Giacinto Facchetti - Obr z Treviglia

13.11.2008 12:35 - Životopisy
 
Často se říká, že nějaký spisovatel, hudebník či vědec předběhl dobu. V Itálii se to říkalo o Giacintu Facchettim. Tento italský elegán naboural šablonu tradiční hry obránců: stal se průkopníkem něčeho, co je již v současnosti zažitý zvyk. A sice, ofenzivní krajní obránce. Na zajímavosti přidává ještě fakt, že se tak Facchetti projevoval v Interu Milán, domovu slavného catenaccia.

V Interu strávil Facchetti celou profesionální kariéru a rozhodně nemusel litovat. Začněme však od začátku...

Giacinto Facchetti se narodil 18. července 1942 v italském městě Treviglio (odtud známá přezdívka "Obr z Treviglia"). S fotbalem začínal právě v tomto lombardském klubu, který nastupoval ve čtvrté lize. Facchetti nastupoval na pozici útočníka, což mu pomohlo v pozdější kariéře útočného beka. V roce 1960, ve svých osmnácti letech, podepsal mladý talent osudovou smlouvu s Interem Milán, kde setrval do konce kariéry. Přitom na tuto pozici vůbec neměl předpoklady. Se svými 188 centimetry byl nejvyšším krajním obráncem v lize. Na dnešní dobu žádná ohromující výška, tehdy však velká výjimka.

Fanoušci zpočátku nechápali, proč Inter takového hráče angažoval. Vysmívali se mu za jeho výšku a v debutu jej dokonce vypískali. V šestnácti letech zažil děsivou příhodu. Nečekaně mu zemřela matka na srdeční kolaps, když syna poprvé uviděla hrát v televizi. Facchetti tehdy nastoupil za juniorskou reprezentaci Itálie. Rodina vše tajila, aby mladého Giacinta nepolekala. Tragickou zprávu se dověděl až po dvou dnech, po návratu domů. Facchettiho smutná novina nesmírně zasáhla. Tvář mu zahalil smutek a utrpení, které zůstaly i na fotkách z pozdějších fotbalových úspěchů. Ke všemu musel snášet posměšky fanoušků, kteří jej nepřijali s nadšením. Velmi mu tehdy pomohl trenér Helenio Herrera, který prohlásil: "Jednou bude hrát za italské národní mužstvo." Možná sám nevěděl jakou pravdu vyřkl... Proslulý Argentinec měl na Facchettiho obrovský vliv. Nejen, že spolu získali téměř všechny trofeje a úspěchy, stal se mu fotbalovým otcem - stejně jako celému milánskému klubu.

Když Inter na počátku šedesátých let minulého století přejímal petrolejový magnát Angelo Moratti (otec nynějšího majitele Massima Morattiho), chtěl z klubu udělat giganta světového fotbalu a nejlepší klub Evropy. Povedlo se mu to... Na lavičku nastoupil Herrera, který vymyslel proslulé catenaccio - perfektní defenzivní hru, která se zakládala na vstřelení branky a následném bránění výsledku. K tomuto stylu hry byli zapotřebí schopní a inteligentní fotbalisté, které trenér získal. Hlavní tváří mužstva byla španělská ofenzivní hvězda Luis Suárez, neomylný kanonýr Sandro Mazzola a právě Giacinto Facchetti, z kterého se postupně stal miláček tifosi (italských fanoušků). Facchetti udivoval rychlostí a elegancí hry. Využíval své výšky, díky níž běhal stovku za jedenáct sekund. "Měl výborné fyzické předpoklady, aby se po hřišti pohotově přesouval," všiml si Herrera. Mimo zmíněné vlastnosti proslul Obr z Treviglia i mimořádně čistou hrou. Ve své kariéře nebyl jedinkrát nucen vynechat zápas z disciplinárních důvodů! Také proto později dostal cenu od UNESCO, za fair play. Obráncem byl po otci, jenž kdysi nakoukl do menších italských klubů. Otec však na rozdíl od syna využíval tvrdou hru, za níž si vysloužil přezdívku Ammazzacristiani (Vrah svatých).

V roce 1963 Inter vyhrává první Scudetto pod Herrerou. Významnou oporou nerazzurri je přitom Facchetti, který nepřestává překvapovat soupeře svými výlety podél lajny. Mimoto, on uměl také výborně zakončovat. Na rozdíl od jiných beků, kteří jsou schopni míč vyvést a pak neví, co sním, Facchetti vynikal přesnou střelou, jak technickou, tak tvrdou. Důkazem budiž jeho 59 branek v Serii A, které jsou dodnes rekordem mezi obránci italské ligy. Jako nejtypičtější příklad Facchettiho pokračovatelů můžeme uvést Roberta Carlose, který během svého dlouholetého působení v Realu Madrid proslul právě podobnými rychlými "výjezdy", které byly zakončené centrem nebo střelou, po vzoru Facchettiho. Právě proto jej vždy velmi zlobilo, když byl Inter nazýván za defenzivní tým hrající jen na výsledek. "Nebyli jsme jenom mužstvem obrany. Hodně se využívalo rychlosti našich útočníků. A že já mohl hrát vpředu, to také svědčí o mnohém," brání se pozdější prezident klubu.

V sezoně 1963-1964 Inter vítězí v Poháru mistrů evropských zemí. Ve finále poráží slavný Real Madrid 3:1, když vítězný gól střílí Mazzola. Facchetti nastoupil v legendární obraně spolu s Picchim, Guarnerim, Tagninim a Burgnichem, přičemž byl vysunutým levým bekem. Real Madrid, za nějž nastoupil mimojiné i slavný trojlístek legend - Di Stéfano, Puskás, Gento - se musel sklonit nad kvalitou kádru modročerných, kteří ve Vídeňském Prátru pozvedli ušatý pohár nad hlavu. V témže roce navíc Inter získal také Interkontinentální pohár, když porazil krále Jižní Ameriky, celek Independiente. Pro nerazzurri to byla pohádková sezona. Herrera sklízel obdiv a uznání z celého světa, fanoušci oslavovali své hrdiny, kteří jim poskytli důvod k veliké radosti... Facchetti se stal idolem žen, pro svou vypracovanou postavu a pohlednou tvář. Budil elegantní dojem, ať už hrál v kterémkoli počasí či chvíli zápasu. Vynikal fyzickou kondicí, kterou měl jako málokdo. Vydržel běhat celý zápas nahoru dolů, přidával i kvalitní hru hlavou.

Následující sezóna byla pro Inter ještě úspěšnější. Klub vyhrál Scudetto, znovu Pohár mistrů i Interkontinentální pohár. Sandro Mazzola navíc získal korunu pro krále střelců Serie A. Byl to dokonalý triumf. V té době nebylo lepšího mužstva. Ve finále PMEZ tentokrát čekala Benfika Lisabon, vedená slavným Eusébiem. I ta se však musela sklonit. Padla po výsledku 1:0, když rozhodoval Brazilec Jair da Costa. Triumf byl o to sladší, že se utkání hrálo na domovském stánku Interu, San Siru. Beznadějně vyprodaný stadion Giuseppe Meazzy nadšeně vyvolával jména hrdinů, kteří klubu zajistili nesmrtelnost. Pětaosmdesát tisíc lidí se tísnilo, aby mohli na vlastní oči vidět onen zázrak, který sestavil Helenio Herrera.

V Interkontinentálním poháru čekalo opět Independiente a opět prohrálo. Tentokrát 0:3. Zdálo se, že ten tým nemůže porazit nikdo. Perfektně organizovaná hra obrany a zabijácké duo Mazzola-Suárez v útoku z klubu dělalo postrach celé Evropy. O rok později navíc Inter získal další Scudetto, před druhou Bolognou. Městský rival AC mohl jen tiše závidět.

V té době byl Facchetti již stálým členem reprezentace Itálie. A nejen to. Stal se jedním z klíčových hráčů Squadry Azzurry, což korunovalo i udělení kapitánské pásky. Jako kapitán Facchetti svou zemi vedl do rekordních sedmdesáti utkání. Nikdo jiný to v Itálii nedokázal tolikrát. Slavná léta Interu probudila také národní tým, který roku 1968 získává titul mistrů Evropy. Kapitánem a nejvýraznější tváří týmu je Giacinto Facchetti, který suverénně kraluje u levé postranní čáry. Přitom vše mohlo být úplně jinak, nebýt šťastného tipu Facchettiho. "Rozhodčí si svolal nás, kapitány, do kabin. Já si vybral zadní stranu mince," vzpomínal kapitán na los, který musel rozhodnout o postupujícím ze semifinále mezi Itálií a Sovětským svazem (zápas skončil 0:0). K tehdejšímu losu se váže úsměvná historka: hozená mince zapadla mezi dlaždice. Až druhý pokus rozhodl. Radovali se Italové... V současnosti již nemožné a nepředstavitelné. Italové tedy postoupili do finále, kde čekala Jugoslávie. Ani tento zápas nedopadl pro pořadatele turnaje zrovna ideálně. První utkání skončilo nerozhodně 1:1, zápas se tudíž musel opakovat. V opakovaném duelu pak Italové vyhráli 2:0. Branky si připsali Riva a Anastasi. Když pak Facchetti na Olympijské stadionu v Římě, kde se finále hrálo, přebíral jako kapitán trofej pro vítěze, jeho výraz byl podivně smutný. I v následném veselí oslav ho bylo vidět, kterak zádumčivě přemýšlí. On sám přiznal, že si vzpomněl na matku, která jej vždycky podporovala a vedla k fotbalu. V tomtéž roce byl Facchetti vyhlášen italským fotbalistou roku. Na obránce výjimečné ocenění. "Tohle nás vyneslo znovu na úroveň světových týmů. Vždyť jsme na nějakou trofej čekali třicet let," těšilo slavného obránce. A mohlo být ještě líp...

O dva roky později, na světovém šampionátu v Mexiku, Italové ve čtvrtfinále vyřadili domácí tým po výsledku 4:1. V semifinále se do cesty postavilo Západní Německo vedené Franzem Beckenbauerem. Byl to výjimečný zápas. Po základní hrací době se hrálo 1:1, na řadu přišlo prodloužení. A v něm se děly věci. Nejprve Němce poslal do vedení Gerd Müller, vzápětí však srovnal Burgnich a Italy do vedení poslal Gigi Riva. Na vedoucí gól soupeře po minutě reagoval srovnáním opět Müller. Běžela již sto jedenáctá minuta, když rozhodl Gianni Rivera, který jinak většinou spíše střídal - přednost dostával Mazzola z Interu. Modří tedy zvítězili 4:3 a mohli doufat v další velký triumf. To by však soupeřem nesměla být Brazílie, která do finále nastoupila s údajně nejsilnějším týmem historie mezinárodního fotbalu. Alespoň tak později rozhodli experti z IFFHS (mezinárodní organizace fotbalových historiků a statistiků). Kanárky brzy poslal do vedení Pelé, srovnat však dokázal Boninsegna. O poločase byl tedy stav 1:1. Po přestávce však útočná lavina Brazilců doslova smetla Facchettiho a spol., když si po gólu připsal Gérson, Jairzinho a Carlos Alberto Torres. Itálii nezbývalo než pogratulovat soupeři...

Facchetti však nemusel být dlouho smutný. O rok později s Interem získal další Scudetto a upevnil tak pozici klubu, jakožto krále Itálie. To už ale bylo bez Herrery. Legendární kouč od týmu odešel roku 1968, kdy podepsal AS Řím. To Facchetti vydržel déle. Přesněji řečeno ještě sedm let. V roce 1978 Inter získává Italský pohár, trofej přebírá kapitán Facchetti. Byl to první triumf po sedmi letech, kdy klub začínal uvadat. V roce 1978 také Facchetti končí s profesionální kariérou. Po osmnácti (!) letech v Interu, letech plných úspěchů a trofejí odchází v šestatřiceti letech do fotbalového důchodu. Mnoho hvězd se sjelo k benefičnímu utkání na počest konce kariéry velkého hráče a osobnosti světového fotbalu.

Fotbal a hlavně Inter Milán naplňovaly jeho život i dlouho poté, avšak už s menší intenzitou. Na rozdíl od některých kolegů se nestal trenérem, ale věnoval se jiným aktivitám. Vlastně o něm nebylo moc slyšet. Můžeme však s jistotou řící, že na fotbal jistě nezanevřel. Ostatně proč by měl...? V podání Interu se však nedočkával mnoha radostí. Výjimkou jsou snad jen léta pod Giovanni Trapattonim, který mužstvo převzal na konci osmdesátých let. Roku 2004 přijal nabídku Massima Morattiho a stal se prezidentem klubu. Už se nemohl vydržet dívat na utrácení klubu, které nebylo odměňováno odpovídajícími výsledky. O trofejích nemluvě... Moratti, jeho velký přítel a Interu oddaný člověk, po mnoha letech přepustil své prezidentské křeslo a zůstal "jen" majitelem. Šéfem byl Facchetti. Moratti doufal, že klubová legenda pozvedne tým ze stínu městského rivala AC a Juventusu Turín a vrátí mu zašlou slávu. Facchettimu se však bohužel nedostalo mnoha prostoru, aby mohl Morattiho očekávání naplnit. Na konci léta roku 2006 totiž nečekaně zemřel ve věku čtyřiašedesáti let. Pro klub to byla obrovská rána. Zrovna se rozhodlo, že titul pro právě skončenou sezonu připadne Interu, kvůli známému korupčnímu skandálu Juventusu i AC, když Itálii jako blesk z čistého nebe zasáhla tragická zpráva o smrti jednoho z nejlepších hráčů historie této hrdé fotbalové země. Klub vyhlásil na několik dní smutek. Z oken správní budovy klubu visely černé vlajky, stejně jako ze sídla národního fotbalového svazu. Všichni nastupovali s černými páskami na pažích. Na pohřeb se sjely desetitisíce fanoušků, funkcionářů a osobností fotbalu. Všichni se loučili s mužem velkým, nejen postavou, ale i výkony a sportovním srdcem. Odešel možná nejlepší levý obránce všech dob. Škoda, že se nedožil současných velkých úspěchů klubu, který tak dlouho, a tak úspěšně vedl jako kapitán a vůdce.

Když byl král fotbalu - Pelé - požádán, aby sestavil nejsilnější výběr historie fotbalu, na levý okraj obrany si vybral právě Facchettiho. "Nemůže v mém výběru chybět," měl jasno nejlepší hráč v dějinách nejpopulárnější hry světa. Facchetti za Inter nastoupil celkem k 477 utkáním, v nichž si připsal pro obránce rekordních 59 gólů. I v reprezentaci dlouho držel jeden rekord. A sice za nejvíce odehraných utkání v národním týmu. Později však byl překonán Dino Zoffem, Paolem Maldinim a Fabiem Cannavarem.

Na konci dvacátého století Italský fotbalový svaz volil hráče století. Facchetti skončil na třetím místě. Lepší byl už jen první Gianni Rivera a druhý Giuseppe Meazza - další legenda Interu. Je zajímavé, že v první pětici této ankety je i Facchettiho spoluhráč Sandro Mazzola. Inter tak obsadil tři z pěti prvních míst. A pak, že tento klub tvoří především cizinci... Tato bilance musela Facchettiho nesmírně potěšit. On na svůj milovaný tým nikdy nedal dopustit. Byl to jeden z hráčů, na něž fanoušci nikdy nezapomenou. Přinesl do fotbalu něco nového. To díky němu se z obránců stali hráči použitelní i do ofenzivy. Strávit celou kariéru v jediném klubu a ještě k tomu tak slavném jako Inter, je něco mimořádného. Být ale navíc i kapitánem mistrů Evropy je něco výjimečného. Italové nikdy nezapomenou...

Úspěchy: mistr Evropy (1968), vicemistr světa (1970), 2x vítěz Poháru mistrů evropských zemí (1964, 65), 2x vítěz Interkontinentálního poháru (1964, 65), 4x mistr Itálie (1963, 65, 66, 71), vítěz Italského poháru (1978), nejlepší fotbalista Itálie (1968), 3. nejlepší fotbalista Itálie 20. století podle IFFHS, 42. nejlepší hráč světa 20. století podle IFFHS.
Autor: Tomáš Bojda
Počet zobrazení: 4159
Komentáře (120 / 0 nových)
smazaný uživatel
13.11.2008 12:46
#
Díky
beranek
13.11.2008 12:50
#
smazaný uživatel
13.11.2008 12:57
#
Skvela pracicka roberto
fantomas
13.11.2008 13:03
#
M11
13.11.2008 13:11
#
ot.. kdy bude preview Serie A ?
smazaný uživatel
13.11.2008 13:24
#
Opět hezké počtení, které potěší každého nejen fanouška Serie A. Jen jsem se chtěl zeptat, v posledním sloupci jsou vypsány 4 nejlepší hráči Itálie, kdo byl ten 5?
smazaný uživatel
13.11.2008 13:33
#
zeby F.Baresi?
smazaný uživatel
13.11.2008 15:47
#
Veliký Sandro Mazzola
smazaný uživatel
13.11.2008 16:46
#
moment, takže: Rivera, Meazza, Fachetti, - , Mazzola. Ja to myslel tak, kdo mi v té 5. chybi, byl to Baresi?
fantomas
13.11.2008 16:51
#
Tak je tam holt dvakrát no, když to řiká autor.
smazaný uživatel
13.11.2008 19:11
#
ne, ne já to mylsel jako v pořadí...1. Rivera, 2.Meazza, 3. Facchetti, 4. Baresi, 5. Mazzola
smazaný uživatel
13.11.2008 19:15
#
jj takhle jsem to chtěl vědět, díkeuji
smazaný uživatel
13.11.2008 19:18
#
kdeepak jsou ti juventini, kdeepak jsou ti juventini ?
smazaný uživatel
13.11.2008 19:24
#
jj, je to paradox, že v té 5 jsou tři Interisti a žáden Juventini, když Inter je daleko více otevřen cizincům, zatímco v Turíně vždy kralovali Italové, snad na výjimky jako Platini a Sívori...Ale tak mám článek i o nich, ať jim není líto
smazaný uživatel
13.11.2008 19:57
#
noo jak už jsem nedávno řek - právě proto, že Inter byl po většinu historie daleko otevřenější cizincům, bylo se pro domácí hráče logicky těžší prosadit. tudíž, když už se nějakej prosadil, musel to být pan hráč...
jinak o "zlém" Sivorim si rád počtu..., Platini už je moc profláklej, ale proč ne. ještě by mě z juventinů docela lákal Giampiero Boniperti, nebo Antonio Cabrini...
smazaný uživatel
13.11.2008 19:59
#
Platini se mi ani nechce psát, abych řekl pravdu, máš totiž pravdu - je strašně profláklý...Sivori bude ale až trochu později...Pro Juventini taky Zoff
smazaný uživatel
13.11.2008 19:59
#
já mám rád Gentileho, ale ještě ho nemám, třeba časem...
smazaný uživatel
13.11.2008 20:02
#
Ty máš rád všechny, to víme
smazaný uživatel
13.11.2008 20:03
#
smazaný uživatel
13.11.2008 20:02
#
Mě Sciera...Teda jestli tu už nebyl. Ale to je jedno, od něj jsem čet' celou historii Juve, přeloženou od jedné juventinky. Bomba!
smazaný uživatel
13.11.2008 20:03
#
hmm, to muselo být pěkné...Éra Trapattoniho a tehdejšího Juve s Gentilem, Tardellim, Boniekem, Rossim a Scireou bere dech
smazaný uživatel
13.11.2008 20:06
#
tehdejší obrana Juve - Gentile, Cuccureddu (Brio), Scirea, Cabrini. za nima Zoff, pak Tacconi..., celkem luxus...
smazaný uživatel
13.11.2008 20:15
#
Cuccureddu, boží jméno
smazaný uživatel
13.11.2008 20:19
#
často hrával také Favero...
smazaný uživatel
13.11.2008 20:22
#
Bude Baggio? né jeden jeho životopis jsem o něm čet', ale jen tak by mě to zajímalo
smazaný uživatel
13.11.2008 20:24
#
zatím ho nenmám napsaného, a ani se mi do něj moc nechce. Přece jen už je to hráč, kterého většina lidí dobře zná, raději píšu starší hráče, i když Božský copánek si pozornost jistě zaslouží a do budoucna ho rozhodně nevylučuji...
smazaný uživatel
13.11.2008 20:25
#
aha, tak co tu dělá Buffon?
smazaný uživatel
13.11.2008 20:26
#
to jsem nepsal já...
smazaný uživatel
13.11.2008 19:20
#
Kde je Zoff, kde je Zoff?
Ol!ver
13.11.2008 14:06
#
RafteR
13.11.2008 14:45
#
smazaný uživatel
13.11.2008 15:01
#

p.s.: zase ten Herrera jako vynálezce catenaccia ?
smazaný uživatel
13.11.2008 15:48
#
no jo, ono to holt svádí a tyto články byly psány v časové blízkosti, takže...
božský John
13.11.2008 15:30
#
Nádhera,je vidět,že fandíš Interu protože mi to přijde zatim,jako tvůj nejlepší článek
smazaný uživatel
13.11.2008 15:47
#
dík
Jajinek
13.11.2008 16:30
#
Super, za sebe bych chtěl moc poděkovat za článěk. "tu sei tutto quello che"
smazaný uživatel
13.11.2008 19:12
#
jj,
smazaný uživatel
13.11.2008 17:16
#
jak jinak
Tomanatura
13.11.2008 17:18
#
Tak můžeš dát klidně i palec dolů, roberto tě za to nezabije
smazaný uživatel
13.11.2008 19:17
#
ze by vyjimka potvrzovala pravidlo???
smazaný uživatel
13.11.2008 19:17
#
smazaný uživatel
13.11.2008 17:18
#
Wow, jako vždy super, ale tentokrát asi fakt tvůj nejlipší článek!! Díky
smazaný uživatel
13.11.2008 19:12
#
smazaný uživatel
13.11.2008 17:52
#
Bezpochyby jeden z nejlepších životopisů
smazaný uživatel
13.11.2008 18:13
#
znalec...jedinečný...neopakovatelný...Scolari...
Tomanatura
13.11.2008 18:59
#
Náhodou, životopisy si na naše upozorněnní čte a chválí
smazaný uživatel
13.11.2008 19:37
#
Tak to je ještě větší dement...
fantomas
13.11.2008 20:11
#
RafteR
14.11.2008 17:53
#
smazaný uživatel
14.11.2008 19:23
#
smazaný uživatel
15.11.2008 14:05
#
smazaný uživatel
13.11.2008 19:12
#
smazaný uživatel
13.11.2008 19:03
#
Clanku i teto legende.
smazaný uživatel
13.11.2008 19:13
#
Díky všem za kladné ohlasy
One-Real
13.11.2008 19:18
#
Pěkný článek o skvělém hráči, i když Meazzu mám radši... .
smazaný uživatel
13.11.2008 19:33
#
Výbornej článěk. Díky moc. Hezky se to čte. Ještě že hrál za Inter. FORZA INTER
smazaný uživatel
13.11.2008 19:51
#
byl to borec
smazaný uživatel
13.11.2008 19:52
#
jj, škoda, že už není
smazaný uživatel
13.11.2008 20:23
#
neboj za chvilku zase bude
smazaný uživatel
13.11.2008 20:25
#
no tak to asi těžko
smazaný uživatel
13.11.2008 20:26
#
Stadion Giacinto Facchetti
smazaný uživatel
13.11.2008 20:26
#
hmm, tak to jo, ale já chci, abychom zůstali na San Siru
smazaný uživatel
13.11.2008 20:28
#
jsem cetl ze inter plati 30mil euro za rok za pronajem..ale jestli je to pravda nevim
smazaný uživatel
13.11.2008 20:29
#
i za 100 tam musíme zůstat!
smazaný uživatel
13.11.2008 20:29
#
ja chci i nechci :o)
smazaný uživatel
13.11.2008 21:52
#
robertocarlos: http://www.youtube.com/watch?v=9zlE5ipwna8 ve ktere rade sedis??
smazaný uživatel
13.11.2008 22:25
#
Takové songy jsou vždycky u roztleskávaček
neky
13.11.2008 23:47
#
krasny clanek o supr hraci, diky
Aranea
14.11.2008 10:00
#
Výborně napsáno Je škoda, že dneska už Inter podobný domácí osobnosti nemá, byl by každopádně daleko sympatičtější. Poslední domácí legenda v Interu byl tuším Bergomi...že by článek?
Ale co se týče juventinů, líbil by se mi osobně článek o Montim. To byl řezník
smazaný uživatel
14.11.2008 15:12
#
myslím, že ty osobnosti tam jsou, al ebohužel ne z Itálie. Já si velice vážím hlavně dvou borců - Javier Zanetti a Iván Córdoba. Dále třeba Ibra, i když ten ještě musí hodně zamakat,aby se dostal do pozice legendy, Maicon jestli vydžít tak ještě 4 roky, tak určitě, Materazzi je taky věrný, i když ho nemá mrád...
Aranea
14.11.2008 16:43
#
Právě italské osobnosti mám na mysli. Zanetti je určitě legenda, ale Argentinec, i když to je skoro jako Ital. Inter je vlastně jedinej velkoklub, kterej nemá italský základ, což je škoda.
smazaný uživatel
14.11.2008 16:45
#
věrnej svému názvu..., mě to u nich vůbec nepříjde na škodu. i když je fakt, že by tam aspoň 2-3 do základu mohli mít.
smazaný uživatel
14.11.2008 16:51
#
Inter se svému názvu začíná přizpůsobovat poslední roky více, než by měl...Já bych jim fandit nemoh'!
smazaný uživatel
14.11.2008 16:53
#
to jsme dva , ale jak říkám no - 2 až 3 Italy na úrovni by jsme občas v základu mohli vídat...
smazaný uživatel
14.11.2008 17:10
#
Jj, jak se říká... do každého týmu koření z ciziny, trochu. U Interu je tomu naopak
smazaný uživatel
14.11.2008 21:37
#
ty vlastně říkáš, že bys jim fandil, ale v momentě kdy začnou sestavu ovládat cizinci (jako nyní), tak bys fandit přestal?
smazaný uživatel
14.11.2008 17:19
#
mě to třeba nevadí. Klubu fandím jako celku, ne proto kolik má Italů, Rumunů, či Mongolů...
smazaný uživatel
14.11.2008 17:28
#
vždyť nepíšu, že mi to vadí, nebo by to mělo vadit interistům. koneckonců Internazionale mají na tohle právo asi jako nikdo v Itálii. jen si říkám, že by bylo možná hezčí vidět tým poskládanej ze zahraničních hvězd, ale aspoň s troškou italský příchuťi v něm. viz. například Baggio, Bergomi, nebo z dávné historie Facchetti, Mazzola a spol. (i když to bylo v Itálii ještě omezení o počtu cizinců, takže i v tehdejším Interu bylo v základu víc Italů, než internacionálů). ale jako neboj, na tohle jsem si zvykl, nijak mi to nevadí, natož aby mě to třeba budilo ze spaní...
porky
14.11.2008 17:31
#
taky mi to pride trochu skoda vuci tradici a fanouskum klubu ze je tam tolik cizincu
smazaný uživatel
14.11.2008 18:09
#
Ještěže ostatní týmy si braly svůj název s rozumem.
Aranea
14.11.2008 20:32
#
mě by to osobně vadilo, protože fandím italskýmu fotbalu obecně a zrovna Inter není jeho typickej zástupce. Na rozdíl od Juve nebo AC Milan.
smazaný uživatel
14.11.2008 21:20
#
tak já taky mám rád Calcio obecně, ale Interu fandím kvůli tomu klubu samotnému a je mi jedno, kolik jakých hráčů tam hraje. Samozřejmě, že by bylo lepší kdyby tam hráli samí Utalové, ale řešit to stejně nemá cenu. K tomu mužstvu to prostě patří a kdo chce ten fandit bude...To, že Inter není typický italský klub je obrovská hloupost pram,enící z toho, že že hosdnotíš podle současnosti. Přitom ten tým dal světu Italy jako málokdo jiný. V článku to stojí jasně: v první pětici nej, it. fot. 20. st. byli tři Interisti. Pak si vzpomeň na jména jako Beppe Baresi, Peppe Bergomi, Riccardo Ferri, Alessandro Altobelli atd. Pro mne Inter reprezentuje naprosto jasně italský fotbal se vším všudy - historií, zázemím, zvyklostmi, legendami, stylem hry...Tvrdit, že Inter není typický italský klub je hloupost...
Aranea
15.11.2008 17:42
#
Samozřejmě že myslím současnost, historicky je Inter klasický italský klub se spoustou domácích osobností (což se třebas nedá zcela říct o španělských velkoklubech). Ale od Bosmanova pravidla se prostě z Interu ten italský duch vytrácí. Osobně by mne dost štvalo, kdyby v Juventusu bylo v základu 11 cizinců, což naštěstí nehrozí.
smazaný uživatel
15.11.2008 19:20
#
i když je fakt, že kádr je tvořen takřka zcela cizinci, tak je Inter stále typický italský klub. Styl hry a všechno okolo je typicky italské, jestli si rozumíme...
smazaný uživatel
15.11.2008 19:30
#
typický italský klub, teď si mě dostal....
smazaný uživatel
15.11.2008 20:28
#
patrně jsi to nepochopil...
smazaný uživatel
15.11.2008 20:43
#
Patrně jo (snobský smajl momentální nadřezenosti - oči v sloup)
smazaný uživatel
15.11.2008 21:03
#
ale no tak, já jen říkám ,že ač ze Inter nyní hrají hlavně cizinci, stále si udržuje italskou příchuť svou hrou a okolím to je vše...
smazaný uživatel
15.11.2008 21:32
#
Svým okolím? Počkej ,vždyť oni jsou taky v Itálii.... A to z něj dělá ten kalsický italský mančaft, smutné.
smazaný uživatel
15.11.2008 21:34
#
připadá mi, že to za každou cenu zkoušíš
smazaný uživatel
15.11.2008 21:46
#
Co za každou cenu zkouším? Jen ti upravuji tvoje dementní názory o klasické italském klubu. Italské je momentálně jen "vedení", které tak uctíváš a město/stát, ve kterém leží. Tečka, konec...piš si, co chceš. Už mi je to u prdele.
smazaný uživatel
15.11.2008 21:49
#
zkoušíš mi vnutit neitalskost Interu. Já vím a beru, že am je větčšina hráčů cizinců ,ale i tak to pro mne je italský klub a můj vztah k němu nikdo a nic nezmněí. Tvé superagresivní dodatky nekomentuju...
smazaný uživatel
14.11.2008 21:38
#
škoda to je, ale vést debatu o tom, že by jim proto někdo přestal fandit?
smazaný uživatel
14.11.2008 21:40
#
Znám lidi, kteří kvůli toho přestali fandit Interu...
smazaný uživatel
14.11.2008 21:43
#
tak těm bych se tak mohl vysmát a poslat je do zadních míst
smazaný uživatel
14.11.2008 21:46
#
Nemusíš je někam posílat... bylo to jejich rozhodnutí.
smazaný uživatel
14.11.2008 21:48
#
a oni si jako říkali fandové? Mají rádi klub, jeho tradici, značku, historii, nebo pár hráčů, které mají vylepené nad postelí?
smazaný uživatel
14.11.2008 21:51
#
Teď je asi bereš za zrádce...Ale otázkou není, zda oni zradili klub, ale zda klub nezradil je...
smazaný uživatel
14.11.2008 21:53
#
tak to snad nemyslíš vážně. Jak je klub mohl zradit? Tím, že kupuje ty co se mu hodí do stylu hry, do koncepce atd. a neohlíží se na národnost, nikoho nezrazuje
smazaný uživatel
14.11.2008 22:06
#
Ne, že kupuje hráče, kteří se mu hodí do systému. To je o tom, že skupuje žoldáky, kterým je fuk, kde hrajou...Polsko, Anglie, Rusko, hlavně, že jim platí tučné šeky. A fanoušci, kteří si uvědomují, co znamená fotbal, tak nad tím nemůžou jentak mávnout rukou.
smazaný uživatel
14.11.2008 22:09
#
Inter že skupuje žoldáky, kteří hrají jen pro peníze? Tak za prvé si to nemyslím a za druhé takové případy najdeš v každém klubu...Fanoušci, kteří si uvědomují podstatu fotbalu a fandění, čili vztahu ke kleubu, se nemohou chovat jak píšeš ty, chco-li se zvát fanoušky...
smazaný uživatel
14.11.2008 22:12
#
...to mi chceš říct, že Talkers nebyl fanoušek například? Já myslím, že majitelé klubu by se mnohdy neměli zvát majitelé.
smazaný uživatel
14.11.2008 22:14
#
já neznám Talkersův vztah ke jeho klubu, takže nemohu soudit. O majitelích není řeči, jestli narážíš na Morattiho, tak zrovna jemu nemá žádný Interisat co zazlívat. On a jeho rodina pro Inter udělali tolik, že by jim měli vystavět pomníky...
smazaný uživatel
14.11.2008 22:17
#
Klidně si mu stavějte, co chcete....
smazaný uživatel
14.11.2008 22:18
#
máš s tím nějaký problém? Co ti nam něm vadí? Jako já nevidím důvod, aby Interisté měli být proti Morattimu...
smazaný uživatel
14.11.2008 22:22
#
Já a problém? S ním? feel good...
smazaný uživatel
14.11.2008 22:10
#
proto já jsem pro zavedení pravdila 6+5...sice to bude trochu nelidské nařizovat klubu s kým maj hrát, ale jinak to nejde, viz Arsenal, L'pool...Fotbal musí být jako dříve, ty sám, který píšeš o hráčích z historie bys mi moh' dát za pravdu Ale zase musím zaklepat, Itálie je narozdíl od Anglie v suchu...
smazaný uživatel
14.11.2008 22:11
#
já beru, že to není ideální, ale nemohu akceptovat tvé věty o tom, že nějací fanoušci přestanou fandit Interu (a jakémukoli jinému klubu) proto, že se mu nelíbí jeho přestupová politika
ikercc
14.11.2008 22:14
#
to je jako kdybych prestal fnadit Realu, kvuli tomu, ze zkupoval hvezdy a potom zase, ze se furt honi za CRonaldem... Je to vlastne to stejne, prestal bych klubu fadit kvuli tomu, ze nesouhlasim s jeho prestupovo politikou a to se mi zda jako blbost...
Jinak doufam, ze nevadi, ze jsem se vam zapojil do diskuze
smazaný uživatel
14.11.2008 22:15
#
ne ne
Aranea
15.11.2008 17:57
#
záleží na tom, proč tomu klubu začali fandit. Já jsem třebas začal fandit před mnoha lety Juventusu protože základ tvořili hlavně Italové, vhodně doplnění cizinci. A kdyby do Juventusu někdo natahal 20 cizinců a Ital by se dostal na hřiště maximálně v 80. minutě, tak by mě to hodně znechutilo. Nejspíš bych Juventusu přestal na určitou dobu fandit. Každej velkej klub má svoje specifikum, díky kterýmu získáva fanoušky. Jakmile to specifikum ztrácí, tak ztrácí i ty fanoušky. Nefandím Juventusu kvůli dresům, znaku nebo stadionu, ale právě kvůli těm specifikům, které dělají Juventus Juventusem.
smazaný uživatel
15.11.2008 19:11
#
tak přece nezačnu fandit italskému týmy proto, že tam hrají Italové, to je snad jasné...dost nesmyslné...
Aranea
15.11.2008 20:23
#
Zas tak jasné to není. V době kdy jsem začal fandit Juventusu, tak třebas v Interu skoro žádní Italové nehráli. Tj. někdy okolo roku 97. Proto jsem nezačal fandit zrovna Interu.
porky
14.11.2008 16:17
#
hezky clanek . Skvely hrac a zakl. stavebni kamen Interu v te dobe
smazaný uživatel
14.11.2008 22:18
#
100 pro Football club Internazionale Milano
ikercc
14.11.2008 22:19
#
100. pro Tomase Bojdu, za to ze pise tyhle clanky
smazaný uživatel
14.11.2008 22:19
#
díky
ikercc
14.11.2008 22:20
#
nz, ale predbehl si mne
smazaný uživatel
14.11.2008 22:20
#
smazaný uživatel
17.11.2008 19:20
#
Skvělí článek a ještě lepší hráč.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
 
 
 
Karol Dobiaš - Patino
(18.12.2017, 11:46)
 
 
 
Andrea Pirlo - Architekt
(22.11.2017, 20:09)
 
 
 
 
 
 
Další články