Slavia dotáhla příchod nového Haalanda. Za mladého útočníka může zaplatit přes 40 milionů

Teprve na podzim se Abel Cedergren (16) začal prosazovat v dospělém fotbale, přesto si pro něj už na začátku zimního přestupového období došla pražská Slavia. Ta s norským talentem, který má na kontě pouze 102 druholigových minut za Stabaek, podepsala smlouvu do roku 2028.
"Cítím, že je to ten správný krok. Slavia je velký klub s bohatou historií, který vždycky bojuje o ty největší trofeje. Nabídli mi skvělou cestu rozvoje mojí kariéry, na kterou nešlo říct ne," uvedl Cedergren pro klubový web po podpisu smlouvy.
???????? Do Slavie přichází šestnáctiletý norský útočník Abel Cedergren
— SK Slavia Praha (@slaviaofficial) January 5, 2026
Mládežnický reprezentant nastupoval za Stabæk IF. Ve Slavii podepsal smlouvu do prosince 2028. V přípravě se připojí k #SKSBtym.
???? Podrobnosti ???? https://t.co/h8dlyPJKre pic.twitter.com/BuLwg2Vhv5
Úřadující mistr Chance Ligy s druholigovým norským Stabaekem jednal delší dobu. Podle televize TV2 se měly oba kluby domluvit na odstupném přesahujícím 20 milionů norských korun včetně bonusů, garantovaná přestupová suma by měla být ve výši 15 milionů norských korun (necelých 31 milionů korun českých). Součástí mají být rovněž procenta z případného dalšího prodeje.
Cedergren podle TV2 o víkendu prošel zdravotní prohlídkou a po dojednání detailů by měl být co nevidět představen jako posila Slavie, která uspěla v silné konkurenci Kodaně nebo Salcburku. Sešívaní měli nadějného kanonýra oslovit představeným sportovním plánem a cestou rozvoje, kterou dokázali u talentovaných mladíků v minulosti úspěšně realizovat.
Stabæk har kommet til enighet med Slavia Praha om et salg av Abel Cedergren (16). Medisinsk test ble gjennomført i helga og bare detaljer gjenstår før overgangen verdt over 20 millioner kroner kan bekreftes.https://t.co/YMuSpYYv3f
— Eirik Nesset Hjelvik (@EirikNH) January 5, 2026
Útočník pravidelně nastupuje za mládežnické reprezentace a je považován za velký talent patřící do nové generace velmi nadějných mladíků z Norska. Přednostmi Cedergrena, jenž má za sebou stáž v londýnské Chelsea, mají být rychlost, skvělý driblink, pohyb mezi řadami a také zakončení. Srovnáván dokonce bývá s hvězdným Erlingem Haalandem.
Seniorský debut v 16 letech
Cedergren strávil uplynulou sezonu v Norsku - hraje se od jara do podzimu - převážně v rezervním týmu Stabaeku ve čtvrté lize. Mladý útočník zde na sebe upozornil skvělou bilancí 11 startů a 7 gólů, čímž si v pouhých 16 letech vysloužil debut v prvním týmu, kde se ihned podílel na dvou brankách (1+1) při vítězství 5:0 v úvodním kole Norského poháru proti Baerum SK.
Kromě toho zapsal také čtyři starty za Stabaek v OBOS-ligaen, kde se nedávno ještě účastník Eliteserien umístil ve středu tabulky s pouze tříbodovým náskokem na baráž o udržení.
???????????? Abel Cedergren se ocitl v hledáčku pražské Slavie, která za talentovaného norského útočníka nabízí přes 30 milionů korun. ????
— Eurofotbal.cz (@EuroFotbal) December 25, 2025
Mládežnický reprezentant Norska bývá srovnáván dokonce s Erlingem Haalandem. Bude svoji kariéru nadále rozvíjet v Česku? ⬇️https://t.co/7VNjnsyQwx
Cedergren v říjnu při debutu za norskou sedmnáctku dvěma góly v kvalifikaci mistrovství Evropy pomohl k výhře 4:3 nad Běloruskem, čímž navázal na skvělé statistiky osmi branek v osmi startech za reprezentační výběr do 16 let.
Slavia se zaměřila na talenty ze zahraničí
Slavia příchodem Cedergrena naváže na úspěšné transfery talentovaných mladíků ze zahraničí v poslední době. Z nich vyniká 16letý polský ofenzivní záložník Bartosz Szywala, jenž do Edenu přišel v létě ze Slasku Vratislav. Z akademie Leverkusenu zase dorazil 18letý ukrajinský brankář Oleksandr Petrenko, který - stejně jako Szywala - nastupuje hlavně za Slavii C v ČFL.

Komentáře (158)
Přidat komentářNor = nový Haaland?
Zajímalo by mě, jestli v Norsku o každém brankáři píšou "nový Čech".
to pisou o kazdem hraci, nejenom o brankari :))
To iba keby tam prestupil Tomas Kuca
Nový Haaland
Nový Halaand… tečka, prostě novinářské fakta
Fredua Koranteng "Freddy" Adu!
Proč ne, jestli je talent, může se v budoucnu minimálně zpeněžit.
A jo, v souvislosti s tím Haalandem jsem se také pousmál.
Za 2 roky ho ještě s dalšími mladíky můžou vyměnit třeba za Patráka.
A stejně bude na hrotu běhat ten proktolog. My zas budem mít mladyho českého kluka za 4mega euro, golovyho Rrahmaniho a na hrotu bude slepičář.
::
proč jim radíš?
