Před začátkem jara: AC Sparta Praha

10.02.2019 13:03 - Názory a komentáře
Zdeněk Ščasný (© sparta.cz)
 
Nejpopulárnější tým v Česku je po podzimu v lize na pátém místě. Sparta čeká na titul už od roku 2014 a jedno je jisté - letos se rozhodně nedočká. Po příšerné podzimní části je jednoznačným cílem a povinností třetí místo. Zvládnou to Ščasného hoši?

Sparta je nejslavnější a dlouhodobě nejúspěšnější tým v Česku. Do každé sezony musí jít s cílem vyhrát titul a uspět v pohárové Evropě, jinak to ani nejde. Jak to dopadlo v této sezoně, víme. V Evropské lize superostuda se srbskou Suboticou, v lize je z toho po podzimu páté místo. Ztráta na Plzeň třináct bodů, ztráta na Slavii sedmnáct bodů. Tohle si fanoušci rudého týmu neobjednali.

Během podzimu došlo k několika změnám, měnil se trenér, měnil se sportovní ředitel, měnil se i šéf klubu. Má současná Sparta na to zvednout se k lepším zítřkům, nebo bude paběrkování pokračovat? Rozbor všech hráčských řad ACS i situace v managementu nabízí tento text.

Defenziva


Kdyby měli sparťané všechny posty pořešené právě jako pozici brankáře, mohli by si hvízdat. Dúbravku nahradil Rumun Nita, který odvádí spolehlivé výkony a patří mezi nejlepší gólmany v soutěži, pokud není úplně nejlepší. Alternativou za něj je navíc taktéž velmi dobrý Heča.

Taková sláva už to ovšem není na stoperu. Místo v základní sestavě bude mít nejspíš Lukáš Štetina, což zní vzhledem k prachmizerné přípravě děsivě. Dává to ovšem smysl, jelikož si místo v základu zřejmě vybojoval mladíček Plechatý. A při vší úctě k bývalému stoperu Olomouce, dvojice Radaković - Plechatý na první pohled zkušeností, sebejistotou a lídrovstvím příliš neoplývá. Variantou je samozřejmě i Costa, se kterým Ščasný počítá už více jako se středním obráncem, než s krajním bekem.

O pozici levého beka by si to měli rozdat Eldar Civić a nová posila z Jablonce Matěj Hanousek. Favoritem pro start jara je druhý jmenovaný, je ale otázkou, zda jde o dobré rozhodnutí. Hanousek je jedním z mnoha hráčů ze severu Čech, který v posledních letech přišel do Sparty či do Slavie. Nejsem ale přesvědčený o tom, že v tomhle případě Sparta z Jablonce koupila to nejlepší. Hanousek v Jablonci nepatřil mezi největší tahouny, prožil sice celkem slušný podzim, je ale otázkou, co Spartě na levém beku může nabídnout. Určitě rychlý běh, ale podařené centry či kvalitní pokusy o zakončení od něj úplně neočekávám. Ale možná se budu mýlit a Hanousek zazáří stejně jako Coufal u sousedů.

U Eldara Civiće by mohla fungovat spolupráce se Srdjanem Plavšićem, když nastoupí na levém křídle. A pokud bude posílat častěji podobné centry jako ten v derby se Slavií u prvního gólu, určitě se šance na jeho nominaci zvýší.

Nepříliš veselé povídání o defenzivě Sparty završíme na pravém beku a bohužel se dá skoro říct To nejhorší na konec. Ondřej Zahustel je dobrým hráčem do mužstva, které hraje na brejky, do tahového způsobu hry. Mužstvu, které ovšem má kralovat na míči (a sám Ščasný opakovaně prohlašuje, že chce hrát především dominantní fotbal) nemá co nabídnout. Jak ukázala i příprava, jeho fotbalové dovednosti nejsou na úrovni Sparty a letenský klub může jen zaplakat, že nepřivedl výše zmíněného Coufala. Alternativou, která by měla co nejdříve Zahustela v sestavě nahradit, je Tomáš Wiesner. S Rumunem Chipciem už se asi počítá jen na jeho původní post křídla.

Přejdeme k dalším řadám a nebojte, tam už to bude veselejší.

Střed pole


Pokáč smutní, Nicolae Stanciu už ve Spartě není. Sparta přišla o jednoho ze dvou svých nejtalentovanějších fotbalistů, na druhou stranu však také konečně vyřešila rébus, jak narvat rumunského špílmachra a Kangu do jednoho týmu, aby tím netrpěl ani jeden z nich. Končí věčné otázky, zda se Stanciu netrápí na křídle, zda se nemá změnit rozestavení a podobně, nyní už bezpochyby mimořádný hráč ve Spartě dohrál.

Byť je Zdeněk Ščasný znám coby velký příznivec rozestavení se třemi stopery, dá se čekat, že Sparta bude nastupovat téměř výhradně v rozestavení 4-3-3, případně 4-5-1. Uprostřed zálohy je tak místo pro tři šťastné muže - kandidáti jsou ovšem minimálně čtyři.

Úlohu posledního vzadu by měl zastávat Martin Frýdek. Jeden z mála Čechů, který v posledních letech pravidelněji nastupoval, má nyní v týmu poměrně silnou pozici. Nejen že je jedním z pěti členů nově ustanovené komise zkušených lídrů, což je nový institut Rosického se Ščasným, ale velmi pravděpodobně bude také nejčastěji nastupovat s kapitánskou páskou.

Druhý post v záloze by měl nejspíše alespoň v úvodu sezony připadnout Michalu Sáčkovi. Jeden z velkých rudých talentů má za sebou povedenou přípravu, a proto by měl dostat přednost před novou posilou Martinem Haškem. To se může na první pohled jevit překvapivě, když Hašek přichází z Bohemky s vizitkou jednoho z nejlepších středopolařů ligy, prosazení se do zálohy Letenských ovšem nebude tak jednoduché.

Jedno místo, to nejblíže brance soupeře, má totiž zarezervované Guélor Kanga. Muž, který vzbuzuje emoce, zároveň jde ale o nejlepšího fotbalistu ve sparťanském dresu. Jeho ofenzivní schopnosti jsou pro Spartu klíčové, a to nejen díky výtečným střelám z dálky. Duo Frýdek a Sáček/Hašek za ním navíc pokryje velké množství prostoru, tudíž mu můžou vytvořit solidní back up a on se může více soustředit na práci blíže vápnu, což je ostatně daleko podobnější jeho původnímu postu.

Do Sparty totiž přicházel jako typický ofenzivní záložník v rozestavení 4-2-3-1, kde odehrál víc než 150 zápasů. Až ve Spartě ho nutili stahovat se níže a chodit si pro balony víc do středu, čímž trochu snižovali jeho potenciál.

Kangovi hejtři by možná tohoto hráče viděli nejradši mimo sestavu, podobné názory jsou ovšem vzhledem k jeho nepopiratelné kvalitě scestné. Kanga je svéráz, jeho nepopularita může být pochopitelná, fotbalově ovšem převyšuje snad až na Tetteha všechny sparťanské hráče v poli. A navrhovat hezký český střed pole Frýdek, Sáček, Hašek je mírně řečeno slabomyslné.

Sparta by sice disponovala nejběhavější zálohou ve střední Evropě, chyběl by jí ovšem tah na branku a ofenzivní spojení s křídlem a hroťákem. Sáček je talentovaný a pracovitý fotbalista, na pozici AM však nemá dostatečně kvalitní finální řešení a zakončení. Větší smysl by už dával Hašek, stále jde však o hráče, jehož největší předností je kvalitně pokrýt velký prostor a velká fyzická kondice. A takového hráče přece nebudete topit na desítce, kde jsou úkoly úplně jiné.

Sáček s Haškem nad sebou je střelba vedle, naopak lze oba hráče dobře uplacírovat vedle sebe v případě, že by do zápasu nenastoupil Frýdek, což by v utkání proti slabším soupeřům mohla být varianta. Sáček sice není brousek Frýdkova typu, díky svému hernímu přehledu a dobré poziční hře ale dovede velmi dobře odebírat míče.

Útok


Největší očekávání logicky vzbuzuje jméno Davida Moberga Karlssona. Švédská posila v přípravě moc nezářila, což samozřejmě nemusí absolutně nic znamenat. Místo v základu by ale měla mít jisté, stejně jako na druhé straně Alexandru Chipciu, pro kterého zřejmě definitivně skončila sparťanská etapa na pravém beku.

Je otázkou, zda by nebylo lepší severskou posilu zapojovat postupně, než ho rovnou hodit bez kruhu do základu. Očekávání budou velká, s týmem ještě logicky není tolik sehraný a navíc má za sebou Ondřeje Zahustela. Sympatického Švéda nečeká snadný úvod. Je třeba, aby s ním v případě nepříliš dobrých výkonů měli fanoušci trpělivost a neodepsali ho po pár duelech.

Zatímco na stoperu aby člověk kvalitního hráče pohledal, v útoku je naopak sparťanská soupiska širší než sympatický rudý redaktor a můj dobrý přítel Lukáš Pečeně. Jasnou jedničkou je Benjamin Tetteh, kterého lze při zranění Krmenčíka asi v pohodě označit za nejlepší devítku v tuzemské lize.

Na pozici dvojky se možná trochu překvapivě propracoval Václav Drchal. Sparťanský mladíček zaslouží velký obdiv, skvěle se vylízal z nepříjemného zranění kolene a v přípravě ukázal, že i v 18 letech má Spartě hodně co nabídnout. To ostatně platí i o jeho ještě mladším kolegovi Hložkovi, který v šestnácti letech nabízí famózní tvořivost i pokrytí balonu. Sparta ho v přípravě zkoušela na více postech včetně křídla, logičtější se ovšem jeví jeho využití jako alternativa za Kangu na pozici podhrota.

Po vleklém zranění se vrací Václav Kadlec. Talentovaný hráč a někdejší velký příslib českého fotbalu to ale bude mít hodně těžké. Nejlepší výkony předváděl na pozici second strikera, útočníka z druhé vlny. To by ovšem Sparta musela přejít na rozestavení 4-4-2, což asi pod Ščasným už nikdo vidět nechce. Na křídle je Kadlec poloviční, na devítce má velkou konkurenci a jeho nasazení na AM by v současné Spartě asi nedávalo smysl.

Otazníky a tajenky


Při pohledu na sparťanskou sestavu je vám vlastně všechno jasné. Až na nepříliš dobrou obranu, která by rozhodně příchod kvalitního stopera a pravého beka snesla, má Ščasného tým velmi dobrou kvalitu, rozhodně vyšší než Jablonec nebo Ostrava. Třetí místo se tak vzhledem k finančním možnostem Sparty jeví jako naprostá povinnost, pokud by ho Sparta neuhrála, jednalo by se jednoduše o fail.

Další věcí, kterou je třeba ocenit, je zapojování talentovaných mladých hráčů. Velký prostor konečně dostává Sáček, coby s právoplatnými členy A-týmu se jedná s Plechatým, Hložkem, Drchalem. Konečně Sparta fakt, že má dlouhodobě výbornou mládež, proměňuje ve svou zbraň.

Stále jsou ale ve Spartě věci, které vyvolávají otazníky. Prvním je neustále diskutovaná kauza Dočkal. Přijde, nepřijde? Je třeba, není třeba? Někteří příznivci po příchodu kreativního ofenzivního hráče volají jako po návratu spasitele, je ale otázkou, zda by byl Dočkal v současnosti skutečně pro Spartu posilou. Fotbalově ano, to bezesporu. Jaký by to ale dávalo smysl v kabině? Jak by si sedl s Kangou? Hrál by z křídla, kde samozřejmě nenabízí létání po lajně a poctivost, nebo by hrál uprostřed? Koho by ze sestavy vystrnadil? Musela by kvůli němu ACS měnit rozestavení? A vážně je dobrý nápad dávat za něj takové prachy? Když se člověk podívá na možnosti Sparty ve středu pole a v ofenzivě a na skvěle zvládnutou přípravu, odpověď musí znít: "Ne, Dočkala nepotřebujeme".

Velkým tématem je samozřejmě osoba Zdeňka Ščasného. Jen si to shrňme:

konec září 2016 - Ščasný ve Spartě končí jako trenér
konec prosince 2017 - Ščasný se do Sparty vrací na vyšší pozici sportovního ředitele, je šéfem Andrey Stramaccioniho
březen 2018 - Stramaccioni odvolán, přichází Hapal, Ščasný cítí okamžitou změnu
konec července 2018 - Hapal po ostudě se Suboticou odvolán, trenérem se stává Ščasný, dle slov Sparty jde o dočasné řešení, sportovní ředitel mužstvo přebírá na přechodné období, klub hledá nového kouče
konec srpna 2018 - Sparta potvrzuje Ščasného jako trenéra na dobu neurčitou
konec prosince 2018 - Ščasný končí jako sportovní ředitel, nahrazuje ho Rosický, který ho ovšem ponechává coby trenéra

Rozhodně zajímavý vývoj. Ještě pikantnější souvislosti celé věci dává následující výrok nového klubového šéfa Františka Čupra v rozhovoru pro Isport: "Osobně se domnívám, že pan Ščasný si zasloužil šanci, aby pokračoval. Souhlasil jsem s jeho argumenty, že i když přivedl do týmu nové hráče základní sestavy, tak stále část mančaftu zdědil z dob Andrey Stramaccioniho a Pavla Hapala."

Takže si to rozeberme. Zdeněk Ščasný, muž, který v listopadu 2018 na tiskovce řekl, že Sparta disponuje lepším kádrem než Slavia, se při vyhodnocování špatného podzimu v prosinci 2018 hájí tím, že "část mančaftu" (který je přitom lepší než Slavia) není jeho, neboť tyto hráče zdědil po dvou předchůdcích. Po předchůdcích, jimž ale po dvě přestupová období šéfoval coby sportovní ředitel. Už to je vtipné.

Ještě vtipnější ale je, že nový šéf Sparty uznale pokývá hlavou a tyto argumenty uzná jako věcné a relevantní.

Nejsledovanější sparťanskou postavou je nyní bezpochyby Tomáš Rosický. Legendární hráč je novým sportovním ředitelem. Mnozí příznivci rudých z řad veřejnosti i médií jeho jmenování do funkce vnímají jako příchod spasitele, který Spartu pozvedne k lepším zítřkům. Na hodnocení je každopádně brzy, Rosickému nezbývá než popřát hodně štěstí. Nečeká ho totiž vůbec snadný úkol.



A co z toho plyne?


Sparta má potenciál. Disponuje hráči, kteří jsou na českou ligu nadstandardní (Nita, Kanga, Tetteh), talentovanými mladíčky (Drchal, Plechatý, Hložek) i hráči, kteří na svém postu v nejvyšší soutěži patří mezi nejlepší, případně mají potenciál se ještě zlepšovat (Hašek, Sáček). Pak je tu ale hodně otázek. Dovede se Kanga udržet na uzdě, aby skutečně přinášel Spartě jen fotbalovou radost a nikoliv rozčarování z nepřístojného chování a zbytečných disciplinárních prohřešků? Budou posily Hanousek či Karlsson trefami do černého? Je skutečně Dočkalův příchod už mimo hru?

A samozřejmě otázka ústřední. Je správné, že po tragickém podzimu mužstvo nadále vede Zdeněk Ščasný? Muž, který byl během dvou let a tří měsíců ve Spartě trenérem, pak sportovním ředitelem, pak sportovním ředitelem a prozatímním trenérem, pak sportovním ředitelem a stálým trenérem a nakonec opět jen trenérem? Je Rosického důvěra ve zkušeného lodivoda oprávněná?

Na všechny tyto otázky se budeme postupně dozvídat odpovědi.
Autor: Jan Pikous
Počet zobrazení: 6610
Komentáře (212 / 0 nových)
KingMaster13
10.02.2019 13:08
#
Před začátkem jara stihnout 2 týmy to je kumšt
REPLIKATOR
10.02.2019 13:14
#
Jaro přece začíná až 20. března, takže zbývá spousta času
KingMaster13
10.02.2019 13:17
#
Ok, pravda, tak to si mě admini docela vyndali
kilobyte
10.02.2019 13:24
#
Už jsi jdou pro chleba.
Piky
10.02.2019 13:28
#
Sparta, Slavia, FCVP jsou tři, ne?
KingMaster13
10.02.2019 13:32
#
No Spartu jste stihli po začátku jarní části až
Piky
10.02.2019 13:34
#
Jaro pro Spartu začíná dneska v 17:00
KingMaster13
10.02.2019 13:37
#
Ok, tak jo Jinak určitě ty články jsou přínos a jsme za ně rádi. Chápu, že asi máte na to málo času ale je škoda, že jste neudělali takhle rozbor pro všechny týmy před začátkem Takhle to bude zase vypadat na tlačenku těch první 3 a i já sám bych se rád dozvěděl víc třeba o Opavě A není to kritika jen taková poznámka do budoucna jak to ještě potunit
Pablos
10.02.2019 13:41
#
no za mě třeba ... že to vůbec nemusí být tak rozsáhlé, za to prostě o celé lize ...spíš tak něják ty nově příchozí a jejich možné přínosy pro tým, pak jen takové shrnutí slabin a vyzdvihnutí silných stránek ..a to by si myslím úplně stačilo. Ale je to samosebou jen můj pohled.
ratusek
11.02.2019 06:43
#
První 3? To jsme byli my
KingMaster13
11.02.2019 12:33
#
Pravda..... na vás se vysrali a vzali raději nezajímavý tým z pátého místa
ratusek
11.02.2019 13:01
#
ManUnited
10.02.2019 13:08
#
Co Jablonec a Baník?
KingMaster13
10.02.2019 13:09
#
Co zbylých 13 týmů
oli9
10.02.2019 15:28
#
Vosic
10.02.2019 13:13
#
To bylo stejný v podcastu ČT. Tabulka nikoho nezajímá a jeli první tuhle trojku. Zbytek vmáčkli někam nakonec okomentovali s tím, že přípravné zápasy neviděli a nevědí co od těch týmů čekat. Že Vatajelu nemá ani na juniorskou ligu, Trávník je nějaký divný, jinak by se o něj zajímala česká špička a z první šestky v podstatě vyloučili všechny krom těch tří, takže tam bude Liberec a k němu asi Dukla s Karvinou nebo nevím
HorajzmAmmann
10.02.2019 13:21
#
já si normálně přeju, aby sa Sparta vypadla z top6 a hrál tam Liberec a Zlín Sparta vypadne s Opavou v P-O a bude hotovo
Banikovec7
10.02.2019 14:19
#
Tak o tobě je známo, že fotbalu nerozumíš a tvé názory jsou amatérské a naivní.
HorajzmAmmann
10.02.2019 14:27
#
jelikož fotbalu rozumím, tak už konečnou tabulku vím teď a jenom tady napínám ostatní
Banikovec7
10.02.2019 14:31
#
Řekni
HorajzmAmmann
10.02.2019 14:35
#
1. Slavia
2. Plzeň
3. Sparta (+ výhra v poháru)
4. Jablonec
5. Baník
6. Liberec
7. Slovácko
8. Zlín



sestup Příbram a Dukla

zbytek nezájem !
Banikovec7
10.02.2019 14:36
#
To snad radši ani ne, ještě bychom pak chytli v zápase o EL Slovácko...
HorajzmAmmann
10.02.2019 14:39
#
snad radši ani nechci aby Baník postoupil do EL. Těch keců proč Jankulovski nepřivedl toho a toho a proč neutratil tolik za toho a toho a proč Baník vypadnul v předkole EL protože Baroš hrál hovno, protože Pazdera hrál hovno, protože nemáme útočníka, protože nemáme dobrou klobásu na stadionu, protože nebáme vyhřívaný sedačky ...
Banikovec7
10.02.2019 14:40
#
Tak to já zase jo, takové kecy budou vždy, bez ohledu na to jaká soutěž se hraje a jak si vedem.
HorajzmAmmann
10.02.2019 14:44
#
tak samozřejmě nadsázka, ale číst pak komentáře, že nemá cenu postupovat jenom do předkola když se stejně nedostaneme do skupiny (atp...) mě už fakt nebaví. Po x letech ve sračkách pořád negativní...
Mumloch
10.02.2019 15:24
#
Tý Spartě nějak věříš…
HorajzmAmmann
10.02.2019 21:01
#


po dnešku prohazuji Spartu s Baníkem
KingMaster13
10.02.2019 15:31
#
S tím pohárem bych brzdil. Když jsem viděl včera jak hrají Teplice....tak jen aby cesta Sparty neskončila už na Stínadlech
kilobyte
10.02.2019 14:33
#
Kolikátý skončí Baník?
HorajzmAmmann
10.02.2019 14:36
#
5.
Baronne
10.02.2019 14:49
#
Tohle už jsme zažili ne? Ale teď už to vypadá líp no
HorajzmAmmann
10.02.2019 14:59
#
kdybych napsal do dvou sezon 5-7 tak mi taky nikdo neveri. Kdyby nebyl Vrto pica a normalne posilil misto Panice, Azackeho a podobne tak to bylo I minulou sezonu...
Baronne
10.02.2019 15:03
#
Tyhle obhajoby můžou skončit jedinym způsobem, sázkou o nick?
HorajzmAmmann
10.02.2019 15:04
#
Klidne skocim z mustku v trenkach
HorajzmAmmann
10.02.2019 15:07
#
Ael ok., beru nick...
Baronne
10.02.2019 15:09
#
Ostrava TOP 5?
HorajzmAmmann
10.02.2019 15:22
#
na 100%
Losinho
10.02.2019 13:24
#
a korunoval to Vacek tvrzením, že na odchodu Stancia nezáleží, protože by stejně začínal na lavičce
HorajzmAmmann
10.02.2019 13:24
#
MichalKotukov
10.02.2019 13:32
#
PlackaSKS
10.02.2019 14:07
#
ty vole
Mumloch
10.02.2019 14:31
#
expert
Vosic
10.02.2019 18:06
#
Tohle byl celkově jeden z nejhorších podcastů, co jsem slyšel. I to, jak nechtěli ani jedinou chybu u vás vytknout, působilo dost komicky.
ratusek
11.02.2019 06:45
#
Co?
HorajzmAmmann
10.02.2019 13:20
#
o těch se snad píše už dost ne?
Piky
10.02.2019 13:22
#
Opravdu není v mých silách zpracovat rozsáhlý a poctivý rozbory všech ligových týmů. Proto jsem se zaměřil na 3 dlouhodobě nejlepší, nejsledovanější a nejpopulárnější.
Baronne
10.02.2019 13:28
#
Vosic je sice osina v prdeli, ale ten Jablonec by se mi ještě líbil , jinak za články
HorajzmAmmann
10.02.2019 13:29
#
db18
10.02.2019 13:32
#
...ok, a teď znovu otázka, proč je třetí Sparta?
Piky
10.02.2019 13:33
#
Protože má nejvíc fanoušků, největší finanční zázemí a zajímá (ať už pozitivně či negativně) nejvíc lidí, což ostatně dokazuje i počet přečtení a komentářů u tohohle textu za tu chvilku co tu je.
HorajzmAmmann
10.02.2019 14:15
#
hoď tu Baník a uvidíš ty komentáře ...
Mumloch
10.02.2019 14:31
#
Duff
10.02.2019 14:19
#
Železná Sparta
db18
10.02.2019 14:19
#
No, počet zobrazení ale taky souvisí s tím, kdy to vyšlo... oproti tomu článek o Plzni vyšel v době, kdy většina diskutujících někde chlastá.
KingMaster13
10.02.2019 14:47
#
Což je ale takové tematické když je to o Plzni
Mumloch
10.02.2019 15:25
#
RM1999
10.02.2019 14:59
#
Stejně jako většina těch, o kterých se v tom článku píše.
db18
10.02.2019 17:15
#
No právě... máš si to přečíst s ranní kocovinou, aby ses cítil jako ty hráči...
Ferguson6
11.02.2019 02:16
#
To by ti hráči najskôr museli vedieť citat, čo u niektorých pochybujem
T7s
10.02.2019 15:17
#
Hokaido
10.02.2019 14:28
#
Lol
CR 7
10.02.2019 15:58
#
Sparta je největší klub v Čechách. Momentální umístění není duležité.
Lord Beilish
10.02.2019 14:10
#
Traoré nepatří do soupisky Zlína, je hráčem Slavie. Džafič není hráčem Mladé Boleslavi, vrátil se na konci roku 2018 z hostování zpět do Zlína.
TheTopFootbaler
10.02.2019 14:32
#
Vosic
10.02.2019 13:10
#
Jestli budou fakt dávat šanci těm jejich mladíkům, tak začnou snad být i sympatičtí
burgois
10.02.2019 13:22
#
Civic a Plavsic, ze jsou krajani, jo? Ti by vam dali
mayday
10.02.2019 18:04
#
Už brousí nože
raduinho
10.02.2019 13:24
#
Nejpopulárnější tým v Česku
Mr.Mike
10.02.2019 15:16
#
Jelikož má nejvíc fanoušků tak asi nejpopulârnější bude
CR 7
10.02.2019 15:59
#
je to tak, no.
db18
10.02.2019 13:31
#
Proč se přeskočili týmy, které budou chtít urvat mistrovskou skupinu na úkor týmu, který se bude snažit proklouznout do skupiny o poháry?
HorajzmAmmann
10.02.2019 13:32
#
Baronne
10.02.2019 13:35
#
Piky10.02.2019 13:22#
Opravdu není v mých silách zpracovat rozsáhlý a poctivý rozbory všech ligových týmů. Proto jsem se zaměřil na 3 dlouhodobě nejlepší, nejsledovanější a nejpopulárnější.
Zkus číst
HorajzmAmmann
10.02.2019 14:13
#
tady to někdo bere osobně
kilobyte
10.02.2019 13:45
#
1. Sparta se bude snažit proklouznout z 5. místa na 10.?
2. Nikdo je nepřeskočil.
db18
10.02.2019 13:50
#
Na 7. Liberec už je blízko...
kilobyte
10.02.2019 13:54
#
Proklouznout někam znamená dostat se tam na poslední chvíli a nebo o kousek. Takže by to mělo být 9. nebo 10. místo.
db18
10.02.2019 14:12
#
Přesně tak... jen tam na poslední chvíli chcete spadnout...
kilobyte
10.02.2019 14:19
#
Tomu snad ani sám nevěříš.
meno
10.02.2019 14:19
#
7. Je to logické, protože se dá klouzat oběma směry.
kilobyte
10.02.2019 14:22
#
Ale proklouznout bych bral jenom na horu. Dolu bych označil spíše jako sklouznout.
meno
10.02.2019 14:27
#
Když v zimě kloužu na ledu (nemůžu najít brusle, ale chci si s klukama zahrát ), tak kloužu tam i zpět jak drak
kilobyte
10.02.2019 14:29
#
Tam i zpět možná jo. Ale těžko kloužeš dolů pod led.
meno
10.02.2019 15:12
#
Sparta do druhý nepůjde
Pablos
10.02.2019 13:53
#
tam z kola ven půjde Zlín a nebo Baník
gulbis
10.02.2019 13:58
#
Kang & Kodos
10.02.2019 14:24
#
kilobyte
10.02.2019 13:43
#
U Eldara Civiće by mohla fungovat spolupráce s krajanem Plavšićem, když nastoupí na levém křídle.
Losinho
10.02.2019 13:47
#
A co teprve, když bude levýho stopera hrát Radaković.
Han střelil první
10.02.2019 14:09
#
To tam fakt bylo?
ClancyWiggum
10.02.2019 14:17
#
Osa Civić - Plavšić - Kulić
TurboPlastik
10.02.2019 14:54
#
Ty seš ale vtipalek
ClancyWiggum
10.02.2019 14:55
#
Dablo
10.02.2019 16:09
#
*Kerić
Pablos
10.02.2019 13:50
#
Nesledujete někdo náhodou (ze zvědavosti) jak hraje Karavajev po přestupu ?
urbis_
10.02.2019 14:02
#
Hraje každý zápas, tak asi dobře. Je ho škoda, byl to snad poslední kvalitní cizinec ve Spartě.
PlackaSKS
10.02.2019 14:08
#
teda řikat, že stanciu, kanga nebo tetteh nejsou kvalitní...
urbis_
10.02.2019 14:13
#
Já se spíš divím, že si ještě někdo myslí, že kvalitní jsou. Tetteh ještě ok, ten má alespoň potencial, ale co předváděli Stanciu a Kanga v druhé půlce podzimu to byla naprostá tragédie.
kilobyte
10.02.2019 14:16
#
Tak ale to se dá říci i o posledních zápasech Kary.
urbis_
10.02.2019 14:22
#
Vždyť byl tehdy na jaře nejlepší. Spartě se taky zrovna nedařilo, ale on vynikal.
kilobyte
10.02.2019 14:23
#
A pak na podzim ho posadil Zahustel, který hrál lépe.
MichalKotukov
10.02.2019 14:26
#
Nehrál, no.
kilobyte
10.02.2019 14:32
#
Jako Zahustel v těch zápasech vypadal hrozně a dost toho pokazil, ale dělal góly na rozdíl od Kary, který byl z formy. Tím neříkám, že Zahustel je lepší. Odstavit Karu byla chyba, ale říci že Kanga a Stanciu nejsou kvalitní je blbost.
Kang & Kodos
10.02.2019 14:23
#
Posledni Kovboj
10.02.2019 14:49
#
T7s
10.02.2019 15:19
#
HorajzmAmmann
10.02.2019 15:24
#
PBLead
10.02.2019 18:19
#
MichalKotukov
10.02.2019 14:26
#
1/10
urbis_
10.02.2019 16:59
#
* kolik výher získala Sparta s těmihle megahvězdami z posledních desteti zápasů.
MichalKotukov
10.02.2019 17:03
#
Kolik má titulů za posledních 10 let, kdy hráli víceméně jenom domácí hráči?
urbis_
10.02.2019 17:07
#
Nevím, 4? Když neměla titul tak byla druhá, nejhůř třetí. Teď pátá místa a za posledních 10 kol předposlední.
A hlavně výsledky v Evropě. Sparta hrávala v EL super zápasy. Ještě před dvěma lety vyhrála skupinu s hráči jako Sáček, Fýrdek, Čermák či Pulkrab. Teď k nim přibyly megahvězdy a třetí předkolo je stopka. Obrovský propad.
MichalKotukov
10.02.2019 17:10
#
+ Vaslui, Hacken, Malmo, Bern...

Já se s demagogem fakt bavit nebudu. A pokud si nepamatuješ, proč se sáhlo k té internacionalizaci, tak se s tebou nemá cenu absolutně o ničem bavit.
urbis_
10.02.2019 17:13
#
To jsou čistá fatka, tak se s tím smiř.
MichalKotukov
10.02.2019 17:17
#
4 tituly jsou čistá fakta

Tebe je na EF škoda.
MichalKotukov
10.02.2019 17:14
#
A vlastně ještě Panathinakos, CSKA, Žilina, Steaua a znova Panathinakos...

No sakra, ani na srdcaře nebylo spolehnutí.
urbis_
10.02.2019 17:18
#
Protože tyhle kluby jsou na úrovni Subotice A já jsem prý demagog.

Sparta dřív něco nevyhrála, ale taky měla spoustu úspěchů. Teď nevyhrávala NIC!
MichalKotukov
10.02.2019 17:21
#
Subotice byla náhoda, nic víc. Stejně se málem vypadlo i se Sonderyjske 3 roky zpátky. Jenomže tam se haluzácky postoupilo, tady ne. Fotbal je někdy o štěstí, víš?
urbis_
10.02.2019 17:23
#
Jasně náhoda, vlastně celé ty dva roky jsou náhoda
MichalKotukov
10.02.2019 17:27
#
urbis_
10.02.2019 17:24
#
Na smůlu a štěstí můžeš svést nějaké nepovedený zápas. Jako třeba ten Sonderyjsk nebo Hacken. Ale fakt né, když hraje příšerně dva roky. Od příchodu těch vašich megahvězd.
MichalKotukov
10.02.2019 17:27
#
urbis_
10.02.2019 17:16
#
Jako jo, dřív na tom Sparta nebyla tak dobře jak mohla být. Ale pořád to byly skvělé výkony o proti součastnému stavu. Když vypada Sparta z EL, tak alespoň uspěla doma a naopak. Teď hoří na všech frontách.
twerp
10.02.2019 17:14
#
Jo a taky před dvěma lety ji dělilo pět minut od vyřazení se Sönderjyske, což je soupeř možná pro druhé předkolo....
urbis_
10.02.2019 17:21
#
Jenže tehdy by to byl průšvih, teď to byl odraz výkonosti.
urbis_
10.02.2019 17:09
#
A taky, s kolika cizinci vyhrála ten titul Plzeň? Nebo Slávia či Liberec? Zkoušeli to taky, ale dostali dřív rozum.
urbis_
10.02.2019 17:26
#
Tak já obrátím tvou logiku. Kolikrát byla Sparta pátá v těch deseti letech?
MichalKotukov
10.02.2019 17:28
#
adam95
10.02.2019 13:53
#
Snad bude Sparta bavit jako na podzim!
urbis_
10.02.2019 13:55
#
Po dvou letech bídy a nekvality se konečně Sparta zase vrací k osvědčenému modelu mladých čechů. Uvidíme, jak dlouho jí to vydrží. Výsledky se určitě zlepší, horší než podledních 10 kol to ani snad horší být nemůže.
PROrock
10.02.2019 13:56
#
sparta holt umí čarovat
urbis_
10.02.2019 14:00
#
Jen aby nečaroval Chovanec.
PROrock
10.02.2019 14:02
#
tak ten čaruje taky, ale ani 12. hráč nepomáhá
Mumloch
10.02.2019 14:33
#
Kaspar
10.02.2019 14:01
#
me zaujalo hlavne tohle: Je otázkou, zda by nebylo lepší severskou posilu zapojovat postupně, než ho rovnou hodit bez kruhu do základu. Očekávání budou velká, s týmem ještě logicky není tolik sehraný a navíc má za sebou Ondřeje Zahustela.
Kocour Klapuška
10.02.2019 14:03
#
OT: Co říkáte na Jinou ligu?
fantomas
10.02.2019 14:27
#
Hošek mě hrozně sere.
Euphael
10.02.2019 14:35
#
me taky...rekni mi pls, ze to neni jen kvuli tomu, ze je fanousek spurs
fantomas
10.02.2019 14:41
#
Ne, ani zdaleka. Celkovym vystupovánim.
Euphael
10.02.2019 15:00
#
Ross Geller
10.02.2019 15:10
#
Heleme se, kdo se tu po dlouhé době objevil.
20DollarsInMyPocket
10.02.2019 15:11
#
Mates28
10.02.2019 16:37
#
Ale prosim tebe...
fantomas
10.02.2019 17:36
#
Nemám nárok na vlastní názor? Oukeeej
Piky
10.02.2019 16:40
#
db18
10.02.2019 17:14
#
Na druhou stranu je z tý sestavy Mádl, Bosák, Hošek asi nejnormálnější...
Na Šídla jsem si ještě nestihl udělat názor...
fantomas
10.02.2019 17:36
#
Mádl na mě občas působí jako autista první dojem takovej, že je jednim z těch, kterym jde psaní, ale holt mluvení a nonverbální projev zaostávaj.
Hyrax
10.02.2019 18:40
#
U něj byl ten přechod z psaní na točení videa hodně nešťastný.
r.mrazik
11.02.2019 09:47
#
fantomas
11.02.2019 09:59
#
Vtipná reakce na něčí názor
r.mrazik
11.02.2019 10:34
#
tak vymlouvat ti to nebudu preci,kdyz je to osobni pohled
ale tak kdyz mi prijde srandovni a nepochopitelny...
Piky
11.02.2019 11:21
#
To ze je mu nekdo nesympatickej je srandovni a nepochopitelny?
r.mrazik
11.02.2019 11:23
#
tam je to dulezite to slovo MI...
Kocour Klapuška
10.02.2019 16:19
#
Hošek?
salami
11.02.2019 16:00
#
Z ty trojky asi nejlepsi, Madl je zakomplexovanec, prestoze a informace ma slusny, Sidla mam rad, ale tomu zase chybu ten prehled a informace a zacina ho bejt trosku moc. Ale chapu, ze to jeho vystupovani nekomu muze vadit.
db18
10.02.2019 17:14
#
Zatím nic, protože během LFC - Bournemouth běželo, že jí budou dávat od 20:45 a nakonec jí dávali hned po zápase, takže jsem mezítím samozřejmě přepl na jiný program...
Hector17
10.02.2019 14:23
#
První 2 slova v článku a člověku se chce grcat. Proč nerozeberete i ostatní týmy?
Antitalent
10.02.2019 15:27
#
Tak on nejpopulárnější asi je, jen to není proto, že by mu lidi fandili, ale protože se mají komu smát
Bruny
10.02.2019 14:30
#
In Zdenda I trust!
20DollarsInMyPocket
10.02.2019 15:10
#
Jak to vypadá s tím triem Plechatý, Drchal, Hložek, dostanou nějakou větší minutáž, nebo je Ščasný nebude chtít zabít? Zrovna třeba Drchal mi přijde, že by mohla být klidně dvojka v útoku, místo toho dřeváka Pulkraba.
T7s
10.02.2019 15:20
#
Plechaty - dnes dost mozna zaklad, pokud ne, tak je prvni volbou na stopera z lavicky
Hlozek - bude naskakovat na konci zapasu
Drchal - asi zacne jako dvojka za Tettehem, ale polde me uz je ted lepsi a mel by hrat zaklad
Rarášek
10.02.2019 15:57
#
Hm ..
T7s
10.02.2019 15:59
#
tak gulbis ma info vid..
gulbis
10.02.2019 15:23
#
2 z cih dnes základ, takže minutáž bude.
gulbis
10.02.2019 15:23
#
z nich
HorajzmAmmann
10.02.2019 16:01
#


je to tak i oficiálně
Zark
10.02.2019 15:49
#
ne ze bych vam do toho chtel kecat, ale jaro uz je tady kua
Bruny
10.02.2019 16:07
#
Štětina patřil v přípravě k tomu nejslabšímu a má místo v základu, hm. Tak snad mile překvapí... a když ne, tak příště už Costík.
Posledni Kovboj
10.02.2019 16:39
#
Stetina je tam pode me proto, ze Costa stoji kvuli kartam (?)
Bruny
10.02.2019 16:45
#
To nejspíš jo, ale Radakovič vypadal v přípravě líp jak Štetina...tak tam mohl být dneska spíš on.
Posledni Kovboj
10.02.2019 16:57
#
no...dej se vule bozi
Stannis Baratheon
10.02.2019 16:21
#
Souboj o třetí místo s Jabloncem do posledního kola
ondrasch77
11.02.2019 18:55
#
Baronne
10.02.2019 16:23
#
Co je se Švédem?
Bémič
10.02.2019 16:35
#
Přišel na trénink s bruslema a hokejkou, tak ho Zdenda prozatím vyřadil z kádru.
TurboPlastik
10.02.2019 23:04
#
To bylo super vtipný
Mates28
10.02.2019 16:38
#
Cílem je útok na třetí místo...ach jo..
Mumloch
10.02.2019 16:42
#
Mates28
10.02.2019 16:46
#
No je to smutný..o nic jinýho mi nejde.
Mumloch
10.02.2019 17:06
#
Tak výš už teď těžko můžete pomýšlet.
Mates28
10.02.2019 17:11
#
Samozřejmě
Inamoto
10.02.2019 17:17
#
"Nejsledovanější sparťanskou postavu je není bezpochyby Tomáš Rosický."

Tenhle překlep dokonale vystihuje moje pocity ze Sparty posledních dvou let...
božský John
10.02.2019 17:24
#
No, dat tyhle tri nazorovy clanky plny dojmologoie do tipu a ANALYZ, to chce teda odvahu
Piky
10.02.2019 17:35
#
Protoze to, do jaky podrubriky na EF je to zarazeny, je to nejdulezitejsi Mas k tomu neco vecnyho, nebo jenom debilni kecy?
božský John
10.02.2019 18:23
#
Mam. Predstavoval bych si aspon ty dojmy podlozit cislama. Kdyz napriklad napises, ze Nita patri mezi nejlepsi golmany v lize, mozna ze je nejlepsi, tak bych jako ctenar ocekaval nejaky "protoze" a argument. Nezlob se na me, ale takhle to je pro me jenom placnuti.
Mumloch
10.02.2019 18:40
#
ondrasch77
11.02.2019 18:56
#
Blasphemer
10.02.2019 20:03
#
Jirka3811
10.02.2019 18:16
#
Zvládnou to s přehledem prvoligových fotbalistů
PROrock
10.02.2019 18:30
#
spartááá spartáááá
JeséRodriguez
10.02.2019 19:10
#
1:0 v suchým, co tam máš dál?
Mr.Mike
10.02.2019 19:17
#
Suchý bylo no.. Se člověk chozenim nezapotí
PROrock
10.02.2019 20:57
#
Presne tak..o tom prave mluvim
cink
10.02.2019 21:11
#
PROrock
10.02.2019 20:57
#
Tak ja jsem nehodnotil v 70minute vysledek 0:0, ale ten vykon ... pokud jsi spartan a jsi s timto spokojeny, gratuluji.
BaggioRoberto
10.02.2019 19:32
#
Co to je za novinařinu? Jedno je jisté letos se určitě nedočká. Pokud Sparta vyhraje všechny zbývající zápasy, tak díky nástavbě ten titul udělá. A to musí být pro všechny v klubu jediným cílem, nic jiného pro Spartu neexistuje. Že je realita taková, že pod Křetínským, Kotalíkem a Ščasným žádnej titul nehrozí nikdy a jen díky štěstí se ten cíl nerozplynul už dnes je sice jasné, ale novinář nemá předjímat, ten má jenom oznámit cíl Sparty je titul a po prvním jarním zaváhání napsat Sparta hledá trenéra, Ščasný neuspěl.
Mumloch
10.02.2019 20:30
#
Tyvole, to je moc toto.
PROrock
10.02.2019 20:58
#
cink
10.02.2019 21:11
#
Pablos
10.02.2019 21:14
#
tak ve své čisté podstatě je to pravda ...hraje se ještě o 30 bodů plus nadstavba ...pokud tedy existuje i sebemenší teoretická možnost ten titul získat, tak to předkládat jako jisto jistej fakt, je opravdu předjímání.
Mönchengladbach
10.02.2019 21:26
#
Co to blábolíš? Slavii i Plzni už může i s nadstavbou sebrat maximálně šest bodů, přičemž na ně ztrácí šestnáct a deset. Takže i když Sparta úplně všechno vyhraje, může skončit deset bodů za mistrem.
Pablos
10.02.2019 21:33
#
začínat větou co to blábolíš... a pak tam hodit tohle jako týmy můžou předskočit někoho v tabulce jen tím způsobem, že je v přímém souboji porazí jo ?
Mönchengladbach
10.02.2019 22:03
#
Ty nejsi zrovna nejbystřejší, viď?

Na větu:
"Pokud Sparta vyhraje všechny zbývající zápasy, tak díky nástavbě ten titul udělá."

reaguji:
"Takže i když Sparta úplně všechno vyhraje, MŮŽE skončit deset bodů za mistrem."
Pablos
10.02.2019 22:44
#
v poho toho, že to tvrdí jako fakt jsem si nevšiml něják. Nevim proč, ale viděl jsem tak u něj taky jen, že možná tak to sorry
Mönchengladbach
10.02.2019 23:10
#
T7s
11.02.2019 09:07
#
drz hubu
lampas
10.02.2019 21:34
#
Kšiltovka nemá mentalitu vítěze a Plzeň je vyčpělá. Útočit ze zadních pozic může být pro Spartu výhoda. Pokud do 30. kola bude odstup za prvním místem do 6 bodů (z pohledu Sparty), tak je titul její. Nadstavbu si pohlídá. Ohromným impulsem pro tým navíc bude to, až se k nim připojí Dočkal.
KoryVCF
11.02.2019 14:00
#
salami
11.02.2019 16:04
#
Stihaci jizda vcera zacala
ondrasch77
11.02.2019 18:57
#
KingMaster13
11.02.2019 21:42
#
Docela odvážné toto tvrdit po vydřené výhře nad Bohemkou. Realita bude taková, že Sparta remizuje na Dukle a její ztráta se na nás či Plzeň ještě prohloubí
dalimilhruby
11.02.2019 17:34
#
Proč si tam Rosa drží Ščasnýho? Ze soucitu? Z vděku, že ho něco naučil? Škoda, že Rosa neměl příležitost učit se od nejlepších...
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.