Hornyák: Udělali jsme možná klíčový krok k pohárové Evropě

15.05.2019 09:25 - Aktuality
 
Liberečtí ve třetím kole ligové nadstavby vyhráli 1:0 v Ostravě a posunuli se před soupeře na páté místo skupiny o titul, které může za určitých okolností znamenat účast v předkole Evropské ligy. Jedinou branku zápasu dal čtyři minuty před koncem Kamso Mara a odsoudil domácí ke čtvrté porážce za sebou. Baník během nepovedené série navíc nedal ani jeden gól.

"Udělali jsme možná klíčový krok k pohárové Evropě. Hned po prohře na Spartě rezonovala v kabině jediná věc: vítězství nad Baníkem. A jsme rádi, že jsme to dnes na hřišti dokázali," řekl liberecký trenér Zsolt Hornyák.

Důležitý zápas dvou hlavních aspirantů na páté místo se odehrál v sychravém a deštivém počasí v pětistupňovém chladu, který se podepsal i na kvalitě zápasu. Na promočeném trávníku byli domácí v první půli aktivnější, ale bez zraněných Baroše, Jánoše a čerstvě i Diopa byla ostravská ofenzíva bezzubá. "Máme hodně zraněných hráčů, což je na hře bohužel znát. Musíme věřit, že se spoň dva z těch marodů dají na poslední zápasy dohromady," řekl trenér Ostravy Bohumil Páník.

Zodpovědnost se na sebe snažil brát aktivně hrající Holzer, který se ve 36. minutě šikovně uvolnil ve středu hřiště a jeho prudká rána z 25 metrů byla prvním nebezpečným momentem zápasu, jenž musel vyřešit liberecký gólman Nguyen.

Jinak byl ale tlak Ostravy spíše platonický a chybělo mu zakončení. Až ve 45. minutě se znovu dostal k ráně Holzer, ale po ideálním Kuzmanovičově sklepnutí, z šestnácti metrů vysoko přestřelil.

Baník lépe vstoupil i do druhé půle a hned v úvodu měl možnost jít do vedení, jenže Mešaninov ani dorážející Holzer Nguyena nepřekonali. "Štěstí se dneska otočilo k nám. Minule jsme tady měli smůlu, dneska štěstí, to k fotbalu patří," řekl liberecký brankář Filip Nguyen.

Jalovou převahu Ostravy mohl utnout v 59. minutě Hybš. Liberecký bek si seběhl na levém křídle za záda domácí obrany a jeho vyloženou příležitost zmařil až Laštůvka. "S postupem času bylo zřejmé, že to utkání rozhodne jeden gól. My jsme své šance nevyužili, oni byli šťastnější," řekl ostravský stoper Václav Procházka.

Neustálý déšť utopil i náznaky kombinačního fotbalu, utkání oba týmy spíše jen dobojovaly. Jednu šanci Baník ještě měl: v 75. minutě přistál ideální centr na hlavě střídajícího Šašinky, který však hlavičkou z malého vápna minul.

V závěru se už rodily nebezpečné situace jen po standardních situacích a jedna z nich také rozhodla. Čtyři minuty před koncem se po rohovém kopu v závaru opřel do odraženého míče Mara a vstřelil jediný gól.

Ostrava takřka vzápětí po velké skrumáží v libereckém vápně mohla srovnat, ale Procházkova střela přes hlavu orazítkovala jen břevno. "Věřili jsme, že to udržíme. Tušili jsme, že to bude zápas o jednom gólu, to se potvrdilo. Naštěstí jsme byli v závěru šťastnější," řekl Nguyen.

Ostrava v třetím vzájemném utkání na jaře s Libercem poprvé prohrála a přenechala Slovanu páté místo, které může v případě triumfu Slavie ve finále poháru znamenat účast v kvalifikačním utkání o Evropskou ligu s vítězem prostřední nadstavbové skupiny.

"Pořád to ale ještě nic neznamená a bude velmi důležité to potvrdit s Plzní. Mužstvo je skromné a cílevědomé, už myslíme na další zápas," dodal Hornyák.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2018
Komentáře (47 / 0 nových)
h8_sfatto
15.05.2019 09:51
#
pokud Baník vyhraje pohár, tak mají smůlu ...na kdyby se nehraje, ale míč je kulatý
HonzaBanik
15.05.2019 10:08
#
Pokud Plzeň dnes prohraje se Spartou a Slavia zároveň získá potřebný bodový zisk k titulu, tak Plzeň v Liberci neprohraje (oni budou bez Kozáka) Plzeň bude potřebovat aspoň ještě bod na definitivu 2. místa a s ožralou Slavií bez motivace zase doma neprohraje Baník...Pak budeme hrát s Plzní, která kdyby měla jisté 2. místo, tak by to měli prostě v <> ten zápas s námi a že s nimi dokáže hrát Baník vyrovnaný zápas i u nich už dokázal a to byla Plzeň motivovaná...
Liberec bude končit v Jablonci, nemyslím si, že by si Jabka dovolily zápas vypustit, je to derby...
Pořád chci věřit aspoň v to 5. místo, Liberec totiž taky nějak neoslňuje.
Pohár je prémie, ale Slavia, i kdyby oslavila titul až u nás, tak by se dala dohromady do té středy, chtějí double, takže by si nějaké extra oslavy nedovolili, taky budou hrát o pořádné prémie za vítězství v poháru, že jo...
Slavia bude obrovským favoritem. Jedině snad, kdyby udržela Plzeň šanci na titul až do posledního kola, tam hraje Slavia se Spartou, motivovaná Plzeň proti nám...Tam by možná mohla Slavia nasadit více náhradníků a...Ale to je z těch mých teorií ta nejméně pravděpodobná Samozřejmě, míč je kulatý, věříme a věřit budem, ale já chci být realista
krisa
15.05.2019 10:17
#
to je spousta "pokud" a "kdyby"
HonzaBanik
15.05.2019 10:28
#
Ano Ale upřímně, zbývá nám něco jiného? Já bych nemohl jít do Vítkovic s tím, že v duchu bude smířený s tím, že prohrajeme, že budeme šestí a já nebudu ani naštvaný. Stejně jako ten lístek do Olomouce, taky jsem si ho nekupoval a nestál tam 3 hodiny, abych viděl bandu potácivých kopáčů bez zaujetí, s tím, že si to jen odehrají, Slavia jim dá čtyřku a všichni budeme spokojení i s 2. místem...Ne, chci u nich vidět aspoň tu vítěznou mentalitu a víru v dobrý výsledek, u trenéra taky, ne jen nějaké profesorské kecy, dokud tu je, tak chci vidět u něj nějaké emoce...Baník, to jsou emoce, ne šeď a nuda...
Han střelil první
15.05.2019 14:40
#
Ty vole, tolik textu a přitom taková cypovina
HonzaBanik
15.05.2019 15:27
#
Dík, v čem?
Han střelil první
15.05.2019 15:34
#
V tom, že sis v podstatě zahrál na fabece.
HonzaBanik
15.05.2019 15:44
#
Mám rád nadsázku a když jsem naštvaný, tak píšu hodně
PlackaSKS
15.05.2019 16:27
#
tak to se divim, že to zdravotně ještě dáváš
Pablos
15.05.2019 17:16
#
dává, jen má vymačkanou klávesnici
PlackaSKS
15.05.2019 17:30
#
HonzaBanik
15.05.2019 18:26
#
Placko, však i vy jste zažili špatné časy, tak víš tohle je pro Baník vlastně ještě pohádka, ale hlavně to ztracené 5. místo mě neskutečně štve (i když přístup Baníku v tom včerejším zápase nebyl špatný, chci být objektivní). Prostě Jabka a tři top týmy jsou lepší, ale Liberec, který ztrácel po našem zápase v únoru na nás 10 bodů a i s přihlédnutím k jejich výkonům? To prostě štve, mrzí. Tak třeba se ještě něco stane, ale pokud nezafunguju Csaplárova past, tak asi dneska "ožralou" Slavií nebudete, no
dinss
15.05.2019 20:54
#
Kdyby nevyšlo.
HonzaBanik
15.05.2019 23:01
#
Gratuluju k vítězství.
OTASi
15.05.2019 12:09
#
Baník může bejt rád, že hraje, díky bodům z podzimu, skupinu o titul. S jeho formou by měl teď problémy i ve skupině o záchranu. Co tím chci říct je, že ve finále od slavie dostane čtyřku a pojede spráskanej domů. To musí bejt každýmu jasný
cetto
15.05.2019 14:59
#
To není ani tak moc o formě..rozdíl kvalit skupiny o titul a skupiny o EL je markantní. Baník má svým způsobem štěstí v neštěstí v tom, že je ve skupině, v jaký je, protože mají extrémně silné soupeře. No a tak se vezou na negativní vlně, což logicky vypadá blbě a navíc to i opticky dělá dojem, že mají hroznou formu. Faktem ale je, že bejt v té skupině o EL, tak by to vypadalo úplně jinak a možná by se naopak říkalo, že maj skvělou formu.
ManUnited
15.05.2019 09:58
#
S tou (ne)formou Baníku by to asi mohlo klapnout Slavia si pohár snad utéct nenechá a v lize to Baníku doufám nepustí v Plzni nevyhrajou určitě. Slovan ale toho asi taky moc neuhraje. Doma s Plzní možná plichtu zvládnou, v Jablonci to bude asi bez bodu bohužel
h8_sfatto
15.05.2019 10:11
#
koukám,že v českém play-off o EL už se taky hraje na gól vstřelený venku, žádné prodlužování, ať si kluci zvyknou, ale tohle pravidlo by mělo projít revizí. Dle mého názoru: raději prodloužení zápasu, než góly, které padají po řádné hrací době 90+6 nebo 8 alá titul Manchesteru v PL...
acabskej15
15.05.2019 10:20
#
já jsem náhodou za tato nastavení rád.. nechápal jsem v české lize nastavování o 2 minuty, když vedoucí tým proleží běžně tak 10 minut
h8_sfatto
15.05.2019 10:30
#
pokud to má reálné opodstatnění,tak ano...ale třeba teďka na Ajaxu nikdo nezdržoval a sudí rozhodl (vyložil si svoje pravomoce jak Zeman Ústavu) a nastavil 5min.... míč se po nastavených 5 minutách dostal na polovinu a on stejně nepískl konec zápasu a Tottenham vlastně vyhrál díky pravidlu o gólu vstřeleném venku, dle starých norem by se jen šlo do prodloužení, kde by tu euforii musel potvrdit ještě jedním gólem...
kilobyte
15.05.2019 13:30
#
Po nastavených pěti minutách se míč dostal do brány Ajaxu.
teebee8
15.05.2019 10:53
#
vždyt do evropy jde z nadstavby jablonec a v PO si to rozdá s jedním z dvojice bolka/zlín, ne? Dal by si někdo tu práci a vysvětlil mi to, prosím?
syslinho
15.05.2019 11:02
#
souhlasím, taky nějak nechápu jak 5. tým může hrát evropu :-/
sosna
15.05.2019 11:05
#
Slavia klepne Baník v poháru a jelikož jde z ligy do LM, tak se její nárok na EL posune pro pátého z ligy, který si to rozdá s jedním z dvojice Bolka/Zlín.
kecipep
15.05.2019 12:21
#
Na tomto mě vždy mrzí, že by volné místo nepřipadle druhému finalistovi poháru. I když chápu, že by se tím finále často mohlo dehonestovat, ale pohár jako takový by jistě získal větší prestiž.
sosna
15.05.2019 12:39
#
Ještě nedávno to tak bylo.
lada.sp
15.05.2019 13:54
#
nedávno myslíš když jsem ještě neměl šediny a Sparta vyhrávala tituly jak na běžícím páse? to je už teda je hodně dávno
Puskas
15.05.2019 15:09
#
Za nějaký čas budeš psát: Když jsem ještě měl aspoň šediny a Sparta končila na pohárových příčkách jako na běžícím pásu.
lada.sp
15.05.2019 17:48
#
Briggus
15.05.2019 11:07
#
V případě, že Slavia vyhraje pohár, tak to připadá na 5.tým ligy, protože ta už bude mít jisté poháry z ligy... Pokud zvítězí v poháru Baník, v PO si to rozdá právě Jablonec...
Vosic
15.05.2019 11:51
#
PlackaSKS
15.05.2019 12:07
#
To je stupidní systém..
Briggus
15.05.2019 12:19
#
zatím ne tolik do doby, než ztratíme jedno místo v pohárech
PlackaSKS
15.05.2019 12:29
#
no pak to bude úplně mimo. ale už ted, kdy se neví jestli bude hrát o poháry pátý nebo čtvrtý.. nelíbí se mi to
Briggus
15.05.2019 12:37
#
Další otázka je, kdy to chtějí hrát? Ví se termín? Poslední kolo nadstavby je v neděli 26.5., tudíž mě napadá jedině středa 29.5.
HonzaBanik
15.05.2019 12:45
#
1.6. v 15:00
kilobyte
15.05.2019 13:32
#
V pět před Edenem.
grumpa
15.05.2019 13:25
#
Ne že bych ten systém obhajoval, ale zámě byl spíš v tom, s kým si to ten čtvrtý, nebo pátý rozdá. Aby i "klidný střed" měl nějakou motivaci a šanci.
Přijde mi to praštěné, ale nebylo by to v životě poprvé, co bych něčemu praštěnému přišel časem na chuť
PlackaSKS
15.05.2019 14:22
#
já vim, že jde o prostřední část, ale nelíbí se mi, že vlastně nikdo neví s kym se bude případně hrát až do finále poháru.. to měli podle mě vyjmout.. nebo se na celou nadstavbu vysrat, to by bylo nejlepší
widlak
15.05.2019 15:30
#
No a neměli by taky dohrát celou LM a EL ještě před koncem základní části a finále poháru, aby týmy věděli o co hrajou?
PlackaSKS
15.05.2019 16:26
#
přesně, protože to fačr ovlivní taky
Vosic
15.05.2019 13:32
#
Pohár by měl končit alespoň před koncem základní části, aby týmy věděly, o co hrajou...
luismiksak
15.05.2019 16:14
#
REPLIKATOR
15.05.2019 13:45
#
Zoltán překvapil
luismiksak
15.05.2019 16:14
#
Pablos
15.05.2019 17:18
#



ZOLTÁN
REPLIKATOR
15.05.2019 21:30
#
Hele vole, kde mám bránu?
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.