Monty Python’s Football Circus

09.01.2014 09:04 - Fejetony
 
Generální sekretář FIFA Jerome Valcke připustil, že se mistrovství světa v roce 2022, které uspořádá Katar, možná vzhledem k nesnesitelným letním vedrům přesune na zimní termín. Vypadá to na první pohled absurdně, ale fotbaloví funkcionáři mají s podobnými extempore bohaté zkušenosti..

Kdo se vlastně kolem fotbalu pohybuje? V první řadě to jsou hráči, kteří většinou příliš rozumu (čest výjimkám) nepobrali, potom fanoušci, mezi nimiž se dají najít atomoví fyzikové i šimpanzi, kteří se mlátí navzájem různými předměty po hlavě, a potom funkcionáři - to jsou ti, kteří celý tento obrovský byznys řídí, rozhodují o financích, stojí v čelech klubů a mezinárodních organizací. To oni jsou těmi, od nichž by se slušelo očekávat, že budou na často emotivní a nepromyšlené výkřiky druhých stran reagovat rozumnými řešeními a kompromisy. Když proto FIFA udělila pořadatelství Kataru i přesto, že každý, kdo měl na střední škole zeměpis, ví, že Katar je v poušti a v poušti je v létě horko, ťukali si mnozí na čelo, a aktuální Valckeho prohlášení tak vlastně říká: "Zvorali jsme to."

Na papíře to vypadá jako vpravdě primitivní rovnice: Arábie + léto = nefotbalové podmínky. Je to asi stejně složité jako vypočítat, jestli by grónská liga mohla hrát bez zimní přestávky (ve skutečnosti se hraje jenom pár dní v srpnu). Pánové Blatter a Valcke mají v tuto chvíli svázané ruce - buď termín konání šampionátu skutečně přesunou (a budou tak za blbce), nebo ho nechají být s rizikem, že se jim na to fotbalisté vykašlou. Kdyby šlo o krimi film, bude se hrdina rozhodovat, jestli ho mají střelit do levého nebo pravého spánku.

Jenže elementární logika dělá fotbalovým funkcionářům problémy dlouhodobě. Připomeňme si tři slavné průšvihy, ke kterým nikdy nemuselo dojít, pokud by někdo v kanceláři dokázal rychleji myslet než mlátit razítkem.


Zápas, v němž se hrálo na vlastní brány

Geniální myšlenka: Zlatý gól v prodloužení se počítá za dva.
"Nečekaný" zádrhel: Ve fotbale existuje skóre.

Zřejmě nejslavnější ze všech zpackaných zápasů se odehrál v roce 1994 mezi Barbadosem a Grenadou; máslo na hlavě tehdy neměla FIFA, ale Asociace Severní a Střední Ameriky a Karibské oblasti neboli CONCACAF. Jejich myšlenka na obohacení turnaje Shell Caribbean Cup vycházela z logiky, kterou často používají pizzerie, a to že v určitém časovém období dostanete k jedné věci druhou (stejnou) zadarmo.

A tak bylo rozhodnuto: jakmile některý zápas na turnaji dospěje do prodloužení, zlatý gól se počítá za dva. Hráči Barbadosu vstupovali do posledního skupinového utkání s vědomím, že musí Grenadu porazit o dvě branky, chtějí-li postoupit dále, a brzy se ujali potřebného vedení. Jenže potom, sedm minut před koncem, Grenada snížila na 2:1. Za tohoto stavu byl Barbados ze hry venku, ledaže..

Je překvapující, že hráčům trvalo celé čtyři minuty, než přišli na ten nejjednodušší možný trik: když už to nejde na soupeřovu bránu, vždycky to jde na vlastní. Vyrovnání na 2:2 zajišťovalo prodloužení, a v něm už stačilo skórovat pouze jednou a postoupit s výhrou 4:2 v kapse. Jenže grenadští, na rozdíl od konfederačních hlavounů, nebyli idioti a okamžitě poznali, o co vlastně jde.

Zbývající tři minuty tak nabídly něco, co už se zřejmě nikdy až do konce vesmíru nebude opakovat: zatímco se Grenada zoufale pokoušela propasírovat míč za vlastního gólmana, Barbadosu nezbylo nic jiného než bránit soupeřovu branku, takže polovina týmu utvořila rojnici v jednom vápně, polovina ve druhém, zatímco deset Grenaďanů pobíhalo uprostřed a snažilo se mermomocí skórovat do jakékoliv sítě.

Heroický výkon Barbadosu však nakonec slavil úspěch, utkání dospělo za stavu 2:2 do prodloužení a v něm už se kýženou branku na 4:2 vstřelit podařilo. Funkcionáři CONCACAF po závěrečném hvizdu povolali do akce armádu elitních hypnotizérů a za pomoci haitských voodoo černokněžníků začali vyhrožovat komukoliv, kdo by měl tu odvahu pustit tuhle šaškárnu na veřejnost, leč neúspěšně.




Zápas, který vypadal jako parodie v Simpsonových

Geniální myšlenka: Každý zápas na mistrovství světa odstartuje v odlišný čas.
"Nečekaný" zádrhel: Profesionálním fotbalistům jde o vlastní prospěch.

Prvním africkým celkem, který kdy prošel do vyřazovacích bojů na mistrovství světa, byl v roce 1990 s velkou slávou Kamerun; málokdo však ví, že kdyby se hrálo podle pravidel čistého sportovního ducha, předběhlo by jej o osm let dříve Alžírsko. Jenže fotbal byl už v roce 1982 soutěživým byznysem, takže místo postupu v rámci coubertinovských ideálů ušlechtilého sportu zůstali Alžířané na štítu dvou jiných celků, vyčůraných jak díry do sněhu.

Problém byl v tom, že tehdy ještě neexistovalo pravidlo o hraní všech závěrečných skupinových zápasů ve stejný čas - Alžířané tak nastupovali do utkání proti Chile jako první, zatímco Západní Němci s Rakušany hráli svůj vzájemný duel až den poté. Kdyby byli Fenci bývali udrželi vedení 3:0, nebylo by o čem mluvit; Chilané však dokázali snížit na konečných 3:2, a v ten okamžik už bylo jasné, že oba evropské výběry posune do play-off jedině výhra Němců maximálně o dvě branky.

Prvních deset minut se ještě hrálo bez problémů, ale pak se prosadil německý kanonýr Horst Hrubesch.. a to bylo vše. Protože skóre 1:0 zajišťovalo postup oběma soupeřům, nebylo už za čím se hnát; pokud máte při pohledu na Del Bosqueho Španělsko někdy pocit, že vám nudou naskáčou pupínky i na vlasech, u tohoto představení byste pravděpodobně samou frustrací explodovali ještě před poločasem. Sledovat zbývajících 80 minut bylo asi podobně vzrušující jako pozorovat, jak vlhne strop - žádné střely, žádné sprinty, obranné zákroky, pasy, skluzy, nic. Vypadalo to zhruba takhle:



Naštěstí FIFA vytáhla hlavu z pozadí a okamžitě zavedla pravidlo o tom, že závěrečná skupinová klání budou mít totožný výkop. A dobře udělala. Za těchto nových podmínek se totiž nemůže stát, že by si někdo někdy stěžoval na úkladné spiknutí.


Zápas, jehož konec už nikdo neviděl

Geniální myšlenka: Už žádné remízy!
"Nečekaný" zádrhel: Pánbůh chce, aby některá utkání skončila remízou. Evidentně.

Dobře, říkáte si, tohle byly příklady z mezinárodních turnajů, které většinou trvají maximálně pár týdnů a vzhledem k nízkému počtu zápasů je šance, že by k podobným situacím došlo, prakticky minimální. V ligové soutěži by nikdo soudný nic podobného neprosazoval.. nebo ano?

O Argentincích se občas říká, že mají tendenci rychleji jednat než myslet, a tento příklad z roku 1988 to potvrzuje měrou vrchovatou. Tehdy řádil Diego Maradona, takže je možné, že posílal domů na přilepšenou obálky plné všimného ze své drogové sluje (vlastně je to jediné logické vysvětlení tohoto pravidla). Ve zkratce - vedení argentinské nejvyšší soutěže se rozhodlo, že každé remízové utkání vyústí v penaltový rozstřel, za nějž vítězný tým dostane bod navíc. Vlastně je to podobný princip jako v hokeji, což dává smysl vzhledem k tomu, že Argentina založila svůj hokejový tým o 24 let později.

Nový systém fungoval až do chvíle, kdy se proti sobě postavily týmy Argentinos Juniors a Racing Club - zápas skončil 2:2, takže se muselo rozhodovat v rozstřelu. V okamžiku, kdy se u penaltového puntíku kompletně prostřídaly obě jedenáctky, už část diváků zapomněla na svou horkou jižanskou krev a odešla z útrob stadionu v La Paternal s vědomím, že za nudné dřepění na zadku ten extra bod nestojí. Po 44. střele, která konečně ustanovila výhru domácích 20:19, už prý v celé budově zůstali pouze hráči, trenéři a uklízečka.

Argentinci tenhle nesmysl samozřejmě okamžitě zrušili, a možná právě proto přišel s podobným nápadem náš starý známý Sepp Blatter - současný šéf FIFA si v roce 2010 usmyslel, že remízy do fotbalu nepatří, protože podporují defenzivní týmy (fuj!). Pak mu ale nejspíš někdo připomněl toto utkání, takže teď chce penaltové rozstřely pro změnu zrušit úplně.

Bravo!
Autor: Dominik Zezula
Počet zobrazení: 9730
Komentáře (169 / 0 nových)
Posledni Kovboj
09.01.2014 09:10
#
smazaný uživatel
09.01.2014 09:10
#
Neurážejte geniální Monty Pythony.


Jinak výbornej článek
Arbiter
09.01.2014 09:48
#
ba naopak, některé věci jsou jako vystřihnuté z pytonovského představení
Ligter
09.01.2014 10:40
#
Puskas
09.01.2014 11:54
#
jojo, chybí ještě hypnóza cihel, v tomto případě zdi
smazaný uživatel
09.01.2014 18:16
#
JacoBee
09.01.2014 09:14
#
To jsou perly
Děkuju autorovi za článek
shitcool
09.01.2014 10:35
#
smazaný uživatel
09.01.2014 23:25
#
smazaný uživatel
11.01.2014 10:18
#
Zeleznik
09.01.2014 09:15
#
frankiefcb
10.01.2014 20:51
#
jj tež mě to napadlo
stevenlfc
09.01.2014 09:16
#
výborný
smazaný uživatel
09.01.2014 09:18
#
madridcan
09.01.2014 09:24
#
1. Vzdy si rad precitam kritiku na tych hlupakov, ktori maju pod palcom svetovy futbal.
2. Vzdy si rad precitam taketo clanky z dovodu, ze som o niektorych veciach nevedel, tu konkretne o vsetkych Jedina vec, co som zachytil na videu, bol ten vlastny gol co si nahrava obranca s brankarom a ani som netusil, ze to je z takeho komickeho zapasu

Dik za clanok Ono to ten Katar bude este zabava, ale tak cez plne obalky sa videli problemy len velmi velmi tazko
db18
09.01.2014 11:24
#
vetrnik
09.01.2014 09:24
#
remize na tri sezony zrusila i Jugoslavie mezi 1988 a 1991. Vitez penaloveho rozstrelu vyhral jeden bod, porazeny nic, napr. http://en.wikipedia.org/wiki/1988%E2%80%9389_Yugoslav_First_League
12janjde
09.01.2014 18:45
#
Však vím,to píšou i v atlasu světového fotbalu
smazaný uživatel
09.01.2014 09:28
#
velice trefné
smazaný uživatel
09.01.2014 09:29
#
Btw. Co je pravdy na tom, že tuším v Itálii chtěli podpořit útočné snahy týmů tím, že bezbrankové remízy nebudou dávat žádné body nikomu? A týmy to vyřešili jednoduše tak, že si v nastavení nechali dát vzájemně góla, a oba z toho měli bod, než aby neměli vůbec nic?
smazaný uživatel
09.01.2014 09:43
#
podle mě to bylo nějaký Rumunsko nebo Bulharsko, ne?
smazaný uživatel
09.01.2014 09:55
#
Těžko říct. Je to už roky co mi o tom kámoš vyprávěl.
Pinturicchio
09.01.2014 09:48
#
O tom jsem nic nečetl.
smazaný uživatel
09.01.2014 09:57
#
no pořád tam vzniká problém, když se jeden tým dostane do vedení, nemusí být ochoten si nechat vyrovnat, protože přijde o 2 body
kiwwi
09.01.2014 10:35
#
alebo liga neviem kde, kde davaju aj za prehru bod (za remizu 2 a za vyhru 4), pretoze nechcu aby bol niekto smutny a kazdy dostal aspon bod
smazaný uživatel
09.01.2014 10:40
#
to zase ničemu nevadí a nic to neovlivní
kiwwi
09.01.2014 10:43
#
jj, ale aj tak mi to pride vtipne
isokarhu
09.01.2014 11:53
#
na taihiti to tak zaviedli. vcelku vesely a stastny narod
valloire
09.01.2014 15:52
#
To by se hodilo letos Manchesteru ne ?
fenixLFC
09.01.2014 16:10
#
tento rok to tak je v stolnom tenise a je to dost rozdiel nez predtým ked za vyhru boli body 3
discarda
10.01.2014 16:11
#
je to v 4.francouzky
smazaný uživatel
09.01.2014 16:32
#
pak se asi nemohli dohodnout, ktery tym obdrzi prvni gol
12janjde
09.01.2014 18:34
#
U nás v divizi bylo někdy v 1988.roku ,že za remízu 0:0 bylo nula bodů,za ostatní remízu 1,za vítězství o 3 a více 3 body,za nižší vítězství 2 body
Milosheeneczech
09.01.2014 09:29
#
Geniální myšlenka: Zlatý gól v prodloužení se počítá za dva.
"Nečekaný" zádrhel: Ve fotbale existuje skóre.
To musel bejt neuvěřitelnej zápas
Pinturicchio
09.01.2014 09:29
#
Domingo, ty mi to snad děláš schválně.

Monty Python, Terry Gilliam
DerekZoolander
09.01.2014 09:30
#
Dobry clanek si rikam ze ten fotbal by mohl ridit kdodoliv staci aby predtim hral fotbal
oli9
09.01.2014 09:33
#
smazaný uživatel
09.01.2014 09:42
#
Blattera by mali dat pod zamok
inak clanok
smazaný uživatel
09.01.2014 09:43
#
Tak tohle hodně pobavilo
isokarhu
09.01.2014 10:03
#
neviem teraz presne data ani fakt ani datumy ale nedavno to bolo co si tusim svedi s danmi (alebo kto to bol ???) rozdelili remizu a vysachovali tusim portugalsko z hry.
smazaný uživatel
09.01.2014 10:07
#
EURO 2004 a vyšachovali Itálii, uhráli plichtu 2:2
SuperFrankie
09.01.2014 10:33
#
Urugvaj na ms poslední zápas.
domingo
09.01.2014 18:43
#
To je v clanku taky Je tam link na konci prostredni casti.
FCSL
09.01.2014 10:07
#
Ten vlastnák jsem viděl v různých videích, ale nikdy jsem to nepochopil. Domingo
BakyX
09.01.2014 10:09
#
Super článok. Ďalšie šialenstvo bude trestná lavička za žltú.
Swarley
09.01.2014 10:16
#
rezba
09.01.2014 10:19
#
Moc se nesmějme, ty remízy zrušil i FAČR do okresních soutěží od příštího roku
PJ
09.01.2014 23:58
#
Na Plzeňsku se při remíze kopou penalty už druhou sezónu. Nepřijde mi to jako něco špatnýho...
rezba
10.01.2014 06:54
#
co už jen nějaké 'tradice fotbalu'? U nás to mají zavést příští rok a nadšenej zrovna dvakrát nejsem...
PJ
10.01.2014 09:46
#
Já byl taky skeptickej. Ale nevadí mi to, přestože jsme těch rozstřelů víc prohráli než vyhráli Když to hraješ jen na žízeň a pro zábavu, tak myslim, že ještě tohle drama na závěr ničemu neuškodí.
SuperFrankie
09.01.2014 10:25
#
Domingo
smazaný uživatel
09.01.2014 10:35
#
Výbornej článek..pobavil..
SuperFrankie
09.01.2014 10:38
#
Dejte sem někdo to Monthy Python video zápasu mezi Řeckem a Německem.
smazaný uživatel
09.01.2014 10:55
#
smazaný uživatel
10.01.2014 16:35
#
U toho se vždycky jakožto pyšný student filosofie opravdu řežu...
johan14
09.01.2014 10:39
#
Skvelý článok Na ten zápas NSR vs Rakúsko si pamätám, to bolo svinstvo 1, triedy.
Puskas
09.01.2014 11:55
#
Hrubesh?
Nr.Nobody
09.01.2014 10:42
#
konecne se mi neco od dominga libi
Usty
09.01.2014 10:42
#
Jacx
09.01.2014 10:44
#
paráda, bylo by zajímavé vidět pár zápasu grónské ligy
smazaný uživatel
09.01.2014 10:45
#
Díky za počteníčko
The Krupy
09.01.2014 11:15
#
db18
09.01.2014 11:24
#
smazaný uživatel
09.01.2014 11:26
#
"Sledovat zbývajících 80 minut bylo asi podobně vzrušující jako pozorovat, jak vlhne strop "
dík, supr článek
eL
09.01.2014 11:28
#
smazaný uživatel
09.01.2014 12:19
#
Nasmial som sa o tom prvom som vedel ale druhy + video
papos182
09.01.2014 12:30
#
O te situaci s Alzirskem, Rakouskem a Nemeckem je to nejak krkolome napsane, ze nejde moc poznat, jaka ta situace v te jejich skupine konkretne byla.
Puskas
09.01.2014 12:33
#
Němci potřebovali vyhrát o gól, Rakušákům stačila porážka o gól, pokud si dobře pamatuji
papos182
09.01.2014 13:05
#
Zjistil jsem si, jak to bylo, a v clanku je to proste nepresne napsane.

"...oba evropské výběry (které do té doby nasbíraly shodně po čtyřech bodech)..." Nenasbiraly shodne po 4 bodech, Rakousko melo o 2 body vic. + Za vyhru byly tehdy jen 2 body.

"...posune do play-off jedině výhra Němců maximálně o dvě branky..." To taky neni pravda. Mohla je posunou i vyhra o tri branky, pokud byl vysledek 5:2, 6:3 a vyssi.

Ale to neni kritika, to jsou jen drobnosti, ktere mne tam nesedely a nechapal jsem je.
domingo
09.01.2014 15:05
#
Hm, fakt i o tri branky pri skore 5:2 a vic? Vsechny zdroje rikaji shodne "maximalne o dva goly", priznam se, ze sam jsem to nepocital.. S tema bodama mas samozrejme pravdu, opraveno
valloire
09.01.2014 15:50
#
Před zápasem bylo pořadí Rakousko 3-0 4b, Alžírsko 5-5 4b, NSR 5-3 2b. Je fakt,že v novinách se všude uvádělo jako postupový výsledek pro oba výhra NSR o 2 góly. Ale i vyšší porážka o 3 typu 2-5,3-6 zajišťovala Rakušanům postup. O čemž se teda,pokud si pamatuju,nemluvilo. Citace ze slovenské knížky o MS 1982 : "NSR musela bezpodmínečně vyhrát,Rakušanům stačila na postup i remíza anebo těsná prohra - nejvíc však o dva góly,protože při třígólové porážce by bylo druhým postupujícím Alžírsko." Ti novináři...
domingo
09.01.2014 15:55
#
Jo, takhle to sedi. S vyhrou 6:3 asi nikdo nepocital, no.
papos182
09.01.2014 17:57
#
asante
09.01.2014 12:50
#
To s tím Barbadosem a Grenadou jsem taky moc nechápal, tak jsem si to našel na wikipedii. Vše bylo normální do 83. minuty (do té doby 2:0), kdy dostal Barbados gól, takže skóre bylo 2:1. Jenže musel vyhrát o dva góly. Hráči se snažili úplně normálně ještě jeden gól přidat a když jim to nešlo a čas ubýval, vsadili na jistotu a v 87. minutě si prostě obránce došel k vlastní brance a dal si vlastní gól (2:2). Pak nastal chaos, protože Grenada si hned uvědomila, že musí dát gól, je jedno do které branky. Hlavně, aby nebylo prodloužení, kde hrozil ten "dvojgól".
raduinho
09.01.2014 12:43
#
smazaný uživatel
09.01.2014 13:00
#
Problém je, že MS v zimě není žádný problém...
Dawon
09.01.2014 13:16
#
Neni no, co na tom, ze se nektere predni evropske ligy hrajou bez prestavky celou zimu, na ligovy fotbal sere pes Udela se to holt jak MS v hokeji, pojedou jen ti, kteri maji volno
smazaný uživatel
09.01.2014 13:18
#
Ale tohle je MS. Ne Mistrovství několika evropských soutěží.
Puskas
09.01.2014 13:21
#
a kluby jsou zaměstnavatelé.. to už jsme řešili. Nejlépe bude těch pár let počkat a uvidíme.
smazaný uživatel
09.01.2014 13:31
#
A Brazilské kluby nejsou zaměstnavatelé?
Puskas
09.01.2014 13:34
#
víš dobře, o čem mluvím
smazaný uživatel
09.01.2014 13:39
#
Vzhledem k tomu, že většina světových soutěží kvůli MS mění svoje plány, nevidím jediný důvod, proč by to pár vyvolených mělo ignorovat.
Dawon
09.01.2014 13:47
#
Treba protoze je zkratka nejaky zavedeny system, kdy se hrajou tyto turnaje lete? A jen protoze je ve vedeni FIFA banda kratkozrakych dementu se nebudou omezovat ligy, kde se toci obrovske penize, vsecko je nasmlouvane a ma nejake zabehnute poradky. Nehlede na to, ze tech tvych "par" vyvolenych zasobuje drtivou vetsinu hracu, kteri na MS budou hrat.
smazaný uživatel
09.01.2014 13:59
#
Protože "já" to tak chci. Žádný jiný argument jsem ani nečekal.
Dawon
09.01.2014 14:07
#
"Já" nebo Celá fotbalová Evropa? Naopak mám pocit, že jediný kdo tady argumentuje pomocí "já" si ty a vedení FIFA. "My jsme to posrali, takze vy se ted budete prizpusobovat a menit vsechno, co bezne funguje, jenom protoze my jsme rekli a tak to tak bude". Ano, mas pravdu, ja mam pochybne argumenty Bylo by hezke MS bez hracu z predních evropských fotbalových lig, které se v zime hrajou s minimalnima pauzama a nebo uplne bez prestavky, vid? Bez hracu z tech tvych "par vyvolenych", jako napriklad Anglie, Italie, Spanelska...to je asi zanedbatelna porce hracu, kteri se na MS pravdepodobne objevi.
smazaný uživatel
09.01.2014 14:26
#
Jak posrali. Není snad Katar členem FIFA? Proč by neměl mít právo pořádat MS? Máme rok 2014 a MS v Kataru je v roce 2022. Program s dvouměsíční pauzou uprostřed sezóny, která bude za osm let udělám bez problému. Například Jihoameričané to zvládnou každé 4 roky.
Dawon
09.01.2014 15:17
#
Kazdy clen FIFA ma mozna pravo uchazet se o poradani MS, ale ne v kazdem clenskem statu jsou na to podminky. At uz financni, nebo prave podnebni. A tady prave prichazi do hry FIFA a jejich pochybny vyber. Vybrali by snad pro MS cesko? Ne, protoze na to nejsou stadiony a penize. A to, ze na to v Kataru neni pocasi povazuju za zhruba stejne vazny nedostatek...Navic tady vubec neni rec o tom, ze neni mozne program prekopat, tak aby se to zvladlo. Mozne je samozrejme vsechno. Otazka zni proc? Kdyz Katar vybrali, tak se o zadnem zimnim terminu nemluvilo, to az pozdeji si uvedomili, ze asi udelali tak trosku kokotinu a zacali panikarit a vymyslet nesmysly. Kdyz uz ted treneri nadavaji celkem pravidelne na ubohe dvoutydenni repre pauzy behem sezony a na to, jak se jim hraci vraci unaveni nebo zraneni, tak to jsem moc zvedavy, jak prijmou takove rozpuleni sezony kvuli MS Obzvlaste kdyz bude mit nejaky tym formu a najeto na titul, coz samozrejme muze behem te pauzy naprosto vyletet oknem.
Dawon
09.01.2014 15:20
#
Je to pro me podobna kokotina, jako kdyby se nejaka takova jizanska zeme hlasila o poradani zimni olympiady. Pravo na to mozna maji, ale to nic nemeni na tom, ze je to nesmysl
12janjde
10.01.2014 21:40
#
Proč?MS se prostě hraje tam,kde si to odhlasujou,to je jediné pravidlo.Proč by muselo být MS pořád jen ve velkých zemích?
marty9637
09.01.2014 16:45
#
discarda
10.01.2014 17:44
#
smazaný uživatel
09.01.2014 13:40
#
Navíc neexistuje jediný důvod pro to, aby se nemohla třeba Premier League hrát 10. července, když se desátého července může hrát finále MS.
celeb
09.01.2014 15:40
#
nejak zabudas, ze v PL moc anglicanov nehra a nemci so spanielmi by chybat mohli.
Dawon
09.01.2014 13:28
#
Pockat...coze?
papos182
09.01.2014 13:23
#
Nebo to muze byt jako u ACN. Proste se ti hraci omluvi kvuli repre povinnostem a PL tymy s mene reprezentanty to vychytaji
valloire
09.01.2014 14:48
#
smazaný uživatel
09.01.2014 14:52
#
olympiáda bude v červnu v Austrálii a je to
domingo
09.01.2014 15:06
#
Ja taky myslim, ze technicky je to proveditelny v pohode
fenixLFC
09.01.2014 16:16
#
napríklad anglicko ma v zime najhustejsi program a je to najocakavanejsia cast roka. Ok, u vacsiny iných lig z predných krajin je zimna prestavka ale tu nie. to kvôli stupidnemu napadu FIFA sa bude menit cely harmonogram? alebo prejst ako rusko na styl jar-jesen? tych zapasov by proste bolo strasne nahusto do konca sezony
valloire
09.01.2014 16:31
#
Což je blbost. Uvědom si,že ty zápasy,co se neodehrajou okolo Vánoc v zimě,se odehrajou v hezkým počasí v květnu a půlce června.
fenixLFC
09.01.2014 20:57
#
ja som rozmyslal nad tym, ze v podstate sa ta vycerpanost z leta rpesunie na zimu a tu pauzu maju tak ci tak. ale co mi napadlo je, ze mas polku sezony, potom MS a potom to vsetko dohravat- to budes mat tak 2-3 zapasy za tyzden boh vie dokedy. potom pauza a znova na to nabehnut, prirpava a tak. to mi pride tazsie nez od januara/februara mat ten zapas 1-2 krat za tyzden, priestoru na regeneraciu je tam viac a potom mozu ist na MS.
valloire
09.01.2014 21:38
#
Máš pravdu v tom,že jestli půjdou z lig rovnou na MS,tak to dobrý nebude. Zase na druhou stranu se ten kalendář určitě přizpůsobí a ta pauza před MS nemusí bejt až taková jako na konci sezony,kdy toho mají všichni už plný zuby a ten čas na regeneraci potřebujou delší.
smazaný uživatel
10.01.2014 19:26
#
a v čem? Třeba Petr Čech jednou řekl, že ho ty dlouhé soustředení před MS štvou, takže pro hráče by systém týden-10 dní volno, pak týden-10 dní soustředění a poté MS byl lepší než současné dlouhé soustředění, které hráče po mentální stránce velmi vyčerpává. Jako by nestačilo, že mají nestandartní režim po celé MS, tak se to musí natáhnout o další 3 nesmyslné týdny.
smazaný uživatel
10.01.2014 17:00
#
V Rusku se hraje normálně od podzimu do jara.
https://en.wikipedia.org/wiki/2013%E2%80%9314_Russian_Premier_League
Na jaře se začínalo možná kdysi za SSSR.
joshua
09.01.2014 16:44
#
Já tam vidim problém v odlivu sponzorů a diváků ze zimních sportů, protože všechen televizní program bude vyplňovat fotbalový mistrovství. Už takhle se shání každej menší sponzor a teď do toho přijde největší turnaj nejpopulárnějšího sportu na světě. Takže je potřeba, aby se to nekrylo s nějakou větší zimní akcí.
rufus
09.01.2014 19:20
#
Negativní dopad pro zimní sporty je snad jediný negativum pro konání MS ve fotbale v zimě. Ale pokud by bylo MS na přelomu let 2021/22 a v únoru hned zimní OH, neměl by to být pro zimní sporty velký problém, protože i u nich by byla v tom roce velká akce, která by pozornost přilákala zpět.
cetto
10.01.2014 18:21
#
Taky si nemyslím, že by to byl problém. 99% klubů to vůbec nepostihne a zbytek tam pošle jednoho, dva hráče, max 3 a to třeba v případě City, Bayernu nebo Barcy (beru na dnešní poměry). Což není až takový problém, i bez těch hráčů si to budou doma dávat s prstem v zadku a i kdyby ne, tak to přispěje k atraktivitě a ligy budou vyrovnanější - ideál. Tak nevím, co se řeší.
db18
10.01.2014 18:57
#
2-3? Bayern má pravidelně 10-15 hráčů na velkém turnaji
cetto
10.01.2014 19:17
#
Očekávám, že do roku 2022 se ty síly víc rozloží. Už dneska je ten trend, že kromě ropařů ty kluby nemají peníze na velké hráče a ti nejlepší tak zůstávají ve svých klubech, což dává šanci vzniku klubů jako Neapol, Atlético nebo Tottenham. Ještě tak 10 let zpátky by byli jejich nejlepší hráči během jednoho roku rozprodáni
Infi
09.01.2014 13:03
#
Emqick
09.01.2014 13:25
#
OT: Studuje tu někdo na Masárně, konkrétně FSS?
vlastik
09.01.2014 15:32
#
co potřebuješ?
ronaldik
09.01.2014 17:53
#
Jo, a stydím se za to
Biozdenda
09.01.2014 13:49
#
Moc pěkný článek! Díky za něj.
Na téma MP a fotbalu ještě můj oblíbený rozhovor s Jimmym Buzzardem: http://www.youtube.com/watch?v=sw8ZL_gcTSM
Biozdenda
09.01.2014 13:54
#
No a ještě cca 3:50 je rozhovor s hráčem, který dal všech šest gólů v zápase, kdy Arsenal vyhrál 1:0 nad tureckým místrem FC Botty hehe
http://www.youtube.com/watch?v=Z8YjENWhtOU
valloire
09.01.2014 14:30
#
Hezkej článek. O tom Barbadosu nevím,jinak přesně od toho MS 82 nesnáším Němce. Ten zápas jsem dokoukal... Jinak pro autora...To nebyl první průšvih s nestejnými hracími časy na MS. Ten 82 byl ještě větší průšvih v kontextu s tím,co se událo na předchozím MS. V roce 1978 potřebovala Argentina porazit Peru o 3 góly,aby postoupila do finále přes Brazílii. Před šampionátem si Argentinci vymohli,aby jejich zápasy začínali vždy večer jako poslední. Teď se jim to náramně hodilo a Peru rozstříleli 6-0. Tenkrát to byl prvotřídní skandál a je s podivem,že na dalším MS nedošlo k sjednocení výkopu zápasů v poslední hrací den.
domingo
09.01.2014 15:08
#
Joo, to 6:0 si taky pamatuju..

A jeste na nejakych hrach JV Asie se 2 tymy (ale uz nevim jaky) predhanely, kdo si da vlastnaka, aby nemusel v play-off na favorizovany Vietnam
valloire
09.01.2014 15:59
#
Právě je neskutečný,že i na dalším MS ty časy v posledním kole nebyly sjednocený a doplatilo na to sympatický Alžírsko,který tehdy hrálo krásnej ofenzivní fotbal. Jenže mělo ve skupině tyhle dva vychcaný říšský celky. Ale taky si za to můžou tak trochu sami,jenže to nedokázali zatáhnout za stavu 3-0 proti Chile. Pak bych chtěl ten fotbal mezi Němcema a Rakušákama vidět...
smazaný uživatel
09.01.2014 14:33
#
To s tou Granadou a Barbadosom už som niekoľkokrát čítal a vždy som zabudol, ako to vlastne je, keď to chcem niekomu prerozprávať. Každopádne, ten zápas musel byť skvelý.
Darren Fletcher
10.01.2014 08:52
#
ja tak isto, sam som to na jeden web aj pisal, poznam to odpredu odzadu a aj tak si ten pribeh presne nikdy nezapamatam
BioLoar
09.01.2014 14:35
#
fantomas
09.01.2014 16:33
#
A kde kdo našel "urážku" MP, to fakt nepobírám. Naopak je to svym způsobem pěkná pocta.
fantomas
09.01.2014 16:46
#
Jo, on to byl Polar Beer, tak to jo.
Doni77
09.01.2014 16:38
#
El Campeon
09.01.2014 16:49
#
Sepp je klasik
smazaný uživatel
09.01.2014 18:15
#
Neplatí něco podobného jako platilo v Argentině i v Plzeňském kraji? Tam tuším v krajských soutěžích také v případě, že zápas po 90 minutách skončí nerozhodně následuje penaltový rozstřel, jehož vítězi je připsán bod navíc.
12janjde
09.01.2014 18:46
#
U nás se hraje na penalty v OP přípravek
smazaný uživatel
09.01.2014 19:07
#
U nás kde?
12janjde
09.01.2014 19:39
#
KM
smazaný uživatel
09.01.2014 19:53
#
Nešlo prostě napsat Kroměříž, abych to nemusel hledat, že? Jo, teď se na to dívám. Zároveň jsem se mrkl i na tu Plzeň, kde to funguje i v okresech a na všech úrovních. Jen doufám, že se to nebude přenášet dál, rád bych zachoval současný systém s remízami.
12janjde
09.01.2014 20:04
#
Ale moc se na ten přípravkový fotbal dívat nedá,kvůli tomu,že to hrajou na malé hřiště,že dají branky na autové čáry,takže je to strašně přehuštěné a nepřehledné,ta hra
smazaný uživatel
09.01.2014 20:25
#
Tak přípravkovký fotbal se pro diváky přece nehraje. Spíš jde o to, aby ti kluci rozvíjeli své schopnosti na malém hřišti a nehráli na velkém, kde jim stačí být vyvinutější, utéct a umět kopnout do míče.
PJ
10.01.2014 00:04
#
Platí, a nevidim na tom nic špatnýho.
GORANGA
10.01.2014 23:49
#
V Královehradeckým kraji se taky hraje na penalty,ale jen okres,III třída a IV třída. V žákách nevím, tam ale v drtivé většině zápasů vítězí jeden tým a remíza je skoro zázrak
12janjde
09.01.2014 18:31
#
Však to nejlepší na fotbalu,dramatický penaltový rozstřel,proto nejraději chodím na poháry-celostátní,krajské a okresní
papos182
09.01.2014 19:46
#
Co si myslite o napadu, ze by za jakoukoli remizu bylo 0 bodu?
domingo
09.01.2014 19:47
#
Jakekoliv cachrovani s body je naprosto zbytecne imo, soucasny tribodovy system je idealni.
12janjde
09.01.2014 20:02
#
Nejlepší to bylo,jak to bylo dříve v Severním Irsku,-prohra doma i venku-0 bodů,remíza doma-1,venku-2,výhra doma-3,venku-4body
Atlético de Madrid
09.01.2014 21:22
#
Velice zajímavej systém mají i v Argentině, tam přece sestoupilo RIver Plate, když skončilo ve středu tabulky jen na základě výsledků z posledních několik sezon Dál jsem si ještě vzpomněl na doby, kdy nebyl penaltový rozstřel a semifinále ME 1968 se rozhodlo hodem mincí.
smazaný uživatel
09.01.2014 21:28
#
Teď se na to dívám a říkám si, proč se to semifinále jednoduše nemohlo opakovat. Asi je tlačil čas nebo co.
Atlético de Madrid
09.01.2014 21:34
#
Podle mě to takhle tehdy stálo v pravidlech. Tuším, že v nějakých soutěžích (teď nevím kterých a nemám čas to hledat) tohle pravidlo platí pořád, pokud mají týmy v lize/ve skupině úplně stejná všechna ostatní kritéria.
smazaný uživatel
09.01.2014 21:40
#
Jasně, teď máš asi na mysli okamžik, kdy jsou splněna všechna předchozí kritéria a následuje los, nikoliv hod mincí, byť je to v podstatě to samé (tím se vyhýbají tomu, že mince má jen dvě strany a těch týmů, co jsou nastejno s kritérii může být daleko víc). Na druhou stranu, Itálie tedy postoupila do finále, kde zase remizovala a toto utkání se opakovalo.
Atlético de Madrid
09.01.2014 21:43
#
To bysme museli najít tehdejší znění pravidel Troufnu si tipnout, že pokud by pravidla připouštěla opakování, tak by se opakovalo, protože rozhodnutí tímhle způsobem je až příliš poškozující pro "poražený" tým..
Atlético de Madrid
09.01.2014 22:17
#
Super, díky za link Takže to bylo v pravidlech...
valloire
09.01.2014 21:42
#
V pravidlech to bylo dlouho. Třeba na MS 82 ve druhý fázi,když hráli 4 skupiny po třech,tak v případě rovnosti bodů a skóre rozhodovala mince.
smazaný uživatel
09.01.2014 22:05
#
Tak tady asi dochází na to, že byli tlačeni časem a nestihl by se zrealizovat regulérní dodatečný zápas(y).
valloire
09.01.2014 21:44
#
A Dukla takhle kdysi postoupila v poháru přes Górnik Zabrze myslím.
pawek
09.01.2014 21:22
#
vyborný článok....
ally
09.01.2014 22:53
#
Blondinka si v Mnichove kupuje baterky do vibratora.
-Prosim si par bateriek.
-Wie bitte?
-Ale sak nabite ty debil !
domingo
09.01.2014 23:12
#
hue hue
fantomas
10.01.2014 00:40
#
Pinturicchio
10.01.2014 08:52
#
Ten vtip je fůsatější než Pirlo, ale pořád dobrý.
Kenneth
10.01.2014 09:10
#
Ty vole tohle kolovalo tak pred 10 lety. Ty jsi proste jina liga.
smazaný uživatel
10.01.2014 17:07
#
škótska, no.
12janjde
10.01.2014 21:43
#
Já to čtu poprvé až teď
Kenneth
10.01.2014 09:11
#
A neni to nahodou s Cigana v Rakousku? Aspon tak to znam ja.
madridcan
10.01.2014 12:58
#
db18
10.01.2014 11:16
#
...až na to, že v Mnichově by to místo "wie bitte" znělo nějak jako "Wōs sogsd?"
Arne
10.01.2014 13:26
#
fenixLFC
10.01.2014 14:28
#
Zeus
10.01.2014 14:40
#
cetto
10.01.2014 18:18
#
A vysvětlení prosíím??
Bayernista18
10.01.2014 05:27
#
smazaný uživatel
10.01.2014 08:04
#
dlouho sem se tady tak nezasmál. skvěle autor
smazaný uživatel
10.01.2014 13:11
#
kvasha16
10.01.2014 21:16
#
Le God
11.01.2014 10:32
#
Blatter, aby ťa zožral pytón v tej Brazílii.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
Anketa
Souhlasíte s přesunutím MS 2022 na zimní termín?
Ano (132 / 26%)
Ne (217 / 43%)
Nevím (42 / 8%)
Ať se hraje jeden zápas každých čtrnáct dní po celý rok (119 / 23%)
Anketa byla ukončena!