Recenze knihy Luis Suárez - Přes čáru

13.08.2015, 22:16
Názory a komentáře
Ve druhé polovině minulého roku šlo ve fotbalovém prostředí zřejmě o vůbec nejdiskutovanější jméno. Útočník Luis Alberto Suárez Díaz kousnul na mistrovství světa v závěrečném zápase skupiny D italského obránce Giorgia Chielliniho.

A protože to nebylo poprvé, kdy si tímto způsobem vybíjel frustraci, vyfasoval tvrdý trest, kvůli kterému přišel také o letošní turnaj Copa América, v němž jeho Uruguay vypadla ve čtvrtfinále s pozdějším vítězem, tedy s domácím týmem Chile.

Na klubové úrovni mohl do soutěžního utkání naskočit až na konci října 2014, kdy už jako hráč FC Barcelona, kam pro mnohé nepochopitelně v červenci téhož roku přestoupil z Liverpoolu, vyběhnul na trávník Estadio Santiago Bernabeu k prestižnímu El Clásiku.

Nucenou čtyřměsíční pauzu předtím využil k napsání této své autobiografie, jež se nedávno objevila na pultech knihkupectví.

Asi netřeba nijak zvlášť upozorňovat na skutečnost, že o barcelonském angažmá ještě pořádně nebylo co psát. Tehdy Suárez nevěděl, jak famózní bude jeho spolupráce s Lionelem Messim a Neymarem, jelikož tohle ofenzivní trio vsítilo dohromady za sezonu rekordních 122 gólů!

Samozřejmě rovněž netušil, že obstará vítěznou trefu ve finále Ligy mistrů a že přispěje svým dílem i k vítězství ve Španělském poháru (Copa del Rey). V knize alespoň nechybí tři fotky v novém dresu, včetně jedné z debutového zápasu proti mexickému Clubu León. Prohlédnout si můžeme v podstatě všechny podstatné okamžiky týkající se jeho fotbalové kariéry, ovšem utajena nám nezůstane ani tvář manželky Sofi, jíž opakovaně za mnohé děkuje.

"Když někoho kousnu, tak to spoustu lidí znechutí, ale je to relativně neškodné," praví rodák z města Salto hned na úvod, čímž v podstatě předesílá, že se doopravdy nehodlá nijak vyhýbat všem eskapádám, kterých se za poslední roky dopustil. A že jich fakt nebylo málo. Rozhodně si prvoplánově nehledá nějaká alibi. Naopak se ke všemu staví čelem a snaží se vysvětlit, proč se takového jednání dopustil.

Některé argumenty skutečně mají velkou váhu. Třeba když pro srovnání připomene útok vyhlášeného hlavičkáře Zinedina Zidana na Marka Materazziho ve finále mistrovství světa v roce 2006, což by se možná dalo označit za větší zkrat. Povětšinou se ale čtenář zřejmě neubrání úvahám v tom smyslu, že když někdo něco takového udělá, měl by se z toho propříště poučit. Jenže pokud hráč tropí hlouposti opakovaně, nezabere ani obšírné vysvětlování.

Pak se vlastně není čemu divit, že pyká za incidenty, ve kterých není viníkem, ale obětí. Viz případ Evra, jenž by s největší pravděpodobností nebyl nikdy takto propírán. Proč? Protože takzvaní "experti" jistě vědí, že výrazy 'negro' či 'negrito' jsou v Jižní Americe oslovováni třeba i ti, kdož mají černé vlasy, ale přitom se jedná o bělochy. Suárez píše o tom, že jej tak častovali například prarodiče a sem tam se přidala manželka Sofi. A ta to jistě také nemyslela s nějakým rasovým podtextem (to by potom byla vskutku svérázná domácnost).

Osmadvacetiletý fotbalista svou choť zmiňuje v podstatě pokaždé, kdy se to jen trochu hodí. Píše o veselé příhodě z jejich prvního rande, ve stručnosti přibližuje její reakce na kousance a rozepisuje se o obtížném období, kdy se s rodinou odstěhovala z Uruguaye do Španělska. A konkrétně? Přece do Barcelony!

Do tohoto pro sebe určitě bájného města se nakonec dostal také, ovšem oklikou přes Groningen, Ajax a Liverpool. Vcelku poutavě líčí poměry, které na těchto štacích panovaly. Vzpomíná na trenéry, kteří jej tam vedli. Na mnohé v dobrém, na jednoho nikoliv, jelikož později sabotoval téměř každý jeho krok, čemuž se nedá nevěřit. Rovněž zmiňuje bývalé spoluhráče, kteří mu v mnohém pomohli.

Asi nepřekvapí, že de facto úplně nejvýše na tomto seznamu nachází se Steven Gerrard, jenž - jak známo - od nové sezony neválí na Anfield Road, nýbrž na StubHub Centr, domovském stánku LA Galaxy. Jestlipak Suárez správně odhadnul, jak bude probíhat Stevieho rozlučka s klubem, ve kterém strávil celou svoji dosavadní hráčskou kariéru? Velmi si váží také Diega Forlána, a to nejen proto, že zná odpověď na zapeklitou otázku: Kdo by vyhrál - tygr nebo lev?

El Pistolero, jak se jihoamerickému snajprovi také přezdívá, se však pochopitelně mnohem více soustředí na svůj fotbalový život. Při čtení si není možné nevšimnout, s jakým nadšením opětovně prožívá zisk nějaké trofeje nebo velký úspěch, ať už na klubové či reprezentační úrovni. Mistrovství světa 2010 a Copa América 2011 byly turnaje, které malé Uruguayi přinesly skoro stejnou radost, jako nyní už pětašedesát let staré vítězství na brazilském světovém šampionátu, o nějž se zasloužil rozhodující brankou Alcides Ghiggia, který se v rodné zemi od té doby těší pomalu většímu respektu než prezident, a s nímž se hráči měli před těmi čtyřmi pěti lety možnost setkat.

Na jeho o šedesát let mladšího následovníka, jenž začínal kariéru v klubu FC Urreta, krajani také nedají dopustit. Velký podíl na tom má touha po výhrách, díky které neváhá například chytat balony na brankové čáře. Čtvrtfinále proti Ghaně v Jihoafrické republice bude asi patřit k nejlepším pasážím knihy, jelikož autor své tehdejší pocity přibližuje velice sugestivně. Povedená (ale někdy i nepovedená - viz to se Slavií z roku 2007) střetnutí a důležité góly zrovna tak. Snad aby bylo znát, na co je ve své kariéře opravdu nejvíce hrdý.

Pro něj samotného je určitě dobře, že se stal profesionálním fotbalistou, neboť jako novinář či spisovatel by nepochybně žádnou díru do světa neudělal. Srovnáme-li styl, jakým je tato autobiografie napsaná s tím, kterým se v té své prezentuje Alex Ferguson... to je jako srovnávat slohovou práci průměrného žáka osmé třídy s vrcholnými díly Stephena Kinga. Jinými slovy to prostě nejde.

Suárez mnohdy volí slova, která by rozhodně jen tak někdo nezvolil, a velice často se opakuje, až z toho může čtenář mít pocit, že jej táta dcery Delfiny a syna Benjiho pokládá za hlupáka, který neví, co četl o dva odstavce výše. Nejde přece o detektivku, nýbrž o autobiografii! Později jako by si to uvědomil a snažil se ukázat, že je schopný intelektuálnějšího přístupu.

Na jednu stranu tedy maximálně potěší, že také on zná přínos Antonína Panenky pro penaltové rozstřely, ovšem na tu druhou pak vznikají souvětí jako toto: "Můžete však postupovat tak, aby vaše vědomí dovedlo dát vaší intuici na nevědomé úrovni tu pravou informaci, kterou se dozvíte na základě studia soupeře a jeho brankáře, který teď stojí před vámi." Ale abychom Luisi Suárezovi taky nekřivdili, sluší se dodat, že není snadné rozsoudit, do jaké míry pochybil překladatel.

V každém případě to vypadá, že Luis Suárez zůstane zřejmě už navždy pro spoustu fanynek a fanoušků toho nejlepšího fotbalu kontroverzní osobností. Ačkoliv uplynulý ročník ukázal, že angažmá v Barceloně mu nesmírně svědčí, a třeba spekulace, že má ve smlouvě klauzuli o tom, že nesmí nikoho pokousat, jsou prý naprosto nesmyslné.

Tím se vlastně dostáváme ještě k jedné skutečnosti. Jistě nejsem sám, kdo obyčejně považuje za nešikovné, když hráč vydává svůj životopis de facto v polovině kariéry. Na druhou stranu po přečtení příběhu Luise Suáreze asi uznáte, že konkrétně v jeho případě to nebylo na škodu.

HODNOCENÍ: 60%

Autor: Tomáš Kordík

Komentáře (240)

Přidat komentář
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

spíš se měla jmenovat: O otesánkovi

Reagovat
smazaný uživatel

nebo o tesákovi

Reagovat
Alberto Aquilani

Bude tu aj recenzia knihy Braňo Mojsej - alkoholik?

Reagovat
smazaný uživatel

Abstinent...

Reagovat
Kang & Kodos

Reagovat
fantomas

Povedená recenze

Reagovat
smazaný uživatel

kazdy,kdo precetl knihu Ja jsem Zlatan Ibrahimovic palec nahoru

Reagovat
smazaný uživatel

Něco málo, když jsem čekal na autobus - ale čekal jsem větší show.

Reagovat
smazaný uživatel

nebudu dávat palec nahoru ale četl jsem

Reagovat
Gunnersaurus

Reagovat
smazaný uživatel

čítal som pár strán v kníhkupectve, hlavne ten úvod a pasáž o Guardiolovi....

Reagovat
smazaný uživatel

.... Ta část byla pro mě taky nejzajímavější, ale pak mě to přestalo bavit...

Reagovat
sokar

na tú časť sa každý tešil asi najviac, ale pritom mna zaujali viaceré pasáže, napr. prestup do ajaxu, útek z juve. No a sklamalo ma to, že tá kniha vyšla relatívne neskoro, no angažmá v AC sa tam takmer nespomína a prestup do PSG tam nie je vôbec. Chápem že veľa ľudí zaujímali hlavne okolnosti týkajúce sa Barcelony, ale ak by tá kniha vyšla trebars pred rokom, nikto by sa nepohneval a zachytil by tam dalšiu časť svojej kariéry

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Co jsem já četl z biografií od fotbalistů? Několik knih od Beckhama. Rosického autobiografii, jinak od Haška hokejisty, o Ronaldinhovi, možná něco o Ronaldovi z Brazilie mám, už nevím. Zajímavé jistě bude o Pavlu Horváthovi. Pak jsem četl kousek o Pelém a ještě Asijský deník Míry Bosáka. Ale teď už knihy píšu, nečtu. (Anežka a Michal), mimochodem název druhé kapitoly je fotbal, ukázku možno přečíst, stačí si název knihy vygooklit, podívat se na stránku nakladatelství Beletris, kliknout na obálku, nebo se podívat do facebooku knihy Anežka a Michal, ikonka se nazývá přidej si mě na facebook, je to hned vedle vložit do košíku.

Reagovat
sokar

Reagovat
frankiefcb

Reagovat
smazaný uživatel

cet sem to, ale az pak sem se dozvedel, ze to bylo cely vymysleny

Reagovat
mickey mouse

Ono to už vyšlo v češtině? Zítra valim do knihkupectví.

Reagovat
smazaný uživatel

Pěkná knížka. Je to spíše o něm a jeho pocitech než o fotbalu. Nejvíce se mi líbilo jak vyprávěl o svojí manželce. Tam kde je je asi opravdu z velký části kvůli ní a je hrozně cítit jak jí je vděčný. Zajímavá je část o Evrovi a jeho verzi věřim. Taky velice pěkně vyprávěl u klubech a fanoušcích. Stejně jako u Zlatana tak i tady jsem si po přečtení upravil názor na hráče a pomohlo mi to aspoň trochu pochopit jaký je.

Reagovat
aramaki

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
elChe

Misto sracek jako recenze knih se zacnete venovat MLS, lepai soutez, jak pulka tech, kterym tu delate kazdy kole preview ale vy radeji delate sracky s knihama

Reagovat
smazaný uživatel

tak když jí přečet tak proč by o tom nemohl napsat. navíc to bude určitě dost lidí zajímat. A jestli tu nikdo nesleduje mls tak se toho těžko někdo chopí. navíc eurofotbal.

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Uwe háže buly

Reagovat
Lifted

větší sračku než MLS jsem nikdy neviděl... liga bez obrany...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Naopak MLS je úrovní naprosto šílená soutěž přeceňěná jenom velkýma jménama odložených legend.

Reagovat
Mastný Chobot

euroamerofotbal.cz

Reagovat
Spalovač šancí

Viděl jsi alespoň jeden zápas MLS, aniž bys byl pod vlivem omamných látek?

Reagovat
lucius6

Ja ano a souhlasim s tim co napsal, MLS je o tridu lepsi nez vetsina evropskych lig

Reagovat
smazaný uživatel

Jestli tam počítáš i okresní přebory a spol. tak asi jo

Reagovat
Shevchenko

Většina... Takže z 53 lig bys jí dal tak na 20-25. místo? To by možná tak odpovídalo.

Reagovat
Uwe háže buly

Reagovat
lucius6

Dal bych jí tak na 6. místo, rozhodně mnohem lepší liga než třeba Eridivise, ale to je jedna nemá cenu se tady o tom bavit, odborníci co nikdy MLS neviděli tomu přece rozumí mnohem víc

Reagovat
smazaný uživatel

Osobně jsem MLS viděl. Občas teď kouknu, když hraje Toronto s Giovincem. A rozhodně bych neřadil MLS ani zdaleka tak vysoko jako ty. Vždyť ty obrany tam jsou naprosto trapné.

Reagovat
lucius6

To je pravda, ale když vezmeš v potaz ostatní aspekty, tak je ta liga dost vysoko a jak dlouho bude trvat než se obrany zlepší? 1-2 sezony? Podle mě je to potřeba brát jako celek a to jak zázemí, marketing tak i zábavnost zápasů a celkově atmosféru a v tomhle je ta liga prostě hrozně vysoko, jasně, že obrany jsou nic moc, ale to se velmi rychle změní k lepšímu, vždyť už teď tam začali chodit obránci z Evropy, třeba Ciman a jejich "impact" na hru je dost znát a tenhle trend bude pokračovat, nakonec se i tenhle neduh zlepší.

Reagovat
smazaný uživatel

Ještě jim to nějakou řádku let trvat bude, ale přiblížit se evropským standardům můžou. Mají skvělé zázemí, což jim dost pomůže k úspěchu. Až vyspějí i po taktické stránce, pak mohou konkurovat týmům z Evropy. Ale to rozhodně nebude do roka, dvou nebo pěti. Dávám tomu tak deset let.

Reagovat
Bayernista18

Když oba týmy chtěj hrát nahoru dolu, tak je to parádní fotbal, kdyby se týmy soustředily na obranu, tak je to potom nekoukatelný. V tom se mi MLS líbí, týmy kašlou na taktiku a na obranu a ten druhej tým chtěj prostě přestřílet, dát víc gólů než soupeř. Navíc týmy z MLS letos ukázaly kvalitu v přípravě proti evropskejm týmum, třeba LA nebo NY Red Bulls.

Reagovat
Spalovač šancí

Zřejmě kromě LA by všechny týmy MLS byly rády za udržení se v naší lize. 6. místo mezi evropskými ligami je úplně mimo. Vždyť tam nikdo neumí pořádně bránit, vůbec neexistují defensivní systémy a v zásadě se spoléhá, že v souboji jeden na jednoho to obránce zvládne. Presink neznámé slovo. Max. tak znají z moderní taktiky autobus, ale to jenom kvůli tomu, že se některým záložníkům nechce moc běhat a tak stojí vzadu a čekají, až se útok přelije na druhou stranu

Reagovat
kubys

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Shevchenko

Jmenuj jedinou ligu (kromě čobol ligy), která je horší než ta sranda liga

Reagovat
Uwe háže buly

v čem je slovenská liga horší?

Reagovat
smazaný uživatel

zázemí

Reagovat
smazaný uživatel

Úroveň stadionů, zázemí, fanoušků, financování, marketing, a co do kvality hráčů to taky nebude zrovna žádný šlágr.

Reagovat
smazaný uživatel

heh, to je sice pravda, ale ze na to poukazujete zrovna vy co na tom nieste o moc lepsie je celkom vtipne

Reagovat
smazaný uživatel

Kdo vy?

Reagovat
smazaný uživatel

úplně ve všem

Reagovat
adalbertus

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Rišty

Reagovat
nemanja

Reagovat
smazaný uživatel

Jsi mimo, tohle je eurofotbal a kdyby chtěli začít sem dávat i mimoevropské ligy tak by nejspíš začali v Argentině, potom Brazílie, Mexico.... Ty se tady bavíš o lize, která ani na svém kontinentu nepatří do top 3, možná ani ne top 5. El šílenec.

Reagovat
smazaný uživatel

MLS? Taková srač** soutěž...

Reagovat
Bayernista18

Ten pocit, když béčko NY Red Bulls porazí Chelsea.

Reagovat
Ritchie

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Mada

Reagovat
Tuxedo

Malo sa to volať : Luis Suárez - Hladní utočník

Reagovat
M.Vaza

Nebo jen "Hladový"

Reagovat
Tuxedo

Alebo obtancojed

Reagovat
smazaný uživatel

Hladnýýýýý kamosko

Reagovat
Jerichoo

Reagovat
smazaný uživatel

Originál je v španielčine?

Reagovat
smazaný uživatel

"Můžete však postupovat tak, aby vaše vědomí dovedlo dát vaší intuici na nevědomé úrovni tu pravou informaci, kterou se dozvíte na základě studia soupeře a jeho brankáře, který teď stojí před vámi." Typický Suarez.

Reagovat
celeb

Reagovat
-Carles-

Luis♥

Reagovat
Hai

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
pawelFCB

Jj,Luis Buñuel, dobrý režisér,dám mu lajk

Reagovat
Pinturicchio

Super, pochluibil ses, že znáš Bunuela ... a kdo, kdo se trochu zajímá o film, ho nezná?

Reagovat
smazaný uživatel

uz zas jdes opily do diskuse

Reagovat
Pinturicchio

Voe, tak machrovat s Bunuelem? Come on

Reagovat
pawelFCB

Ježíš,jen jsem reagoval na to jméno... jsi nepochopil trolling

Reagovat
Bayernista18

Od něj bych čekal spíš nějakej seznam pokousanejch.

Reagovat
pawelFCB

By mohl vydat knihu nových receptů.. Chiellini na paprice

Reagovat
aramaki

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Mrvinho

Reagovat
smazaný uživatel

ludský odpad

Reagovat
smazaný uživatel

na základě čeho?

Reagovat
smazaný uživatel

vkusu

Reagovat
smazaný uživatel

* skusu

Reagovat
smazaný uživatel

vubec sem to tak nemyslel no

Reagovat
smazaný uživatel

zubů

Reagovat
kalla

Reagovat
Melda

Tak, když to tvrdíš ty, tak na tom cosi bude

Reagovat
smazaný uživatel

tesi me

Reagovat
kalla

Tendle primitiv vydal knížku?

Reagovat
smazaný uživatel

Každej druhej už vydává.

Reagovat
pawelFCB

Když vydal i Laďa Hruška,proč ne on

Reagovat
SunFells

Láďa Hruška má patrně v hlavě mnohem víc než ty.

Reagovat
smazaný uživatel

hoven

Reagovat
smazaný uživatel

Tak když se najdou blbci, co to dokonce i kupují...

Reagovat
smazaný uživatel

Zajímavej max. svýma úletama.

Reagovat
Switchback

G.Pique - “Let’s go celebrate guys, let the ones from Madrid to go fuck themselves and watch us walk with the trophy on pitch.” jinak Luis výborná první sezóna

Reagovat
Switchback

jinak knížka

Reagovat
smazaný uživatel

neuveriteľné

Reagovat
smazaný uživatel

Pohoda, Manolo Sanchis kontroval:

"How great are Real Madrid that they occupy the minds of their rivals even in their victories!"

Reagovat
smazaný uživatel

tak čo už im zostáva ...

Reagovat
smazaný uživatel

to je hodně slabej kontr. Vlastně jen taková obranná strategie ...

Reagovat
janinho

naopak. vypoveda to o povahe cloveka. miesto toho aby si sa radoval zo svojho uspechu sa tesis viac z neuspechu supera... cista frustracia a ubohost. a to iste by som vravel ak by to povedal ktokolvek z Realu.

v tomto si Pique moze podat ruku s Eto'om.

Reagovat
smazaný uživatel

on se těší z neúspěchu soupeře? A na to jsi přišla jak? On chce jen soupeři ukázat, že oproti předpokladům byli oni ti, kteří se můžou radovat a obíhat stadion s trofejí v ruce.

A co se Etooa týká - zametli jste s ním jak se špinavým hadrem, takže že měl na vás pifku, bylo naprosto pochopitelný. Že to dal najevo tím svým způsobem, už je jiná písnička.

Nicméně podobných věcí tady bylo v průběhu posledních let několik. V době té Piqueho aféry o tom byl i pěkný článek na Marce, kde byly podobné prohlášení vypsané - taky jste tam měli nějaké kandidáty, takže se nestav do role nějakých ublížených a nás do role frustrátů.

Reagovat
smazaný uživatel

Nezvládáte...

Reagovat
valloire

Klasická Barcelona. Historický Mindrák z Realu Madrid.

Reagovat
smazaný uživatel

QQ

Reagovat
smazaný uživatel

lol

Reagovat
icka

Reagovat
Billy McClane

Jmeu musi tu Shakiru sukat samotny spanielsky kral

Reagovat
smazaný uživatel

Pique tu rivalitu musí cítit strašně silně.

Reagovat
Kuba408

když tu knihu otevřete tak pak bude kousat

Reagovat
Uwe háže buly

Musíš ji pohladit po hřbetu, to ví přece každej

Reagovat
kubys

Reagovat
Spalovač šancí

Škoda. Měl pěkně našlápnuto k úspěšné kariéře účetního a dopadnul takhle

Reagovat
pawelFCB

To je smutné,hrát za MOMENTÁLNĚ nejlepší klub na světě

Reagovat
Biozdenda

Použitý jazyk bych opravdu nehodnotil podle českého rychlopřekladu. S takovými souvětími se člověk může potkat prakticky ve všech oborech, když je překladatel amatér, nebo takový idiot, že je schopný nechat tam tak do očí bijící nesmysl. Viz třeba amatérské titulky.. Já vím, přiznáváš to tam, ale ono to má takový vliv skrze celou knížku, že se pak nedá objektivně recenzovat. Zvlášť když díky takovým pekelnostem zcela zaniká obsah. Pokud to je ale věrně přeložené, tak potěš pánbůh! Rád bych slyšel, co na to říká někdo, kdo to četl v originále.

Reagovat
smazaný uživatel

Krális !

Reagovat
Jeňa

Přijde mi že si alibi obstarává. Vždy když mu přeskočí a něco provede tak tak prostě nastrčí srdcervoucí historku o manželce nebo dceři.

Reagovat
Jeňa

serte na knihu o suarézovi a přěčtěte nějakýho nesboa nebo Keplera. Ale chápu že když se vám líbí hanibal tak musíte mít slabost i pro Luise

Reagovat
smazaný uživatel

Takový název knihy bych čekal spíš od Davida Bystroně

Reagovat
smazaný uživatel

"Viz případ Evra, jenž by s největší pravděpodobností nebyl nikdy takto propírán. Proč? Protože takzvaní "experti" jistě vědí, že výrazy 'negro' či 'negrito' jsou v Jižní Americe oslovováni třeba i ti, kdož mají černé vlasy, ale přitom se jedná o bělochy. Suárez píše o tom, že jej tak častovali například prarodiče a sem tam se přidala manželka Sofi. A ta to jistě také nemyslela s nějakým rasovým podtextem (to by potom byla vskutku svérázná domácnost). "

A v Severní Americe je to pro změnu urážka. Stejně tak v Evropě. A když už hraju v Evropě, tak se snad chovám podle tamních způsobů, ne? Omlouvat ty výrazy, že se tak "u mě doma" takhle mluví? Takže kdybychom si doma v rodině říkali "ty pyčo", tak to zajisté na akademické půdě třeba v Brně nebo v Praze skousnou, ne? Přece si tak říkáme doma Pokud to argumentuje přesně tak, jak uvádí autor recenze, pak je asi něco špatně.

Jinak věřím, že to může zajímavé čtení. Tyhle kontroverzní osobnosti mají vždycky hodně co říct a není vůbec špatné "zkusit je pochopit".

Reagovat
smazaný uživatel

Jenže ty rozlišuj rasističnost a nevhodnost takového označení. To první je trestné (a taky za to trest padl), to druhé je jen nemístné a urážlivé (a za to by trest padnout neměl).

A o tom píše autor.

Vezmu tvůj příklad - když byste si v rodině říkali "ty pyčo" a řekl bys "ty pyčo" někomu na ulici, tak ho nejspíš urazíš, ale nikdo tě nemůže za nic trestat ...

.... a u Suáreze to potrestáno bylo.

Reagovat
smazaný uživatel

Pochopitelně. Mně jde o to omlouvání toho výrazu, jakoby se nechumelilo. Ten trest byl samozřejmě mimo, o to mi absolutně nejde.

Reagovat
smazaný uživatel

OK, mě šlo zase o to, že mu to tenkrát napálili hodně natvrdo. A přitom zrovna tohle na trest nebylo.

Reagovat
smazaný uživatel

tak to je hodne blby priklad..

Reagovat
smazaný uživatel

já ho nevymyslel

Reagovat
smazaný uživatel

To neni ani priklad ale naprosty nesmysl

Reagovat
smazaný uživatel

Tam slo o to ze hadka probihala ve spanelstine, kterou evra tak uplne neovlada. A pak ho obvinil ze mu rekl negr. Takovy slovo ve spanelstine neexistuje. De gea co u toho stal rekl ze nic neslysel. Odbornici ne odezirani to ze zaznamu nepotvrdili a pak evra jeste nekolikrat zmenil vypoved kde i rekl ze ho nazval negr vic nez 10x. A negro,negrito neni u nich urazka a jeden z nejslavnejsich uruguajskych fotbalistu mel takovou prezdivku.

Reagovat
smazaný uživatel

Hlupáci jsou oba. Že Evra diskutuje v jazyce, který dost dobře neovládá, a Suaréz za to, že ho nazval negrem. Je jedno, v jakém to řekl jazyce. Na starém kontinentě a zvlášť pak na osobu člověka černé pleti to zkrátka urážkou je, zvlášť pak na anglické půdě. A je jedno, jak to dotyčný myslel.

Reagovat
smazaný uživatel

Kdo to tenkrát vlastně naprášil? Šlo to někde z asociace? Z TV? Nebo to nahlásil sám Evra?

Reagovat
smazaný uživatel

A jen teda dodám, že fotbalisti po sobě pořvávají strašný věci, takže trestat jednoho z nich za to, že nadával tomu druhému, je úplně zcestné.

Reagovat
smazaný uživatel

Však to je pochopitelné. Nadávají si v jednom kuse, navážejí se do rodin, do přítelkyň, nadávají si do kreténů, to je celkem "běžná praxe". Ale když už to má co do činění s rasovým podtextem, pak je to už trošku přes čáru a může zkrátka přijít nějaký trest, byť to v jazyce obou dvou zúčastněných má jinak zabarvený význam. Na to si musí dávat pozor. Zvlášť když všichni ve fotbale neustále bojují proti rasismu. Půjdou po jakémkoliv náznaku.

Jinak kdo to naprášil netuším.

Reagovat
smazaný uživatel

Z mýho pohledu to rasový podtext nemělo, ale FA asi měla opačný názor.

Každopádně Suárez si za svoji reputaci může jen sám, takže jestli jeden z těch trestů nebyl tak úplně košer, je jen následek toho, že je těch přečinů tolik, takže se riziko něčeho takového jen zvyšuje.

Jen je škoda, že se podobně nepřistupuje i k jiným hráčům, kteří můžou dělat a říkat cokoliv, a pak jim stačí jedna PR-omluva, a jsou z problému venku.

Reagovat
smazaný uživatel

A jen dodám, že si spíš vážím Suáreze, kterej udělal mraky blbostí, ale je schopný o těch blbostech narovinu mluvit a stavět se k nim čelem, než hadi, kteří dělají ty pičoviny taky, ale pak se z vypočítavosti omlouvají a vykrucují, čímž shazují sami sebe.

Reagovat
migwel

Jen to jen jeho pohled na rovinu: V seriálu 30 případů Zemana je v jednom díle vykřikuje novinář u soudu na Zemana: "My chceme znát pravdu!" Zeman se otočí a odpoví: "Jakou PRAVDU?"

Reagovat
smazaný uživatel

ale on ho nenazval negrem. negro/negrito neznamena negr

Reagovat
smazaný uživatel

Evidentně to nechápeš. Mě je úplně jedno, co to znamená ve španělštině. Jde o to, co to představuje na mezinárodním poli, a je jedno jestli to byl negr nebo negro. To je jako kdybych ti nadával kokote viz etymologie tohoto slova. Jde o obecné používání toho slovo.

Reagovat
smazaný uživatel

ale oni se hadali ve spanelstine a on ho nazval tak jak i jeho oslovuje treba manzelka a nebo jak rikali dedovi. To ze si to slovo pak evra upravil a bral to jako urazku neni jeho vina.

Reagovat
smazaný uživatel

Ano, Evra ví, jak se doma Suarezova rodina oslovuje, to je skutečně argument na úrovni Jakmile řekneš negr, je jedno v jakém jazyce, jde o mezinárodní slovo, které uráží. Víc polopatě ti to napsat už nedokážu. V tomhle případě jsou kontextuální otázky toho, jak si kdo říká nebo jaký to má význam v té dané zemi, naprosto bezvýznamné. Když řekneš člověku černé pleti "negr" nebo "negro" vyjde to úplně stejně. Valná většina lidí si to vyloží jako rasistickou narážku, což dokazuje sama FA a její trest. Nikoho nezajímají dialektické okolnosti. Když si to řeknou dva Španělé, Uruguayci nebo Brazilci mezi sebou, je to něco jiného, než když si to řekne Francouz černé pleti s Uruguaycem (rodilým španělským mluvčím). Nehledě na to, že se baví právě ve španělštině.

Reagovat
smazaný uživatel

ale to neni jenom v jejich rodině. to je běžně používaný výraz který není urážka. a negro neznamena negr.

Reagovat
smazaný uživatel

Ale o to tu vůbec nejde. Že ve španělštině znamená negro černý ti je třeba v Bronxu asi tak platné, jako pepřák. V Anglii stačí náznak a dostaneš flastr. Tak to zkrátka je. "negro" pro ně je to samé co "negr". A že je to ve španělsky mluvících zemích jinak je putna. Ve většina světa je "negro" jako "negr". Ta etymologie v globálním měřítku nemá absolutně žádný význam.

Reagovat
smazaný uživatel

ok, já bych to ukončil. mam na to jiný názor, nebo aspoň v případě suarez-evra. hádali se a on použil běžný výraz, který nebere jako urážku a nemyslel to zle. evra to pochopil jinak, protože uvažoval jako ty. mohli to vyřešit lépe a v klidu. zbytečná kauza která pošpinila Suareze i když z jeho pohledu neudělal nic špatně

Reagovat
smazaný uživatel

Ty máš asi pocit, že hájím Evru, což ale tak není. Já ti jen ukazuju, jaký je všeobecný názor na věc. Poukazuju na to, proč byl potrestán. Já jsem taky svým způsobem rasista, nemám příliš v oblibě cikány. Je to líná verbež, co by potřebovala mlátit bičem (výjimky znám, ale je jich pramálo). Když se ale rozhlédnu kolem sebe, oni to od nich pochytili i ti "bílí".

Reagovat
smazaný uživatel

ok beru. já se tu taky nesnažim pouze slepě hájit suareze. akorát mi přijde že z jeho pohledu v tom byl nevinně a pro něho to mělo celkem závažný důsledky. a bylo to daný i tim s jakou tam nastoupil pověstí. ale v knížce ho právě dost zasáhlo(i vzledem k dětem) že je považován za rasistu i když jím neni. a tak na základě pravděpodobnosti a psychologie je asi většina národa rasisty pokud jde o cikány. nebo romy, i když cikán neni hanlivé označení.

Reagovat
smazaný uživatel

Tato (ne)nadávka mi je u Suareze volná. Mám vůči němu odpor, ale to je kvůli jeho jiným prohřeškům. Každopádně pověst si dělá sám a naběhl si taky sám. Ať už to myslel sebelépe nebo zcela bez nějakého rasistické kontextu a zcela nevinně. Na to se totiž nikdo neptá. Kdyby se na to někdo ptal, tak vznikne precedens, kterého by využívali i ostatní. "negr" nebo "negro", v organizacích zastřešovaných mezinárodním jazykem angličtinou jde o jedno a to samé, dostaneš flastr tak či onak.

Cikán je pro mě stejné označení jako Čech, Slovák, Němec nebo Rumun. Jen je to ve společnosti zažité jako hanlivé označení, byť hanlivé není. I když zažité, média z toho udělali za poslední desítky let pomalu jedno z nejsprostších slov. A někteří Cikáni se toho chytli. Daleko víc se mi příčí právě označení Romové. Jednou jsou to Cikáni, tak proč jim říkat jinak? To jen přehnaní zastánci lidských práv se budou hrdě být do prsou, že to takhle nejde. Hlavě že mají zase k řešení další blbost a skutečných problémů si nevšímají.

Reagovat
smazaný uživatel

souhlasim. nevim jestli bylo historicky dřívě označení cikáni a nebo romové. ale cikán bylo najednou kvůli jejich pověsti a chování spojováno se špatným chováním, za který si mohou pouze oni, a tak se najednou musí říkat romové.

Reagovat
smazaný uživatel

Ano, Evra to vědět nemusí, ale při následném řešení případu, určování viny a trestu by měly být tyhle věci brány v potaz. I Evra by pak měl pochopit, že vybouchnul úplně zbytečně.

Reagovat
smazaný uživatel

Na to ale nikdo koukat nebude. Nikoho okolnosti nezajímají. "negro" nebo "negr" pro ně nehraje roli a už vůbec pro ně nehraje roli, jak se kdo kde oslovuje. Pro ně je důležité, že mohou řešit rasovou záležitost.

Reagovat
smazaný uživatel

2 slova ze dvou různých jazyků, která znamenají něco jiného a nemelo by to hrat roli a melo by se na to pohlizet stejne? opravdu?

Reagovat
smazaný uživatel

Až ti dojde, jak to chodí v západním světě a jak je důležité se chytat každého sebemenšího pokusu o rasovou diskriminaci, pak to třeba jednou pochopíš. Suarez jim dal záminku a oni jí využili. FA ti na žádnou etymologii nehraje. Jak už jsem tu několikrát zmínil a jak podotkl i jiri - fcb, využívají každé malé možnosti rasismus trestat. A tohle byla dost očividná možnost. A u recidivisty s problémy, jakým Suarez od prvopočátků je, to bylo jako na zlatém podnose.

Reagovat
smazaný uživatel

souhlasim a viz můj příspěvek níže

Reagovat
smazaný uživatel

To je teda ale velká hloupost. Samozřejmě se při posuzování případu berou na zřetel (měly by se brát na zřetel) tyhle okolnosti.

Reagovat
smazaný uživatel

to je jako kdybych ti řekl ty čumáku a ty sis změnil jedno písmeno a obvinil mě že ti nadávam

Reagovat
smazaný uživatel

Jistě, čumák je mezinárodně používané slovo

Reagovat
smazaný uživatel

ale evra vynechal jedno pismeno a zmenil tim vyznam slova

Reagovat
smazaný uživatel

viz výše

Reagovat
smazaný uživatel

v centru Prahy je restaurce el toro negro. znamená to teda že jsou rasisti protože to používají na mezinárodním poli?

Reagovat
smazaný uživatel

Asi těžko, když je řeč o černé býku. Je to použité jako přídavné jméno k podstatnému jménu. Jsi ve slepé uličce.

Reagovat
smazaný uživatel

takze v tomhle pripade je pridavne jmeno negro v poradku a kdyz to suarez v rodne reci pouzije stejne tak je to najednou oznaceni negr

Reagovat
smazaný uživatel

Pochopitelně že to je v pořádku. Ty nerozlišuješ zásadní věci jako jsou oficiální názvy a komentář k hráči černé pleti. Pleteš tu stále jablka s hruškami. Italská hudební skupina Negramaro má asi taky pramálo společného s rasismem. Jde o použití toho slova.

Reagovat
Riviera Kid

Vidíš támhletu 14-ti letou holku s kočárkem?"

"Jo. Kurva jedna."

"To děvče bylo před rokem znásilněno a rozhodla se, že si to dítě nechá."

"Aha. To jsem netušil."

"A vidíš támhletoho chlapce?"

"Jo. Prase jedno tlustý!"

"Ten chlapec je smrtelně nemocný. Musí brát prášky aby přežil kvůli nim je obézní."

"Ježiš, to jsem netušil..."

"A vidíš támhletoho muže?"

"Teda fuj, ten je hnusnej."

"Má popálený obličej, protože vynesl 4 děti z hořícího domu."

"Sakra, teď se stydím..."

"A vidíš támhletoho?"

"Jo. Zasranej negr."

"Přesně. Zasranej negr....

Reagovat
smazaný uživatel

takhle to funguje, to je naše skvělá společnost

Reagovat
Mada

Reagovat
smazaný uživatel

jistě že jde o použití slova a Suarez ho použil jako běžný označení, který celý život slýchal a nikdy ho nebral jako urážku a nebo hanlivě. to že byl v konfliktu s někym kdo danou řeč moc neovládá a byl bohužel(v tomto případě) černoch je pouze shoda náhod a asi v průběhu utkání a ve vypjatý chvíli se nedá očekávat že by Suarez takhle dopodrobna přemýšlel o tom jak si to může někdo vyložit

Reagovat
smazaný uživatel

V anglicky hovořícím světě to jako urážka zkrátka brané je. To je to, co ti tu celou dobu vysvětluju. Nikoho nezajímá, jak to Suarez celý život používal. Už to chápeš?

Reagovat
smazaný uživatel

jo chápu ale on tam byl celkem krátce a celá hádka probíhala ve španělštině. on to bral normálně a co se stane na hřišti tam i zůstane. pochybuju že za daný situace vůbec mohl uvažovat v souvislostech jako že v anglii se na to pohlíží jinak, když se s tim třeba vůbec nesetkal.

Reagovat
smazaný uživatel

Premier League je jednou z největších show na světě. Hráči tam jsou pod mikroskopem. Daleko nejvíc ze všech fotbalových lig na světě. Za slávu se zkrátka platí a každá maličkost může být potrestána. Na druhou stranu, obvykle se řeší exemplární příklady a hráči již několikrát trestaní.

Reagovat
smazaný uživatel

jj to určitě. a ještě bych dodal že z knížky je poznat že suarez neni žádná moc velká myslivna a je celkově jednodušší docela bych ho přirovnal ke Zlatanovi ( ale u obou se mi líbila ta velká láska k rodině), takže chtít po něm aby si v danou chvíli domyslel důsledky by bylo nereálný. celá kauza byla i ponaučení pro ostatní.

Reagovat
Mada

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Billy McClane

To je krasne ako sa tu cules snazite ospravedlnovat Suarezove excesy este z Liverpoolu

Sa mi lubi ze si za svojimi hracmi vzdy pekne stojite

Reagovat
smazaný uživatel

klidně si najdi komenty z té doby, bobe.

Reagovat
Billy McClane

Ved prave. A ked to porovnam s tymi sucasnymi...

Reagovat
smazaný uživatel

tak schválně - dej sem to porovnání.

Reagovat
smazaný uživatel

protože jsi byl zatím jen schopný plivnout smradlavou slinu a nic nevysvětlit, tak dám to porovnání já:

jiri - fcb21.12.2011 07:30

Krásně se to tady rozjelo.

Názor na tuhle věc mám asi takový, že to smrdí. Ja tam dost nejasností. Ale počkám si na vysvětlení. Jestli teda nějaké bude.

[reagovat]

jiri - fcb21.12.2011 07:32

a jen přidám, že jsem zvědav, kolik těchhle obvinění ještě padne. Aby nám to tady nespustilo nezastavitelnou vlnu ...

[reagovat]

jiri - fcb21.12.2011 09:41

Osmikilo proti FA

[reagovat]

Co jsem tím myslel, asi pochopí každý, ne Bobe?

Reagovat
smazaný uživatel

Hele, další:

jiri - fcb16.11.2011 22:49

zacházíme s tímhle rasismistem do absurdna a (znovu to zopakuju) dojedeme na to.

[reagovat]

Reagovat
smazaný uživatel

hele a další:

jiri - fcb22.12.2011 10:21

ono asi nejde o nějakou obranu Suáreze. Spíš jde o princip, že mu napálili takovou dardu a vlastně lidi ani neví, za co.

Chování hráče bych do toho nezahrnoval. To je jinej případ. Jiná kauza ... A popravdě - nesympaticky se na place nechová v Anglii jen on. Proč by měl být teda trestán zase jen on? A k tomu takhle drsně.

[reagovat]

Reagovat
Billy McClane

Vynimocne sa ta to netyka. Myslene to bolo na cules ako celok. Tomu budes rozumiet, kedze nas madridistov sam rad zovseobecnujes

Reagovat
smazaný uživatel

culés jako celek? Vždyť tady o něm píšu jen já.

Nekličkuj, je to trapný.

Reagovat
Billy McClane

...a kofi.t. Ale jebat na vas, nechce sa mi to rozvadzat a riesit hovna.

Reagovat
smazaný uživatel

já jsem se ho zastával už když hrál za liverpool. a tady nejde o to že hraje za barcu. přečetl jsem si knížku(tak jako čtu biografie jiných fotbalistů a je mi jedno za koho hráli/hrají) a podle mí jsem si vytvořil určitý názor a ne jenom podle toho co se napíše v bulváru

Reagovat
smazaný uživatel

Takže jinak - nastoupil jsi sem s odsudkem Culés, že si protiřečí. Já ti psal, ať si najdeš komenty z minula a srovnáš je. Tys odpověděl, že jsi je srovnal ... Já jsem ti napsal, ať nám je tedy ukážeš, abychom je mohli srovnat taky. A pak jsem ti ukázal, kde je pravda.

Resumé - klasicky jsi neměl v ruce nic, akorát jsi to zkusil v domněnce, že ti to nikdo vyvracet nebude. Stalo se a ... pod tebou se probořil led.

Mám pravdu?

Reagovat
smazaný uživatel

hehe, najednou se ti nechce....

Reagovat
kiwwi

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Jako vzdy mimo.

Reagovat
smazaný uživatel

tak ospravedlnovani a predkladani dohledatelnych argumentu je celkem rozdil.

Reagovat
migwel

Nejen Suarezove excesy ono třeba i plivání Messiho na protihráče nebo jeho oblíbené strkání, nebo chytání pod krkem... škoda jen že se třeba Suarez nezmínil o jeho pohled na své simulování...

Reagovat
smazaný uživatel

ve knížce jeho simulování dost podrobně vysvětluje a píše co ho k tomu vede a proč to dělá.

Reagovat
migwel

A svoje kousání tam taky podrobně vysvětlil?

Reagovat
smazaný uživatel

jo všechny případy a i to co ho k tomu vedlo a jak to vyřešil

Reagovat
smazaný uživatel

Kdyby si Lister nevzal dceru náčelníka Gelfů, posádka Červeného trpaslíka by nikdy nedostala generátor kyslíku a byla to pro Gelfy taková urážka, že by je stáhli zaživa a udělali z nich taburety. Jednoduše řečeno, každý vnímá urážky jinak a to je třeba respektovat.

Reagovat
smazaný uživatel

to máš pravdu, ale na druhé straně se tohle nedá brát jako dogma a důvod pro několikaměsíční ban.

Reagovat
smazaný uživatel

No jistě, já mám spíš dojem, že se někdy víc rozhoduje ne s ohledem na danou situaci, ale s ohledem na to, co by se tomu někde řeklo. Přitom by úplně stačilo, aby si to hráči někde vyříkali, podali si ruku a dál to neřešili, protože přece jenom při fotbale a vůbec sportu člověk v emocích může říct nějakou blbost (zvlášť teda v případě, pokud to je pro něj běžné označení, které není myšleno rasisticky).

Reagovat
Riviera Kid

Hlavně je celý svět priposrany, co se týká rasismu. Takže sebemenší náznak je hned zvelicovan a trestán.

Reagovat
smazaný uživatel

přesně, přesně a ještě jednou přesně.

Prostě mu dají radši BAN a jsou za hrdiny, kteří zatočili s rasismem, než by byli v očích některých lidí ti, kteří MOŽNÝ rasismus zametají pod koberec.

V tomhle souhlasím s Trumpem - svět je prolezlý politickou korektností. Lidi říkají, co se od nich čeká, aby říkali, místo aby říkali, co si o problému opravdu myslí ... Ale tohle je strašně nebezpečná věc, protože se ta odchylka od toho, co si myslí lidi a co říká a dělá jejich politická reprezentace začíná zvětšovat. Kam to povede? Co se dnes bere jako extremismus se bude brát jako standart. Dál už dohlídnout nechci.

Reagovat
smazaný uživatel

tak v španielsku je to úplne bežné, ¿Qué pasa, negro? a hovoríš to kolegovi vo farbe Iniestu s čiernymi vlasmi...

na druhej strane mu mohol povedať, že je zkurvysyn a bolo by to vyriešené, žiaden rasizmus by sa nekonal, ale tak emócie sú emócie...

na jednej strane si mohol Luis kontrolovať slovník na druhej FA nemusela zo seba robiť bieleho rytiera

Reagovat
smazaný uživatel

ale když někdo vezme jako urážku něco co neni urážka a jestli si pak pravděpodobně vymýšlí a několikrát změní výpoveď tak je to divný

Reagovat
smazaný uživatel

Když se někdo jmenuje Tupý, třeba tvůj kolega z práce, který ti zrovna řekne vtip a ty mu na to se smíchem odpovíš "ty seš tupec", tak se rozzuří a vrhne se na tebe, i když jsi to nemyslel vůbec zle. Jenže děcka se mu ve škole den co den smáli, šikanovali ho a on si z dětství nese trauma, o kterém jsi nevěděl. Sice to je možná směšné srovnání, ale NIKDY nevíš, co si druhý člověk prožil, kvůli čemu je na něco citlivý a vždy bys měl jeho cítění respektovat. Myslím, že v tomto případě mohlo vše skončit nějakou domluvou obou hráčů. Mohli se sejít, Suárez říct svoji verzi, omluvit se, pokud jej Evra pochopil špatně a mohli to řešit jako dospělí lidé. Možná že je Evra jen idiot, i to je možnost, neznám ho (a pokud by nebyl schopen přijmout omluvu, pak je blbec on). Ale zpochybňovat, jestli to Evru zasáhlo, nemůže nikdo z nás kromě něj.

Reagovat
smazaný uživatel

jj souhlasim že se to mělo vyřešit v klidu a myslim že v tý knížce je něco o tom jak to po zápase bylo atd a jestli se setkali v tunelu. ale to si tu nechci vymýšlet protože si to nepamatuju. a pak ještě následoval ten incident s podáním/nepodáním ruky při příštím střetnutím. tam Suarez psal že Evra ucuknul a chtěl mu ruku podat. a ne videa jsem se nekoukal tak nevim kde je pravda

Reagovat
smazaný uživatel

Dotaz: V článku jsem to nenašel, ani u toho minulého. Tyhle recenze děláte na originál nebo jenom z českých kopií?

Reagovat
smazaný uživatel

Možná, že kdyby sis to opravdu přečetl, tak ses nemusel ptát.

Reagovat
j_mrazik

Kniha se měla jmenovat: Luis Suarez - Not without my teeth.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Luis Suarez aneb už mám všech plný zuby...

Reagovat
Csaplárova past

"Když někoho kousnu, tak to spoustu lidí znechutí, ale je to relativně neškodné,"

Ty kraso, to je mrda

Reagovat
smazaný uživatel

tak když někdo někomu zlomí nohu a nebo ho vezmu skluzem zezadu tak to neni ani zdaleka tak odsuzovaný. kdyz někdo loktem zlomí soupeři nos a nebo ho jinak zraní tak se tak nic neděje. celý to kousání tam podrobně vysvětluje a neni to jenom jedna věta vytržená z kontextu

Reagovat
smazaný uživatel

a vidíš - i v tom má pravdu. Kousnutí je sice odporné a nelidské, ale je to něco, co druhýmu člověku nemůže prakticky ublížit. Kdežto při tvrdých zákrocích často ve vzduchu smrdí sádra.

On má asi v hlavě mírně posunuté to vnímání kousnutí. Normální člověk by to neudělal, ba co víc - většinu lidí to zhnusí. On to tak asi v hlavě nemá, a ocumlávat a okusovat ostatní lidi mu asi nepřijde tak úchylné jak většině.

Ale pokud jde o tuhle větu, tak má zase pravdu.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Mada

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Je to jen šokující, jiné, svým způsobem nenormální a neodpustitelné, i když vzhledem k možným následkům skoro neškodné a lehce by se to dalo přejít.

Lidi to jen moc často nevidí, ale rozhodně to není ani omylem horší než skluz oběma nohama napřed. Je to jen sakra divné

Reagovat
Malresi

Súhlas. Ani pri jednom z tých incidentov netiekla krv, hráčovi nebolo spôsobené zranenie a ani nič podobné. Tresty dostal poriadne tvrdé, ale to nespochybňujem. Proste to na ihrisko nepatrí. Čo ma sere je, že "řezníci", čo spôsobia nebezpečnou hrou, resp. úmyselným faulom vážne zranenie, ktoré môže vážne poškodiť kariéru faulovaného nedostávajú ani zďaleka také tvrdé tresty, aké si zaslúžia. Tam by sa mala smerovať pozornosť a tie tresty poriadne zvýšiť. To je 1000x horšie, ako nejaké kusnutie.

Reagovat
smazaný uživatel

To si nikdo nekoupí, fotbalista kterej nikoho nezajímá.

Reagovat
smazaný uživatel

AS: With the imminent departures Lucas Silva & Illarra, Benitez favours Sporting's William Carvalho as the favourable replacement.

AS: Real Madrid interested in Sevilla's Krychowiak. Arsenal are ready to pay his €30m clause but RMCF can offer Illarra in the deal.

Konečně správný jména. Akorát je to AS no, takže na tom je určitě hovno pravdy.

Reagovat
-Carles-

Krycho snáď ostane v Seville

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Hristo Stoichkov

Přesně, rok vydrží a pak tu výkupku stejně někdo zaplatí. Pokud potvrdí výkonnost, zájemců bude dost.

Reagovat
Hristo Stoichkov

Myslím si, že velký příchod se rovná i velkému odchodu, ani vy si nemůžete dovolit kvůli FFP nějaké šílenosti vzhledem k tomu, že už jste za léto nějakých 50 mega v mínusu. Popravdě nevím, jak dobře se dají zhodnotit Lucas Silva či Illarra.

Reagovat
j_mrazik

Není Illara takový Lucas 2.0 (ten z Liverpoolu)?

Reagovat
Hristo Stoichkov

To asi nikdo ani netuší, na Real zatím určitě nemá, ale jestli to jinde bude lepší je spíš věštění z křišťálový koule.

Reagovat
smazaný uživatel

Silva nic, ten půjde hostovat nejspíš. Illarra tak 20-25, tím spíš jestli ho budou chtít v PL. Pak je tu ještě Cheryshev, který by se taky dal potenciálně zpeněžit, kór když všechny zaujal na turné Asensio a je tu možnost, že zůstane s A-týmem.

Každopádně se imho letos Pérez drží zpátky kvůli DDG. Těch 30 má na něj vyhrazených a v momentě, kdy bude jasný, že třeba letos nepřijde, tak ty prachy teprv alokuje jinam.

Reagovat
Hristo Stoichkov

S DdG souhlas, ale Illarrovi cenu vidím teda jinde, do těch 20-25 by vletěl snad jenom Liverpool. Na Cheryshevovi se taky dá vydělat, jediným problémem je to, že se všichni musí cpát do Anglie, protože ve Španělsku si je nikdo nemůže dovolit zaplatit, což je prostě škoda.

Jinak Edu Vargas blízko Villarrealu, což by bylo super, Primera by mu mohla sedět.

Reagovat
smazaný uživatel

FFP Este vediet pocitat to je pre teba nad mieru tazke .

Reagovat
smazaný uživatel

Wiliam Carvalho ako backup za Modrica . Rovno si nechajme Illarru

Reagovat
smazaný uživatel

200. pro i nadále úspěšného Luise Suáreze v Barceloně

Reagovat
smazaný uživatel

Pokud bude úspěšný jako dneska, proč ne.

Reagovat
valloire

Reagovat
smazaný uživatel

To zas ne spíše by bylo lepší, aby se mu dařilo, jak v sezóně předchozí

Reagovat
smazaný uživatel

Souhlas Baryho knížka je nejlepší, potom se dá i Hašek a Rosa, i Nedvěd od toho Itala celkem ujde.

Reagovat
smazaný uživatel

Jaká od Rosy? Já četl "Hvězdám v patách", ale to už je docela starej kousek.

Reagovat
Il Architetto

"Jak jsem kousl vaši matku"

Reagovat
smazaný uživatel

Bude i recenze knizek treba ze stredoveku? Pusobilo by to stejne nove jako posledni dve.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele