Oslava po vzoru Ronalda? Chtěl jsem mu vzdát hold, vysvětlil Mbappé po vyrovnání rekordu

Včera, 09:20
Aktuality
Kylian Mbappé proti Seville vyrovnal střelecký rekord Cristiana Ronalda. (© Oscar DEL POZO / AFP)

Real Madrid v sobotu porazil Sevillu (2:0) a přiblížil se na rozdíl jediného bodu za vedoucí Barcelonu. Dvojitý důvod k radosti měl Kylian Mbappé (27), který v závěru pojistil výhru Bílého baletu a 59. gólem v kalendářním roce vyrovnal 12 let starý rekord Cristiana Ronalda (40).

Mbappé vstřelil 59. branku napříč soutěžemi symbolicky v den 27. narozenin. "Je to výjimečný den. Od dětství říkám, že je snem hrát profesionální zápas v den narozenin, a v Realu Madrid je to ještě silnější," nechal se slyšet po výhře 2:0, díky čemuž se Real Madrid přiblížil bod za vedoucí Barcelonu, která může odpovědět v utkání na půdě Villarrealu.

"Ten rekord je neuvěřitelný. Cristiano je můj vzor od dětství, nejlepší hráč v historii Realu Madrid a jedna z největších postav světového fotbalu. Je pro mě čest být na stejné úrovni," neskrýval Mbappé obdiv k portugalské hvězdě, která za Real nastupovala mezi lety 2009 až 2018.

Sevilla favoritovi na Bernabéu dlouho vzdorovala, přestože od konce prvního poločasu dotahovala po gólu Judea Bellinghama. Bílý balet několikrát podržel Thibaut Courtois a po hodině hry mohl rozhodnout Mbappé, hlavou ale trefil břevno. Po vyloučení Marcaa dovedl Real zápas do úspěšného konce, na čemž se proměněnou penaltou podílel francouzský reprezentant.

"Chtěl jsem mu tím vzdát hold. Máme spolu dobrý vztah, vždy ke mně byl velmi milý a hodně mi pomohl s adaptací v Madridu," vysvětlil kanonýr oslavu po vzoru Ronalda, který 59 gólů za Real vsítil v roce 2013.

Z pozvolného rozjezdu k vyrovnání rekordu

Mbappé proti Seville vstřelil 18. gól v probíhajícím ročníku LaLigy, čímž si upevnil pozici nejlepšího střelce. Francouz po pozvolném rozjezdu začal střílet branky jako na běžícím pásu, výsledkem čehož je 59 branek v 59 soutěžních vystoupeních v roce 2025.

"Bylo pro nás důležité zakončit rok vítězstvím. Teď si odpočineme, nabereme síly a v roce 2026 chceme znovu bojovat o trofeje," dodal Mbappé, jenž s Realem zapsal dva pohárové triumfy.

Tabulka

Tým
Z
V
R
P
S
B
1
FC Barcelona
17
14
1
2
49 : 20
43
2
Real Madrid
18
13
3
2
36 : 16
42
3
Villarreal CF
15
11
2
2
31 : 13
35
4
Atlético Madrid
17
10
4
3
30 : 16
34
5
Espanyol Barcelona
16
9
3
4
20 : 16
30
6
Real Betis
16
6
7
3
25 : 19
25
7
Celta Vigo
17
5
8
4
20 : 19
23
8
Athletic Bilbao
17
7
2
8
15 : 22
23
9
Sevilla FC
17
6
2
9
24 : 26
20
10
Getafe CF
16
6
2
8
13 : 18
20
11
Elche CF
16
4
7
5
19 : 20
19
12
CA Osasuna
17
5
3
9
17 : 20
18
13
Rayo Vallecano
16
4
6
6
13 : 16
18
14
RCD Mallorca
17
4
6
7
19 : 24
18
15
Deportivo Alavés
17
5
3
9
14 : 20
18
16
Real Sociedad
17
4
5
8
21 : 25
17
17
Valencia CF
17
3
7
7
16 : 26
16
18
Girona FC
16
3
6
7
15 : 30
15
19
Real Oviedo
17
2
5
10
7 : 26
11
20
Levante UD
16
2
4
10
17 : 29
10

Autor: Jiří Vojík

Komentáře (62)

Přidat komentář
LAM

Kolikátou penaltu letos nařídili pro Real? To už musí bejt nějakej rekord.

Reagovat
Tony Stark

Nemajú pískať penalty len kvôli tomu, lebo je to RM ? Táto "logika" kinder culés fans

Radšej vysvetlite Negreiru

Reagovat
Csaplárova past

Rekord musi byt tech Messiho 10 penalt v jedne sezone LaLigy.

Mbappe ma letos 4, vloni 7

Cekal bych vetsi prehled kdyz s necim jdes ven

Reagovat
Well

4x v historii se dostali týmy nad 20 penalt: Lazio, ManU a 2x Barca. Barca ma i ten absolutní rekord.

Reagovat
Csaplárova past

No tak pokud se budeme bavit o vsech soutezich, tak by me tohle neprekvapilo a myslim, ze 10/10 normalnich a nezaujatych lidi by viteze tiplo takhle. Je fakt s podivem, ze nekdo dokaze napsat takovou pizdovinu nepochopis proste ...

Reagovat
Well

No zase na jejich obranu, Real ma ty penalty lépe rozložené v průběhu všech let a v absolutních číslech jsou na tom cca podobně.

Reagovat
Bucky

Protože je to o dost konzistentnější tým, který je nahoře déle a více, než kterýkoli jiný klub. A vždycky platilo, že týmy nahoře, hrající dominantnější fotbal kopou víc penalt. Na tom není nic divného. Divné nejsou dokonce ani ty výkyvy. Zato je dost divné, když někdo roky vyplácí předsedu komise rozhodčích a 90% jejich fanoušků je to úplně šumák nebo to dokonce omlouvají.

Reagovat
Well

Já v tom vidím vice faktorů, kdyz pískáš tady ty největší kluby, tak je na tebe logicky mnohem větší tlak a každé rozhodnutí je pod drobnohledem. Často ti rozhodčí podlehnou tomu tlaku a raději pisknou něco tady těm týmům, aby meli "klid". Další faktor je španělská liga, kde se kolikrát piskali strašné hlouposti, které by jinde pustili. Ve finále je z toho, ze Barca a Real jsou úplně odskoceni i v rámci top 5 lig. Nadneseně mají tyhle 2 týmy takový duopol ve španělském fotbale a využívají svého postavení.

Reagovat
Bucky

Tak ono je celkem málo velkých lig, kde nějaké dva týmy dlouhodobě takhle dominují. Navíc i ten herní faktor je dost podceňovaný. Real má třeba skoro o 50% víc doteků ve vápně, než třetí Atlético a skoro trojnásobek toho, co týmy na konci téhle statistiky. Zároveň typologie hráčů tomu taky nahrává - Mbappé je jeden s míčem u nohy dost možná nejrychlejší hráč na planetě, Vini i přes pokles formy stále famózní dribler a v soubojích 1na1 naprosto nečitelný, navíc je tam spousta agresivních náběhů do vápna i ze zálohy (Bellingham, Arda), které se zachytávají těžce. Kombinace všech těchhle faktorů to vysvětlí dost snadno. Ale souhlasím, že tlak na rozhodčí tam vždy bude. Když poškodíš tým, kterému fandí jedno malé město, tak se ti nic nestane. Když poškodíš klub, který milují lidé na celé planetě, je to sakra něco jiného.

Reagovat
Well

Argumenty za me ok, ale stejne je to hlavne o těch jednotlivých situacích. Samotné doteky ve vápně ti jsou k ničemu, kdyz je to ve statice do plné obrany. Nejnebezpečnější jsou situace 1v1 v pohybu. Proto kolikrát můžeš být horší, ale stejně kopat penalty, protože máš zvládnuté tady ty protiutoky. Například loni proti Atletiku v LM, obehravani bylo bezzube, pak to jednou otevřeli nechali Mbappemu otevreny prostor a v rychlosti se už těžko zachytává, takže výsledek penalta.

V Realu máš teď hráče, co jsou výborní 1v1 i díky tomu ze jsou skvěle rychlostne vybaveni, nicméně nutno dodat, ze si hodně pro ty penalty jdou a ne všechny bych jim piskal.

Obecně si, ale myslím, ze hodně delají i ty argumenty, co jsem psal výše. Protože ve Španělsku jsou piskany hodně "soft" penalty, co by jinde nepiskali. Proto třeba Bayern, v absolutních číslech penalt v top 5 ligach na Real a Barcu ztrácí, přestože ma největší podíl penalt vůči zápasům v LM. A to Bayern dominuje po celou dobu stejne jako Barca a Real.

Reagovat
Rizek

Chlapče zlatá, obhajuj si to čím chceš. Sudí vám jdou na ruku a tečka. Včera vám foukl dvě a tu na druhé straně neviděl. Zase ...

Reagovat
DreamTeam

Reagovat
Well

Problém je, ze ja to právě neobsahují, ale kritizuji, chlapče zlatá. Jen narozdíl od tebe jsem si to schopný uznat i u týmu, kterému fandím, ze mu piskaji veci, co bych nepiskal. Dlouhodobě tvrdím, ze pískáji hlouposti, dával bych vice karet za simulovani a obecně omezil počet penalt, protoze si teď pro to ti hráči vyloženě chodi a kolikrát nechtějí ani jít do zakončení. Naopak ty teď 3 kola klid, protoze kopala penalty jen Barca a Real ne, teď kopal Real a zase jdeš brečet ohledně rozhodčích...

Reagovat
Rizek

ráno jsi psal, že za faul je penalta a fertig. Obhajuješ to tady kolo co kolo. Dneska už je toho asi moc, tak najednou přiznáváš, že to asi může být i tak, že máte v týmu simulanty. Jsem si jistý, že až ti otrne, tak to zase příště přijdeš okecat.

Reagovat
Well

Psal jsem to zaprvé včera. Za druhé jsem odpovídal technecium na jeho narážku zase penalta, co by jako chtěl za faul ve vápně, jestli roh. Protože faul na Rodryga byl naprosto jasná penalta. To, ze máme simulanty v týmu říkám dlouhodobě, pomalu nejvic tu za to nadavam na Viniciuse a ještě pořád říkám, ze by mel dostávat vice karet.

Reagovat
Rizek

po minulém kole jsi mi tady psal argumenty, že nejvíc penalt v tomhle tisíciletí má Barca. O simulantech nepadlo slovo. Teď už holt musíš otáčet.

Ano, psal jsi to včera. Zvláštní, že na Rodryga jasná, ale proti vám možná. Přitom to prostě byl taky jasný faul. Prvně jsi argumentoval, že to asi bylo mimo vápno. Teď už otáčíš, že kdyby dostal hráč nohu až na zem ...

Směšné.

Reagovat
Well

Je to směšný jak lžeš, jediné v čem máš pravdu je, ze mi osobně ten zakrok přišel pred vápnem. Režie vcera nabídla dva pohledy, jeden zepředu, kde vypadá, ze ke kontaktu došlo ještě pred čarou. Druhý pohled zboku, kde to je těsně na čáře, nicméně útočící hrac si chtěl odstavit dobře Garciu, ale nestihl tu nohu dostat až na zem. Proto říkám, ze pro me je to piskatelne, neřekl bych vůbec nic, ale je to soft penalta.

Co se týká zbytku je úplně vtipný. Za 1. bylo to pod článkem o Xabiho ultimatu, zadne minule kolo. Za 2. to nebyl žádný argument na současné penalty Realu, ale řešilo se tam, že hvězdy v Realu nemakaji a zlatá éra byla pod Zidanem, kdyz vyhráli 3x za sebou LM. Načež přišel technecium s tím, ze to vyhráli rozhodčí. A ja na nej reagoval, ze mi přijde úsměvné, ze s tímto vzdy přijdou fanoušci Barcelony, nikoliv tymu kterých se to týkalo. A ze Barcelona sama ma několik rekordu, co se týká penalt atd. Tudíž sama ma máslo na hlavě a nemá si s Realem co vyčítat.

Pak jsem ti tam i dokonce psal, že ty statistiky dokládají, ze Real ani Barca není poskozovana spis naopak. Jenže ja si tohle jsem schopny přiznat, ty se tam ještě stavíš do role obětí a ze vás poškozují.

Viz třeba tahle část:

Well

13.12.2025

18:59

Nejvíce penalt v 21. století, ten rekord sam o sobě je asi největší indikátor, ze vás ani Real pravděpodobně nikdo nepoškozuje, ale naopak si nemají co vyčítat, co se týká pomocí rozhodčích.

Rizek

13.12.2025

19:13

nás teda poškozují docela pravidelně. Pár let zpátky jsem viděl rozbor gólů z (ne)ofsajdů, které nás poškozovali v LM naprosto jasně. Ale to holt žádná statistika nepostihne.

Nicméně my jsme v LM tak tragičtí, že by nás ve hře nepodrželo, ani kdyby nás sudí tlačili každý zápas

Takže nevím, kdo si tu co všelijak omlouvá.

Reagovat
Rizek

v čem lžu?

Reagovat
Well

Kdy ti píšu, co ti píšu a kontext?

Reagovat
Rizek

aha, nu, utápěj se v tom dál. Já jukám na Barcu.

Reagovat
kaja900

A vy máte hned jasno že ten zákrok Frana byl na penaltu a že to určitě bylo ve vápně viď, jak jde o Real tak vždycky víte jak to mělo být přijde mi vtipný kolik fans Barci se vyjadřuje pod zápasy Realu, doslova pod kazdym zapasem.. koukni kolik z nás píše u vašich zápasů, trošku rozdíl..

Reagovat
Jordi Alba

LL je na tohle hodně specifická, tyhle hovna se pískají i nepískají úplně u všech týmů. Tohle ani nebude schválně, ty rozhodčí jsou prostě špatný. On tu samou píčovinu, co pískne teď Realu a Barceloně pískne za tejden Alavésu a Mallorce. Minulej rok si pamatuju zápas Girony teď si nejsem jistej jestli se Sevillou nebo Alavésem, ale tam to vyloženě vypadalo, že jeden tým zaplatil rozhodčímu první poločas a druhej tým zas ten druhej, to je prostě ta naše LaLiga,

Reagovat
PP

To si u tvých příspěvků říká asi 99% diskutujících..

Reagovat
Bucky

Reagovat
Memento_Mori_86

Reagovat
Bucky

Reagovat
Rizek

Mbappé má v lize 5 a 9 ve všech soutěžích. Čistě matematicky by ten rekord mohl překonat. A to jich taky dost nedal.

Reagovat
kaja900

Piš to po každém zápasu Realu kde měli penaltu no neboj rekord to není, ten drží v klidu Barca a bude ji na to stačit i méně zápasů na konci sezony

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
O.Giroud

ešte aj z penalty, väčšej pocty sa mu dostať nemohlo

Reagovat
Bucky

Chudák Giroud.

Reagovat
O.Giroud

Reagovat
Pony Slaystation

Reagovat
PP

Touche..

Reagovat
Bowie

Reagovat
NazBol1387

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Salfovic

To jim nemohli písknout ještě jednu penaltu (jakoby to byl nějaký problém ) aby ten rekord překonal

Reagovat
Bucky

Reagovat
Pony Slaystation

Reagovat
Aldeano

VAR ji zrušil

Reagovat
Rizek

Reagovat
Salfovic

Asi tam seděl nějaký Ronaldohonič.

Reagovat
Spagetka

Vzdát hold Penaldovi penaltou? Líp to dopadnout snad nemohlo Gratulace.

Reagovat
Kluivert9

Reagovat
Memento_Mori_86

Kdyby byly penalty tak snadný, tak by Anglie vyhrála každé EURO... Penalty jsou součástí hry. To je jako smát se basketbalistovi, že hází trestné hody. Prostě to musíš umět. Takže děkujeme za chválu.

Reagovat
NazBol1387

Děkujeme? Ty jsi Penaldo, Žabák, jiný hráč VARealu, případně jeho zaměstnanec nebo socio?

Reagovat
Bastaron

Tak v basketu kde pada 100 bodu za hru je z trestnych tak 10% bodu z toho max, zatimco jedna penalta ve fotbale klidne staci na vyhru toho zapasu.

Reagovat
kattos

sympatické pro Real

Reagovat
kilobyte

Akorát té oslavě chybělo to hlavní. Sebestřednost.

Reagovat
Aldeano

Fantastické číslo

Reagovat
Jordi Alba

Já Real letos mockrát neviděl, ale to se jim pískají neoprávněný penalty, nebo co je to tady zase za shitstorm ?

Reagovat
Well

Včera jasná, ale píská se hodně soft penalt. Takové ty kontakty, co můžeš v pohodě ustát, kontakt tam je, obhajis si to, ale ten trest je mnohem větší nez prohřešek. Většina penalt je na Viniciuse a Mbappeho, první je skokan i bez jakéhokoliv kontaktu a nedostane ani kartu a druhý padá u tech sebemenších kontaktu...

Reagovat
Jordi Alba

Kdyby to mělo aspoň jednotnej řád, že automaticky dotek = penalta, nebo podle intenzity, (to se vlastně asi tak posuzuje teď a je to na hovno, protože si to každej vyloží po svým), ono je to těžký, když tyhle kundy padají na zem už když cítí vánek větru, ale takovej je v každým týmu aspoň jeden.

Simulace přísně pokaždý kartovat a bylo by po problémech, ale toho se každej bojí, jednou za 10 kol takhle jednoho vykartujou aby se neřeklo a pak se pokračuje vesele dál.

Reagovat
Well

No právě, že to každý píská jak chce. Včera byl i zákrok Garcii na tuhle soft penaltu, ale nepiskl to, což za me je správně, ale v kontextu toho co se piska bych neřekl nic, kdyby to piskl. Jenže pak v dalším zápase je takový zákrok na hráče Realu a jiný rozhodčí to pískne.

Obecně je tohle hrozně těžké, protože když je malý kontakt, tak v rychlosti te to třeba rozhodit může, takze tam ta žlutá zase může přijít neprávem. Ale takový ty skoky, co mel Vinicius snad 3 zápasy zpět, kde není žádný kontakt nebo Raphninha loni v EC, to mají být automatické žluté...

Reagovat
Jordi Alba

Žlutá a při jakýmkoli náznaku nesouhlasu nebo výsměchu hned druhá. Ani nemusí přerušovat hru, ať na to kouká video a při dalším přerušení mu vytáhne žlutou.

Reagovat
Well

No tohle je taky vtip, přijdou s pravidlem, ze ma hovořit kapitán a chvilku to kartovali a teď si tam zase chodí jak chtějí.

Reagovat
insane

Jak jsme si mysleli, že tyhle rekordy nepadnou možná ani během našich životů, tak to trvalo vcelku krátce.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Conceicao Andy

Mbappe je jednoduchý hráč s vysokou rychlostí a dobrou střelou. Ve Španělsku působí až moc jednodimenzionalne, v podstatě běhá jenom do kolma a dobře střílí. Navíc už taky simuloval a včera šíleně sobčil. Ta momentální sebranka Realu má snad jedinou pořádnou osobnost - Belinghama.

Reagovat
Rizek

Jude taky simuluje. Pořád píčuje na sudí. Kvůli jeho složité osobnosti možná nebude v repre.

Reagovat
Pharrell

Nebude v repre jo ? Co to meleš za sračky a hovna ty Blaugrana fando Barcy ?

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele