Češi se do ideální sestavy historie ME neprobojovali

08.06.2016, 09:57
Aktuality

Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.

Autor: ČTK

Komentáře (109)

Přidat komentář
Puskas

Až na toho Ronalda a Lahma to beru. Co se týká Eura, na něm hráli jiní hráči lépe, hlasovalo se asi podle celkové kvality...

Reagovat
Puskas

A samozřejmě tam schází Platini, od 84. jsem neviděl lepší individuální turnaj v podání žádného hráče.

Reagovat
Dufan

Reagovat
smazaný uživatel

Presne tak, aj Ruud Gullit by sa tam hodil. Záloha Platini, Zidane, Gullit. A miesto Lahma by som dal Manuela Amorosa.

Reagovat
Puskas

Já Geretse:)

Reagovat
smazaný uživatel

A vieš, že som dlho váhal či ho tam dať,alebo Amorosa, no Amoroso má predsa len zlatú, tak som dal jeho. Eric Gerets je u mňa asi najlepší európsky pravý obranca akého som videl, no medaily sú medaily.

Reagovat
Puskas

S Geretsem se v tomto shodnem.

Reagovat
smazaný uživatel

Gerets měl medaily. Belgie byla 2. v roce 1980. Hlavní hráči byli Pfaff, Gerets, Van Moer, tomu bylo tehdy 35 a Ceulemans.

Reagovat
smazaný uživatel

Ronaldo byl nejlepší hráč stříbrného týmu na ME 04, tak i bronzového na ME 12, Lahm je zase nejvyrovnanějším krajním bekem v Evropě posledních 10 let, včetně dvou ME, na Maldiniho to o skvělé kariéře bez hvězdných chvil na Euru sedí mnohem víc než na tyhle dva.

Jediné co by se dalo brát je Platini místo Pirla, zbytek je tam zaslouženě.

Reagovat
Hokaido

Nejlepší hráč 04

Reagovat
icka

Reagovat
cubinho

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

nauč se číst, stejně jako ti 3 jantaři pod tebou, je tam napsáno nejlepší hráč stříbrného týmu, tj. Portugalska, což na tom turnaji byl.

třeba ti pomůže citron

Reagovat
smazaný uživatel

v tom případě by tam měl být i Koller.. ten taky odehrál dobře 2 eura a na tom třetím dal i branku

Reagovat
smazaný uživatel

dvě Eura ne, v Portugalsku to táhli hlavně Nedvěd s Poborským, jejichž práci zúročoval Bary a 00 a 08 jsme skončili ve skupině. Navíc konkurencí je MvB, který rozhodl finále 88.

Ono to je vedle výkonů i o konkurenci a ta je za to co pamatuju, tj. od 96, na krajích slabší než uprostřed. Třeba Figo měl super Euro 2000 ale o 4 roky později už to táhli jiní, v play off mu vyšlo jen semi, v ČF ho Scolari zaslouženě stáhl a měl to udělat i ve finále, kde hrál mizerně. Z našich připadají nejvíc v úvahu Poborský a Nedvěd, z nichž by tam jeden být měl místo Henryho.

Reagovat
smazaný uživatel

Pirlo, Puyol taky nic moc, koneckonců i ten Maldini dost možná..

a z pohledu Česka: minimálně jeden z dvojky Poborský/Nedvěd tam být měl..

Reagovat
smazaný uživatel

a Ronaldo tam si tam určitě zaslouží být víc než Henry. v podstatě 3 šampionáty a na všech dobré výkony. co má Henry? jeden dobrej, kde byl pořád ještě zelenáčem a táhli to jiní. na euru 04 zklamal.

Reagovat
kattos

Ale Ronaldo si to dle mého přece jenom zasloužill

jak řekl Tharga

Ronaldo byl nejlepší hráč stříbrného týmu na ME 04, tak i bronzového na ME 12

Reagovat
smazaný uživatel

Ronaldo hrál hodně dobře. s Barošem a Rooneym komety šampionátu. ale tahoun Portugalců byl jednoznačně Maniche.. nezapomínal bych ani na Andradeho

Reagovat
smazaný uživatel

Ronaldo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
REPLIKATOR

Reagovat
C-M@ster

Reagovat
smazaný uživatel

jn, vypadá to, že tady rozhoduje i kvalita a nějaké hráče ze současnosti tam zkrátka chtěli mít... jinak by tam spíš být neměl, na Euru nikdy nic podstatné neukázal

Reagovat
smazaný uživatel

no kdyz uz nikdo jiny, tak Nedved tam mel byt rozhodne vzdyt byl hvezda na dvou Eurech a mel zlaty mic + dve placky z EURA

Reagovat
Puskas

Hvězdou byl spíš jen v r. 2004, byl tam vážně výtečný, ale že by byl lepší než ti, co v sestavě jsou? A ZM nemá mít vliv na hodnocení Eura.

Reagovat
smazaný uživatel

Poborský byl hvězdou na dvou eurech..

Reagovat
Puskas

Vidíš, ve stínu Nedvěda se na něj zapomíná.

Reagovat
smazaný uživatel

jo

Reagovat
romeo351

Reagovat
smazaný uživatel

Podľa hlasovania fanúšikov webu uefa...čiže hocijaký truhlík z Indonézie a juhovýchodnej Ázie, kde je to také stádovité, tým sa ten Ronaldo vysvetľuje.

Reagovat
smazaný uživatel

Pirlo tam nemá co dělat....

Reagovat
smazaný uživatel

Euro 12 bylo skvělý, ale místo něho bych tam radši viděl Xaviho nebo Platiniho.

Reagovat
Furia Ceca

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Poborský se tam měl dostat

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Gelous

Reagovat
smazaný uživatel

CR7

Reagovat
Puskas

Je někde hlasování podrobně? Nezdá se mi ta sestava na tři útočníky a záložníky, tak moc týmů na Euru nehraje.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak sa robia zostavy, je to preto, že najväčšie hviezdy sú útočníci, nie obrancovia.

Reagovat
PP

těch variant je tam mrak.. od Eusébia, přes Nestu, Xaviho, Linekera až po Klinsmanna například.

Reagovat
Puskas

Eusebio těžko, když na ME nehrál, Lineker spíše vyhořel.

Reagovat
PP

já že jich pár stihl.. Pravda, tam už nějak nepamatuju.

Ale pokud je to za ME, tak např. Klinsmann určitě nad Van Bastenem..

Reagovat
Puskas

Tak to ne, bo Marco v 88. zářil naprosto neuvěřitelně. To, jak třeba udělal Kohlera, vidím dodnes.

Reagovat
PP

to taky pamatuju. Kohler ho luxusně hlídal celý zápas a z toho mu jednou ke konci utekl a hned gol..

Reagovat
smazaný uživatel

Messi zase nic

Reagovat
REPLIKATOR

kampaň

Reagovat
The Krupy

Buffon najlepší brankár histórie

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
kattos

Možná, ale ne Eura

Reagovat
BrainBlender

Platini nic? Jen se divim, ze tam neprohlasovali Messiho. ... tady je videt tupost masy.

Reagovat
10FKK

Jj máš pravdu. Díky tupounům je tam plačka...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Karel Poborský byl jako jediný fotbalista v historii fotbalu vybrán do all-star teamu (alespoň b-tým) třech po sobě jdoucích ME. Jeho výkony na Euru 96 a 2004 byly nadpozemské. Bez jakéhokoli nacionalismu si tu nominaci klidně zasloužil, i když Euro nevyhrál...má ale 2 medaile.

Reagovat
10

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
icka

Reagovat
Hokaido

Jednoznačně.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
pawelFCB

Reagovat
CHONG

Bůh z Madeiry

Reagovat
smazaný uživatel

podle propagandy ano

Reagovat
CHONG

Reagovat
smazaný uživatel

spis tavenak z madety.

Reagovat
kattos

Buffon?? Euro 2004 propad ve skupině

Euro 2008 Čtvrtfinále

Euro 2012 dotáhl Itálii do finále

Cassilas Euro 2004 propad ve skupuně

Euro 2008 1 místo, nej golman Eura

Euro 2012 1 místo, nej golman Eura

Jako sorry, ale Buffon si to nezaslouží, to už tam může být Kouba

Reagovat
kattos

*Casillas

A když jsme u toho Casillas třeba porazil Buffona na penalty na Euru 2008.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Hokaido

Reagovat
smazaný uživatel

Ta jedenáctka nemá žádnou váhu, když tam chybí nejlepší hráč, který tam mohl a měl být? Bez Platiniho je to jen "pár jmen na papíře".

Reagovat
Kily

však je to jenom hlasování, ke kterému se dostali fanoušci rozdávající hlasy především na základě toho, jestli ty hráče znají (případně těm hráčům dali hlasy, jelikož ti starší jim moc neříkají). Nejlépe to dokumentuje fakt, že z těch dřívějších je tam jenom Beckenbauer

Reagovat
smazaný uživatel

Jasně. Jen to dokazuje omezenost fanoušků.

Reagovat
smazaný uživatel

To, že vybírám svou jedenáctku z hráčů, které jsem viděl hrát, je omezenost?

Reagovat
sinter

Nie, to je nevedomosť futbalovej histórie.

Reagovat
sinter

zatial prevladaju v diskusii mena ako Lahm a Ronaldo, ze tam nemaju co robit....a to si nikto nevsimol Puyola? :-), to ako vazne? Vedla legendy Franza dat Puyola?

Reagovat
Hokaido

Legenda vedle legendy, proč ne...

Reagovat
sinter

Legenda Barcelony - ok, legenda španiel. futbalu - ok, .... legenda EU - ani nahodou

Reagovat
smazaný uživatel

Když se tě ptají na tvoji ideální jedenáctku mistrovství Evropy, tak i když je ti třeba pětadvacet a hrát si je viděl maximálně na nějakém minutovém záznamu z brambory, tak tam místo hráčů, jejichž výkony jsi sledoval, hodíš Platiniho a Beckenbauera, protože prostě se to sluší, jelikož jsou považováni (jistě právem) za legendy? Nevim, to mi uplně normální nepřijde.

Reagovat
smazaný uživatel

Cruyff bol najlepší futbalista Európy v celej histórii, no na ME nehral dobre, takže tam nemá čo robiť. A to som jeho veľký fanúšik.

Reagovat
smazaný uživatel

"ideální sestavy historie mistrovství Evropy" - Taky přece nebudu kupříkladu soudit historii moderní evropské kultury pouze za období, které jsem zažil, ne? Pakliže tam je slovíčko historii, bavíme se o komplexním pohledu celé historie, nikoliv jen z ní vytrženého období, které žiji.

Reagovat
Puskas

Reagovat
smazaný uživatel

ale to je prave to: ty kdyz takovou 'historicky objektivni' jedenactku sestavis, tak nemeris vsem stejnym metrem. zatimco nektere hrace jsi videl na vlastni oci hrat, o jinych jsi jen cetl nebo slysel. Kdyz budes sestavit nej 11 Italie, je lepsi Buffon nebo Zoff? Del Piero nebo Paolo Rossi? Zatimco jednoho jsi videl hral v milionech utkani, u druheho muzes vychazet jen budto z jeho uspechu (kolikrat co vyhral), nebo co se o nem napsalo v tehdejsim tisku ci pise dnes v publikacich (jestli se umistoval v top 11 novinaru, jestli vyhraval zlate mice atd.). To jsou vsechno ale veci, ktere muzou byt zkreslene a nikdy takove porovnani nebude tak fer jako kdyz budes srovnavat treba Zidana a Pirla.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Puskas

Pak nemá smysl dávat do nominace ty starší hráče, když je viděla malá část lidí, rovnou udělejme anketu o sestavu doby internetu. Toto totiž přispívá myšlení že svět vznikl až mým narozením, vše předtím je pasé. Chci-li hlasovat zodpovědně a dát hlas třeba Buffonovi, měl bych se podívat, proti komu hlasuji, neznám-li je.

Reagovat
smazaný uživatel

A ty ses schopen zodpovedne posoudit, jestli je lepsi Buffon nebo Zoff? Samozrejme ze u internetovy ankety, kde drtive vetsine hlasujicich je 20-35, se budou objevovat hraci az tak od Eura 96. A nedelal bych z toho vedu, je to jenom anketa. Ja treba toho o fotbaloveho historii precetl spoustu a vim toho spoustu od tveho jmenovce, pres Puce a Planicku az treba ke Stevu Bloomerovi, ale nikdy bych si netroufl srovnavat hrace z ruznych dob, najme kdyz sem nektere z nich nikdy hrat nevidel. Proto taky nemam rad srovnavacky ala Messi vs Pele

Reagovat
Puskas

Máš recht, je to jen anketa, a souhlasím s Tebou i v té bolesti ohledně srovnávání. Nicméně mám-li před sebou výsledky té ankety, nemůžu s ní vzdor tomu, co jsem psal výše, souhlasit. i když to je tak jediné, co s tím mohu udělat, že... Budu se ale vždy zastávat výjimečnosti hvězd minulých generací, ač jsem je hrát neviděl. Viz ten Platini - většina ho hrát nikdy neviděla, ale jak už jsem psal jinde, nikdy jsem od té doby neviděl lepší indiv. výkon na Euru, nikdy. Měl jen smůlu, že hrál dřív, než se hlasující narodili. Objektivní posouzení není prakticky možné nikdy, bylo by, kdyby všichni měli podstupovat identické herní situace.

Reagovat
smazaný uživatel

Záleží na zdrojích, odkud čerpáš, to zaprvé. A zadruhé, jak zaručíš objektivní náhled na ty současníky, které jsi zažil? Tak či onak tam budeš mít subjektivní měřítko, jistým způsobem emocemi zabarvené, což subjektivitu pochopitelně a jasně narušuje. Chybí odstup. A Pirlo tam za mě nemá co dělat, přestože ho obdivuju a mám ho moc rád, spoustu jsem o něm přečetl a viděl ho v akci. Ale i tak tam má být Platini, o kterém jsem toho také spoustu přečetl, viděl i pár videí z jeho doby, čímž bych ho měl mít "méně nastudovaného", když jsem ho nezažil, což pro mě ale není dostatečně silný argument. Zkreslené to můžeš mít z obou stran, záleží pouze na úhlu pohledu. Zatímco Pirla všichni vnímají coby génia a oslnil je v posledních 10 letech, tak na genialitu Platiniho zapomínají, přestože byl snad i větším géniem než Pirlo, byť je nelze dost dobře srovnávat co do přesného pozičního zařazení. Platiniho ale kupříkladu dnešní "fanoušci" posuzují podle jeho činů ve svazu, což taky není objektivní měřítko.

Co tou snůžkou řečí ale chci říct. Jen to, že něco prožiješ neznamená, že na tom máš lepší pohled než na to, co jsi nezažil a pouze to načerpal ze záznamových médií jako jsou noviny, knihy, videa atd. Pokud na to bueme nahlížet tvým pohledem, nemůžeme dost dobře tvrdit, že Karel IV. byl největší Čechem v historii, vždyť jsme ho přece nezažili, jak jsme ho pak mohli v takové anketě vůbec řadit tak vysoko? To je přece víc jak šest stovek let zpátky.

A konečně, anketa je to hezká, ale pro mě osobně nic nevypovídající, protože lidé na to nahlížejí v různě omezené míře, čímž jsou jejich názory zkrátka omezené. Což nás, když do toho zahrnu tvé a Puskasovi komentáře níže, vede k tomu, že ty ankety jsou nic nevypovídající.

Reagovat
smazaný uživatel

700

Reagovat
Zizou

Myslím, že se v tom předposledním odstavci dost mýlíš. To, co si viděl na vlastní oči, přece dokážeš posoudit daleko lépe než to, co si jenom četl nebo viděl z nějakých útržků na videu. A pokud jde o kvalitu fotbalového výkonu, tak tím tuplem. Samozřejmě uznávám, že byl Platini borec ve své době, ale proč by ho tam dávali ti, kteří ho na vlastní oči hrát neviděli? Jenom proto, že si někde přečtu, jak byl skvělý, ho tam přeci nenapíšu. Naprosto chápu, že je tam většina těch novodobějších fotbalistů i z toho důvodu, že spoustu hlasujících určitě nebyla věku starší 40let cca. Každopádně souhlasím s tím, že ta anketa je nic nevypovídající a dle mě vlastně spíše ukazuje oblíbenost těch nejlepších hráčů ME.

Reagovat
smazaný uživatel

V čem se liší to, že to uvidíš na obrazovce v roce 2016 od toho, že to uvidíš na obrazovce v roce 1984? A kniha není o nic horší záznamové médium, co do informovanosti, než video, alespoň pro mě.

Reagovat
Zizou

No dobře, co do informovansti to beru, ale o tom přece vůbec nebyla řeč. Bavíme se o posouzení kvality výkonu daného hráče a to z knihy neposoudíš nijak. Zjistíš maximálně kolik dal gólů, kolik hrál minut atd. Ale přece nemůžeš hodnotit výkon toho hráče na základě těchto psaných faktů? A jestli mi napíšeš, že můžeš, tak potom se nemáme o čem bavit. Tohle je totiž absolutní hloupost. Schválně jsem se podíval na těch devět Platiniho gólů z ME 84 a tohle se s dnešním fotbalem srovnávat opravdu nedá. Takže naprosto chápu, že tam je Pirlo a ne Platini.

Reagovat
smazaný uživatel

Nemáme se o čem bavit, to bude nejrozumnější.

Reagovat
Puskas

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
10FKK

Reagovat
pawelFCB

Reagovat
smazaný uživatel

Za pár let to s takovou můžou opět změnit, když je to zřejmě dle kvality a výkonnosti jednotlivých individualit v posledních sezónách + něco z dávnější minulosti k tomu aby se neřeklo. Vždyť tahle 11 zdaleka nevypovídá o historii nejlepších představení na evropském šampionátu

Reagovat
icka

Absence Platiniho

Reagovat
smazaný uživatel

no jo, má problémy se zákonem tak není hold IN

Reagovat
smazaný uživatel

nechat o tomhle hlasovat fanousky je uplna hovadina. pak se tam dostanou hraci, co maji nejlepsi PR

Reagovat
smazaný uživatel

celá nominace:

GOALKEEPERS

Gianluigi Buffon (ITA)

Iker Casillas (ESP)

Peter Schmeichel (DEN)

Lev Yashin (RUS)

Dino Zoff (ITA)

Watch highlights of Denmark's 1992 triumph

DEFENDERS

Franz Beckenbauer (GER)

Laurent Blanc (FRA)

Traianos Dellas (GRE)

Giacinto Facchetti (ITA)

Karlheinz Förster (GER)

Jordi Alba (ESP)

Philipp Lahm (GER)

Paolo Maldini (ITA)

Anton Ondruš (SVK)

Carles Puyol (ESP)

Ronald Koeman (NED)

Sergio Ramos (ESP)

Frank Rijkaard (NED)

Matthias Sammer (GER)

Lilian Thuram (FRA)

Watch highlights of Greece's shock win

MIDFIELDERS

Dragan Džajić (SRB)

Ruud Gullit (NED)

Andrés Iniesta (ESP)

Luís Figo (POR)

Pavel Nedvěd (CZE)

Günter Netzer (GER)

Antonín Panenka (CZE)

Andrea Pirlo (ITA)

Michel Platini (FRA)

Karel Poborský (CZE)

Luis Suárez (ESP)

Jean Tigana (FRA)

Xavi Hernández (ESP)

Theodoros Zagorakis (GRE)

Zinédine Zidane (FRA)

See how Spain won UEFA EURO 2012

FORWARDS

Oliver Bierhoff (GER)

Angelos Charisteas (GRE)

Brian Laudrup (DEN)

Gerd Müller (GER)

Thierry Henry (FRA)

Horst Hrubesch (GER)

Valentin Ivanov (RUS)

Karl-Heinz Rummenigge (GER)

Cristiano Ronaldo (POR)

Alan Shearer (ENG)

Fernando Torres (ESP)

David Trezeguet (FRA)

Marco van Basten (NED)

David Villa (ESP)

Davor Šuker (CRO)

Reagovat
Spalovač šancí

FB anketa

Reagovat
smazaný uživatel

Tyhle ankety jsou k ničemu, vždy tam jsou hráči ještě aktivní nebo těsně po skončení kariéry, z těch minulých dekád jeden aby se neřeklo.

A většina se celkově neprosadila na EURU, takže je to spíš kvalitou hráčskou obecně.

Reagovat
Murtago

Reagovat
Murtago

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele