Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (2)

26.10.2020, 09:52
Aktuality
Netradičně až na konci října, ale přece! Start do hlavní fáze evropských pohárů vyšel nejlépe Anglii, dobrý vstup má za sebou také Itálie. Kluby Premier League i Serie A si tak pomohly v soubojích se Španělskem o první, respektive s Německem o třetí místo. České týmy herně nepropadly, ovšem individuální chyby vedly k tomu, že potřebné body do národního koeficientu nasbíral překvapivě jen Liberec. Patnáctka mizí v nedohlednu, z dvacítky nás vystrnadil Izrael.

Aktuální sezónou se uzavírá pětileté období 16/17 - 20/21 určující nasazení do ročníku 22/23. To se bude již druhým rokem hrát i tzv. Konferenční liga. Její vznik způsobí například tužší boj o EL, která se z 48 týmů zúží na 32 a vstup do ní budou mít pouze soutěže do 15. místa, případně mistři všech soutěží vyřazení z předkol LM. 

Elitní čtveřice

Vyvolená elitní čtyřka o své pozice strach mít nemůže. Zajímavý je spíše souboj o prestiž mezi Španělskem a Anglií a mezi Itálií a Německem. 

Španělsko (zisk 1.286, bilance 4-1-2) zaváhalo v LM. Vítězství si připsala Barcelona, cenný bod z Londýna veze Sevilla, propadly však madridské celky - Real doma překvapivě nestačil na Šachtar, Atlético dostalo naloženo v Mnichově. Výsledky v EL tradičně španělské zisky navýšily, vítězství brala kompletní trojice. Anglie (zisk 1.857, bilance 6-1-0) vstoupila do Evropy s jistotou. Zvítězit nedokázala pouze Chelsea, která čelila aktuálnímu vítězi EL Seville, zbylá trojice v LM ani trio v EL nezaváhaly a Anglie tak stáhla náskok Španělska o více než půl bodu. Itálie (zisk 1.571, bilance 5-1-1) ukázala sílu v LM. Atalanta, Juventus i Lazio ovládly nelehké duely, ztratil pouze remizující Inter. V EL doma zaváhala Neapol, naopak AC Milán i AS Řím vezou vítězství z venku. Německo (zisk 1.286, bilance 4-1-1) za Itálií v prvním kole lehce zaostalo, byť si také připsalo jen jednu porážku a jednu remízu. Shodou okolností právě v duelech s celky Serie A. Ztráta Wolfsburgu v předkole však Němce pravděpodobně bude stát třetí místo. 

Páté až sedmé místo

Pátá příčka má benefit v podobě teoretické šance na LM též pro třetí klub (pokud se obhájce EL kvalifikuje do LM i z ligy) a dvou jistých míst v EL. Ze šesté pozice jdou přímo do LM dva kluby, ze sedmé již pouze jeden. Francie (zisk 0.500, bilance 1-1-3) propadla. V LM získala ze tří duelů jedinou remízu, vítězství připsalo pouze Lille v EL na Letné. Portugalsko (zisk 0.800, bilance 2-0-1) i Rusko (zisk 0.500, bilance 0-3-1) však mají k páté příčce daleko. 

Souboj o desítku

Desáté místo je poslední, které garantuje přímý postup do LM pro mistra. Velkou šanci má i mistr jedenácté země (pokud se obhájce LM kvalifikuje do LM i z ligy). Dvanáctá pozice znamená pro mistra čtvrté předkolo LM, a tedy jistotu minimálně skupiny EL. 

Dříve poměrně uzavřená společnost, ovšem kvůli úpadku ukrajinských a tureckých klubů je zase o co hrát. Osmé místo drží Belgie (zisk 0.800, bilance 2-0-2) před Nizozemskem (zisk 0.600, bilance 1-1-2) a Rakouskem (zisk 0.400, bilance 0-2-2). Tato trojice disponuje shodnou skladbou jednoho týmu v LM a tří v EL. Po prvním kole se nůžky mezi nimi mírně rozevřely. Následuje další trojice se zmíněnými Ukrajinou (zisk 0.400, bilance 1-0-2) a Tureckem (zisk 0.000, bilance 0-0-2) a také Skotskem (zisk 0.500, bilance 1-0-1). Díky vítězství Rangers v Lutychu Skotové přeskočili Turky, kteří jsou aktuálně až třináctí. 

Souboj o patnáctku

Patnácté místo rovná se pět klubů v Evropě, z toho dva v kvalifikaci o LM, vítěz poháru v kvalifikaci o EL a dva v kvalifikaci o KL. Od šestnáctého místa níže (pouze čtyři kluby) hraje o LM pouze mistr, zatímco vicemistr a další dva celky hrají jen o KL. 

O zbývající dvě místa v patnáctce se teoreticky pere ještě osmička soutěží, prakticky však již pouze tři. Lukrativní pozice aktuálně se slušným náskokem drží Dánsko (zisk 0.000) a Kypr (zisk 0.250). Nejbližší pronásledovatelé s jediným zástupcem - Srbsko (zisk 0.000) a Švýcarsko (0.000) - nevypadají, že by měli sílu s tím něco dělat. Daleko je také Chorvatská dvojice (0.200), největší šance na možnou změnu se dávají Řecku (0.600), ovšem právě PAOK doma v přímé konfrontaci s kyperskou Omonií pouze remizoval. Teoreticky jsou ve hře i Izrael (1.000), který se díky stoprocentnímu zisku v prvním kole vyšvihl do čela aktuální sezóny (!) a i díky vítězství v jednom vzájemném souboji přeskočil Česko (0.400). Není bez zajímavosti, že Hapoel Beer Ševa je momentálně týmem s nejvyšším příspěvkem do národního koeficientu (nepočítáme-li bonusy z LM) napříč Evropou (a Asií), a to díky čtyřem vítězným předkolům a úvodnímu vítězství ve skupině, během kterých doma pokosil mimo jiné i dva české týmy. Českého mistra i českého vicemistra, kteří svou evropskou pouť původně začali v boji o LM.

Výpočet národních koeficientů

Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, tedy 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezóně do pohárů nastoupily. Česko zatím získalo podprůměrných 10 bodů (6,5 Liberec, 2,5 Plzeň, 0,5 Slavia, 0,5 Jablonec), což po dělení pěti účastníky dává hodnotu 2.000 bodu. V rozehrané sezoně to znamená 31. místo z 55 soutěží.

Tři české kluby v Evropské lize

Není to poprvé, co má Česko v základních skupinách EL hned tři zástupce. Od jejich vzniku v roce 2009 z prapodivných pětičlenných skupin Poháru UEFA byly pouze dvakrát bez českých klubů (v roce 2011 a loni - v obou případech to z pohledu českého fanouška zachránila alespoň účast Plzně, respektive Slavie v LM). Trojici českých klubů mělo Česko v EL třikrát za sebou v letech 2015 až 2017 a šlo o dost podobné výsledky.

2015, celková bilance českých klubů ve skupinách 6-5-7 a jeden postup. Do hlavní fáze EL se kvalifikovala trojice Plzeň, Sparta a Liberec. Všechny díky úspěšně zvládnutému čtvrtému předkolu. Pro Spartu a Plzeň šlo o náplast na vyřazení z kvalifikace LM, to Trpišovského Liberec předtím zvládl i třetí předkolo EL. Ve skupinách nejhůře dopadla mistrovská Plzeň (1-1-4). Šok z vypadnutí s Maccabi Tel-Aviv v předkole LM jakoby se přenesl i do EL a ani trenér Karel Krejčí, jenž nahradil Miroslava Koubka, nedokázal na evropské scéně Viktorii probudit. V konkurenci týmů Dinama Minsk, Villarrealu a Rapidu Vídeň si Plzeň připsala jen jednu výhru a jednu remízu. Lépe si vedl Slovan (2-1-3), jenž po překvapivých vítězstvích na půdě Marseille a Groningenu držel po čtyřech kolech postupovou příčku. Dvě těsné porážky s Bragou a nevydařený závěrečný přímý souboj o postup s Olympiquem nakonec k postupu nevedly, i tak zanechal Trpišovského soubor dobrý dojem. Nejúspěšnější byla Sparta (3-3-0), která v konkurenci Schalke, Asterasu Tripolis a APOELu obsadila druhou postupovou příčku za německým sokem. Ještě lépe si vedla v jarním play-off, kdy po demolicích Krasnodaru a Lazia na jejich hřištích dokráčela až do čtvrtfinále proti Villarrealu. 

2016, celková bilance českých klubů ve skupinách 6-4-8 a jeden postup. V EL se představila navlas stejná trojice. Opět mistrovská Plzeň a opět druhá Sparta zase jako zklamaní vyřazení z kvalifikace o LM. Sparta absolvovala ještě 4. předkolo EL, kde jen taktak vyřadila SønderjyskE. A Trpišovského Liberec opět přešel přes dva soupeře v předkolech. Ve skupinách se již Liberci (1-1-4) tolik nedařilo. Prohrál oba duely s PAOKem i s Fiorentinou a skončil poslední i za Karabachem. Viktoria (1-3-2) opět hledala svou evropskou tvář ztracenou po odchodu Pavla Vrby. V konfrontaci s AS Řím, Astrou Giurgiu a Austrií Vídeň se jí staly osudným především ztráty s rumunským soupeřem, který ji o dva body předskočil na druhé místo. Nejlépe s českého tria si tak opět vedla Sparta (4-0-2). Pod Davidem Holoubkem, jenž narychlo nahradil odvolaného Zdeňka Ščasného dokázala Sparta doma porazit Inter, Southampton i Hapoel Beer Ševa. Do jarních bojů, které tentokrát rázně utnul debakl v Rostovu, ji ze druhého místa překvapivě doprovodil izraelský soupeř. Bohužel poté Sparta na tři roky z evropské scény prakticky zmizela kvůli totálně zpackanému pokusu o tzv. internacionalizaci. 

2017, celková bilance českých klubů ve skupinách 6-4-8 a jeden postup. Český fotbal ve skupinách EL zastupovala trojice Slavia, Plzeň a Zlín. Slavia a Plzeň opět jako zklamaní z vyřazení z předkol o LM, Zlín jako naopak velmi šťastný díky vítězství v domácím poháru a vítězství Manchesteru United v EL. Historická účast Zlína (0-2-4) v Evropě neskončila fiaskem, ovšem na juchání to také nebylo. Jen dvě domácí olomoucké remízy s Kodaní a Sheriffem Tiraspol a porážky od Lokomotivu Moskva znamenaly poslední čtvrté místo. Obnovená Slavia (2-2-2) byla po dlouhé pauze ráda za jakýkoliv zápas na evropské scéně. Ve skupině s Villarrealem, Astanou a Maccabi Tel-Aviv mířila k jarnímu pokračování, vše však zhatil poslední domácí zápas s Astanou, ve kterém hosté zmrazili Eden a Slavii uzmuli postupový druhý flek. Nejlépe si v této sezóně (nejen v evropských pohárech, ale také v lize) vedla Plzeň (4-0-2). Díky návratu Pavla Vrby v Evropě opět ukázala svou sílu a ovládla skupinu s FCSB, Luganem a Hapoelem Beer Ševou. Na jaře pak ještě překonala Partizan a se Sportingem se dlouho, nakonec však neúspěšně, rvala o čtvrtfinále.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELM KLT LMT EL
1.Španělsko82.5694.21442143
2.Anglie80.9974.78542143
3.Itálie63.5814.42842143
4.Německo62.4274.07142142
5.Francie51.0812.91632132
6.Portugalsko41.7492.80031212
7.Rusko37.0493.00021231
8.Belgie33.7003.20021213
9.Nizozemsko32.8002.80021213
10.Rakousko31.8252.70021213
11.Ukrajina29.5003.20021221
12.Skotsko29.3754.50021202
13.Turecko28.9001.90021211
14.Dánsko27.3753.62521210
15.Kypr27.2503.50021201
16.Srbsko24.2503.00010301
17.Řecko24.0003.10010312
18.Švýcarsko23.4752.37510301
19.Chorvatsko22.4752.10010302
20.Izrael22.3755.00010302
21.Česko22.0002.00010303
22.Švédsko20.5002.50010300
23.Bulharsko19.3753.00010302
24.Norsko18.5004.00010301
25.Rumunsko17.7003.25010301
26.Ázerbájdžán16.6252.25010301
27.Kazachstán15.6251.00010300
28.Bělorusko15.2501.50010300
29.Maďarsko15.2504.00010310
30.Polsko14.6253.50010301
31.Slovinsko14.2502.25010300
32.Slovensko13.6251.50010300
33.Lichtenštejnsko9.0000.50000100
34.Litva8.7501.62510300
35.Lucembursko8.2501.00010300
36.Bosna a Hercegovina7.8752.50010300
37.Irsko7.8751.87510301
38.Severní Makedonie7.6251.75010300
39.Lotyšsko7.3751.37510300
40.Arménie7.2501.25010300
41.Albánie7.1251.87510300
42.Severní Irsko6.9582.83310300
43.Gruzie6.8751.75010300
44.Moldavsko6.8751.37510300
45.Finsko6.7501.25010300
46.Malta6.3751.50010300
47.Faerské ostrovy6.0002.62510300
48.Kosovo5.8331.83310300
49.Gibraltar5.6661.66610300
50.Wales5.0001.50010300
51.Černá Hora5.0001.62510300
52.Island4.8750.62510200
53.Estonsko4.6251.25010200
54.Andorra3.3310.66610200
55.San Marino1.1660.50010100
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM, EL a KL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2022/2023. T LM, EL a KL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů

Autor: Martin Lavický

Komentáře (177)

Přidat komentář
Kincl

Další kolo EL bude tak max jeden bod

Reagovat
Y.N.W.A

tak Izrael jsem před náma fakt nečekal ... patnáctka je pasé, to je jasný, ale jako zatížit koeficient na pět let další blamáží, to nechceme... pojďme aspoň k tý hranici pěti bodů jenže i a je daleko, na pět bodů se dostaneme když každý kolo uhrajeme aspoň výhru a remíz, což moc nevidím

Reagovat
dave30

Jj, jestli tam k loňskému 2,5 přidáme letos něco kolem 4, tak se kolem té dvacítky budeme motat hodně dlouho.

Reagovat
smazaný uživatel

Spíš to vypadá, že dopadnem jako Rumuni a na pár let budem ve 3. desítce.

Reagovat
king23

Zas bych nepřeháněl

Reagovat
smazaný uživatel

Neprehani

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Se čtyřmi celky se do 15 zase vrátíme. Tedy, bude záležet, jaké zisky se budou dát sbírat v Konferenční lize.

Reagovat
dave30

Pokud nám tam bude strašit 2,5 z loňska a letos něco kolem 4, tak to hned tak nepůjde.

Reagovat
smazaný uživatel

Sci fi

Reagovat
king23

Výhra a remíza každé kolo asi nebude no, lose je těžký.

Ale zase by alespoň jedne z těch klubů mohl postoupit - snad se dostane do formy Slavia, ta má nejlehčí los. A pak by se daly nasbírat ještě nějaké body v play-off. Já v těch 5+ bodů letos věřím.

Reagovat
Y.N.W.A

ta Slavia se musí oklepat a ztracený body nabrat jinde, klidně holt v Leverkusenu jo, na postup má, škoda toho prvního kola... takhle to takticky zbabrat bych od ní nečekal, každopádně sílu má

Reagovat
smazaný uživatel

V Leverkusenu? Nesoudnost ceskeho fanouska je nekonecna. Nepostoupi nikdo.

Reagovat
Y.N.W.A

nesoudnost, nesoudnost... čekal bys, že Slavia vyřadí Sevillu před dvěma lety, že Plzeň bude hrát třikrát LM a vždy z ní přestoupí do EL, že Liberec bude tak úspěšnej v předkolech? ...někdy bejvaj překvapení, někdy naopak zklamání, Slávka na postup má, to není nesoudnost, je to jen o optimistickým nebo pesimistickým přístupu... ve fotbale nic jako křišťálová koule neplatí, proto nesázím...

Reagovat
smazaný uživatel

Slavia je letos mnohem slabsi. Jakoze fakt o hodne. Sparta uz neuhrala nic ani nepamatuju a souperi ve skupine jsou o tridu vys. Liberec pohary umi, ale i tak, kolik bodu muze udelat? Letos to vidim bez postupu. Realnych je jeste tak 7-8 bodu.

Reagovat
kilobyte

Zase když byla Sparta naposled v EL, tak udělala 1. místo a to prohrála první zápas o 3 góly.

Reagovat
Pablos

Reagovat
Kostomlat

Reagovat
naheCZ

Můžeme si s Plzni podat ruce za to, jak jsme je skvěle pustili před sebe

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Liberec Zajímavé, že mívá startovní pozici stejnou jako Jablonec a Mladá Boleslav, ale už asi popáté ji dokázal využít nad očekávání, zatímco ti dva ani jednou. Ale ani jednou!

Reagovat
lampas

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
RadekVonCZE

Reagovat
h8_sfatto

hlavně po mafiánsku bez dotací ze školství a Škodovky

Reagovat
Malavi

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Itálie letos působí silně, Německo před sebe nepustí. Bayern to sám nevytrhne, zatímco u Itálie se k Juve přidávají stále silnější hlavně Inter, Atalanta, ale i další.

Reagovat
stokurev

Prestanme si konecne nalhavat jak jsme na tom skvele. Tady jsou kaspari s nazorem ze Krmencik a spol nepatri do repre ale on hraje mnohem tezsi ligu nez je ta nase. Trenuje s kvalitnejsimi hraci nez jsou u nas a klauni budou preferovat Julise a spol

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Nalhávat, že jsme na tom skvěle? No já nevím, ta třetí desítka skvělá asi nikomu nepřijde.

Reagovat
smazaný uživatel

To si zase nemyslím, že by na tom Belgie byla o tolik líp. Víc než třetinu bodů mají ze sezóny 16/17, kdy měli 5 týmů ve skupině a 3 dokonce v osmifinále EL. Až se jim tahle sezóna škrtne, budou někde na úrovní Dánska nebo Kypru.

Reagovat
ACSeRw!n

a to si usoudil podle ceho ?

Reagovat
king23

Tak už před startem hlavní fáze bylo jasné, že do první patnáctky se můžeme prakticky dostat pouze pokud postoupí i Jablonec, což se nestalo. Pořád teda věřím, že se posuneme minimálně na to 17. místo, jelikož těch klubů tam máme víc než přímá konkurence.

Dánsko to podle mě nedá. Midtyland bude dostávat ve skupině latu. Teď měli jednoho z těch lehčích soupeřů a rupli. Myslím si, že Řecko je dá v pohodě.

Reagovat
smazaný uživatel

Chlapci zo silného ligového LLL triumvirátu (Lichtenštajnsko, Litva, Luxembursko) budú musieť ešte veľa mliečka vypiť, aby sa v rankingu priblížili slovenskej lige

Reagovat
Y.N.W.A

za poslední tři sezóny včetně týto máme skoro stejně jako vy ... tak snad vám letos ještě o něco utečem

Reagovat
smazaný uživatel

Len o jednu priečku pod nami v rebríčku je krajina (Lichtenštajnsko), ktorá ani nemá vlastnú ligu... To je alarmujúce.

Reagovat
Bakary3

Reagovat
Pablos

Letos nejvíce pravděpodobně to vypadá tak na 3000-3500 bodů ...min. 5 lety doby temna.

Reagovat
Pablos

*3.000 - 3.500 ...*let

Reagovat
Y.N.W.A

3000 až 3500 let temna

Reagovat
smazaný uživatel

Je to nezvratné, doba vlády Mordoru sa blíži

Reagovat
king23

Tady ty katastrofické scénáře

Jakože z minimálně 15 zápasů, které naše kluby odehrají si myslíš, že vyhrají 3 a minimálně12 prohrají jo?

Reagovat
Pablos

ne to je moc Slavia: 2 remízy, Sparta : 1 výhra, 1 remíza, Liberec: 1 remíza (možná výhra) ...a katastrofické to je, ale zatím to tipuji podle toho co jsem viděl, jaký fotbal naše kluby hráli... takže ano, katostrofa to je Nikdo mě zatím o optimismu nepřesvědčil.

Reagovat
king23

Tak to jsi hodně pesimista

Já to vidím alespoň na 5 povinných výher:

-> Slavia musí v odvetě Beer Shevu dat, ta ostuda se nemůže znovu opakovat + Nice má fakt slabou formu, tak by měli aspoň jeden z dvojzápasu vyhrát.

-> Sparta má los šílenej, proti Lille nedají ani bod, ale Cletic by aspoň jednou taky měli porazit

-> Liberec dal Gent, ti jsou z formy (v lize až 13.), takže čekám výhru i v odvetě a Crvenou Hvezdu by taky měli porazit aspoň jednou.

Jako samozřejmě například Slavia zatím vůbec nepřesvědčila a že se naplní tvůj scénář je klidně možné. Na druhou stranu myslím, že tenhle můj scénář není nijak přestřelený. Naopak můžou přijít šťastné duely a nějaké body proti papírově silným soupeřům - AC Milán, Lille, Hoffenheim.

Reagovat
dave30

Vidím to na 10-15 bodů (těch 15 je hodně optimistických). Kdyby bylo 12, tak je to pořád jenom 4,4 a s tím loňským průserem 2,5 nás to bude držet další 4 roky hodně nízko. Pokud nepřijde nějaký zázrak. Ty máme ale asi na delší dobu vybrané (Plzeň, Slavia).

Reagovat
king23

Taky to vidím na 10-15 bodů, na druhou stranu to pořád může znamenat aspoň jeden postup do další fáze, takže těch 4,4 nemusí být konečných.

Reagovat
kilobyte

Zase pak, ale budeme dělit jenom 4, takže by mohli nahrát víc.

Reagovat
dave30

Jj, myslím, že toto je jeden z hlavních faktorů v boji o 15. místo.

Reagovat
Pablos

takhle jak si to vypsal tak jsme na 3.000 bodech To jsem čekal, že se víc odvážeš

Reagovat
Pablos

sorry špatně jsem spočítal 4.000 bodech no

Reagovat
Y.N.W.A

až na to, že "Liberec dá Gent i v odvetě" se to dá akceptovat jako střízlivej pohled na věc

Reagovat
smazaný uživatel

S CZ ani Hoffe Liberec body nezíská, Gent by možná mohl porazit i tam. Slavia má povinných 9 bodů doma, jinak postup nebude.

Se Spartou to bohužel nevypadá dobře, i když je to v současnosti podle mě náš nejlepší tým. Musím ale podotknout, že na Lille by měli, kdyby nehráli v 10 a byl Hložek v základu. Porazit Celtic je povinnost, pokud teda Celtic hraje jako skotská repre

Reagovat
dave30

Za Celtic nastupují v základu max. 3-4 Skotové. Takže nevím.

Co se týče Sparty - na kdyby se nehraje. To bych mohl spekulovat, že kdyby Sparta prohrávala v 5. minutě 2:0, tak dostane pětku (i v jedenácti) a nikdo tu nebude nic psát o tom, že by je kompletní Sparta mohla porazit.

Reagovat
Pablos

Takže jako výhra doma nad Levekursenem ...už je dokonce povinná ? Trošku soudnost

Reagovat
smazaný uživatel

Celtic i Rangers jsou lepsi tymy nez Sparta a Slavie. Proto je Skotsko na 12. pricce a Cesko na 21.

Reagovat
dave30

Já nevím, ale porovnávat kvalitu ligy podle dvojzápasů, kde se může stát cokoliv? Ještě před dvěma lety to pořadí bylo přesně naopak a také spousta našich fanoušků už viděla kaprligu těsně za top ligami. To jsme se tak pohoršili a oni zlepšili? Ta první zhruba osmička je téměř neměnná a odpovídá opravdové kvalitě ligy. Potom už je to o tom, komu vyjdou (mnohdy i se štěstím) dvě až tři sezóny (v tom pětiletém cyklu). Podle mě kvalitu ligy ovlivňuje více faktorů a poháry jsou pouze jeden z nich.

Reagovat
smazaný uživatel

Byli jsme kolem 11. mista. Netusim uz jak je to dlouho, ale odhadem tak 8 let? Zaciname mit castejsi propady a klesame postupne niz a niz. Resp. pamatujes kdy byla CR nebo CSSR (CSFR) v koeficientu tak nizko? Ja teda ne a to sleduju fotbol 40 let

Reagovat
Pablos

to 11.místo bylo někdy nedavno né ? plácnu 3-4 roky ?

Reagovat
dave30

Jj, součet 2012-17 byl 33,175 ( náš rekord) a tím pádem šla Plzeň jako vítěz sezóny 17/18 na podzim přímo do LM.

Reagovat
dave30

Ještě v součtu sezón 14-19 jsme byli třináctí (https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2019.html)

V období 2008-12 jsme měli čtyři sezóny po sobě pětiletý součet od 2O do 22. S tím jsme asi také nebyli moc vysoko.

Reagovat
smazaný uživatel

Jo, koukam na to. Byli jsme na 19. miste. V roce 2000 jsme byli 8. V roce 1994 dokonce 41. Mam kratkou pamet

Reagovat
dave30

Ale nee. Jenom toho pamatuješ už více, takže na nepodstatné věci již není místo. Já to znám...

Reagovat
dave30

Jinak první pětiletý součet je za sezóny 93/94-97/98. A máš pravdu, ta první sezóna, která se započítávala nám opravdu vyšla. Krásných 1,000...

Reagovat
dave30

Ten první pětiletý součet byl velice slušný (22,374) protože v sezóně 95/96 jsme udělali dosavadní roční rekord 10,333!!!

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
dave30

Alespoň vidíš, jak se to rychle mění. 93/4 - 1,000, 95/6 - 10,333, 98/9 - 2,250, 99/00 - 8,000

Během sedmi sezón takovéto výkyvy.

Reagovat
mayday

Tak tu kvalitu ligy dělají v tom koeficientu právě jen Celtic a Rangers. Takže objektivně asi lepší výsledky v Evropě mají.

Reagovat
dave30

Máš pravdu. V této lize to v podstatě o nikom jiném není.

Reagovat
dave30

Nicméně stojím si za tím, že kvalita ligy se automaticky nerovná koeficientu z evropských pohárů.

Reagovat
RadekVonCZE

Určitě. Ale je aspoň vidět, jak 2 týmy umí potahat koeficient, pokud jsou dobrý.

Reagovat
dave30

Mrkni k jižním sousedům. Tam to x let tahal pouze 1 tým.

Reagovat
RadekVonCZE

Reagovat
smazaný uživatel

Muj prispevek nesrovnaval ligy, ale reagoval na to, ze neni povinnost porazit Celtic. Sparta tam ma proste soupere, kteri jsou vsichni lepsi a bodu moc nebude.

Reagovat
dave30

Uznávám, že jsem nereagoval úplně přesně. Všiml jsem si toho, až se to rozjelo...

Jinak C a R jsou zřejmě kvalitnější týmy, ale určitě ne až tak výrazně. A v těchto zápasech se může stát opravdu vše (viz. Liberec minulý týden).

Reagovat
smazaný uživatel

Jenže taky si nahrabou v predkolech. Až budou mít jistotu pohárů, ale budou postupovat stejně jen ze skupiny a dal ne a navíc budou dělit body 5 a ne 4 a v předkole jim hned vypadne nejakej kilmarnock, tak těch bodů budou taky dělat mnohem míň. To je prostě koloběh v koeficientu a ty vyrovnaný ligy se budou protacet a chvíli budou mít 5 týmů a chvíli 4.

Reagovat
dave30

Jj, už jsem to někde psal. Mezi tím 10.-20(5). místem je to taková lotérka, komu vyjdou 2-3 sezóny...

Reagovat
erudovanyodbornik

České kluby na srbské dlouhodobě umí a Gent, i když v krizi, je kvalitativně výše než CZ. Liberec může klidně udělat 6 bodů s nima.

Reagovat
stas87

Sak CZ aj Subotica vymrdali so Spartou a nie je to tak davno aby clovek zabudol.

Reagovat
erudovanyodbornik

No a? Když Trenčin vymrdal z Feynoordem tak je navždycky favorit proti Holandským klubum? Sparta měla bud nymanda na lavicce (Hapal) nebo tvořila komplet novy tym. Předtím si české kluby dávaly ty srbské k večeri. Viz Plzen proti Partizanu nebo Vojvodině. Liberec taky předtím párkrát porazil CZ.

Reagovat
stas87

Nie nebude, len ty sa tu ohanas nejakou dlhodobou statistikou, ktora je v prospech ceskych timov ale su v nej aj neuspechy a tie neuspechy nie su 20 rokov dozadu. Ja pohare nesledujem a nevybavujem si vsetky konfrontacie srbskeho a ceskeho futbalu. Slavia vyradila po predlzeniu Partizan nejakych 20 rokov spät, potom Plzen Vojvodinu a Partizan. Sparta 2x neuspela, takze to na nejaku dominanciu nevyzera..

Reagovat
RadekVonCZE

Je rozdíl mezi Spartou 2 roky zpět a dnešní....

Reagovat
dave30

Jj, ale ten samý rozdíl může být i u CZ.

Reagovat
RadekVonCZE

Přesně

Reagovat
kilobyte

Sparta se sebou vymrdala sama. To nebylo o soupeři.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Y.N.W.A

na 3.400 je to bilance 3 výhry, 1 remíza, 11 proher... to by bylo opravdu špatný, snad to bude lepší... ale jako jo no, klidně to tak může bejt

Reagovat
smazaný uživatel

Btw neví někdo, jestli budou v té Konferenční lize stejně udělovány body? Oproti EL tam bude snazší vyhrávat zápasy, což může být výhoda pro slabší země. V EL je to zase teď jednodušší než v LM, tam se to ale vyrovná těmi 4 body za postup do LM.

Reagovat
lampas

No nebýt Slovanu, tak letos náš koeficient je na nule. Jako bohužel jsme opět vybrali štěstí za všechny ostatní, ale pořád není konec, zatím se odehrály jen první zápasy a snad se něco urve a aspoň jeden tým dokáže postoupit do jarní fáze, pak se uvidí. 15. místo je pryč, ale je potřeba aspoň uhrát body pro další léta!!

Reagovat
Harley111

Tak jsem mrknul na los našich týmů a s přimhouřenim obou očí to vidím max. na 2,4 bodů za 3 výhry a 6 remíz. Budu příjemně překvapený když to dopadne lépe.

Reagovat
cristiano.K.

Díky Prymulo, že si poslal nerozehrané týmy do pohárů a taky to tak dopadlo. Slavie by se měl přehrát izraelce i bez treningu, ale i tak se to podepsalo. Liberec měl víceméně štestí, zatímco Sparta lehčí zářez.

Reagovat
smazaný uživatel

Hapoel udelal letos uz 8b., Maccabi 6,5b. Uz se tady proberte.

Reagovat
Selänne

Reagovat
smazaný uživatel

Což je nesmysl teď srovnávat, když treba sparta zatím mohla udělat max 2 body.

