Přidej na Netvibes
EuroFotbal on Facebook

Mistrovství světa 2014 - shrnutí skupin (2/2)

28.06.2014 11:08 - Názory a komentáře
 
Obsahuje i podcast. Žádná evropská ani asijská selanka se v Brazílii nekoná, naopak africké či středoamerické celky zažívají skvělý, ne-li historický šampionát. Každá skupinová fáze každého mistrovství světa má zkrátka své vítěze a poražené, jejichž podrobný seznam nabízí právě tento dvoudílný speciál EuroFotbalu...

S dějištěm největšího fotbalového svátku planety se předčasně rozloučili všichni tři nejlépe placení trenéři (Capello, Hodgson, Prandelli), ale i statisticky nejkreativnější hráč, Miralem Pjanić s 12 vytvořenými příležitostmi na kontě. Pokračovat naopak přirozeně může fotbalista s nejlépe seřízenou muškou (Müller), potažmo údajně jediná dvě opravdová překvapení turnaje z Alžírska a Kostariky.

Objektivní řeč statistik ovšem samozřejmě není jediným způsobem, jak se lze za děním ve skupinách 20. mistrovství světa v Brazílii ohlédnout. Jednu z poněkud subjektivnějších alternativ vám nyní nabízí také EuroFotbal, který nejvýznamnější události uplynulých dnů shrnuje pomocí pěti kategorií a hvězdných jedenáctek všech osmi skupin. Po první části nyní přicházejí na řadu skupiny E až H. Příjemnou zábavu!


SKUPINA E

Klíčový okamžik: Ekvádorská koncovka
Byl to tak trochu souboj hluchého se slepým; klasický remízový zápas mezi dvěma adepty na druhou postupovou příčku úvodem. Ekvádorci se Švýcary zkrátka měli o svých šancích rozhodnout až v utkáních se zbylými mužstvy, Davidem a Goliášem. Jenže tak se nakonec nestalo, respektive stát ani nemohlo: ve třetí minutě nastavení totiž Behrami šikovně odzbrojil (nejen) do té doby nejlepšího Ekvádorce Ennera Valenciu a založil brejk, na jehož konci žolík Haris Seferović vystřelil Helvétům klíčové tři body. Švýcaři si pak v klidu mohli dovolit potupnou pětku od Francie, zatímco samotným Ekvádorcům nebyla platná ani remíza s týmž sokem...

Největší překvapení: Tichý génius Didier Deschamps
Že bývalý trenér Marseille či Juventusu skutečně umí, o tom asi pochyboval málokdo; způsob, jak během pár mesíců přetvořil "věčného černého koně" z Francie v jednoho z největších kandidátů na medaile, však přesto zasluhuje hluboké uznání. Deschamps vymyslel systém 4-3-3 s pulzující, fyzicky skvěle vybavenou zálohou, na pravé křídlo postavil malého génia Mathieua Valbuenu, probudil Karima Benzemu na hrotu.. a Francie vyhrávala. S Hondurasem i se Švýcarskem o tři branky, v závěrečném duelu s Ekvádorem s jistotou postupu v kapse to sice byla pouze remíza, ale to už se hrálo v experimentální sestavě. Deschamps neplýtvá velkohubými řečmi, o to hlasitěji však za něj mluví výkony a výsledky jeho mužstva, které prošlo skupinou E jako nůž máslem.

Největší zklamání: Opilá švýcarská legie zpod Apenin
Už výše byla řeč o tom, že vyslanec italské Neapole Valon Behrami prakticky stál u zrodu švýcarského postupu; hned na samém startu šampionátu. Faktem nicméně zůstává, že zároveň jak on, tak jeho věhlasní kolegové ze Serie A Gökhan Inler a Stephan Lichtsteiner, napříč všemi třemi duely zaostali daleko za očekáváními. Inlerova distribuce byla celá jakási vadná, Behrami proti Francii vymyslel patrně nejtragičtější fatál celého mistrovství (a obecně podal mimořádně slabý výkon) a konečně pravý bek mistrovského Juventusu jednak nebyl vidět vepředu, jednak... ehm, nebyl vidět ani vzadu. Pokud tedy má Hitzfeld vyzrát na favorizované Argentince, nebude k tomu potřebovat jenom svůj mistrný taktický rámec, ale právě také - ne-li hlavně - vysoký herní standard všech jmenovaných opor.

Hrdina: Blaise Matuidi (Francie)
Mohl zde být Valbuena, jehož (vele)důležitost pro francouzský nároďák se při jeho absenci nádherně promítla do matného výkonu proti Ekvádoru. Mohl zde být také kanonýr Benzema, který si jen malinko pošramotil vizitku svou spalovnou rovněž ze závěrečného skupinového duelu. My jsme ale nakonec vsadili na stoprocentní jistotu: nezpochybnitelné srdce nezničitelné francouzské zálohy, neúnavného box-to-box záložníka s oblíbeným levým rožkem soupeřova vápna, zkrátka na Blaise Matuidiho. Tento Pařížan, který letos odehrál už 64 soutěžních utkání (loni jich bylo celkem 62), v Brazílii ze všech Francouzů pokryl nejvíc prostoru (30 kilometrů na ploše 247 minut), a nevypustil ani nic neřešící měření sil s Ekvádorem. "Neustále by běhal. Ani s námi nechtěl letět letadlem," poznamenal na Matuidiho adresu žertovně Deschamps. A potom berte vážně ony nekonečné vzlyky nad složitými klimatickými podmínkami...

Zoufalec: Luis Fernando Suárez (Honduras)
Od Hondurasu se asi nic moc neočekávalo (možná tak vstřelený gól, což se nakonec i povedlo), přesto však jeho kouč Suárez zaslouží imaginární pohlavek - ne proto, že s jasně nejslabším týmem nevydoloval žádné body, ale proto, že se projevil jako naprostý taktický diletant, který hráče v šatně nejspíš krmí syrovým masem. U outsiderů tohoto formátu se tak nějak očekává, že budou zuřivě bránit a útočné snahy buď kompletně vzdají, nebo je podvolí nějaké brejkové strategii; Honduras však hrál v defenzivě špatně, po získání míče se hnal dopředu, což však jeho hráči evidentně neumí, a vzniklé ztráty se pak následně eliminovaly množstvím občas opravdu dost ostrých faulů. Tohle nebyla sympatická bojovnost, typická pro týmy postrádající kvalitu; tohle byla prostě prasárna.

All stars (4-1-4-1): Alexander Domínguez - Juan Carlos Paredes, Jorge Guagua (všichni Ekvádor), Raphaël Varane, Patrice Evra - Blaise Matuidi (všichni Francie) - Xherdan Shaqiri, Admir Mehmedi (oba Švýcarsko), Mathieu Valbuena, Karim Benzema (oba Francie) - Enner Valencia (Ekvádor). Trenér Didier Deschamps (Francie).

SKUPINA F

Klíčový okamžik: Nigerijský plán B (a jedna rozhodcovská hrubka)
Nigérie vstupovala na turnaj v dominantním rozestavení 4-3-3, kde měl pozici opomenutého ofenzivního záložníka Sundaye Mby nahradit na hřišti Ramon Azeez. Takhle vyběhli Super Eagles na trávník proti Íránu, výsledkem však byl epický výbuch a rychlé nasazení alternativní možnosti, totiž odvážného systému 4-2-4, který si už na nějakou strategickou kompaktnost ani nehraje a prostě otevřeně sází na individuální schopnosti a fyzickou sílu forvardů. V této formaci Nigérie zaslouženě udolala Bosnu, držela (alespoň co se skóre týče) krok s Argentinou a vystřílela si kýžený postup do osmifinále. Kdoví, jestli by Stephen Keshi vůbec k něčemu podobnému sáhl, kdyby si rozhodčí nevybrali další ze svých slabších chvilek a uznali v prvním zápase nigerijský gól na 1:0..

Největší překvapení: Smrtící íránský pragmatismus
Na Carlose Queiroze můžete vytáhnout ledacos - jeho fotbal je čistě defenzivní, pasivní, otravný a nekoukatelný, přičemž on sám neumí komunikovat s nadřízenými a na svůj věk vypadá až moc mladě! -, jenže některé věci mu zkrátka upřít nemůžete. Queiroz ví, co dělá, a to něco umí i precizně aplikovat. Pokud v íránské fotbalové historii najdete nějakou konstantu, je jí taktická nevzdělanost, individualismus a mizerná defenzivní tvář; což přesně angolský rodák do puntíku vymýtil. Jeho hluboko posazený blok možná skutečně byl pasivní, ne však statický a tuhý - právě naopak pružný a (vyjma specifického zápasu s Bosnou) za každých okolností koherentní. A tomu se v íránském kontextu jednoduše musí říkat terno; stejně jako se pro změnu v celosvětovém měřítku ternem běžně nazývá 90minutové úspěšné deptání Lionela Messiho.

Největší zklamání: Bosenský hurá styl
Pokud jsme si výše představili efektivní a navýsost uvědomělý Írán, herní projev Bosny a Hercegoviny s tím perským docela ostře kontrastoval. Už před turnajem jsme upozorňovali na pochybné personální složení balkánského defenzivního valu a naše slova byla vskutku potvrzena. Zejména klíčové utkání s Nigérií nebylo ani tak show rozhodčího jako spíš levé poloviny obranné čtyřky, Spahiće s Lulićem. Právě jejich skandální výkony nakonec z největší části stály za bosenským vypadnutím - a přitom to stále nebylo jen o nich. Obecně si lze jen těžko představit, nakolik brutálnější chaos by to byl bez objevu mistrovství, mlíčňáka Muhameda Bešiće, který bosenské hře na poslední chvíli přeci jen určitým způsobem přidal na rovnováze.

Hrdina: Lionel Messi (Argentina)
Sabellova Argentina zatím své soky nikterak nedrtí, rozhodně ne do takové míry, jak mnozí před turnajem očekávali. Jedno je však třeba nenápadnému trenérovi přičíst k dobru, a to je nevídané "probuzení" Lionela Messiho. Jistě, zní to trochu zvláštně, pokud v tomto stylu mluvíme o několikanásobném nejlepším fotbalistovi planety, ale Messi se v reprezentaci dlouho trápil, do týmu ideálně nezapadal a odráželo se to na jeho statistikách; nyní se situace obrátila, takže zatímco jeho hvězdní útoční kolegové střídají na mistrovství průměrné výkony se špatnými, "božský Leo" září. Sabella mu postavil systém na míru a odměnou mu je pravidelný přísun té nejdůležitější fotbalové komodity - branek v síti soupeře. Pokud se barcelonská superstar v play-off ještě lépe rozehraje a popustí uzdu své nepochybné genialitě, může to nakonec být její šampionát.

Zoufalec: Kun Agüero (Argentina)
Nestává se často, pokud vůbec, aby hrdina i zoufalec pocházeli z jednoho mančaftu - tady se však nedá svítit. I proti Zabaletovi s Higuaínem by nikdo nemohl říct ani popel, my ale nakonec ukazujeme na hvězdu Manchesteru City, Sergia Agüera. Tento vynikající forvard do Brazílie přijížděl s komplikovanou sezonou v zádech, kdy každou chvíli upadal na marodku a zase se z ní vracel, přesto se od něj takhle velkolepé trápení dalo čekat jen těžko. Agüero si koneckonců na tomto šampionátu střihl zatím pouze tyto tři aktivity: nejčastěji se vytrvale schovával před balonem; když už ho výjimečně dostal, vůbec si s ním nevěděl rady a v koncovce neobyčejně váhal; no, a úplným závěrem se raději zranil. Kdyby potom Argentina proti Švýcarsku vypadala záhadně dobře, nedivte se - je to dost možná zrovna proto, že nehraje Kun...

All stars (4-3-3): Vincent Enyeama - Efe Ambrose (oba Nigérie), Ezequiel Garay (Argentina), Pejman Montazeri, Mehrdad Pooladi - Andranik Teymourian (všichni Írán), Muhamed Bešić, Miralem Pjanić (oba Bosna) - Ahmed Musa (Nigérie), Lionel Messi, Ángel Di María (oba Argentina). Trenér Stephen Keshi (Nigérie).

SKUPINA G

Klíčový okamžik: Velkolepý pád Johna Boyeho
Po odchodu veterána Johna Mensaha to měl být právě tento "řízek" z Rennes, kdo převezme ve středu ghanské obrany vůdcovské povinnosti. Chvílemi to tak i vypadalo, na Poháru národů v roce 2012 podával skvělé výkony a jeho forma měla kulminovat právě v Brazílii. Jenže špatná sezona poznamenaná zdravotními problémy jej na šampionát vyslala nerozehraného a bez sebevědomí, a defenziva Černých hvězd tak bez přirozeného vůdce trpěla propustností a náchylností k chybám (což vedlo k prohře v klíčovém duelu s USA). Sám Boye zůstal hluboko ve stínu Jonathana Mensaha a bude se snažit na turnaj co nejrychleji zapomenout.

Největší překvapení: Disciplinovaní Klinsmenni
Pokud by například postupující ze skupiny D mohli vyvážet spolehlivé stopery (Duarte, Giménez, Godín), úspěšní "géčkaři" se vyznačují spíše takřka bezchybnou celkovou organizací defenzivní hry s minimem výrazných individualit. Německá i (německo)americká spolupráce pivotů se zadní linií skutečně nemá vážnějších trhlin, přičemž zejména Klinsmannovu práci nutno v tomto směru vyzdvihnout a dvakrát podtrhnout. Však si to vezměte - na levém beku mu pobíhá předělaný záložník Beasley, na stoperu mu září totálně neznámý Besler a vedle něho dva klíčové duely odehrál Geoff Cameron, jenž si v klubu na této pozici nekopl, ani nepamatuje. Přesto to všechno v americkém podání dává pořádný smysl. Klobouk dolů!

Největší zklamání: Paulo Bento a jeho "setrvačná taktika"
Mezi portugalskou baráží a představením na mistrovství samotném byl jeden důležitý rozdíl: tentokrát neměl Bento k dispozici vrcholnou formu Cristiana Ronalda, který by jej svými brankami tahal z bryndy. Nejlepší fotbalista světa byl před turnajem zraněný, absolvoval až generálku proti Irsku a byla na něm znát únava po náročné sezoně; a bez něj se pak naplno ukázalo, jaký je největší problém současného Portugalska, totiž přílišné spoléhání na jednu sestavu, jednu taktiku, jeden styl. Absence nějakého prvku překvapení ve spojení se špatnou formou klíčových opor tak ambicióznímu celku připravily konec už ve skupině a sám Ronaldo se dokonce nechal slyšet, že národní tým je na světové scéně pouze průměrný. Bento s tím nedokázal udělat zhola nic.

