Hertha nebude platit neočkovaným hráčům v karanténě

23.11.2021 13:33 - Aktuality
Fredi Bobic (© herthabsc.com)
 
Německá Hertha Berlín nebude platit fotbalisty, kteří nejsou očkovaní proti koronaviru a skončí v karanténě. Informaci zveřejnil sportovní ředitel Fredi Bobic. V Hertě hraje například český záložník Vladimír Darida či Slovák Peter Pekarík.

Podle Bobiče je většina hráčů berlínského klubu už naočkovaná. Ti, kteří nejsou, si od října museli na vlastní náklady zajistit pravidelné PCR testování. "Od 2. listopadu jsme se rozhodli, že hráči bez vakcinace nebudou po dobu izolace dostávat plat," řekl pro list B.Z. Bobic.

Na podporu očkování vystoupil i bývalý trenér německého národního týmu Joachim Löw. "Můžu mluvit jen za sebe. Jestli chceme najít z pandemie cestu ven, očkování je nutné. Mně osobně dává smysl. Pokud je někdo proti, pak nezbývá než to akceptovat. Druhým můžeme jedině poradit," řekl pro Sky Sport News.

Proočkovanost mezi hráči všech německých klubů je podle něj vysoko nad 90 procenty, což je výrazně více než v celé německé populaci.
Autor: Jiří Fišara / sme.sk, sport.sky.de
Počet zobrazení: 3023
Komentáře (132 / 0 nových)
Paolo88
23.11.2021 13:58
#
Kazdy tyden choďte na ty vakcíny.
Han střelil první
23.11.2021 14:29
#
88
doshcz
23.11.2021 14:32
#
tak jo
AC torino
24.11.2021 00:02
#
dobre
smetos
23.11.2021 14:02
#
Vcera bylo pozde podat vsem vakcinu. Pekne od nejstarsich po nejmladsi
janinho
23.11.2021 14:44
#
vynikajuci pristup. bodaj by sa tak zachovali vsetky kluby.
db18
23.11.2021 14:50
#
Bayern už se chová stejně.
bourbon
23.11.2021 15:03
#
po právní stránce to podle mě jde velmi lehce napadnout
r3
23.11.2021 15:13
#
Ne.
Blasphemer
23.11.2021 15:25
#
Žasnu kolik se v poslední době mezi námi objevilo právníků.
bourbon
23.11.2021 15:35
#
nikde nepíšu, že jsem právník, jen si to prostě myslím.
AC torino
24.11.2021 00:02
#
Inamoto
23.11.2021 15:41
#
Já zase žasnu, jak velká část populace je schopná pasivně nebo dokonce aktivně podporovat otevřenou segregaci určité části obyvatelstva. Vždycky jsem si při čtení nebo poslouchání o historii představoval, jak propracovaná a ostrá asi musela být nacistická propaganda, že dokázala zblbnout většinu národa k nenávisti vůči určité skupině. Ale ono některým lidem stačí fakt málo, ani se nemusí moc argumentovat, stačí to co potřebuju zopakovat tolikrát, že se z toho stane nejdříve "vlastní" názor a následně i fakt.
Blasphemer
23.11.2021 15:48
#
Dík za názor, ale na žádnej jsem se tě neptal.
Front hell
23.11.2021 15:50
#
To se nikdo neptal ani tebe
Blasphemer
23.11.2021 15:51
#
To je velká pravda.
Front hell
23.11.2021 15:51
#
verv
23.11.2021 15:54
#
zato argument neočkovaní jsou jako židi je výbornej, ten ani opakovat nemusíš aby každej věděl, že seš debil
Inamoto
23.11.2021 17:11
#
- Helmut, 14 let

Ne, neočkovaní nejsou jako Židi. Ale zacházení s nimi (a především ta nesmyslná démonizace) se začíná v mnohém podobat zacházení se Židy v Německu v letech před válkou. Kam až ta podobnost dospěje záleží na přístupu nás všech...
frankiefcb
23.11.2021 18:22
#
Na rozdíl od Židů tu možnost mají a nikdo jim ji nebere. Jsou vůči společnosti nezodpovědní a čekají, že společnost to bude akceptovat.
smazaný uživatel
23.11.2021 19:13
#
marke7
23.11.2021 19:32
#
Za vakcínu není zodpovědný/á:
- výrobce
- vláda
- lékaři
Ale ten, kdo jí tedy logicky nechce, je nezodpovědný?
frankiefcb
23.11.2021 20:21
#
Ano
marke7
23.11.2021 21:58
#
Takže troll či vymytá hlava. Dík a čau.
Carlos Juan Pablo
23.11.2021 22:34
#
Lidem jebe.

Včera malá holčička říkala na náměstí mámě, že na tělocviku hrály očkovaný proti neočkovaným.

Dneska jsem viděl, jak v Burger Kingu skenujou QR o očkování.

Rovněž včera moje kolegyně měla hodinu ráno suchej kašel, pak začala i smrkat. Tak jí říkám, ať jde domů. Ona odpověděla, že se testovala a že nemá covid. Tak říkám, mně je úplně jedno jestli máš covid nebo chřipku, jsi nemocná tak jdi prostě domů, tak se po chvíli sebrala a šla.

Děti 12-15 let běžně řeší ve vlaku vakcíny a jestli mají Johnsona nebo Pfizera, tyvole.

Když v neděli hospitalizovali maminku přítelkyně, první otázka byla, jestli je očkovaná...

Lidi jsou už úplně debilní. Všechno jen covid, covid je mantra na všechno, existuje jenom covid. já fakt nestačím zírat na vymletost lidí



Tenhle svět je hodně pokřivený a smutný. Naštěstí očkovaným se krátí čas.
jenage
23.11.2021 22:38
#
AC torino
24.11.2021 00:03
#
gambler2000
24.11.2021 00:18
#

jedno z mala pozitiv co sem od toho cekal, ze lidi nebudou chodit do prace nemocny...
se mi kolegove vzdycky smali, kdyz sem jim rikal at se ode me drzej dal, kdyz prisli nemocny a ze by nemeli chodit nemocny mezi lidi... no delaj to dal
Bayern +
26.11.2021 18:55
#
mistr129
29.11.2021 11:43
#
Netris
23.11.2021 23:38
#
Ehm, stát nese odpovědnost za nežádoucí účinky vakcíny.

§ 2 zákona č. 569/2020 Sb.:

"Stát nahradí osobě, která se nechala očkovat léčivým přípravkem podle § 1 odst. 1, újmu způsobenou očkováním léčivým přípravkem podle § 1 odst. 1, došlo-li následkem tohoto očkování k zvlášť závažnému ublížení na zdraví očkovaného, vytrpění bolesti, ztrátě na výdělku nebo ztížení společenského uplatnění. Pro posouzení této újmy a rozsah náhrady se použije zákon č. 116/2020 Sb., o náhradě újmy způsobené povinným očkováním, obdobně."

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-569
gambler2000
24.11.2021 00:48
#
jeste najdi, kolik stat do dneska poskozenejm vyplatil
jackinho10
24.11.2021 06:47
#
Ok ja ti to klidne najdu, ale ty prvne najdi, kolik tech “poskozenejch” bylo
gambler2000
24.11.2021 07:48
#
tak je znamy, ze se to obcas stava... to nepopira ani vyrobce vakcin, ale operuje se s tim, ze celkove je to vyhodny pro celek, nevim moc o co ti jde s tema uvozovkama
Netris
24.11.2021 10:38
#
"Zákon umožňuje požádat Ministerstvo zdravotnictví o náhradu za zdravotní potíže způsobené očkováním proti covidu-19. Zatím o ni požádalo devět lidí, peníze ale nedostal nikdo. Čtyři žádosti ministerstvo zamítlo, ostatní vyřizuje.

Výše úhrady, o kterou lidé žádají, se v jednotlivých případech výrazně liší. Hned tři lidé si řekli o kulatou sumu 100 milionů korun. Další vyčíslili svoje potíže na částku 950 tisíc korun, 250 tisíc korun, 91 521 korun, 90 952,48 koruny, 2300 korun za den neschopenky a 65 tisíc korun plus blíže neurčenou částku za ztížení společenského uplatnění.


Z devíti žádostí o úhradu újmy ale zatím ministerstvo nepřiznalo peníze nikomu. Čtyři žádosti zamítlo, dalších pět zatím vyřizuje, uvedla na dotaz redakce na konci minulého týdne kancelář ministra Vojtěcha.

Lidé, kteří u ministerstva neuspějí, mají zákonem garantovanou možnost obrátit se na soud. Podle vyjádření resortu to ale zatím nikdo neudělal."

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesi-zadaji-stovky-milionu-jako-odskodne-za-ockovani-176764
gambler2000
24.11.2021 11:51
#
proc to sem davas
Netris
24.11.2021 12:49
#
Odpovídám na tvoji otázku. Zatím požádalo stát o odškodnění 9 lidí, rozhodnuto bylo o čtyřech (zamítnuto), přičemž ti čtyři se to rozhodli nenapadnout u soudu. Přičemž u těch dvou, kteří žádali o 100 milionů korun se dá čekat, že to asi nebylo myšleno vážně. Takže stát to zatím vyplatil 0 lidem.
gambler2000
24.11.2021 12:58
#
stacilo to cislo
vlastne to byla otazka nejen na ockovani proti covidu /na to je jeste brzy, na uplatneni naroku mas cas 3 roky od ockovani/ ale i ty povinny
stat proste neplati, musis si to tvrde vysoudit a ani to se nejak moc nedari, mozna vubec...
Netris
24.11.2021 13:03
#
No a tvůj původní výrok zněl, že za to stát nenese odpovědnost. Nese ji stát, je to přímo v zákoně. I pokud je stát liknavý s platbami a musí ho k tomu donutit až soudy, tak to nic nemění na tom základním faktu, že odpovědnost nese stát a tedy jsi nemluvil pravdu. Upřímně nevím, jak často si lidé nárokují odškodné za očkování a jak jsou úspěšní, ale je to celkem dobrý námět na 106ku, díky za něj.
gambler2000
24.11.2021 13:08
#
si me s nekym pletes

az neco zjistis, tak se podel, nic se mi najit nepodarilo, me to tema moc nezajima, ale obcas co sem lidi pisou nedava smysl.
stat je zodpovednej ze zakona, ale kdyz to nedokazes ani vysoudit, jakoby nebyl... nekde psali ze 2015-2020 vlastne ten zakon kterej si sem dal z roku 2020 !ani neco tomu podobnyho vubec nebylo!...
Netris
24.11.2021 13:56
#
Máš pravdu, popletl jsem si tě s marke7, omlouvám se. :)

Jinak jo, za starýho občanskýho zákoníku byla odpovědnost za očkování provozovatele zdravotnických služeb (tedy často i praktického lékaře), což bylo poměrně nefér vůči lékařům (lékaři to povinné očkování nezavedli a ani neschvalovali ony očkovací látky). Pak v letech 2014-2020 bylo skutečně právní vakuum, kdy nebyl odpovědný nikdo a pak byl přijat zákon č. 116/2020 Sb., který odpovědným určil stát. A s ohledem na to, že ten stát existuje poměrně krátce, tak asi ani není příliš zkušeností s tím, jak dobře funguje.
Netris
24.11.2021 13:57
#
*ten zákon existuje poměrně krátce :)
gambler2000
24.11.2021 14:38
#
o nic nejde

no uvidime jak bude fungovat zatim to pusobi, ze se kazdej boji odklepnout nekomu nahradu, protoze by to asi strhlo lavinu a jeho by ten system nakonec sezvejkal. on se nejakej "odvaznej" clovek /soudce/ nakonec najde, pak se odvola stat, kterej tu zodpovednost prevzit nechce... az to nakonec nejak dopadne...protoze dokaz ze ti to zpusobilo ockovani...

uvidime, jaky dopady bude mit ockovani proti covidu za par let, z toho co vidim kolem sebe i cejtim na sobe si sem jistej, ze to bude horsi nez ty lety provereny vakciny.
Bakary3
23.11.2021 17:29
#
Netris
23.11.2021 16:21
#
Máme tu povinné očkování proti různým nemocem už několik dekád, neočkované děti nemůžou do školky. Občas je prostě nutné omezit svobodu jednotlivce v zájmu ochrany celku. Menšina neočkovaných si nemůže brát většinu očkovaných jako své rukojmí.
gambler2000
23.11.2021 17:38
#
• Dítě do čtyř let věku NESMÍ do školky, pokud nemá řádné očkování, ale v 5 letech už bez očkování do školky MUSÍ (předškolní ročník už je povinný).

tak dlouho budes papouskovat neco o omezovani svobody jednotlivce v zajmu ochrany celku az te to dobehne nekde, kde to nebudes cekat
Netris
23.11.2021 17:54
#
Ano, protože předškolní výuka je součástí povinného školního vzdělávání. Samozřejmě nelze odepřít právo dítěte na vzdělání jen protože jeho rodiče jsou debilové.
gambler2000
23.11.2021 17:56
#
na to jde napsat jedina vec - pro debila, kazdej debil
frankiefcb
23.11.2021 18:23
#
Je děsivé, že takoví debilové vychovávají to dítě a nedejbože i volí a pak se divíme.
Front hell
23.11.2021 18:35
#
Zase nedělej ze všech debily. Jsou případy kdy po dětským očkování dítě vážně onemocní. Takže když takový pár nechce další svoje dítě očkovat tak jsou debilové. Nebo když to odmítá někdo z jejich blízkého okolí. U takových lidí se pak nemůžeš divit, že budou odmítat třeba i vakcinaci na covid.
dave30
24.11.2021 11:29
#
Ano, i mezi očkovanými se najdou nezodpovědní, kteří mají příznaky onemocnění ale netestují se. Ale většina těchto nezodpovědných je mezi neočkovanými. Ti přeci nemůžou chřipečku chytit, tak proč by se testovali. A přicházejí k lékaři, až když je pozdě a léčba je o to složitější. Nejúčinnější léčba je do 4. dne od nakažení. Ale jak se to má podařit zachytit, když všichni covid nakažení nikoho nepotkali, aby náhodou nemuseli lidé do karantény. Takže ty kontakty se přihlásí, až jim je opravdu zle a to už je pozdě. S tímto přístupem se covidu nezbavíme nikdy.
Front hell
24.11.2021 12:02
#
LuckyCharlie
24.11.2021 08:51
#
"Občas je prostě nutné omezit svobodu jednotlivce v zájmu ochrany celku"
- To, že ten proočkovaný celek se nemusí ani testovat a tak vědomě roznáší covid v zaměstnání bez nutnosti karantény. No to je veliký zájem o ochranu jiných celků no :D
Neočkovaný by ukamenovali, ale tenhle bullshit nikdo vůbec neřeší.
dave30
24.11.2021 11:32
#
Ale musí se testovat, pokud mají příznaky nemoci. To, že to někteří nedělají je věc jiná. Jsme prostě naučení, že s lehkou nemocí se normálně funguje. A to je ten závažný problém.
gambler2000
24.11.2021 13:20
#
neprijde ti, ze letosni podzim je nemocnej skoro kazdej a hooodne dlouho aspon to pozoruju na okoli...

laicky to prisuzuju tomu poslednimu roku, kdy lidi dezinfikovali i jogurty po nakupu a naslednymu oslabeni imunity
dave30
24.11.2021 15:16
#
To oslabení imunity tady rozhodně je.
mistr129
23.11.2021 17:21
#
JozkokozleJ
23.11.2021 17:48
#
A trebars nemoznost soferovat bez vodicaku, nemoznost byt sudcom bez pravneho vzdelania, to je tiez segregacia?

Odkaz na Zidov je velmi nechutne prirovnanie. Zid si nevolil dobrovolne, ku ktorej skupine bude patrit. Na rozdiel od teba.
Inamoto
23.11.2021 20:28
#
Pokud jde o mě osobně, já jsem zvolil očkování. Nejspíš půjdu i na třetí dávku. Chápu, že zdejší úderka si automaticky dovodila, že jsem antivaxer, ale není tomu tak. Jen odmítám zavírat oči před tím co se děje (nebo to dokonce podporovat), jenom proto že restrikce dopadají na hlavy jiných a ne na mě.
JozkokozleJ
23.11.2021 21:15
#
Mas nejaky spolocny verejny statok, ktorym zdravotnictvo je, ktory neumerne zatazuju ludia odvolavajuci sa na svoju bezbrehu slobodu, a to casto bez logickeho vysvetlenia. To so sebou nesie mnoho negativ (priamo v zdravotnictve, ale aj v inych oblastiach a vlastne celkovo na stat). Ak tie negativa prevazia, je na case premyslat, ako ochranit ten verejny statok.

Iste je nejake obmedzenie neockovanych jedna z poslednych moznosti. Ale ked zo vsetkych statistik vychadza, ze pri vyrazne vyssom podiele ockovanych v populacii by nedochadzalo k zahlcovaniu nemocnic, rozumiem frustracii tych, ktori nemysleli len sa svoju bezbrehu slobodu.
Davor27
23.11.2021 20:42
#
r3
23.11.2021 17:56
#
Mohli by sme zacat tym, ze zacneme pouzivat slova, ktorym vyznamovo rozumieme. Mozme namatkovo zacat slovami ako segregacia alebo propaganda a dostudovat si co znamenaju. V druhom kole si mozme prejst porovnanie celosvetovej pandemie s nacizmom, ale skusme zacat tou prvou castou.
Karci64
23.11.2021 19:42
#
belasy kkt
23.11.2021 16:34
#
Ako?
Zamestnavatel plati ak je nemoznost vykonavania cinnosti na "jeho strane".
Nemusi platit ak zamestnanec nevykonava cinnost z dovodu na svojej strane.
Izolacia do ktorej ide zamestnanec lebo sa nedal ockovat- dovod na strane zamestnanca.
Voila
Unique
23.11.2021 16:40
#
A když se nechá naočkovat a stejně to chytí, tak je rozdíl v čem?
JozkokozleJ
23.11.2021 17:50
#
Odpoved sa skryva uz v tvojej otazke. Urobil dostatok (viac) pre to, aby sa prekazkam na svojej strane vyhol.
frankiefcb
23.11.2021 18:24
#
db18
23.11.2021 18:45
#
capaccio
23.11.2021 20:38
#
Ockovanie ale to, ze sa nakazit nemoze nikomu nezarucuje. Takze samotnym ockovanim neurobil dostatok pre to aby sa vyhol prekazkam na svojej strane. Pokial viem tak ani ockovany s pozitivnym vysledkom testu hrat a trenovat nemoze (ale oprav ma ak to je inak).
JozkokozleJ
23.11.2021 21:22
#
Ale urobil vyrazne viac, nez ten, ktory neurobil nic. Ockovanie znizuje riziko infekcie, virovej naloze (tj. riziko prenosu) a priebeh nemoci. U kazdej vakciny inak v zavislosti na uplynutej dobe od ockovania, veku a individualite cloveka. Proste oproti nule je to vzdy do plusu.
capaccio
23.11.2021 21:35
#
A co urobil viac, ked sa nakazit mohol rovnako a rovnako nemoze hrat/trenovat? Mozes mu dat pochvalu za snahu ale vysledok je rovnaky.
JozkokozleJ
23.11.2021 21:46
#
...Ockovanie znizuje riziko infekcie, virovej naloze (tj. riziko prenosu) a priebeh nemoci...
capaccio
23.11.2021 21:50
#
Zo skusenosti z mojho okolia mozem suhlasit akurat s tym poslednym tvrdenim s ostatnymi vobec. Ale pises mimo temy, lebo futbalovy klub ma v zaujme to aby hrac bol k dispozicii kedy treba, to mu ockovanie nezaruci.
JozkokozleJ
23.11.2021 22:13
#
Asi ti uplne nerozumiem, ze co je mimo temy. Podla studii ma ockovany mensie riziko nakazy a prenosu na inych. V zaujme klubu je mat v time hracov, ktori maju mensie riziko nakazy a prenasania na spoluhracov, lebo im to znizuje rizko rozkopania supisky.
capaccio
23.11.2021 22:36
#
Ok teda
belasy kkt
23.11.2021 22:19
#
So skusenostami z mojho okolia mozem povedat ze aj 1 plati.
To je ale v tomto bode irelevantne, urobil vsetko co mohol (ockovanie).
A ak bol grossly negligent tak mu nemusia platit aj keby bol ockovany,
Nejde o vysledok, ide o snahu.
JozkokozleJ
23.11.2021 17:45
#
Lahko to pravne napadnut urcite pojde. Len s akym vysledkom, ze...
db18
23.11.2021 18:45
#
db18
23.11.2021 18:46
#
To sice ano, nicméně kluby postupují v souladu se zákony a aktuálním nařízením ohledně covidu.
Front hell
23.11.2021 19:00
#
Tohle budou mít poresene
janinho
23.11.2021 15:24
#


akoze rovnaku logiku by som zaviedol pri boji so simulantmi. trestal by som to tak ze ak sa dodatocne preukaze umyselne simulovanie, tak hrac dostane 1 zapas stop. ak to urobi v sezone znova, dostane 2 zapasy stop. atd. chcel by som vidiet ktory klub by platil hracovi, co pre svoju prehnanu gravitaciu presedi na tribune stvrtinu sezony.
Centrofixka
23.11.2021 15:25
#
fenixLFC
23.11.2021 16:38
#
capaccio
23.11.2021 21:39
#
Uplne zbytocne plytvanie vakcinami. Toto by mala byt skor podmienka na vyplatenie dochodku a ockovat skor starsich, ktori plnia nemocnice, nie ockovat mladych futbalistov
janinho
23.11.2021 21:51
#
vakcin je v EU dost na to aby dostal kazdy aj 3 davky. samozrejme to s tymi penzistami by som kludne podpisal aj teraz. ale nemysli si, ze v nemocniciach nekoncia aj 30rocni ludia na vrchole sil. okrem toho tazky priebeh moze futbalistovi velmi vazne poskodit karieru, lebo z takeho sa mozu spamatavat mesiace. niektore nasledky mozno uvidime az o par rokov.
capaccio
23.11.2021 22:16
#
No tych 30 rocnych ludi tam ale nie je take mnozstvo aby sme kvoli tomu museli vsetkych (uz aj deti) ockovat a vsetkym co sa nechcu upierat pravo normalne zit.
janinho
23.11.2021 23:04
#
toto myslis vazne? ty si ani po 2 rokoch nepochopil ze aj clovek, ktory je bezpriznakovy moze byt nosicom a moze nakazit X ludi ktori na to mozu doplatit zivotom? to ockovanie nielen znizuje pravdepodobnost tazsieho priebehu, ale aj nakazy samotnej a jej prenosu. to pravo normalne zit ste mali vsetci doteraz a vysledky mozes vidiet v nasich nemocniciach. ine krajiny na zapade ktore maju vysoku zaockovanost mozu sice mat tiez teraz vela pozitivnych, ale asi nie je nahoda ze mame radovo vyssie pocty mrtvych na milion obyvatelov.

kks, ze pravo normalne zit... niektori z tej vakciny robite neviem co. pritom na zakladnej skole tu vsetci par krat vyhrnuli rukav, jeb ho do ruky/ramena a nikto sa nic nepytal. a keby si tam zacal mliet o nejakej slobode tak dostanes jednu vychovnu v skole a druhu doma aby si nabuduce nerobil hanbu. niektori mate tej slobody plne huby, pritom mame v porovnani s par generaciami dozadu neporovnatelne lahsi zivot. sloboda ano, ale s tou prichadzaju aj nejake povinnosti a zodpovednost aj voci ostatnym.

kks, niektorym by som vam doprial narodit sa niekedy okolo roku 1900. zazili by ste si 2 svetove vojny, epidemiu co skosila par percent svetovej populacie, hospodarsku krizu s takou inflaciou ze by ste sa posrali, studenu vojnu, zivot za ostnatymi drotmi atd. potom by ste nejake kktiny o neslobode kvoli jednemu ockovaniu nesplietali.
Carlos Juan Pablo
23.11.2021 23:22
#
a to je právě ten rozdíl, epidemie co opravdu zkosila několik procent dřívější populace a "epidemie" s úmrtností necelých 0,1% co nikoho ani nezajímá a kdo chce, už mohl být očkovaný, nosit 56378 hadrů přes držku a nevylézat třeba ze sklepa
janinho
24.11.2021 08:49
#
"s úmrtností necelých 0,1% co nikoho ani nezajímá" vidim ze nemas v rodine nikoho kto pracuje v zdravotnictve, kto by ti vysvetlil kde je sever. ak nieco paralyzuje zdravotnictvo v krajine, tak to asi nebude nieco co nikoho nezaujima. ale predpokladam, ze pre kazdy pripad so sebou nosis bromhexin a vodku.
Carlos Juan Pablo
24.11.2021 11:58
#
tady už není o čem. Dvouročný brainwashing se na tebe řádně podepsal.
janinho
24.11.2021 15:04
#
dakujem za nazor a klucenku posielam postou. na ktorej klinike to momentalne lezis?
capaccio
23.11.2021 23:30
#
V tom prvom odstavci si sam sebe odporujes. Pises, ze ockovanie znizuje pravdepodobnost nakazy, zapadne krajiny maju vyssiu preockovanost a maju ale viac pripadov. Tu ti tie data nedali taku facku reality check?

Na zakladnej skole si asi bol v KLDR, ja som tam nebol, takze neviem posudit za co vsetko vas tam fackovali. A dalej ockovali nas vakcinami, ktore mali minimum adverse reactions, radovo vyssiu ucinnost - na to com sme boli ockovani nepoznam nikoho kto by tu chorobu po tom aj dostal. Takze porovnavas hrusky s jablkami.

Ja by som ti zase doprial aby si mal menej totalitne zmyslanie.
AC torino
24.11.2021 00:05
#
radovo vyssiu ucinnost? Akoze 7500%?
capaccio
24.11.2021 12:50
#
Ano vyssiu. Preco 7500?
dave30
24.11.2021 15:18
#
Máš pravdu. Řádově vyšší stačí třeba 120%.
janinho
24.11.2021 08:46
#
maju viac pripadov? viac ako kto? ides mi tvrdit, ze nemci maju viac pripadov ako my v prepocte na pocet obyvatelov??? okrem toho zapadne krajiny maju ovela vyssiu zaockovanost a tomu maju prisposobene aj obmedzenia. a ked je vacsia volnost, tak je samozrejme aj viac pozitivnych. ale to ze je niekto pozitviny nemusi hned znamenat katastrofu ak je vysoka zaockovanost, lebo drviva vacsina zaockovanych ludi to relativne v pohode vylezi doma. ak by mali nemci, francuzi, portugalci atd 45% zaockovanych ako my a mali take volne pravidla ako maju teraz tak by uz tie obete nemali kde pochovavat. tak sa zamysli nad tym co pises. v anglicku maju plne stadiony, maju vela pozitivnych, ale ti nekoncia hned v nemocniciach lebo maju vysoku zaockovanost.

menej totalitne zmyslanie? nieco ako jozko klanyi, co? presne taketo nazory ako mas ty ma zial velmi vela ludi, ale drvivu vacsinu z nich to rychlo prejde po prvom pohrebe niekoho blizkeho z rodiny. moj najlepsi kamarat ma zenu lekarku a tie pribehy co mi pise moze potom kludne vydat knizne. najnovsi pripad kedy jej kadernicka povedala ze "oni s manzelom maju na ockovanie svoj nazor". byvaju so svokrovcami v jednom dome (samozrejme nikto z nich nebol ockovany). odvtedy presiel asi mesiac, kadernicka to doniesla domov a zenu uz pustili domov, jej muz (ma nieco po 30tke) je uz vyse tyzdna na UPV a ma vraj velmi nizku sancu na prezitie) a svokru uz stihli aj pochovat. moze pani kadernicka potom svojim 2 detom o par rokov vysvetlovat preco zomrel tatik aj babka. chlap kym bol napojeny na UPV tak odkazoval domov, ze hned ako sa vrati tak ide na ockovanie. no asi to uz nestihne. a takychto pribehov som za posledne mesiace pocul viac nez mi bolo prijemne.
capaccio
24.11.2021 12:43
#
Maju viac pripadov ako mali minuly rok, ked bolo zaockovanych podstatne menej. To znamena, ze ten nastroj nepouzivaju tak ako by bolo efektivne a precenili jeho schopnost. To, ze je niekto pozitivny nemusi znamenat katastrofu ani ked nie je zaockovany. Vacsina ludi to prejde uplne bez problemov. Problem su starsi ludia, ktorych by mali prednostne a ockovat ako som uz pisal.

Ano, menej totalitne zmyslanie, staraj sa o seba a svoju rodinu, ostatnych nechaj na pokoji, kazdy ma svoj rozum, svoje svedomie a svoje zodpovednosti. To co pises su pripady, kedy sa mali ockovat ked boli starsi a hlavne ked byvali v jednom dome tak snad vedeli, ze pani kadernicka chodi do prace a nestriha tam stromy ale ludi, ktori mozu covid preniest cez nu potom aj na nich.

Pravo rozhodovat o svojom tele je uplny zaklad slobody. Ked sa vytvori tento precedens, co potom v buducnosti zabrani tomu, aby v "mene dobra spolocnosti" hociktora vlada akykolvek medicinsky ukon vykonala?
janinho
24.11.2021 15:21
#
- staraj sa o seba a svoju rodinu, ostatnych nechaj na pokoji... ak idem nakupit potraviny a za mnou pri pokladni chrochta kokot s ruskom pomaly az na vajcaach co den predtym bol s dezolatmi vykrikovat pred prezidentskym palacom... tak sa to tyka aj mna a mojej rodiny.

- pisal som,ze ta kadernicka aj jej muz su 30tnici, takze to zdaleka nie je len o penzistoch. aj tucni ludia, ludia s dojebanou imunitou a mladi ludia s inymi chorobami mozu byt vazne ohrozeni ale je pravda ze vacsina ludi takto neuvazuje ked oni sami su zdravi. az ked zacnes obiehat nemocnice tak zistis ako to v skutocnosti je.

ale ty nerozhodujes len o vlastnom tele. to je uplne to iste jak ked nasnezi a zastavia ma na letnych a ja poviem, ze mam v <>, ked sa zabijem tak sa zabijem. ale pritom mozes zabit X dalsich ludi a v pripade korony o tom vobec nemusis vediet. keby sa pri povinnych ockovaniach nad ktorymi sa uz nikto (normalny) nepozastavuje malo kazdemu vysvetlovat jak malemu dietatu tak by tu stale boli choroby, ktore sa takmer na celom svete (hlavne teda v civilizovanych krajinach) podarilo potlacit.

- "Maju viac pripadov ako mali minuly rok ked bolo zaockovanych podstatne menej". ale vtedy to bol iny variant. nech ti nejaky imunolog vysvetli aky je rozdiel medzi tym co kolovalo pred rokom a tym co koluje teraz. na kazdom jednom videu z covidoveho sa o tom hovori, ze teraz to postupuje ovela rychlejsie a to co napr. zaberalo v 1.vlne je teraz neucinne a zabera zase nieco ine. okrem toho pripadov mozu mat kludne aj 5 krat tolko, dolezite je to kolko ludi skonci v nemocniciach a ja som nevidel ze by zase v taliansku a spanielsku pacientov ukladali po podlahe lebo uz nebolo kam. pritom vtedy boli ludia posrati lebo nevedeli co sa deje tak dodrziavali pravidla. teraz na to velka cast jebe a preto sme tam kde sme.

pointa je... verte kurva lekarom. o tychto veciach nech rozhoduju ludia ktori s tym robia roky a desatrocia a nedajte si vymyvat hlavy ficom a podobnymi kokotmi, ktori medzi sebou budu plakat ze "strasna choroba, strasna. normalne ma jeblo" a potom vylezu na podium a budu z nich najvacsi antivaxeri. vzdy ked budes mat pocit, ze k tej teme mas co povedat bez akehokolvek medicinskeho vzdelania, tak si spomen na tento vyrok: https://images.app.goo.gl/zAqLWLMzStPCZ4pM8

myslim ze nenajdem vyrok, ktory by pricinu toho kde sme popisal lepsie.
capaccio
24.11.2021 19:19
#
1.) No tak ho upozorni alebo poloz kosik a chod nakupit inde ked nechces ist do konfrontacie. Sorry ale o tomto sa mi nechce vypisovat

2.) No vsak nech sa daju zaockovat, aky tam je problem?

3.) Porovnavas neporovnatelne. Ked si ockovany a mas covid tak ho siris dalej.

4.) Tuto vyhovorku som cakal. Vela ludi na to kasle, lebo im bola predana vakcina ako sloboda a teda sa tym riadia. XY krat som upozornil ludi vo vytahu a inde v uzavretom priestore aby si dali rusko/respirator a odpoved bola, ze netreba ved je ockovany.

5.) Ktorym lekarom treba verit? Lebo nie kazdy lekar ma rovnaky nazor ako si si ty nacital na internete a od facebookovych lekarov.

Zaver: napisal si vela, ale nic podstatne. Bez medicinskeho vzdelania sa k tomu vyjadrujes aj ty, takze neviem preco by som sa k tomu nemohol vyjadrit ja (vidis, zase mas totalitne sklony, chces kazdeho kto s tebou nesuhlasi umlcat ). Nech o tom rozhoduju ti co s tym robia roky, ale zatial ako vidime ziadne ich opatrenie neprinieslo zmenu, takze ked by sme chceli byt results oriented tak by sme museli skonstatovat, ze ich treba vymenit.
janinho
24.11.2021 21:42
#
2. tvoje slova: "No tych 30 rocnych ludi tam ale nie je take mnozstvo aby sme kvoli tomu museli vsetkych (uz aj deti) ockovat a vsetkym co sa nechcu upierat pravo normalne zit.". to sa nezlucuje s tym co hovori primar kliniky v PB (vid clanok nizsie). toto je clanok o tom, ze ak je hrac neockovany (je to jeho pravo, zatial) a nakazi sa tak klub mu nebude platit. to je to iste ako keby sa hrac cez leto vyzral o 7 kil a cudoval sa ze mu klub potom nechce platit dohodnutu mzdu. za mna je to spravanie Herthy uplne v poriadku.

4. takze ak tebe niekto odpovie ako kokot, tak to beries ako novy benchmark a ides sa spravat rovnako? to ze to to povedal niekto vo vytahu z toho akoze robi pravdu? okrem toho neviem co ty cislujes, takze nechapem co je podla teba vyhovorka.

5. vsetky krajiny na zapade sa spravaju v principe rovnako, takze mi asi ides tvrdit, ze vsade ti ludia ktori rozhoduju o tychto nepopularnych rozhodnutiach vedia menej nez to mizive percento lekarov, ktorych je zial pocut viac ale z ktorych len velmi malo s covidom realne prislo na tychto oddeleniach do kontaktu. jeden taky somar Pijak lezi teraz napojeny na kyslik na oddeleni ktoreho veducich lekarov predtym urazal a zosmiesnoval. dalsia lekarka ktora niekde na strednom slovensku odradzala pacientov od ockovania uz to ma za sebou, takze si tie svoje metody overila v praxi. nie som zo statistickeho uradu chlapce, ale ak mi ides tvrdit ze polovica lekarov je za ockovania a polovica proti tak sa nemame o com bavit. kludne sa stavim, ze 9 z 10 lekarov ma na to jasny nazor a ten zvysok su dementi typu Liptak.

"ziadne ich opatrenie neprinieslo zmenu"... lebo o tom nerozhoduju ti ktori by mali. nerozhoduju o tom lekari ale jebnuti politici. keby u nas boj s pandemiou riadili lekari a nie kokoti typu matovic a kollar tak je to o inom. takze ty nieze prekrucas fakty ale davas im take bomby ze dovi. tie statistiky zdielala pred 2 dnami aj prezidentka. pozri si ten 1.koment s grafom a ak tomu nerozumies a nevidis suvislost medzi ockovanim a poctom hospitalizacii tak ti asi neni pomoci.
https://fb.watch/9ungX05euU/
capaccio
25.11.2021 11:35
#
2.) Porovnavas neporovnatelne. Nechce sa mi to vypisovat lebo sam vies, ze pises kraviny.

4.) Klamlivo prezentovali vakcinu ako slobodu a ludia sa podla toho riadia, preto mame vela pripadov, lebo ockovani nedodrziavaju zakladne opatrenia a roznasaju covid. V officoch este na jar ludia nosili ruska, teraz uz nikto, vsak sme ockovani.

5.) Ja sa riadim vysledkami, cisla su zle, teda usudzujem, ze nerobia spravne opatrenia. Neviem kolko lekarov je za a kolko proti, ale ak si myslis, ze lekar pracuje pre to aby si sa ty mal vyborne a bol zdravy a nie pre svoj financny prospech tak mam pre teba sadu hrncov, ktore ti vydrzia cely zivot To je ako keby si sa v autoservise opytal, ze ci treba vymenit brzdove platnicky, no 9 z 10 ti povie, ze ano. Ved nebud uz taky naivny.

Posledny tvoj odsek - ked riadil pandemiu Matovic a testovali sme pravidelne tak bolo ovela menej pripadov (na toto napises, ze teraz je variant delta+ a bla bla bla). Ja suvislost vidim, vsak ockovat treba ludi vo veku 50+, kazda jedna statistika ti to potvrdi, ze vacsina hospitalizovanych je v tejto kategorii (tiez ma na nich ockovanie menej neziaducich ucinkov).
JozkokozleJ
25.11.2021 12:24
#
A aj by vakcina slobodou bola, ak by to bolo schopnych pochopit aspon 90 % dospelych ludi. Virus by tu sice bol a aj sa prenasal, avsak fatalne dosledky by mal pre nasobne mensi pocet ludi, co by neochromilo nemocnice ani spolocnost.

Ci ty vidis aku cestu?
capaccio
25.11.2021 13:27
#
A to vies ako, ze u tychto ludi, ktori prejdu covid bez hospitalizacie sa mozno neprejavi s oneskorenim par rokov? Fatalny moze byt rovnako, len s delayom, len k tomu este nemame data aby sme mohli takto nechat premorit vsetkych.

Ja vidim cestu v obmedzeni sirenia virusu a teda izolovania nakazenych kym su infekcni.
JozkokozleJ
25.11.2021 14:28
#
Rozumiem spravne, ze pre teba ockovanie = premorenie? Ci ako si mam vysvetlut prvy odsek?

Ako chces dosledne izolovat nakazenych? Trasovanie sa ukazalo nefunkcne z dovodov kapacit hygieny, ale predovsetkych neochoty vyznamnej casti obyvatelov s hygienou spolupracovat. Povinne testy pre kazdeho obyvatela trikrat do tyzdna? Ci ako si predstavujes izolaciu (a s tym spojenu identifikaciu) nakazenych?
capaccio
25.11.2021 16:31
#
Ano, pre mna je to kontrolovane premorenie.

Pravidelnym plosnym testovanim aby sa kazdy pozitivny musel izolovat. Vyuzit technologie, ktore su dostupne na kontrolu.
JozkokozleJ
25.11.2021 18:27
#
Tak nic, dohladaj si, co je podstatou vakcinacie.
capaccio
25.11.2021 19:10
#
Ty si dohladaj ako tieto vakciny velmi nezaberaju.
JozkokozleJ
25.11.2021 21:43
#
Tieto lzive bludy si skusaj na Facebooku.
capaccio
26.11.2021 18:11
#
V com su lzive?
janinho
25.11.2021 12:25
#
ludia sa maju riadit hlavne zdravym rozumom a pocuvat to co hovori velka vacsina lekarov (nielen u nas ale po celom svete) a nie spoliehat sa na to, ze v jebnutej reklame napisu vakcina je sloboda. ak sa na to spoliehas, tak fakt mas IQ tykve a od teba pocuvat ze hovorim kraviny fakt nemusim, lebo to co som ti preposlal hovoril clovek ktory s tym o com sa bavime prichadza do kontaktu kazdy den.

viac sa s tebou nemam o com bavit, rob si co chces, kludne si doma organizuj gangbangy s tvojimi neockovanymi kamaratmi ale ak nedajboze skoncis v nemocnici alebo budes kracat niekomu blizkemu za rakvou, tak si spomen na toto co si mi tu vypisoval a zamysli sa ci si pre to aby sa to nestalo urobil fakt maximum. a ked ta budu ti lekari a sestricky chodit kontrolovat tak im potom spomen ten tvoj vtipek o hrncoch. nie je kazdy taky kokot ze mysli len na peniaze. to by tam totiz v nemocnicach u nas robili uz z 95% len ukrajinci, rumuni a afganci. vobec nemas ponatia ako to v nasom zdravotnictve vyzera panacik.

a tymto debata s tebou z mojej strany definitivne konci

capaccio
25.11.2021 13:15
#
Kludne mozme skoncit, vsak ty aj tak len vela napises, prepleties to urazkami ad hominem a nic podstatne nepovies. Dalej to okorenis osobnymi zazitkami v takom tone ako keby nikto iny nemal v rodine nakazenych. Takze takato debata naozaj nema zmysel. Suhlasim s tebou. Btw akurat bol na TA3 Uhliarik a vyplakaval iba o tom ako nemaju peniaze.
Davor27
26.11.2021 21:20
#

Ty budeš zrejme ďalší beznádejný prípad, ktorý bude mať svoju pravdu až dovtedy, kým sa na vlastnej koži nepresvedčíš o realite...
Davor27
26.11.2021 21:14
#

Veľký klobúk dolu za to, že máš trpezlivosť to vysvetľovať jednoduchším jedincom, ktorí majú svoju pravdu a názory odborníkov a štatistiky ich nezaujímajú, namiesto toho uveria každej nezmyselnej konšpirácii a totálnym bludom...
janinho
26.11.2021 21:23
#
no praveze uz sa mi minula. ja sa proste nepoucim nikdy a stale si budem mysliet ze v diskusii s takymito jedincami sa da spoliehat na nejaku logiku a zdravy usudok. bola to cista strata casu strata casu.
janinho
24.11.2021 16:58
#
tu ti dam do pozornosti tento rozhovor. Fakt obetuj par minut a skus si to precitat. https://www.ta3.com/clanok/219136/nezaockovani-si-chybu-uvedomuju-hovori-kulkovsky-stacilo-malo-aby-sme-neboli-na-pokraji-kolapsu?fbclid=IwAR26t0Wsf0A4cO3Oie6PAy6V6mSikLs4j0S-VhkjyYzqmvGyFQL1IrKhf7w

"V druhej vlne boli pacienti vo veku 30-40 rokov raritní, teraz ich je veľmi veľa a vo veľmi zlom stave. Zásadný rozdiel je pravdaže v tom, že v mladších vekových kategóriách sú prakticky všetci neočkovaní."
capaccio
24.11.2021 19:25
#
Daj link prosim ta na statistiky hospitalizovanych podla veku.
JozkokozleJ
24.11.2021 21:20
#
Tebars v CR je podla ockovani.opendatalab.cz vo veku 30-39 hospitalizovanych 175 ludi z toho 158 bez ockovania.
capaccio
25.11.2021 11:08
#
No vidis, uplne zanedbatelne cislo.
JozkokozleJ
25.11.2021 12:13
#
To uz nech si kazdy vyhodnoti sam. Riaditel nemocnice, ktory uz nema kapacitu pre novych pacientov, ci ini pacieti, ktorym uz bola druhykrat odlozena tzv. odkladna operacia, by asi nesuhlasili.
capaccio
25.11.2021 13:21
#
Asi by som prve riesil to co mi zabera kapacitu nemocnice najviac, nie?
JozkokozleJ
25.11.2021 14:31
#
Akoze identifikoval by si dovod, ktory ti zaplna kapacity. A co potom? Tym nove lozka nevyrobis. Ci ako?
capaccio
25.11.2021 16:50
#
A potom by to podla toho mali riesit, nie? Ockovat starsich ludi, nie deti. Lozka nie su problem, tych je dost, problem je personal a chybny predpoklad Lengvarskeho, ktory v lete tvrdil, ze sme na dalsiu vlnu pripraveni. Spoliehal sa na ockovanie (co by aj davalo zmysel ak by fungovalo) a nepredpokladal, ze ked bude 45% ludi zaockovanych tak budeme mat este viac pripadov ako ked bolo zaockovanych 0%. Lenze nie su zaockovani ti, ktori tie nemocnice plnia, teda 50+.
Davor27
26.11.2021 21:10
#
AC torino
24.11.2021 00:05
#
Shevchenko
23.11.2021 15:26
#
Jsem zvědav na zimní přestupák, jestli třeba nějakému hráči nevyjde přestup jen proto, že není očkovaný.
Unique
23.11.2021 16:41
#
V dnešním zvráceným světě bych se ani nedivil
7kaka7
24.11.2021 23:04
#
Záleží s čím tu "zvrácenost" porovnáváš.
Kily
23.11.2021 17:15
#
těch bude
frankiefcb
23.11.2021 18:25
#
Já si myslím, že určo.
db18
24.11.2021 14:48
#
Choupo Moting má COVID.

(that escalated quickly)
db18
24.11.2021 18:36
#
a Kimmich je prý další
JozkokozleJ
24.11.2021 21:11
#
Kimmich je fakt ako chodiaca reklama na ockovanie
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.