Rakyckyj přestoupil do Petrohradu a naštval ukrajinské fanoušky

29.01.2019 11:48 - Aktuality
 
Obránce Jaroslav Rakyckyj přestoupil z Šachtaru Doněck do Zenitu Petrohrad a spustil tím vlnu kritiky od ukrajinských fanoušků. Ti devětadvacetiletému fotbalistovi angažmá ve znepřáteleném Rusku vyčítají.

Ukrajinský reprezentant strávil v Šachtaru celou dosavadní kariéru a doněckému týmu pomohl k sedmi mistrovských titulům. Rakyckyj v novém působišti podepsal smlouvu do léta 2022, Zenit za zkušeného stopera údajně zaplatil 10 milionů eur (asi 258 milionů korun).

Ukrajina obviňuje sousední Rusko z anexe Krymu i části východoukrajinského Donbasu, ovládnutého proruskými separatisty v krvavém konfliktu, který si od jara 2014 vyžádal více než 12.000 mrtvých. Moskva obvinění z vojenské podpory separatistů odmítá. Vlastníkem petrohradského klubu je ruská státní plynařská společnost Gazprom.

Některá ukrajinská média spekulují, zda by teď Rakyckyj měl být vyřazen z národního týmu, za který odehrál 54 zápasů a vstřelil čtyři branky. Hráčův instagram byl po oznámení přestupu zaplaven kritickými a často urážlivými komentáři.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 3677
Komentáře (135 / 0 nových)
smazaný uživatel
29.01.2019 11:53
#
No to se nedivim.. když byl celou karieru v Šachtaru ale zase se nedivím jemu, že chtěl odejít z donbaského regionu, který je zmítán válkou.. V Rusku se mu bude lépe žít, Petrohrad je hezkej.. stejně se v Donbasu a celkově na východě ukrajiny mluví spíše rusky, tak nebude mít ani problém s jazykem (i když ukrajinština je podobná)
Hydro
29.01.2019 12:28
#
až nato ze Šachtar od vypuknutia vojny nesídli na Donbase
Euphael
29.01.2019 13:20
#
...nemuzes chtit moc po fanouskovi AC
Mrvinho
30.01.2019 00:49
#
Nebelung
29.01.2019 14:57
#
Uwe háže buly
29.01.2019 15:14
#
smazaný uživatel
29.01.2019 15:57
#
no to nějak nehraje roli, i tak prostě
dinss
29.01.2019 22:38
#
El Bunda :)
29.01.2019 17:37
#
A ukrajinština s ruštinou zase tak podobná není. Tvrdil mi to Ukrajinec :D
Shevchenko
30.01.2019 11:11
#
No ty seš hotový politolog
Posledni Kovboj
29.01.2019 12:01
#
Rusko
Beči
29.01.2019 12:10
#
Rusko
bart_ik
29.01.2019 13:53
#
da
Han střelil první
29.01.2019 12:11
#
20DollarsInMyPocket
29.01.2019 12:27
#
Blasphemer
29.01.2019 12:32
#
Alan_Shearer
29.01.2019 14:49
#
Na tohle se neda reagovat nejak jinak nez
Uwe háže buly
29.01.2019 15:14
#
ondrvo
29.01.2019 15:48
#
fenixLFC
29.01.2019 17:36
#
AnthonyR
29.01.2019 18:55
#
dinss
29.01.2019 22:38
#
lajka30
29.01.2019 12:05
#
Prachy nesmrdí.
nani92
29.01.2019 12:25
#
ani neokupujú územia
Posledni Kovboj
29.01.2019 12:37
#
ale na dovolenou s nima muzes
Hector17
29.01.2019 12:05
#
Rusko
messinhovic
29.01.2019 12:15
#
fasisti
insane
29.01.2019 14:00
#
Je to tak, Rusko ma dneska k fasistickymu zrizeni hodne blizko.
messinhovic
29.01.2019 14:01
#
nepochopil
insane
29.01.2019 14:18
#
Nemyslim si.
taws
29.01.2019 14:53
#
A ukrajinský prezident zákonem z konce minulého roku dal statut válečných veteránů a prohlásil za hrdiny fašistickou organizaci, která má na svědomí život statisíce Poláků, Židů, Slováků a volyňských Čechů
Nr.Nobody
29.01.2019 15:48
#
insane
29.01.2019 16:01
#
Whataboutism v praxi V tomhle jsou rusofilové špičky.
taws
29.01.2019 16:45
#
Rusofil, to určitě jako možná jsi chtěl vypadat zajímavě s cizím termínem, ale příště si pořádně nastuduj význam
insane
29.01.2019 16:51
#
Prosim, vyvrať mi užití toho termínu.
taws
29.01.2019 17:05
#
Tak první příspěvek označil toto jednání za fašistické, ty jsi to hned obrátil na rusy a já reagoval poznámkou kdy ukrajinský prezident vyznamenává fašisty.
Argumentačního faulu jsi se dopustil ty, jelikož jsi mě pouze na základě toho, že naprosto nesouhlasím s vyznamenáním banderovců, označil za rusofila. Což je od tebe naprosto dementní.
Klidný střed
29.01.2019 17:16
#
To oni tak dělaj. Že někdo kritizuje režim na Ukrajině kvůli těmhle věcem vůbec neznamená, že podporuje Putina nebo ruský režim.
messi80
29.01.2019 20:50
#
A kritizujes aj putina za anexiu krymu a vojnu na donbasse ,kde šli ,,dovolenkári " ?
Klidný střed
30.01.2019 00:41
#
Ano.
taws
30.01.2019 13:39
#
přesně tak
fenixLFC
29.01.2019 17:36
#
nevadi ze to nie je k teme hlavne ze to ani nie je pravda
frankiefcb
30.01.2019 08:40
#
Porošenko je totální piča. Ten by se měl chytnout s Putinem a skočit za skály.
taws
30.01.2019 13:39
#
Uwe háže buly
29.01.2019 15:14
#
Cukroušek
29.01.2019 15:46
#
To spis Ukrajina.
insane
29.01.2019 16:04
#
Jakože podle nějakejch platnejch měřítek? A nebo fašistický v takovym tom smyslu, kdy do fašistů (někdy do neomarxistů, podle nálady) nadávaj oponentům např. pánové z SPD?
unoboss
29.01.2019 16:12
#
A podle kterých měřítek tady mudruješ ty? Vysvětli prosím.
insane
29.01.2019 16:20
#
Víš, defininice toho, co je národní socialismus/fašismus nebo komunismus jsou pevně daný To, že dneska existujou lidi, co nejen zpochybňujou jasný věci, ale dokonce je překroutí na úplnej opak, to je věc, za kterou nemůžu. A je jedno, jestli jde o lidi, co věří tomu, že země je placatá, nebo o ty, co za všim vidí Sorose a trávení lidstva chemtrails
unoboss
29.01.2019 16:43
#
Ano jsou pevně daný jako každa definice něčeho. Dal jsem ti otázku, tak na ní odpověz a doufám, že to nebude klasický Putin to, Putin tamto.
insane
29.01.2019 16:50
#
Napsal jsem ti, jakými kritérii se pro definice fašistickýho režimu řídim, tj. klasickými, zavedenými. Na to ses ptal, tak nevim, co bys rád dál
unoboss
29.01.2019 16:54
#
Ale ty kriteria musí pasovat, tak mi ty kriteria k Rusku připoj a rozveď. Na tohle se ptám.
insane
29.01.2019 17:25
#
Por začátek klasicky: Zastrašování a perzekuce politcký opozice, popř. novinářů.

Dál potom užitečný pojmenování vnitřního (liberálové, nepřátelé národa, vlastizrádci - opak "řádných" a "pravých" přísluníků národa) a vnějšího nepřítele (cizí mocnosti a všichni, kteří mají nějakej zájem na tom, aby se danému národu nedařilo) - obě tyhle věci jsou esenciální pro jitření emocí a psychologický manévry s obyvatelstvem a pro odůvodnění "drsnějších kroků".

Ideologicky šířený přesvědčení o tom, jak bylo danému národu ublíženo (a dodnes je mu ubližováno) a že je morálně v pořádku i za cenu (znovu použiju) "drsnějších kroků" docílit zadostiučinění, vrátit národ na vrchol, tam, kam patří.

Velkej důraz je kladenej na zbrojení, militarismus je fetiš typickej pro autoritativního fašistickýho vůdce a jeho věrný následovatele, do demonstrace síly se nezřídka vkládaj prostředky, který reálně nemusí odpovídat ekonomický výkonosti (potažmo HDP) státu.

Cenzura, stát aktivně zasahuje do toho, co je považovaný za umění a co za prostej úpadek, kterej je v rozporu s ideologií, popř. se rovnou nějaká umělecká forma označí jako za parazita nasazenýho nepřítelem.

Pronásledování lidí s jinou sexuální orientací.

Propojení velkých korporací přímo na státní aparát.

...


Mám pokračovat?
Posledni Kovboj
29.01.2019 17:41
#
unoboss
29.01.2019 17:50
#
Nebudu oponovat, protože na to nemám čas, ale zeptám se.
Tou opozicí je mýšlen Navalnyj? Jestli ano, tak budu litovat, dalšího času na napsání tohodle.
Dále, můžeš mi poslat odkaz ma ruské noviny, státní televizi (záznam) kde je někdo označován jako vlastnizrádce, nepřítel národa atd?
Třetí: zákaz homosex. sňatků se nerovná pronásledování. Homosexualita v rusku není zakázaná (až na republiky, kde je to dáno náboženstvím)

No tohle mi bude asi stačit.
El Bunda :)
29.01.2019 18:00
#
Máš pravdu, Rusko je rozhodně úplně OK a nikdy, nijak a nikde kam vstoupila bota ruského vojáká to nebylo na dalších 100 let rozesraný. Politická opozice tam určitě není persekuována, stejně tak jako novináři. Všechno je tam ťip ťop
unoboss
29.01.2019 18:02
#
Proč na mě reaguješ s tak debilním příspěvkem?
El Bunda :)
29.01.2019 19:31
#
Protože ten týpek má pravdu. Dal ti 7 prokazatelných argumentů v čem je Rusko v 21. století stejné jako v tom minulém a tobě to raději bude stačit. :D
Josifek
29.01.2019 20:17
#


Tak nejdřív jsi chtěl argumenty a když si je dostal, tak na ně nemáš čas a nejsi schopen ani jeden z nich pořádně vyvrátit
messi80
29.01.2019 21:27
#
unoboss
29.01.2019 21:33
#
promin že musím pracovat ty vole
El Bunda :)
29.01.2019 17:57
#
Josifek
29.01.2019 20:16
#
unoboss
29.01.2019 21:26
#
Celý odstavec jen o Navalným, v Rusku je opozice dá se říct od devadesátek stejná.
Je pravda, že Jediné Rusko má takřka monopol (opravdu silná voličská základna, neomezený zdroj peněz, konzervatismus voličů, machinace nepopírám) což je fakt. Ještě jednou, chci odkaz na státní zdroj, kde je někdo nazvan vlastizrádcem atd.

Ano, je pravda, že se v Rusku probírá zahraniční politika ve velkém rozsahu (Ukrajina, Amerika), takřka 40% televizního času státního prvního programu je na tohle téma.
Jinak k tomu “vrátit národ zpátky na vrchol” je cíl každe velmoci, co je tohle za argument? MAGA za mořem známe? Celý bod 3 je nepředmětný.

Důraz na zbrojení neni kladen, on je nucen. Rusko je dobré jen v jedné věci a to ve zbrojařském průmyslu. Tahle země není schopná vytvořit automobil, který by nevypadal jak z devadesátek, ale dokáže vyrobit stíhačku 5 generace. To, že z toho pak těží exportem do jiných zemí je taky podstatná věc. Je to země těžkýho průmyslu. Jaká z velmocí demonstruje svoje síly aniž by to nebyl zásah do ekonomiky? S. Arabie 10% HDP Izrael 5,3 % HDP Rusko 4,5 USA 3,5 % HDP

Cenzura existuje, to nepopírám.

Ke gayům jsem se už vyjádřil, kromě Čečenska homosexualita není zakázaná.

O jaké korporace jde? Gazprom?










Mumloch
30.01.2019 16:13
#
unoboss
29.01.2019 21:48
#
Jinak mě udivuje, že fašismus a k tomu neskrývaný v horných řadách Ukrajiny odmítáš. Ale jak jinak viď.
fenixLFC
29.01.2019 17:50
#
samozrejme ze existuje niekolko druho fasizmu a aj definicie sa mozu znacne lisit, pretoze na rozdiel od liberalizmu a socializmus nevychadza z jednej konkretnej knihy alebo prace. vacsinu by si vsak an rusko dokazal v pohode dat. aj ked sa rezim v rusku oznacuje ako putinizmus tak podla mnohych prac ma v sebe zakompovany fasizmus, blizky v podobe Francovho Spanielska alebo Mussoliniho Talianska.
Fašizmus sa vyznačuje dominantnou prorežimnou stranou, kde sú výsledky volieb jasné dopredu, parlament je len na ,,pečiatkovanie‘‘, a rozhodnutia súdov závisia na tom, čo povie vodca. Na rozdiel od autoritatívneho režimu je osoba lídra jasná, nejedná sa o šedú eminenciu. Fašizmus nepreniká do všetkých sfér politického, ekonomického, sociálneho akultúrneho života pomocou všezahrnujúcej ideológie (ktorú ani nemá). Kontroluje neštátne inštitúcie, zdôrazňuje národ aštát, rovnako ako lídra, verejnosťou je režim úprimne podporovaný, odmietajú socializmus amlčky tolerujú kapitalistov, ktorým ale vlastníctvom strategických podnikov, kontrolou ekonomického sektora a podobne vymedzuje priestor. Fašizmus je vysoko centralizovaný a hierarchizovaný so špeciálnym miestom pre armádu a tajné služby. Sloboda tlače, prejavu azhromažďovania je limitovaná, opozícia je neutralizovaná, je tu výrazný aparát propagandy a násilie je sústredené na konkrétnych oponentov, zatiaľ čo spoločnosť je udržovaná pod tlakom. Fašizmus je tak subtyp plného autoritarizmu s osobnostným vodcovstvom, kultom osobnosti a
prítomná je výmena, ktorou podstatou je prijatie fašizmu za sľub slávnej a hrdej
budúcnosti.

BTW bod na zaver- v rusku sa vsetko nepriatelske co treba delegitmizovat oznacuje za fasisticke a to uz od dob sovietskeho zvazu. Je to reakcia na to ako sa branili proti hitlerovi, lenze ho nemohli oznacit ako nacistu (narodneho socialistu) kedze sami su socialisti. tak to vykoumali cez fasizmus
fenixLFC
29.01.2019 17:36
#
dinss
29.01.2019 22:39
#
Dle studií má Rusko jednu z největších nacistických buněk v Evropě. Jsi znalec.
Elliasson
29.01.2019 12:23
#
Do zálohy potřebují někoho nutně místo Pardese.
HullCity
29.01.2019 12:50
#
Je to prostě idiot,nic jiného se na to říct nedá...
Elliasson
29.01.2019 12:54
#
Chápu Tvé naštvaní, ale zas takhle to působí jakoby Šachťar měl největší rivalitu se Zenitem, ne s Dynamem.
netopier
29.01.2019 13:06
#
Mumloch
29.01.2019 14:27
#
insane
29.01.2019 14:45
#
Jojo, HullCity je evidentně Ukrajinec, kterýho se to (logicky) osobně dotýká a asi se o danou problematiku zajímá, ale vy tu budete facepalmovat
Mumloch
29.01.2019 14:49
#
To jsem nevěděl, ale stejně proč by to měl být idiot? Nebo dokonce ho vyřadit z repre? Proč? Jenom proto, že jde to nepřátelské země? Tohle je podle mě přes čáru.
Uwe háže buly
29.01.2019 15:17
#
Je to jako by šel Holík nebo třeba Golonka nebo někdo takovej hrát v 69 za CSKA.. Tenkrát by to bylo i horší.
Mumloch
29.01.2019 15:22
#
To bych nesrovnával.
Uwe háže buly
29.01.2019 16:02
#
Je to dost podobný, s tim že u těch Čechoslováků je daleko menší pravděpodobnost že mají předky nebo část rodiny v Rusku..
Luciáš
29.01.2019 15:41
#
netopier
29.01.2019 19:16
#
Idioti sú tí, ktorí riešia takéto blbosti a nie hráči ktorí prestúpia z horšieho klubu do lepšieho.
Uwe háže buly
29.01.2019 20:01
#
Zaprvé takový lidi jsou bez skrupulí, za druhý Zenit neni lepší klub.
netopier
31.01.2019 09:04
#
Rusko > Ukrajina (navyše Petrohrad je krásne mesto), ruská liga > ukrajinská liga a som si istý že aj podmienky pre hráčov sú v Zenite o niečo lepšie.Čiže jednoznačne si polepšil. Nie každý rieši politiku a nezmyselné rozbroje medzi príbuznými národmi ktoré by mali držať spolu.
Alan_Shearer
29.01.2019 14:49
#
nafukovaci.tucnak
29.01.2019 13:10
#
ale fanoušci Šachtaru mu to za zlé nemají..většina mu za vše děkuje a at se mu daří v Zenitu...jasné, v Kyjeve a jinde na Ukrajině to vidí jinak....
kilobyte
29.01.2019 14:04
#
USA
Vincent Vegan
29.01.2019 14:31
#
jo no, v přímém přenosu svrhávají další vládu a stejně se tu blije na Rusko
bobis21
29.01.2019 17:20
#
Jestli myslíš Venezuelu, tak tam se vláda svrahava v prv i řadě sama svými kroky
sosna
29.01.2019 18:25
#
A hned v řadě druhé ...
bobis21
29.01.2019 18:46
#
Jejich vláda má rezervovaných prvních 15 řad a pak možná někde z vedlejší místnosti se snaží nahlížet někdo další...
sosna
29.01.2019 19:05
#
Vyhrožování vojenskou intervenci je celkem slušná snaha nahlížet.
bobis21
29.01.2019 19:12
#
A kolik let už je ta země ve sračkách? Já jsem ten poslední kdo by podporoval vládu USA, ale tohle je fakt problém způsobený úplně někým jiným.
sosna
29.01.2019 19:24
#
To máš pravdu. Nicméně jak dlouho už vyšetřují to Ruské vměšování do prezidentskych voleb? Dva roky? A mezitím napálí sankce na suvereni stát, prezidentem uznají vůdce opozice a vyhrožují vojenským zásahem. Festival pokrytectví v přímém přenosu...
bobis21
29.01.2019 19:55
#
On se žádný ruský zásah do voleb nevysetruje. Zadání toho vyšetřování je trochu jiné. Ale jak říkám, já tu vládu nijak nepodporuji, jen říkám že tady si za tu situaci může Venezuela sama
sosna
29.01.2019 20:15
#
Chápu a souhlasim. Jen bych tak nebagatelizoval podíl USA.
mayday
29.01.2019 23:15
#
Venezuela je teda síla největší. Karibskej ráj, ideální pro turismus, super podmínky k zemědělství, obrovský zásoby ropy, nerostný bohatství... A takovej bordel. Oni už tuším i tu ropu dováží Tam je to ukázka komančů v plné polní.
Stannis Baratheon
29.01.2019 14:19
#
Rusko
Ruské ženy + příroda <3
scarp
29.01.2019 16:07
#
ženy tak do osmadvaceti no
Stannis Baratheon
29.01.2019 16:38
#
však to je snad obecně, ne? (v Itálii hlavně)
Duff
29.01.2019 18:10
#
Josifek
29.01.2019 20:18
#
Jen u cigánek je to jen tak do 18
Stannis Baratheon
29.01.2019 20:20
#
jo, to teda. Což bych řekl že úzce souvisí s Italkama, který sou vcelku dost pěkný do tý třicítky, pak začnou vysychat a je po píči... hlavně na Jihu, tam si MILF-hunter asi moc nezašoustá
salaminoo
29.01.2019 20:25
#
náhodou mladé italky jsou hodně dobré
Stannis Baratheon
29.01.2019 20:49
#
Však právě proto to píšu, protože tam je ta metamorfoza na vyschlé rašple nejočividnější.
Stannis Baratheon
29.01.2019 20:51
#
A Italky 30 víc už začínají schnout, 40 víc už jsou většinou suché úplně. Je to i tím že tam hodně kouří. Čest výjimkám, i když jich moc není (alespoň těch co si nepomáhají plastikama)
Stannis Baratheon
29.01.2019 20:56
#
nechť je tou výjimkou potvrzující pravidlo Monica Bellucci
dinss
29.01.2019 22:40
#
Než začnou mít děti = do 16ti.
Mumloch
29.01.2019 14:29
#
A co jako? Prej dokonce vyřazen z repre. To jsou vážně nacisti.
BílíAndelDrcKo
29.01.2019 14:52
#
skôr extrémni nacionalisti
Mumloch
29.01.2019 15:00
#
Ok
Mumloch
29.01.2019 15:01
#
Ok
cubazi
29.01.2019 15:39
#
Coddy
29.01.2019 21:31
#
takze idioti vsichni
Stannis Baratheon
29.01.2019 16:39
#
fenixLFC
29.01.2019 17:52
#
dinss
29.01.2019 22:40
#
Ještě jsi zapomněl nějaký smajlík.
sosna
29.01.2019 18:24
#
AnthonyR
29.01.2019 18:58
#
Tady se nadává na Rusko a celkem právem. Pro upřesnění bych jen dodal, že by bylo trefnější o tom mluvit jako o "Putinově Rusku", protože i v Rusku žije plno slušných a poctivých lidí, co nechtěj s tim novodobym Hitlerem mít nic společnýho.
Kang & Kodos
29.01.2019 19:09
#
Diskuze splnila očekávání
madridcan
29.01.2019 19:18
#
K siedmym titulom? To som dobre zaspal. Som si myslel ako tam Kyjev sefuje
stas87
29.01.2019 22:58
#
To si sa zasekol niekde okolo roku 2002 nie?
madridcan
30.01.2019 07:49
#
Tak na druhej strane som vychodniar
fenixLFC
30.01.2019 12:17
#
Tak by si to mal mat blizsie
madridcan
30.01.2019 12:25
#
Ale na druhej strane som musel slapat dynamo, aby som mal elektriku na telefon, aby som ti odpisal
Josifek
29.01.2019 20:19
#
Noo, nevím, v téhle rozjitřené atmosféře bych obzvlášť jako známý Ukrajinec (navíc reprezentující svůj národ) do Ruska makat nešel...
Coddy
29.01.2019 21:34
#
Vsak Ukrajina si nema s Ruskem co vycitat, oba stejne povl narody
lampas
29.01.2019 21:45
#
Ta jednostranná ideologická zaslepenost a principiální píčování do Rusů pomáhá jen Rusku a jeho agentům. Dále pak americkým zbrojovkám, což je hlavní důvod onoho křížového tažení proti Rusku. Místní ovečky a jim podobní hrají v tomto divadlu roli užitečných idiotů
dinss
29.01.2019 22:41
#
Nezklamal jsi.
Alan_Shearer
29.01.2019 22:50
#
Rusko
Posledni Kovboj
29.01.2019 22:57
#
Sadilek
AnthonyR
29.01.2019 23:18
#
Co si myslíš o obsazení Krymu? Bylo to referendum předtím košer?
lampas
29.01.2019 23:58
#
Anexe Krymu samozřejmě odporuje mezinárodnímu právu. Podobně jako zabrání Kosova Američany.
12janjde
30.01.2019 02:21
#
No jo,měl předstoupit raději do nějakého klubu ligy DLR
12janjde
30.01.2019 02:32
#
Může si zahrát za reprezentaci DLR na ME v Náhorním Karabachu http://www.conifa.org/en/2019/01/27/conifa-2019-european-football-cup-draw/
12janjde
30.01.2019 02:43
#
faza
30.01.2019 20:15
#
tak tim to, tohle hovado skončilo svou karíeru v reprezentací Ukrajiny... fanoušcí ho ne mělí v lasce, proto že nikdy ne otevřel svou zasranou hubu, když se hrala himna před utkaním, prostě vždy tupě čučel do země, a ted už vubec jde prostě na chuj
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.