Musíme se probudit ze snu a žít realitou, řekl Vrba po debaklu

31.07.2019 09:01 - Aktuality
Pavel Vrba (© fcviktoria.cz)
 
Trenér Plzně Pavel Vrba po debaklu 0:4 na hřišti Olympiakosu Pireus uznal, že domácí byli jasně lepší a zaslouženě postoupili do třetího předkola Ligy mistrů. Podle kouče se Viktoria musí probudit ze snu a soustředit se na realitu, kterou je nyní česká nejvyšší soutěž a kvalifikace Evropské ligy.

Plzeň minulý týden v úvodním souboji českého a řeckého vicemistra doma přes několik slibných šancí remizovala 0:0, ale v odvetě s favoritem udržela krok jen v prvním poločase. Po změně stran v Řecku čtyřikrát inkasovala.

"Myslím, že je to úplně jednoduché. Olympiakos byl výrazně lepší než my a zaslouženě postoupil dál. My jsme v tom zápase od začátku tahali za kratší konec," řekl Vrba na tiskové konferenci. "Musíme se probudit ze snu a žít realitou. Ta realita je česká liga a pokud možno postup do Evropské ligy," doplnil pětapadesátiletý trenér, jehož tým už příští čtvrtek na hřišti Antverp rozehraje třetí předkolo EL.

Podle Vrby začali Plzeňští odvetu v Pireu hodně bojácně. "Olympiakos byl hodně nabuzený, hned ze začátku standardní situace, po obrovském tlaku soupeře po první minutě tyčka. Vývoj do 20. minuty byl jednostranný, pak jsme se trochu oklepali a měli tam jednu brejkovou situaci, ale byl z toho jenom roh," konstatoval Vrba.

Olympiakos ve druhé půli dominoval stejně jako na začátku zápasu, převahu navíc vyjádřil gólově. Po třech rozích se trefili Guilherme, vlastní brankou Jakub Brabec a Rubén Semedo, na průběžných 2:0 zvýšil po individuální akci Miguel Ángel Guerrero.

"Pro nás je nejhorší, že ze čtyř gólů dali tři ze standardních situací, na které jsme se připravovali. Během celého utkání jsme v těch osobních soubojích tahali za kratší konec a to byl obrovský rozdíl, s jakým důrazem k tomu přistupovali. I kvalita byla na jejich straně," prohlásil Vrba. "Olympiakos v těch standardních situacích byl úžasný a my v nich byli hrozní," přidal bývalý trenér české reprezentace.

Bouřlivá atmosféra a fanoušci na dvaatřicetitisícovém stadionu Georgiose Karaiskakise na něj udělaly dojem. "Byl jsem šokovaný, ale pozitivně. Byli jsme upozorňováni, jaká je tady horká půda, jak se fanoušci chovají. A musím říct, že domácí fanoušci se chovali skvěle, vytvořili úžasnou atmosférou. Chtěli bychom, aby to tak bylo v Česku," řekl Vrba. "Neumím řecky, takže nevím, jestli na nás křičeli taková nějaká hesla, jak to občas slyšíme v Česku. Spíš myslím, že se věnovali pouze svému mužstvu a povzbuzovali ho," dodal rodák z Přerova.

Připustil, že se atmosféra mohla podepsat na výkonu plzeňských fotbalistů. "Už tady není moc hráčů, kteří absolvovali těch sedm osm let v různých soutěžích. Teď tam možná hrál jeden nebo dva. Takže atmosféra možná některé trošku ovlivnila. Ale opakuji, že atmosféra byla úžasná," uvedl Vrba.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 3918
Komentáře (96 / 0 nových)
Godbless
31.07.2019 09:03
#
Musíme si promluvit Pavle.
DOM_RMD
31.07.2019 10:20
#
Puskas
31.07.2019 12:07
#
při večeři
Dandy28
31.07.2019 09:07
#
Žádný brečení nebo výmluvy a tak to má být.
Mirek na tenisu
01.08.2019 08:35
#
Po takovém klepci? Ale Krkovička přeci jen nezklamal. Na poznámku že nevystřelili na branku opáčil že Řekové v prvním špílu taky ne on je zkrátka nepoučitelný. Má nějaké osobní problémy že je k médiím tak arogantní? Je pravda, že mezi novináři je řada troubů kteří vědí o fotbale kulový, sami ho hráli maximálně za barákem, ale jako skvěle placený profesionál by se měl Vrba umět ovládat.
FC-RUBRIKA
31.07.2019 09:07
#
"Neumím řecky, takže nevím, jestli na nás křičeli taková nějaká hesla, jak to občas slyšíme v Česku. Spíš myslím, že se věnovali pouze svému mužstvu a povzbuzovali ho,"

Fans Olympiakosu vzdy krici hesla na Panathinaikos i kdyz hraji proti jinym tymum.
kilobyte
31.07.2019 10:11
#
Ten Vrba je, ale ubrečenej. Musí si za každou cenu postěžovat, že na pár fanoušků křičí nadávky. Přitom tohle ve fotbale docela normální, pokud se nepřežene hranice. Ale aby skandovali hráči hanlivé pokřiky, to už tak časté není a u funkcionářů je to hodně ojedinělé. Přitom v Plzni je to asi normální. Možná by se Vrba měl spíš zaměřit na to, co dělají oni, než brečet, že jim to ostatní vrací.
Pablos
31.07.2019 10:45
#
četl si to vůbec ten článek ?
kilobyte
31.07.2019 12:17
#
Jo četl a nevím proč má pořád potřebu řešit fanoušky ostatních klubů.
Zephyr
31.07.2019 12:32
#
Asi proto, ze se jej na to ptali...???
kilobyte
31.07.2019 13:03
#
Oni se ho na to ptají skoro po každém zápase?
exot12
31.07.2019 11:22
#
Jediný ufňukánek si ty! Fňuk...
kilobyte
31.07.2019 12:19
#
Proč jsem podle tebe ufňukánek?
LukášS
31.07.2019 12:47
#
Nejspíš budeš blbej spartan a ufnukánek. To co Vrba dokozál tak mu nikdo nesahá ani po kotníky
kilobyte
31.07.2019 13:05
#
Za to ty budeš genius. Vrba toho dokázal hodně, ale že by mu nikdo nesahal ani po kotníky je odvážné tvrzení.
dinss
31.07.2019 14:21
#
Ty jsi dement.
anarchochuligan
31.07.2019 09:09
#
Příště ať si nechají ty kecy před odvetou, že mají šanci Kdyby uznali že nedostat pětikorunu bude v Řecku úspěch, jen samý kecy....
Pony Slaystation
31.07.2019 09:33
#
no vidíš, stejně, jako kdybys napsal na začátek každého svého příspěvku, jsem kretén, brali by tě lidé s rezervou...
Vsadim gule
31.07.2019 09:42
#
Aneb jak někoho poslat do prdele
ttopi
31.07.2019 09:43
#
Myšlení
anarchochuligan
31.07.2019 10:43
#
Ano, jsem kretén jelikož jsem na prohru Plzně vsadil málo jen 5 táců že padne tři a více branek, měl jsem vsadit aspoň 100 táců a pak se ti smát doma z gauče, že chodíš otročit za pár šupů do systému.
Al Capone
31.07.2019 11:21
#
Tvl
Pony Slaystation
31.07.2019 14:12
#
tak to bys mi to teda nandal, čekam na Antverpy za barák
Kocour Klapuška
31.07.2019 14:33
#
T7s
31.07.2019 16:50
#
Y.N.W.A
31.07.2019 10:31
#
ano, jistě, správnej sportovní přístup... "jedeme tam prohrát, na víc nemáme, o postup se nepokusíme, protože mají lepší tým, vlastně vůbec nevíme, proč tu jsme, jsme dřeváci"
anarchochuligan
31.07.2019 10:46
#
To jsem nemyslel co píšeš. Mají ti dřeváci napsal "Pokusíme se o zázrak ale nic neslibujeme, budeme se snažit být důstojným soupeřem a ztížit Řekům postup".
Y.N.W.A
31.07.2019 10:49
#
no a to je snad něco jinýho, než "máme šanci na postup" ...hele, chyba není v hráčích, výjimečně ani v novinářích, který ty jejich rozhovory upravěj... chyba je v tvým vnímání světa, že jsi nabyl domněnky, že postoupěj a teď jsi zhrzenej, že ty nemakčenka ti tu tvou domněnku, na kterou jsi přivykl, prostě rozkopali..."takže jim půjdu na diskuzi zanadávat a ukážu, jak jsem vostrej"
HorajzmAmmann
31.07.2019 12:19
#
anarchochuligan
31.07.2019 12:29
#
Já jsem předpokládal že nepostoupí, jinak bych to nesázel. Ted je na řadě Boule, taky z kola ven, J.ude z Číny taky out v LM, jediný kdo dle mého názoru postoupí budou Jablka z předměstí Liberce.
Y.N.W.A
31.07.2019 13:03
#
Tak to jses borec, vsichni ostatní totiž po těch plzenskych vyjádření chsazeli na Plzen
Mirek na tenisu
01.08.2019 08:38
#
Mistr Sudet TSV Gablonz.
pantondavo
31.07.2019 09:43
#
Jirka3811
31.07.2019 09:51
#
...od začátku jsme tahali za kratší konec ........ za upřímnost
Selänne
31.07.2019 10:00
#
No, hodně štěstí proti Antverpám, tam to taky nebude žádná procházka růžovým sadem. A teď čumím, že za Antverp hraje Mbokani a Refaelov. Aby to fakt neskončilo tak, že poháry bude hrát jenom Slavia.
r.mrazik
31.07.2019 10:18
#
Antverpy uz daji...
Mirek na tenisu
01.08.2019 08:39
#
Antverpy budou favoritem. Každy špíl ale začíná od státu 0:0.
Mirek na tenisu
01.08.2019 08:40
#
...stavu.
Andis
31.07.2019 10:20
#
Tohle neni nahoda to je proste Vrba styl. Velky beton a nic k tomu. Vsak vzpomenme Dinamo 3:0 FCSB 1:4, Plojest 1:4 a vcera pireus. Staci lepsi souper(nekdy ani,to ne) a Plzen tim svym nestylem betonarskym ceka na popravu. Jenom jednou za repre proti Spanelsku to malem Vrbovi vyslo 1:0 na ME
monty25
31.07.2019 10:35
#
S Ploještí trénoval Uhrin ml.
Andis
31.07.2019 10:37
#
Sorry tak to se omlouvam, to je pravda
naheCZ
31.07.2019 11:06
#
Vrba styl úplně no
Shevchenko
31.07.2019 11:39
#
No větší hovno si tady asi nemohl napsat. Jde vidět že tomu buď nerozumíš, nebo to sleduješ jen okrajově.
Hokaido
31.07.2019 13:00
#
only1nekka
31.07.2019 10:27
#
Ja to nechapu, proc jako nehrali jak doma? Aktivne, presing, sebevedome. To musi byt Vrbova chyba, ze jim naordinoval hrat takovou sracku.
eder
31.07.2019 10:29
#
To spíš bylo o tom, že Olympiakos hrál doma úplně jinak. Do Plzně jeli skoro jenom na výlet...
Y.N.W.A
31.07.2019 10:34
#
Vrba ...skvělý pohárový úspěchy v kariéře, v tomto prohlášení upřímost (jasně, jindy je opravdu arogantní krkovička)... a stejně se tu najdou tací, u kterejch je to zase špatně a vytahujou jeho dosavadní jedinou prohru v předkolech LM, bez ohledu na jeho jinak skvělou bilanci.... ale tak co se divím, od toho diskuze jsou, aby si hateři zanadávali a lidi bez života cítili, že nějakej maj (třeba i 4x do týdne s přítelkyní)
Andis
31.07.2019 10:41
#
Y.N.W.A .....skvely poharovy uspechy 4x tydne s pritelkyni. Presto ignorantsky prehlizi to co se nepovedlo a sleduje jen uspech aby citil ze jako clovek bez zivota nejaky ma
Y.N.W.A
31.07.2019 10:47
#
uf... myslíš, že Vrba přehlíží, co se nepovedlo?... myslíš, že proto se stal nejlepším českým trenérem posledního desetiletí?... že s provinční klubem dokázal do ušmudlaný Plzně dotáhnout Barcelonu, Real, AC, Atlético, Bayern, City, Villarreal, AS, Sporting? (ano vím, něco z toho bylo v Edenu) ... ale bohužel, vypadl se Steauou a s Olympiakosem, takže veškerý úspěchy se zapomenou, protože pak je to ingorant, skvělá
pantondavo
31.07.2019 11:13
#
Vrba a Plzeň žádnou lítost nezasloužej
OranžováKarkulka
31.07.2019 10:47
#
this was my sen and now it's realita
doshcz
31.07.2019 11:02
#
no s trochou štěstí budeme mít příští týden 4 zápasy v EL v jeden den.. to bude spousta koeficientových sebevražd
dave30
31.07.2019 11:05
#
Od 1. minuty odvetného zápasu bylo jasné, kdo touží více po postupu (a to se nebavím o kvalitě). Přišlo mi, že domácí přesně věděli, co by je čekalo v případě vyřazení (loni majitel vyházel 2/3 týmu a dohrál sezónu s juniorkou). Naši hráči mají své jisté. A když se nedaří, tak se vyhodí trenér... Z včerejší Plzně obstál sned jedině Kalvach (i můj oblíbenec Hrošovský mě zklamal). Je obdivuhodné, jak se během 2 sezón vypracoval. Ještě nedávno putoval po hostovačkách (NL, ČFL), nyní výrazně nadprůměrný hráč nejvyšší soutěže. Poučení pro trenéry mládeže - nikdy nelam hůl nad hráčem, který není v dorostencích hvězda. Myslím, že v Olomouci nikoho před 5 - 7 lety nenapadlo, jak může Kalvach hrát...
ttopi
31.07.2019 11:19
#
"touží více po postupu..." Tohle jsou hrozný kecy
dave30
31.07.2019 11:27
#
Jj, asi špatně forulované... Ale jak napsat, že od začátku vypadali motivovaněji? Jak je možný takový rozdíl mezi 2 zápasy během týdne? To mám věřit tomu, že domácí hráli před týdnem na půl plynu? Proč takový rozdíl?
ttopi
31.07.2019 11:36
#
Jen se projevilo, že hrát doma a venku je opravdu rozdíl. Proto taky nejsem pro zrušení pravidla o away gólu, protože dát gól venku je prostě objektivně složitější, to jen naokraj.

Možná to zní jako klišé, ale může hrát roli i cestování, ovzduší, aktuální forma a pohoda, prostě všechno. Já jsem přesvědčen o tom, že kdyby Plzeň doma vyhrála třeba 1:0, že by postoupit klidně mohla, ale i tak by musela hrát včera lépe.. Ale včera po gólu na 2:0 už nebylo co řešit, možná proto padly i ty další, ta mysl už tu koncentraci tak neudrží.

Plzni fandím, ale když už to nevyšlo, tak to zklamání přeju alespoň blbovi Krmenčíkovi (asi všichni vědí za co)
Lof
31.07.2019 12:18
#
Tyhle "kdyby". Plzeň mohla včera postoupit i tak, ale normálně se z toho posrali. Už od začátku. Věřil jsem jim na postup, ale jak by řekl Csaplár, bylo to pro mě celoživotní zklamání.
vanGomm
31.07.2019 11:06
#
Na standartky se pečlivě připravovali a to tam při nich mají ještě jako bránící tým 2 hráče v přesile a přesto z nich 3x inkasují Jenže když je soupeř o třídu lepší,tak ten si poradí i proti té přesile.O tom to totiž celé je.Plzeň jde výkonostně dolů a po odchodu Hrošovského to bude ještě horší.Ano na naší ligu to zatím stačí,ale na jak dlouho?
ttopi
31.07.2019 11:25
#
Hlavně je blbý, že teď není moc kde brát. Žádnýho dalšího Horvátha, Daridu ani Hrošovskýho tady nevidím.
Wendigo
31.07.2019 12:14
#
To je v podstate problém celého stredoeurópskeho futbalového trhu, že pre mužstvá majúce také vysoké ambície ako má Plzeň proste momentálne nie sú domáci hráči, dosahujúci patričnú výkonnostnú úroveň. Tí ktorí ju majú uprednostnia pôsobenie v zahraničí ako to urobil Hrošovský. Alternatívou sú cenovo dostupní legionári z Balkánu či Afriky..
Abner
31.07.2019 14:51
#
Ako to ale robia Gréci? Počtom obyvateľov takmer to isté ako ČR. HDP tiež takmer to isté. A v klubovom futbale sú úspešnejší...
vanGomm
31.07.2019 15:47
#
Tady se cpe hodně peněz také do hokeje,tak to možná bude tím
Mirek na tenisu
01.08.2019 08:28
#
V Řecku je stejně populární jako u nás hokej basketbal.
teebee8
31.07.2019 15:54
#
možná to bude movitejšími majiteli řeckých klubů, lákavější destinace pro hráče(moře). Jen zraněný kapitán olympiakosu bere ročně stejně jako je celý rozpočet fotbalové plzně.
vanGomm
31.07.2019 16:27
#
Asi to tak bude,jak pišeš v tom má Řecko velkou výhodu.Na druhou stranu ten hokej toho u nás také hodně spolkne.Možná,že dokonce víc jak fotbal.Bez hokeje a kdyby se ještě fotbalová liga snížila na 12 týmů.Potom bychom se Řecku hodně příblížili.U nách chceme být dobří jak ve fotbale tak i v hokeji,ale takových zemí co na to mají na světě moc není.Doba,kdy kluci od jara do podzima hráli na každě vesnici fotbal a v zimě hokej je pryč.Dnes jsou děti až na vyjímky na sport velmi pohodlné.Kdyby to šlo,tak by je rodiče vozili auty až do třídy. Nedávno mě učitel tělocviku říkal,že na tyči ke stropu z 28 žáků vyšplhají pouze dva!! Když jsem chodil do školy já tak ten počet byl přesně opačný.Jak se říká my honíme dva zajíce a nemáme na to.Ve fotbale toho naše týmy v Evropě moc nesvedou a repre se na MS dostala z posledních 7 pokusů pouze jednou!! No a s hokejem to už jde také pomalu ale jistě s kopce.Zatím se držíme mezi nejlepší osmičkou,ale medaile na které jsme byli zvyklí už nevozíme.Klidně se může stát,že za 5 -10 let vypadnem i z té osmičky.
Wendigo
31.07.2019 17:01
#
Tiež si to tak pamätám. Keď sme na základke mali na programe šplh na tyči, lietali sme hore za pár sekúnd. Keď si učiteľ odbehol a nedíval sa, šplhali sme na tú tyč vysoko nad vyznačenú pásku, až kdesi k stropu telocvične. Vyšplhali sme to všetci, až na dvoch - troch neduživých či vrodene obéznych lemplíkov
Mirek na tenisu
01.08.2019 08:48
#
Hlavně že děcka na školách teď hlavně šmrdlaji florbal. Ten směšný sport nesport s uměhmotnými párátky a balonkem co skoro nikdo nevidí. Florbal protěžuje ČT hlavně Záruba. Kdysi kluci hrávali na každém volném plácku fotbal. Dneska tohle vidět je svátek. To si ksakru přiznejme!
Wendigo
31.07.2019 16:58
#
V Grécku tú latku dlhodobo držia štyri kluby - Olympiakos Pireus, Panathinaikos (ten je však v posledných rokoch v útlme), AEK Atény a PAOK Solún. Ich rozpočet je však podstatne vyšší, než rozpočet českých klubov a o tom to je... Keď už kúpia nejakého legionára, je to osvedčená kvalita, nákupy niekde na úrovni do 5 miliónov Eur pre nich nie sú problém a v tomto sa im nikto z Čiech a tobôž nie zo Slovenska nemôže rovnať. V dlhodobom klubovom rankingu UEFA je však grécka liga aj tak už nejaký piatok až za českou, DAC hral nedávno vyrovnanú partiu s ich pohárovým zástupcom Atromitos FC, takže úplne ružové to nie je ani tam. A to ani nehovorím o dlhodobom úpadku, ktorý majú na repre úrovni a ktorého následkom je neustále prepad v rankingu FIFA (momentálne 54. priečka).
Bakary3
31.07.2019 11:27
#
Tyhle alibistický řeči
Sakra, přeci nešli do toho dvojzápasu s tím, že udělaj jen bod, kdy oni hráli, co jim stačilo, a pak dostanou čtyřku.
Je mi jasný, že jsou trochu jinde, ale Plzeň i šanci měla, jen je doma porazit, promrhala to.
A pak dostanou čtyřku a Vrba alibisticky prohlásí, že je to realita, jak kdyby dostali nasypáno od Barcy.
Lof
31.07.2019 12:19
#
mladej_baller
31.07.2019 11:34
#
berbr ma na evropu kratky prsty tak sou za komedianty rok co rok
Sarrin
31.07.2019 11:35
#
Musíme si promluvit o Pavlu Vrbovi.

PS: Na jeho fotografii je cosi znepokojivého.
Pinturicchio
31.07.2019 11:55
#
Noční můra v Štruncových sadech : Probuzení ze sna
Sidand
31.07.2019 12:05
#
Musime si promluvit!
Pinturicchio
31.07.2019 12:06
#
Jj, sequel k jedničce.
Losinho
31.07.2019 12:01
#
Lol, tohle nebyla Barcelona omg. Doma měli vyhrát a v odvetě bejt aktivnější, šíleně jim to usnadnili.
Lof
31.07.2019 12:25
#
REPLIKATOR
31.07.2019 12:36
#
Liquid
31.07.2019 12:52
#
20DollarsInMyPocket
31.07.2019 13:26
#
shitcool
31.07.2019 14:41
#
RadekVonCZE
31.07.2019 15:52
#
KingMaster13
01.08.2019 11:41
#
lichna.
31.07.2019 12:35
#
Kdyby ses poradil s fantomasem, tak jste mohli postoupit.
cakky
31.07.2019 12:45
#
HA HA HA
Wendigo
31.07.2019 12:47
#
Keby mal fantomas právo hovoriť do súpisky Plzne, tak by na nej neboli dvaja Afričania ale piati...
capaccio
31.07.2019 14:01
#
A na hrote Mayorga
Wendigo
31.07.2019 14:17
#
To by teda bol "hrot"
dantetomas
31.07.2019 15:11
#
to by mal Olympiakos po prdeli
HalaMadrid_Flx
31.07.2019 15:12
#
LukášS
31.07.2019 12:40
#
Každého jenom zajímá, když něco někdo posere, ale nikdo nevidí to co Pavel Vrba nejen s Plzní dokázal. Každý zápas nemusí vyhrát a navíc proti takovému týmu jako je Olympiakos. Vrba toho dokázal tolik, že si zaslouží aspoň nějakou úctu. Ti, co dávají negativní komentáře, jsou jen ubožáci, kteří nikdy nic nedokázali a ani nedokážou.
Bakary3
31.07.2019 12:47
#
O tom to není, myslím, že Vrba všeobecně respekt má.
Kritiku schytává za to, že než aby řekl, že propadli šíleným způsobem, podá to tak, jako že je to realita a dostat od nich čtyřku je normální.
Což je prostě blbost, Plzeň nakonec z toho dvojzápasu vyšla nedůstojně.
verv
31.07.2019 12:50
#
davidgelberstern
31.07.2019 14:48
#
Ale,notak pavlepavloviči,už ste zase v p...
teebee8
01.08.2019 11:23
#
chacha, ještě pár dní a budeme se moc zasmát spartičce
Rišan
03.08.2019 14:13
#
Snad dá Plzeň gól aspoň ve 3. předkole EL
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.