Alfredo di Stéfano - Světlovlasý šíp

04.03.2013 11:15 - Životopisy
 
Alfredo di Stéfano. Jméno, jež je synonymem pro celou jednu fotbalovou epochu, symbolem své doby a fotbalové dokonalosti. Patří jednomu z největší géniů této hry, muži, jenž dosáhl nejvyšších pater fotbalového kumštu, která jsou vyhrazena jen úzkému okruhu těch nejlepších z nejlepších. Spolu s Pelém a Maradonou je považován za nejlepšího hráče historie a desetitisícům fanoušků dodnes nevymluvíte, že právě on byl tím nejlepším. Sám Pelé jej označil za nejkomplexnějšího fotbalistu, s jakým se kdy setkal. Alfredo di Stéfano. Muž, jenž svou hrou zapříčinil, že jeho Real byl odborníky vyhlášen nejlepším klubem století, a jehož z trůnu v tomto Královském klubu dodnes nikdo nesesadil. Alfredo di Stéfano.

La Saeta Rubia
Narodil se 4. 7. 1926 v Barracasu - chudém předměstí Buenos Aires. Otec byl syn italského přistěhovalce z Capri, matka vzešla z manželství anglo-francouzského páru žijícího v Argentině. Tento "střet zájmů" mu dal do vínku kromě blond vlasů, kvůli nimž na něj jeho vrstevníci pořvávali "El Alemano" - "Němec", i výjimečnou všestrannost, s níž udivoval fanoušky na celém světě. Ale to až později, zatím udivuje svého otce přáním jednou se fotbalem živit. Di Stéfano senior byl drobný farmář, co sice kdysi válel v River Plate, leč po přechodu na profesionální systém s fotbalem jako zastánce ryzího amatérismu ve sportu sekl.

Di Stéfano junior podepsal smlouvu s River Plate už v 17 letech, záhy na to debutoval v A týmu. Napoprvé totálně vyhořel, vůbec nezapadl do skvěle fungujícího útočného soukolí tehdejších hvězd Labruny, Pedernery či Morena.

Půjčíme ho Huracánu, řekli si šíbři River Plate, ať se vykope. V prvním vzájemném duelu jim dal už ve 3. minutě gól. Když jich pak v dalších 44 zápasech přidal 28, nečekali páni z vedení ani na okamžik a stáhli ho z hostování zpět. Natěšený mladík si už maloval, jak povede útočnou vozbu svého klubu vstříc světlým zítřkům, jenže na něj zbylo místo jaksi "za vozem", tj. na lavičce náhradníků. I ti největší potřebují tu a tam kapku štěstí. Potřeboval je i on. V přátelském utkání s Corinthians vystřídal v 70. min. Pederneru, chytl se, vstřelil vítězný gól a bylo. Trenér se od nynějška rozhodl stavět na něm. Byl to pořádný risk, "El Maestro" Pedernera byl idolem své doby, ale dvacetiletý elév přivedl La Bandu po šesti letech k titulu. Fanoušci měli nového miláčka. Začali mu říkat "La Saeta Rubia" - "Světlovlasý šíp".

Bogotské el Dorado
V r. 1947 jela Argentina na Copu America. Ježto se trenér Stábile nemohl furt rozhodnout, koho tam vezme, uvedli svazoví funkcionáři do praxe prastarou Alcuinovu zásadu "Vox populi, vox Dei" a nominace vzešla z hlasování fanoušků. Ti sice upřednostnili jistého Pontoniho, avšak Stábile v průběhu turnaje postavil přeci jen na di Stéfana a Argentinci se radovali z celkového prvenství. Země tonula v nadšení.

Idylka však netrvala dlouho. Proti Peronóvu režimu se stavěl kdekdo, což vyústilo v generální stávku. Fotbalisté se k ní připojili, žádali mj. sociální pojištění i navýšení mezd. Stávka skončila nezdarem a svaz nařídil klubům v rámci sankcí snížit svým hráčům platy na polovinu. Nejlepším hráčům River Plate sice prezident slíbil ušlé zisky doplatit, ovšem pak na to v návalu práce zapomněl... Když se hráči připomněli a připojili výhružku, že odejdou, vysmál se jim. "Ádios", řekli a odešli do Kolumbie.

Zrovna tehdy tam novopečení milionáři zakládali z peněz získaných z ropy fotbalové kluby jak na běžícím páse a rozhodli se vybudovat na zelené louce ligu. Své petropesety vložili do angažování špičkových jihoamerických hráčů, naráz se jich tu ze všech těch jihoamerických pralesů a pamp sešlo na tři stovky (jen Argentinců přivalilo 57), plus nějací z Evropy, přičemž s odstupným jejich původním zaměstnavatelům si hlavy nijak nelámali. Že je FIFA jako svaz neuznala, neřešili. Proč taky, měli prachy a zábavu, tak co? "Pirátská liga", jak byla označena, mohla vesele začít.

Modrý balet
Světlovlasý šíp zamířil do Millionarios Bogota. Po letech označil tento tým za nejlepší, v jakém kdy hrál. Jména jako Nestor Rossi, Baez-Rial či starý známý Pedernera asi málokomu něco řeknou, nicméně to byl výkvět jihoamerické kopané té doby. Millionarios měli proti ostatním takovou převahu, že mezi jeho hráči platilo před každým zápasem motto "Nejdřív pět, pak tanec". Oč šlo? Nasypali soupeři pětku a pak s ním hráli už jen bago, namísto střel přihrávali. Nechtěli je prý pokořovat dvoucifernými výsledky. Oku lahodící hra bogotských dala tomuto týmu i přezdívku - říkalo se mu "El Balet Azul" - "Modrý balet".

Mnoho hráčů tehdejší život v luxusu přiměl k nevázanému životu, roztáčeli prachy a kolem nich se zas obtáčely lepé děvy. Di Stéfano však namísto prohánění sukní proháněl mičudu, neustále si po trénincích přidával a piloval všechny své nedostatky. V r. 1952 FIFA přeci jen donutila Kolumbijce respektovat její pravidla. Sláva Modrého baletu se mezitím dostala i za Atlantik, a tak není divu, že si je na 50 let výročí svého trvání pozval ke společnému představení balet Bílý. Mělo jít vyloženě o exhibiční zápas, ale to, co v něm předváděl dosud neznámý světlovlasý chlapík v modrém, přivádělo 70.000 fanoušků Realu v hledišti do transu. Před očima jim běhal fotbalista, jakého nikdy předtím neviděli a v mužstvu neměli. Hrál přímo skvostně, a když podruhé skóroval, jeden z beků to psychicky neunesl a brutálním zákrokem mu pochroumal kotník. Sám velký šéf Santiago Bernabeu se do něj tak zfandil, že si umanul ho do Realu stůj co stůj přivést.

Bílý balet
Zuby si na světlovlasého forwarda brousila i Barcelona. I její funkcionáři si rezervovali letenky do Bogoty, ale na poslední chvíli jim rezervaci někdo zrušil... To madridští do Bogoty odletěli a s prezidentem klubu si plácli. Vysázeli na stůl 1,5 milionů peset a hráč byl jejich. Jenomže... Bylo po sezóně, Alfredo pobýval v rodném Buenos Aires, zrovna maloval svůj nově koupený dům, když tu se jej nějací pánové zeptali, kde najdou seňora di Stéfana. "To jsem já," odtušil ze štaflí. Pro jistotu zopakovali svou otázku ještě 2x, vůbec nemohli pobrat, že by si hvězdný hráč mohl sám malovat chalupu. (Představit si např. takového Neymara, jak zapráskaný od barvy s válečkem v ruce rozpráví s vedením Realu, si při nejlepší vůli nedovedu.) Prý jsou z Barcelony, řekli, a chtěli by ho do týmu. Odkázal je na vedení klubu, což si Katalánci vyložili jako souhlas k přestupu a pustili tuto zprávu do světa. Dohodli se ale s River Plate, dohodu podepřeli 4 miliony peset, sám hráč podepsal předběžnou smlouvu. Měli za to, že nikdy nesplacený dluh z něj dělá automaticky pořád hráče River. Jenže v rámci dohody s FIFA platilo, že do r. 1954 patří všichni hráči kolumbijským celkům, po tomto datu je musí už zaplatit, bude-li chtít jejich služeb využívat i nadále.

Tady končila sranda, jakkoli platily regule FIFA, čtyři melouny jsou čtyři melouny a čest klubu je k nezaplacení. Co včil? Španělský svaz (prý dokonce na zásah samotného Franca) nařídil oběma velkoklubům, ať u nich hraje di Stéfano na střídačku - první dva roky v Realu, další pak v Barce).

Bernabeu však neuvažoval ani na vteřinu, že by to dodržel. Stačilo mu vidět to haló, co Světlovlasý šíp způsobil při svém prvním tréninku ve sněhobílém dresu. 50.000 diváků dychtivě sledovalo každý pohyb nového člena kádru. A tak s ním ukul pikli století. Di Stéfano měl hrát první zápasy hluboko pod své možnosti a v médiích hlasitě hořekovat o tom, kterak se mu stýská po dobrém vzduchu v Buenos Aires. Hrál vskutku tak, jako by viděl míč poprvé v životě. A světe div se, tento primitivní trik prezidentu Realu vyšel. Vedení Barcy nevydrželo ten obrovský finanční, ale i společenský tlak, do toho navíc to pravidlo, že v lize může hrát jen jeden cizinec, a oni nedávno koupili Kubalu (později nejlepšího hráče Barcy století), tak co s takovým lemplem? Tož zavolali do Madridu, ať jim Real uhradí ty čtyři miliony zaplacené River Plate a ať Alfredo vrátí všimné, které mu tehdy při malování dali. V té době to byla nepředstavitelná suma, ale Santiago Bernabeu nelenil, zadlužil klub v bance a získal do svých řad nejlepšího hráče v dějinách tohoto klubu, muže, jenž se největší měrou přičinil o to, že se tento klub pyšní přídomkem "Královský". Muže, jenž vlastně Real Madrid stvořil.

Don Alfredo
Tři týdny trénoval tak tvrdě, jako nikdy předtím. Shodil šest kilo a nastoupil k prvnímu oficiálnímu zápasu za Real - a hned proti Barce. Výsledek 5:0 pro Real byl ještě milosrdný. Nová posila vstřelila Barce po fantastickém výkonu čtyři branky. Dá se to nazvat zrod legendy. V Jižní Americe byl veleben už dávno, ale pro Starý kontinent se di Stéfano narodil až tímto zápasem. Psal se rok 1953. Evropa se seznámila se svým fotbalovým králem. Jeho věhlas a popularita pak rostly každým zápasem, každým vítězstvím, každým gólem. Hned první sezónu se Bílý balet protancoval k prvnímu ligovému primátu od r. 1933. Začala jeho dominace nejen ve španělském, ale i evropském fotbale.

"Bylo to něco na způsob nového založení Realu," vzpomíná di Stéfano. "A nešlo vůbec jen o mne, ale o celý tým. Měli jsme štěstí, nadšení, měli jsme skvělé fanoušky. Hráči byli centrem pozornosti všude, kde se ukázali. Atmosféra byla nepředstavitelná, neskutečná. Nejenže jsme vyhrávali, ale jak jsme přitom hráli... Už tehdy se o nás říkalo, že vyhráváme všechno a všude."

Ještě větší dominaci dozajista zabránilo nesmyslné nařízení FIFA, že hráči nastoupivší na MS 1954 nesmějí po tři následné roky přestoupit... Proto přišly velké přestupy až později. Buď jak buď, postupně přišly persony prvotřídní kvality. Vzadu to jistil Uruguayec Santamaría, v záloze vynikali Pachin a Vidal a vepředu? Báječná křídla Rial a Gento, geniální Maďar Ferenc Puskás, skvělý Didi, pak Kopa, del Sol... Byl to naprosto fantastický mančaft, jeden z nejlepších v klubové historii, mančaft s vynikajícími hráči, nad nimiž čněl o několik stupňů "Don Alfredo", jak mu říkali fanoušci Merengues.

Proč? Zkrátka a dobře byl to génius. Fotbalový génius. "Jeho hra, to byla symfonie složená z těch nejčistších fotbalových tónů," zasnil se po letech J. Masopust. Uměl úplně vše a uměl to tak jako nikdo jiný. Ať už to byla střelba, dribling nebo přihrávky - zejména ty patičkou budily úžas (po letech je oprášil Socratés). Jeho technika byla brilantní, jedinečná, přitom nikterak samoúčelná. To byla ostatně jeho hlavní devíza. I dříve byli hráči, kteří vynikali univerzálností, např. takoví centrhalvové v meziválečném období, ale nikdo před di Stéfanem a nikdo po něm neskloubil takřka až pohádkové individuální schopnosti s tak obrovským přínosem pro tým jako on. Sám velký Kopa o něm řekl: "Vynikající obránce, fantastický útočník. Navíc to byl někdo. Opravdová osobnost jistá si sama sebou. Jeden z nejlepších dirigentů, jaké jsem kdy poznal. Kdybych si měl vybrat mezi di Stéfanem, Pelém a Puskásem, volil bych di Stéfana. Pro tým byl užitečnější, byl to hráč s mimořádným vlivem na všechny a znamenitý vůdce týmu. Pelé byl obdařen géniem, ale ani on, ani Puskás (cože? - pozn. autora) neměli na hru týmu takový vliv jako on."

S nevídanou intuicí a schopností číst hru se neúnavně pohyboval po celém hřišti, byl to jakýsi průkopník totálního fotbalu, běhající od vápna k vápnu, sprintující, nabíhající, dirigující, univerzál, který byl schopen obsáhnout veškeré dění na hřišti. Nebylo to přitom nikdy zmatené pobíhání sem tam, ale vždy perfektně načasované a skrz na skrz účelně vyplňování mezer a doplňování protihráčů, prostě taková úmorná dřina spojená s geniálním řízením hry. "S ním jste měli vždy dva hráče na každém postu," shrnul lapidárně di Stéfanův přínos pro tým jeho někdejší spoluhráč M. Muňoz. Vynikající po všech stránkách, bez jakéhokoli nedostatku, bez jediné slabiny, ne nadarmo byl dlouhá léta jediným Pelého konkurentem v pomyslném boji o post krále kopané.

Dvojice, již vytvořil s Puskásem, převyšuje dodnes svou kvalitou, úderností a střeleckou potencí vše, co kdy bylo na fotbalových stadionech k vidění. Duo výjimečných techniků a střelců, před nímž neobstála žádná obrana světa. Když jim to jen trochu šlo, působili zadáci soupeře dojmem party diletantů. A šlo jim to spolu tak možná i proto, že "Öcsi" byl kromě nevšední schopnosti pro souhru jako major maďarské armády zvyklý podřídit se vyšší šarži, což di Stéfano neoddiskutovatelně byl. Kdo toto pochopit nechtěl, musel se pakovat. Kopa, jenž během svého působení v Realu získal Zlatý míč a kvůli němuž si di Stéfano zažádal o špan. občanství (pravidlo o jednom cizinci v týmu), Didi, ten báječný brazilský špílmachr s úchvatnými přihrávkami zvanými "Suchý list", nebo del Sol, jenž musel odejít do Itálie... Ti všichni pohořeli na nedotknutelnosti a výjimečnosti Dona Alfreda.

Byl až příliš velkou osobností, která se o místo na výsluní nechtěla dělit s nikým. U koho cítil v tomto směru ohrožení, dal mu to najevo. "Chtěl mít vždy poslední slovo," vzpomínal Kopa. "Na všechny křičel, kolikrát i vulgárně, ale nutno přiznat, že měl velmi často pravdu. Na druhou stranu uměl situaci zvládat nejen křikem, ale i svým příkladem. A když se mu něčí výkon nelíbil, zpucoval ho přímo na hřišti jak školáka."

V Realu se ho podle Francouzových slov všichni báli. "Vážili si ho spíš jako hráče než jako člověka. Vládl nad všemi a všem. Máte-li v mužstvu hráče, který sám dokáže vyhrávat zápasy, který je nepřekonatelný, ať hraje v útoku, záloze nebo obraně, neptáte se na jeho charakter," řekl Kopa v návaznosti na zmínku o di Stéfanově náladovosti. Mimo hřiště pak chladný, uzavřený, až úzkostlivě si chránící soukromí, na hřišti živel strhující svým zápalem pro hru všechny okolo, přitom však v naprosté většině vždy nad věcí.

Výsledek tohoto di Stéfanova autoritativního panování v Realu? V letech 1953-1964 získal klub 8 ligových titulů, 5x za sebou (!) vyhrál PMEZ (předchůdce LM) a nadto dvakrát prohrál ve finále (Světlovlasý šíp v každém z těchto sedmi finále trefil do černého), vyhrál premiérový ročník Interkontinentálního poháru. Sám Don Alfredo byl 5x vítězem krále střelců a 2x získal Zlatý míč. Ta bilance je až neuvěřitelná.

To poslední vítězné finále v r. 1960 vešlo do dějin jako jedno z nejkrásnějších. Eintracht tehdy v SF vypráskal Rangers 6:1 a 6:3, Real si dvakrát poradil s Barcou shodně 3:1. Finále skončilo v poměru 7:3 pro Real, když di Stéfano vsítil 3 branky vítěze (4 přidal Puskás). Fotbal to byl podle pamětníků jak z jiné planety a di Stéfano předvedl výkon snů. V témže roce deklasovali v premiérovém finále Interkontinentálního poháru, hraného na dva zápasy, Peňarol. Po bezgólové remíze v Montevideu to bylo v odvetě už po 9 minutách 3:0 a hostům bylo z toho, co s nimi baletní mistři v bílém prováděli, do breku. Za 5:1 pak byli ještě rádi.

To už ale začala jeho hvězda pomaloučku upadat. Dva roky na to sice přivedl Bílý balet opět do finále PMEZ, ale vedení 3:0 v něm neudrželi a nakonec se radovala Benfica. Ještě v 38 si zahrál poslední finále této nejprestižnější evr. soutěže, ovšem přestárlý tým (Puskás 37, Gento 31, Santamaría 35...) nestačil na mladé pušky z Interu Milán, který se probránil k zisku trofeje.

Do Stéfano si zahrál i ve filmu. V dokumentu Fotbal a já prezentuje sám sebe, což mělo takový ohlas, že přijal roli i ve filmu hraném. Hraje v něm fotbalistu, jehož těsně před důležitým utkáním unesou únosci najatí soupeřem. Když pak byl s Realem v r. 1963 v Caracasu, musel si myslet, že má dejà vu. Jednou na dveře jeho hotelového pokoje zaklepali čtyři borci v uniformách, že prý je má doprovodit k výslechu k nějaké pašerácké záležitosti. V autě dostal pásku na oči a radu, ať se moc neškube, jinak je po něm. Šlo o příslušníky Národně osvobozenecké fronty Venezuely. Trauma prožil di Stéfano jen v prvních desítkách minut, pak to bylo na pohodu. Únosci na sebe chtěli jen upozornit, což se jim podařilo. O nic víc jim nešlo. Po dvou dnech ho pustili na svobodu, aniž by utrpěl nějakou újmu.

Jeho kariéra se blížila ke konci. Na klubové úrovni dosáhl všeho, na reprezentační mu pšenka nekvetla. Je jedním z těch několika mimořádných fotbalistů, kteří si nikdy nekopli na MS. Holt smůla. Dovést Španěly k triumfu na světovém šampionátu, kdo ví, zdali by toho Pelého přeci jen nepředstihl...

Epilog
V 64. roce se rozloučil s Realem a odešel ukončit kariéru do Espaňolu. Hned poté se vrhl na dráhu. Trenérskou. Staré známé pravidlo, že výborný fotbalista nemusí být i výborný trenér, popřel všemi deseti. S River Plate, resp. s Bocou vyhrál argentinskou ligu, s Valencií tu španělskou, navíc s ní přidal zisk PVP, s Realem se dostal do finále této soutěže.

A sbíral pocty a ocenění. V roce 1989 obdržel Superzlatý míč pro nejlepšího hráče posledních třech desetiletí. Ve všech anketách na přelomu tisíciletí byl vybrán mezi nejlepší hráče historie, prakticky vždy se umístil v první pětce. Mnozí ho stavějí i nad samotného Pelého, každopádně střídání stráží těchto dvou velikánů je víc než symbolické. Do příchodu výtečného Brazilce dostával nejlepší hráč týmu dres s číslem 9. S ním zářil i di Stéfano. Díky Pelému se pro mnohé posvátnou stala 10. A tak předal nejlepší hráč, který kdy hrál s devítkou na zádech, pomyslné královské žezlo nejlepšímu hráči s desítkou. PS: Za svou kariéru odehrál Alfredo di Stéfano 661 utkání, v nich vstřelil 484 gólů, např. v PMEZ je ta bilance 60/49! A v La Lize? 282/216. Takový Raúl v ní má bilanci 550/228... Don Alfredo byl zkrátka a dobře největší. Král. Král Královského klubu, jehož je čestným prezidentem..

Úspěchy:
Hráčské:
5x vítěz PMEZ (1956, 1957, 1958, 1959, 1960), 1x vítěz Interkontinentálního poháru (1960), 2x vítěz argentinské ligy (1945, 1947), 4x vítěz kolumbijské ligy (1949, 1951, 1952, 1953), 8x vítěz španělské ligy (1954, 1955, 1957, 1958, 1961, 1962, 1963, 1964) 1x vítěz kolumbijského poháru (1953), 1x vítěz Copa del Rey (1962), 1x vítěz Copa América (1947);
2x Zlatý míč (1957, 1959), 1x nejlepší střelec argentinské ligy (1947), 2x nejlepší střelec kolumbijské ligy (1951, 1952), 5x nejlepší střelec španělské ligy (1954, 1956, 1957, 1958, 1959), 2x nejlepší střelec PMEZ (1958, 1962),1x nejlepší střelec Copa América (1947)
Trenérské: Boca Juniors 1x vítěz argentinské ligy (1969), River Plate 1x vítěz argentinské ligy (1981), Valencia CF 1x vítěz španělské ligy (1970/71), 1x vítěz Poháru vítězů pohárů (1979/80), Real Madrid 1x vítěz španělského Superpoháru (1990).

Autor: články čtenářů / Puskas
Počet zobrazení: 6298
Komentáře (236 / 0 nových)
j_mrazik
04.03.2013 11:19
#
Když tak koukám na nějaký starý záběry, tak mám takový pocit, že ta doba byla prostě černo-bílá. Ale je zajímavý, že středověk a dřívější doby mám v hlavě zase barevný.
Rssa
04.03.2013 11:21
#
To dělá Gladiátor nebo Robin Hood: Král zbojníků
j_mrazik
04.03.2013 11:22
#
A Amadeus.
minoLFC
04.03.2013 22:26
#
jo gladiator to bol stredovek
fenixLFC
04.03.2013 23:06
#
smazaný uživatel
05.03.2013 10:22
#
"středověk a dřívější doby"
smazaný uživatel
04.03.2013 13:47
#
SuperFrankie
04.03.2013 16:25
#
Neuro
04.03.2013 11:20
#
článek si přečtu navečer ale často mě napadlo co by takoví fotbalisti dokázali s dnešní "fotbalovou technologií".. když tohle svedli v hadrákách tak co by uměl Pelé a jemu podobní v dnešních kopačkách kde je pomalu i počítač..
oli9
04.03.2013 11:31
#
zas andruhou stranu, taktika a obrana tenkrát a dnes se nedá srovnávat
oli9
04.03.2013 11:35
#
Skvělá technika ty narážečky a patičky paráda. Vidim s ním video poprvé a

já bych chtěl vidět kdyby spolu hráli v nejlepších letech Zidane, Messi, Ronaldo ,Matthäus, maradona, Pelé , Platini, Zico, Eusébio, Masopust, di Stéfano , Cruijff, Van Basten a podobní .. co by to bylo za neuvěřitelný fotbal nebo za trapas
smazaný uživatel
05.03.2013 15:05
#
podle mě trapas jako svině protože by byli věčně rozhádaný.Moc dobrej fotbalistů ,moc velkých eg
valloire
04.03.2013 12:14
#
Tu pasáž o přestupu,i když je lehce přibarvená,by si měli přečíst fanoušci Barcelony. Aby tu potom nepsali bludy opsané z jejich webu. Bylo diletantství tehdejšího vedení,jenž vyjednávalo s klubem,který tehdy neměl na něj práva. Barcelona ho chtěla taky kvůli tomu,že byly pochybnosti o další kariéře Kubaly. A když už byl Di Stéfano ve Španělsku,pokusil se prezident Barcy prodat práva na něj Juventusu,aniž by o tom Alfrédo věděl. Čímž ho samozřejmě naštval. A ano,trenérovi Daučíkovi se nelíbil výkon Di Stéfana za Real v přípravných zápasech a měl ho za příliš kontroverzního hráče. Následně došlo vedeni Barcelony k závěru,že když mají uzdraveného Kubalu,nepotřebují Di Stéfana. Žádný Franco. K tomu MS 62 bych dodal,že Di Stéfano na něm byl,ale nehrál,protože byl zraněn. Naše štěstí.
X-bano-X
04.03.2013 12:47
#
"V polovině 40. let můžeme konstatovat jednoznačné vazby Realu Madrid na mocenskou sféru. Zároveň je však třeba zdůraznit, že v té samé době nedisponoval Real významnějšími ekonomickými zdroji. Když se Santiago Bernabéu v roce 1944 rozhodne vybudovat nový stadion, dlouho to vypadá, že žádná banka nebude ochotná klubu peníze na jeho záměr půjčit. Nakonec však Real půjčku získá a to v hodnotě dvou milionů peset od Obchodní a průmyslové banky (Banco Mercantil e Industrial), která byla považována za finanční instituci mající blízko ke straně Falanga. Podle Phila Balla však nelze dokázat, že by klub dostal od banky nižší úrokovou sazbu, ačkoliv i tato možnost je ve hře. Klub se brzy finančně stabilizuje a zaznamenává masivní příchod členů. Jeho řady posilují příchodem nových hráčů. Celý proces návratu na výsluní je pak korunován příchodem Alfreda di Stéfana v roce 1953, který se brzy svými výkony na hřišti má nesmazatelně zapsat do historie klubu. U přestupu plavovlasého záložníka je však třeba se na chvíli pozastavit, protože jeho příchod do Realu Madrid má značný podíl na všech nařčeních Realu z protežování režimem.

O služby mladého Argentince se totiž neucházel jen Madrid, ale ne nečekaně i jeho největší sok z Barcelony. Barcelonský klub prý za hráče přezdívaného Blonďatý šíp nabídl větší obnos peněz, než Real Madrid a zcela jistě také hráče první kontaktoval. Tehdy se však podle některých zdrojů do celé věci vložila fotbalová federace a vláda, jež se pokoušely prezidenta katalánského klubu zastrašit. Byl údajně zatčen v jednom madridském hotelu a pak si vyslechl výhrůžky, že pokud Barcelona hráče nepřenechá Madridu, jeho továrna na textil bude podrobena velmi drsným daňovým kontrolám. Real prý navíc vyrukoval s dokumentem, který měl dokázat, že má na Argentince přednostní právo. Po protestech katalánského klubu nakonec federace předkládá řešení, podle kterého by di Stéfano hrál střídavě za oba kluby vždy po jedné sezoně. Barcelona pochopitelně s návrhem federace nesouhlasí a svůj podíl nakonec prodává Realu Madrid. V myslích příznivců barcelonského klubu však od té doby zůstává hořkost a neuhasitelné přesvědčení o tom, že Real Madrid jednal v těsném sepětí s politickou sférou."
Ospravedlňujem sa autorovi,že som to použil bez jeho súhlasu, ale nedalo mi.
A teraz milý valloire si zisti kto to napísal, potom si vraz facku zľava, prečítaj si to a vraz si ju aj sprava. Potom pekne do kúta žužlať biely dresík.
krleš
04.03.2013 12:50
#
tento koment nechápu. Něco sis našel někde na netu nebo v knížce a "překopíroval" to tady..... hm a co.
X-bano-X
04.03.2013 12:59
#
To je reakcia na valloireho a našu diskusiu na ktorú on poukázal v svojom poste. A nie nenašiel som si to v nejakej knižke. Ide o to kto to písal a nie kde to písal. Ide o osobu miestnou španielskou komunitou dosť považovanú. Sú to veci vybrané zo zahraničných článkov o danej dobe. A ta časť ohľadom Di Stéfana je ako tak pozerám zaznamenaná celkom odlišným spôsobom, čo ľudia zaujímajúci sa o španielsky futbal dobre vedia. Ide skôr o to, že topiaci sa aj slamky chytá a valloiremu zpod tej vody trčí len temeno, tak sa tu snaží a snaží a.......
madridcan
04.03.2013 13:01
#
Jakub, Alegre alebo Doktor?
X-bano-X
04.03.2013 13:03
#
Ani jeden zameral by som sa na komunitu z Madridu
madridcan
04.03.2013 13:08
#
Aha, tak to je potom jasne. Jakuba som myslel kvoli tomu, lebo on sa tejto teme velmi rad venuje. A chodil tu dakedy, ale aj z neho sa stal zaujaty clovek. Alegre by vedel o tom pisat a Doktor sa mozno tomu v minulosti tiez venoval. Ale ked vravis, ze z Madridu, tak uz viem presne.
X-bano-X
04.03.2013 13:15
#
Nikdy by som sem ako protivahu nedal niečo čo napísal fanúšik Barcelony, to by zaváňalo neobjektivitou. Toto je z pre mňa osobne najlepšie spracovaného článku aký som kedy k danej téme čítal.
alcantara
04.03.2013 13:17
#
Este tunak mal nejaky clanok coby nezaujaty autor.
X-bano-X
04.03.2013 13:33
#
nj tunák je elita, čo si budeme nahovárať.
zidane78
04.03.2013 13:07
#
v jednom kuse placete ze vam Madrid ublizuje tak uz preco sa neodrhnete ale to by katalansko muselo mat gule vsak?
zidane78
04.03.2013 13:10
#
v konecnom dosledku pravda je taka ze Real aj Barca sa navzajom potrebuju...
X-bano-X
04.03.2013 13:12
#
Čo je samozrejme pravda.
X-bano-X
04.03.2013 12:52
#
*zprava
Marinik
04.03.2013 13:19
#
A to má být jako co? Ty pasáže, kde věty začínají "prý", "údajně" nebo "podle některých zdrojů" máme považovat za fakta? Člověče, to je trochu trapas...
X-bano-X
04.03.2013 13:30
#
Trapas je skôr to, že si naivne myslíš že ti niekto dá na udalosti tej doby priamu odpoveď. Slovo údajne sa uvádza z dôvodu že trebárz vyhrážanie sa prezidentovi Barcelony potvrdil len prezident Barcelony, Falangu v šatni Barcelony potvrdili len hráči Barcelony a z Falangy to prekvapivo nepotvrdil, žeby nikto nemal odvahu sa na to spýtať? V režime diktatúry? Ale prosím ťa. Napojenie banky na Falangu ti tiež nikto nepotvrdí zo zrejmých dôvodov. Di Stéfano mlćí. Na priamu otázku odpovedá slovami - "vtedy bola ťažká doba a pamätám si to len hmlisto..." Hold je tam napísané údajne, tak sa s tým zmier
Marinik
04.03.2013 13:33
#
No právě, přesné informace nemáš, tak tu aspoň nikomu neříkej, aby si nafackoval...
X-bano-X
04.03.2013 14:05
#
to je snáď vtip a ty si bol prvý z milióna? ufff
valloire
04.03.2013 13:36
#
Tak když jsme u té falangy v šatně...Víš o tom ty chytrej,že 2 hráči to později popřeli? Escola a Balmanya.
X-bano-X
04.03.2013 14:06
#
áno viem o tom, tak ako viem že to zvyšok nepoprel. Alebo teda spochybňujeme aj toto tvrdenie? Valloire už si smiešny(teda nie že by to začalo týmto tvrdením, ono sa to s tebou vlečie už dlhšie)
valloire
04.03.2013 14:31
#
Takže já jsem směšný... 2 hráči později promluvili o tom,že jim nikdo nevyhrožoval a žádná falanga v šatně nebyla. To je fakt. Nebo byli podle tebe zastrašení i oni nebo jak to vysvětlíš? Ale já jsem směšnej...
X-bano-X
04.03.2013 14:47
#
Ak niečo tvrdí 20 ľudí a dvaja to poprú, budeme podľa tradície-vždy a všade proti Barcelone- veriť tým dvom.
valloire
04.03.2013 14:58
#
ty vole,on nepřestane... Jde o to,že to je smyšlená historka. Ti hráči o tom nemluvili,dokud někdo..nevymyslel tu verzi s Guardia Civil v poločase v šatně. Prča je,že GC tam měli údajně jít kvůli katalánštině,kterou se nesmělo mluvit. Ten zákon byl ale zrušen už v r.42. No a v poločase byl stav 8-0....A Escola potom promluvil o tom,že je to nesmysl.
X-bano-X
04.03.2013 15:02
#
valloire
04.03.2013 15:03
#
chápu
X-bano-X
04.03.2013 15:12
#
Ono na tieto nezmysly ja nemám slov. Ako by som ťažko niečo povedal na vetu "guma zo zodranej pneumatiky sa používa pri kvasení pivo kvôli chuti" tak nič nemôžem povedať na toto. Proste je to rovnaká blbosť. Rozdiel je len v tom, že tomu čo som napísal nikto neuverí, tá tvoja blbosť niekoho zaujať môže
valloire
04.03.2013 15:32
#
Typický. Voláte po argumentech a když se vám dostanou a nehodí,začnete mlýt z cesty a přehazovat téma. Pk se ale nediv,že jsem chodím spíš provokovat. Tohle je jako házet perly sviním. Místo aby ses to pokusil nějak vyvrátit nebo na to něco namítnout,napíšeš to co jsi napsal...
X-bano-X
04.03.2013 17:29
#
heh tak inak NC bol ako jediny v celom Katalánsku miestom kde ľudia hovorili katalánsky, keďže to by musel byť zatknutý každý človek na štadióne ak by to chceli sankcionovať. Preto tam CG prakticky nechodila - nemala páky na to ako to vyriešiť.
"V roce 1943 se Real Madrid a Barcelona střetli v semifinále poháru, tehdy pojmenovaném Copa del Generalísimo. Zápas na Les Corts vyhráli jednoznačně barcelonští poměrem 3-0. Do historie nepřátelství mezi oběma kluby se však zapsal až zápas odvetný. Tehdy údajně do kabiny Barcelony před samotným utkáním vešel jeden z vedoucích činitelů zodpovídajících za bezpečnost a pohrozil hráčům slovy: „Nezapomeňte, že někteří z vás hrajete jen díky velkorysosti režimu, který zapomněl na váš nedostatek patriotismu.“ Jiné zdroje tvrdí, že si rozhodčí před utkáním předvolal kapitána Barcelony. Podle jiných informací zase policie vnikla do šatny o poločase, když hráči Barcelony rozhořčení výkony rozhodčího odmítali nastoupit k druhé půli utkání a hrozila jim zatčením, pokud hrát nepůjdou. Real Madrid nakonec utkání vyhrál vysokým skóre 11-1. Špatným výkonem Barcelony to prý nebylo. Katalánský tým podle očitých svědků jednoduše nehrál. Hovoří se také o zcela zaujatém výkonu rozhodčího ve prospěch Realu. Verzí tedy existuje několik. Historik Eduardo González Calleja přitom zdůrazňuje, že tento případ intervence politiky do fotbalu způsobil samotnému klubu vážné problémy."
Toľko k tvojej polčasovej návšteve CG. Myslím si že dobre vieš, že verzií onej udalosti je viacero, všetky však majú jeden spoločný menovateľ a to zásahovanie do zápasu jednak zo strany rozhodcu(samotný polčasový výsledok je smiešny) a jednak zo strany vládnucej moci. Či už pred zápasom alebo cez polčas.
valloire
04.03.2013 17:53
#
nemusíš mi ten článek tady dávat. Já ho četl,ale četl jsem i jiný...Dám radši na podrobnosti,fakta a výpovědi,než na spekulace a nepodložené domněnky. Mimochodem,de facto tvrdíš,že to,co napsal Puskás,neodpovídá.
X-bano-X
04.03.2013 19:07
#
Presne tak. Puskas použil v danej pasáži jednu verziu, práve tú, ktorá robí v tomto spore z Realu anjela. Ak by použil obe verzie, článok by mal inú výpovednú hodnotu. Čo je proste blbosť už len z dôvodu že zmluvu zamietli/zdržali na zväze. Kto iný je povolanejší všetko vysvetliť ak nie Di Stéfano, ktorý aj po tých dlhých rokoch tvrdí že si to nepamätá......ak by to bolo tak ako tvrdíš, Di Stéfano by nemal problém povedať "pravdu" a potopiť Barcelonu. Ale keď ani ako klubová legenda nepotvrdil verziu Realu.......
valloire
04.03.2013 19:33
#
Jenže jde o to,že Real měl podepsanou smlouvu s Kolumbijci a Barcelona s Riverem. Do vyřešení tohohle konfliktu Barcelonská smlouva byla na svaze pozdržena. Do toho pak vstoupila FIFA a pověřila bývalého prezidenta špan.fotb.federace jako prostředníka. A ten rozhodl,jak rozhodl. 2 roky Real,2 Barcelona. Zbytek už jsem psal. A Puskásovo verze,které dal asi po nějakém vyhodnocení přednost,je daleko logičtější než všechny ty domněnky z té vaší.
X-bano-X
04.03.2013 22:59
#
Real ale nemal s hráčom podpísanú žiadnu zmluvu, v čase kedy bola zmluva Barcelony už na zväze tj. zväz nevedel o žiadnej prekážke, ktorá by bránila schváleniu zmluvy s Barcelonou.....ďalej to už poznáme......zmluva ležala na zväze až pokiaľ Real nepodal "námietku" a zmluva Barcelony bola zrušená........hold to s tou bielou históriou nebude také biele. Kór ak by sme sa chceli zaoberať aj tým čo sa "údajne" udialo predtým resp. čo znamenala návšteva SB na zväze, ktorý viedol v tom čase poskok Falangy. Tej istej Falangy, ktorá vlastne odklepla úver na stavbu štadiónu a ktorá naštartovala zlatú éru RM. Hmm nejak to do seba začína zapadať ako puzzle.
valloire
05.03.2013 11:33
#
Děláš si srandu? Fakt to chce použít mozek. Jak může svaz říct,že smlouva je platná,když je uzavřená s klubem,který NEMÁ na hráče práva? Vyvrať mi to. Jinak asi takhle,nehodlám se s váma už do budoucna bavit o nějakejch argumentech. To,co tu předvádíš ty a ten tupec roman mě utvrzuje v tom,že vás se dá pouze provokovat. Protože jakmile se někdo jen dotkne tý vaší Barcelony,tak skáčete jak čertík z krabičky. Ublížený,ostatně jako klub,kterýmu fandíte.
X-bano-X
05.03.2013 12:24
#
A ty rozumieš že zväz tú zmluvu zrušil až na námietku Realu? Do námietky Realu zväz nemal so zmluvou žiadny problém. Ale to odmietaš pochopiť ty, pretože to by naznačovalo spojenie zväzu s SB čo by ti nabúralo tú ružovú realitu ohľadom RM. Toto nemá význam.
valloire
05.03.2013 13:04
#
Pochop už konečně,že Real měl taky svou smlouvu. S Millonarios. Která byla tedy ta platná? FIFA potom uložila klubům,aby se dohodli. Váš prezident i na základě výkonů DS se pokusil bez vědomí DS prodat práva od Riveru Juve a nakonec byl rád za to,že Real zaplatil dvojnásobek toho,co dala Barca Riveru.
zidane78
04.03.2013 13:38
#
Stalo sa to a ja ako fanusik RM to proste beriem ako fakt ktori sa nezmaze ale spominat to a pouzivat ako vyhovorku v dnesnej dobe je min. pre mna usmevne hm
X-bano-X
04.03.2013 14:07
#
Výhovorku v dnešnej dobe? Kto to používa ako výhovorku a v akej súvislosti?
valloire
04.03.2013 13:33
#
1.,, Real začal zbierať jednu trofej za druhou a nie preto, že bol pri moci Franco, ale pretože sa Real ubral správnym smerom a začal tvoriť a predvádzať niečo čo celé Španielsko a svet chcelo. Všetci boli uchvátení ich hrou vrátane Franca a preto je absurdné hovoriť, že Real je Francov tím.
A tu sú všetky dôvody prečo Real Madrid je svetovým tímom a nie Francovým.
-17 titulov v Španielskej lige, keď Franco nebol pri moci
-9 titulov v Cope pre Barcelonu keď bol Franco pri moci k 6 titulom pre Real
-2 tituly v UEFA championship, ktoré Franco nemohol nijako ovplyvniť
-3 medzinárodné tituly pre rovnaký dôvod
-9 titulov v Lige Majstrov pre rovnaký dôvod
To máme spolu 40 dôvodov prečo by sme túto lož nemali šíriť ďalej, aby tomu niekto neuveril, kto o tom nevie nič." z webu FCBarcelona.cz
A jestli to financování Realu jako důkaz sepjatosti klubu s Francem,tak se někdy mrkni na to,jak jste stavěli svůj stadion...

2: Na tebe jsem čekal...jo,ten článek je z webu(neoficiálního)Realu. Ale napsanej je stylem catalunya. A není tam,možná schválně,všechno. V době,kdy zástupci Barcelony jednali s Riverem,neměl River práva na Di Stefana podle smlouvy s Limy (FIFA a Kolumbie). Podle této smlouvy měl práva na hráče do 31.12.1954 Millonarios. Poté se měly práva na hráče vrátit do jejich původních klubů. Tudíž je jasné,že Barcelona jednala s klubem,jenž v té době NEVLASTNIL práva na DS.
Trochu bano používej mozek a čti mezi řádky,abys věděl,jak to asi mohlo být. Co je logický,a co ne a je to polopravda autora. A teď do kouta a žužlat dres,ty facko. Někdy udělám samostatný článek o přestupu nejen Di Stéfana,ale i Kubaly a to se budeš divit,protože ona ta historie není ani trochu černobílá,je to něco mezi a je víc bílá,než si myslíš.
X-bano-X
04.03.2013 14:01
#
hh napísaný štýlom catalunya Takže akonáhle autor hoc madridista celým srdcom, napíše niečo, čo pánovi nie je po chuti, je to článok catalunya.
Argumenty článku zo stránky Barcelony by som zmietol zo stola pár vetami, ale spomeniem len 1. Franco od nástupu k moci podporoval armádny klub Atletico, ktoré čuduj sa svete v tej dobe získavalo tituly. Neskôr sa preorientoval na RM a čuduj sa svete RM začal získavať tituly. V článku na barcelonskom webe sa však počítajú roky od nástupu Franca a nie od začiatku podpory RM, čo je celkom nepomer. Neviem či sa na hlúpeho len hráš alebo si naozaj hlupák, ale predstavuješ si to ako hurvínek válku. Nad národnými futbalovými federáciami sú UEFA a FIFA. Ak by došlo k porušovaniu pravidiel v takom rozsahu že by lepšie mužstvo nevyhrávalo zápasy pravidelne, tak by federácia bola z organizácií vylúčená čo by frankistickej propagande nijako neprospelo. A tie medzinárodné tituly sú snaď vtip. Už len kvôli Di Stéfanovi je to argument hodný úsmevu, rovnako ako argument že Real získal 17 titulov keď Franco nebol pri moci? A? Čo má s Francom spoločné Zidane, Figo, Iker, Ronaldo či Carlos?
Viac ako to s kým Barcelona rokovala, by ma zaujímal dôvod prečo podpísané zmluvy ležali na zväze tak dlho až Real vzniesol námietku Alebo cez Real prechádzali všetky zmluvy? Vidí snáď nejaký iný klub zmluvy cudzích hráčov s cudzími klubmi? Akože to bolo? História je viac biela ako sa zdá?
zidane78
04.03.2013 14:08
#
To snad nemyslis vazne? Chces povedat ze keby nebolo Franca tak RM neziska ani jeden titul resp. vsektky tituli co ziskal za cias Franca boli ovplivnene? Cele je to smiesne a detinske a o to viac ze sa to vytahuje dnes...
valloire
04.03.2013 14:19
#
On to právě myslí vážně. Že je to dětinský,na to ani nepomyslel.
X-bano-X
04.03.2013 14:23
#
To som nikde a nikdy nepovedal. A odpoveď sa nikdy nedozvieme. Otázok je pár. Dokázal by Real bez Di Stéfana vyhrať ligu a tým pádom sa vôbec kvalifikovať do EPMZ(keďže tam sa kvalifikoval len víťaz ligy)? Ak by bez neho vyhral ligu, dokázal by bez najlepšieho strelca vyhrať EPMZ? Toľkokrát po sebe? Odpovede sa nikdy nedozvieme ale tie polopravdy ktoré tu šíry jeden nemenovaný človek mi prídu VIAC AKO ÚSMEVNÉ(ako sa hovorí u nás)
zidane78
04.03.2013 14:13
#
Beriem ze na nejake zapasy mohol mat vplyv ale ze ovplyvnoval cele roky a kazdy jeden titul tomu neveria ani v Barcelone...
valloire
04.03.2013 14:13
#
V tom článku nejsou všechna fakta,takže to budí trochu jiný dojem. Proč tam není,že River na základě smlouvy z Limy neměl práva? A je toho víc. Zbytek,co píšeš jsou prostě spekulace. To je samý Atletico bylo oblíbené-titul. Real oblíbený-titul. Barcelona neoblíbená-titul 45,48,49,52,53...divný ne? Spíš byste si měli přiznat to,že sportovně jste na Real potom neměli a ne hledat nějaký trapný výmluvy,proč máte málo titulů. Co v 80.letech? Franco dead a za Barcelonu hrají největší světová esa. A realita? Nejmocnější klub té doby(dle dobového tisku) Válcuje nejen Real,ale i Bibao,San Sebastian,Gijon....Na co to svedem? To jsou všechno fakta,ne ty vaše domněnky a budovná pověst ublíženého klubu.
X-bano-X
04.03.2013 14:18
#
Prečo sa obhajuješ tým že útočíš na Barcelonu? Najsilnejší klub tej doby bol Athletic Club. Pozrime sa koľko titulov získal za vlády Franca. Alebo vyradenie konkurencie z boja o titul je ehm správny ťah?
valloire
04.03.2013 14:25
#
Já mluvím o celé historii. Bilbao bylo nejsilnější klub do té chvíle,než mohli hrát za kluby cizinci. To nemá s Francem nic společnýho. On sám se o fotbal dle jeho životopisu nezajímal. Je to pouze věc sportovní.
X-bano-X
04.03.2013 14:40
#
Ešte taká poznámočka. Mal by si si ujasniť čo sú 70 roky, 80 roky......pokiaľ viem Erreala valcovala nie len Barcelonu ale aj Real a v sezóne 81-82 na druhom mieste po Erreale skončila Barcelona a až potom ten madridský "válec" ktorý ju tak valcoval......a ta poznámočka o málo tituloch.....neviem či je vo vyspelej futbalovej Európe klub, ktorý bez "pomoci" dosiahol v lige na toľko titulov ako Real. Barcelona sa v tomto smere nemá vôbec za čo hanbiť.
valloire
04.03.2013 14:51
#
V 82 připravil o titul Barcelonu Real,když jí porazil v předposledním kole 3-1. Následující sezonu třeba skončila Barcelona až 4. Real většinou bojoval o titul do posledního kola,narozdíl od Barcy. V 81 rozhodoval brankový rozdíl a Realu chyběla minuta,aby byl mistr místo Sebastianu. V 83 stačilo,aby Santillana proměnil tutovku,když brankář Valencie vykopl míč na brankové čáře. Barcelona znovu vyhořela. S Maradonou,Schusterem a 15 reprezentanty.
X-bano-X
04.03.2013 15:07
#
Čo nemení nič na to, že ten "válec" skončil až tretí, že? Podľa logiky predchádzajúcich príspevkov a za predpokladu nemenného postavenia prvých 3 tímov až do konca by sme mohli prehlásiť, že Real valcoval Barcelonu, hoc skončil až tretí A Getafe zas Real. hmmmm tá logika veci je kúzelná.
valloire
04.03.2013 15:29
#
Jeden rok skončil za Barcelonou.
Inter Eterno Amore
04.03.2013 12:24
#
Krásny článok ... ďakujem autorovi za príjemné čítanie
Babacar:)
04.03.2013 12:31
#
A já se přidávám
valloire
04.03.2013 12:49
#
holt to musím napsat znovu - super článek
smazaný uživatel
04.03.2013 12:29
#
Pokud je Di Stefano nejlepší evropský hráč do roku 1989, myslíte že tu od té doby byl někdo lepší? V úvahu připadá asi jenom Van Basten, Zidane, Messi, Ronaldo a CR7...gólově Messi strčí do kapsy všechny, ale neposoudím jak moc je celkově lepší než ten Di Stefano...
valloire
04.03.2013 12:34
#
To byla ale jenom jedna anketa. V těch zbývajících býval vyhlašován jedničkou Pelé.
božský John
04.03.2013 12:36
#
Nezapominej třeba i na hráče, co hráli dozadu....Maldini,Deschamps, Buffon....bejt nejlepší neznamená dát nejvíc gólů
homeles8
04.03.2013 12:50
#
smazaný uživatel
04.03.2013 13:48
#
anonym
04.03.2013 19:25
#
Když už jde o Real, tak bych nezapomínal na Redonda.
božský John
04.03.2013 12:36
#
Nezapominej třeba i na hráče, co hráli dozadu....Maldini,Deschamps, Buffon....bejt nejlepší neznamená dát nejvíc gólů
homeles8
04.03.2013 12:50
#
kubys
04.03.2013 12:40
#
Tak ono záleží podle jaké optiky se to posuzuje, podle mě nebyl teda ani nejlepší evropský hráč do roku '89.
smazaný uživatel
04.03.2013 12:32
#
Krása.
krleš
04.03.2013 12:36
#
No proto Puskási.
madridcan
04.03.2013 12:54
#
Najlepsi partak autora clanku Idem si na tom zgustnut aj ked jeho prestup ma zaujimavu historiu no...a prave kvoli tomu sa tu snad diskusia nezvrtne. Uz stacilo pod Santiagom Bernabeuom.
marty9637
04.03.2013 13:21
#
Vy se té diskuze bojíte jak čert kříže.. Ale od toho diskuze jsou, nejsou tu od toho, aby se komentující objímali a chválili se za názor.
madridcan
04.03.2013 13:24
#
Preco by som sa jej mal bat? Fanusikovia Barcelony aj fanusikovia Realu maju na to vlastny nazor. Mam sa bat ako cert kriza diskusie o tom, ze ci je lepsi Messi alebo Cristiano? Ci je lepsi Barca a Real? Ci je lepsi Victor alebo Iker? Je to vsetko rovnake, neni sa coho bat Ide len o to, ze prave pod takymto elementom by sa ta diskusia zvrtnut nemusela...
marty9637
04.03.2013 13:29
#
Nevím proč by nemohla.. Diskuze ten článek neovlivní.
madridcan
04.03.2013 13:33
#
Tak nech sem niekto hodi overene a zarucene informacie a nie len dohady
marty9637
04.03.2013 13:35
#
Jaká fakta? Fakta z té doby neexistují.. Budeme se tedy o té době bavit raději "v mlze", nebo raději vůbec?
madridcan
04.03.2013 13:37
#
V mlze
marty9637
04.03.2013 13:38
#
Špatný je, že to "v mlze" se líbí jen jedné straně.
madridcan
04.03.2013 13:44
#
Tej, ktora sa s tym ani po polstoroci nezmierila, ze to proste tak dopadlo.
marty9637
04.03.2013 13:46
#
Ta, která si na tom postavila celou historii, a která si právem říká "víc než klub"..
madridcan
04.03.2013 13:51
#
No co ja viem. Pod tymto heslom by som si predstavil daco ine ako to, co nam je casto predvadzane, ale budiz...
alcantara
04.03.2013 13:52
#
Co nam je predvadzane?
marty9637
04.03.2013 13:54
#
Fakt?
alcantara
04.03.2013 13:56
#
Jo, a hlavne si uvedom, ze dnes zijeme v trochu inej dobe, ako 50-60 rokov dozadu.
madridcan
04.03.2013 13:59
#
dobre
valloire
04.03.2013 13:47
#
Samozřejmě asi nám,ty co jsi neutrální,že? Nemyslíš ale,že mlha je spíš údajně,prý,asi což používá druhá strana? Barcelona tehdy nemohla vědět,co přesně se z DS stane. Měli Kubalu...A tak je potom nutno poukázat na ošklivý Real,který s pomocí vlády přetáhl DS a tím zahalit do mlhy ten fakt,že se ho prostě a jednoduše sami vzdali.
marty9637
04.03.2013 13:50
#
To je ta mlha, oficiální historka.. Ale okolnosti napovídají, že to mohlo být jinak. Důkazy z té doby samozřejmě neexistují, svědkům nevěříš.. Di Stefáno si na to "nemapatuje"..
valloire
04.03.2013 14:01
#
Hele,já si samozřejmě nemyslím,že by Real jednal nějak v rukavičkách.To ale ani Barcelona. Okolo toho přestupu je mnoho nejasností,ale nějakej názor si normální přemýšlející člověk udělá. Jde o to,že ty obvinění ze strany víc než klubu jsou docela směšný a že ta pravda bude někde uprostřed. Podle nejen mě prostě Barcelona ten souboj s Realem o DS prohrála ne přičiněním nějakýho Franca,ale protože jednala diletantsky. Česky řečeno to posrali. A nějaký pozdější řeči o zastrašování atd. jsou jenom taková berlička.
marty9637
04.03.2013 14:07
#
Co já vím, tak protesty k tomu, aby hrál Di Stefáno za Madrid měli barcelonští fanoušci hned v těch prvních vzájemných zápasech.. Klub se od toho distancoval, dal od něj ruce pryč. Klidně to diletantství nemohlo být.
valloire
04.03.2013 14:18
#
DS nastoupil za Barcelonu k přípravným zápasům a neoslnil. Hrál za Real a vyhořel. Vedení se toho prostě zaleklo,to je vše.
X-bano-X
04.03.2013 14:19
#
jj bolo to presne tak
marty9637
04.03.2013 14:19
#
Ty do toho tak krásně vidíš.. Mohl bys mi třeba ještě říct, jak to tady bylo s agenty STB?
X-bano-X
04.03.2013 14:26
#
Pán totiž o tom v sedemdesiatych rokoch čital v tlači ako sme sa nedávno dozvedeli. Preto by ma zaujímalo čo vedie 40+ ročného človeka(skôr 50+) k celodennému sedeniu na EF
valloire
04.03.2013 14:31
#
Co k tomu vede tebe. Nebýt tvých reakcí,dávno doma nejsem..
valloire
04.03.2013 14:27
#
Docházejí argumenty? Co do toho pleteš STB?
marty9637
04.03.2013 14:31
#
Je to podobná situace. Není dostatek důkazů k tomu, aby se člověk mohl nějak vyjadřovat podle dostupných reálných informací. Jsou jen spisy, které zanechal totalitní režim a pak tehdejší svědectví.
valloire
04.03.2013 14:34
#
Tohle podobná situace není ani náhodou. Byla by,kdyby např. na Spartě tvrdili,že mají málo titulů,protože je zastrašovalo STB a protěžována byla Dukla a nikdo jiný pomalu nesměl tu ligu vyhrát. Něco podobnýho předvádí na Barceloně.
X-bano-X
04.03.2013 14:43
#
Heh tak o tom že by v Barcelone tvrdili že majú málo titulov kvôli tomu že boli zastrašovaní počujem po prvý krát. Ono sa tvrdí že Real má naopak toľko titulov, kvôli protežovaniu od režimu........
Marinik
04.03.2013 13:27
#
Jenže diskuze typu "Každý vytáhne vlastní verzi a bude ji prosazovat" jsou o ničem, ačkoliv zde hojně praktikované...
alcantara
04.03.2013 13:29
#
Tak aj prvy pesetero musi niekto byt, ma tu cest.
valloire
04.03.2013 13:37
#
Já se teda diskuze o přestupu DS vůbec nebojím.
alcantara
04.03.2013 12:58
#
A potom prisiel Messi...
Marinik
04.03.2013 13:20
#
Přišlo spousta dalších fotbalistů, a dál?
madridcan
04.03.2013 13:21
#
Asi si precital vetu ,, Na klubové úrovni dosáhl všeho, na reprezentační mu pšenka nekvetla."
Marinik
04.03.2013 13:24
#
Asi jo...:)
alcantara
04.03.2013 13:29
#
"V roce 1989 obdržel Superzlatý míč pro nejlepšího hráče posledních třech desetiletí."
risk je zisk
05.03.2013 09:42
#
fabec1222
04.03.2013 13:05
#
centos
04.03.2013 23:16
#
Jak tě napadlo dát do výběru Windows 98, ale Linux a MacOS jenom k ručnímu vypsání?
alcantara
04.03.2013 13:08
#
Raul tych 282 golov v la lige urcite nedal.
zidane78
04.03.2013 13:15
#
???
X-bano-X
04.03.2013 13:20
#
nj zamenené čísla
Marinik
04.03.2013 13:21
#
Dal jich 228, je tam chyba...
Unkas
04.03.2013 13:19
#
Pekny clanek, kazdopadne kdyby ted prenesli Puskase nebo Di Stefana a spol. do dnesni doby, tak by si moc neskrkli, fotbal uz je nekde jinde, daleko rychlejsi, fyzicky narocnejsi a organizovanejsi. Skodovka byla ve sve dobe taky top auto, ale dneska uz je to jen kraksna. Samozrejme ti hraci meli talent a kdyby meli dnesni podminky, tak jsou nejspis zase top, ale holt ty podminky v te dobe dostat nemohli a tak se nikdy nemohli objektivne dostat na takovou uroven jako dnesni hvezdy. Naopak kdyby prenesli dnesniho Messiho nebo Ronalda do tehdejsich casu, tak budou pravdepodobne davat 10 golu v kazdem zapase. Vyvoj a kvalita (nejen ve fotbale) jde holt porad dopredu.
madridcan
04.03.2013 13:27
#
Puskas...Raul dal 228 golov a je najlepsim ligovym strelcom Realu(zatial, ked pozeram na hurikan so sedmickou na chrbte)
zidane78
04.03.2013 13:29
#
ovsem ak ten "hurikan" v Madride ostane...
madridcan
04.03.2013 13:33
#
Teraz je otazka, ktorej z tych bajok, co sa popisali je pre teba smerodatna Ano vsetci vieme, ze je smutny. Ano je nespokojny. Ano, novy sponzor Manchestru chce pritiahnut Cristiana naspat. Ano, po sezone dostane PSG portugalsky balik z madridu. A bla bla bla
zidane78
04.03.2013 13:44
#
Smerodatne neni nic len je proste fakt ze zatial nepodpisal resp. nepredlzil zmluvu a pocitam ze ak do leta 2014 nepodpise tak je viac ako pravdepodobne ze pojde resp. mozno aj skor...
madridcan
04.03.2013 13:50
#
Po sezone podpise, sa ukludni a bud trpezlivy.
zidane78
04.03.2013 13:54
#
Ja som uplne v klude a niesom s tych co si myslia ze RM zanikne ked Ronaldo odide praveze si myslim ze to paradoxne moze Realu pomoct...
madridcan
04.03.2013 13:59
#
To zas prrrr
homeles8
04.03.2013 13:29
#
Puskas
04.03.2013 19:23
#
vím, však to tam mám, napsal jsem bilanci pro srovnání
guarrangaa
04.03.2013 13:32
#
Diky za vybornej clanek, video i solidni diskuzi!
RealC.F.
04.03.2013 13:57
#
RealC.F.
04.03.2013 13:54
#
Legenda, nejlepší fotbalista historie - S Ferencem nejůdernější duo 50 let Díky, že jsi nešel do Katalánie a budouval REAL
smazaný uživatel
04.03.2013 14:13
#
Článek výbornej, ale proč si do toho musel tahat Neymara ? . Jinak to video je spíše zábavné, jak na to koukám, tak v tý době bych mohl být nejlepší i já. Žádné zvláštní věci mě neohromili a neumím si ani představit co by tam s těma hráčema dneska prováděli Messi, Ronaldo nebo třeba Neymar.
smazaný uživatel
04.03.2013 14:21
#
Jardin
04.03.2013 15:51
#
a to je kde?
madridcan
04.03.2013 14:22
#
100 pre Cristiana
smazaný uživatel
04.03.2013 14:23
#
smazaný uživatel
04.03.2013 16:14
#
Trochu cudne nazori...co by hrali ty hraci v tej dobe?Nic...messi by ani loptu neukopol a meral by 120cm.Uplna blbost porovnavat dnesnych hracov s tymi kedysi.A ked uz ano,tak za rovnakych podmienok.
SuperFrankie
04.03.2013 16:26
#
Puskasi žeru tě
smazaný uživatel
04.03.2013 17:27
#
Symbol nejúspěšnějšího týmu v historii klubového fotbalu, kterému se alespoň přiblížil snad jen Ajax Amsterdam a Bayern Mnichov v 70. letech. Já osobně ho považuju za jednoho z pěti nejlepších fotbalistů historie. Je opravdu neuvěřitelné, jak si je po herní stránce podobný s Cristianem Ronaldem. Když se zadívám do nějakých highlightů akcí Di Stéfana, kolikrát mám pocit, jako kdybych sledoval právě Cristiana. Pokud se mu někdo v historii fotbalu vyrovná co do komplexnosti, je to právě on.
Kokesh
06.03.2013 02:08
#
Fotky z jejich setkání, i Cristiano si je vědom s kým má tu cesta co Di Stefano pro Real znamená. A to srovnání... Já v jeho pohybu nevidím nikoho jiného než Zidana.
smazaný uživatel
04.03.2013 18:40
#
Když jsem četl tu pasáž o sporu Realu a Barcy o Di Stefána, chtělo se mi zvracet. Proč to někdo nemůže napsat neutrálně, nebo proč nelze napsat oba pohledy na toto téma. Co je to za kec, že Bernabeuovi vyšel primitivní trik?! To je humus. Stejně tak je kec, že to rozhodnutí 2 roky tam a 2 tam udělali prý po zásahu Franca! Stačí si přečíst, kdo byl na svazu a člověk se diví, že vůbec Barce zprvu umožnili ho mít na 2 roky. Tam Franco vůbec zasahovat nemusel.
Puskas
04.03.2013 19:28
#
píšu to neutrálně, nejsem fanda žádného z obou klubů, "primitivní" trik zanmená jednoduchý, na který Barca skočila, zbytečně v tom vidíš a priori zášť, a Franco? Jsem jeho zastánce a toto jsem dal do závorky se slovem "prý" - opět čti, co tam je, a ne, co si myslíš, že tam je. Psal jsem tentov článek snad z deseti zdrojů a Franco se objevil asi ve třech, proto je v závorce a s"prý"
smazaný uživatel
04.03.2013 19:45
#
A o tom, že je to neutrální, rozhoduje kdo? Že nejsi fanoušek ani jednoho či druhého přece nehraje žádnou roli. Já četl z několika zdrojů, že to bylo jinak a dle těchto zdrojů je tvé vysvětlení zkreslené a kldině mohu říci že promadridské. Proto vždy u tohoto tématu tvrdím, že zachovat objektivitu lze jedině v případě, kdy uvedu oba úhly pohledu.
Puskas
04.03.2013 19:55
#
a kdo rozhoduje, že jsi tak objektivní Ty? Já to sestavoval cca z deseti zdrojů, myslíš, že jsem opsal Zlatý míč od Macha? Ne! Napsal jsem po rozvažování z těch zdrojůl to, co jsem považoval za správné, že se Ti to zdá promadridské, je Tvůj problém, ne můj, na každého to působí jinak,což je vlastně dobře, když je to takto otevřené a lidi si z toho vyberou své. Jen se musím bránit tomuto Tvému osočování.
frankiefcb
04.03.2013 20:09
#
Zvykej si někteří fanoušci Barcelony budou vždy vztahovační a budou si myslet, že jejich Barceloně bylo vždy ublíženo.
smazaný uživatel
04.03.2013 20:12
#
Nic si z toho nedělej, Puskasi. Někteří Culés často a rádi používají dikaturu Franca jako směšný způsob, jak shodit Real Madrid a jeho úspěchy, kterých nikdy žádný jiný klub nedosáhl, když jim to po většinu existence obou klubů nešlo na hřišti, a pak jsou strašně překvapení, že 7 z 10ti zdrojů potvrdí pravdu na straně Madridu.
valloire
04.03.2013 20:21
#
Dá se říct,že jsi to popsal podobně,co si o tom přestupu myslím a k čemu jsem taky došel. Barcelona si hraje na ublíženou,ale nemají si s Realem co vyčítat. Byl jsem zvědavej,co v tom článku bude a je to napsáno hodně objektivně.
X-bano-X
04.03.2013 23:05
#
Nejde o to kto je objektívny ale pri snahe o serióznu publicistiku sa používajú názory oboch strán. Čitateľ si na základe predloženého utvorí vlastný názor. Tu bola predostrená jedna varianta. Nič viac, nič menej. Pri takejto forme publicistiky by záver Zidanovej repre kariéry vyzeral asi takto: "hráč nejaví záujem o loptu prichádza k nič netušiacemu Materrazimu a hlavou ho bezpríčiny knokautuje priamo na zem. Takto končí kariéra jedného veľkého futbalistu" Takže toľko k objektívnemu vyberaniu si zdrojov.
Puskas
05.03.2013 09:17
#
Potom všechny prameny, z nichž jsem to psal, byly neobjektivní, poněvadž všechny měly jen tu "svou" variantu. Prostě jsem došel k závěru, že se to stalo takto, nic víc.
X-bano-X
05.03.2013 10:50
#
Ja som v danej dobe nežil a osobne nepoznám nikoho, kto tie veci prežil, teda sám si nedovolím povedať čo je pravda a čo nie. Ale v tak zamotanom prípade poskytnúť len 1 verziu danej situácie.....
rufus
04.03.2013 19:31
#
Puskas
04.03.2013 19:39
#
Jinak dík za čtení článku a pochvalné recenze:). tak mě napadlo napsat článek o tom, kdo byl lepší - zda ti tehdy, nebo ti včil. Furt jsou tu o tom diskuse, tak to rozetnu:) a bude jednou provždy jasno:)
Ol!ver
04.03.2013 19:52
#
frankiefcb
04.03.2013 19:55
#
marty9637
04.03.2013 20:00
#
fabuloso
04.03.2013 20:30
#
To je ako rozhodnúť, či bolo skôr vajce alebo sliepka
fenixLFC
04.03.2013 23:41
#
to uz sa zistilo
smazaný uživatel
04.03.2013 22:44
#
risk je zisk
05.03.2013 09:44
#
to jsem teda zvedavy jak to udelas
risk je zisk
05.03.2013 09:46
#
to si promluvis s nejakymi starymi byv. hraci? nebo jak? tohle se ti asi nesplni a navic je to o hubu..pulka te bude nenavidet..
Puskas
05.03.2013 09:56
#
a druhá milovat:), nebo obě nenávidět, když nezvolím nai jednu část
Puskas
05.03.2013 10:07
#
dívej, pokud se do toho pustím, nebudu určitě sčítat jednotlivé položky, ale pokusím se o nějakou úvahu, kdy se budu snažit o racionální přístup, uvidíme
r.mrazik
05.03.2013 11:08
#
chces mit hodne prizpevku pod clankem vid? ach to ego...
Puskas
05.03.2013 11:14
#

ještě si pak vytvořím aspoň dva nicky a budu se palcovat, když budou samé negativní:)

Furt se to tu řeší, tak to práskneme do jedn diskuse a případné další hlasy na toto téma vždy odkážeme na daný článek a diskusi... Kdysi jsem četl na toto téma zajímavou úvahu, už ji nemám, ale chtěl bych se pokusit o něco podobného. Je to ale jen v plánu.
r.mrazik
05.03.2013 12:39
#
urcite to je zajimavy tema...da se to vzit z mnoha pohledu...
no...jsem zvedav jak se s tim pripadne poperes
uff
05.03.2013 15:27
#
Puskási mám na teba jednu otázku keďže si videl hrať na živo aj Maradonu Platiniho a ďalších z tej doby. Kto je podľa teba najlepším futbalistom histórie? Alebo aspoň z tých čo si videl. Čisto tvoj subjektívni názor.
Puskas
05.03.2013 15:33
#
Subjektivně Maradona. Nikdo jiný. Od té doby byl už jen Zidane, kdo měl náběh na to ho dohánět /ne dohnat!/, a teď Messi. Ten by to mohl dokázat. Diego měl proti všem ostatním to, že s relativně průměrným týmem dosáhl vrcholu. Všichni ostatní byli či jsou součástí skvělých celků, kdežto on prakticky sám dělal mužstvoi jak v zápase, tak v sezoně.
uff
05.03.2013 15:58
#
Mne na Maradonovi vadí, alebo skôr mrzí okrem jeho škandálov jedna vec. Spravil by to solo aj vtedy keby predtým nedal gol rukou. Teda myslím to takto či by Angličania neboli bývali koncentrovanejší. Ale to o tom priemernom týme to s tebou súhlasím. V podstate aj majstrovstvá sveta v Taliansku sú toho dôkazom. Aj ked tam mala Argentína veľa šťastia. Ináč môj prvý turnaj čo pamätám.
Puskas
05.03.2013 16:00
#
Skandály mu uškodili i na pověsti, jako hráč byl ale bezkonkurenční, v té Itálii byl jen on a Caniggia, a šlo do finále
smazaný uživatel
05.03.2013 16:23
#
Tak mě napadlo, jestli jsi někdy neuvažoval o sepsání článku o nějakých slavných hráčích z Jižní Ameriky (Zamorano, Batistuta, Caniggia, Asprilia atd.) či nějakém slavném jihoamerickém klubu. Co ty na to?
Puskas
05.03.2013 16:30
#
Tak takového Caniggiu nebo Chillaverta bych si docela i střihl, ale časem. Spíš se chci soustředit na tu dávnější historii. Ale ty mladší nevylučuji, láká mě třeba Scifo nebo Gerets.
Poklopowski
05.03.2013 20:37
#
Když jsme jako kluci kopali před barákem a hráli si na velké hráče, tak kromě Němců nejvíc letěl Mario Kempes a Daniel Passarela... jen tak pro připomenutí :-)
uff
06.03.2013 14:06
#
Za obidvoch , ale Scifa
hefy
04.03.2013 20:02
#
Puskas.
fabuloso
04.03.2013 20:29
#
Puskas, ty si král
smazaný uživatel
04.03.2013 20:39
#
Vyborny članok
pospech11
04.03.2013 22:01
#
Tak tenhle hráč je důvod proč jsem jako malý začal fandit Realu... Můj nejoblíbenější fotbalista celkově
Josifek
04.03.2013 22:03
#
Fantastický hráč, on, Puskás a Raúl, pro mě největší útočníci, co kdy oblékli dres Realu (CR7 mezi tyhle klasické forwardy určitě neřadím..).
Bola
04.03.2013 22:08
#
150. pro Mewtwo

Jo a skvělý článek
Pharrell
04.03.2013 22:15
#
fenixLFC
04.03.2013 23:41
#
to je ten pokemon raketakov?
Bola
04.03.2013 23:46
#
cetto
04.03.2013 23:03
#
Jak se říká tomu songu?
N.Novo
04.03.2013 23:10
#
skvělý článek
N.Novo
04.03.2013 23:10
#
víc takových
roman1978
05.03.2013 09:15
#
velice neobjektivní článek. že jsi čerpal z desíti zdrojů, nemění nic na tom, že je to promadridské a zaujaté.

kecy tipu, že kdyby nebyl franco, tak by barcelona neměla na koho co házet jsou hovadina. měl tam nepopíratelný vliv.

ale o tom, že si ds rozděli na dva a dva roky se rozhodlo na svazu. a složení lidí, kteří o tom rozhodovali je více než tristní.

kecy o tom, že měl ds podepsanou smlouvu dříve s madridem, jsou taky hovadina. takový dokument se velikou náhodou našel až po x týdnech,co byl už dávno v barceloně. jaká náhoda.

a úplně největší debilita je tady opět a pro změnu psána dvěma tupci. valorem a tím debilem z devadesátého pátého.

nikdo netvrdí, že by barcelona měla více úspěchů, kdyby nebyl franco, nebo kdyby hrál ds za barcu. jen se ohánět pořád nějakou úspěšností (velice pochybnou) s pravěku fotbalu můžou jen tupci. real by rozhodně nevyhrál tolik titulů za sebou a rozhodně by neměl možnost získat tolikrát pmez.

anglické kluby si mohli hrát pmez o asi sto let dřív a skoro každý by měl deset a více titulů, protože nikdo lepší v té době ani fotbal nehrál.

liga mistrů je sice oficiálním nástupcem pmez, ale nemá s tou soutěží nic společného. pmez hráli jen mistři a tudíž to měli snadnější. ted v lize mistrů hraje taková spousta týmů, že je téměř nemožné obhájit titul. takže ohánět se historií a ještě k tomu pochybnou je fakt hloupost.

to je stejné jako tvrdit, že cska ........... ale to už je jedno
Puskas
05.03.2013 09:59
#
jsem prodistefanovský, ne promadrikský, Bernabeu neměl problém vypakovat z čestné lóže Francova ministra, to jen tak na okraj o podpoře režimu a jití mu na ruku ze strany Realu. Byl kdesi rohovor s di Stéfanem, který to popisuje, jak to píšu - takžže buď lže, nebo máš špatné informace Ty.
Puskas
05.03.2013 10:02
#
+ Real nebyl mistrem země ve všech ročnících a PMEZ vyhrával jako předchozí vítěz. Pokud byl schopen triumfova5xt, nebylo to jen díky tomu, že byl mistrem země, bylo to proto, že byl v té době nejlepší. A ohánět se historií budu bez ohledu na Tvé narážky, ve své době to byla soutěž číslo jedna, která měla ve světě zvuk. PS:angilcké kluby by vyhrávaly o 100 let dřív, jen pokud by porazily skotské, hlavně i proto, že 100 let předtím se fotbal prakticky jinde nehrál.
roman1978
05.03.2013 10:16
#
byl v té době nejlepší. ale v lidech, co si to pamatují to zanechalo tak nějak hořkou pachuť. účel sice světí prostředky, ale. je to podobné jako když naši ve finále ms prohráli s itálií a taloši byli mistři světa a přitom jsme měli vyhrát. to, že historie zapomíná, je fakt.

stejně jako když ted každý fanda madridu píše, jak neměl messi vyhrát zlatý míč, jak barcelona neměla postoupit přes chelsea, to jak mourinho vyhrál ty své tituly v lize mistrů, když porto mělo vypadnout už v manchesteru a nebo když dal milito gol z offsidu a postoupil inter. výsledky to už nezmění, ale
Puskas
05.03.2013 10:21
#
proti nejlepším je vždy pachuť- Bayern v Německu, Dukla a Sparta u nás...
roman1978
05.03.2013 10:11
#
ale to je přece jedno, pro koho jsi. článek vyznívá jasně promadridsky. jsou vynechána fakta. a hlavně nejdůležitější je to, že ds normálně přestoupil do barcelony a až potom, když už si i zahrál, tak do toho vstoupil bernabeu a šlo to na svaz, kde se hlasovalo. a když tam bylo asi 10 zástupců madridu a jeden barcelony, tak je jasné, jak to dopadlo.

a ds si najednou nic nepamatuje? haha. kdyby to bylo všechno ok, tak by neměl problém to říct a potopit barcelonské kecy. ale nic takového se nestalo.

a jak to bylo s těma smlouvama je v dnešní době už hodně obtížné zjistit. fakt je jeden a to je ten, že ds normálně přestoupil do barcelony. až pak se začalo spekulovat atd.
Puskas
05.03.2013 10:20
#
fajn a mé prameny říkají něco jiného - já jsem tedy špatný, nebobjektivní, a Ty podle svých pramenů a tím i svého úhlu pohledu objektivní? Co je to za logiku? A priori jsi přistoupil k touto článku s tím, že jsi čekal, zda tam bude Tvá verze, přičemž neváháš ostouzet všechny ostatní - obejktivitas jak hrom, založená na Tvém názoru. Když nejsem pro nikoho, logicky píšu nestranně a z řady pramenů složím tento článek, kdy většina - nezávislých na sobě - píše mou verzi.Pokud si můj článek pečeteš pořádně, bez těch vášní a předsudků, dozvíš se, že Real zaplatil Bogotě a Alfredo podepsal Barce a odkázal Barcu na River. Co je na tom k nepochopení? Nebo jsi se chtěl prostě jen handrkovat a útočit na Real, který není mým klubem?
roman1978
05.03.2013 10:40
#
já to nechápu, vždyť je to jasné. ds patřil riveru. barcelona podepsala smlouvu s river plate a zaplatila. ds nastoupil do barcelony. odehrál něco. pak přišel bernabeu a vymyslel šme. ds bogotě nepatřil. kluby se nemohly dohodnout a tak to šlo nakonec na svaz a bylo. a že
Puskas
05.03.2013 10:51
#
Jenže v rámci dohody s FIFA platilo, že do r. 1954 patří všichni hráči kolumbijským celkům, po tomto datu je musí už zaplatit, bude-li chtít jejich služeb využívat i nadále.

zidane78
05.03.2013 11:02
#
Toto je iba dôkaz že to nečítal na takéto reakcie ani netreba reagovat...
Puskas
05.03.2013 11:03
#
a tak zas je třeba si vyjasnit nejasnosti, spíš to přehlédl a zaměřil se pak na tu frašku s mizernými výkony atd.
valloire
05.03.2013 11:25
#
On nic nepřehlédl,ale nezapadá to do jeho vidění světa. Toť vše.
roman1978
05.03.2013 11:48
#
četl jsem to. ale to nic nemění na tom, že to je blábol, který s tím nesouvisí.
Puskas
05.03.2013 12:02
#
blábol? furt jen urážíš. To je fakt, podobně na tom byli i jiní hráči, ne jen on, nemůžeš na to nahlížet svýma očima, ta situace byla tehdy taková, na tom nic neměměníš
Puskas
05.03.2013 12:07
#
FIFA tehdy neměla v žádném případě takovou pozici a páky jak dnes, milionáři si udělali svou ligu a FIFU měli na háku, hráči též. Dnes je naprosto jiná situace, právní, společenská, sportovní...
roman1978
05.03.2013 11:46
#
taková dohoda byla, což ale vůbec nic nemění na tom, že byl hráčem rp. dohoda se týkala úplně něčeho jiného. a šlo hlavně o prachy. proč si myslíš, že se fifa od toho distancovala a nechala rozhodnout španělský svaz?
valloire
05.03.2013 11:24
#
Pak kdo je tady tupej. Tys to prostě nečetl nebo to odmítáš akceptovat. Je tu jeden naprosto nezpochybnitelnej fakt. A to,že DS patřil Millonarios ne Riveru,takže Barca si mohla s Riverem podepisovat co chtěla. Tady zaznělo spousty argumentů,který vy ani neznáte,ale pořád si budete mlít to svoje. Puskas nefandí ani Realu ani Barceloně.
roman1978
05.03.2013 11:47
#
to není neoddiskutovatelný fakt. patřil riveru.
valloire
05.03.2013 12:02
#
Znova. Podle dohody s FIFA práva na hráče měli kolumbijská mužstva do 31.12. 1954. Jestliže tedy Barcelona podepsala smlouvu dříve s Riverem a ne s Millonarios,tak dle práva byla de facto neplatná. Je to tak těžký?
zidane78
05.03.2013 12:08
#
Pravdepodobne je to tazke aj psovi ked dáš labu na stôl 10 krát tak ju aj toľko krát dá dole proste to nepochopí...
roman1978
05.03.2013 12:09
#
ty raději ani nereaguj, když vůbec nevíš, o čem se tady píše.
roman1978
05.03.2013 12:08
#
boha jeho. dohoda s fifa uefa čsfa blablafa, je úplně k ničemu. jde tady o právo. fifa není nadřazena právu a proto se potom od tohoto problému distancovala. je to tak těžký?
roman1978
05.03.2013 12:12
#
přesně tak a proto, kdyby to šlo k soudu, tak by vyhrála barcelona. je to úplně jednoduché. když ted messi uteče zpátky do argentini nebo do machačkaly nebo to je jedno a podepíše tam smlouvu a bude jebat na zákony atd. tak to asi taky nebude uplně ok. a to samé udělal ds. smlouva s river plate mu nezkončila. byl hráčem river plate. nějaká bogota se může jít akorát zahrabat a být štastná, že ji nikdo nežaloval.
roman1978
05.03.2013 12:13
#
to bylo na puskase
Puskas
05.03.2013 12:17
#
ale pochop už konečně, že tam platilo, že patří Bogotě, proč asi Barca přistupovala na to střídání po dvou letech, asi to tak taky viděla, že je to hodně neprochůdné
roman1978
05.03.2013 12:23
#
barca na to nepřistoupila, bylo tak rozhodnuto. a bylo tak rozhodnuto, protože se fifa bála to rozhodnout sama, protože věděla, že to není průchodné a tudíž to nechala na španělském svazu a tam to byl jeden člen z madridu vedle druhého a jeden z barcelony.
Puskas
05.03.2013 12:29
#
madridská paranoia? Uvědomuješ si, že si protiřečíš? "fifa bála to rozhodnout sama, protože věděla, že to není průchodné..." - nebylo to tedy tak jasné, o tom je ncelý ten můj odstavec v článku i mé reakce na Tebe, Ty tu pak smažíš furt nějaké právní ohledy - ta situace byla komplikovaná fest, hráči patřili kolum. celkům do r. 1954, to tak prostě bylo a jejich bývalé kluby čekaly na ten rok 1954. On odešel u River kvůli nepnění smluvních závazků ze strany klubu, odešel bez svolení klubu jako stovky jiných, ti nejlepší pak šli do Evropy, potažmo se vrátili. Práva na ně měl současný zaměstnavatel do r. 1954.
vacin
05.03.2013 12:39
#
Takže v podstatě je to tak, že Real koupil od Millionares práva na DS do roku 1954 a Barcelona v podstatě od River Plate od roku 54, ale pak se ho vzdala, takže Real zaplatil tu cenu River Plate. Chápu to správně?
vacin
05.03.2013 12:46
#
Napsal jsem to blbě, ale je jasný i podle toho, jak to FIFA rozhodla, tak do roku 1954 prostě musel patřit Realu...
Puskas
05.03.2013 12:48
#
Ani ne, z pohedu tabulek ex post možná jo, ale oni ho kupovali (ti i ti) na furt. Že ta situace byla zamotaná a nevěděl si s ní rady nikdo (sám hráč je poslal za vedením River), dopadlo to dohodou a pak i tím fíglem.
vacin
05.03.2013 12:52
#
Díky, jinak super článek
valloire
05.03.2013 12:53
#
Real zaplatil Barceloně,River už ty peníze dostal od Barcelony.
valloire
05.03.2013 12:43
#
Víš třeba o tom,že Barcelona mohla mít i práva na DS od Millonarios,ale ne poprvé ve svý historii skrblila? Ohánění se smlouvou s Riverem je mimo,protože mu svévolně snížili plat a on s tím nesouhlasil a proto odešel do Kolumbie. Kdyby to dal k soudu,tak pravděpodobně taky vyhraje.
roman1978
05.03.2013 11:53
#
to, že někdo z nějakých důvodů opustí zemi, emigruje, mu ještě nedává právo přestoupit, když má smlouvu. ds jasně a neoddiskutovatelně stále patřil river plate. do té doby, než federace nějak napadla přestup kvůli nejasnostem vůči kolumbii o něj madrid nejevil zájem. až pak bernabeu vymyslel plán. a dál už je to jasné.
smazaný uživatel
05.03.2013 15:36
#
Nemáš skoro žádné faktické argumenty, nemůžeš se smířit s tím, že Barcelona na Real Madrid v celkové historii fotbalu ani náhodou nemá a ještě u toho urážíš všechny okolo včetně samotného autora. Nejvtipnější je, že si tě na základě faktů o kousek níž vychutnal i sám Puskas. To je zas příspěvek na úrovni "Mourinho není kvalitní trenér, protože Porto, Chelsea a Inter nejsou velkokluby a Real, to je zas takový velkoklub, že bych ho mohl trénovat i já, takže se Mourinhovi úspěchy nepočítají.". Je mi tě svým způsobem líto...
Bola
05.03.2013 16:20
#
Mně je historie celkem putna, ale napsat, že v ní Barcelona na Real ani náhodou nemá, to nelze prostě.
smazaný uživatel
05.03.2013 16:28
#
Trošku nadsazené to je. Chtěl jsem tím jenom zdůraznit, že má Real v La Lize i Lize Mistrů (Poháru Mistrů) o parník více trofejí, má s Barcelonou aktivní vzájemnou bilanci v soutěžních zápasech, po většinu historie obou klubů měl navrch a je právem považovaný za nejúspěšnější klub v historii.
frankiefcb
05.03.2013 16:46
#
no ta aktivní vzájemná bilance se přehoupla až teď, tím bych se moc neoháněl, bo za rok to může být zase opačně
smazaný uživatel
05.03.2013 16:48
#
Ona se nepřehoupla. Aktuálně je to 90:86 pro Real a Real podle mě taky celou dobu vedl, maximálně se ta bilance pro jeden zápas vyrovnala. Ale jistý si tím nejsem...
frankiefcb
05.03.2013 16:54
#
heh máš pravdu a já si myslel, že to bylo před totuto sezónou vyrovnané.
roman1978
05.03.2013 09:16
#
z
smazaný uživatel
05.03.2013 13:49
#
Hraci jako Di Stefano,Pele,Maradona,Francescoli,Cruijf,Beckenbauer,Puskas,Masopust by byli hvezdy i dnes,byli tak technicky,rychlostne a myslenim vybavení ze by jim nedelalo problem se prizpusobit dnesnimu fotbalu.Ti hraci byli lidi jako jsou dnesni fotbalisti lidi a meli by treninky jako maj dnesni fotbalisti,byli by pripraveni na soucasny fotbal jako jsou soucasni fotbalisti,nic by ze sve vyjimecnosti neztratili.Dnesni hraci nejsou lepsi proto ze se narodili o 30 let pozdeji.
zidane78
05.03.2013 13:51
#
Tiez si to myslim
uff
05.03.2013 15:19
#
smazaný uživatel
07.03.2013 00:19
#
nesouhlasím, při vší úctě k těmto průkopníkům, dneska by si na trávnících ani neprdli..nedokázali by tak vynikat v soubojích jeden na jednoho apod. prostě by zapadli do průměry a pouze rozdávali na půlce hřiště krátké přihrávky
smazaný uživatel
05.03.2013 15:22
#
Parádny článok Puškáš :)
Zaschrona
05.03.2013 16:58
#
Vyborne cteni Puskasi
Jerichoo
03.04.2013 15:29
#
Vynikajúce čítanie. Puskas
Žito 44
12.05.2013 22:45
#
Puskas
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
Související stránky
 
 
 
Karol Dobiaš - Patino
(18.12.2017, 11:46)
 
 
 
Andrea Pirlo - Architekt
(22.11.2017, 20:09)
 
 
 
 
 
 
Další články