UEFA změnila play off o postup na MS, ve hře bude i Liga národů

04.12.2019 17:53 - Aktuality
UEFA (© flickr.com)
 
V evropské části kvalifikace mistrovství světa 2022 se už nebude porovnávat bilance týmů z druhých míst. UEFA dnes představila nový model, v němž budou v play off usilovat o postup na šampionát všechny celky z druhých pozic ve skupinách a navíc ještě dvě další reprezentace podle výsledků z příští Ligy národů.

UEFA v kvalifikaci rozdělí 55 mužstev do deseti skupin, jejichž vítězové postoupí na MS do Kataru přímo. Týmy z druhých míst a dvojice z Ligy národů 2020/21 vytvoří tři čtveřice, v nichž se vyřazovacím způsobem na jeden zápas rozhodne o třech zbylých evropských účastnících závěrečného turnaje.

V kvalifikaci MS 2018 hrály evropské týmy v devíti skupinách. Vítězové postoupili přímo, osm nejlepších celků z druhých míst hrálo play off. Na porovnání výsledků tehdy doplatila slovenská reprezentace, která se ani ze druhé příčky ve skupině do baráže nedostala.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2432
Komentáře (93 / 0 nových)
fabec1222
04.12.2019 17:56
#
Asi se někdo vsadil, že zmatenější, než kvalifikace na Euro to bejt nemůže...
wishmaster
04.12.2019 18:13
#
Mne osobne príde celkom jasné
kilobyte
04.12.2019 18:19
#
Vždyť je to ještě jasnější než ta předchozí verze.
Y.N.W.A
04.12.2019 19:45
#
ze to nechápeš ty, neznamena, ze je na svete jeste nekdo druhej, kdo to nechape
kilobyte
04.12.2019 22:15
#
To se mu to bude špatně tipovat.
sima.vok
04.12.2019 21:41
#
Ono ani to Euro nebylo nějak špatně vymyšlený. Když si to pořádně přečteš, tak to i dává smysl.
BaggioRoberto
05.12.2019 05:13
#
Kámo tak to zase brzdi. Ne, aby se o postupu 4 týmů rozhodovalo až 3 měsíce před mistrovstvím, to fakt neni v pořádku, stejně jako fakt, že postoupilo 20 mužstev a dalších 16 je stále ve hře po odehrání kvalifikace, tedy rok se hrálo jen aby vypadlo 19 nejzoufalejsich týmů typu San Marino. O samotném formátu Eura už se radší bavit ani nechci, jen tolik, že skupiny ze kterých nepostupuje stejný počet týmů jsou paskvil.
Abner
05.12.2019 08:23
#
Wendigo
05.12.2019 08:31
#
forward
05.12.2019 09:53
#
Dooprdele konečně někdo vidí co to je za hnus. Přitom kdyby se udělala predkvalifikace kde vypadne asi 7 týmu typu san marina. Pak udělat 12 skupin po 4. A 2 postup a 2 nepostup. Toto je doslova trapas. Uměle dlouhá nezazivna kvalifikace, která jen nasira přerušením lig co 3, 4 týdny.
AS Trenčín
04.12.2019 18:07
#
No vám to jebe súdruhovia...
lada.sp
04.12.2019 18:17
#
o nic více než tobě ne s tou Angolou a Mongolskem v oblíbených
nvidia
04.12.2019 18:42
#
o nic více než tobě s tak hloupým komentářem
basleg
04.12.2019 21:59
#
Angola je v pohodě, Akwá je legenda fotbalu a jeden z nejepších hráčů MS 2006, ale z Mongolska znám jen olgoj chorchoj,
AS Trenčín
05.12.2019 13:58
#
Od veci, zdar.
BílíAndelDrcKo
04.12.2019 18:11
#
lepšie ako nepostup z 2. miesta...proste len rozšírili baráž
abu
04.12.2019 18:24
#
Za mě dobrý. Budou boje o 2.misto ve skupině a zadny blby pocitani kdo kolik potrebuju na 2.misto...plus maj sanci tem co se nepovede kvalda tam jit z ligy narodu :)
DUCK11
04.12.2019 18:32
#
celkom dobre vymyslené, len som zvedavý na ten princíp Ligy národov
Kocour Klapuška
04.12.2019 18:36
#
PaYaB
04.12.2019 18:38
#
No a na příští MS bude zase jinej formát kvalifikace, protože týmů bude postupovat 16.. Jinak se snad naši po dlouhé době aspoň do té baráže dostanou.
kilobyte
04.12.2019 22:18
#
Bude stačit když ta baráž bude jenom na jedno kolo a z těch 12 postoupí 6. Takže to bude ještě lepší, protože se bude moct hrát na dva zápasy.
mayday
04.12.2019 22:32
#
Zvedli to o 16 týmů a Evropa dostala jen tři fleky?
PaYaB
04.12.2019 23:37
#
Na to sem kdesi upozorňoval taky, je celkem jasný, že v každé skupině chcou mít 1 team z Evropy, ale kvalita těch MS (aspoň v té úvodní fázi, kdy bude 16 skupin po třech ) bude mizerná. A zkošel sem si to "vylosovat" a skoro vždycky to vyšlo tak, že ty skupiny jsou strašně nevyrovnaný.
mayday
05.12.2019 06:34
#
Hnus Co mě vadí nejvíc, jsou právě ty tříčlenný skupiny, totálně to bude postrádat kouzlo skupin a v podstatě jeden zápas může rozhodnout. Druhá věc, týmy co budou hrát poslední zápas ve skupině, tak můžou úplně v klidu hrát, jak budou potřebovat a ten třetí tým zlikvidovat.
To euro jsem schopnej jednou přežít, pokud se to vrátí ke klasickýmu, ale jestli MS na pokračovat v tomhle systému, tak to dokurvili totálně.
Abner
05.12.2019 08:29
#
Trojčlenná skupina je absolútne nevýhodná. Jeden team má veľkú pauzu, dva hrajú zas zápasy po sebe.
Nadstavba na MS 1982 sa hrala takto, ale potom od toho, našťastie, upustili.
Wendigo
05.12.2019 08:19
#
Boli to hlavne bohaté a vplyvné národné futbalové asociácie z Ázie, ktoré presadzovali zvýšený počet účastníkov a podľa toho to aj vyzerá...
Trapný diskutér
05.12.2019 08:58
#
i to je moc.. už tak je tam několik evropskejch týmů, který sou za klauni, jako minule pšonci a island.. další tři dřevácký hoffna tomu nic nedaj..
mayday
05.12.2019 11:41
#
Takže bude lepší, když ty místa dostanou, plácnu, Togo, Bahrajn nebo třeba Nikaragua.
Trapný diskutér
09.12.2019 14:51
#
tos plácl zrovna peachu.. venezuela, dr congo a mali
PaYaB
05.12.2019 11:47
#
Když už říkáš tohle, tak to prosím tě srovnej s teamy z ostatních kontinentů, já třeba koukal na mistrovství Afriky a to byla taková tragédie na úrovni naší druhé ligy, že i naši by tam většinu teamů naprosto s přehledem porazili...
Trapný diskutér
09.12.2019 14:52
#
vůbec.. z africký kvaldy by sme nepřelezli ani do tý hlavní části...
Poll Hamm
04.12.2019 19:09
#
Ale jo
REPLIKATOR
04.12.2019 19:34
#
UEFA
smazaný uživatel
04.12.2019 19:39
#

genialni logika namrdat Ligu narodu kde se hraji pratelaky do kvalifikace MS. Ten zaver kde hraji 4 tymy mezi sebou bude na neutralnim hristi behem 2 dnu doufam. Ale pochybuju, spis znevyhodni hostujici tymy a roztanou to na tyden kokoti zasrani, bezte uz do hajzlu s tema repre, strasne otravna zalezitost pro starsi rocniky, co maji pocit, ze je ohrozuji cizi narody
adoxx
04.12.2019 19:50
#
Ses kvůli tomu registroval jo? Blbost, repre jsou často daleko zábavnější než kluby, mě třeba baví víc...pokud je to pro tebe tak hrozně otravná záležitost, tak nekoukáš ani na největší fotbalovej svátek - MS, ne?
Anacron
04.12.2019 20:45
#
Ano ty samotné velké akce zábavné jsou, ale to co je mezi tím je vážně otravný.
Wendigo
04.12.2019 20:56
#
Mňa napríklad baví pozerať sa na reprezentačný futbal aj počas kvalifikácií, Ligy národov či priateľákov. Áno, občas sa tu vyskytnú aj nejaké povinné jazdy proti menej zaujímavým týmom z dolnej časti rankingu FIFA, ale nevyskytujú sa podobné situácie dokonca podstatne častejšie aj v klubovom futbale, keď tvoj obľúbený tím hrá proti niekomu zo spodku ligovej tabuľky alebo vyfasuje v predkolách európskych pohárov súpera z málo atraktívnej ligy?
Wendigo
04.12.2019 20:48
#
Ja nemám nič proti ligovému futbalu a nejakej tej klubovej príslušnosti, repre ma ale tiež baví podstatne viac a vnímam ju o dosť emotívnejšie...
adoxx
06.12.2019 19:51
#
fenixLFC
05.12.2019 05:37
#
Mumloch
04.12.2019 20:07
#
Dron
04.12.2019 20:10
#
Y.N.W.A
04.12.2019 20:40
#
Tak rto je ovšem nátěr
mistr129
04.12.2019 20:42
#
Wendigo
04.12.2019 20:46
#
Kto nemá rád futbal na reprezentačnej úrovni tak ako ty, nemôže mať v skutočnosti rád futbal vo všeobecnosti...
ratusek
04.12.2019 21:00
#
Tak já mám repre taky v piči. Zvlášť když se na závěrečný turnaj dostává půlka z kvalifikace, pořádá se to na celém kontinentu a z přáteláků udělali Ligu národů, aby to někoho vůbec bavilo s ještě se na závěrečný turnaj dostane zoufalej tým ze skupiny D
mayday
04.12.2019 22:34
#
Tak tohle mistrovství je hrůza se vším všudy, ale klasicky když je jeden, max dva pořadatelé, tak to má vždy svý kouzlo.
ratusek
05.12.2019 08:57
#
Jo to ano
Abner
05.12.2019 08:30
#
Tak to je teraz prvýkrát...
Wendigo
05.12.2019 08:30
#
Ako to konanie sa šampionátu po celom kontinente, zbytočnosť nazývaná Liga národov či komplikovaný kvalifikačný systém nevoňajú ani mne. Klubový futbal mám však rád menej ako reprezentačný preto, do akých astronomických výšok sa v ostatných rokoch vyšplhali ceny futbalistov na hráčskom trhu. Je to futbalová scéna, ktorá je výhradne o peniazoch a bohaté kluby si hráčsku kvalitu jednoducho kúpia, pričom menšie kluby takto prakticky nemajú šancu na výraznejší úspech. Áno, aj na reprezentačnej scéne mnohé federácie robia čachre s naturalizovanými hráčmi či futbalistami, ktorí majú dvojité občianstvo pričom týchto hráčov častokrát motivujú aj peniazmi, s klubovou scénou sa to však nedá porovnať...
fenixLFC
05.12.2019 05:37
#
RadekVonCZE
05.12.2019 17:10
#
Rozklikl jsem článek a už tu není
Zaschrona
04.12.2019 20:03
#
Baráž na jeden zápas, bez odvety, to není dobrý nápad. Je to hodně nefér, když se domácí prostředí prostě jen nalosuje. Naštěstí, snad teda, tohle je první a poslední takový případ. Od MS 2026, když se bude rozdělovat 16 míst a 6 v baráži, tak se snad půjde vrátit zpět ke klasičtější baráži + teda nechat ty 2 místa pro Ligu národů.
Wendigo
04.12.2019 20:42
#
V zásade proti tomu novému systému nič nemám, no spravodlivá mi nepríde práve výhoda domáceho prostredia na základe losovania, ktorú spomínaš. V takejto baráži môžeme kľudne chytiť napríklad Turecko, ktoré bude na domácej pôde 90. minút poháňať vpred 40 000 futbalových fanatikov... to mi príde ako dosť veľká výhoda. Systém na dva zápasy doma - vonku by bol určite spravodlivejší, no zasa časovo náročnejší...
Puskas
04.12.2019 20:13
#
vV r. 2030 bude 100 let od prvního MS, čekejme podobnou taškařici, jako je toto jubilejní Euro.
Mumloch
04.12.2019 20:15
#
MS po celém světě
Puskas
04.12.2019 20:17
#
Skupina v Mexico City a Aténách bude super.
Spalovač šancí
04.12.2019 20:29
#
Bomba, už se těším
sima.vok
04.12.2019 21:43
#
Baku taky určitě nebude opomenuto. Asi ho spojí s Buenos Aires.
Mumloch
04.12.2019 21:45
#
Čína, USA, Katar…
Uwe háže buly
04.12.2019 21:59
#
Teleporty, alternativní realita
smazaný uživatel
05.12.2019 00:40
#
Vsak easy na CT uz pouzivaji davno trik Arabela
Shevchenko
04.12.2019 21:13
#
Však o tomhle se mluví už asi 10 let, že by na 100 leté výročí měla MS pořádat Uruguay společně s Argentinou, potom co se MS rozšířili na 48 týmu tak se k tomu přidali i Paraguay a myslím že i Chile.
mayday
04.12.2019 22:35
#
Snad to tady nečtou ty hovada z FIFA
Brkoslav
04.12.2019 20:25
#
Ne. Bez odvety v baráži je to nespravedlnost. Plus to že nejhorší z druhých měl smůlu bylo daleko přehlednější. Rozhodovaly prostě výsledky. Teď to může být i los, když určí kdo bude hrát doma.
kilobyte
04.12.2019 22:24
#
Tak v tom minulém systému zas mohli nalosovat těžkou skupinu a tým, který tam skončil druhý se do baráže nemusel dostat jenom kvůli horšímu skóre.
Brkoslav
04.12.2019 23:28
#
Pořád to bylo spravedlivější.
kilobyte
05.12.2019 09:51
#
Podle mě je spravedlivější, když se to rozhodne na hřišti, i když venkovním, než když nepostoupíš o skóre, protože jsi například dal méně gólů Francii než soupeř Islandu.
Nadržený šimpanz
04.12.2019 20:53
#
To znamená zase los MS s tim, že o učastnících bude jasno až pul roku po losu??
Wendigo
04.12.2019 21:04
#
Také zmiešané pocity ako teraz som ešte pri žrebovaní skupín nikdy nemal... Vzhľadom k tomu, že Slovensko hrá v marci náročnú baráž, postup z ktorej by bol menší zázrak som ako fanúšik repre po celú dobu do toho celého cítil byť zainteresovaný len tak na polovicu...
kilobyte
04.12.2019 22:25
#
Což je o půl víc než kdyby Slovensko nepostoupilo už teď. Musíš hledat pozitiva.
Wendigo
05.12.2019 08:08
#
sima.vok
04.12.2019 21:44
#
Ne, losovat se bude až v dubnu 2022. Play-off by mělo být v březnu 2022.
Nadržený šimpanz
05.12.2019 07:38
#
Jo vlastně, jsem nějak zapomněl, že MS není v červnu
PaYaB
05.12.2019 11:49
#
Sportovní událost roku a skoro všude po světě bude sníh.
Shevchenko
04.12.2019 21:14
#
Ten model bez odvet je na hovno
Abner
05.12.2019 08:34
#
Jeden zápas je (môže byť) často o náhode.
mayday
05.12.2019 11:49
#
Přesně, jeden zápas je o ničem, může opravdu zasáhnout náhoda, dva zápasy už jsou přece jen víc vypovídající, aby danej tým projevil svou kvalitu.
Celkově ty kroky, co se dělají poslední dobou, tak mi to přijde jako vrátit se o několik desítek let zpět.
PaYaB
05.12.2019 13:57
#
gretzkybyldruhy
04.12.2019 21:16
#
Putin boys opět útočí
sima.vok
04.12.2019 21:47
#
Bude hodně těžký se tam dostat. Ale systém dobrej
OTASi
04.12.2019 22:25
#
lehčí skupinu než v kvaldě na MS 2010 už nikdy nedostanem, tenkrát jsme urazili fotb.boha a na MS se už nepodíváme
PaYaB
04.12.2019 23:41
#
Ano, tehdy to Rada skládal z nehrajících hráčů a dopadlo to katastrofálně, aspoň jsme udělali radost Slovákům, kteří pak sehráli ten krásnej zápas s Itálií..
Acrocephalus
05.12.2019 12:51
#
No minulé MS bylo z hlediska skupin hodně lehké (na papíře), ale nás potopila hlavně ta nevýhra s Ázerbájdžánem a se Sev. Irskem. Jinak favoritem bylo jen Německo, z toho se dalo na MS dostat. Žel. u kormidla byl tehdy Jarolím, takže to tou neustálenou, nesehranou sestavou úplně zazdil.
PaYaB
05.12.2019 13:58
#
Ano Droppa a spol.
sima.vok
05.12.2019 18:01
#
2 zbytečný remízy 0:0 nás potopily
OTASi
04.12.2019 22:14
#
To bude opravdu férová baráž na jeden zápas
Brkoslav
04.12.2019 23:34
#
Já vím, že jim jde o to omezit překvapení , jako byl posledně nepostup Itálie ale tu Ligu národů do kvalifikace na MS neměli co tahat.
Abner
05.12.2019 08:36
#
Pôvodne to mal byť iba honosnejší názov pre prípravné zápasy.
mistr129
05.12.2019 11:04
#
Právě že Itálie by za tohohle formátu měla minule postup ještě těžší
lichna.
05.12.2019 07:20
#
Pharrell
05.12.2019 08:06
#
p*čovina zase
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.