Česko stále nemá jisté play off, zároveň vypadlo z šestice nasazených

13.10.2021 13:11 - Aktuality
Tomáš Holeš (© twitter.com)
 
Čeští fotbalisté stále nemají definitivně jistou účast v play off o mistrovství světa. Ani po říjnových zápasech ještě není stoprocentně jasné, že pokud by neudrželi druhé místo ve skupině, budou jedním ze dvou celků z Ligy národů, které doplní v baráži týmy z kvalifikace. Připravit by je ale o to mohl už jen totální kolaps Španělska nebo Francie. Svěřenci trenéra Jaroslava Šilhavého se zároveň v průběžném pořadí mužstev na druhých příčkách propadli mimo šestici nejlepších, která bude v play off nasazená a bude mít v semifinále výhodu domácího prostředí. O konečné druhé místo ve skupině E bojují Češi na dálku s Walesem.

Národní tým už v březnu vstupoval do kvalifikace s vědomím, že i kdyby neskončil na prvních dvou příčkách ve skupině, má velkou naději, že postoupí do play off díky Lize národů. V ní Češi vloni ovládli skupinu B2. Dva nejlepší vítězové skupin doprovodí v baráži celky, které neuspějí v klasické kvalifikaci. Z ní přímo projdou na šampionát v příštím roce v Kataru jen mužstva na prvních místech v tabulce a týmy na druhých pozicích čeká play off. "Českou" skupinu suverénně vede Belgie.

Reprezentantům patří před listopadovým vyvrcholením kvalifikace druhé místo, třetí Wales má ale stejně bodů a navíc utkání k dobru. Zatímco Šilhavého svěřenci odehrají už jen domácí zápas s Estonskem, Ostrované nastoupí proti Bělorusku a Belgii.

Pokud by Češi v konečné tabulce klesli za Wales na třetí příčku, museli by se spoléhat na to, že zaujmou jedno ze dvou zbylých míst v play off pro účastníky Ligy národů. V pořadí vítězů skupin této soutěže figuruje národní tým na sedmé pozici za Francií, Belgií, Itálií a Španělskem coby nejlepšími z Ligy A a Walesem a Rakouskem z Ligy B. Reprezentanti proto potřebují, aby aspoň pět z těchto šesti celků obsadilo v kvalifikaci nejhůře druhé místo.

Po říjnovém programu to stále není stoprocentní. Jistotu nejhůře druhé příčky už mají Belgie, Itálie a v případě neúspěchu českého mužstva pak i Wales. Velmi blízko jsou Francouzi, kteří dvě kola před koncem vedou skupinu D a před třetím místem drží náskok čtyř bodů. Španělé mají na druhé pozici skupiny B k dobru rovněž čtyři body na třetí Řecko. Oba giganti mohou získat definitivní jistotu nejhůře druhé příčky už v příštím zápase. Naopak Rakousko ve skupině F už neskončí lépe než třetí.

O play off díky úspěchu v Lize národů by tak český celek připravil už jen totální listopadový kolaps Francie nebo Španělska. Druhá příčka v kvalifikační skupině je ale výhodnější, neboť šestice nejlepších celků bude v play off nasazena a v semifinále nastoupí doma.

Šilhavého svěřenci nicméně v průběžném pořadí mužstev z druhých pozic klesli po říjnovém programu na sedmé místo. Poláci a Chorvaté mají stejně jako Češi 11 bodů, ale lepší skóre. V šestičlenných skupinách se pro určení pořadí nepočítají zápasy s posledním týmem, národní celek figuruje v pětičlenné skupině.

Play off se bude hrát v březnu. Dvanáctka mužstev bude rozdělena do tří "pavouků" pro čtyřech týmech, které se vyřazovacím systémem utkají v semifinále a finále. Celkem tak vzejdou zbylí tři účastníci světového šampionátu. Hrát se bude vždy jen na jedno utkání a zatímco v semifinále budou mít výhodu domácího prostředí nasazené celky, pořadatele finále určí los.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 4511
Komentáře (123 / 0 nových)
Univerzál
13.10.2021 13:17
#
To je docela masakr, že v zápase o všechno bude mít jeden z týmů výhodu pouze na základě losu...
Y.N.W.A
13.10.2021 13:57
#
jo, mohli to též dát dle pořadí
Mönchengladbach
13.10.2021 13:18
#
Kaprliga bude muset být během MS zastavena jako ostatní soutěže, i když se tam naši matláci vůbec nedostanou?

Kdyby ne, mohla by to být pro naše kluby výhoda v jarních kolech pohárů, pokud by se tam náhodou dostaly.
kilobyte
13.10.2021 13:35
#
Finále MS se bude hrát 18.12., evropské poháry začínají v půlce února.
Mönchengladbach
13.10.2021 13:39
#
Já vím, ale zastavené ligy budou mít pak příšerně nahuštěný kalendář.
kilobyte
13.10.2021 14:33
#
Začnou dříve nebo skončí déle.
Jardin
13.10.2021 15:53
#
později*
Spalovač šancí
13.10.2021 21:13
#
* dýl
Jardin
13.10.2021 22:42
#
šílenost
Manny
14.10.2021 17:53
#
Imos
14.10.2021 09:51
#
ACSeRw!n
14.10.2021 09:57
#
mistr129
14.10.2021 11:12
#
$dolar$
14.10.2021 13:29
#
kilobyte
14.10.2021 13:30
#
Vinci
14.10.2021 13:50
#
Hokaido
14.10.2021 16:54
#
Manny
14.10.2021 17:52
#
retardi to ještě palcuji, zrušit cechy
Baronne
14.10.2021 21:04
#
Protoze na morave podobne picoviny nepouzivate ze ty kriple?
Manny
14.10.2021 21:50
#
Moc mě zajímá názor ublizeneho trikoloristy
Baronne
15.10.2021 14:51
#
Nejsem ublíženej, ale vadí mi, že omezená vidlácká nula píše takový nesmysly. Ještě když obhajuješ Maláčovou a Richterovou
Manny
15.10.2021 17:19
#
Obhajuju malacovou? kde? Ublizeny, ulhany a agresivní top kombinace
Baronne
15.10.2021 19:54
#
A co omezená, vesnická lůza co si myslí že všechno ví nejlíp? Hodně nahovno ne?
Baronne
15.10.2021 19:57
#

ja bych rekl, ze malacova a i ten stropnicky naopak jsou jejich mozna budoucnost, pokud chteji navazat na sobotku atd. nemusim je ale jsou to lidi toho noveho pohledu. Ty se někomu směj za politický názory, ty trotle
Manny
15.10.2021 21:16
#
jeste jednou, kde ji nejak obhajuju ty ublizeny arogantni agresivni lhari? dokonce jsi zkopoiroval cast, kde pisu, ze ji nemam rad tezke wtf..

to ze v cssd ti dva patri k progresivnimu kridlu (ktere je dle me sance do budoucna pro cssd/levici v cr, ale dokonce i v tom komentari pisu, ze v soucasnosti by nemeli jit do cela) se snazis pooprit? jestli jo, tak jsi jeste dementnejsi nez jsem si myslel, jakoze zlaty vondracek nebo vall, ani ti se tak trapne nezesmesnuji
Baronne
15.10.2021 23:23
#
Moc dlouhý, to od takovýho kokota číst nebudu
Brkoslav
14.10.2021 23:08
#
Ano. Ale tahle pičovina nedává žádný smysl a ničí celý původní význam věty.
Spalovač šancí
15.10.2021 09:01
#
Dýl ale neznamená v daném kontextu déle, nýbrž je ekvivalentem pro později.
Manny
15.10.2021 17:17
#
Pls.. Cringe.
Imos
16.10.2021 12:13
#
bobis21
15.10.2021 11:12
#
Tak tohle zrovna jsem na Moravě v životě neslyšel
Baronne
15.10.2021 14:50
#
Tak jasně že tohle ne, ale každý nářečí má přece podobný hnusy
bobis21
15.10.2021 14:57
#
No nevím, mně teda tohle a ta západočeská koncovka "-ovo" (např. bratrovo dcera) rve uši suverénně nejvíc
Baronne
15.10.2021 14:59
#
To jo, nebo východní čechy, taky maj šílený koncovky, dýl mi teda osobně nevadí, ale třeba z kama si když jsem poprvý slyšel, nebo rožni, lavečka taky jsem se trochu pozastavil
Pablos
15.10.2021 16:36
#
kecáš to by tu nikdo na západě neřekl, řekl by normálně neteř vole
Baronne
15.10.2021 19:54
#
mistr129
15.10.2021 17:54
#
tak nevím kde, ale třeba "bo" ve významu "protože" je stejně nelogická věc.
bobis21
15.10.2021 18:52
#
To je celkem blbý příklad, tohle slovo zrovna logiku má. Vzniklo to zkrácením slova "neboť", používá se to tedy ve správném významu (a používá se tak mimochodem i za hranicí).
mistr129
15.10.2021 19:54
#
Jasný, stejně tak "přijdu dýl" zase má logiku ve smyslu "přijdu za delší dobu", ale pro ostatní to může být zmatečný
bobis21
15.10.2021 20:09
#
Rozdíl je právě v tom, že "přijdu dýl" mění význam toho slova, ale zkrácení "neboť" na "bo" jeho význam nemění.
ratusek
15.10.2021 18:36
#
na Vysočině se to používá uplně normálně
Spalovač šancí
14.10.2021 21:13
#
Cechy už byly dávno zrušeny, místo nich jsou komory, sdružení či asociace.
Mass
14.10.2021 22:41
#
Neon
15.10.2021 10:54
#
fenixLFC
15.10.2021 17:52
#
Lynx
15.10.2021 15:39
#
Aby ses neposral
Bakary3
15.10.2021 20:29
#
Vzdyt je to zjevná ironie...

A ze se to hovorove pouziva, co jako?
Me taky trha usi "udelajou" a podobny nesmysly a nechci rusit Moravu.
ratusek
15.10.2021 18:35
#
gocii
14.10.2021 11:21
#
To je to, ze bude kratsi prestavka, zacnou driv a pak bez poradne pauzy pred a po bude ms. Ta sezona bude silena a stejne se bude koncit koncem kvetna
Beči
13.10.2021 13:18
#
Ono ani mezi těmi nasazenými týmy to není vůbec snadné. Kdybychom byly nenasazení, bylo by to ještě obtížnější. Ale v této fázi prostě musíme počítat se silným soupeřem vždy, pokud se chceme dostávat na MS.
SpecialOne
13.10.2021 13:24
#
Tak pokud rozhoduje skóre, tak snad stačí, aby Wales nebodoval s Belgií nebo velkým rozdílem neporazili Bělorusko. Ne přijde mi tak nepravděpodobné to druhé místo.
Perlasberger33
13.10.2021 14:32
#
Belgii v poslednim zapase uz nepujde vubec o nic, bude se hrat ve Walesu, neprohra Walesu je dost mozna, a to jim bude stacit.
Inamoto
13.10.2021 13:33
#
Naše šance na nasazení už je minimální. V tuto chvíli jsme pod čarou, zbývá nám odehrát jeden zápas a většina týmů co jsou před námi bude hrát ještě 2x, přičemž kromě Španělska (kterému bychom měli v listopadu fandit, protože rozhodne o našem postupu do baráže) nikdo z nich nemá až tak těžké soupeře.

Holt budeme případně nenasazení, buďme rádi aspoň za tu ligu národů, která nás zachránila a dala nám druhou šanci. Musíme doufat, že do jara se náš kádr uzdraví a dostane do pořádné formy. Potom se můžeme měřit s kýmkoliv a účast na MS si zasloužit.
dextroza_m
13.10.2021 15:14
#
Třeba Portugalci nás sfouknou jako svíčku
Univerzál
13.10.2021 15:19
#
Portugalci porazí Srbsko a baráži se vyhnou.
Inamoto
13.10.2021 19:14
#
Když jsme v dobré formě dokázali plichtit s Belgií a porazit Holanďany, tak myslím že Portugalci by to taky neměli úplně zadarmo. Ale jak říkám, musíme se opět do té formy dostat, aktuálně hraje na své maximum asi jen Schick a možná Hložek.

Jinak jak píše Univerzál, Portugalsko v té baráži vůbec nemusí figurovat. To už je reálnější, že tam skončí Španělsko.
Liquid
13.10.2021 14:10
#
to je ale hloupá alchymie
Acrocephalus
13.10.2021 15:19
#
Podle me je dost nepravdepodobne, ze Belgie s Walesem nebude naplno bodovat, i kdyby hrali na pul plynu. Jsem v klidu, kdyz vyhrajeme v Estonsku, budeme na druhem miste. Wales proti Belgii bez sance.
Brkoslav
13.10.2021 15:33
#
Já myslím, že mezi oběma je podobný rozdíl,jako před 5 lety kdy na ME vyhrál Wales 3:1 a to nebyl doma. Tehdy taky byla Belgie jasný favorit. Wales je tady jeden z nejpodceňovanějších týmů.
29Februar
13.10.2021 15:45
#
a nám ste sa smiali, že nevieme postúpiť cez Wales a máte podobný problém. tiež si myslím, že sú stále na tom oveľa lepšie ako všetky ostatné ostrovné tímy ako škotsko, írsko,...
Beethoven
13.10.2021 16:59
#
V dobe kdy hral Wales proti Slovensku, tak byl na dne. Ted kdyz hraje proti CR, tak je na vrcholu, cili ten vysmech byl opodstatneny
uff
13.10.2021 22:51
#
Skôr opačne.
Seydou Doumbia
13.10.2021 23:57
#
ted je na vrcholu? tak to ani chuj
kiciN
14.10.2021 09:24
#
Dobrej nesmysl.
Dron
13.10.2021 15:41
#
Nesmysl, pro Wales zápas o všechno, pro Belgii poslední zápas v kvalifikaci kdy jim už o nic nejde, minimálně půlka týmu bude béčko. Tohle už si Wales pohlídá...
PsYchr
13.10.2021 15:48
#
Pro Wales to právě není žádná supr výchozí pozice, bude na ně hroznej tlak, Belgie může nasadit v klidu béčko a ty kluci se budou chtít ukázat před MS, vůbec bych se nedivil, kdyby Wales dostal rychtu
wyqinac
13.10.2021 17:07
#
jakoze becko belgie je extra slaby? Jakoze se ty kluci nebudou chtit ukazat trenerovi, ze by chteli bejt v narodaku furt?
Reggie
13.10.2021 17:25
#
Acrocephalus
13.10.2021 18:13
#
John Obi Mikel
13.10.2021 17:25
#
RadekVonCZE
13.10.2021 19:17
#
Fakt bych si nedělal srandu z béčka Belgie, stále to jsou kvalitní hráči a pravděpodobně by zvládli porazit naši repre možná, ti kluci jak už to bylo zmíněno se budou chtít ukázat a dají do toho všechno.
Reggie
13.10.2021 17:25
#
vceradnesazitra
13.10.2021 16:07
#
S těmi výkony, co jsem viděl, s tím vědomím, že nedokážeme přehrát ani Wales, tak nemáme na MS co dělat.
teebee8
13.10.2021 18:49
#
Tak bez na eurohokej, gloryhuntere, vrat se, az budeme hrat o medajle
Inamoto
13.10.2021 19:18
#
Vážně posíláš českého gloryhuntera na web o hokeji? Vždyť by tam trpěl jako zvíře, už 10 let jsme žádný úspěch nepřidali
teebee8
13.10.2021 20:02
#
To je fakt, a kua. No nic, znám i zoufalce, co má v obýváku vlajku kanady a celá rodina fandí jim, když se hraje hokej. To je asi next level
Seydou Doumbia
13.10.2021 23:59
#
extrém je když si každý myslí že narozený v čr = fandím ve všem čr...to je zaostalecké myšlení...znám plno lidí co fandí v různých sportech komukoli, jen ne čechům...pohoda, každého věc, neseru se do toho, není můj problém
teebee8
14.10.2021 08:03
#
Ale ta rodina s kanadou nemá nic společného, možná kromě vymazaných palic. Zase to překrucuješ v nějakou svobodnou volbu, ale my se tady bavili o tom, že někdo někomu fandí jen kvůli úspěchu.
Seydou Doumbia
14.10.2021 10:10
#
nemusí mít s kanadou nic společného, jen se jím zalíbil styl hry a stotožnili se s jejich hokejovou identitou...to že jsou i úspěšný národ neznamená že to je jediný důvod ne?
teebee8
14.10.2021 11:26
#
to jo, ten styl hry, zákeřnosti a neférová hra, to je hodně sympatické kdybych byl hlupák s pocitem méněcennosti, možná bych jim fandil taky..
Seydou Doumbia
14.10.2021 11:46
#
vytržený s kontextu...důraz, nasazení jsou třeba kladné stránky, ale každý si tu svou pravdu musí překrutit ve svůj prospěch...každá repre má + a -
verv
15.10.2021 12:46
#
UnwashedBastard
14.10.2021 09:10
#
prý zaostalecké myšlení ty pokrokové hovado
teebee8
14.10.2021 11:32
#
Mass
14.10.2021 19:26
#
Freedo
15.10.2021 01:35
#
Brkoslav
14.10.2021 11:34
#
Uznávám jakékoliv jiné fandovství, ale pořád mě přijde regionální fandovství nejopravdovější.
lampas
14.10.2021 13:16
#
Sám jsi zaostalý ty čůráku. Fandit principiálně proti vlastnímu národu je akt zoufalého pokrytectví.
teebee8
14.10.2021 15:10
#
už jsem si myslel že jsem jediný, komu to přijde sráčské
Seydou Doumbia
14.10.2021 23:14
#
wow ted si mi to nandal, mrdko
12janjde
14.10.2021 13:09
#
V pozemním hokeji to taky nevypadá moc slibně
PaYaB
13.10.2021 22:09
#
Nemusíš se dívat ani fandit..
ACSeRw!n
14.10.2021 09:58
#
vykony sou spatny no, ale tak budou tam i horsi tymy.. kazdopadne v postup neverim, dostanem nekoho venku a pokakame se
Shevchenko
14.10.2021 17:21
#
Na EURU jsme přehráli Nizozemce, to už si zapomněl?
DanielRahl
13.10.2021 16:08
#
Šilhavý to naprosto podělal tím, že nedokázal nahradit hráče bez formy... Reprezentace by neměla být za zásluhy, ale vysvětlete to.
Beethoven
13.10.2021 17:00
#
To by musel Kral skoncit v repre ve 30.minute prvniho zapasu na EURO…
Selänne
13.10.2021 17:39
#
Když není kde brát, neuděláš nic. Těžko může Šilhavý za to, že se Bořil s Novákem vyserou na bránění Jamese, který tak vstřelí dva klíčový góly. Jsou věci, který ovlivnit nejdou.
mistr129
13.10.2021 17:55
#
PaYaB
13.10.2021 22:09
#
Gedofrey
14.10.2021 06:56
#
irik
16.10.2021 10:23
#
Ale jdou, stačí tam netahat protekčního slávistu.
Selänne
16.10.2021 13:47
#
Protekční slávista je pořád daleko lepší varianta než frajer ze 2. italský. Nic lepšího než tyhle dva prostě nemáme. Smiř se s tím.
Acrocephalus
13.10.2021 18:18
#
Neni to zase tak jednoduchy. Mas 2 moznosti: 1) zarazovat hrace podle naabiranych zkusenosti v repre, nebo 2) podle formy. Bud je pro tebe prioritou poskladat tym tak, jak jsou hraci na sebe zvykli, nebo jakou ma kdo formu. Kdyz ale mas hrace ve forme, ale spolu na hristi hrali minimalne, tak ti to muze hodne drhnout. Pripad Jarolim: ten kazdy zapas tocil hrace a nikdo uz nevidel, ci je. Ja jsem pro pevnou kostru sestavy, s lehkymi obmenami, max. 2-3 na zapas. Jinak si tu sestavu totalne rozeseres.
TheTopFootbaler
13.10.2021 18:55
#
RadekVonCZE
13.10.2021 19:15
#
$$CaptainKokotko
14.10.2021 09:35
#
V tom souhlas. Pořád si myslím, že je Šilhavý nejlepší volba, ale prostě nevyužije maximální potenciál toho týmu. Teď je hodně hráčů bez formy, ale některé věci jsou wtf. Třeba Bořil ve čtvrtfinále, když byl úplně vyčerpaný. Teď střídání proti Walesu. Nebo třeba povolání Kopice byl absolutní vtip.
Brkoslav
14.10.2021 11:39
#
Bořil ve čtvrtfinále nebyl tak špatný. To jen my jsme byli dopředu připravení, že když udělá Šilhavý změnu oproti Nizozemsku, tak ho za to sejmeme, pokud to nevyjde. Je zajímavé že v zahraničních hodnocení toho zápasu nepatřil Bořil k těm nejhorším.
Tomas Kazu Joker
15.10.2021 12:14
#
Byl strašný.
mistr129
15.10.2021 17:54
#
Selänne
16.10.2021 13:48
#
Dopředu špatný, dozadu ještě horší. Taky má hlavní podíl na druhým a celkově vítězným golu.
mistr129
14.10.2021 11:13
#
Brkoslav
14.10.2021 11:40
#
Nebelung
14.10.2021 20:12
#
20DollarsInMyPocket
14.10.2021 21:58
#
OTASi
13.10.2021 19:51
#
Mr.Mike
14.10.2021 03:42
#
Me prijde uz od ME, ze zabiji celkem potencial toho soucasnyho tymu..
Medico
14.10.2021 17:36
#
Tohle neni klubovy fotbal, kdy muzes slabsi clanek v tymy koupit za petro$$$.
Asi sledujes moc klubovy fotbalu a tam mas moznost koupit hrace.
Kdyz neni kde brat a i ti hraci bez formy jsou lepsi, nez ti nahradnici co maji formy, tak co s tim ? Asi nic... bud mas stesti, ze se to nejak odehraje nebo to ubranis

Proto uz z principu fandim jenom repezentace, protoze musis toho "pokemona" vypestovat od mladeze, aby za 20let byl nejak uzitecny v narodni tymu.
Zadne krvave petro$$$ a koupene "pokemoni"
Zvykej si na repre fotbal nebo to nesleduj vubec
PaYaB
13.10.2021 22:21
#
No momentálně to vypadá dost bledě, ale na konci března může být všechno jinak, jenom doufám že nebude hrát např. v Srbsku nebo ve Švýcarsku to by bylo hodně těžké.
Shevchenko
14.10.2021 17:22
#
Srbsko fakt není žádné terno. To Švýcarsko by byla asi konečná.
Pony Slaystation
14.10.2021 09:28
#
Šilhavý to hraje hlavně na jistotu, nejkonzervativnější trenér v repre. Když to funguje, nemění, když to nefunguje, taky ne. Ono se to zlomí, to je pro něj důležitý a to je podstatný.
andkoo
14.10.2021 13:35
#
Okrem Spanielska tam nie je nikto az tak silny, ze by sa cesi mali bat, aj ked budu hrat vonku...bude to vyrovnany suboj
Shevchenko
14.10.2021 17:24
#
Baráž na jeden zápas je strašná blbost. když se to nehraje na odvety tak to není vůbec fér. Tohle se UEFĚ fakt nepovedlo.
PaYaB
16.10.2021 23:28
#
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.