Reagovat
smazaný uživatel

Nejde jen o tento rocnik. My v koeficientu klesame, Izraelci jdou nahoru. Takovy minisouboj ctyrech tymu. Stejne se to da posuzovat se Skotskem. Rek bych, ze je to docela relevantni.

Reagovat
kilobyte

Izraelci nehráli delší dobu než Slavia, Liberec vyhrál a Lille bylo nás síly Sparty. Tady bych Prymulu z ničeho nevinil. On za neschopnost Slavie nemůže.

Reagovat
cristiano.K.

mohli být rozehrání, v této fázi standartně bývají a za to Prymula rozhodně může.

Reagovat
erudovanyodbornik

I za cenu ztráty popularity u části tohoto fóra za tento propad viním jednoznačně SPARTU PRAHA a její FANOUŠKY.

Reagovat
dave30

Dejme tomu, že fotbalisty bych pochopil - i když spíš vedení, které se zhlédlo v internacionalizaci. Ale proč fanoušky?

Reagovat
erudovanyodbornik

Nehrala Sparta proti Trabzonu s prázdným hledištěm kvůli prohřešků fanoušků. S fanoušky by možná spíše udržela výhru.

Reagovat
smazaný uživatel

Spartě bych spíš vyčítal ty dvě sezóny předtím.

Reagovat
erudovanyodbornik

Právě že vypadnutí s Cz jim jako jediné lze "odpustit" ten tým měl kvalitu. Ale třeba Trabzon měli na lopatkach a venku s ním taky hráli vyrovnané. Subotica je no comment

Reagovat
dave30

Tak to bys mohl být také nas..ný na fanoušky Jablonce. Kdyby chodily na fotbal, tak by Jablonec občas postoupil (možná).

Reagovat
erudovanyodbornik

Tak Jablonec je Jablonec, by mě zajímalo jak by vypadal německý koeficient kdyby Bayern třikrát za sebou vyletěl v předkolech.

Reagovat
dave30

To mělo být jako porovnání Sparty s Bayernem? Nenašlo by se něco vhodnějšího? Třeba Kodaň, nebo Záhřeb, co?

Reagovat
erudovanyodbornik

No ok, Kodaň nebo Zahřeb by byl lepší příklad. Ale je to prostě furt to samé, pokud se špičkovému dané klubu ligy v evropě krutě nedaří, tak to pozná celý koeficent.

Reagovat
dave30

A to zase máš pravdu.

Reagovat
dave30

Bohužel, internacionalizace přinesla nejednu oběť. Asi tak 5-7 trenérů, asi 15 hráčů, několik členů vedení a spoustu ztracených bodů do koeficientu...

Reagovat
dave30

... chodili...

Reagovat
kilobyte

Sparta v poslední 5 letech udělala víc bodů než Slavia.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
smazaný uživatel

OT: Příhoda je kandidát na pozici šéfa rozhodčích

Reagovat
didosh

Reagovat
braveheart

Reagovat
20DollarsInMyPocket

Reagovat
Pablos

Reagovat
RadekVonCZE

Reagovat
kilobyte

A je šance, aby to vzal?

Reagovat
ratusek

ale ten do toho.bordelu nepůjde. Leda, že by se to uplně pročistilo. On ty špatné lidi zná moc dobře

Reagovat
smazaný uživatel

To je taky proč skončil, ne? Protože věděl, co se tam děje.

Reagovat
ratusek

Reagovat
naheCZ

Reagovat
didosh

Tady je to samý dyliňák pesimisticky...

Reagovat
Pablos

tak ještě, že si přispěchal pourážet... to se hned pozná optimistickej pohodář

Reagovat
didosh

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
RadekVonCZE

Je šílený, že během sezóny a čtvrt klesnem tak hluboko

Reagovat
Selänne

Vždyť je to standart u každý země. V momentě, kdy se ti odečtou super sezony, tak si nemůžeš dovolit nic pohnojit. Je potřeba držet si určitý průměr, což nedokáže skoro nikdo, kdo se pohybuje kolem 15. místa. U nás bylo překvapení, že jsme se dokázali dlouhodobě držet kolem 13. až 15. místa.

Reagovat
RadekVonCZE

Reagovat
dave30

Reagovat
kilobyte

Tady jde hlavně o předkola. Je rozdíl když začnou kluby ve 2. a 3. předkole a nebo ve 4. předkole a ve skupině. Za 3 předkola se dá udělat i 6 bodů a to je hodně znát.

Reagovat
ratusek

Ale.za skupinu máš víc bodů ne?

Reagovat
kilobyte

Když tam něco uhraješ a stejně bodů tam může nahrát i ten z předkol.

Reagovat
ratusek

já to napsal blbě. boidy za postup do skupiny vyváží ty uspěchy v předkolech ne? jo mohl bych si to najít sám co

Reagovat
kilobyte

Za skupinu LM máš 4 body za EL nic (jsou tam garantovaný 3 body). Když Plzeň šla poprvé do LM, tak nahrála před skupinou už nějakých 10 bodů. To by musela v sezóně kdy postoupila rovnou udělat 3 výhry nebo ekvivalent. A to je velký rozdíl.

Třeba Sparta by teď musela vyhrát všechny zbylé zápasy, aby se dostala na těch 10.

Reagovat
dave30

Jednu sezónu může mít výpadek téměř každý. Např. v sezóně 17/18 Nizozemsko, Belgie a dokonce i Německo. 2 sezóny po sobě už je problém. Takže uvidíme.

Reagovat
RadekVonCZE

Vem si ale jaké mají Němci možnosti, Nizozemci s Belgičanama to samý.

Reagovat
dave30

No právě a přesto se jim to také stane. Takže my se nemůžeme divit, že u nás to bude trvat asi déle. Byli jsme "nahoře" na naše poměry (hlavně ty ekonomické) hodně dlouho. Takže se nikdo nechce smířit s tím, že se pomalu vracíme tam, kam patříme. V takových ligách, jako je ta naše, to je vždy podobné. Daří se ti, tím pádem zviditelníš hráče, prodáš je a jde to dolů. A tak stále dokola...

Reagovat
RadekVonCZE

Já se s tím smířit taky nechci samozřejmě. Ale s tím nic nenaděláme, snad přijdou pro náš fotbal lepší časy TRVALE.

Reagovat
dave30

Jde o to, co považuješ za lepší časy? Každý se spokojí s něčím jiným. Například pravidelná účast našeho (našich) týmu (týmů) v jarní části pohárů je taková sci-fi.

Reagovat
RadekVonCZE

Myslím to všeobecně, poháry, mezinárodní scéna, talenti, co naplní potenciál, víc hráčů v zahraničí...... atd. Prostě všeobecně.

Reagovat
dave30

Jj, chápu. To si ale musíme v první řadě uvědomit, jak jsme na tom ekonomicky. Že tady za těchto ekonomických podmínek nevybudujeme evropský velkoklub a tím pádem jsme odkázáni na výchovu a prodej talentů. A ty opravdu talentované hráče (rychlé a tvořivé) nikdy nevychováme v podmínkách naší přetaktizované kaprligy. V soutěži, kde kvůli bodu nasadí trenér raději zkušeného odkopávače, než mladého talentovaného dorostence.

Reagovat
Y.N.W.A

trvale nepřijde nikdy nic, vše je v cyklech... co se týče tý radosti z fotbalu, tak třeba má generace je namlsaná z EURA 96 nebo tý generace pod Brucknerem... takže poslední roky bylo utrpení, byl jsem ale rád za super kvalud pod Vrbou nebo teď za projev pod Šilhavým

co se týče klubů, tam to bude vždy nahoru, dolů, ale řek bych, že na kvalitu naší ligy máme těch velkejch úspěchů a zajímavejch duelů a postupů docela slušnej počet... od Sparty 1991, Slavie 1996, přes Spartu na přelomu tisíciletí či Plzně posledních deseti let až po Slavii 2019...

nemůžeme chtít, abychom byli stále v top 10, na to není česká tranzitní liga stavěná, ekonomicky na to nemáme - jedinou výjimkou jsou snad Portugalci, ale ty těžej z jedoduchýho importu Brazilců a ty top kluby na tom jsou historicky jinak než naše

Reagovat
Čekám na brejk

Neviděl bych to tak pesimisticky jak spoustu lidí tady. To musel očekávat každý, že jednou klesneme, výsledky už nebyly takové a i konkurence roste. Například Skoti se s návratem Rangers do pohárů neuvěřitelně zvedli. Skotskou "kliku" na soupeře či postup tzv. na Celtic ponechme stranou U Rakouska začali body sbírat i jiné týmy než Salzburg a podobně. Vemte si Řecko, dlouho také nepředstavitelné, že by byli mimo TOP 15 a teď budou mít co dělat, aby druhou sezónu po sobě mimo tu TOP 15 nebyli. Jako drželi jsme se tam obdivuhodně dlouho vzhledem k naším finančním možnostem a 11. místo pro jednu sezónu byl neuvěřitelný úspěch a i to, že jsme na dostřel je super. Když například porovnám naší ligu s polskou, 4x větší země, krásné stadiony, větší finanční možnosti, ale ty předkola vždycky poserou a jsou rádi za jeden tým ve skupinách, pro nás je jeden tým ve skupinách málo. A vzpomínám už nevím na jakou sezónu, kdy jsme taky myslím měli 3 týmy v EL, ze začátku se to sralo, ale nakonec z toho byl fajn výsledek, věřím, že tomu bude stejně . Jako mě stačí, když se kolem toho TOP 15 budeme motat a bude to vzrůšo, že jednou to vyjde, jednou třeba ne. Co je pro mě jediné plus, že to alespoň LFA s jejich posranou nadstavbou zamotá hlavu a budou muset něco vymyslet . Jako šance, že by 10. tým mohl hrát se třetím o poháry už je fakt ujetá . A jakou motivaci by měl 6. tým v nadstavbě je další věc . Už teď může být ztráta na 4. velká, natož na třetího . Btw už se těším až Turci spadnou mimo TOP 15 .

Reagovat
Andis

Jo a Liberec neměl kliku na soupeře jo? Kliku na koronou zničenou FCSB?

K těm financím to je taky lež, protože např. v Polsku není jediný tým která by se ani přiblížil finančně Slávii. Tam se nasypaly tři mld za 4 roky. Takový rozpočty jednou kluby v Bundeslize. Z tohodle pohledu je to spíš ostuda. To nemluvím o Spartě kde si Křetínský může zásobovat svůj klub jak chce byť to tak masivně jako Slávie nedělá.

Reagovat
dave30

Takový rozpočet jako mají S+S mají mnohé týmy v 2. BL...

Reagovat
dave30

Takový rozpočet (a vyšší, mnozí mnohem vyšší), jako má Slavia má odhadem tak 200 klubů. Na těch zhruba 50 nejbohatších se vůbec nemá cenu dívat. A i ti ostatní chtějí být na vrcholu (hlavně jejich fanoušci, stejně jako fanoušci Slavie). Takže je potřeba si uvědomit, že i Slavia je (v evropském měřítku) pouze jedna z mnoha, i když v kaprlize momentálně na špici (zatím ).

Reagovat
Čekám na brejk

To byl jeden zápas. Ale Skoti v téhle "disciplíně" kralují dlouhodobě. Uznávám, že teď Celtic dostal těžkou skupinu, ale jinak mají prostě celkem kliku . Jako momentálně má opravdu Slavia peněz jak sraček díky čínskému kapitálu to je pravda. U Sparty se ale musí vzít v potaz, že paradoxně po tom, co to Křéťa začal dotovat ještě mnohem víc při etapě internacionalizace, tak se přestalo dařit. Před tím až tak velký rozpočet neměli, i když samozřejmě na české poměry byl velký. Ale jsou tu i úspěchy chudších týmů jako plzeňské postupy do LM či liberecké jízdy poháry, to se prostě polským týmům až na výjimky nedaří. Což je škoda.

Reagovat
vanGomm

Na téma náš koeficient znám hodně pesimistů,také já patřím mezi ně.Ovšem my pesimisté jsme vždy ve výhodě.Bud se znovu a znovu potvrzuje,že jsme měli pravdu,nebo jsme příjemně překvapeni.

Reagovat
dave30

Reagovat
Y.N.W.A

přesně, takhle jsem dřív sázel.. vždy proti našim, většinou jsem vyhrál a když ne, měl jsem, radost... ale to bylo málokdy

Reagovat
vanGomm

Znám jednoho ten sázením zase už "vyhodil" dost trenérů

Reagovat
Bobr15

Nevíte někdo jaká byla naše nejlepší pozice ?

Reagovat
h8_sfatto

11 nebo 12

Reagovat
vanGomm

Nejvíc 33,175 jsme měli za sezony 2013-2017.Tedy průměr 6,635 na jednu sezónu.Druhá nejlepší "pětiletka" byla 33,075 bodů za 2000-2004 s průměrem 6,615.

Reagovat
dave30

Dodám, že nejvíce za jeden rok jsme uhráli 95/96 a to 10,333.

Reagovat
Y.N.W.A

byli jsme i osmí či devátí... ještě před nástupem Ukrajin, Turecek apod...

Reagovat
Malavi

Osmé místo za pětileté období 95/96 - 99/00, tzn. šest celků v sezoně 2001/2002 - blíže zde:

https://www.eurofotbal.cz/clanky/historie-evropskych-poharu-2001-2002-sparta-liberec-a-ctyri-dalsi-469310/

Reagovat
Andis

Na ten 15. Kypr, který teď to místo drží nám opravdu po propočtu momentálně chybí 12 výher + nějaká ta remíza. Zbývá odehrát ještě našim týmům ve skupině celkem 15 zápasů. Je otázka opravdu si myslet, že z 15ti zápasů uhrajeme 12+ výher. S tím, že ale Kypr neuhraje už vůbec nic. Nebo např. Řecko, která je má víc na dostřel a slušný zastoupení nepřeskočí dál.

Reagovat
dave30

Já myslím, že všem je jasné, že 15. místo je sci-fi. Navíc příští rok odepisujeme 5,500 (což není až tak moc), které ale letos na 99% neuděláme, takže příští rok bude ještě hůře (pořád ještě budeme dělit 5ti). Kolem dvacítky teď budeme dost dlouho, bohužel.

Reagovat
Pablos

dokud nám tam bude strašit těch 2.500 z minulé sezóny tak to bude jenom špatné

Reagovat
dave30

Jj, ale ani letos to asi nebude nic moc. Snad se budu mýlit, protože 2 slabé roky po sobě jsou již problém.

Reagovat
h8_sfatto

zaslouženě nás vystřídalo Srbsko, boom rakouského fotbalu, ale trochu nechápu, kde si to nahráli Skoti

Reagovat
Andis

Tam je nejpodstatnější, že týmy jako Rakousko dlouhodobě dělili 4. účastníky, kdežto u nás to bylo 5. Plus dlouhodobě si taky nevedli zle. Salzburg snad byl jednu sezonu i v semifinále EL. Vídeňský kluby taky svoje nahráli i včetně vyprášení Plzně v jedné ze sezon. Problém u nás je, že fanoušci neví jak si vedou ostatní týmy. Čtou jen tak zvané senzace o které se česká média snaží. Pak není divu, že občas koukáme kde jaké země se pohybují.

Reagovat
h8_sfatto

http://prntscr.com/v7oxlk loňská tabulka 93-19

Reagovat
dave30

Super tabulka, ale nebyla by nějaká za posledních 5 let (možná spíš 4)? Protože toto ovlivňuje, co bude dál. Jinak samozřejmě děkujeme všem, kteří přispívali dříve (hlavně Spartě).

Reagovat
Malavi

Hodím statistiku, podle které jsme získali 13. místo do aktuální sezóny - pětileté období 14/15 - 18/19, Sparta (30 %), Plzeň (28 %), Slavia (17 %), Slovan Liberec (13 %), Mladá Boleslav (5 %), Jablonec (4 %), Sigma Olomouc a Zlín (oba 1,5 %)...

pětileté období 15/16 - 19/20 - Plzeň (29,5 %), Slavia (23,5 %), Sparta (23 %), Liberec (12 %), Mladá Boleslav (5 %), Jablonec (4 %), Sigma a Zlín (1,5 %)

pětileté období 16/17 - 20/21 (stále se hraje) - Plzeň (33 %), Slavia (30 %), Liberec (12 %). Sparta (11 %), Mladá Boleslav (6 %), Jablonec (5 %), Sigma a Zlín (1,5 %)

Reagovat
Malavi

Jinými slovy:

Už 4. sezónu chybí body Sparty, na které jsme byli dlouhodobě zvyklí.

Posledních deset let počítáme s Plzní, ale ten vysoký standard, který opakovaně předváděla pod Vrbou, skončil.

Vyloupla se Slavia, která zaznamenala jednu skvělou a dvě slušné sezóny.

Z druhé vlny se dokáže přidat pouze Liberec (a jeho příspěvky stojí za to).

Reagovat
dave30

Super, díky.

Reagovat
Kostomlat

Slavia vyhraje EL a bude po nářku

Anebo za rok KL

Reagovat
Spalovač šancí

Vzhledem k tomu, že se nejenže nehraje liga, ale nemohou ani pořádně trénovat, tak letos to bude hlavně o minimalizaci ztrát a každý bod bude dobrý.

Reagovat
Selänne

Reagovat
Pablos

Koukám na coen ...a moc to něják nechápu ...resp. ty body. Něco se říkalo, že by za to jednokolové vyřazovací zápasy měl brát i vypadnuvší 0.5 bodu ...což když kouknu na Jablonec, oká to sedí, má 0.5 b. Ale proč má Liberec 6,5 bodu ? když nahrál 4 vítězství, tudíž 8b. Plzeň má 2,5 b ...oká jedno vítězství 2b. a vypadnutí 0,5b a co vypadnutí z LM to se tam nejspíš nepočítá asi jen, když ten klub vypadne definitvně, tak je to takové bodové odstupné, jestli to dobře chápu. Tak oká budiž. Ale co kurva ten Liberec ? Dokáže mi to někdo vysvětlit ? Páč mě z toho vychází, že prostě máme mít 2.300 bodů celkově

Reagovat
Pablos

oká už to čtu, výhra 1.5 bodů ....že já si to radši nedočtu, než tu začnu smolit sloh píčovin

Reagovat
stas87

Za ten koniec.

Reagovat
smazaný uživatel

za sebereflexi Rychlou,primou a veseleou

Reagovat
oli9

Všech o je to kvůli tomu že bylo těch 5 týmu... Jak budou zase 4 tak to bude lepší

Reagovat
ACSMan

Žoao Féliš

Reagovat
smazaný uživatel

Během 2 let klesnem aspoň na 32.místo

Reagovat
smazaný uživatel

OT:

WHU usiluje o Hložka a Krejčího !

Reagovat
Selänne

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele