Olomouc nás na Rapid dobře připravila, hodně poučné utkání, řekl trenér Vrba

24.07.2021 22:15 - Aktuality
 
Trenéra Sparty Pavla Vrbu kromě výhry 3:2 nad Olomoucí v úvodním ligovém kole potěšil i fakt, že Sigma jeho tým dobře připravila na středeční domácí odvetu 2. předkola Ligy mistrů s Rapidem Vídeň. Vrba zápas s Hanáky označil za hodně poučný.

Pražané budou proti rakouskému vicemistrovi dohánět ztrátu 1:2 z úvodního úterního duelu ve Vídni. "Olomouc nás na středu dobře připravila. Určitě nám ukázala něco podobného, co tady bude hrát Rapid. Bude hrát ze zajištěné obrany a vyrážet do brejkových situací. Určitě tam byla spousta momentů, které si musíme rozebrat a vysvětlit si," řekl Vrba na on-line tiskové konferenci.

"Olomouc nám ukázala věci, které potřebujeme zlepšit a které ve středu nemůžeme udělat, pokud chceme uspět. Z tohoto pohledu to pro nás bylo hodně poučné utkání," uvedl sedmapadesátiletý bývalý kouč české reprezentace, Plzně, ruské Machačkaly nebo bulharského Ludogorce.

Hosté na Letné vedli od třetí minuty zásluhou Kryštofa Daňka, Pražané srovnali ve 12. minutě po penaltě Davida Moberga Karlssona. V 64. minutě dokonal obrat Ladislav Krejčí mladší a poté si olomoucký kapitán Roman Hubník vstřelil vlastní gól. V závěrečném nastavení snížil střídající Pablo González.

"I Olomouc chtěla hrát fotbal. Kdyby zalezla na vlastní polovinu hřiště, tak by to nebylo tak svižné a zajímavé. Soupeř byl aktivní a dostával se do brejkových situací. Byl to fotbal, který na začátku sezony podle mého názoru snese vysoké měřítko. Hlavně se musíme ponaučit z naší defenzivy, kde jsme udělali několik chyb. Musíme si to vysvětlit, aby se to příští zápasy neopakovalo," konstatoval Vrba.

V základní sestavě nastoupily i jediné dvě letní posily - obránce Casper Höjer a Jakub Pešek. "Zápas odehráli slušně, i když i oni se nějakým způsobem podíleli na defenzivě a na tom, že ne všechno bylo nejlepší. Jsou to hráči, kteří nám můžou pomoct v útočné fázi a v tom, abychom v ní byli ještě silnější než minulou sezonu. Na druhou stranu s těžkými soupeři musíme být někdy trošku chytřejší v defenzivě a nepouštět soupeře do tolika situací, jako jsme to udělali dnes," prohlásil rodák z Přerova.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2274
Komentáře (42 / 0 nových)
bartes
24.07.2021 22:48
#
no Pavle, budete mít co dělat. Rapid jsou sice strašní dřeváci, ale Sparta si s nima v tomto vůbec nezadá.
stas87
24.07.2021 23:35
#
Sledoval som dnes LASK, nie Rapid. Ale ked som videl zostrih Rapid-Hartberg, tak by som aj tak mierne favorizoval Spartu. Hartberg mal ist do desiatich, tam rozhodca po preskumani VARu nepochopitelne nevylucil hostujuceho hraca.

Ofsajd system nic, vzdy sa jeden zabudne vzadu, takze s takto deravou obranou nemaju sancu uhrat nulu vzadu. Sance dnes mali po priamom kope, inak Hartberg neboli schopni dostat pod suvisly tlak. Stastny gol na 0-1 ich zrazil dole, ale zasa ku golu superovi pomohol Ullman tragickym spracovanim pred vlastnym vapnom s loptou na nohe..takze aj ked maju naskok, su schopni dostat o dva goly viac a nepostupit.
Selänne
25.07.2021 10:24
#
Herně máme asi větší kvalitu, ale psychicky jsme strašně slabý. I na Rapidu to šlo krásně poznat. Jakmile nám nejde něco podle plánu nebo se nám v cestě objeví malá překážka, okamžitě se to všechno začne sypat jako domeček z karet.
db18
25.07.2021 12:15
#
Rapid šetřil hráče do odvety, nebo ne?
stas87
25.07.2021 12:26
#
Nie, hralo devät hracov z jedenastich oproti zapasu so Spartou, len Ljubicic mal trest za cervenu kartu a Arase striedal.
Axelrose
25.07.2021 01:40
#
No, vzhledem k tomu, že po zápase na Rapidu, jsme slyšeli (vlastně četli) to samé, tak tedy, kdy přijde ta reakce na to ponaučení od soupeřů?
Doufám, že už v odvetě s Rapidem.
Vsadil jsem si na Kučeru, jako na prvního odvolaného trenéra
děd-vševěd
25.07.2021 07:17
#
Rakouská liga je hodně nízko. A Sparta si s nimi moc neví rady.
To je lepší hrát jen ligu, fakt se na to vyserte. Prachy nejsou všechno, ať není ostuda.
Paolo88
25.07.2021 08:14
#
Tímhle se Slavia řídila při odvetě s Arsenalem? Ty si hezky zaujatý. Myslím, ze většina se do toho bude snažit dat vše aby postoupila. A je jedno jestli jde o Slavií Spartu Banik nebo Vlašim
Thomas7
25.07.2021 09:47
#
Ty jsi pako
Selänne
25.07.2021 10:20
#
Momentálně je Rakouská liga na 10. místě v koeficientech, tedy o 8 míst výš než naše. Nebo už ty koeficienty nepoužívám pro znázornění kvality dané ligy?
děd-vševěd
25.07.2021 11:46
#
Salzburg 64b, pak dlouhi nic, pak Linz 27, Rapid 17 a bída.
U nás Slavia 46,5, pak Plzeň 31b..
A tím tvrdím, že ze Sparty se stal pouze průměrný klub.
Prostě nebýt Salzburgu, tak na 10.miste není. Salzburg je v rakousku jiná dimenze, momentálně jako nyní u nás Slavia.

Selänne
25.07.2021 11:55
#
To ale platí i o naší lize. Tady v posledních 3 letech sbírala body víceméně jenom Slavia.
Jejich špička je momentálně kvalitnější. Minulý rok měl rakouský fotbal 4x zastoupení ve skupinách.

My si tady furt malujeme jakou že nemá naše liga kvalitu, přitom to v posledních dvou letech docela upadlo. Nebýt Slavie, tak je to v Evropě bída.
stas87
25.07.2021 12:22
#
LASK loni vyradil DAC v tretom predkole, v stvrtom dostal Sporting a kedze sa hralo v Portugalsku a na jeden zapas, tak museli von. A vyhrali 4-1, postupili do skupiny EL, kde nepostupili sice, ale nasbierali 10 bodov. A mimochodom..ten isty Sporting ziskal titul v lige po dlhych rokoch.

V sezone 19/20 LASK v tretom predkole CL vyradil Bazilej, dobre nie je to uz tak nabity tim ale svoju kvalitu este stale ma. Vypadli v 4. predkole s Bruggami, v EL postupili z prveho miesta pred Sportingom a PSV, Rosenborg mal jediny bod. Neskor este vyradili AZ, potom s Manchesterom uz dostali nalozeno.

2018/2019 vyradili Lillestrom, v tretom predkole sa Besiktas zachranil golom v 90. minute Negreda ale zasluzil si vypadnut.

2017/2018 boli novacikom, takze ako vidis, par rokov spät hrali druhu ligu a dnes su etablovanym timom v europe s pomerne slusnymi vysledkami.

Wolfsberger hral 2x skupinu EL, v jednom pripade dokazal postupit zo skupiny ale hned vypadol vo vyradovacke, v druhom pripade skoncl v skupine, ale mal tam Gladbach, Basaksehir, AS. A hanbu neurobil, napriklad sokoval vyhrou 4-0 v Nemecku. Na rakuske pomery je to maly klub, urcite nie tim, co by koncil na poharovych miestach kazdu sezonu.

Rapid hral skupinu EL za poslednych desat rokov 6x, takze nejaku kvalitu mat musi, nie? Postupili len raz dalej, ale nahrali body rakuskemu koeficientu a pomohli im k sucasnemu desiatemu miestu.

Austria hrala skupinu EL 3x, ani raz nepostupila a tym to u nich konci. Takze ak cesi maju S+S a Plzen, tak Rakusko ma Salzburg, LASK a Rapid, Wolfsberger je taky Liberec a Austria je ako Jablonec(?) Je to vyrovnane, v poslednych rokoch maju navvrch rakusania, pretoze mali viac timov v skupinach. Takze tvrdit ze je hodne nizko...to je celkom ulet a tvrdenie popierajuce realitu.
děd-vševěd
25.07.2021 13:33
#
Tak všechno je to i otázkou nasazení v predkolech apod... Samozřejmě Salzburg nahrává drtivou většinu bodů...
Austria Vídeň si neporadila doma ani s islandský Breidablikem
stas87
25.07.2021 13:47
#
A Jablonec s Pjunikom Jerevan. MB s albancami ci kym to bolo..kazda krajina ma nejaky tim, co zlyha s outsiderom.

LASK nemal jednoduchych superov ako klub bez koeficientu, aj tak ale vyradil Bazilej ci Sporting. To su dobre vysledky. Rapid uz svoj koeficient mal, preto mal lahsich superov. Pisat ale, ze je rakuska liga hodne nizko je proste picovina, to sa na mna nehnevaj.
Radek Voltr
25.07.2021 13:55
#
ten komik napsal hovadinu a teď neví jak se z toho vykroutit.. známe tyhle případy..
děd-vševěd
25.07.2021 14:20
#
Já jsem nikde nenapsal, že česká liga je top.
To jste si tu udělali diskuzi sami podle sebe. Nicméně ty ji vedeš smyslně, na ostatní nemá cenu ani reagovat.
Moje prvotní myšlenka byla, že pokud se Sparta trápí s Rapidem (a ten ji fskt herně přehrál), tak radši ať do žádné skupiny neleze...
Rapid beru jako průměrný klub, podobně jako rakouskou ligu. Mimo Salzburg, postup z jakékoliv skupiny je spíš zázrak.
stas87
25.07.2021 14:53
#
Ja o ceskej lige tiez nepisal, mozno okrajovo. Ale zarazilo ma, ze tu prezentujes rakusku ligu ako taku, kde je len Salzburg a inak nic. Co posledne 3-4 roky nie je pravda. LASK ma potencial hrat skupinu EL ci EKL kazdy rok a aj z nej postupit, Rapid by ten postup cez predkola mal uhrat tiez a potom zalezi, kto ich doplni. Ale tato trojica to podla mna bude tiahnut aj nadalej, takze ich koeficient klesne, ale nie vyraznym sposobom.

Pre Admiral Bundesligu je skoda, ze spodok tabulky podpisuje vylozene len hracov bez zmluvy, pripadne hracov co maju rok do konca zmluvy a tak ich pusti za male peniaze. Krajina ako taka ma financny potencial, infrastrukturu maju tiez ale nevyprodukuju 4-5 mancaftov, co by pravidelne hrali skupiny. Zasa ale maju len 8 milionov ludi a vysledky slusne, ziadna tragedia. A pre balkancov budu vzdy atraktivna krajina, kde mozu nastartovat karieru a este pekne zarobit. Toto napriklad Cesko neponukne.

Rapid ma potencial byt vyzyvatelom Salzburgu, stadion maju tiez nadherny, su z hlaveho mesta, ale...vysledky vzhladom k potencialu az take nemaju. Sam neviem preco, myslim si ze maju ako klub aj dobre renome. Ale nedari sa im to naplno predat, za mna je to dost skoda.
děd-vševěd
25.07.2021 19:35
#
Však ten LASK skončil teď 4., vyšla jim hlavně sezóna, z části i druhá a rozprodal tým a už nejsou tak silni... Neznám jejich detaily, ale takto se mi to aspoň jeví
Co se týká toho Rapidu, samozřejmě zázemí mají super, jen ta kvalita za mě není, co bývalá. Austria to samé. Občas na jednu sezonu vyletí jiný klub, ale není tam nic dlouhodobého. Takže tímto pár bodů ostatní nasbírali.
Nicméně stěžejní tam je Salzburg, který uhral většinu bodů.
Já se tady do nikoho nemíním pouštět, prostě píšu svůj pohled na věc, rozumím pohledům ostatním...
Takže uvidíme co Rapid vs Sparta, když je na takovým levelu. Přece jen Česká liga je taky průměr. Takže je to v podstatě adekvátní měření sil, což může naznačit, jak na tom Rakouska liga je. Sparta taky není co bývalá, 5 nebo kolik let bez skupiny.
Takže se těším na odvetu a můžeme si shrnout kvalitu rakouské ligy.
Brkoslav
25.07.2021 23:18
#
Podle jednoho zápasu navíc v letním období nemůžeš shrnout nic.
verv
26.07.2021 14:53
#
Skupinu hrála Sparta loni. Ale s tím, jakej tady ukazuješ přehled, mě ani nepřekvapuje, že to nevíš.
Kiwi-21
27.07.2021 14:29
#
Ale mimo přímý postup si je nehrála už pěkných pár let
verv
27.07.2021 14:36
#
Mimo přímý postup to se jako nepočítá nebo co?
Kiwi-21
27.07.2021 14:50
#
Samozřejmě počítá ale bylo to myšleno tak že se delší dobu neprobojovaly z předkol
verv
27.07.2021 17:39
#
A kde je tady řeč o probojovávání se z předkol? Řešila se kvalita lig a účast a úspěšnost týmů v pohárech.
verv
26.07.2021 14:50
#
Rišan
25.07.2021 15:36
#
Nikdo netvrdí že naše liga je bůhvíjaká troubo, asi ale bude lepší než kyperská jež je před námi a není (pokud vůbec) o tolik horší než rakouská o 8 míst nad námi! Že si Sparta, jež Olomouc porazila jen díky penaltě a vlastňáku nezaslouží tolik pozornosti v médiích je věc jiná. Ať svou kvalitu dokáže na hřišti a ne kecy o útoku na titul aj. Nejlíp hned doma proti průměrnému Rapidu.
děd-vševěd
25.07.2021 19:37
#
Však ano, souhlas...mně tady od diskutujících přijde, že naše liga je průměrná liga, Sparta projde přes rapid a Rakouska liga je na vysoké úrovni, jak jsem se tu dočetl... Rozumíš tomu (ne)příměru chytrých a vzdělaných diskutujících?
Radek Voltr
25.07.2021 10:53
#
rakouská liga je hodně vysoko, ty pičko
děd-vševěd
25.07.2021 11:47
#
No určitě hodně tam je jediný Salzburg, ty jsi hlupák
Greny
25.07.2021 18:26
#
V tom případě začněte v těch pohárech už konečně něco hrat... Když jsou v koeficientu před náma a hraje jim to jeden klub
Pablos
25.07.2021 12:03
#
*ty pičko bundesliga
ratusek
25.07.2021 12:16
#
bohužel už ne
Pablos
25.07.2021 12:23
#
jaj, taková škoda
ratusek
25.07.2021 12:24
#
Radek Voltr
25.07.2021 13:50
#
ano, tak jsem to myslel..
RadekVonCZE
25.07.2021 11:12
#
Brkoslav
25.07.2021 18:06
#
V Rakousku by všichni brali za nebetyčnou ostudu, kdyby Rapid vypadnul ze Spartou. Špičku ligy mají lepší než u nás.
děd-vševěd
25.07.2021 19:39
#
Špička ligy je co? Salzburg? Souhlas
Rapid? Nesouhlas, Linz? Nesouhlas. Však i Plzeň by přes ně přešla, a věřím, že Sparta se potrápí, ale postoupí...
Brkoslav
25.07.2021 23:14
#
Snad Sparta postoupí. Můj tip je ale remíza 2:2, potom co Sparta povede v 75. minutě 2:0.
ACSeRw!n
26.07.2021 07:20
#
podnebný
25.07.2021 15:32
#
Sigma byla nepříjemný a houževnatý soupeř a je třeba její výkon pochválit. Brankáře Macíka si měla Sparta pořídit, Nita mu nesahal ani po kolena. Navíc penalta byla hodně přísná a Sparta se mohla dlouho bát o výsledek. Nakonec se jí bojovností podařilo všechny body urvat, takže svojí roli favorita splnila. Tak teď hurá na Rapid a uhrát to 2:0.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.