Super, Hallanda už bysme měli v kapse, teď ještě nějakýho Zidana.
Zidane je davno v duchodu, ten by nic neubehal
Však mladšího a lepšího.
brankáře
neuveritelny, kolik hracu nakupuji ceske tymy v tomto ZIMNIM prestupovem obdobi
to snad musi byt rekord
My tu ty penize mame, ne ze ne ...
https://forbes.cz/cesky-byznys-kolonizuje-svet-zahranicni-imperium-zdejsich-firem-dal-roste/
Ale Andrej a Tomio říkali, že je bída. Tak teď nevím.
to je prave az ted od Novyho roku, to uz je se pocita do jejich vlady
Nemáme tu náhodou bídu? Andrej to říkal.
Tak se mrkněme na data dolních 50% anebo pokles reálných mezd, za který zcela jednoznačně může Stanjura a Fiala. Stanjura byl snad nejhorší ministr financí v dějinách
tomu se může rovnat snad jenom domrvená privatizace.
Ofc Babišova vláda s fašisty to nezlepší, co si budem
Za pokles reálných mezd může hlavně ta velká vlna inflace a za tu z větší části nemůže minulá vláda. Na tu bylo zaděláno covidem a dalšíma vlivama. Nechci je tu obhajovat, pojebali toho dost, ale tohle bych jim na vrub úplně nedával
Reálné mzdy začaly padat ve čtvrtém kvartálu 2021, tzn. na přelomu a co si budem, nepomohlo snížení superhrubé mzdy od ANO, ODS a SPD.
Nikoliv inflace, ale greedflace mohla za další propady. Marže a zisky, na které nedokázala vláda zareagovat například pomocí zákonu o cenách, Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (boj s kartelem potravinářů, operátorů, bank...) nebo daně z mimořádných zisků (kde nejvíc z toho zaplatil ČEZ). Když už jsme u energií, ono by to vypadalo taky dost jinak, kdybychom tu nejeli pořád fosil, ale to je bulšit snad úplně všech vlád. Jenom Tykač a Křetínský se teď kámoší s politiky trochu víc než dřív.
A další věc, vláda mohla a měla dělat reformy, jenže to by Stanjura a ODS museli poslouchat aspoň jeden, klidně ten nejkonzervativnější, poradní orgán, co měli k dispozici. Aspoň ten NERV.
Hele, nemám žádné ideály o tom, jak tady funguje antimonopolní úřad, to by potom Andrej nemohl mít takový aglomerát. Ale chtít po vládě, aby kontrolovala stropovala marže apod je, podle mého skromného názoru, blbost. V Maďarsku dělali hrozné věci (stropování cen základních potravin, pohonných hmot a kdoví co ještě) a nijak se inflaci nevyhnuli, naopak tam byla možná o trochu dýl a následky těchto zásahů do volného trhu si táhli dlouho (nevím, jak je to tam teď, moc už to nestíhám sledovat). Nicméně, dle mého názoru, za greedflaci si svým způsobem mohou zákazníci. Přesně si pamatuji, jak ceny různých věcí vystřelili nahoru (kola, některá elektronika atd.) - ale na tom se podílela i situace v Suezu, který byl, tuším, na 3 týdny ucpán, tedy nedostatek zboží zvyšuje cenu a když už byly dodávky obnoveny, obchodníci pořád šponovali cenu, protože hloupý zákazník si kupuje věci i za předražené ceny - částečně způsobeno covidem - zavřené obchody, lidi nechodili do práce ale dostávali prachy, nudili se a při nedostatku zboží mohl obchodník šponovat cenu. Těch souvislostí ohledně zvýšených cen je spousta, ale nemyslím si, že by na to mělo zásadní vliv zrušení superhrubé mzdy, max jen to, že lidi měli víc peněz, které mohli utratit. To zrušení superhrubé mzdy přineslo jen velkou díru do státního rozpočtu, která doposud nebyla nahrazena
Stropování cen není regulace trhu, o kterém mluvím já.
https://www.asz.cz/clanek/11015/oligopoly-v-cesku-kdo-ovlada-vetsinu-trhu-s-potravinami-a-proc-to-skodi/
https://cnn.iprima.cz/obchodnici-vyuzili-ziskovou-inflaci-uohs-by-se-mel-zamyslet-rekla-kovarova-419755
Zákazníci nemůžou za greedflaci
Protože jíst a bydlet někde musíš. Je to vydírání oligopolem a neregulovaným trhem s nemovitostma.
Pokud by šly ceny nahoru jen kvůli nákladům (Suez, energie), zisky firem by byly stejné nebo klesly, ale korporátní zisky v EU i ČR tvořily v letech 2022–2023 přes 45 % inflace a mzdové náklady zlomek. Firmy využily atmosféry zdražování k tomu, aby si přisadily AKA greedflace.
To zrušení superhrubé mzdy, kde profitoval vysokopříjmovej oproti chudejm, mediánově, ale i průměrně vydělávajícím, šlo přesně do úspor, na kterých seděli ti, s vysokýma platama, o čem psal Bex, to je ta špatná regenerace. Většina nic neuspořila a menšina si šetřila na horší časy a miliardáři všechno drželi v klinči!
To zrušení SHM v kombinaci s krizí vedlo hlavně k:
Investiční paralýze: Miliardáři a rentiéři neriskují, protože v Česku je mnohem snazší a bezpečnější sedět na kapitálu (nemovitosti, dluhopisy), kterej není pořádně zdaněnej, narozdíl od práce.
A k chybějící poptávce: Aby rostly malé a střední podniky, ty co mají učit svou nabídkou nebýt hloupí, tak potřebujou kupní sílu širokých mas a ta je drcena znovu vysokým zdaněním práce a drahým bydlením.
To, že se obchodníci / výrobci pořádně nažvejkli (a pořád pokračují), o tom žádná. Já jen říkám, že kdyby stát začal regulovat zisky/marže soukromých společností, je to cesta do pekel. V ideálním světě by měl fungovat trh, kde se cena spotřebního předmětu tvoří díky konkurenci. Což u nás určitě nefunguje, ale nedělám si iluze, že od nás na západ je to výrazně lepší. A k mému předešlému komentu o greedflaci - tam jsem nemyslel potraviny a bydlení, ale spíš spotřební zboží (elektrokola, motorky, auta - ty jsou na samotný příběh) a hlavně chaty a chalupy, které vystřelili úplně nesmyslně a to kupovat v drtivé většině případů nemusíš a tím, že lidi za to ty peníze dávali je svým způsobem jejich chyba. Nájmy se ani moc nezvyšovali, ale vystřelili energie, na které stát přispíval atd.
Hele, nemyslím si, že jsem v nějakém velkém rozporu, začalo to osočením, že za vše, co se tu stalo, může minulá vláda a hlavně ministr financí, což je dle mého názoru blbost. Všechno jede podle dlouho nastavených pravidel, což neznamená, že to nějaká vláda nemůže změnit. Ale absolutně souhlasím s tím, že je u nás strašně moc zdaněná práce, na což doplácí nejvíce nízkopříjmové skupiny a oproti tomu korporát se ziskem několik miliard je schopen na konci roku mít účetně 0 nebo minimální zisk a tedy minimální daně.
Jsem rád, že jsme se nějak dopracovali k tomu systém vs osobní odpovědnost
Teď ještě, kdo může za ten systém. Korporáty si dělají, co chtějí, což je výsledek konkrétních politických rozhodnutí. Stanjura mohl za propad reálných mezd proto, že nechal inflaci, aby se prožrala ekonomikou, zatímco on se bál sáhnout na zisky energetiků a bank a když už to udělal, tak to domrvil viz ta Windfall tax, kterou z asi 80 % zaplatil ČEZ. V Německu by antimonopolní úřad rozmetal ty naše kartely do měsíce a to mohl a měl Stanjura s Fialou řešit. https://www.bundeskartellamt.de/ https://www.bwb.gv.at/en/news/news_2019/detail/decision-final-strabag-fined-eur-4537-million Bohužel tohle jsou naše reálie https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-sef-antimonopolniho-uradu-spolupracuje-s-obzalovanym-expertem-na-losovacky-258107
Volný trh je mýtus a u nás jde opravdu o socialismus pro oligarchy.
A zase, těch chat se spíš zbavovali lidi, co už neměli kam jinam sáhnout, další odliv kapitálu od živořivě většiny v prosperující menšinu.
A k těm nájmům, to si piš, že to rostlo https://www.realitakroku.cz/aktuality/vyvoj-trhu-s-najemnim-bydlenim-v-praze-2016-2025 I když zrovna tyhle grafíky, nevím jak moc tomu věřit
Koukám, že se na pár věcech shodneme, ale zase se vracíš na začátek s inflací - pro boj s inflací má ČR prakticky jediný "účinný" nástroj a to zvedání úrokových sazeb od ČNB - jistě si vzpomínáš, co se dělo po jmenování nového guvernéra ze stáje Andreje - zvedání sazeb se zastavilo na 7% a až do konce boje s inflací se nezvedla. Tak proč tam pořád řešíš toho Stanjuru? Pokud by, dle tvého přání, uměl zatočit s inflací během krátké doby, tak by dostal Nobelovku.
O antimonopolním úřadu nemám žádné ideje, ale představa, že v Německu nic podobného není a je tam vše férové, je podle mě naivní.
Ohledně doby covidu - každý to bere podle sebe a své "bubliny" a v mém okolí lidi nebyli v existenčních problémech, kamarádi podnikatelé měli samozřejmě problémy, ale dokázali se přizpůsobit a přežít a ve výsledku ti řeknou, že je to posílilo. Já si prostě nemyslím, že nějaké větší procento lidí bylo nuceno prodat nemovitost, aby "přežili". Můj známý prodal chalupu v covidu a měl zhodnocení za 4 roky +- 4 miliony - jasně, měl kliku, že nakoupil za málo a prodal v peaku, ale ty lidi chalupy chtěli, aby měli kam jezdit a proto za to dávali nesmyslný prachy. A na trhu nemovitostí je to teď sakra znát.
K těm nájmům
dle tvého odkazu od začátku roku 2020 nájmy klesaly až do cca poloviny roku 2021 - což odpovídá realitě - airbnb nefungovalo bez turistů, tak majitelé ty byty chtěli obsadit nájemníkem, tedy ceny nájmů se snížily
Pleteš si boj s inflací - měnovou politiku a ochranu kupní síly - fiskální a regulační politika.
Reálné mzdy v ČR klesaly 11 kvartálů v řadě. To jinde nebylo. https://www.youtube.com/watch?v=cT72m6-1Lgc
Jo, ČNB řeší sazby, ale vláda má v rukou minimální mzdu a Zákon o cenách. Kdyby Stanjura tlačil na růst mezd a hlídal marže, tu greedflaci, propad by nebyl takovej. On místo toho nechal lidi zchudnout, aby neživil inflaci a korporáty měly rekordní zisky. To není ekonomický zákon, to je politická volba.
K bydlení, zvedání sazeb sice brzdí inflaci, ale u nás to znamená, že si vlastní bydlení pořídí málokdo. Lidé bez peněz na hypotéku nedosáhnou, zatímco ti s hotovostí, ať už tvá bublina nebo investiční fondy, kupujou. ČNB tak nepřímo pomáhá betonovat majetkovou nerovnost.
Funkční antimonopolní úřady existují.
Německo: Pravidelně provádí sektorová šetření. Za poslední roky pokuty v řádech miliard eur. https://www.bundeskartellamt.de/SharedDocs/Meldung/EN/Pressemitteilungen/2025/12_22_2025_Jahresrueckblick.html?nn=48916
Rakousko: Teď rozbíjí kartely ve stavebnictví (pokuty cca 200 milionů euro) a potravinářství (Rewe, matky Billy, 70 milionů euro) https://www.bwb.gv.at/en/news
U nás? Když se s naším mizerným ÚOHS (a ICT Unií) pokusil Bartoš na MMR něco udělat, tak dostal vyhazov z vlády. Nepopírám, že digitalizaci nezvládl jak měl, ale šlo to do něj ze všech stran.
Vybrat si z 10 let raketového růstu nájmů ty 2 roky covidové anomálie, kdy vypadlo Airbnb, je cherrypicking. Data mluví jasně, od roku 2014 rostou nájmy v Praze tempem, kterému mu mzdy nestačí.
Já nepracuju s pocity z bubliny, ale s daty. Regulace trhu a ochrana práce je západní standard. My úspěšně budujeme Slovensko a západ utíká.
Ale co, stejně teď bude třetí světová, tak budem aspoň budovat na čistým
Jak rika Goranga, pod to se da podepsat.
Nejsem banker, ale podivej se na obecny vznik inflace (ve nasem pripade hlavni duvod poklesu realnych mezd) a jeho projekci. Vzdycky to trva cca 2 roky, nez to nastane, nez se to propise. Takze v tomhle ohledu opravdu jdi spis za Alenkou nez za tim kokotem Stanjurou.
Ale mas pravdu v jedny veci - chudsi lidi vic zchudli a bohatsti jeste vic zbohatli. Nicmene, tady bych se jen vyjadril z vlastniho pohledu - z velky casti si za to obe strany mohly samy.
Bohaty vynecham. Ale ty chudsi stale cekaji na nejakej spropitne od statu, nejake dotace, nejake prispevky. Ze pak ale nechaji na kazdy krabce cigar 100 korun, to je ze zidle nezvedne. Ze k nam do prace i ta nejvetsi luza jezdi 3 km autem, zatimco my, dva vysokoskolaci jezdime i s ditetem trolejbusem nebo tramvaji, to je v poradku, protoze jsme posrany ekogenZ.
Nuzky se bohuzel rozeviraji a nikdo je nezastavi. My bychom ale meli co nejvic lidi dostat na tu stranu, kde se diky vlastni snaze a vzdelani muzou stat bohatymi. A ne cekat na to, az ti nejakej arogantni bohac hodi ozranou kost
S tím MHD máš pravdu, dřív jsem si toho nevšímal, ale fakt to není nahoda.
Je to jak pises. Nejsrandovnejsi ovsem je ze ta chudsi cast obyvatel, ktera bude sousedovi zavidet lepsi auto voli jako spasitele miliardare, kteremu prispivame na jeho zisky dotacemi. A to pomijim, ze tito lide,vesmes nadavajici na nizke mzdy by u nej v tovarne delali za mrzky peniz.
Je to presne tak, on neni zrovna extra stedre platici zamestnavatel v tech svejch fabrikach ...
jsem pro, aby minimalni plat byl umernej tomu prumernemu, nebo aspon aby byl garantovanej "k ziti". Ale treba se neztotoznuju s cestou Polska, kde se vazane zvysuje kazdym rokem o nejaky celkem vysoky procento.
Ja byt podnikatel a kdybych musel rocne pridat treba 5% i tem nejmene placenym zamestnancum (kteri casto teda delaji nejmin kvalifikovanou praci a casto ji zadavas prave tem nejmin spolehlivym lidem), tak se na to podnikani vyseru a jdu se nechat zamestnat.
A jestli muzeme byt na neco pysni, kdyz nas stat jako sprava zdaleka nefunguje, jak by mel (na rozdil od Polska), tak jsou to extremne schopni podnikatele, kteri navic davaji praci desitkam tisic lidi kolem sebe. Kdyz se takovej majitel zbrojovky ma dobre a chce si udrzet lidi, dobre je plati. Jsou tezko nahraditelni. V posrany drubezarne nebo masokombinate bych mohl delat i ja, nemaje to vzdelani
Nejvíc dojí stát miliardáři. Ne rodina, co dostane pár šušní na bydlení nebo příspěvek v nezaměstnanosti.
Nemluvím o tom teď kdo stát dojí ale spíš o tom návyku většiny obyvatelstva. Mě nevadí třeba přídavky rodinám ale různý ty sociální přidávky chudině která je zvyklá jen natahovat ruce a pak dostanou peníze a první věc co jdou udělat ty lidi je že si koupí rum. To mi vadí ten zvyk těhle lidí co se svojí situací nic nedělají ale mají furt plnou hubu keců jak se o ně stát musí postarat.
To je ale dávno vyvrácená blbost.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/davka-zadost-penize-pruzkum-statni-pomoc-ostych-nevedomost.A220919_183555_domaci_lisv
Další věc, že exekuce jsou u nás reálný problém a exekutorská lobby je tu hrozně silná. V ČR je v exekuci zhruba 600 000 lidí a když člověk v exekuci začne legálně pracovat a zvýší svůj příjem, systém mu většinu vydělaných peněz nad rámec nezabavitelného minima odebere. Dan Prokop (můj osobní bůh ve Slepých skvrnách, doporučuju k přečtení všem) upozorňuje, že při přechodu z dávek do práce může být „efektivní zdanění“ (ztráta dávek + exekuce + daně) až 80–90 %. Člověk maká 160 hodin měsíčně, ale v čistým má jen o pár šušní víc, než když nemaká.
Prokop: „Chudoba v Česku není volba životního stylu, ale často matematická past, ze které není legální únik.“
Chlast a cigára, taky blbost. Analýzy spotřebního koše nízkopříjmových domácností ukazují, že drtivá většina prostředků jde na náklady na bydlení a základní potraviny. Podíl výdajů na alkohol a tabák je u příjemců dávek statisticky srovnatelný s běžnou populací, ale u chudých je více na očích. Hlavním důvodem chudoby v ČR není alkohol, ale vysoké náklady na bydlení (které v poměru k příjmům patří k nejvyšším v EU) a nízká úroveň minimální mzdy v některých sektorech.
A tohle všechno vede k nákladům navíc. Třeba Cerge upozorňuje, že neřešená chudoba (vyloučené lokality, nízká kvalita vzdělání v regionech) stojí stát miliardy ročně na kriminalitě, horším zdravotním stavu a nevyužitém ekonomickém potenciálu dětí z těchto rodin, protože lidi se pak nedokážou vyhrabat ze sraček, protože stát s tím nic nedělá. Takže každej trochu schopnější uteče do Prahy, kde to dál zvedá ceny bytů a nájmů anebo do zahraničí, kde zjistí, že se dá žít mnohem líp a už se třeba nevratí. Za chvíli s takovou budem Slovensko.
Za propad mohl socialismus pro horní procento. Protože tady dotujeme miliardáře, co si tu drží oligopoly a kartely. Jak píšu vejš. Bohatý nevynechávej, protože odsun miliard šel pravě od chudých a střední třídy k miliardářům.
Nuzky se bohuzel rozeviraji a nikdo je nezastavi. My bychom ale meli co nejvic lidi dostat na tu stranu, kde se diky vlastni snaze a vzdelani muzou stat bohatymi. A ne cekat na to, az ti nejakej arogantni bohac hodi ozranou kost
Tohle je hroznej bullshit, kterej ti v neoliberálním kapitalismu nikdy nebude fungovat. Víš, kdy vznikla ona slavná střední třída a Americkej sen? V 50s po válce, kdy byly daně pro bohatý 90 % a masivně se investovalo do infrastruktury. To byly časy, kdy se reálně lidi vlastní pílí mohli z chudáků stát bohatýma.
Bohaty jsem vynechal kvuli tomu, aby ten clanek nemel 2 A4, to je jedinej duvod.
Jeste mi rekni, ze jsem kryptofasista, ty bullshite.
Tenhle "bullshit" o moznosti zbohatnuti je celkem jasne potvrzenej narustem platove urovne u lidi, kteri jsou ochotni rekvalifikace, dojizdet za praci nebo dokonce za praci se prestehovat. Viz naprosto nevyvratitelny majetkovy posun (a ekonomicky prinos) navrativsich se expatu po exodu po roce 2004 (Polsko a Cesko kupr.), kteri ziskali krome novych dovednosti naprosto odlisnej mindset.
A prosim te, hlavne nezkousej aplikovat standardy lidi 50. let USA na 35 let starou postkomunistickou zemi, pokud mas nejakou uctu k historii a ekonomice jako oboru, diky.
Mýlíš se v tom, že chudoba je selháním jednotlivce. Pokud neprovedeme reformu směrem k vyššímu zdanění kapitálu a posílení veřejných institucí, budem montovna, kde se nůžky budou dál rozevírat a pak budeme jak to Slovensko. Všechno to jsou systémové chyby. Nebo si myslíš, že lidi v Německu, Skandinávii nebo i v tom Polsku nekouří a nekalí?
https://www.paqresearch.cz/post/nizkoprijmovi-plati-v-cesku-vyssi-dane-nez-vysokoprijmovi-ukazujeme-roli-jednotlivych-dani/
https://chytrejsidane.cz/
https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_4_2022_Dopady_zruseni_superhrube_mzdy/IDEA_Studie_4_2022_Dopady_zruseni_superhrube_mzdy.pdf
https://www.rozpoctovarada.cz/publikace-kategorie/stanoviska-a-sdeleni/
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-osobni-polaci-si-vydelaji-vic-nez-cesi-rust-mezd-uz-ale-polozil-nektere-firmy-285274
https://www.oecd.org/en/data/tools/well-being-data-monitor.html
https://www.socialeurope.eu/
Mě baví, jak se tu všichni mýlí, jen ty máš pravdu.
Bavíš se tu o proinvestování se z krize a přitom po těch pár letech od covidové krize je jasně prokázané, že ta pověstná špatná regenerace Česka byla z veliké části způsobená šetřivou náladou mezi Čechy - jsme člen EU, který (nechytat za slovo) měl největší pokles spotřeby domácností, ale zároveň největší nárůst úspor domácností (tady mě klidně chytej za slovo).
Tak jak mě zároveň sere minulá vláda, tak udělala 3 naprosto nejrentabilnější investice, jaké mohla, akorát vzhledem ke střednědobému efektu to zatím nemůžeš vidět (podpis Dukovan a odpoupení části Rolls-Royce = posílení naší silné pozice v jaderném průmyslu, rozběhnutí dostavby dálnic, podpora muniční iniciativy). Navíc došlo k jednoznačně prorůstovému schválení zákona o ESOP a vytvoření DESÚ apod.
Že jsme se měli ještě víc zadlužit v rámci investic, to je pravda, ale jestli rozumíš trochu propisování investic do HDP, když o tom mluvíš, pak tušíš, že ta velká návratnost by byla tak za 2 3 roky nejdřív.
A ještě jednu věc - já Klause považuju za zlodějskýho mafiána. Ale za 5 let, až budou převažovat dividendy přicházející do Česka nad těma odcházejícíma, až budou české banky mít stejně klientů jako domicilně zahraniční, pak se teprve můžeme bavit o efektivitě privatizace. A vzpomeneš si na to.
A ještě jedna naprosto zavádějící věc - nevím, jestli to děláš schválně, nebo jestli jsi fakt takovej marxista:
mluvíš o problému (ne) řešení 600 tisíc exekucí, ale kde zmiňuješ původ jejich vzniku? Krizi bydlení (tak možná ve velkých městech)?
Mluvíš o jinym zdanění a co potom? Ten zisk dáš kam? místo, abys mluvil o reformě vzdělání a finanční edukace, tak mluvíš o reformě daní. Když nebudu schopnej si spočítat príjmy a výdaje, nájem a hypotéku, zachrání mě ta tvoje almužna?
Já neříkám, že se mýlíš v konkrétních případech, říkám, že nemyslíš systémově a chceš něco stavět na špatném základu.
1. Šetření - spousta lidí nic neušetří a žijou od vejplaty k vejplatě. Ti, co mají trochu, tak si to dávají bokem, právě proto, že stát nefunguje a není tu dostatečně velká sociální síť, když se něco posere. Taky jsme národ chudých milionářů. Ty to sice máš v baráku, ale jinak živoříš a byl bys blázen, kdyby ses zbavoval tý jediný věci, co tě drží nad vodou. https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-je-narod-chudych-milionaru-i-pres-narust-jmeni-je-drti-drahota-40483935
2. Dukovany - jádro je super, investice je to ale extrémně drahá a vrátí se to nejdřív za 10-15 let od spuštění. Spuštění má bejt kdy? Rok 2036? Tak počítej, že se to protáhne a prodraží. Takže máme investici ve vyšších stovkách miliard s návratností v horizontu 25+ let nejdřív. Když vidím jak masivně skáčou baterie, jak jsou soláry lepší a lepší a že tu absolutně nebudujeme vítr, kde máme největší potenciál https://faktaoklimatu.cz/temata/energetika#technologie
3. Dálnice, dálnice, dálnice - to měl Babiš na plakátech ne? Škoda, že tu máme auta radši než lidi a mizernou ekonomii než důmyslné plánování s návratností a vysokým potenciálem, protože to bys psal o VRT, které reálně mění to, že by lidi mohli žít dál od velkých měst, které ano, jsou nejzatíženější vysokými nájmy, ale zdaleka to není už problém jenom Prahy nebo Brna. https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/najmy-stale-rostou-a-bytu-je-nedostatek-367732 btw nejlevnější nájmy v Praze platí auta. Protože za 8,5m platit jenom 1200 za rok je úžasný.
Podle studií Správy železnic může VRT Praha–Brno urychlit vznik až 44 000 pracovních míst. A taky VRT přepraví za hodinu stejně lidí, co dálnice o 10 pruzích.
4. Nevzpomenu, protože bez danění kapitálu se furt budou rozšiřovat ty nůžky mezi dolními 90 a horními deseti. I když ono je to spíš dolních 99 a horní 1. https://www.ceska-justice.cz/2025/09/procento-nejbohatsich-v-cesku-vlastni-pres-tretinu-majetku/
5. Exekuce - V roce 2001 stát přenesl pravomoci na soukromé exekutory, motivace zisk. To udělalo predátorské prostředí bez dohledu. Pak je tu ta lobby. Exekutorská komora a spol. blokujou reformy, aby si udrželi trh, kde se z pár korun na jízdném stanou desítky tisíc. Tisíce lidí tak spadly do spirály dluhů kvůli rozhodčím doložkám, které umožňovaly věřiteli vybrat rozhodce místo nezávislého soudu.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/temer-polovina-lidi-v-exekucich-nevi-jak-funguje-oddluzeni-stat-je-mel-lepe_2509171530_mst
6. Mluvím o infrastruktuře a školství je infrastruktura - Investice do učitelů a moderních osnov je investicí do infrastruktury, který jde do HDP skrze vyšší přidanou hodnotu. Máme jednu z nejnižších přidaných hodnot na pracovníka v EU.
A k týhle větě - Když nebudu schopnej si spočítat príjmy a výdaje, nájem a hypotéku, zachrání mě ta tvoje almužna?
Za A) Nepleť makro a mikro. Domácí budget není stejnej jako státní, máme fiat měnu, ale doma si peníze tisknout nemůžeš.
Za B) Věř, že většina lidí, co žije od vejplaty k vejplatě má větší finanční gramotnost než lidi, co vyhráli loterii života a nosí sako do práce. A rozhodně větší finanční gramotnost než Stanjura, Schillerová a Kalousek dohromady...
Kdybych napsal tl:dr, kecal bych. Precetl jsem si to a bohuzel jsem vuci tobe nazorove tak odlisnej, ze tu konverzaci ukoncuju. Pusobis jak francouzskej komunista z 20. let - vzdelanej, sectelej, ale komunista.
Stejne to tady je jen snuska polopravd a nazoru, ktery se hodi ty nebo druhy strane.
Ok.
Neposlal jsi jedinej odkaz, žádná data, nic. Rád bych diskutoval, ale nemůžu, protože nemám s čím. A fakt jsem se na debatu těšil a bavilo mě hledat si tyhle věci, protože, co jsem změnil práci, tak už jsem toho tolik k socioekonomické situaci nezvládal usledovat, a fakt jsem čekal, kdy, kdy už konečně přijdou odkazy na data, kde se mýlím. No a nic. Každopádně díky aspoň, že jsem se zase trochu dovzdělal a osvěžil si to
Já z tebe nechci dělat komunistu a ani sám nejsem až tak velkej levičák, to jenom debata u nás je extrémně vychýlená doprava. Doprdele třeba zákaz symbolů komunismu od 1.1.? V parlamentu levice nebyla posledních 5 let a vláda se opírá o fašisty. Opravdu naším problémem není srp a kladivo...
Poslední odkazy
Chyba systému kde Klimeš je konzervativní pravičák a Rychlíková progresivní levičanda v debatě s hostem, za mě asi nejlepší pořad v éteru https://plus.rozhlas.cz/chyba-systemu-8662740
A Prokop o systémových chybách státu
https://www.youtube.com/watch?v=20RQD7NTTFU
Dej si to, třeba jako podkres k vaření nebo něco, je to minimálně poučné a postavené na datech
Ne, za to zcela jednoznačně může inflace, která ale byla způsobená ještě předchozí vládou Babiše, takže to připiš na vrub Alence, ne Stanjurovi, ačkoliv ani on rozhodně nebyl dobrý ministr financí, na tom se shodneme.
Nejhorší ministr financí byla a je pávice shitlerová.
Ne.
Reálně je to Klaus kvůli úplně pojebaný privatizaci, kdy se nejdřív úplně vysosali český firmy, což sanoval daňovej poplatník, aby se pak tyhle firmy pod cenou prodali do zahraničí, kam teď jdou desítky/stovky miliard ročně na dividendách, než aby to zůstalo u nás.
Pak Stanjura s Kalouskem za jejich tupý účetnictví místo proinvestování se z krizí, což mohlo za to, že jsme se dostávali z krize mnohem dýl než všichni okolo. Ať už za krize roce 2008 nebo teď.
A pak Schillerová za zrušední superhrubý mzdy. To btw mělo být jenom na 2 roky, což už mohl a měl navrátit ten Stanjura, proto ho mám vejš.
Víc utratí jen v Premier league.
Tak snad mu přitáhnou i bratrance, aby mu nebylo smutno.
Hlavne nebrat žádného Kaina
Úplnej Haaland, hned jsem si taky všiml
Bohužel riskovat se musí, vzpomeňte si na Hiena. Slavia přišla s nabídkou už pozdě, kdyby to zkusila o rok dříve, mohla mít v kádru stopera, který poslední 2 roky patří mezi špičku Seria A. To si někdo vážně myslí, že Salzburg by Haalanda přivedl ve chvíli, kdy už by měl ve 20 letech 100+ gólů v seniorech? Naše liga sice nahoru šlo, ale řekněme si narovinu stačí aby se o jednoho hráče zajímala Slavia a proti ní šel tým ze středu Seria A nebo BL a jsme už bez šance, nepřemluvime ho. Pokud se chceme dostat na úroveň Salzburgu nebo Záhřebu, musíme riskovat a předbíhat v nabídkách než přijdou hráči z lepších lig.
je to tak
Je to tak, ať už je to tenhle, nebo v létě ten polskej klučina, tohle je jednoznačně lepší cesta, než cesta Prekopů a podobných kopáčů, co tě nikam neposunou... Teď už jen se naučit s těma hráčema nějak dále pracovat
No zrovna toho Haalanda Slavia taky chtěla, když byl ještě v Norsku.
Toho chtěla půlka Evropy v tý době.
14.07.2018
13:13
Håland zaujal Juventus a Man Utd
Erling Håland ve svých 17 letech pravidelně nastupuje za Molde, odkud by však brzy mohl zamířit za lepším. Talentovaného norského útočníka podle posledních zpráv sledují zástupci Juventusu a Manchesteru United.
transfermarkt.de
okrem MU
keby pocuvali Oleho...
Jenom to pak chce dávat těm klukům šanci jako v Salzburgu a ne je nechat hnít v béčku, na lavičce apod. Jinak máš samozřejmě pravdu.
salzburg ma jednu z najlepsich akademii v europe, tam na tom maju kompletne postavenu strategiu.
A přitom tam není téměř žádný Rakušan. Protože Salzburg právě velmi chytře ty hráče přetahuje do akadamie už jako teenagery a nečeká až bude muset do války s půlkou Evropy.
ved prave. a su si vedomi, ze ked sa im podari ziskat nejaky klenot a posunut ho viac na oci, tak o neho pridu... ale takto presne by mali fungovat kluby, ktore nemaju zazemie a financne moznosti na to aby tych hracov drzali dlhsie. vela ludi netusi, ze taki ako haaland, mane a pod. presli salzburgom. dobra akademia, dobry skauting, europske pohare a viac ti na to aby si zvladol ten prechod do seniorskeho futbalu netreba.
asi někam hned na hostování ne nebo do béčka, aby nestagnoval, protože 3 útočníci na jaro je asi dost, pokud Prekopa nevrátíme hned do Ostravy, ale do budoucna to může být dobrá volba, uvidíme, jak mu sednou české soutěže, ale dobře, že jsme i nadále aktivní
Je mu šestnáct. Jasně, že se s ním nepočítá jako posílení útoku Ačka.
j, otázka, co pro jeho vývoj bude nejlepší, jestli to béčko nebo zda ho už nechat oťukat jinde po hostování
Béčko. Na hostování ma ještě 5 roků čas
jako mohl by hostovat i v rámci 2. ligy, ale asi jo, lepší, ať nejdřív nabere naše nějaký principy hry atd. a pak ať se oťukává třeba od další sezony někde na hostování, pokud to s ním půjde dobře
pokud by začal třeba nakukovat i za 2-3 roky do áčka, tak pořád bude mít super věk na to zazářit i dál
Nepřeháněl bych to. Do 22 let Vlašim, pak možná ještě rok Pardubice.
pokud by měla bejt do 22 let Vlašim, tak to asi nebude tak perspektivní pro A tým
pokud bude dobrej, ten progres musí bejt rychlejší než 5-6 let
Jak jeden, tak druhej si z tebe dělaj prdel
tak na to bych napsal jenom: wow, neskutečný humor
Wow, neskutečný humor.
Proč by měl hostovat v rámci 2. ligy? Od toho tam máte to béčko, ne? Je lepší, když zůstane v klubu, bude trenérům na očích, bude moci třeba i trénovat s áčkem, sem tam posbírat nějakou minutku, když by trenéři nebyli konzervy, než se zapíchnout někde ve Vlašimi.
záleží, jak rychlej ten jeho progres budeme chtít mít, ale to záleží i na tom, jak mu to půjde, ale zase pokud bude dlouhodobě v B, tak se zlepšovat nebude
v minulosti jsme taky nakoupili pár mladíků a taky o nich moc nevíme, když se nerozehrávají jinde po hostováních
Jste optimisti… začne v céčku v ČFL
Slavia napsala na soc. sítě že přípravu začne za B.
Nic jsem nenapsal a to Céčko taky nesouhlasí
To je snad jeho jednovaječný dvojče ne?
No a do Teplic jde Zlatan:
https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/tomas-zlatohlavek-jde-do-teplic.A260105_181359_fotbal_ald
Nevím, je to těžké. Talent musíš získat brz,y, ale dát 40M za takového mladocha, to je risk no.
pro Slavii to není tolik
Tvl. prej druhý Haaland za 40 milionů korun českých, to nejsou ani 2 miliony Euro, potěš koště.
Haaland mel v jeho veku dle transfermarktu cenu 200k Euro
a v 17 ho Molde kupovalo za 100k Euro
ABeCeDeGen ? to je pro Houštěckýho nový slabikář nebo co :-D
Ma jedno oko dost vyssie od druheho, mali dostat zlavu
Nekupují ho na chov, ale na fotbal, tam se tohle ztratí.
Dostane pirátskou pásku a bude.
Dr. Chorý se mu na to podívá, aj na zoubek
Nejen na zoubek.
Se divím že nekoupili rovnou mladého Messiho
nového Haalanda
Dobrý určitě je, teď s ním musí ale dobře pracovat (stejně jako se všema mladýma), což jim až tak nejde
Twl kdo ty titulky vymýšlí?
Jiří Vojík
To bude koukat jak posadí Choriho
Tenhle přístup se mi líbí.
Snad to bude krásný přestup, ať žije Slavie!!
Podle mě poprvy a taky naposled co o něm slyším
ta zmluva na 3 roky... to je len nejake obmedzenie kvoli veku??? nie je to nejaky velky risk? dat take peniaze za chlapca co sa tu bude rok aklimatizovat a pomaly zbierat minuty v seniorskom mustve a hned bude mat konciacu zmluvu?
Třeba je tam nějaká klauzule na prodloužení. Například když odehraje nějaký počet zápasů v sezoně v áčku (cca 10), tak se mu nabídne nová smlouva s dospěláckym platem a on prodlouží. To je podle mě fér od obou stran.
dufam ze hej. toto by mohol byt velmi dobry kauf pre celu ligu, snad sa chlapec chyti
Přiznám se, že o tomhle sem nikdy neslyšel. Spíš dávám větší šance Szywalovi, toho skautovalo víc týmů, než šel do Slavie.
https://www.sport.cz/clanek/fotbal-ceska-1-liga-sestnactilety-supertalent-uz-pali-za-slavii-trener-ale-varuje-hlavne-nespechat-5331847
dostanu sancu isto obidvaja... je super, ze slavia takto investuje do mladych. velmi sa mi paci ako ten klub vedu. trpisovi by som doprial nejaky job v top ligach (aj ked bez jazykov tazko), ale na druhej strane ta slavia ide nadherne, tak by bola skoda ak by odisiel. celkovo cesky klubovy futbal ide paradne hore, tak aspon z toho mozem mat radost ked uz nasa liga stoji za hovno.
ano, hraci mladsi 18 let nemuzou podepsat delsi smlouvu nez na 3 roky.
Super, teď už ve Slavii chybí jen Salah a Raphinha
SEBERKRÉM
Proč doprdele používáte tyhle bulvární nadpisy? Úplně to degraduje tenhle jinak skvělej web. Byť je to nadsázka, tak když to dáte do nadpisu, hned to prostě udělá na hráče nesmyslnej tlak. Napište to do uvozovek někam na konec článku, ale tohle je prostě trapnej bulvár
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele