V Anglii vyšetřují kluby zapojené do superligy a chtějí zamezit dalším pokusům

03.05.2021 19:22 - Aktuality
 
Anglická fotbalová asociace zahájila vyšetřování šestice klubů, které se chtěly zapojit do projektu superligy. Jednání představitelů Manchesteru United, Manchesteru City, Liverpoolu, Chelsea, Arsenalu a Tottenhamu označila za nepřijatelné a je připravená jim na základě výsledků vyšetřování uložit příslušné sankce. Premier League zároveň plánuje zavést speciální doložku, která by měla podobným snahám o odtržení zabránit.

"Napsali jsme všem týmům formální žádost o poskytnutí všech informací a důkazů o jejich zapojení v projektu. Jakmile budeme mít veškeré informace, zvážíme, jaké další kroky podnikneme. To, co se stalo, je zcela nepřijatelné a mohlo to mít dopad na anglické kluby na všech úrovních," uvedl pro agenturu AP mluvčí asociace.

Na výsledky bude čekat i vedení nejvyšší anglické soutěže. "Jsme odhodláni zjistit pravdu o tom, co se stalo a zajistit, aby se tyto kluby za své činy a chování zodpovídaly," konstatovali představitelé Premier League.

Vstup elitních anglických celků do soutěže, která měla mít samostatné financování a v jejímž čele stanul šéf Realu Madrid Florentino Pérez, si již vyžádala první následky minulý týden. Tehdy na své posty v komisích ve vedení Premier League muselo rezignovat všech pět zástupců klubů, kteří byli do projektu zapojení. "Ztratili naši důvěru," nechal se slyšet jeden z představitelů zbývajících týmů.

Vedení ligy uvedlo, že rovněž zpřísní dosavadní regule, aby zamezilo jakýmkoliv dalším pokusům o odtržení. Nově má vzniknout tzv. "Charta majitelů", v níž se budou muset všichni vlastníci klubů zavázat k dodržování základních principů Premier League. "Porušení těchto pravidel a Charty bude trestáno obrovskými sankcemi," uvedli představitelé soutěže.

Do věci se vložila i britská vláda, která chce podniknout patřičné legislativní kroky, aby stávající systém ochránila i v dalších letech.

Šest elitních anglických týmů se ze superligy stáhlo po pouhých 48 hodinách na základě silné kritiky ostatních funkcionářů, fanoušků i vládních představitelů. Ani po dvou týdnech protesty příznivců nepolevily a nedělní ligový duel mezi Manchesterem United a Liverpoolem musel být po vniknutí nespokojených fanoušků "Rudých ďáblů" na hřiště odložen.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2395
Komentáře (62 / 0 nových)
kissak
03.05.2021 19:26
#
Jen jim dejte, ale bez nich by EPL nebyla EPL.
LAM
03.05.2021 19:28
#
Byla by z toho KL-Kužel liga
LAM
03.05.2021 19:27
#
Co to jako zkoušejí?
Tohle už je dobrej diktát.Když to vidim,tak bych si opravdu přál aby se těch 20 Top týmů od Uefy odtrhlo a Uefa by pak přišla s prosíkem.Už to fakt vypadá, že Uefa si myslí, že oni jsou majitele všech klubů.
fenixLFC
03.05.2021 19:51
#
bobis21
03.05.2021 20:30
#
UEFA chce ať kluby hrající soutěže pod UEFA dodržují pravidla UEFA - vyloženě diktát
dave30
03.05.2021 21:54
#
Bavíme se o klubech. A když ty kluby nechtějí hrát soutěže organizované UEFA (čti evropské poháry), tak co?
bobis21
03.05.2021 22:04
#
No tak můžou opustit struktury UEFA a FIFA a jít jinam, v tom jim nikdo nikdy nebránil. To ale nechtěli, protože by přišli o příjmy.
dave30
03.05.2021 22:13
#
Ale přece UEFA neřídí PL, SA, LL atd.
bobis21
03.05.2021 22:18
#
Neřídí, ale jsou to soutěže autorizované těmito organizacemi a platí tam jejich pravidla. Kdo je organizuje je ve finále jedno. U nás se LFA odtrhla od FAČR a organizuje si profi soutěže sama, ale pořád tam platí pravidla FAČR, disciplinární tresty tam dává FAČR atd. Stejně tak může dát UEFA trest který bude platit i pro ligu.
mistr129
04.05.2021 09:02
#
Neřídí, ale umožňuje dále těmto soutěžím účast v soutěžích UEFA.
dave30
04.05.2021 09:05
#
Jasně, umožňuje. Ale když o to někdo nestojí?
mistr129
04.05.2021 09:52
#
No to by o to musela nestát celá liga. Pokud nějaký klub nedodržuje pravidla UEFA, buď nebude hrát soutěže ani jednotlivých národních federací, nebo žádný zástupce té federace nebude moci hrát soutěže UEFA
dave30
04.05.2021 12:05
#
Jasně. Mluvím o teoretické možnosti. 6 top klubů bude chtít hrát PL, ale ne poháry řízené UEFA. Vedení PL je vyloučí? Vždyť hodnota PL rázem klesne o takových 80-90%... Píšu o tom níže. Jde o peníze a tyto kluby z toho chtějí vytěžit co nejvíce (stejně jako nejlepší hráči v klubech) a UEFA nechce přijít o své penízky.
clinger
03.05.2021 20:49
#
Svatej
04.05.2021 07:25
#
Bakary3
04.05.2021 09:20
#
Tohle je totalitní komoušský vystupování pro upevnění svý moci.

OK, bojovali proti tomu, uspěli, zatrhli to, ale aby je ještě hlídali, aby náhodou něco nevymysleli, tyvole... Už jen udělejte STB, ať má kdo nosit zákulisní info.. Na blití.
GAUČ()
04.05.2021 09:32
#
Tohle je iniciativa Anglický fotbalový asociace.
Pokud by se jim trhla velká šestka, tak to má nedozírný následky na Anglickou ligu a jen magor by dopustil aby se jeho domácí liga takhle nechala vyjebat šesticí klubů který jsou tam kde jsou i díky tomu že hrají Premier League.
Nepleť sintons UEFA
VojtovaChelsea
03.05.2021 19:39
#
tak za to jim budu schválně přát aby to založili
Busby babes
03.05.2021 19:39
#
v poradku.
Infernoqt
03.05.2021 19:44
#
Já si nikdy nestěžoval na špatný ligový formát nebo Ligu mistrů. Mně jen vadí ty repre pauzy a kouskování sezony. Fakt mi připadá, že po každé repre pauze přijde tým o svůj rytmus, a když se do něho dostane, tak je tu zase další pauza a nová zranění. Pro repre bych vyhradil zápasy jeden měsíc v roce.
r.mrazik
03.05.2021 19:49
#
Jo jo...ještě chvíli to společně s Uefou hroťte a majitele to nasere tak, že ti SL fakt založí
fenixLFC
03.05.2021 19:51
#
Zaschrona
03.05.2021 19:53
#
Kluivert9
03.05.2021 20:03
#
Busby babes
03.05.2021 22:34
#
nezalozi. tam by pak treba v Anglii doslo k velke valce, kam by se vlozili i politici. Nekdo z okoli BoJo popisoval, ze pro fans United je trochu skoda, ze ESL nevznikla. Dalo by to paky politikum Glazery donutit prodat.
r.mrazik
03.05.2021 22:51
#
Tak to prodají nějakým saudum
And tak jestli si teď všichni z PL a uefy chtějí hrát na velký šéfy...ono se to vrátí, ostatně jako vždy všechno
Svatej
04.05.2021 07:25
#
fenixLFC
03.05.2021 19:51
#
kvalitne vysetrovanie, vysetrovany im ma dat dokazy proti sebe
djourou
03.05.2021 19:59
#
Arsenal are likely going to lose Bernd Leno this summer as he has informed Arsenal of his intention to leave the club this summer. [@LeGrove]

emi spat prosim
Manny
03.05.2021 20:50
#
Bylo by super, kdyby tam bylo nějaké předkupní právo, ale to u našeho vedení fakt nečekám takže jestli je to pravda, tak hurá vzhůru s ryanem
Whitemedia
03.05.2021 21:17
#
místo Lena Kepa
Studni
03.05.2021 21:25
#
Tak to je doufám blbost, to byla obrovská ztráta
mistr129
04.05.2021 09:03
#
ratusek
03.05.2021 19:59
#
To jsou dementi. Jen vyhrožovat, měli to vydržet a tu superligu si založit
Vsadim gule
03.05.2021 20:49
#
Pro naši situaci jediné dobre
clinger
03.05.2021 20:52
#
to fakt někteří nevidí jaké zlo by byla SL. uzavřená soutěž pro vyvolené je snad proti podstatě sportu do teď má každej klub v evropě možnost vybojovat tu LM a zahrát si proti nejlepším hráčům. ty nenažraní zm.i o to chtějí celou evropu připravit. jak pro toto může nějaký fanda fotbalu vůbec být
vagneris
03.05.2021 21:05
#
Já v tom vidím dobrou myšlenku. Nejlepší by byla kvalifikace podle pořadí v lize.
Něco na způsob první 3 z TOP 5 lig postup přímo a o zbylých 5 míst by se hrálo předkolo s tím, že by ho hrála hromada týmů a týmy z nejlepších lig, co se přímo nekvalifikovali by hráli až třeba od osmifinále. Navíc by tam měly top ligy třeba týmy do 10. místa v lize. Zbytek slabých týmů by hrálo třeba od 1/32 finále.

Takhle by se tam mohl dostat i papírově slabší tým, ale zachovala by se ta kvalita.
Moje maličkost
04.05.2021 07:09
#
Nemluvíš dobře clingere. Pokud ti jde o podstatu sportu, tak zapomeň na PL nebo jiné profesionální ligy, tam už dávno o žádný sport nejde. Pokud chceš vidět sport, zajdi si na okresní přebor.
A pokud jde o SL nebo nějakou jinou formu takovéto soutěže, jde o přirozený vývoj; je zcela logické, že majitelé určitých klubů o toto usilují a je jen otázkou času, kdy k tomu dojde.
Bakary3
04.05.2021 09:23
#
To všichni vidí.

Ale diktátorskej postoj UEFY je naprosto ohavnej.
Mohli z toho vyjít s grácií - "jsme rádi, že kluby upustily od jejich plánu a vítáme je zpět na jedné lodi" - místo toho se chovají jako mrdky, plácají pořád o možných trestech, o vyšetřování atd. Humus.
vagneris
03.05.2021 20:55
#
Jak by je asi chtěly potrestat? Kluby nejsou majetkem uefy a nedopustili se žádnýho trestnýho činu, ani porušení podmínek smlouvy. Z právního hlediska jim nemůžou nic udělat.
bobis21
03.05.2021 21:08
#
Úmyslné poškození reputace
vagneris
03.05.2021 21:25
#
To neobstojí. Kluby jsou firmy a firmy mají právo podepisovat smlouvy, jaký chtějí. Pokud nemají podepsanou smlouvu, kde je jasně stanovený, že nesmí hrát jiné soutěže, tak je nemůžou nijak potrestat. A to nemají, jinak by to už média určitě vytáhla.
bobis21
03.05.2021 21:38
#
Přesně to ale mají. Vždyť to je v licenčních pravidlech UEFA.
dave30
03.05.2021 22:02
#
To mi chceš říci, že takový Baník má podepsanou licenční smlouvu s UEFA? Já myslím, že jedině s LFA...
Greny
03.05.2021 22:05
#
A LFA ji bude mít s UEFA ne?
dave30
03.05.2021 22:11
#
Opravdu nevím. A pokud ano, tak nevím, co v ní je. Myslíš jako že kluby musí hrát pouze soutěže, které organizuje UEFA? Fakt nevím...
bobis21
03.05.2021 22:08
#
Baník musí mít klubovou licenci FAČR. Jen kvůli tomu licenčnímu procesu např. nehraje na Bazalech, protože to není stadion splňující podmínky pro licenci potřebnou v 1. lize.
FAČR je zároveň součástí UEFA a pravidla pro získání licence vycházejí z pravidel UEFA. Navíc jsou ještě licence pro účast v evropských pohárech (což Baník naposledy pitrebos9v roce 2010...)
dave30
03.05.2021 22:23
#
A teď si představ, že ta šestka předstoupí před vedení PL, že chtějí hrát PL, ale nechtějí podepsat smlouvu s UEFA. Bude mít vedení PL sílu je vyloučit? Hodnota produktu (PL) by klesla tak o 90%. Nevím, kdo má v tomto souboji vyšší trumfy v rukou. Tím nechci říci, že jsem na straně velkoklubů. To určitě ne.
bobis21
03.05.2021 22:28
#
Každý rok musí kluby žádat o licenci. Pokud nesplní podmínky pro její získání, mají smůlu. Je možné že jsou ve vedení PL bezpáteřní nuly které by jim dovolil hrát v lize bez licence.
dave30
03.05.2021 22:34
#
Tento konflikt by zřejmě neměl řešení. Pokud by jim to vedení PL dovolilo, tak by měla PL zřejmě problémy s UEFA... Tak snad nic takového nenastane. Ale zatím mi to připadá jako souboj o to, kdo ho má většího.
bobis21
03.05.2021 22:39
#
Z mého pohledu je to čistě snaha klubů nechat si výhody ale ignorovat tu část pravidel která se jim nelíbí. Buď ať úplně opustí ty struktury fotbalu a jedou si úplně mimo (to ale znamená bez účasti na repre akcích, v domácích ligách a jakýchkoliv soutěžích které dnes známe), nebo musí dodržovat pravidla. Pokud se jim nějaká část pravidel nelíbí, mají se snažit o jejich změnu, ne říct že na ně serou a nebudou je dodržovat. Jenže to druhé je právě to na co jsou ti majitelé miliardáři zvyklí, tak nechápou proč by jim to najednou nemělo projít.
dave30
03.05.2021 22:49
#
Že jde "jenom" o peníze je jasné všem. Je jasné, že ty kluby si jsou vědomy svého postavení (něco jako nejlepší hráč v týmu) a chtějí z toho vytěžit co nejvíce (stejně jako ten hráč). A založení této soutěže k tomu jistě mělo vést. Ať to mysleli vážně, nebo ne. UEFA se samozřejmě svých zisků nechce tak lehce vzdát, takže chvíli tady bude zákopová válka a potom dojde k dohodě. Si myslím...
kilobyte
03.05.2021 23:18
#
Tak ale to by nemohli hrát ani různé turnaje, ne? Třeba Audi cup.
bobis21
04.05.2021 04:32
#
Přáteláky se do toho nepočítají. Takže si můžou hrát superligy jako přáteláky, ale pořád se musí účastnit národních soutěžích uznávaných FA a mezinárodních uznávaných UEFA, pokud si chtějí hrát ještě nějaké přáteláky navíc, klidně můžou.
dave30
04.05.2021 09:04
#
Aby to nedopadlo tak, že na soutěže UEFA budou posílat juniorku (aby vyhověli požadavkům) a na ty své "přáteláky" áčko...
kilobyte
04.05.2021 10:03
#
Tak to nic neporušili, protože pokud vím, tak ještě žádný zápas pod UEFA ani FA nevynechali.
srandamač
04.05.2021 08:04
#
"Jestli to nepískneš, tak napíšu na svaz, že jsi rasista!"
Busby babes
03.05.2021 22:32
#
porusili pravidla Premier league.
Busby babes
03.05.2021 22:31
#
https://www.premierleague.com/news/2128084

tohle je zajimavej krok. Pokud to jeste podpori vlada prislusnyma zakonama... tak to muze byt dalsi herbicek do rakve Glazeru. a dalsi duvod prodeje.
Moje maličkost
04.05.2021 07:12
#
Už je konečně upálili?
Durden Tyler
04.05.2021 17:38
#
tupe prasata ! "To, co se stalo, je zcela nepřijatelné a mohlo to mít dopad na anglické kluby na všech úrovních," uvedl pro agenturu AP mluvčí asociace. "ma pravdu. Superliga mohla pomoci kluby stabilizovat a zachranit pred postupnou likvidaci ci min. bankroty az vytahne UEFA solidarni dan (1,16mld euro na rok) pro "mene dulezite" kluby a souteze pak at hazi sankce za ohrozeni jejiho monopolu ktery se jim rozpada pod rukama a funguje na nekonecnem retezci korupce
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.