Hrdina: Thomas Müller (Německo)
Na největším blogerském serveru o německé kopané s názvem Bundesliga Fanatic ho označili, nejlépe jak mohli - a sice za most spojující staré Německo s tím novým. Thomas Müller v sobě totiž doopravdy snoubí až neuvěřitelnou směs atributů, když může nabídnout soutěživost/prohnanost Stefana Effenberga, houževnatost Bertiho Vogtse a chladnokrevnost i pohotovost Miroslava Kloseho. Unikátní směs všech těchto kvalit jej pak letos neomylně vrhla do té nejelitnější společnosti kanonýrů MS. Müller má už teď na kontě více branek než Maradona či krajan Völler, přičemž se stejně jako legendární Pelé svého devátého zásahu na mistrovství světa dočkal už při svém devátém vystoupení na nejsledovanější fotbalové scéně. Tedy s tím rozdílem, že Pelé zmíněné mety dosáhl na prahu třicítky; Müller ve 24 letech...

Zoufalec: Bruno Alves (Portugalsko)
Na tomto mistrovství světa docela železně platila jedna rovnice: zdá se vám, že v portugalské obraně někdo něco zvoral? Dobře, tak za tím na 95 % stál Bruno Alves. Samozřejmě, vždy tu bude vstupní utkání, kde se nepředvedl každý jednotlivý člen portugalské defenzivní složky; jenže zbytek se už vážně takřka celý točil okolo obránce petrohradského Zenitu. Alvesovy osvobozující odkopy měly zpravidla přesně opačný účinek, jeho poziční hra byla přinejlepším tristní, důraz absolutně nedostačující. Bruno Alves zkrátka pro Portugalce nadefinoval termín "komplexní škůdce"; a zároveň jej lze pokládat za takovou ideální vlajkovou loď letošního Bentova Seleçãa.

All stars (4-6-0): Tim Howard - Fabian Johnson (USA), Jonathan Mensah (Ghana), Mats Hummels (Německo), Miguel Veloso (Portugalsko) - Thomas Müller, Philipp Lahm (Německo), Sulley Muntari (Ghana), Clint Dempsey, Jermaine Jones (oba USA), Kwadwo Asamoah (Ghana). Trenér Jürgen Klinsmann (USA).

SKUPINA H

Klíčový okamžik: Akinfejevovy (laserové?) blikance
Ruský brankář Igor Akinfejev se může odvolávat, na kolik chce paprsků, faktem nicméně zůstává, že i kdybychom mu neměli o hlavu omlátit zrovna tenhle jeho kiks z duelu s Alžírskem, pořád můžeme v klidu sáhnout do zahajovacího střetnutí s Jižní Koreou. Tehdy údajně spolehlivý brankář CSKA Moskva v rukavicích neudržel propagační střelu Lee Keun-ha, a jakkoliv se nakonec Rusové stihli do zápasu vrátit, ztracené dva body je v konečném zúčtování docela dobře stály postup. Tedy, dobře, mohli to všechno napravit ještě proti Alžírsku, ale... to bychom přece byli zpátky na začátku.

Největší překvapení: Dva módy fotbalu Vahida Halilhodžiće
V roce 2013 byl herní profil alžírské reprezentace poměrně čitelný - Fenci hráli nátlakový ofenzivní fotbal, který ale trpěl nízkou efektivitou a náchylností k inkasování z brejků. Protřelý stratég Vahid Halilhodžić tak musel přistoupit ke druhé části své mise - "naučit Alžírsko hrát fotbal" se mu po vládě pragmatického "betonáře" Saadaneho už podařilo, zbývalo tedy přetavit tlak v góly. Rozhodující zápas s Koreou byl jasnou ukázkou toho, jak to má vlastně vypadat; klíčovou roli sehrál vynikající forvard Islam Slimani, skvělý na míči i ve vzduchu, jak kromě těch korejských dosvědčí i ruští fanoušci. V úvodním duelu s Belgií to však vypadalo úplně jinak: Halilhodžić zamíchal sestavou a vymyslel vyloženě defenzivní koktejl, který proti favoritovi málem urval cenný bod. I tehdy přitom hráli Fenci kompaktně a elasticky, pouze o nějakých 30 metrů hlouběji. Prošedivělý kouč s trochu divokou vizáží zkrátka umí a evidentně dokáže svůj tým přizpůsobit podle konkrétního soupeře; v panující "africké taktické anarchii" je to ohromně svěží zpráva.

Největší zklamání: Bezradnost Fabia Capella
Centry do vápna, náběhy z druhé vlny, pevná obrana. Seznam potenciálních ruských zbraní nebyl nikdy příliš rozsáhlý, přesto však dost lidí počítalo s tím, že Capellovi svěřenci postoupí do další fáze; potrápit je možná mohla Jižní Korea, Alžířanům věřil málokdo. Konečná bilance? Tři trapné výkony (paradoxně nejlepší z nich přišel proti Belgii, což je také jediný zápas, který Rusové prohráli), individuální slabota, ale zejména vyčpělý a nekompetentní "výkon" italského stratéga, jehož tvrdohlavost, zbytečně opatrný a defenzivní přístup a nakonec ještě dětinské výmluvy po vypadnutí by seděly spíš na nezkušeného eléva kopajícího všude kolem sebe než na borce s životopisem s dlouhým jak Lovosice a nejlepší smlouvou ze všech trenérů šampionátu. Zejména jeho umanuté nasazování unylého Šatova na místo agilního a v dobré formě hrajícího Dzagojeva bylo vyloženě "na facku".

Hrdina: Divock Origi (Belgie)
Romelu Lukaku měl být při absenci stabilní útočné jedničky Christiana Bentekeho tím, kdo potáhne belgickou ofenzivu, vysoce ceněný forvard se však vyloženě trápil a bylo bolestně znát, že se do Wilmotsova fotbalu vlastně vůbec nehodí; po hřišti se jen tak bezcílně toulal, naprosto odstřižen od hry a většinou daleko od vápna, kde je (logicky) nejsilnější. Rozdíl mezi výkony Lukakua a mladého náhradníka Divocka Origiho proto ani nemohl být výraznější - talent z Lille po svém příchodu pokaždé polil Rudé ďábly živou vodou, skvěle se zapojoval do hry a nasadil nezkušenému kouči do dalších bojů pořádného brouka do hlavy. Origiho si ve Francii považují už nějakou dobu, a pokud bude v těchto výkonech pokračovat i nadále, dost možná se o něj strhne po červencovém finále pořádný boj..

Zoufalec: Lee Chung-yong (Korejská republika)
Koo Ja-cheol s Park Chu-youngem měli před turnajem po ruce jednu pěknou výmluvu - v klubu si sotva kopli, a tak se od nich ani v Brazílii zázraky čekat nedali. Lee Chung-yong byl kompletně odlišným případem: v dnes již druholigovém Boltonu hraje zcela pravidelně, netrpí na zranění a tradičně je označován za toho vůbec nejšikovnějšího Korejce. Jenže ouha - na tomto šampionátu populární "Chungy" totálně vyhořel a mezi nerozehranými kolegy vypadal právě naopak jako ten zdaleka nejdřevěnější a nejzbrklejší z nich. Za celý turnaj neměl prakticky žádný světlý moment, a tak se zřejmě sám musí ještě víc těšit na nedalekou svatbu s dlouholetou přítelkyní. Jinak by snad muselo jít o suverénně nejhorší období jeho života.

All stars (4-2-4): Raïs M'Bolhi (Alžírsko) - Lee Yong (Korea), Rafik Halliche (Alžírsko), Vincent Kompany (Belgie), Dmitrij Kombarov (Rusko) - Carl Medjani (Alžírsko), Axel Witsel (Belgie) - Sofiane Feghouli, Islam Slimani (oba Alžírsko), Divock Origi (Belgie), Son Heung-min (Korea). Trenér: Vahid Halilhodžić (Alžírsko).

PODCAST #15

• Preview Brazílie - Chile (01:10-24:30)
- Chilský komplex naruby
- Neymar jako falešná devítka?
- Recept pro Brazílii: nechat Chile držet míč
- Co s brazilským pravým křídlem?
- Fernandinho za Paulinha musí být
- Epické epicentrum zápasu: Vidal versus brazilský střed

• Preview Kolumbie - Uruguay (24:30-42:30)
- Uruguayská mentální příprava na osmifinále
- Mladší nebo starší verze stoperské dvojice pro URU?
- Pekermanův pravděpodobný návrat ke 4-2-2-2
- Epické epicentrum zápasu: Defenzivní zodpovědnost Forlána a Cavaniho


Autor: Dominik Zezula, Tomáš Daníček
Počet zobrazení: 4966
Komentáře (198 / 0 nových)
EAG le grand amour
28.06.2014 00:06
#
toho Matuidiho si neodpustíš nikdy, ne?
fantomas
28.06.2014 00:06
#
*neodpustíme
EAG le grand amour
28.06.2014 00:15
#
Promiň Tome
Counter
28.06.2014 00:26
#
Leze to na mozek... I kdyby mě někdo v noci vzbudil a vykřikl "levý rožek", tak odpovídám "Matuidi".
fantomas
28.06.2014 00:27
#
cetto
28.06.2014 00:32
#
Co vo to levý rožek..já bych to odpověděl i na otázku "1+1". A takhle se, pánové, dělá hype. Bejt ef celosvětovej web, tak Matuidi je už podruhý držitelem zlatýho míče či co se to dává pravidelně Messimu...
fantomas
28.06.2014 00:39
#
Ten hype je už tak celosvětovej.. pokud tomu teda opravdu musíš takle nešťastně řikat "hype".
Counter
28.06.2014 00:52
#
To zas ne, byl by vždycky těsně druhý za Aurierem ;-)
cetto
28.06.2014 00:25
#
Zase ten Matuidi
cetto
28.06.2014 00:26
#
Btw to "Švýcarama" mi rve uši, oči, srdce..
fantomas
28.06.2014 00:29
#
smazaný uživatel
28.06.2014 00:39
#
jak je to správně?
Counter
28.06.2014 00:51
#
Podle vzoru pán.
Woods
28.06.2014 00:27
#
Zufalec v G by mohol byt Ronaldo
smazaný uživatel
28.06.2014 00:32
#
4-6-0 ve skupině, kde je Německo Jinak mi ale přišlo, že Muntari byl tragickej.
fantomas
28.06.2014 00:37
#
Haha, odhaleni Muntari tragickej určitě nebyl, jeho přímočarej nápad a obecně distribuce balonu pak ostatně Ghaně šíleně chyběla proti Portugalcum.
smazaný uživatel
28.06.2014 01:01
#
Možná to bude tím, že jsem na něj přímo vysazenej a nemůžu ho ani vidět
fantomas
28.06.2014 01:04
#
To asi fakt jo.. jako měl tam svý (údajně) typický blikance, kdy párkrát naprosto zbytečně odevzdal balon, ale pořád se bez něj Ghana nemohla dost dobře obejít.
Nr.Nobody
28.06.2014 00:40
#
Muntari byl vynikajici..
Nr.Nobody
28.06.2014 00:33
#
Veloso? Wtf? Nejhorsi Portugalec z posledniho zapasu? Nekdo se pomatl?
Atlético de Madrid
28.06.2014 00:36
#
na druhou stranu, diky nemu v ty sestave prevladaj belosi
Nr.Nobody
28.06.2014 00:37
#
tak muzeme vyndat jednoho opicaka v podobe Kwadwa (co ten tam dela) a rovnost bude opet nastolena
fantomas
28.06.2014 00:38
#
Nebyl ani omylem nejhorší.. měl supr centry, koneckonců po jednom z nich padl i gól.
Nr.Nobody
28.06.2014 00:39
#
Sorry, ale podivej se na ten zapas jeste jednou. Nedal prakticky ani jeden centr, vsechny litaly nekam do prdele. Jo, povedl se mu jeden z 10. Krom toho v obrane neubranil ani jeden utok a to vubec nemluvim o tom brutalnim podskoceni balonu na konci, kdy sel sam ghanan na golmana
fantomas
28.06.2014 00:46
#
Kravina. Vytvořil 4, slovy čtyři šance + gól. A i ty centry, co nenašly adresáta, měly z většiny nebezpečný parametry.
Nr.Nobody
28.06.2014 00:50
#
Ja se s tebou nebudu hadat, ja ten zapas narozdil od tebe videl. Veloso jestli nebyl nejhorsi, tak byl nejhorsi spolu s Ederem, Nanim a Williamem.
fantomas
28.06.2014 00:51
#
Na rozdíl ode mě
Ángel di María 22
28.06.2014 00:42
#
Prave. Hlavne nechapu, ze je tam na zaklade jednoho zapasu, kdyz to ma bejt za skupinu celou, ne? Clanek dobrej, ale ty sestavy mi teda nesedi hodne.
fantomas
28.06.2014 00:45
#
Protože bys taky věčně remcal Veloso je tam jednak proto, že na LB byla v tý skupině chabá konkurence, jednak proto, že odehrál solidní poločas na DM proti Německu (vedle toho dobrýho zápasu s GHA), jednak prostě proto, že měl do all-stars z Portugalců nejblíž.
Ángel di María 22
28.06.2014 00:47
#
V pohode, svuj k svemu, nikdo se nikdy nemuze shodnout na vsech sestavach, mne tam nektery hraci prijdou vtipny proste, ale zas je fakt, ze poskladat to jen z tech 4 tymu nekdy moc nejde.
fantomas
28.06.2014 00:49
#
Vtipní, hm..
patas92
28.06.2014 00:36
#
Veloso a AdM mi v těch All stars teda moc nesedí
fantomas
28.06.2014 00:38
#
Místo ADM sem tam chtěl spíš Babatundeho, ale je fakt, že pak by tam bylo až moc málo Argentinců.
patas92
28.06.2014 00:43
#
Jako je pravda, že z té skupiny se all star tým asi musel skládat dost blbě, ale furt mi příjde, že Ángel hraje šíleně pod svoje možnosti
fantomas
28.06.2014 00:46
#
Na druhou stranu byl v jednom zápase MOTM no. To v tý skupině prostě docela dobře stačilo.
patas92
28.06.2014 01:01
#
Asi jo, no
Switchback
28.06.2014 06:07
#
v jakým zápasu byl MOTM?
fantomas
28.06.2014 10:38
#
Možná neoficiální, ale v tom poslednim.
Switchback
28.06.2014 11:05
#
fantomas
28.06.2014 11:08
#
marty9637
28.06.2014 11:14
#
Zatím byl MOTM v každém zápase Messi..
fantomas
28.06.2014 11:15
#
Protože je z něj FIFA posraná no.
marty9637
28.06.2014 11:16
#
Zatím rozhodl všechny zápasy sám, mají odůvodnění z něj být posraní..
Puskas
28.06.2014 11:21
#
fantomas
28.06.2014 11:25
#
Njn, když já si furt nemyslim, že by se MOTM mělo automaticky dávat hráči s vítěznym gólem... to to pak rovnou můžeme přejmenovat na... cenu pro hráče s vítěznym gólem.
Puskas
28.06.2014 11:26
#
To je sice pravda, ale on je viditelně výš. A zase - je to ryze subjektivní, tak není třeba si navzájem dokazovat, kdo má pravdu, resp. kdo byl kdy lepší.
fantomas
28.06.2014 11:28
#
Jj, já jen že Switchback se mi támhle za "neoficiální volbu MOTM" prostě jen vysmál, tak sem nenabyl tak uplně dojmu, že je to opravdu subjektivní.
Switchback
28.06.2014 11:30
#
Já to ale nemyslel blbě, jen jsem si myslel, že podle toho co jsi napsal že AdM byl oficiálně zvolenej za MOTM ... klidně bych mu to MOTM dal, třetí zápas hrál konečně dobře, odehrál celý zápas + v podstatě ,,nahrál,, Messimu na gól ... akorát to ode mě blbě vyznělo, to sorry
Switchback
28.06.2014 11:18
#
A koho bys v těch zápasech dal místo něj?
fantomas
28.06.2014 11:23
#
Íránce (Dejagah/Pooladi) a ADM.
patas92
28.06.2014 11:48
#
Mr.Mike
28.06.2014 00:37
#
4-6-0
Ángel di María 22
28.06.2014 00:40
#
Trapper
28.06.2014 01:00
#
Ten ofsajd nakonci
C-M@ster
28.06.2014 01:53
#
Counter
28.06.2014 02:24
#
Přečetl jsem si teď několik opravdu kvalitních příspěvků k Suárezově tématice (a dalších aspoň pět mám ještě před sebou do dalších dnů) a pak tu uvidím takovouhle trapnou povrchnost... Ach.
C-M@ster
19.04.2016 13:19
#
Likan7
28.06.2014 08:40
#
kiwwi
28.06.2014 09:18
#
neviem ci to tu uz bolo, ale... James Rodriguez is FIFA's first round MVP
dokec
28.06.2014 09:41
#
akorat teda Effenberg neni jmenovec Mullera, pokud si dobre pamatuju, jmenoval se Stefan
fantomas
28.06.2014 10:37
#
ManCity@123
28.06.2014 11:20
#
Lahm v All stars
smazaný uživatel
28.06.2014 11:49
#
To museli jinak by se zas skopčáci ozývali
-Carles-
28.06.2014 11:29
#
nevídané "probuzení" Lionela Messiho

Strelecky sa oproti minulému MS zlepšil, ale herne to až taká sláva zatiaľ nie je, aj keď proti Nigérii sme ho už mali možnosť vidieť v tej lepšej forme. MS 2010 aj v kvalifikácii bol herne lepším ako teraz. Taktiež označiť jeho predošlé pôsobenie na repre úrovni za trápenie je trocha prehnané.
smazaný uživatel
28.06.2014 12:19
#
ne není
LAM
28.06.2014 15:31
#
Už dal 42 golů což je v jeho věku skvělý číslo.Ale všichni si asi myslej že bude Messi v každym zápase dávat goly po slalomu přes 5 hráčů
fantomas
28.06.2014 11:43
#
Oficiální FIFA XI skupinový fáze: Enyeama - Luiz, Van Buyten ( ), Thiago, Sakho, Perišić ( ), Neymar, James, Shaqiri ( ), Benzema, Robben
fantomas
28.06.2014 11:43
#
A teda i ti dva brazilský stopeři... ale to je holt ta samá FIFA posranost, o který píšu výše.
marty9637
28.06.2014 11:47
#
Není tam Messi.. A FIFA tyhle sestavy nikdy neuměla..
Atlético de Madrid
28.06.2014 11:47
#
to je podle vysledku castrolu, ne? ten ma nejaky svoje statisticky kriteria a musi se to brat s rezervou
smazaný uživatel
28.06.2014 11:53
#
S Buytenem teda takový problém nemám, Belgie obdržela jediný gól z penalty a Buyten odehrál všechna utkání a to i solidním výkonem. Přes to tam mohl být někdo jiný, to ano. Třeba Cuardado z Mexica se mi hodně líbil.
smazaný uživatel
28.06.2014 11:54
#
Guardado*
fantomas
28.06.2014 11:57
#
Guardado odehrál celej turnaj v záloze a ani tam nebyl z Mexika nejlepší.. spíš ještě nejslabší (i když se solidnim standardem). Ten určitě ne. Nicméně i mezi stopery by se našlo plno mnohem lepších adeptů... Duarte, Godín/Giménez, vlastně i toho Kompanyho bych tam dal spíš, i když vynechal zápas.
Andy Conceicao
28.06.2014 11:58
#
Na Guardada jsem se zaměřil, ze zálohy Mexika byl nejlepší, lepší než Herrera.
fantomas
28.06.2014 12:00
#
Rozhodně nesouhlasim
Andy Conceicao
28.06.2014 12:02
#
Ok. Koukni znovu třeba na utkání proti Brazílii. Byl fenomenální, nejlepší hráč na hřišti.
smazaný uživatel
28.06.2014 12:04
#
to byl ochoa a neymar; ale dobry samozrejme guardado byl, o nejhorsim hraci mexika nemuze byt rec, tak v TOP 5 v ramci tymu v mych ocich za dosavadni prubeh
Andy Conceicao
28.06.2014 12:07
#
Ochou jsem vynechal záměrně, měl jsem napsat nejlepší hráč v poli. Neymar byl výborný, ale stejně bych dal Guardada. Kolik míču udržel, kolik toho odpracoval, naprosto klíčová spojka mezi fyzicky nabušenou zálohou a Peraltou s Dos Santosem.
Puskas
28.06.2014 12:05
#
Vazquez.
Andy Conceicao
28.06.2014 12:11
#
Fyzicky výborný střed Mexika, stejně tak jako falešní beci. Ale pro hru Mexika je nejdůležitější Guardado a v tom zápase byl nejlepší. Zatím si stojím.
Puskas
28.06.2014 12:21
#
ok, ale uvidíš, jak jim bude Vazquez scházet
Andy Conceicao
28.06.2014 12:31
#
Samozřejmě, to je jasné.
Andy Conceicao
28.06.2014 12:35
#
Jde o to, jak to funguje. Jinak je Vazquez nahraditelný.
miky10
28.06.2014 12:09
#
Andy Conceicao
28.06.2014 12:14
#
Sledujete vůbec význam toho hráče pro samotnou hru. Nebo čumíte jen na statistiky. Dát tam místo Vazqueze a Herrery Aquina a Muntariho, tak to bude vypadat naprosto stejně. Guardado je naprosto důležité pojítko mezi DM a Dos Santosem s Peraltou.
Andy Conceicao
28.06.2014 12:16
#
Chyba, myslel jsem Aranguize místo Aquina.
fantomas
28.06.2014 12:21
#
Zrovna Aranguiz teda ty dvě složky zvládá propojovat mnohem líp než Guardado. Ten má třeba v práci dozadu hodně velký rezervy a vepředu občas zbrkle kazí.
Andy Conceicao
28.06.2014 12:29
#
To je věc názoru. Musel bych Guardada sledovat úplně detailně. Pokud vezmu celkový vliv na hru, tak Guardado ho má zásadní. Už jen pro fakt, že Chilanům v té záloze hrozně pomáhá skvělý Sanchéz, kdežto Dos Santos s Peraltou jsou místama dost odříznutí a konkrétně Dos Santos je ničen fyzyckou hrou soupeře.
miky10
28.06.2014 12:26
#
Já se vubec nijak nesnažim shazovat Guardada nebo snižovat jeho význam pro mexickou hru, ale Herrera byl z mýho pohledu jednoduše lepší.
Andy Conceicao
28.06.2014 12:33
#
Tak Herrera je hráč, kterého si každý všimne, protože je to dominantní bijec, typ Muntari. Tihle hráči jsou prostě úžasní, protože tvrdí muziku, vyhrají maximum soubojů, nevymýšlí, ostřelují z dálky a jsou zkrátka fyzicky dominantní.
fantomas
28.06.2014 12:36
#
Herrera bijec?
Andy Conceicao
28.06.2014 12:40
#
Ve smyslu toho, že vyhraje spoustu pozemních soubojů.
fantomas
28.06.2014 12:56
#
No, to si ho asi pleteš s Vázquezem.
Andy Conceicao
28.06.2014 13:46
#
Nee, i Herrera je silný v osobních soubojích.
fantomas
28.06.2014 13:48
#
Nicméně určitě by si ho lidi nevšímali proto, že tvrdí muziku a je "dominantní bijec".
Andy Conceicao
28.06.2014 13:51
#
Mně tak připadá. Hodně toho oběhá, ale zároveň dokáže držet prostor, vyhraje spoustu soubojů, kdy soupeře vyloženě přetlačí, hraje dobře do těla. Asi jsem to s tím přirovnáním trochu přehnal. Ale s tím, že tvrdí muziku si stojím, je tvrdý.
Andy Conceicao
28.06.2014 11:57
#
Moje:

Ochoa - Johnson,Rafa,Godín,Aquilar-Matuidi-Robben,James,Neymar-Messi,Muller
smazaný uživatel
28.06.2014 12:02
#
ochoa - aurier, kompany, marquez, asamoah - de jong, matuidi - muller, james, robben - messi

Andy Conceicao
28.06.2014 12:03
#
Nedat tam Neymara je skoro hřích.
smazaný uživatel
28.06.2014 12:05
#
jasne, ale misto koho? takovy to sestavy s peti hroty a jedinym AM v zaloze nemam uplne rad, ti ctyri vepredu v mych ocich byli o strasne malicky fous lepsi... ale samozrejme jsem asi pet minut premyslel, jak tam toho neymara nacpat, nevymyslel jsem
marty9637
28.06.2014 12:06
#
Messi ti přišel zatím lepší, než Neymar?
smazaný uživatel
28.06.2014 12:10
#
jelikoz se zatim messiho spoluhraci na MS profiluji hur jak neymarovi (kun a gonzalo jsou spicka, ale prozatim hraji snad hur i nez fred, obranu ma brazilie uplne o necem jinem) a 3x dal gol (2 vitezne) uplne z prdu, tak ho hodnotim o zdibicek vys, ale samozrejme messi je prvni hrac, za ktereho bych neymara pripadne vymenil, uz jsem psal vys, ze jsem se tady rozhodoval asi tri minuty
smazaný uživatel
28.06.2014 12:17
#
*3x v rade
fantomas
28.06.2014 12:07
#
Místo Messiho, pochopitelně.
Switchback
28.06.2014 12:09
#
Ty Messiho asi 2x v lásce zrovna nemáš, co?
fantomas
28.06.2014 12:12
#
No určitě na něj nejsem zasedlej jak v ČT Já uznávám jeho rozdílovost, nicméně, že byl třeba proti Íránu 90 minut k ničemu, je prostě fakt. Neymar celkově na turnaji podává určitě lepší výkony.
smazaný uživatel
28.06.2014 12:15
#
proti iranu byla naprosto k nicemu cela argentina, stejne nakonec messi vzal balon a sam rozhodl ciste remizovy zapas, to nelze prehlednout mavnutim ruky
patas92
28.06.2014 12:16
#
fantomas
28.06.2014 12:19
#
Nelze, proto sem napsal "uznávám jeho rozdílovost". To je ale asi tak celý, na nějaký all-stars tohle, ani další dvě repete v bleděmodrym, stačit přece nemůžou.
fantomas
28.06.2014 12:21
#
*nemůže
smazaný uživatel
28.06.2014 12:23
#
kdyz ti reknu, ze sem neymara chtel napsat do zavorky, nechas me zit?
fantomas
28.06.2014 12:24
#
Asi
smazaný uživatel
28.06.2014 12:29
#
jinak samozrejme jsem ochotnej neymarovo uprednostneni prijmout, to uz jsem psal... mne se libili oba dost podobne, rozhodlo u me jen, ze messi strilel konzistentneji a ze rozhodl ten iran, kde to queiroz vymyslel mistrovsky
Andy Conceicao
28.06.2014 12:38
#
Když na to koukám, tak jsme se v našich sestavách sekli hlavně o krajní beky. Teda pokud bereme v potaz Neymara místo De Jonga, jak ti to Marty s Fantíkem vysvětlili.
Andy Conceicao
28.06.2014 12:39
#
Blbost. Skoro celá obrana jiná.
smazaný uživatel
28.06.2014 12:54
#
ta tvoje obrana je strasna... hlavne glen
fantomas
28.06.2014 12:58
#
A Aguilar na opačnym beku bodejt byste se potom v becích nerozcházeli.
smazaný uživatel
28.06.2014 13:02
#
nalevo mel urcite dat glena, kdyz uz... o moc horsi jak napravo uz bejt nemuze, takze by se to neprojevilo
Andy Conceicao
28.06.2014 13:45
#
Marty se vám to myslím snažil vysvětlit, že nejde o posty ani strategie. Aquilar se mi zkrátka zdá lepší jak Layun, tak jsem ho tam dal, i když by tam měl být podle postu Layun.
Andy Conceicao
28.06.2014 13:44
#
Je to Fabian.
smazaný uživatel
28.06.2014 13:45
#
aha, sorry
smazaný uživatel
28.06.2014 12:15
#
Tady s tím ale moc neuspěješ.
marty9637
28.06.2014 12:23
#
Ty jsi tam ale dal 2 DM, na který na MS snad ani nikdo už nehraje Přitom právě na tuhle pozici se špatně urodilo, pak je úplně na nic, že se ti tam nevešel ani Neymar, kterej je imho zatím vůbec nejlepší hráč MS. Kvůli tomuhle se ty sestavy nedělají tak, aby to pak nakonec mělo nějak prej fungovat i v reálu..
smazaný uživatel
28.06.2014 12:27
#
matuidi v zadnym pripade neni DM, to ses absolutne zasekl v case... v ty trojclenny zaloze francie hraje spis uplne nejvys; bohuzel se mi tam nevesel cuadrado, snazil jsem se trochu respektovat posty, stred zalohy je zatim nejslabsi misto letos, protoze tradicni stredove opory zatim uplne nevynikaji, de jonga jsem tam dal jako tmel zatim zrejme nejlepsiho tymu MS
fantomas
28.06.2014 12:27
#
Na 2 DM hraje docela dost týmů, zrovna dneska uvidíme zápas, kde na sebe narazej dva takový.
smazaný uživatel
28.06.2014 12:29
#
hlavne kdybych tam aspon ty 2 DM mel
fantomas
28.06.2014 12:31
#
Jj, druhá věc... dokonce si spíš myslim, že by to ještě moh bejt průchoďák než opak.
marty9637
28.06.2014 12:33
#
Pro oba:

Jde o celkový systém, který frankie vypsal.. Při takovém by Matuidi sice byl box to box, ale musel by být opravdu hodně u toho zadního boxu , pokud to tedy píše tak, aby to nějako mělo fungovat.. a na to nikdo přece nehraje, nebo zatím jsem si toho nevšiml.

Kvůli tomu píšu, že tyhle sestavy, kdy se někdo snaží je udělat tak, aby to nějak mělo teoreticky fungovat, jsou nesmysl..
smazaný uživatel
28.06.2014 12:49
#
spis aby to tak nejak odpovidalo pozicim nez aby to fungovalo, prece jen narvat do sestavy 5 utocniku mi prijde zvlastni, ale zas proc ne
marty9637
28.06.2014 12:56
#
Já jsem v tomhle možná trochu extrém.. Ale moje sestava je
Ochoa-Aurier, Yepes, Cuadrado-James, Herrera, Valbuena, Robben-Messi, Muller, Neymar
fantomas
28.06.2014 12:57
#
Ten Cuadrado
marty9637
28.06.2014 12:59
#
Je na druhý straně no.. a co?
fantomas
28.06.2014 12:59
#
Myslíš hřiště?
marty9637
28.06.2014 13:02
#
Jasně, z pravýho křídla na levýho beka.. To je přece druhá strana
smazaný uživatel
28.06.2014 13:07
#
v tom pripade jeste benzema misto yepese
marty9637
28.06.2014 13:08
#
Yepes je dle mého jasnej.. a Cuadrado tam taky musí být, nechtěl jsem si vybírat mezi ním a Aurierem, tak jsem ho švihl na druhou stranu no, beztak to tak dělá i FIFA občas
fantomas
28.06.2014 13:10
#
Tak jako FIFA má v obraně čtyři stopery, takže..
smazaný uživatel
28.06.2014 13:11
#
benzema hral ale lip jak yepes
marty9637
28.06.2014 13:17
#
To prr zas..
Talker
28.06.2014 11:59
#
Podcast je prostě perfektní do auta.
fantomas
28.06.2014 12:00
#
Puskas
28.06.2014 12:25
#
(24:30-42:30) - 2.30!!!
fantomas
28.06.2014 12:29
#
?
Puskas
28.06.2014 12:31
#
Omyl, já myslel že jde o čas zápasu,
fantomas
28.06.2014 12:31
#
Puskas
28.06.2014 12:32
#
A navíc jsem to chtěl posílat skrze to "našli jste chybu..."
fantomas
28.06.2014 12:36
#
To si dovedu představit Kilyho výraz, až by v adminu něco takovýho našel
miky10
28.06.2014 12:36
#
Puskas
28.06.2014 12:40
#
Tak to tady smaž, ať si nemusím vyrábět nový nick
fenixLFC
28.06.2014 15:43
#
sk333
28.06.2014 12:47
#
Enyeama je skvelý brankár
sk333
28.06.2014 12:57
#
Mimochodom nigérijský futbal má pred sebou ohromnú perspektívu. Do obrany napriklad v budúcnosti Otigba z Heerevenu. Ekpolo kapitan juniorky FC Barcelona potom Imoh Standart Liege, Olaitan Olympiakos, Ajagun z Panathinaikosu. Potom hráči NGA povodu hrajúci za juniorku Anglicka Aneke, Akpom, Ibe, Iwobi, Solanke, alebo majstri svete z minuleho roku do 17 rokov Iheanacho, Musa Yahaya, Eze, Success, Nwakali. V Trennčíne hrá snapríklad 18 ročný krídelník Moses Simon, ktorý je tiež obrovský talent.
smazaný uživatel
28.06.2014 13:35
#
Mainstreamovej problém Neymar..hmm u Francie by jste pak mohli říct undergroundovej hype Matuidi.
fantomas
28.06.2014 13:42
#
Neboj, všecko bude..
smazaný uživatel
28.06.2014 14:03
#
A zase v tom novým podcastu " spektakulární a epický"
miky10
28.06.2014 14:14
#
Divný.
JaguarSF
28.06.2014 14:30
#
Afrika ukázala co dovede, sice na semifinále to letos ještě nebude, ale dočkáme se určitě v Rusku 2018
A letos budu očekávat Amíky v semifinále a možná dají Klinsmanovi hoši i finále! proti Germánům.. to by byla legenda pro superznačku Niké
smazaný uživatel
28.06.2014 15:41
#
Červen 2002 : Afrika ukázala co dovede, sice na semifinále to letos ještě nebude, ale dočkáme se určitě v Německu 2006.
Červen 2006 : Afrika ukázala co dovede, sice na semifinále to letos ještě nebude, ale dočkáme se určitě v JAR 2010.
Červen 2010 : Afrika ukázala co dovede, sice na semifinále to letos ještě nebude, ale dočkáme se určitě v Brazílii 2014.
Červen 2014 : Afrika ukázala co dovede, sice na semifinále to letos ještě nebude, ale dočkáme se určitě v Rusku 2018.
Červen 2018 : Afrika ukázala co dovede, sice na semifinále to letos ještě nebude, ale dočkáme se určitě v Kataru 2022.
JaguarSF
28.06.2014 17:40
#
no vypracovals to sice slušně, ale s prvmím semifinále Afričanů se počítalo, aspoň podle mýho názoru, až na domácí půdě 2010 a Ghana k tomu měla velmi blízko!
JaguarSF
28.06.2014 14:46
#
Argentína s Messim dosti chválena a favorizována teprve teď může ukázat co dovede, přijde mi že ve skupině to měla dost snadný a s Orly doslova hráli to co potřebovali aby oba postoupili!
Takže očekávám velkY problém se Śvýcary
smazaný uživatel
28.06.2014 14:56
#
Tak oni na los měli celkově obrovské štěstí. Nejlehčí skupina - Nigérie, Bosna a Hercegovina, Írán, v osmifinále Švýcarsko, v případném čtvrtfinále jeden z dvojice Belgie, Spojené státy, až v případném semifinále by mohli narazit na tým, který patří mezi favority na celkový triumf - Nizozemsko. Dá se říct, že cokoliv jiného než alespoň semifinále, bude vzhledem k nalosování při jejich kvalitě velký neúspěch.
LAM
28.06.2014 15:29
#
Nejde jen o jména ale i o formu.Argentina se sice zlepšuje ale musí v tom pokračovat.Zatim jí táhne jen Messi a jedinej kdo mu ještě dobře sekunduje je ADM.Pokuď se nezlepší zbytek týmu tak daleko nedojdou(i když Lavezzi ukázal velkej potenciál).Nemůžou totiž čekat že v dnešní době kdy dokáže dobře bránit skoro každej jiam to sám Messi vyhraje.
JaguarSF
28.06.2014 15:41
#
právě počítám že s Belgama nebo Amíkama mohou mIt velký problémy a pokud postoupí tak by spíš čekal v semifinále Aztéky !
smazaný uživatel
28.06.2014 17:16
#
Pokud belgie předvede co předváděla doposud tak dostanou debakl
JaguarSF
28.06.2014 17:54
#
ale Belgové musí ještě přejít přes Klinsmanovy boys!
12janjde
29.06.2014 05:02
#
Snad,ne
smazaný uživatel
28.06.2014 15:42
#
Nejlehčí skupinu měli Francouzi.
smazaný uživatel
28.06.2014 15:43
#
Ne.
smazaný uživatel
28.06.2014 15:54
#
No to teda jo.
smazaný uživatel
28.06.2014 15:55
#
Ale chápu o co tady jde. Snažíš se předem zlehčovat případný úspěch Argentiny a Messiho.
Switchback
28.06.2014 16:10
#
Mě taky přijde, že skupina co měli frantíci byla nejlehčí, navíc i některé další skupiny nebyly o moc těžší než skupina Argentiny, ale tak je to jeho názor, že spíš jestli tam nebude nějaký zaujetí, spíš by měl hledat příčinu obrovského neúspěchu Portugalska.
smazaný uživatel
28.06.2014 16:16
#
Portugalsko neuspělo, ale obrovským neúspěchem bych to nenazýval. Příčina je snad jasná - úzká skupina top fotbalistu, na kterých je hra Portugalska extrémně závislá se nepotkala s formou, popřípadě byla zraněná a v Portugalsku za ně není adekvátní náhrada.
Switchback
28.06.2014 16:20
#
Tak s Portugalskem se s postupem aspoň z toho druhého místa určitě počítalo, navíc neřeknu, kdyby nepostoupili po ,,smůle,, ale byli horším týmem jak proti Německu, tak i USA, jenom proti Ghaně byli lepší ale to taky ne nějak rapidně
smazaný uživatel
28.06.2014 16:23
#
Kdyby odjeli domů bez bodu jako nejhorší tým turnaj, pak bych to chápal, ale oni do poslední chvíle bojovali o postup a unikl jim vinou horšího skóre. Soudný člověk chápe, že nejsou žádná velmoc, šířka kádru není kdovíjaká a pokud se jim zraní 3 hráči základu, několik náhradníků a další důležití hráči hrají se zraněním a výrazným sebezapřením, vypadnutí není zas až takovým překvapením.
smazaný uživatel
28.06.2014 16:24
#
*turnaje
asskicker
28.06.2014 16:27
#
Nebojovali do poslednej chvile o postup, to by musela tabulka vyzerat inak a portugalsko aj nieco hrat.

Prvy zapas vobec nezvladli, potom zranenia a uz sa to s nimi tahalo. Nepostup je celkom prekvapenim, hoci to v skupine mali tazke a zislo sa viacero negativnych okolnosti.
Switchback
28.06.2014 16:31
#
smazaný uživatel
28.06.2014 16:15
#
Ne, já jen budu chválit, až ten úspěch příjde a balancuju tady tu všeobecnou onanii nad třemi góly Messiho proti soupeřům typu Írán. Vyřazovací fáze ještě ani nezačaly a někteří už tady pomalu vyhlašují nejlepší fotbalisty turnaje.
marty9637
28.06.2014 16:46
#
Je absolutně normální, že se po skupinách takového turnaje bilancuje.. A ať se ti to líbí, nebo ne, tak Messi byl jedním z nejlepších hráčů turnaje.
smazaný uživatel
28.06.2014 16:53
#
Zatím patří k nejlepším střelcům, herně to koresponduje s jeho celkovou výkonností za poslední půlrok. Pokud by dotáhl Argentinu za titulem a v každém zápase dal po gólu, výkony nikoho zajímat nebudou, to je celkem pochopitelné.
marty9637
28.06.2014 17:02
#
Já vim, že bys chtěl jeho výkon snižovat, jenže se ti to moc nepovede.. Tři zápasy, třikrát vzal míč a sám rozhodnul. To jsou fakta.
smazaný uživatel
28.06.2014 17:05
#
Kdybych chtěl, tak bych to udělal, mým cílem to není. Já jen konstatuju úplně to samé, co ty - 3x vzal míč, dal 3 góly. Jen ho slepě nevynáším jako někteří a dodávám k tomu i to b - hráli proti soupeřům, kteří v rámci turnaje patří k průměru, v případě Iiránu těžkému podprůměru a ten celkový výkon výjma góly je mnohdy dost bídný. Tám jeho střelecký přínos pro tým nijak nezpochybňuju.
smazaný uživatel
28.06.2014 17:06
#
*Tím
fenixLFC
28.06.2014 16:06
#
to ze je uruguaj na suarezovi zavisly je uplne jasne a bolo to vidiet az moc, ale ze je to az tak zle...forlan, cavani a hlavne stuani
Ol!ver
28.06.2014 17:00
#
Je to dost... Forlan je za zenitom a Stuani je slaba naplast.. Cavani na vsetko nestaci sam.. Skusil by som mozno Abela Fernandeza, ale nvm, ako je na tom s formou..
fantomas
28.06.2014 17:29
#
Stuani neni zadna naplast, hral by tak jako tak.
Ol!ver
28.06.2014 21:11
#
Proti Talianom nehral a celkovo nehra dobre. Slaba naplast ako nahrada Suareza ale je a vidis, ze ani nehra, vseznalek:)
fantomas
28.06.2014 21:29
#
Stuani neni žádná náhrada za Suáreze, to je ten hlavní fakt a nevim, proč s něčim takovym vůbec operuješ.
bayern987
28.06.2014 18:37
#
Tak ty All stars se vám moc nepovedl...
Godwinson
29.06.2014 00:42
#
Varane mě šoknul
fantomas
29.06.2014 00:46
#
Nr.Nobody
29.06.2014 04:11
#

hodne mimo..
Bayern +
29.06.2014 09:45
#
Lahma by som tam nedal, Neuer asi pred Howarda.
fantomas
29.06.2014 10:11
#
Howard uplne jasnej.
Bayern +
29.06.2014 10:26
#
Ok, hádať sa nebudem. Ale úplne jasný... neviem. Manu síce nechytil 13 z 15 striel za zápas, ale proti Portugalcom a USA dve z dvoch a to je veľkost brankára.
fantomas
29.06.2014 10:40
#
No, nicméně do all-stars docela tradičně náleží spíš ta varianta "13 z 15" a podle mě je to tak správně. Hned druhá otázka na Klinsmanna po postupovym zápase cílila právě na Howarda a na to, jakou výhodou je pro tým mít golmana podobných kvalit, to je myslim výmluvný.
Bayern +
29.06.2014 11:09
#
Ok.
Cukroušek
29.06.2014 10:20
#
Jn, hlavně je blbost dělat to u každé skupiny zvlášť
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.