Neymar překonal Pelého a Brazílie deklasovala na úvod kvalifikace Bolívii

09.09.2023, 10:53
Aktuality
Neymar překonal Pelého (© AFP)

Neymar překonal Pelého v počtu branek za brazilskou reprezentaci a dvěma góly pomohl na úvod jihoamerické kvalifikace o postup na mistrovství světa 2026 k jasnému vítězství 5:1 nad Bolívií. Jednatřicetiletý útočník al-Hilálu se před utkáním dělil se zesnulou legendou se 77 góly v brazilském dresu o první místo, po pátečním zápase v amazonském Belému se dostal na 79 branek.

Neymar se střelecky prosadil v 61. a 93. minutě a zaznamenal poslední dva góly Brazílie. Skóre mohl přitom otevřít už v 17. minutě, ale neproměnil penaltu. Rekordní trefu oslavil úderem pěstí do vzduchu, což byl tradiční způsob, kterým slavil své góly Pelé.

"Jsem moc šťastný, nemám slov. Nikdy jsem si nemyslel, že na tenhle rekord dosáhnu," řekl Neymar poté, co od prezidenta svazu Ednalda Rodriguese převzal pamětní plaketu. "Chci říct, že tohle (rekord) neznamená, že jsem lepší než Pelé nebo než jakýkoli jiný hráč národního mužstva. Vždy jsem chtěl psát svůj vlastní příběh v reprezentaci a dnes se mi to podařilo," uvedl následně v prohlášení po 125. zápase za Brazílii.

Trojnásobný mistr světa Pelé zemřel loni 29. prosince ve věku 82 let. "Gratulace Neymarovi Jr. k překonání Králova rekordu v počtu gólů v oficiálních zápasech FIFA. Pelé ti dnes určitě tleská!" napsali na sociálních médiích zástupci Pelého nadace.

Dva góly zaznamenal v zápase také Rodrygo z Realu Madrid, třetím brazilským střelcem byl barcelonský Raphinha. V druhém kvalifikačním duelu zóny CONMEBOL se Brazilci představí v úterý v Peru.

Úspěšně vstoupila do kvalifikace Uruguay, jež v prvním soutěžním utkání pod trenérem Marcelem Bielsou porazila 3:1 Chile. Dvakrát se za vítěze trefil Nicolás de la Cruz, třetí gól vstřelil kapitán Federico Valverde z Realu Madrid.

Autor: ČTK

Komentáře (99)

Přidat komentář
vilp

Ta sestava Brazílie horší a horší, mi přijde.

Reagovat
smazaný uživatel

Za mňa najsmutnejšie že v základe Richarlison, to je za mňa najslabšia 9tka odkedy fotbal bedlivo sledujem (1998)

Reagovat
off-olda

Ty vole.. Není to tak dávno, co jim na MS běhal na hrotu Fred...

Reagovat
PBLead

Reagovat
jenage

Reagovat
Kejza

Reagovat
Seydou Doumbia

třeba ho nepočítá mezi fotbalisty, to by potom mohl mít pravdu ne?

Reagovat
off-olda

Jo.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Sancek

Za mě j teda Fred hodně podceňovaný, vždyť on má průměr 0,5 golu na zápas za svojí kariéru, kdy i v repre má 39z/18g.

Reagovat
Sigma Olomouc

Richarlison, ne?

Reagovat
Seydou Doumbia

nn fred ma tuto bilanci v repre, kukni na wikipedii

https://en.wikipedia.org/wiki/Fred_(footballer,_born_1983)

Reagovat
Sigma Olomouc

jo sorry. Jsem si říkal proč Fred (z United) a na hrotu

Reagovat
Seydou Doumbia

mladší generace? nebo si jen zapoměl že existuje?

Reagovat
Sigma Olomouc

v tu dobu jsem fotbal ještě nesledoval

Reagovat
Seydou Doumbia

Reagovat
Jolly Roger

Fred byl dobrý fotbalista, ale nevyšlo mu MS 2014, kde byl totálně z formy. Tak ho má svět navždy v paměti jako zoufalce a dřeváka, kterým nebyl.

Reagovat
Seydou Doumbia

To má většina tady za dřeváka i Lukaka nebo Moratu ale taky to jsou dobří hráči, to je těžký někdy.

Reagovat
To som ja

Reagovat
Talker

Tak Lukaku není dřevák, jen je to strašnej retard.

Morata za mě lepší kariéra, než by měl mít. Ten hraje celou kariéru v TOP klubech, přitom je to kvalita na střed tabulky, jak to dělá, to moc nechápu.

Reagovat
Seydou Doumbia

Tak i Lukaku je dřevák, že, viz kanál Lakaky na IG...ale těch momentů kdy je v zakončení hovado má taky dost, čili ne jen retard zároven má i dost branek...Morata je dobrý hráč na backup jako dvojka ale špatný hráč jako číslo 1 na hrot, on je fakt něco mezi tím

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Beči

Však ano, Fred byl lepší.

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
emisarpravdy

Reagovat
Leo Rekordman

Reagovat
Kucka

Reagovat
Hasan Šáš

Fakt bedlivo, jo? Ti asi nějak uteklo MS 2014 a zabiják Fred. On i Luiz Fabiano v předfredovský éře byl velkej komik.

Reagovat
Hachim Mastour

Reagovat
smazaný uživatel

Ok dajme tomu to bol este väčší tragéd

Reagovat
Kejza

Fabiano měl ale dobrý MS, na rozdíl od Freda

Reagovat
Hasan Šáš

jó no, ale jinak to byl jenom takovej Lafata

Reagovat
Jolly Roger

Richarlison hrál dřív z křídla, to mu sedělo víc. On podle mě 9 není a nikdy nebude. Brazilský trenér ho na devítku postavil, on dal jeden z nejhezčích gólů MS a od té doby nic.

Reagovat
patas92

Lepší než co měli na MS 2010-2018

Reagovat
smazaný uživatel

Ok , 2010 , 14 maš pravdu , ale 2018 uz tam bol Gabriel Jesus a ten by mal aspon podla mna byt v zaklade miesto Richarlisona aj teraz… ale, to je len moj subjektivny nazor . Som len fanusik.

Reagovat
patas92

2018 asi srovnatelná jak teď no

Reagovat
mistr129

Jesus za sebou tehdy měl sezonu se třinácti góly v Premier League, Richarlison dal za Tottenham za sezonu a něco JEDEN ligový gól. To fakt srovnatelný není

Reagovat
John Obi Mikel

Ale na MS v Rusku byl Jesus jejich nejhorší hráč

Reagovat
owny✨

Richarlison > Jesus

Reagovat
Csaplárova past

Jojo a vždycky před MS je velká většina lidí papsuje na hlavní favority. Tomu hajpu od MS 2010 nerozumím.

To jakože když Manchester United má nejvíc titulů z PL, tak jsou taky automaticky největší favoriti na titul?

Reagovat
Seydou Doumbia

každý je dosadí do pasti největšího favorita aby takticky nezvladli největší tlak a titul mohl sebrat někdo jiný, zkušeně

Reagovat
fabec1222

Neměl bejt zraněnej?

Reagovat
Rothbard

Nemá sestra narozeniny

Reagovat
Kejza

Reagovat
Sigma Olomouc

Reagovat
off-olda

https://youtube.com/watch?v=3Lb1-FQIQNw&si=WHxO8DU9XGZUgoIt

To sólo od 3:35?

Ta střela z kroku v 9:50?

On kdyby hrál v klubu, jak hraje v repre, tak je o parníky před každým fotbalistou.

Reagovat
romeo351

Furt je na něm znát, že je pomalejší, vypasenější než by mohl . V Barce jsem mu tehdá věřil, že jeden ten GB udělá. Zvolil si jinou cestu a potom, co teď zažívám v práci se mu až tolik nedivím (což je ve finále v kontextu naprostej protiřeč)

Reagovat
Seydou Doumbia

co se děje v práci?

Reagovat
Mastný Chobot

Kupil ich šejk a kazdemu dvihol plat o 200%, ak budu nadavat na teplych, fyzicky tyrat kolegov inej pleti a doma bit zeny.

Reagovat
romeo351

Začínám reálně (na vlastní kůži) zjišťovat že není N.1 kvalita tvojí práce, ale jak komu lezeš do prdele. Nedělal jsem si iluze nikdy, ale v systému kde máš tu prakticky skoro poslední moc nad prachama a tedy zisky, obratem firmy… trošku mě to zklamalo

Reagovat
Seydou Doumbia

jo tak to mám v práci taky, hlavně čím delší dobu tam si tím menší hovno musíš dělat, jelikož jsem v práci krátkou dobu (rok a půl lol) tak musím makat víc jak ostatní..každý je hodnocený jinak, klasika

Reagovat
romeo351

Mám tuto práci delší čas (jiné pozice - už od vejšky). Pracovat více jak ostatní, abych se posunul beru… Ale opačně přímo do ksichtu a zjevně neuděláš nic…

Reagovat
Seydou Doumbia

bohužel moc toho udělat nejde, otevřeš si pusu a už je problém, člověk se nemůže projevit tak jak by chtěl i kdyby to byla pravda a změna by přišla, k horšímu ve tvůj neprospěch

Reagovat
jsemdement

První půl rok minulé sezóny měl famózní i v klubu. KDYBY tak hrál pořád, má nejspíše i více, než jeden GB.

Reagovat
Seydou Doumbia

to solo moc pěkný, škoda pro něj že neskončilo golem...ale zase bolivie je podle rankingu na úrovní bulharska

Reagovat
off-olda

Tak samozřejmě to není žádnej top tým.

Jen bych to neshazoval. Projít takhle může kdokoliv a moc se to neděje.

Reagovat
Seydou Doumbia

Tak ono obecně máš cimdal méně Fun to watch playeru...každý se drží taktiky, hraje týmově aby nenastalo v případě ztráty trenéra a zároveň aby si nekazil čísla, většina křídelníku je dnes jako přes kopírák... proto umím ocenit takový průnik i od hráče, kterého nemám rád

Reagovat
off-olda

Reagovat
hornito

Reagovat
SixtoRodriguez

Reagovat
Gazdo

Reagovat
Leo Rekordman

Reagovat
eder

Zato tu penaltu kopnul jako dacan z okresního přeboru...

Reagovat
off-olda

Klasický Neymar. 9x mu to vyjde, jednou ne.

Reagovat
Kucka

Reagovat
FC Porto FC

V repre si Neymar zaslouží všechno uznání, tam je opravdovej tahoun a mít za repre 125 zápasu a ještě dát 79 gólů tak to klobouček

Reagovat
Ladas321

A jedinou trofej vyhráli v době kdy byl zraněn.

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Ranoth

Reagovat
Al Capone

Sice překonal Pelého a poměrně dávno i Ronalda, ale ani na jednoho z nich nemá, jeho odkaz je slabota proti nim.

Reagovat
FC Porto FC

Ty dva netrumfne už nikdo v Brazíli z hlediska odkazu, nevěřím že se to někdy stane

Reagovat
off-olda

Bohužel WC chybí.

Na druhou stranu hraje s daleko, daleko, daleko horším týmem než například právě Ronaldo.

No a evropský fotbal se taky posunul na uplne jinou úroveň.

Reagovat
herold

2022 měli výbornej tým, s Francií nejlepší.

Reagovat
off-olda

Jeste bych přidal Portugalce.

A já nerozporuju, že je ten tým skvělej.

Brazilci budou mit vzdycky zajimavy a skvělý tým.

Jen oproti éře Ronaldo a složení toho týmu se aktuální brazilci fakt nechytají...

Reagovat
herold

S Portugalci souhlasím, jako jediní měli obrovskou výhodu s kraji obrany, kde měli spoustu možností útočných beků oproti Brazílii například,ale defakto oproti všem. Za touto trojicí jsem viděl Anglii.

Reagovat
off-olda

Presne jak píšeš.

Reagovat
Kucka

Reagovat
technecium

Banda precenovanych labilu z PL

Reagovat
herold

Tři hlavní hvězdy mimo PL.

Reagovat
Al Capone

To samozřejmě měl/má mnohem horší tým, ale to nic nemění na tom, že i herně ani zdaleka není tak dobrý jako Ronaldo.

A co s tím má společného evropský fotbal? Jestli chceš srovnávat dvoje různý období tak to je samozřejmě nesmysl.

Reagovat
off-olda

Jen chci říct to, že aktuální brazilský tým není tak kvalitní jako při éře Ronalda a tedy mají z mého pohledu cokoliv vyhrát daleko těžší.

A zároveň chci říct, že Evropa od přelomu tisíciletí udělala daleko větší pokrok, než zbytek světa.

Upřímně si myslím, že výhra Argentiny bude na dlouhou dobu naprostá vyjímka.

Reagovat
veikko

S tím pokrokem to moc pravda není. Pokrok za poslední roky udělalo Portugalsko, Anglie, Belgie a Francie (která ale spíš konstantně drží kvalitu). Německo, Itálie a Nizozemsko jsou naopak docela v úpadku. Španělsko určitě nadále mezi favority taky patřit bude, ti měli ale spíš výjimečnou generaci, která už odešla.

Z Jižní Ameriky si drží konstantní kvalitu Argentina a Uruguay, Brazílie je třeba o něco slabší než bývala, ale pořád je to naprosto srovnatelný soupeř s každým evropským velikánem. Ve finále MS do 20 let je taky každý rok nějaký tým mimo Evropu. Velký pokrok dělá mimochodem třeba USA, která klidně za 10-15 let může patřit mezi nejlepší fotbalové nároďáky světa.

Reagovat
Kucka

Reagovat
off-olda

A že se Neymar nechytá na Ronalda herně?

To mi teda přijde přitažený za vlasy.

Reagovat
vilp

Je to úplně mimo no.

Reagovat
Al Capone

Neymar je výborný fotbalista, ale jakmile má ve vypjatých a těch nejdůležitějších zápasech rozhodnout a vzít to na sebe tak naprosto selhává. To, že si vodil žebráky ve Francii je irelevantní.

Reagovat
off-olda

Já nevim, ale tohle měřítko je takové...

Potom by musel být Drogba brán za top3 hráče na světě vzhledem k jeho bilanci ve finálových zápasech. A přitom by samozřejmě nebyl ani v top 300 historie.

Reagovat
technecium

Zato Ronaldo v tech zapasech exceloval co V roce 98 radsi zkolaboval

Reagovat
Ctenar

Je vtipné, že ho urazis za zápas, který nehrál, ale určitě chtěl. Něco shnilého bylo i tehdy v organizaci fotbalu jménem FIFA a dodnes se ti nezměnilo. PS jsem fanda Barcelony, ale to že typek zkolaboval nebyla podle mě náhoda. Jinak bych klidně řekl, že exceloval. Před mistrovstvím světa řekl, že kdo si nevadí kurz 8, že bude nejlepší střelec okrádá rodinu, gól v semifinále a dva ve finále, samozřejmě rozhodující, co tam máme dal? A jo samozřejmě jsem fandil messimu aby vyhrál a stalo, ale FIFA je prostě špína no.

Reagovat
Ctenar

Zapomněl jsem napsat před MS 2002

Reagovat
Al Capone

Demente, na me nereaguj, ty ses totalni spodina EF.

Reagovat
technecium

Tak z toho se nevzpamatuju

Reagovat
romeo351

Ronaldo byl uplně jinde… zejméně rychlostně (soudím dle ms02)

Reagovat
vilp

Však na tom MS už měl kila navíc a byl mnohem pomalejší než před jeho prvním vážným zranění v Interu. V Barceloně byl rychlostně tak level Mbappé a kolem roku 2002 už se mu Neymar podle mě vyrovnal.

Reagovat
Gazdo

Reagovat
Kejza

Reagovat
Pablos

Tak tady zase všechna čest... mít více gólů jak Pelé za repre... klobouček

Reagovat
Pablos

Tyhle triky s jinou fotkou, že je tu něco nového

Reagovat
Kejza

Někdo stream na ženský finále US Open? Skoro fotbal

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele