Povstaňte, král Karel odchází

01.04.2010, 11:49
Názory a komentáře
Zaujalo nás
Po téměř pěti letech odchází ze Slavie Praha strůjce jejího úspěchu, kouč Karel Jarolím. Nesmlouvavý, přísný, někdy až přílišně tvrdý trenér, za kterého však mluví jasné výsledky a úspěchy.

Předem bych chtěl upozornit, že nelze hodnotit článek jako "autor - slávista", ale jako "autor - obdivovatel netradičního trenérského přístupu". Karel Jarolím totiž dokázal, že i v Česku se dá v moderní době hrát přitažlivý fotbal, plný pohybu, hráčského nasazení a technických fines. Ukázal, že není nutné dívat se na ploužící se hráče, kteří více než pro klub hrají pro potěšení a možná i pro diváky.

S nástupem holohlavého stratéga na trenérské místo ve Slavii přišla do české ligy i touha hrát útočně. Po dlouhé době jsme se tak mohli těšit z aktivního presingu, rychlých přihrávek, skvělého pohybu a hry křídelních hráčů či obránců. Rodák z Čáslavi znovu objevil, kterak je pro hru přínosné, když umí obránce přesně nacetrovat a vydatně podporuje útok. Vzpomínáte, jak slovenské duo Švento - Krajčík doslova prohánělo i ty nejlepší hráče v lize a občas s nimi měli problémy i plejeři evropských kvalit?

Nesmíme opomenout ani koučův přínos v oblasti hledání nových talentů. Byl to on, kdo objevil v roce 2008 Františka Dřížďala, který se posléze stal objevem sezóny. Mezi jeho počiny patří také příchod Tavarese, který nejdříve z pozice defensivního záložníka vydatně utužil obranu, zlepšil přechodovou fázi a v konečném efektu také přinesl velkou sumu do klubové poklady (jeho odchod do Hamburku se odhaduje až na 60 miliónů). Byl to Jarolím, kdo dal v útoku šanci mladičkému Necidovi, který si během pár měsíců podmanil ligu, udělal z obránců v mnohých případech jen komparzisty a vydělal svému týmu velké peníze za přestup do CSKA Moskva.

Samozřejmě, i jemu se spousta nákupů nepovedla. To však dle mého soudu není důvod k očerňování jeho postavy. Jen o pár kilometrů dál, na letenské pláni, by totiž mohli podobnou disciplínu doslova vyučovat.

A teď to hlavní. Kouč Jarolím byl na veřejnosti popisován jako despota, tvrdý muž, kterého se občas obávali i sami majitelé, natož pak hráči. Ano, na jednu stranu je to špatně. Trenér by se občas měl zachovat jako "přítel", svůj tým podržet. Na druhou stranu v české kotlině něco podobného příliš nejde. Podívejte se do ostatních týmů Gambrinus ligy. Plejeři mají většinou sebevědomí větší, než je současný státní dluh. Navíc pokud k tomu připočteme vrozenou českou pohodlnost, dostáváme se na hranici státního bankrotu - v tomto případě povstání hráčů proti náročnému trenérovi.

Nikdo si totiž neuvědomuje, že především velké tréninkové dávky, kombinované s velkou mírou taktického vzdělávání a používání moderních metod dokážou vynést i průměrný tým do výšin. Důkazem budiž Wolfsburg, který se na vrchol Bundesligy dostal jenom a pouze díky trenéru Magathovi. Jeho svěřenci v té době mluvili o tréninkových galejích, o něčem, co do té doby nezažili. Ovšem měli v sobě chuť něčeho dosáhnout, proto nadměrné dávky snáželi, což jim v konečném efektu přineslo kýžený úspěch.

U nás se však pojem píle, touha po úspěchu, tvrdá práce a jiná "zakázaná" slova příliš nenosí. A tak jsme opět svědky toho, kterak hráči zvítězili nad koučem. Nebojím se současnou situaci přirovnat ke skutečnosti jen pár staré, totiž k vyhazovu trenéra Hřebíka ze Sparty. Ten si také dovolil po primadonách chtít tvrdou dřinu na každém tréninku, a tak byl po zásluze "odměněn".

Nechci nevidět temné momenty panování diktátora Jarolíma. Nebylo jich málo, stejně tak jako nebyl problém najít trenérovy přehmaty a chyby. Ovšem z mého pohledu je to člověk, který si zaslouží potlesk. Z "věčně druhého", zadluženého a chvílemi snad i psychicky labilního týmu udělal válec, na který všichni pohlíželi jako na nedostižnou metu...

Autor: Filip Horký

Komentáře (210)

Přidat komentář
smazaný uživatel

naaschledanou..naschledanou..naschledanou pane jarolim

Reagovat
smazaný uživatel

trapné

Reagovat
smazaný uživatel

výstižné

Reagovat
smazaný uživatel

Bazinga

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
fantomas

Jéé, co ty tu?

Reagovat
smazaný uživatel

no přišel sem ti na pomoc...ty tady pořád válčíš že?

Reagovat
smazaný uživatel

Aspoň tohle řval celý stadion :D

Reagovat
smazaný uživatel

krom tribuny

Reagovat
smazaný uživatel

Tak já tribunu neberu jako součást stadionu Tam to je hrozné zhnilý blbci ve VIPku....

Reagovat
smazaný uživatel

aha . ..ale presne nikdo tam ani nezarve aji kdyz je kotel vyzyva

Reagovat
smazaný uživatel

Přesně tak Oni ani *Banik Pičo* neřvou nic do Mexické vlny se nezapojí já nevim no

Reagovat
smazaný uživatel

kdybys to aspoň napsal správně :D

Reagovat
miguel bain

Čeština jak noha no....

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
clinger

Reagovat
smazaný uživatel

přesně takhle bys měl zamávat eurofotbalu a internetu obecně a jít studovat češtinu..

Reagovat
smazaný uživatel

pekne napsany clanek , jinak jsem zvedavej co bude s jarolimem dale... dokazal bych si ho predstavit nekde v zahranici...

Reagovat
smazaný uživatel

jo ja si ho dokazu predstavit jak zbira odpadky

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

ferikém jseš trouba až to bolí

Reagovat
smazaný uživatel

no co svoje uz si odpracoval

Reagovat
miguel bain

Myslím že tak maximálně Rakousko, na pár měsíců jak už tam je zvykem.

Reagovat
r.mrazik

totalne mimo...byl to sam karel,ktery si pod sebou urizl vetev,nikdo jiny...o hracich nema cenu mluvit a srovnani s hrebikem?leda tak narocnosti treninku a to jeste kdo vi...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Míra Koubek !

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

vo co ti de?

Reagovat
smazaný uživatel

Znamy provokater z Brna

Reagovat
smazaný uživatel

správně

Reagovat
božský John
Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
smazaný uživatel

Nevim me se ten clanek zase tak nelibi neni tam vubec vzpomenuto ty jeho slavne rosady v tymu ani ty pamatne odchody,,,neni to nijak oslavny clanek ani kritizujici ,,je to proste clanek ktery mluvi jak Kuka ve studiu s obrovskym odstupem a prehnanym respektem

Reagovat
r.mrazik

jasny,nikdo nerika,ze je spatny trener...KJ ma velkou kvalitu,uz ve (tusim) Slovacku hrali moc pekny fotbal...jenze ten clanek plete moc veci dohromady...nechapu,proc by se hraci chteli zbavit trenera,pod kterym byli nejlepsi...urcite ne kvuli treninkum...tady jde o to,ze slavka prisla o dva stopery ze zakladu,spatne se kadr doplnil a na tym padla krize,ze ktery se sesivky nedokazou vyhrabat...otazka,kdo za to vse muze je uz jina...zda vedenim prodanim hracu,ci KJ za spatne doplneni a jeho takticke chyby...ale jak rikam,KJ kvalitni je,o tom zadna...

Reagovat
smazaný uživatel

To ze je Jarolim kvalitni o tom zadna jako,,ve Slovacku jak pises hrali pod nim famozne a pak jak spasil Slavii bylo neskutecne,,,v LM hrali skvele na mistni pomery to se mu nic neda uprit a do te doby jsem ho uznaval,,ale to co delal po LM v prvnim prestupovem obdobi jak necitlive zasahl do kadru tam uz jsem se na nej dival jinak a potvrdilo se to na jare zakopavali jedna radost,titul sice ziskali a nezbylo nam nez gratulovat.....Tak jsem si rikal no co pricuchli k prachum jak my drive tak zkoupili vse a mysleli ze budou neomezeni tak si rikam tak se pouci Jarolim a od dalsiho super podzimu prisla dalsi super prestavba kde me veskere sympatie k nemu sli na bod mrazu,,jaro pro ne bylo desive a to ze vyhrali titul znamenalo pouze to ze se z toho zase nepouci a tahle sezona dopadne jak dopadla...A kazdy moc dobre vi ze hlavni slovo nad prestupama mel Jarolim a netreba zminovat ze hraci jako Smicer,Brabec a Jarolim odesli hlavne diky nemu,,zvlaste u Smicera je to do nebe volajici,,,,ale nebudu to rozpytvavat zase za chvili tady naskoci dalsi ruzove bryle

Reagovat
smazaný uživatel

Jde to dnesni derby nekde v TV?ci na netu?

Reagovat
smazaný uživatel

Král? ... autor Filip Horký ... jo, je to až moc horký

Reagovat
smazaný uživatel

a já zpívám nashledanou, nashledanou, nashledanou pane JAROLÍM!!

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Hezkej článek, nejni objektivní, ale to fejeton bejt nemá ; jinak když jsem včra viděl v LM Hřebíka tak si říkám, jestli by si nezasloužil u SKS šanci Nejradši bych ovšem ukrad Lavičku ze Sydney

Reagovat
smazaný uživatel

Jo jen at tam jde Hrebik To co s nami udelal v poslednim pusobeni jsme se vzpamatovavali dost dlouho,,,Ted je v tom samem Slavie tak by me zajimalo kam by se za Hrebika propadli

Reagovat
smazaný uživatel

Myslíš jak ho hráči poslali do prdele a vedení ho nepodrželo? Stejně koncepční práce jako s Lavičkou :D A na to jeho předchozí působení vzpomínat nehodláš?

Reagovat
clinger

Reagovat
clinger

v takové nenávistné atmosféře v které tenkrát musel Hřebík pracovat by to neodkoučoval ani Mourinho.to co předváděli spar´tanští fans po jeho nastoupení po skorobohovi Strakovi byl hnus největší

Reagovat
smazaný uživatel

Myslim si ze se clanek az tak moc nepovedl. Posledni dobou jsem si procital i par slavistickych for a to mi vnutilo myslenku - Jarolim nebyl rozhodne prvni kdo se slavii hrat peknej utocnej fotbal, byl "pouze" prvnim kdo vyhral dva tituly v rade. Vzpomenme si tusim na Cipra, kterej vedl slavii v predkole LM proti donecku, stacilo malinko a ligu mistru by jako prvni hral se slavii on, takze podle me nerozhodly az tak moc Jarolimovy kvality, ale spis kapka stesti navic, nez meli jeho predchudci, preci jen kdyby byl opravdu tak kvalitni a vyjimecny, tak by posledni tri pulsezony nehrala slavie tak tragicky, navic i to jaro v te sezone snu bylo spatne a nezapomenme jaka okolnost dostala slavii vubec do toho predkola LM (dostali se tam az diky shode 2 vysledku v poslednim kole a tusim ze jeste jen o skore), takze je mi jasne ze mi asi budete nadavat, ale podle me Jarolim proste neni takovej kral, neni o tolik napred jako jeho predchudci, jen mel proste v tech klicovych momentech stesti a ted kdyz uz doslo tak sami vidime jak to dopadlo, podle me v celkovem souctu udelal daleko vic chyb nez kladnych veci a diky nemu je vlastne slavie zase na uplnem zacatku, tam kde byla nez prisel on...

Reagovat
smazaný uživatel

jasně prostě měl jenom kliku a dvakrát za sebou haluzově vyhrál titul...

Reagovat
fantomas

Neni první. Ale Slavii prostě fotbal hrát naučil. A i když to na začátku víceméně připouštíš, pak docházíš zase k tomu, že to byl ve finále jen společník paní štěstěny. Už sem tě chtěl pomalu i pochválit..

Reagovat
smazaný uživatel

Beranek hral skvely fotbal pamatujes?Hraci jako Pitak,Skacel a Vachy to tenkrat bylo

Reagovat
smazaný uživatel

jenze ja jsem chtel rict ze takovej fotbal co hral se slavii jarolim hralo prave i dost jeho predchudcu, on mel jenom tu kapku stesti navic, kterou prave cipro nemel...

Reagovat
smazaný uživatel

I to stesticko musis pocitat

Reagovat
smazaný uživatel

vybornej clanek Tymy by meli hrat taky pro divaky, utocne (divaci by si meli vsimat taky vykonu obrancu a ne jenom tech, ktery zaridej gol) Ale nechapu, proc Slavia vyhodila Brabce a dalsi...

Reagovat
clinger

nevěřím že Brabce vyhodili jen tak,nebo kvůli nějaké maličkosti.no a Brabcových dalších krocích jsem si o jeho charakteru udělal svůj obrázek a sem rád že už je pryč.navíc jeho poslední půlrok ve Slávii byl i co se výkonu týče děs běs

Reagovat
smazaný uživatel

Někde jsem zaslechl ,že Brabec pustil zápas s Kladnem,je to možno?

Reagovat
smazaný uživatel

jo

Reagovat
Liquid

Naposledy pronesu oblíbenou zkratku: KJVCD

Reagovat
smazaný uživatel

Co to znamena?

Reagovat
smazaný uživatel

Aneb jak rozložit dobře fungující a kvalitní tým,co udělal dva tituly..

Reagovat
j_mrazik

Vy si vždycky pamatujete jenom ty špatný konce.

Reagovat
smazaný uživatel

Samozřejmě že ne.Já mu neupírám co dokázal.

Reagovat
j_mrazik

Připomínáš tu pouze tu druhou nepovedenou část... takhle to vyzní, že přišel kouč ke kádru, když vyhrál 2x ligu a všechno posral. On ten tým, co 2x vyhrál ligu, udělal. A to byl tým ve větší krizi, než je teď.

Reagovat
smazaný uživatel

Ano,s tím souhlasím.

Reagovat
Jakubisko

Až na toho "Tavaréze" docela dobrý článek =)

Reagovat
smazaný uživatel

přesně a ještě na to "defensivní" to mě také bije do očí

Reagovat
j_mrazik

defensiva není zase tak úplně špatně, jako třeba gymnásium. Řekněme, že je to dodržování tragic a kašlání a počešťování... když jsem viděl komunizmus, tak jsem hodně koukal.

Reagovat
smazaný uživatel

Defensiva i defenzíva. V češtině jde stejně tak jako ve slově "ofensivní" použít obojí

Reagovat
smazaný uživatel

Do 10 let je zpět, ale v první řadě neměl odcházet. Mělo se mu ubrat trochu povinností, na jednoho člověka toho měl až moc. Stačilo vyměnit asistenty (pokud by s tím souhlasil) a mohlo se jet dál. Vše se chová podle sinusovky a jednou se muselo klesnout, ale teď to půjde do prdele úplně, čeští trenéři stojí za hovno. Jarolím nebyl dokonalej, ale nic lepšího není.

Reagovat
smazaný uživatel

Hezky slohově napsaný článek o úspěších jednoho trenéra.. Škoda, že o těch horších věcech, kterých bylo víc se tam už tolik nepíše.. Navíc "netradiční" trenérský přístup? Takový má polovina našich trenérů.

Reagovat
salami

Sice možná maj, ale nemaj k tomu ten ofenzivní styl, Jarolím chtěl aby makali a ještě hráli dopředu, což bylo, než se mu to rozpadlo, fakt dobrý.

Reagovat
smazaný uživatel

Ferguson je v Manchesteru uz asi 20 let a furt sou na spicce tabulky.

Reagovat
smazaný uživatel

Jarolíma nemůžeš srovnávat s Alexem..

Reagovat
smazaný uživatel

nechceš ty dva srovnávat,že ne?:)

Reagovat
r.mrazik

blbost...

Reagovat
domingo

Roux byl v Auxerre 44 let. A teď k pointě.

Reagovat
soukup

kdyby byl Jarolím na špičce tabulky, tak by ho nevyhodili a kdyby tam byl dalších 20 let, tak by tam byl klidně stejně dlouho jako SAF

Reagovat
smazaný uživatel

MInulej rok chteli SAFa taky odvolat protoze byl az nekde u spodu tabulky..ale doufam, ze je nechces srovnavat

Reagovat
daewa

Cože? :D:D

Reagovat
Tomanatura

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Udělal toho dost pro český fotbal, ale zkazil to prodejem nejlepších hráčů.. Ale tohle vlastně dělá každý český klub.. Největší chyba českého ''fotbalu''

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
clinger

myslíš že za prodej Necida,Šventa,Suchého atd. může Jarolím?

Reagovat
smazaný uživatel

Apríl

Reagovat
clinger

pěknej článek a podle toho jak se tu někteří fanoušci hlavně Sparty projevují tak i z velké části pravdivý

Reagovat
r.mrazik

nektery sesivky jsou zvlastni zvirata...

Reagovat
domingo

Děte všici do háje, článek je to napsanej dobře a "názory a komentáře" znamená podání názoru nebo komentáře, což je žánr ze své podstaty jednostranný a mělo by to být jasné každému s IQ pokojové rostliny v inkubátoru... na KJ tu blejete v diskusích imrvére poslední dva roky a budete asi až do alelujá, tak co.

Reagovat
smazaný uživatel

No vidíš.. A tobě by mohlo být jasné, že to co teď píšeš je komentář na ten onen článek.. Správně by to mělo vyvolat diskuzi. A je pravda, že ten článek je slohově sice hezky napsaný, nicméně tam jsou celkem voloviny

Reagovat
domingo

Vyzvedl kladné stránky, uznal, že existují záporné, není o čem. KJ je jedním z nejlepších trenéru v historii české ligy a stejně jsou tu zas blbé hemzy.

Ale měl bych si zvyknout, že to je takový ten jojo efekt, kdyby ho v tom článku zrubali, tak ho každej bude v diskusi obhajovat

Reagovat
smazaný uživatel

Kdyby se to udělalo vyváženě tak ani ne.. On dokázal Slavii hodně zvednout, to je fakt.. Na druhou stranu od ní odchází snad ještě v horším stavu než v jaký přišel. Když se řekne A mělo by se říct i B.. Navíc tam povídá o tom, že je to "netradiční způsob trénování" a že by se to na Letný mohli od něj učit To je taková blbost až to tříská.. Hašek, Chovanec apod. jsou na ty hráče možná ještě přísnější než nějakej Jarolím..

Reagovat
domingo

Ty děláš, jako bych ten text snad kanonizoval, já se jenom zastal autora pár blbostí tam je, ale že by to bylo celý blbost, to prr.

Reagovat
smazaný uživatel

Celkově jako článek je tam pár pravd, pár polopravd a pár úplnejch blbostí.. Nevím, jestli bych to hodnotil jako něco, co by některý fanoušek měl přijat za své.

Reagovat
domingo

Však já to za své neberu, jenom částečně. Pro odvolání KJ jsem byl od zimy, teď už se to stupňovalo neskutečně.

Reagovat
domingo

Hele, Clerka prej chce Valencie a Atleti. To se jako L1 stěhuje na jih, nebo co?

Reagovat
smazaný uživatel

Clerc už někdy začátkem sezony řekl, že chce z Lyonu pryč a že nechce nikam do Francie.. Takže to je celkem logický. Ale co by zrovna on dělal ve Španělsku taky nevím

Reagovat
domingo

Právě navíc tam cpou i Blanka, asi okurková sezona.

Reagovat
smazaný uživatel

No, o tom Blancovi to zatím psal snad jen jeden novinář a ostatní se na to odkazujou.. To je podle mě blbost.Jinak hádej kdo je nejlépe hodnocený obránce podle L´Equipe..

Reagovat
domingo

Já to budu jako příklad ukázkové blbosti tahat furt, aby nám ještě nevytřel zrak :)

Nevim, Coulibaly? Trémoulinas? Cissokho?

Reagovat
smazaný uživatel

1. Mignot

2. Coulibaly

3. Planus

4. Tremoulinas

Reagovat
smazaný uživatel

a co je možná ještě překvapivější, že nejlépe hodnocený hráč L1 je Marveaux..

Reagovat
domingo

Teď jde o to který

Co gólmani?

Reagovat
smazaný uživatel

Sylvian..

Golmani: Mandanda, Ruffier, Lloris, Landreau a Audard..

Reagovat
domingo

No tak to až tak překvapivý není... teda jako je, ale ne až tolik, protože on je vynikající letos, snad jedinej záložník v Rennes já v první chvíli myslel Jorise, to by bylo jiný kafe.

Mandanda? Safra... jinak ty čtyři jména + Sorin jsem si sumíroval v hlavě cestou z vlaku, když mě nějak napadla myšlenka, že kromě Runjeho s Ovonem nejsou v lize snad žádní cizí gólmani a to většinou včetně dvojek

Lloris, Landreau, Sorin, Ruffien, Jourdren, Audard, Janot, Carrasso - takhle nějak to bylo.

Reagovat
smazaný uživatel

Moji nejlepší jsou asi Lloris, Mandanda, Ospina, Carrasso, Ruffier, Janot, Audard.. v tomhle pořadí

A na toho nejlepšího hráče jsme spíš tipoval třeba Gervinha, Gourcuffa apod. Ale Marveaux je taky výborný, tím spíš, že hraje v záloze Rennes jako jedinej fotbal..

Reagovat
domingo

Gervinha má nejvýš ten borec z goal.com, a to už je co říct a to jakože bez ironie, on je fakt dobrej a přehled má jako málokdo, i když to glorifikování Cianiho s Chamakhem by si odpustit mohl.

Já fakt nechápu, že lidi přehlížej Sorina...ale co, aspoň nezdrhne. Na Ospinu jsem zapomněl, to už je poloviční lyoňák a Audard je skvělý, škoda, že je mu asi sto let...

Reagovat
smazaný uživatel

Kterýho borce máš na mysli? Já na goal.com nechodim..

Reagovat
domingo

Bairner se jmenuje. Já tam zabloudil víceméně náhodou :) a dozvěděl se, že Ospina je Kolumbijec třeba :)) a pak takové ty klasické kecy, které posílají Jeleńe za tři mega do každé díry, ale tentokrát se k němu přidal i Dudka a dokonce taky za tři mega

http://www.goal.com/en/news/90/france/2010/04/01/1858789/french-revelations-ligue-1s-foreign-all-stars

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2010/01/05/1725801/goalcom-special-top-10-ligue-1-transfers

http://www.goal.com/en/news/90/france/2010/03/25/1848213/french-revelations-ligue-1s-french-all-stars

Reagovat
smazaný uživatel

Hmm, pěkne.. Aspoň něco čemu rozumím.. Na druhou stranu je dost neobjektivní třeba se Chamakhem, Hazardem apod.

Reagovat
domingo

Hazarda jsem si ani nevšim, že by byl neobjektivní hlavně u těch dvou je takovej zbytečně nadšenej, ale to nic nemění na tom, že přehled má hodně slušnej a vypíchnout přednosti a slabiny hráče umí taky.

Reagovat
smazaný uživatel

To je pravda.. úplně se s ním ztotožňuju třeba u Lucha--

Reagovat
domingo

Tak je vidět, kdo tu obranu má nejlepší, žejo. Nějaký Yanga-M'biwa, který zahraje dva zápasy skvěle a třetí se tam motá jak Maďar v kukuřici...

Všimni si mýho odhadu a Mignot dobře, on je takovej nenápadnej, ale zapadá do toho skvěle. Však je to taky největší srdcař.

Reagovat
smazaný uživatel

Já jsem si myslel, že by tam někde mohl být i Rami, Fanni a Cisskokho no.. Ti Auxerrští nějak překvapujou..

Reagovat
domingo

Rami hraje často pod svoje možnosti a navíc zprasovatěl, ten letos asi ee.

Auxerrois překvapovat umí, zvlášť když tu nejmenovaný modrooranžový gloryhunter neustále snižuje jejich kvalitu a prosazuje si ty svoje Bocalye, Jeunechampy, Camary a Costy

Reagovat
smazaný uživatel

Costa spolu s Mandandou 4. nejlépe hodnocený hráč L1...

Reagovat
domingo

Za co proboha. V tom případě musí být Pedretti na děleném třetím s 15 dalšíma špílmachrama.

Reagovat
smazaný uživatel

Nn..1. Marveaux 6,17 2. Gervinho 6,15 3. Alou Diarra 6,09 4. Costa a Mandanda 5,96.. Zajímavý, já vím...

Reagovat
domingo

Tak ale to fakt nechápu, to je za ty tři přímáky, co se mu povedly na podzim? Vždyť za něj tvoří hru Marveaux s Pitauem

Reagovat
smazaný uživatel

Oni mají to hodnocení fakt dost podivný kolikrát.. Minulej rok jsme se s Frankiem taky strašně divili.. Dokonce takovej Diawara byl snad nejíp hodnocený obránce..

Reagovat
fantomas

Chovanec těžko.

Reagovat
smazaný uživatel

Chovanec dokáže sprdnout hráče i když hráli výborně.. Dokáže posadit na lavičku lépe hrající hráče, aby se trochu srovnali apod. Jarolím dělal to stejný.. Jenže ten to dělal spíš kvůli ješitnosti než kvůli tomu, aby pomohl klubu..

Reagovat
fantomas

Já nemluvim o sprdnutí. Mluvim o režimu, o náročných soustředěních, o výživě, dietách...v tomhle je Jarolím furt vepředu. Někoho zje*at umí, když to tak řeknu, každej blb.

Reagovat
smazaný uživatel

Soustředění pod Haškem bylo prý nejtěžší co kdo zažil.. Diety dávají hráčům jen někteří trenéři a věřím, že před zápasem má Sparta společný oběd

Reagovat
fantomas

Proč, proboha, začínáš o Haškovi? Hašek je taky stejně jako Jarolím z francouzský školy, Chovanec je leda tak ten řvoun, tohle určitě nemá tak propracovaný jako tihle dva. To se s tebou klidně vsadim.

Reagovat
smazaný uživatel

Já ale nemluvím o Ivanu..

Reagovat
fantomas

Omg..

Reagovat
domingo

Chovanec je pořád stejnej lempl, pořád ten Chovanec, na kterýho tu každej sparťan loni nadával,a le jen si ho přeceňujte dál, to je ideální... Jarolím byl/je lepší snad úplně ve všem, pokud zůstaneme na profesionální stránce a nesklouzneme k osobnostní rovině, kde se to měřit nedá. Možná o výběru posil by se dalo diskutovat, ale je třeba si uvědomit fakt, že hráči jako Brabec, Sionko nebo Berger nejsou žádné plody manažerské práce, prostě jenom dědci, kteří to přišli dohrát.

Ale dejme tomu, že ty posily teda. Toť vše.

Reagovat
fantomas

Přesně...a na osobnostní rovině se to taky měřit dá - Chovanec je prostě hovádko, to Jarolím ne.

Reagovat
smazaný uživatel

Treba ja jsem rozhodne na Chovance loni nenadaval mozna jsem mu prilis neveril to priznavam ale to co provedl se Spartou to je proste bomba,,Protoze clovek vidi konecne na letne trenera ktery se neboji rici svuj nazor,serve hrace,vzal si pod sebe super asistenty ne jen nejake kyvace a mohl bych jmenovat spoustu dalsich veci ktere chovanec udelal,

Reagovat
smazaný uživatel

100. pro Spartu

Reagovat
fantomas

Opravdu je to docela jednostrannej počin. Sice tam autor furt mluví o tom, že chyby má, že nákupy nedělá jen dobrý (dokonce těch špatných bylo nepoměrně víc), ale přesto se rozepisuje jen o tom dobrém. Na jednu stranu je to dobře - loučí se, hodí se k němu být schovívavej, ale na druhou stranu to pak nad Jarolímem vytváří mylnou auru někoho téměr dokonalého. A on není ani téměř dokonalý.

Nicméně z ukázkové sračky uplácal docela povedené hovínko, které postupem času takřka suverénně přesmrdělo celou českou kotlinu, podívalo se i do Evropy a teď jako by se zase rozmočilo na původní srajdu. Za tyhle zásluhy si zaslouží úctu, leč bych ho nějak zvlášť nepřeceňoval. Z Francouzů teď určitě vyždíme daleko víc než z českých lenochů, tam mu pšenka pokvete spíš a nebude se muset tak nervovat.

Takže král ne, to zas ne, nebo spíš senilní král. Ale i tak VELKÉ díky, Karle!

Reagovat
r.mrazik

Reagovat
Bakary3

Nechci to říct ošklivě, ale tenhle absolutně nekritickej článek použijte, až Jarolím umře, to bude tak akorát..

Reagovat
smazaný uživatel

Bacha za chvili tady z tebe udelaji Spartana zase Precet jsem si co o me psali pod Ciprem no pobavil jsem se Bakary nechces jit s nami na to derby teda?Dojedu taky

Reagovat
fantomas

Marty řikal, že už prej máme lístky...na dnešek.

Reagovat
smazaný uživatel

Jaky dnesek Sak 12.cteho ne?dneska nejdu teda ani nemuzu to uz nestiham pres celou republiku

Reagovat
fantomas

No já vim...ale sebyk to posral a koupil to na dnešek.

Reagovat
smazaný uživatel

No to je vul,,,no ja ty edenske ceny sponzorovat nebudu

Reagovat
fantomas

Si nemysli, já taky ne. To prej zkusil jít vyměnit, nevim, jak to dopadlo...nakonec budem rádi, když se na to derby dostanem s takovou..

Reagovat
smazaný uživatel

Cerny trh bude vyprodano A kam vubec pujdeme na letnou,,kdyz jsme byli s kamaradem tak chodili jsme na protilehlou nekam do stredu vyseji,,,anebo kdyz jsem byl s fanclubem tak vlastne vedle kotle ten sektor navrchu,,,toz kam?

Reagovat
fantomas

Do sparťanskýho kotle, v pohodě. Já už zkousnu všechno.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak me je to celkem jedno ale marty bere i jeho tak nevim

Reagovat
fantomas

Mě už kámoš vytáh jednou na Spartu, do kotle proti Teplicim, kde navíc Sparta měla oslavovat titul (pod Hřebíkem) a byla to docela prdel. Prej nákej chlápek s prázdnym (!) kelímkem v ruce: "Kde je ten Hřebík, možná na něj dohodim!"

Reagovat
Bakary3

Na konci zápasu ti budou přezdívat otloukánek..

Reagovat
smazaný uživatel

Ty jo a tak jsem si vzpomnel co je s tim Sebykem ze on uz nechodi vubec tady kecat o Gambac lize

Reagovat
smazaný uživatel

Lístky už Sebyk koupil.. Pak se ještě budeme muset domluvit kde a kdy se sejdeme..

Reagovat
smazaný uživatel

Pod na icq

Reagovat
smazaný uživatel

jen běžte rudá lůzo.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Bakary3

Některý už mě tak asi počítaj No Marty mě sice láme, teď se mě ptal i kamarád.., ale fakt se mi nechce, několik kdůvodů by tu bylo- Letná, výkonnost Slavie a pak bych ještě měl brigádničit a nevim, jak bych to stíhal, takže asi ne..

Reagovat
fantomas

Mě tam necháš mezi samýma sparťanama?

Reagovat
Bakary3

No jo, to je hodně nepříjemný, ale.. Tak nějak jsem si představoval, že bysme tam byli i dva.. Ono to vyjde nastejno, vidim to jako živě- Slavia dostane gol a já čumim jak puk, okolo do tebe všichni šijou..

Reagovat
fantomas

Furt se ale aspoň mužeš podívat na parťáka a obrátit oči v sloup. Takle se můžu leda podívat do piva, na hřiště na radující se sparťany, zase do piva, vzteky s nim fláknout o zem a jít si pro nový...

Reagovat
smazaný uživatel

Ja tenhle pocit znam kdyz rok co rok chodim s brnakama na Spartu a kdyz jsme tam jednou prohrali no hruza,,nechtel bych to zazit znova

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

Už bylo asi na čase, každý tréner není jako Ferguson, že mu to jde u jednoho týmu tolik let.

Reagovat
smazaný uživatel

Moc hezky napsané krásný článek

Reagovat
smazaný uživatel

Mladý Kadlec unikal od poloviny hřiště sám na Vaniaka, ovšem v rozhodující chvíli se nejspíše zalekl velkého chorea za domácí brankou a ve stoprocentní šanci minul Vaniakovu svatyni.

Reagovat
smazaný uživatel

článek není vůbec objektivní a nedovolí si pořádně žádnou kritiku - slavia doplatila na to že v euforii totálně překopala tým

Reagovat
smazaný uživatel

Díky Karle

Reagovat
Sosi

Hra Slavie dlouho převyšovala ostatní týmy o několik tříd. I v Evropě hráli na český tým vysoký nadstandard, jen škoda, že zůstalo jen u hry a neprojevilo se to moc výsledkově. S hrou, co Slavia předváděla by se neztratila ani v nějaké západní lize, opravdu radost koukat.

Ale smekám, 5 let v GL trénovat jeden tým, navíc jeden z pražských S, když jste pořád na očích... 5 let bez dovolené, 5 let bez odpočinku od fotbalu... Jiní trenéři za tu dobu prošli 3 týmy, jiní byli vyhozeni, pak si dali půl roku pauzu, nabrali sílu a šli jinam. Ale 5 let v kuse, na dobré úrovni... Když jsem viděl poslední dobou ty rozhovory s Karlem, fakt za poslední 2 roky o dost zestárl. Takže Karle, fakt díky! Snad bude ta dřívější výborná hra pokračovat i nadále. A zkus Karle jít na západ, ať máme na co koukat

Reagovat
smazaný uživatel

forever in my heart

Reagovat
smazaný uživatel

Vzhledem k tomu, že vím, že autor je Sparťan, tak před ním hluboce smekám. Napsal zcela výstižný článek o ikoně rivala, což není nikdy jednoduché. Samozřejmě je to hodně osekané, i Jarolím udělal přehmaty, které tam nejsou zmíněny, ale ty dělá každý trenér.

Myslím, že je škoda, jak teď Jarolíma každý pomlouvá. To co dokázal v podmínkách, které jsme před jeho příchodem měli, to byly fantastické úspěchy. Vychoval fantastickou generaci slávistů, kteří mají velké šance se uchytit v evropském fotbale (Vácha, Dočkal a další to ještě mají před sebou). "Bohužel" do Slavie přišly peníze, Jarolím už si nemusel vybírat jen z dorostu a přestal pracovat koncepčně. A to se letos projevilo. Právě zmínění Vácha, Dočkal nebo Diviš. Kovařík, Jablonský a Gecov si zasloužili dostat šancí mnohem více, Mareš, Koreš nebo Vaněk ji pak měli dostat dříve. Tím že KJ změnil svoji koncepci si do budoucna připravoval problémy... Na druhou stranu, kdo ví, jestli by přišel například druhý titul, kdyby zmiňovaní hráči šanci dostali.

Stejně KJ je nejúspěšnější trenér Slavie za hodně dlouhou dobu a nemělo by se na něj ve stínu poslední sezony zapomenout. Rozhodně by mu měl patřit ze strany fanoušků velký vděk

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

At to priste nepise tak jasnej slavista prej král

Reagovat
smazaný uživatel

ten dotyčný má ale sympatie k jinému klubu

Reagovat
smazaný uživatel

to je Sparťan šašku

Reagovat
irik

Já teda vstávat nebudu.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak pokud nevíš co je respekt, úcta, tak si nevstávej...

Reagovat
fantomas

Já taky nevstal.

Reagovat
smazaný uživatel

¨Já teda obrazně ano. Sice už příchodem Abraháma tenkrát začal jeden přehmat za druhym, ale pořád si to v mých očích zaslouží.

Reagovat
fantomas

Já obrazně napůl, viz. můj příspěvek výše. Řek bych to asi takle - dřív byl mírně přeceňovanej, teď je zase podceňovanej.

Reagovat
smazaný uživatel

Nikdy jsem ho rád neměl, ale nevim kolik jiných ternérů by dokázalo co on. Uvidíme jak teď. Cipro je jen do konce sezony asi ne?

Reagovat
fantomas

Pokud si takle povede i nadále, asi ho podržej...

Reagovat
irik

Kašlu na repsekt, kašlu na úct - vždyť trénoval sláviji .

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Shrnutí spočívá v tom, co tadle osoba dokázala a toho je hodně moc ... hlavně on má hrozně moc znamích v zahraničí ať už jsou to agenti atd, a díky tomu dovedl do Slavie spoustu talentovaných hráčů a během své éry vybudoval úžasně kompaktní tým ze Slavie který totálně sestřelil svým ofenzivním pojetím celou ligu a v lize mistrů hrál dobře na to jaký má rozpočet ... Slavia čekala na tituly hodně dlouhou dobu a on to dokázal a dvakrát za sebou byl velmi úspěšný ale další stránka je ta že jako člověka ho neuznávám a jsem rád že není trenérem reprezentace, jeho konverzace a hovory s hráči a totální autorita bez přijetí jiného názoru mi přijde zaslepená na to asi také dojel ... strašně točil sestavu a hlavně kauza Brabec by mě zajímala ... ale to se asi nikdo nedozví jak to bylo ... ale celkově pro všechny lidi bych řekl že prostě on je kvalitní trenér a přísný jak se má a hlavně má velké zkušenosti a výsledky ... a odvedl pro Slavii naprosto precizní práci škoda teda toho konce u týmu ale on se neztratí .... :)

Reagovat
Tomik111

Vynesl Slavii na vrchol a následně ji vrátil dolů

Reagovat
smazaný uživatel

Rozhodně Slavie není tak dole jako tehdy když se ujímal kormidla na slávistické střídačce

Reagovat
smazaný uživatel

Ja tam vidim ten rozdil ze ma stadion a vice fandu diky titulum a stadionu ale jinak kadrove a psychicky je na tom stejne

Reagovat
smazaný uživatel

tehdy Slavie mela kádr na to aby bojovala o titul? jo mela na to aby hrala o 2 az 4 pricku i s tím co mela, ale liga v té době nebyla rozhodně tak vyrovnana jako je dnes byl tam Baník a Liberec jinak Bolka myslím ještě 2.liga? Teplice večně za špičkou , Jablonec prumerný tým který hral vzdy kolem 10 . místa Plzen,Brno- taky se na to kde jsou tedka mohli dívat z pekne dalky? S tou psychikou máš pravdu jsou tedka hodne dole, ale jestli víc nebo mín než pred Jarolímem to chce ještě čas uvidíme jak dlouho to bude tvrat na tohle nemužes hned odpovedet..

Reagovat
smazaný uživatel

Co jsem ti chtel říct tak Slavia proto aby bojovala o titul potřebovala toho o hodně více než tedka !!! A nemyslím tím jenom to zázemí hráči tu kvalitní jsou stačí to jenom trošku rozumně doplnit a zbavit se nekterých prehmatu(Kysela,Ivanovski a i Trubila tam nema co delat..)

Reagovat
smazaný uživatel

A ted ma Slavie kadr aby bojovala o titul?Nemyslim si,,,obrana je suverenne nejslabsi z okruhu kandidatu Ostrava,Jablonec,Teplice a Sparta....Jedine s tim se muzete merit nejak je mozna zaloha ale i Utok je desny takze tym na titul Slavie nema

Reagovat
smazaný uživatel

s tou obranou souhlasím to tak vetsinou bývá když odejdou behem posledního roku 3 stabilní obranci.. A záloha a útok by na to měli (možná se na to dívam jeste moc optimisticky, ale ja tomu týmu pořád veřím.. ) ale každej máme jinej názor ja ten tvuj beru , ale kdo bude mít pravdu ukáže čas

Reagovat
smazaný uživatel

Jako do budoucna zaloha je ok to ani popel jen ten utok me teda rekni kdo?Promin ale Vlcek,Senkerik to maji za sebou,,,A kdo tam ma strilet ty goly teda?

Reagovat
smazaný uživatel

Verím ze od Vlcka a Senkerýka ještě přijdou lepší chvíle Naumov u toho mám pořád otazník jaký máš treba ty na neho názor? Kysela = vyhozené prachy... Nebyl bych vůbec proti kdyby Slavka začala hrat na hrotaka a dva krajní utočníky (Janda, Hloušek)

Reagovat
smazaný uživatel

Naumov to neni hrac pro klub jako Slavie,,dle me naprosto prumerny hrac to Toleski byl o tridu vyse,,,,Kysela souhlas,,,,No proste nutno nekoho privest do toho utoku jinak to tezko pujde

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Ivanovski je na naši ligu zcela nadprůměrnej fotbalista, asi 7x lepší než Vlček, ale mám pocit, že KJ nechtěl, aby na něm hned v nové zemi byla odpovědnost a chtěl ho do týmu zapracovat postupně.

Reagovat
smazaný uživatel

Mají stadion a nové takyfanoušky.. Ale mají horší kádr a jsou v ohromně zdecimovaném psychickém rozpoložení.. Já myslím, že to je ještě horší než, když se toho "Král Karel" ujal..

Reagovat
smazaný uživatel

s tou psychikou to zase tak horké nebude A v tom týmu je na čem stavět příští sezonu zaloha Grajciar,Trapp,Hloušek,Černý, Ragued a veřím, že když utočníci chytnou start ligy a najdou společnou řeč ze záložníky tak by to mohlo šlapat ! Ta obrana bude potřebovat posílit a to nejenom na jednom postu. Nechal bych Hubáčka ten si svoje odvede Kopic má potenciál, ale potřeboval by k sobě někoho zkušenějšího a co se týče Krajčíka tak doufám, že už ve Slavce dlouho nebude od te doby co se vratil z Reginy?! tak opravdu stojí za hovno

Reagovat
smazaný uživatel

Psychicky jsme na tom naopak lépe. Po dvou titulech má každý logicky větší sebevědomí a když se 3x vyhraje, tak si bude mančaft věřit i na hřišti...

Reagovat
smazaný uživatel

prej horší kádr

Reagovat
smazaný uživatel

V té době jste tam měli Latku, celkem dobře hrajícího Vlčka, Černýho, Pitáka, Fořta ( ), Švec a ostatní byli tak nějak na úrovni dnešní Slavie.. Dneska nemáte ani průměrného krajního záložníka, stopery taky nic moc.. Útok jakbysmet.. Možná ta záloha a to bych se taky hádal

Reagovat
smazaný uživatel

*krajního obránce

Reagovat
smazaný uživatel

Tak maji Hlouska na kraj ale ted je zranen,,,,Ja si myslim ze obrana tehda horsi ani nemohla byt, o te zaloze nutno diskutovat a utok taky nebyl horsi tenkrat takze suma sumarum vyhoda je v novem stadionu,mnozstvim nabranych fandu

Reagovat
smazaný uživatel

Jj, to už jsem se opravil.. myslel jsem krajní obránce.. On ani ten Milan Černý není špatný.

Reagovat
smazaný uživatel

aha tak to jo rikam o te zaloze diskutit ale jinak je to horsi zvlaste ta obrana je hruza i kdyz nebyl tam tenkrat v obrane takovy Zacharias s Kratochvilem?To byla hruza

Reagovat
smazaný uživatel

Du nekde vyhrabat nejakou soupisku docela by me to zajimalo

Reagovat
smazaný uživatel

Kratochvíl už nehrával Byl tam Bejbl, Latka, Holeňák, Rychlík (kterej se mi vždycky dost líbil), v záloze Gedeon, Zbončák, Piták, Koloušek (!!), útok Kuka, Vlček, Fořt, Adauto.. Myslím, že tahle sestava by tý dnešní dala pěkně na prdel...

Reagovat
smazaný uživatel

Hmm no tak ja jsem vyhrabal zapas 16.8.2004--Csaplar

Cerny-Dosek-Kratochvil-Latka-Svec-Kuka-Adauto-Sedlacek-Pitak-Bejbl-Kalivoda na lavce byli Slavik,Fort,Chleboun,Lukes,Taborsky,Stiburek

Reagovat
smazaný uživatel

http://www.slavia.cz/novinka.asp?id=10966&typ=

tady máš kolik toho kdo odehrál..

Reagovat
smazaný uživatel

JJ mas recht stejnak je nej najet na Slavistickou stranku a videt ze Hvezda mesice je Hubacek To si clovek rika a takto vypada krize

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Kolousek uz byl myslim tenkrat nemocny ne sou leukemii?Protoze pak ho mistr Karel vlastne poslal nazdar buh,,

Reagovat
smazaný uživatel

Další rok strávil v Liberci, než si jej Josef Csaplár, který Kolouška vedl už v Liberci v mistrovské sezóně, vytáhl do Slavie, která Liberci zaplatila 19 milionů korun a podepsala s Kolouškem smlouvu na 3,5 roku.[2] Ovšem za pouhých pár měsíců, v květnu 2004 u něj lékaři zjistili akutní leukémii a Koloušek byl nucen přerušit kariéru. Boj se zákeřnou nemocí však vyhrál a v listopadu 2004 už mohl na tiskové konferenci oznámit vyléčení.[3] V jarní části sezóny pak již stihl naskočit do osmi ligových zápasů, většinou jako střídající hráč.

V létě 2005 však vztah Slavie s Kolouškem značně ochladl. Celý spor začal tím, že dal Koloušek Slavii k arbitráži ČMFS kvůli sporu o nevyplacené prémie.[4] Ve stejnou dobu se trenér Karel Jarolím podle Kolouška necitlivě vyjádřil na tiskové konferenci o jeho zdravotním stavu, když zveřejnil pochybnost, zda Koloušek zvládne letní přípravu týmu.[zdroj?] Koloušek reagoval mediálním vyjádřením, ve kterém trenéra kritizoval, načež jej Slavia odvolala ze soustředění, na kterém se tým nacházel.[5] Vedení klubu se postavilo za trenéra, vzájemné vztahy se nepodařilo napravit a po několika týdnech v B-týmu pak Koloušek přestoupil do Marily Příbram.[6]

Zdroj wiki.. To jsem úplně zapomněl za tohle by si měl dávat facky každej den, idiot

Reagovat
smazaný uživatel

Jo sak sam Kolousek nekolikrat rikal ze s Jarolimem by si tezko nekde sedl a ja se mu ani nevidim to je proste rana pro cloveka jak prase,kdyz se vyhrabe z nemoci a trener ho kopne do prdele,,,dalsi zarez na pazbu pro Jarolima,,,skoda ze to ve clanku neni

Reagovat
smazaný uživatel

Takové věci se o Králi Karlovi nepíšou.. bohužel, článek jde způsobem.."když se kácí les, létají třísky"

Reagovat
Losinho

Pane Jarolím, DĚKUJEME !

Reagovat
smazaný uživatel

Je opravdu škoda že odešel,pro Slavii toho udělal hodně a zasloužil si lepší odchod.

Reagovat
smazaný uživatel

Povedlo se mu po víc jak desetiletí získat titul, dokonce ho i obhájil, ale poslední sezona? Tu abych tak řekl prokoučoval, fámy a teze o primadonách bych nechal na jindy...ve dvou úspěšných sezonách měl k dispozici Necida, Pudila, Suchýho, Tavarese, tehdy skvěle hrajícího Belaida, Vaniaka, L.Jarolíma...perfektní hráči...pak už to, ale po přestupové stránce šlo rapidně dolů...Hloušek se ještě povedl, ale Ragued? Naumov? Romanovs? Vomáčka? S těmahle máničkama nemá ani Franta Cipro naději na žádnou trofej či postup do evropskýho poháru...ano v poslednim zápase se Spartou hrál Ragued výbornej zápas...ale to bylo poprvý z těch zápasů, které jsem sledoval...KJ odvedl ty dvě zmíněné sezony skvělou práci, ale letošní katastrofální sezona svědčí o tom, že už bylo na čase aby se zpakoval...ale rozhodně zaslouží mimořádnej aplaus

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele