako Gascoigne bylo v historii plno, neboli bylo jich mnoho. Zato hráčů jako Best bylo jen pár, to je celé.
fantomas
25.10.2008 17:41
#
Tomu ani ty sám nevěříš.
smazaný uživatel
25.10.2008 11:40
#
ale já něříkal, že Best dával fotbaluvíc. Říkám, že kdyby Gazza prokázal víc vůle, mohl se mu možná vyrovnat, neboť by mohl mít příležitost to dokázat. Propast mezi nimi dělám, porotože mezi nimi propast byla. To že oba propadli alkoholu ještě neznamená, že to jsou srovnatelní hráči. Je rozdíl podobnost v životosprávě, vystupování atd. a mezi hráčskými kvalitami, ve kterých Best Gazzu jasně předčil. A byl bych rád, abys ty mne nepoučoval o tom, co si mám přečíst, jsem si jist, že toho o Bestovi vím asi tak osmkrát víc než ty (a to rosím neber jako nějaké pochvalování, je to má reakce na tvé ubohé provokování)...
smazaný uživatel
25.10.2008 11:47
#
O Bestovi třeba víš víc. To ovšem nedokážu posoudit. Takovou jistotu nemám jako ty...Ale o Gazzovi víš tolik jako Američan o České republice...Aspoň podle toho, co tady o něm plácáš....Proto má tvoje přirovnávání nízkou hodnotu
smazaný uživatel
25.10.2008 11:52
#
Ty jsi typický příklad toho, že když někdo s někým nesouhlasí, tak ty a tobě podobní začnou plácat, že toho neví tolik atd. Já jsemani jednou nezpochybnil kvality Gazzy, vím toho o něm opravdu dost, takže mohu srovnávat s klidným svědomím. To že Best byl daleko lepším hráčem než on je prostě nezpochybnitelné, a to, že ty ses do něho asi buď zahleděl, nebo se jen toužíš beze smyslu pohádat a upozornit na sebe, mě nezajímá. Přece není možné klást mna stejnou úroveń dva tak odlišné hráče, já už fakt nevím jak ti to vysětlit, ty to asi nechceš chápat...
smazaný uživatel
25.10.2008 11:56
#
Nebo je chyba na druhé straně. To si ale ty nepřiznáš viď? ;)
smazaný uživatel
25.10.2008 11:59
#
tak poslední zoufalý pokus ti příliš nevyšel. Nebylo by rozumější a solidnější uznat pravdu? Nebo ty si fakt stojíš za tím, že Gazza a Best byli srovnatelní? To přece nemůžeš myslet vážně
smazaný uživatel
25.10.2008 12:30
#
Zamysli se, co jsi teď napsal a o čem jsme se tu celou dobu bavili...
smazaný uživatel
25.10.2008 12:40
#
nevíš kudy kam, no. Bavíme se o srovnání Gazzy a Besta a ty nedokážeš přijmout fakt, že se to nedá porovnat, neboť Best zcela prokazatelně a janě Gazzu předčil, nevím co víc chceš slyšet, nemá to cenu
smazaný uživatel
25.10.2008 12:57
#
Já vím kudy kam, ale ty pořád píšeš dokola tu samou blbost a myslíš si, že máš naprostou pravdu.....ale já tě už nechám žít v té tvé jistotě, protože to bychom tu mohli být do zítra....já si zas nechám tu svoji jistotu, za kterou by stálo i plno odborníků na BO...čau
smazaný uživatel
25.10.2008 13:00
#
Žádný odborník nemůže tvrdit, že Best a Gazza jsou na stejné úrovni - to je mé stanovsko, jestli nesouhlasíš tak marné...Samolibý a ten kdo neumí přijmout názor jsi tu ale jen ty. Nepíšeš k věci, ale stále jen píšeš negace mých vět, a to je bezpředmětné a zbytečné, neboť když nenapíšeš důvod tak se jen shazuješ.
smazaný uživatel
25.10.2008 13:01
#
Nepřekrucuj má slova...to dělají jen blbečci, a to ty snad nejsi ne? ;)..čau
smazaný uživatel
25.10.2008 13:02
#
ty neumíš psát k věci? Nikdo nic nepřekrucuje
fantomas
24.10.2008 17:05
#
Ale samozřejmě Besta si vážim a už si taky brousim zuby na jeho životopis. Jen prostě odmítám, že mezi nim a Gazzou byl tak propastný rozdíl.
smazaný uživatel
24.10.2008 21:01
#
Gazza se Bestovi asi nevyrovnal, ale i tak to byl vynikající fotbalista, který bavil lidi...Oba dva lidi milovali a milujou...A o tom ten fotbal je....Gazza toho ale dokázal pro mě ale víc, protože on hrdě reprezentoval svoji zemi. To se až tak o Bestovi říct nedá....Prostě souhlasím s tím, co řekl Fantomas. Best je možná slavnější, protože hrál za Man Utd.
fantomas
24.10.2008 21:19
#
Tak o Bestovi to s repre platí dvojnásob, nebot přesto že pocházel z nefotbalové země, tak ji s chutí reprezentoval. To se cení.
smazaný uživatel
24.10.2008 21:22
#
No já bych ho přirovnal ke Giggsovi...kdyby chtěl, mohl mít těch startů víc :)
fantomas
24.10.2008 21:24
#
Tak jistě že se asi nechtěl zničit, když veškerá jeho snaha byla hned s úvodním hvizdem odsouzena k neúspěchu. Ale přesto 37 startů není málo a já jsem rád, že třeba nepřijal anglické občanství. Už jen to je dnes docela nevídaný jev.
smazaný uživatel
24.10.2008 21:28
#
Jj, vsadím cokoliv, že ho určitě hladoví Angličané snažili dostat k sobě...Ale na Ostrovech panuje hrdost, takže bych řekl, že je to samozřejmost :)...Prostě Best měl větší úspěchy v klubu(díky ManU), Gazza v repre(díky Albionu) :)
fantomas
24.10.2008 21:28
#
Asi tak no.
smazaný uživatel
25.10.2008 12:35
#
přdevším řešíte nesmyslný spor - jaká jsou objektivní kritéria pro to kdo z ních byl lepší? Nějaká ankteta, ve které hlasovali "moderní fanoušci" určitě není nic relevantního, i když někomu to jako argument asi stačí....
smazaný uživatel
25.10.2008 12:43
#
napiš svůj názor. Napiš proč je Gazza srovnatelným, či lepší. Já nemohu za to, že znáš jen hráče 20 let nazpět. Pro Besta mluví vše, úspěchy, ankety, výsledky, kvalita...
božský John
23.10.2008 20:49
#
a proto zbožňuju Kmotra...a Oldu Novýho
Devil
23.10.2008 21:12
#
rufus
23.10.2008 21:18
#
Výborný článek.
kubys
23.10.2008 21:39
#
Super článek, co takhle příště - Mathiass Sindelar. Rozhodně by si zasložil pozornost
smazaný uživatel
23.10.2008 21:41
#
možná bude, nevylučuji, rozhodně by stál za pozornost
kubys
23.10.2008 21:45
#
Já si myslím, Mozart fotbalu, zřejmě jeden ze tří nejlepších hráčů své doby a vůbec - celý Wunderteam byl úžasný. Nehodláte taky udělat nějakou rubriku o slavných sestavách?
smazaný uživatel
23.10.2008 21:48
#
o sestavách ne, ale o slavných legendách to Meazzou začíná, přijdou další, hlavně z Itálie
GEGE
23.10.2008 21:46
#
Skvely clanek Dozvedel jsem se spoustu novych veci.
leggos
23.10.2008 23:33
#
Super roberto, co takhle příště třeba Baresi? Jinak je to čtivé, měl jsem to dřív, jak za 8 minut
smazaný uživatel
24.10.2008 11:37
#
Baresi už j napsán a v brzké době se zde objeví
leggos
24.10.2008 17:32
#
super
PaulMcicetea
24.10.2008 02:03
#
lol, kritizovat někoho za to, že rychle čte, to už i mě připadá směšné. btw: já to měl taky za 8min. pěknej článek
smazaný uživatel
24.10.2008 11:37
#
já nekritizoval jen se divil a nakonec tu možnost připustil
smazaný uživatel
24.10.2008 03:45
#
samozřejmě skvělej článek . jen se mi zdá, že Meazza začínal v mládežnických týmech AC, odkaď ho "vyhodili" kvůli příliš štíhlé postavě. nejsem si jistej, ale myslím, že jsem to tak četl...
p.s.: jsem rád, že je v článku zmíněn i Piola - dost možná druhá největší fotbalová osobnost Itálie, předválečné éry...
smazaný uživatel
24.10.2008 22:30
#
Piola je zajímavý hráč, vlastně spíše byl...Možná o něm něco napíšu, je ale dost málo materiálů, hlavně ze soukromí, podobní hráči se těžko píší...Jsem si jist, že tobě ale v blízké době udělám radost jiným článkem, nech se překvapit
smazaný uživatel
29.10.2008 23:40
#
"zlatý chlapec", nebo Franceschino Baresi ?
smazaný uživatel
30.10.2008 16:24
#
uvidíš...
smazaný uživatel
24.10.2008 07:34
#
Fantastický článek, jeden z nejlepších a auž konečně vím o tomto neskutečném hráči .
smazaný uživatel
24.10.2008 10:55
#
nezbýva než souhlasit.. sem rád, že je zde takovej članek....
smazaný uživatel
24.10.2008 10:56
#
jakýsi Goerge Best
fikj
24.10.2008 12:13
#
moc hezký článek, ale jenom pár faktických chyb. Předně zmatek je v těch naturalizovaných Argentincích. Orsi získal italské občanství v roce 29, sice taky žil v itálii teprve rok, ale ciste teoreticky v době turnaje už byl co se týče pravidel v pohodě. Takže jsi asi myslel Montiho, ktery se Italem stal dva roky před turnajem - 1932.
Ale hlavně semifinále v roce 1938 Brazílie prohrála hlavně proto, že Leonidas, dostal volno, aby byl fit na finále. Jinak fakt dobry!
smazaný uživatel
24.10.2008 15:31
#
já jsem nepsal, kdy Orsi to občanství získal, jen jsem zmínil, že ho získal a je fakt, že soupeři měli právo se cítit podvedeni, neboť nežil tři roky v Itálii. S Leonidasem máš pravdu, jsem překvapen, že jsem to v článku zmínil, když byl fakt šetřen na finále. Jinak dík za pochvalu
smazaný uživatel
24.10.2008 15:48
#
100 pro Giuseppe Meazzu a jeho stadion
smazaný uživatel
24.10.2008 16:00
#
GEGE
24.10.2008 16:33
#
smazaný uživatel
24.10.2008 16:53
#
smazaný uživatel
24.10.2008 21:24
#
Didi
24.10.2008 17:40
#
LEGENDA , skvělý článek
Tomanatura
24.10.2008 20:28
#
To je dobré, 2 hodiny před výkopem ležet ještě opitý v bordelu a za dvě hoďky střílet goly
smazaný uživatel
24.10.2008 20:36
#
smazaný uživatel
24.10.2008 21:26
#
Je to husté. Vést takový život by v dnešní době neprošlo. Kdežto on si mohl dovolit dá se říci vše.
smazaný uživatel
24.10.2008 21:39
#
někteří se prostě narodí jako géniové, a já jsem rád a jsem hrdý na to, že to byl hráč Interu
Tomanatura
24.10.2008 21:49
#
Tojo, dnes by už (bohužel) takový hráči neprošli.
P.S. Je to už asi klišé, ale pěkná práce
smazaný uživatel
24.10.2008 21:52
#
dík, nejen tobě ale všem, kterým se článek líbil.
smazaný uživatel
25.10.2008 00:56
#
nejvíc kámo
smazaný uživatel
25.10.2008 17:29
#
No přímo dnes těžko říct, ale třeba před takovými deseti lety to doceal procházelo - Romário strávil celou nco před clásicem v baru, ani se nezastavil doma a pak jel na stadión dát hattrick.

Jinak chválím článek.
Tomanatura
25.10.2008 17:40
#
Tak Ronaldinho by taky mohl vyprávět, i když nevím, jestli ještě teď
smazaný uživatel
25.10.2008 18:00
#
Problém je, že Ronaldinho, jakmile na to začal srát, tak se to hned projevilo.
Tomanatura
25.10.2008 18:04
#
Holt to nění takový génius, jako Romário
Tomanatura
25.10.2008 18:14
#
A nebo prostě má po ránu pěknou kocovinu
smazaný uživatel
25.10.2008 18:36
#
taky jsem ho chtěl zrovna zmínit
smazaný uživatel
25.10.2008 19:00
#
dík, já souhlasím s tvým komentářem k Ronaldinhovi, Je fakt, že on to hýření moc nezvládal. I v tom je tedy Romário lepší
smazaný uživatel
25.10.2008 17:39
#
mě to v třineckém dorostu s mým hýřivým životem taky vycházelo
Tomanatura
25.10.2008 17:45
#
Tak to bezesporu. Jenom nevím o tom, že by Gennaro začínal v Třinci
smazaný uživatel
25.10.2008 17:59
#
a co teprve bohuminsky dorost?? v patek vecer pred zapasem vsichni hraci pijou... a ve stejnem pajzlu jsem napocital 9 lidi,se mnou 10... a to jeste nevim co delaji ti ostatni
smazaný uživatel
25.10.2008 18:02
#
jednou jsem šel na zápas přímo z akce, takže beze spánku a ukopali jsme životní výsledek s béčkem Baníku (3:3).
Tomanatura
25.10.2008 18:03
#
Ty hráváš MSDL?
smazaný uživatel
25.10.2008 18:09
#
teď už nehrávám nic, ale byla to tenkrát 2.dorostenecká liga. jestli se jmenuje takhle - nevím...
Tomanatura
25.10.2008 18:14
#
Jojo, teď se to tak jmenuje. Hrával jsem ji totiž taky
smazaný uživatel
25.10.2008 18:48
#
tak to jsem jeste neudelal, pred zapasem se klidnim... moc nepiju a nejpozdeji ve 3 jdu domu
vandertom
25.10.2008 18:52
#
smazaný uživatel
25.10.2008 19:17
#
copak??? neco se nezda???
vandertom
25.10.2008 19:20
#
Nejpozděj ve 3
smazaný uživatel
26.10.2008 09:21
#
ja jsem rozdvojena osobnost- pres tyden student vyberoveho gymnazia, ktery chodi spat v 10 vecer a o vikendu blazen, co chodi na diskoteky, obcas se napije atd.
smazaný uživatel
26.10.2008 09:28
#
Rozdvojená osobnost? - Kafka?
smazaný uživatel
24.10.2008 20:48
#
tak když jsme v tý itálii tak jeden OT nevíte kde by se dal sledovat boxerskej souboj Rudolfa Kraje s Fragomenim?
wenca01
24.10.2008 22:36
#
Už to tu bylo zmíněno opravdu mnohokrát...tak ještě jednou...moc pěknej článek
smazaný uživatel
24.10.2008 23:00
#
Robertocarlos: Ty chodíš na gympl, nebo kam?
smazaný uživatel
25.10.2008 10:22
#
jj, gympl
smazaný uživatel
25.10.2008 14:55
#
Druhák, třeťák?
smazaný uživatel
25.10.2008 15:04
#
třeťák
smazaný uživatel
25.10.2008 11:42
#
No akroát musím nesouhlasit s tím , že to byl v té době nejlepší hráč...Bican je prostě Bican.
smazaný uživatel
25.10.2008 11:43
#
bože ty ses zas ukázal...Ač Pepiho Bicana nesmírně uznávám, tak Meazza je prostě Meazza
N.Novo
25.10.2008 14:19
#
Těžko porovnávat, Bican hrál v Československu Meazza v Itálii, jejich vzájemné střetnutí dopadlo tak jak dopadlo......
smazaný uživatel
25.10.2008 14:22
#
no, to je fakt Ale tak znáš to. Když tenkrát ty celky jako Inter vyjely do Československa nebo prostě někam na východ, tak to brali spíše jako výlet. Já uznávám, že Pepi byl úžasný, osobně ho řadím ještě nad Masopusta, ale Meazza byl podle mně lepší, i když samozřejmě těžko posuzovat
N.Novo
25.10.2008 14:26
#
Jj jasný každýho názor, já je řadím na stejnou úroveň a jelikož Pepi hrál v Československu tak je pro mě víc
smazaný uživatel
25.10.2008 14:23
#
Bican dal mnohem , ale mnohem víc branek.
N.Novo
25.10.2008 14:27
#
československá a italská liga i v tý době to byl dosti rozdíl
smazaný uživatel
25.10.2008 14:30
#
souhlas, navíc Pepi má ty góly dost rozporuplné, mnoho z nich není potvrzených. Navíc Meazza je 2 mistr světa...
N.Novo
25.10.2008 14:33
#
Roku 1934 s Československem(finále).....mě pěkně štve ten zápas
smazaný uživatel
25.10.2008 14:40
#
no jo, co naděláš...
Tomanatura
25.10.2008 15:13
#
Mistr Mussolini?
smazaný uživatel
25.10.2008 15:17
#
Rozporuplné je to, že GM hrál s alkoholem v krvi.
smazaný uživatel
25.10.2008 15:28
#
no vidíš a zvládl to
smazaný uživatel
25.10.2008 14:37
#
No byl to rozdíl to jo, česká liga byla lepší.
smazaný uživatel
25.10.2008 14:40
#
co od tebe čekat
smazaný uživatel
25.10.2008 14:42
#
No tak když dostal Inter 9:0 od slávky...
smazaný uživatel
25.10.2008 15:04
#
o pár řádků výše píši proč...
ally
25.10.2008 12:56
#
vyznam nazvu stadiona sa niekde pomaly straca ved allianz a reebok nikdy nehrali futbal a tiez su po nich pomenovane
smazaný uživatel
25.10.2008 13:16
#
tak zrovna název Stadion Giuseppe Meazzy je znám snad každému a je krásným symbolem památky na jednoho z nejlepších útočníků v dějinách.
božský John
25.10.2008 13:18
#
mám dotaz..je oficiální název stadionu San Siro nebo Guiseppe Meazza...na CSM jsem se s ostatníma autorama dohadoval o tom jak by se to mělo jmenovat..já jsem pro Meazzu,ale zbytek si prosazuje San Siro...tak nevim...
smazaný uživatel
25.10.2008 13:23
#
ten stadion leží ve čtvrti zvané San Siro, stadion se tak i oficálně jmenuje. Stejně tak je ale oficiální i název Stadio Giuseppe Meazza. Dokonce i na of. str. Interu je psáno Stadio San Siro a pod tím Stadio Giuseppe Meazza. Oba názvy jsou platné a oficiální, takže si můžeš vybrat
božský John
25.10.2008 13:25
#
Supr dík,to jsem potřeboval vědět
Stejně to nechaj pojmenované San Siro..jinak ještě jednou chválim článek..kdo je další na řadě? Bude někdy Dino Zoff?
smazaný uživatel
25.10.2008 13:30
#
Myslím, že stadión Juve by praskl s těmi jmény....
smazaný uživatel
25.10.2008 13:33
#
Sry, špatně jsem přečetl, myslel, jsem, že který stadión se dále přejmenuje
smazaný uživatel
25.10.2008 13:47
#
ono by to chtělo v první řadě nějakej pořádnej stadion postavit , pak můžou začít uvažovat o jménu jako třebá Stadio Boniperti, Stadio Sivori, nebo Stadio Zoff !?
smazaný uživatel
25.10.2008 13:52
#
Jj, plácaj se na městském Olimpicu s granatou (nic proti nim)
smazaný uživatel
25.10.2008 13:30
#
Dino možná bude později, zrovna teď píši Raymonda Kopu, ale ten se tady jen tak nedostane, mám totiž v zásobě napsaných už nějak dalších patnáct článků, takže později...Dalším na řadě bude další Interista, hned po něm pak asi největší legenda Rosoneri, jména neřeknu, ať se můžeš těšit
božský John
25.10.2008 13:41
#
Tak dobře....už se těšim..vůbec si neměl říkat o koho se bude jednat,protože budu jak na trní
smazaný uživatel
25.10.2008 13:42
#
božský John
25.10.2008 13:45
#
Vim že mi to neřekneš,ale stejně mi to nedá...nejsou iniciály toho hráče GF?
smazaný uživatel
25.10.2008 13:49
#
neřeknu
božský John
25.10.2008 13:51
#
Tsss
vandertom
25.10.2008 13:54
#
200. pro Tomáše Bojdu
smazaný uživatel
25.10.2008 13:56
#
ÓÓ Díky
Tomanatura
25.10.2008 15:16
#
Říkejte si každý co chcete, ale Gazza na Besta nikdy neměl, Best byl jedinečný, zázračné dítě a tomu se protě Gazza rovnat nemůže, ačkoliv pro mnohé je lepší.
smazaný uživatel
25.10.2008 15:17
#
bravo, tleskám, konečně to také někdo pochopil A ty mnohé, pro něž je lepší, nikdy nepochopím...
smazaný uživatel
25.10.2008 16:14
#
Každý má na to svůj pohled. Best byl lepší, to bez diskuse, ale ne zas o tolik...Best byl za své éry bůh, Gazza taky. A to hrál Gazza za v tu dobu méně úspěšné kluby...
Tomanatura
25.10.2008 16:15
#
O tolik ne, ale pro mě 100% byl. Ale hrál za Anglii, z tohoto kruhu není konec
Archer
25.10.2008 17:07
#
moc pěkný nemáš někde v rukávu článek o shearerovi ? :)
smazaný uživatel
28.10.2008 13:07
#
hmmm, i PJ pochopil... jen dobře pro Meazzu
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
 
 
 
Karol Dobiaš - Patino
(18.12.2017, 11:46)
 
 
 
Andrea Pirlo - Architekt
(22.11.2017, 20:09)
 
 
 
 
 
 
Další články