Podle Haška musí být použití videa jasné i pro běžné fanoušky

10.02.2019 23:57 - Aktuality
Martin Hašek (© bohemians.cz)
 
Trenér Bohemians 1905 Martin Hašek starší se po prohře 0:1 v úvodním jarním ligovém kole na Spartě pozastavil nad použitím videa, které není jasné jemu, natož prý fanouškům. Uznal, že rozhodující penaltě pro domácí v druhé minutě nastavení nejspíš předcházel faul Martina Dostála. Nechápal ale, proč se rozhodčí Zbyněk Proske nešel v první půli podívat také na souboj na hranici šestnáctky, po němž upadl hostující Jan Záviška po kontaktu s domácím Alexandruem Chipciuem.

"Mrzí mě, že při takové situaci, když je video k dispozici, se rozhodčí na něj podívat nejde. A pak se jde podívat na situaci, kdy je balon někde úplně v pr....," řekl na tiskové konferenci Hašek v narážce na to, že Proske rozhodující penaltu nařídil po zhlédnutí videa za zákrok, ke kterému došlo při nepovedeném centru domácích do autu.

Naopak při pádu Závišky před pauzou rozhodčí video nepoužil. "Třeba je to podle pravidel a v pořádku. Jen mě prostě mrzí, že se nešel podívat. Selským rozumem, náš hráč postupuje k bráně, dojde ke kontaktu a on spadne. Balon tam nebyl, byl tam kontakt tělem. K čemu pak to video je, když se rozhodčí nejde podívat? Ať se jde podívat a pak rozhodne podle svého nejlepšího svědomí," uvedl Hašek.

"Samozřejmě předpokládám, že nám to vždy vysvětlí, zdůvodní. Já nejsem odborník na pravidla a na používání videa už vůbec ne. Jen používám selský rozum. Když tomu úplně nerozumím já, co potom běžný fanoušek? Nemůže to fungovat tak, že nám budou něco dovysvětlovat. Potřebujeme, aby to bylo nezpochybnitelné. Nevím, jak fanouškovi vysvětlit, proč se rozhodčí nešel podívat na střet Závišky," dodal kouč Bohemians.

Připustil, že před rozhodující penaltou Dostál Chipciu nejspíš fauloval. "Situaci jsem ještě neviděl, ale co mám informace, o faul se jednalo. Nejsem přesně odborník na pravidla, kde byl míč v tu chvíli a tak dále. Věřím rozhodčím, že dělají svoji práci dobře," prohlásil Hašek.

Také Dostál uznal, že se o faul nejspíš jednalo. "Asi se to písknout dalo, moje chyba. Na chvilku jsem zaváhal, Chipciu se dostal přede mě a já už nekoukal, jestli centr letí za bránu nebo ne. Možná jsem po něm hrábnul," řekl Dostál.

"V tu chvíli jsem byl přesvědčen, že to penalta není, ale když ji písknul ještě s videem, tak asi jo. Chipciu vehementně gestikuloval, rozhodčí ukázal na sluchátko a televizi, že se jde podívat. V tu chvíli jsem si říkal, že to pískne a já se tu propadnu. Hráli jsme tu dobře a mrzí mě, že jsem to pokazil," dodal obránce Bohemians.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2808
Komentáře (57 / 0 nových)
tom-fcb
11.02.2019 00:34
#
Škoda, zbytečná penalta
Lord Beilish
11.02.2019 00:46
#
Jasný faul na hráče Bohemians, bodyček z boku, míč několik metrů vpředu. Nechutné, ale Sparťané zřejmě usínají klidně, spokojeni.
Posledni Kovboj
11.02.2019 10:15
#
ja jsem spinkal jak miminko, blby co?
Lord Beilish
11.02.2019 19:41
#
Původně jsem chtěl napsat, že se to Spartě vymstí v Evropě, kdy ty jejich návyky rozhodčí osolí. Ale vlastně Sparta poháry nejspíš ani hrát nebude.
Posledni Kovboj
11.02.2019 19:46
#
Nebude, ale to neni vsechno. Navic jsme vsichni (jako fanousci) socialne zabrzdeny, mame chudy vyssi city, malo kamaradu a manzelky nas mlatej (pokud je jeste mame). Zivot je pes.
Snomula
11.02.2019 05:46
#
Vysvětlení není zase tak komplikované :" Silnější pes mrdá"
Juventus
11.02.2019 06:17
#
Jestli se chces do Sparty jednou vratit Martine.Nech byt
Posledni Kovboj
11.02.2019 10:15
#
tohle neni Italie
Momo9
11.02.2019 07:43
#
Po kazdym zapase ten kdo prohraje ma nejaky kecy k videu, curaci.. za vsechno dneska muze video.
mayday
11.02.2019 08:14
#
No tak tady se nedivím. Prohráli z pecky v poslední minutě, kde nejdřív ukázal odkop a když ho upozornili, šel se podívat a nařídil penaltu. A správně teda.
Na druhé straně je borec úplně jasně sestřelenej a sudí má okamžitě jasno, ani ho borec z kukaně neupozorní, aby se šel podívat. I kdyby to bylo venku z vápna.
frankiefcb
11.02.2019 08:47
#
když to je venku z vápna, tka ho upozornit nemůže. Takové je pravidlo o VARU.
stavik
11.02.2019 11:41
#
Já myslel, že když jde o redku, tak se podívat může. A vzhledem k tomu, že byl poslední, tak by po faulu redka následovala.
JeséRodriguez
11.02.2019 13:00
#
To by byla teda hodně přísná červená...
ke kanaka
11.02.2019 13:07
#
Ne nenásledovala.
frankiefcb
11.02.2019 13:26
#
no to určitě nebyla redka.
Coddy
11.02.2019 14:33
#
být poslední neznamená červenou kartu. To pravidlo hovoří o jasné brankové příležitosti
Spalovač šancí
11.02.2019 08:27
#
Však to jasné je. Stačí si přečíst pravidla ...
Mara0306
11.02.2019 08:51
#
Dle pravidel bylo sudího rozhodntí správné? Nikde jsem to v pravidlech nenašel. Faul to samozřejmě byl, nicméně selský rozum mi říká, že balon sice ve hře byl, ale útočící hráč neměl žadnou šanci se k míči dostat a ohrozit tím branku soupeře. Nevím, jak se na tyhle situace z pohledu pravidel dívá.
PlackaSKS
11.02.2019 08:57
#
Mic ve hře, faul, tak se kope z místa přestupku tady v tom případě = penalta.. Takhle by si mimo hru někomu zlomil nohu a nepiskalo se. Ten bodycek to samý, jasný faul bez ohledu na to jestli by stihl míč.
trollZBradavic
11.02.2019 09:25
#
Spalovač šancí
11.02.2019 09:34
#
Hašek primárně kritizuje údajně nejasné použití videa, nikoliv samotný faul. Ale jinak faul to byl.
callix
11.02.2019 08:35
#
Asi tam byla nějaká munice...
salami
11.02.2019 08:52
#
Ja na tom pouziti videa z toho zapasu teda nic divnyho nevidim. Zakrok na Zavisku rozhodci jasne videl a posoudil ho jako cistej, ja ac bych Sparte prohru pral to vidim stejne, bylo to telo na telo a urcita tvrdost by ve fotbale zustat mela. A proc se u Dostalova zakroku na video dival je snad jasny kazdymu analfabetovi, kdyz souboj probihal uplne mimo teziste hry.
verv
11.02.2019 09:00
#
JeséRodriguez
11.02.2019 10:31
#
za tu tvrdost...každopádně bejt to na půlce hřiště, tak se i vsadím, že to pískne jako faul
Bohemak12
11.02.2019 10:41
#
Já mám takovej pocit , že bejt ta situace na druhé straně , tak se píská . Jinak faul Dostala byl .
JeséRodriguez
11.02.2019 11:07
#
Moc by mě to taky nepřekvapilo
Kucka
11.02.2019 21:19
#
kilobyte
11.02.2019 10:38
#
naheCZ
11.02.2019 12:18
#
Ale kdyby aspoň ten obránce měl jakoukoliv snahu jít po míči, ale on čistě naběhl pouze do hráče. Jinak samozřejmě s tou tvrdostí souhlasím.
salami
11.02.2019 12:28
#
Ja tohle proste povazuju za cistej souboj telo na telo, ale chapu, ze to nekdo jako faul vidi a najde pro to treba i oporu v pravidlech.
MaraLuzr
11.02.2019 15:11
#
clovek1
12.02.2019 06:53
#
Čisté to nebylo, vždyť vběhnul do hráče (byť ne nějak tvrdě), bez snahy hrát míč a zabránil mu pokračovat rovně za míčem. Otázkou je, jestli to bylo v šestnáctce, já bych řekl, že asi ne. Na červenou to taky nebylo.
A Dostál jasná a hloupá penalta.
fromik
12.02.2019 17:51
#
No představme si, že místo zatahání za dres by Dostál sundal Chipcia stejně jako Chipciu Závišku. Byla by to penalta či nikoliv?
Gryphonheart
11.02.2019 08:55
#
Video se hlavně nikdy nemělo zavádět.
dave30
11.02.2019 09:27
#
Jj, první parní stroje se dokonce rozbíjely a první auta to měla také těžké. Nicméně pokrok nezastavíš...
ACSMan
11.02.2019 10:18
#
A vidíš to teď, auta demolují planetu výparama nezvládají udržet nastavené emisní limity. Ještě se na ně uvalují cla, takže přidávají tělísko do ohně globálnímu napětí... Bohužel
dave30
11.02.2019 11:14
#
Máš pravdu, nicméně nic to nezmění na faktu, že pokrok nezastavíš (tak snad to video nebude mít tak negativní dopad na lidstvo ).
Mumloch
11.02.2019 18:24
#
Spalovač šancí
11.02.2019 09:41
#
A fotbal se hlavně nikdy neměl vymýšlet ...
Puskas
11.02.2019 09:42
#
Už jen kvůli tolika spáleným šancím...
lexess
11.02.2019 10:07
#
Pak se divíš, že hráči padaj jak do vody hozený, když ty šance neskutečně pálí.
Spalovač šancí
11.02.2019 10:21
#
A nedej aby to vyšlo a rozhodčí fouknul penaltu. Pak ji nechce nikdo kopat. Kromě Rističe tedy ...
Posledni Kovboj
11.02.2019 10:18
#
meno
11.02.2019 10:41
#
Život především neměl nikdy vzniknout.
Kyros MUFC / ACM
11.02.2019 16:41
#
muzajs
11.02.2019 17:43
#
Hlavní chyba byl samozřejmě Velký třesk, ten neměl nikdy nastat a nemuselo by se řešit video...
7R7o7m7e7o7
11.02.2019 08:57
#
Na jednu stranu si za prohru Bohemky muzou sami hraci.Tohle nechapu jasna penatla na hrace Bohemky Chipciu ho sestreli uplne jasne a nic se nedeje.Na co to video je.Strasne by me zajimalo z jakeho pohledu se rozhodci dival u videa na tu penaltu Sparty urcite z pohledu tribuny,protoze jiny zaber jsem nevidel.
kilobyte
11.02.2019 10:58
#
V první řadě by se měli ujasnit pravidla. Spousta rozhodčích píská jinak.
ratusek
11.02.2019 11:00
#
Máš obligátní "v duchu pravidel". Takže si každej píská jak chce a stejně na hovno
Pony Slaystation
11.02.2019 13:35
#
V duchu pravidel to foukneme silnějšímu
Mumloch
11.02.2019 18:25
#
"Šedá zóna" Chovancovy komise.
ratusek
11.02.2019 19:23
#
Bayernmajkl
11.02.2019 13:55
#
Když rozhodčí foukne 10x penaltu, nikdo s tím nic neudělá. Rozhodčí je jako bůh. Bohužel...
Bex5
11.02.2019 15:45
#
Chytte zlodeje!
fromik
12.02.2019 17:55
#
Velkej problém vidim v tom, že penalta se píská i přesto, že nejedná zmaření šance. Např. míč jde úplně do hajzlu a štrejchne někomu o ruku – penalta, hráč zatahá za dres hráče, kterej nemá míč a ani nemá šanci na něj dosáhnout – penalta. Na druhou stranu při rozhu se tam drží hráči neustále, daleko víc jak Dostál Chipcia a penalty se nepískají. Takže by to chtělo ujasnit a zpřesnit pravidla kdy pískat a kdy ne.
Byl bych i pro žlutý nebo, ne/přímáky ve vápně apod.
fromik
12.02.2019 17:58
#
Nejvíc mě ale irituje to, co sami rozhodčí přiznávají. To že v průběhu zápasu mění míru tolerance k přestupkům tzn. na začátku zápasu nedají žlutou za něco, za co ke konci pak dají a můžou tak zásadně ovlivnit utkání vyloučením. Xkrát jsem viděl, jak dostal někdo první nebo druhou žlutou za zákrok, za který na začátku zápasu soupeř nedostal nic.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.