Fanouškovství se formuje v dětství, na mladé musíme cílit, tvrdí šéf marketingu Hajný z LFA

Dnes, 08:45
Aktuality
Logo Ligové fotbalové asociace (© Ligová fotbalová asociace (LFA))

Nová sezona Chance Ligy se blíží a napilno mají i lidé v marketingu Ligové fotbalové asociace. Ti vymysleli dosud největší kampaň v historii tuzemské soutěže, se kterou byste měli potkávat na billboardech i na internetu. Jak by měla vypadat, jak složité je přesvědčit ke spolupráci všechny kluby a proč je klíčovým slovem kampaně "fenomén"? O tom v podcastu Livesport Daily hovořil obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.

"Tahle kampaň je pro nás určitě výjimečná, do jisté míry až historická,” vysvětluje Hajný. "Poprvé totiž zapojujeme opravdu všechny největší hvězdy ligy, které jsme pozvali na focení a natáčení. Právě v tuto chvíli, co spolu mluvíme, se kampaň tvoří - část hráčů se fotí v Praze, část v Ostravě. Důvod je jednoduchý. Před dvěma lety jsme společně s kluby vytvořili marketingovou strategii a jedním z jejích hlavních pilířů bylo postavit image ligy právě na hráčích. Myslíme si, že teď přišel ten správný čas to naplno ukázat. Liga roste, fotbal jde nahoru a my chceme přes hráče vyprávět jejich i klubové příběhy.”

Součástí kampaně je i speciální kolekce oblečení od módního návrháře Lukáše Macháčka: "Hráče fotíme v unikátním merchi, který navrhl právě Lukáš, jeden z nejvýraznějších současných českých módních návrhářů. Vybrali jsme si ho z několika důvodů. Jednak už s fotbalem nějakou zkušenost má, byť spíš osobní - například ve spojení s Lukášem Váchou. A zároveň jeho hvězda v poslední době rychle stoupá - je vidět na akcích jako Karlovarský filmový festival a stává se výraznou postavou módní scény. Co nás ale přesvědčilo nejvíc, byla jeho okamžitá chuť do spolupráce,” prozrazuje Hajný.

LFA spolupracuje i s influencery s jasným cílem - přilákat k fotbalu mladou generaci: "Už před touto sezonou, která byla v mnoha ohledech revoluční, jsme jasně deklarovali, že jedním z klíčových pilířů naší marketingové strategie je práce s mladými fanoušky. Všechny výzkumy i praktické zkušenosti nám totiž ukazují, že fanouškovství se formuje do zhruba 14 let věku. A právě na tuto skupinu musíme cílit, pokud chceme dlouhodobě budovat základnu fanoušků. Většina klubů to vnímá podobně, ale my v rámci ligy tomu věnujeme v poslední době ještě větší důraz,” uzavírá.

V úterní epizodě podcastu Livesport Daily si také poslechněte:

Existuje něco jako "fanoušek české ligy”?

Proč by LFA měla dělat kampaně a nenechat to jen na klubech?

Inspiruje se LFA kampaněmi zahraničních ligových soutěží?

Všechny díly Livesport Daily najdete také na oblíbených podcastových platformách - Spotify a Apple Podcasts.

Článek byl původně publikován pro Livesport Zprávy.

Autor: Livesport.cz

Komentáře (32)

Přidat komentář
fabec1222

Uf, takze skidibi a TikTok...

Reagovat
kilobyte

"Vybrali jsme si ho z několika důvodů. Jednak už s fotbalem nějakou zkušenost má, byť spíš osobní - například ve spojení s Lukášem Váchou."

Jsem si říkal, že mi ty mikiny něco připomínají. Stejný pytel jako měl Vácha, akorát kratší.

Reagovat
fantomas10

Billboardy nesmi chybet uz to nekdy nekoho na neco prilakalo?

Reagovat
Transfermarkt

Reagovat
doshcz

Reagovat
Neon

Reagovat
Greny

Reagovat
fantomas10

Reagovat
antiHavel

Ne asi,,,

Reagovat
vestinustarychdubu

Masivní letáková kampaň Tohle jsou takový ty klasický markeťácký kydy a mokrej sen. Jako já to beru podle sebe, na mě nikdy nějaká reklama moc nefungovala ale už z principu, pokud chtějí budovat nějakej "fanatismus" tak těžko to udělají s ligou jako takovou, určitě se nikdo nebude ztotožňovat s ligou (která se navíc za pár let může jmenovat úplně jinak).

No a druhá věc, pro nás v tomhle věku byl fotbal uplně něco jinýho, všichni jsme se ho snažili hrát, byla to modla, byla v tu dobu hromada hráčských ikon... Chci vidět, jak dotáhnou mladý lidi do 14 let na stadion, v zimě a marastu, za 400 - 500 lístek, jak si tam pujdou dát klobásu a pivo. Ty radši budou sedět doma a mastit FIFU

Reagovat
fantomas10

Jako temer ke vsemu mladeho cloveka/dite ke vsemu dovede rodic/prarodic pripadne kamaradi, ktere k tomu ale dovede rodic/prarodic. Myslenka, ze dite uvidi billboard a rekne tatovi pojdme na fotbal je smesna.

Myslenka LFA natahnout deti na fotbal je fajn, ale vybrali si podle me spatnou cilovku, protoze takto to realne nefunguje

Reagovat
monty25

Tak to jsem výjimka, protože mě nepřivedli k fotbalu ani (pra)rodiče, ani kamarádi. A na svůj první fotbal (okresní přebor) jsem šel opravdu díky tomu, že jsem u nás na vesnici viděl plakát.

Reagovat
Pepesma

tak rodiče asi nesledovali ženskej fotbal ne?

Reagovat
monty25

Rodiče nesledovali fotbal obecně. Já se tady bavím o 90. letech, kdy jsem začal sledovat mužský fotbal (ženský až v roce 2011).

Reagovat
wyqinac

tak mlady lidi do 15 let pokud vim tolik za listek neplati, ne? Aspon v edenu je to bud 100 nebo 150 do 15 let.

Reagovat
Kiss Me Polka!

takze plati

Reagovat
Ctenar

Díky,na seznamu bych to přeskočil, ale takhle jsem si to přečetl a divočina.

Reagovat
Lemond Laws

Reagovat
mistr129

Ale možná ještě víc mě zarazí, proč má proboha Praha městské byty na Staromáku?

Reagovat
vestinustarychdubu

Proč by neměla, pokud je vlastní dlouhodobě (desetiletí), tak na tom, že je pronajímá a že jim roste hodnota, Praha vydělává. Problém ale je (a nejen v Praze, nedávno třeba i v Brně machinace s městskými byty), že to potom otevírá možnosti šmelení a korupce a vždycky se na radnici/magistrátu najde někdo, kde se tý možnosti někdo rád chytí.

Reagovat
ACSeRw!n

to je v centru skoro vsude

Reagovat
fabec1222

Docela cumim...Jak se k tomu dostal? Neni jen nejakej nastrcenej bilej kun?

Reagovat
ACSeRw!n

jasnej Tkac

Reagovat
Pepesma

už začala propagace

Reagovat
fantomas10

Reagovat
fantomas10

Hodne dobre

Reagovat
Alan Wilder

Něco pro boomery by nebylo..?

Reagovat
Nihilister

Hrozný hovna tvl

Reagovat
Talker
Reagovat
Schrödinger

Tak aspoň vím, jaký obor mám jít dělat, když nebudu vědět co...

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele