Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (2)

03.09.2018 11:47 - Aktuality
 
Nový formát předkol s nižším počtem postupových míst do Ligy mistrů či s oddělenou kvalifikací o Evropskou ligu pro neúspěšné mistry je u konce. Skupiny obou pohárů jsou rozlosovány - opět v nich nechybí tři české týmy, po čtyřech letech má svého zástupce ve skupinové fázi konečně i Slovensko.

Úspěšný kvalifikační start znamená pro Slovensko nejvyšší zisk za posledních deset let, a to ještě Trnava může národní koeficient vylepšit ve skupině EL. Po dlouhých deseti letech by navíc Trnava mohla Slovensku ukázat, jak chutná vítězství ve skupinách. Společně s Kyprem a Dánskem zaznamenalo Slovensko letos čtvrtý nejlepší zisk v kvalifikační fázi. Lepší už bylo jen Skotsko, Norsko a vůbec nejlépe se v předkolech vedlo Srbsku, jehož mistr Crvena Zvezda dokázal dojít do skupiny LM dokonce přes čtyři předkola.

Česku se v předkolech nevedlo. Své si odehrála Sigma, která jako jediná dokázala postoupit přes jednoho soupeře, aby záhy dle očekávání skončila na superfavoritovi ze Sevilly. Nižší zisk než Česko mají po předkolech až týmy od poloviny čtvrté desítky. Loni jsme na tom však byli před rozehráním skupin podobně a trojice Slavia, Plzeň, Zlín nakonec dokázala národní koeficient vytáhnout na solidní hodnotu 5.500. Otázkou je, zda se něco obdobného povede i letos, zvlášť když českou trojici čekají papírově daleko těžší soupeři než loni.

Podstatné však je, že v hlavní soutěži obou pohárů máme své zástupce, což si nemohou říct třeba v Polsku, v Rumunsku, ani v Izraeli. Naopak na svou první zkušenost se skupinovými boji se těší lucemburský fotbal, konkrétně Dudelange.

Elitní čtveřice má jistá čtyři místa v LM a dvě v EL. Do předkol tak vyslali vždy jen po jednom klubu a pouze Sevilla byla suverénní - šest výher a jasný vzkaz soupeřům, kdo že to bude opět patřit k favoritům na zisk trofeje. Úspěšné bylo nakonec také Lipsko, byť jej od vypadnutí dělilo jen pár minut. A že to týmy elitních soutěží nemají v předkolech jednoduché potvrdily případy Burnley i Atalanty, které se do skupiny EL neprobojovaly. Na rozdíl od Španělska a Německa tak jsou Anglie i Itálie oslabeny o jeden tým již po předkolech.

Souboj o 11. a 15. místo

Nejzajímavější souboj letos jednoznačně nabídne soupeření o zajímavé pozice ve druhé desítce, jehož se, zatím ne moc úspěšně, účastní i Česko. V předkolech si nejlépe vedlo Dánsko, kterému však nakonec zbyla pouze Kodaň v EL (přímý duel se Slavií bude pro Česko možná klíčový). Slušný zisk má také Nizozemsko, především díky bonusu za postup do LM pro Ajax a PSV. Zde to však oba kluby budou mít těžké, navíc v EL je nikdo nedoplní. Zdá se, že nejlépe to má rozehrané Řecko - povedená předkola trojice silných týmů vyústila v jedno místo v LM a dvě v EL.

Nedobře si vedlo nejen zmíněné Česko. Daleko více od předkol čekali také Švýcaři (Basilej překvapivě vypadla z předkola LM i EL), Chorvaté (pokračuje již jen Dinamo Záhřeb) i Rakušané (zakletá LM pro Salzburg, který však v EL s Rapidem vytvoří silnou dvojici).

Mimochodem, Salzburg od Platiniho reformy (rok 2009) nezvládl všech svých osm účastí v jednodušší mistrovské fázi předkol. Nejprve dvakrát padl s izraelským mistrem, poté s lucemburským, dvakrát se švédským, poté dvakrát v řadě s chorvatským a letos se srbským. A když se člověk podívá po jakých výsledcích, až je mu fanoušků tohoto týmu líto...

Na sedmičku států bojujících o zajímavé příčky se snaží dotáhnout i Kypr - na úspěšná předkola by však potřeboval navázat i ve skupinách EL. K dispozici má dva týmy, poněkud překvapivě mezi nimi chybí APOEL, který dokázal, stejně jako Basilej, vypadnout jak z kvalifikace o LM, tak z kvalifikace o EL.

A o co že tyto země hrají?

11. místo

  • mistr přímo do LM, pokud se do LM z ligy kvalifikuje i vítěz LM, pokud ne, jistota skupiny EL při vypadnutí z předkola LM
  • alespoň skupina EL pro vicemistra při vypadnutí z předkola LM, pokud se do LM z ligy kvalifikuje i vítěz EL, mimochodem to platí i pro vicemistra soutěže na 10. místě
  • vítěz poháru přímo do skupin EL

12. místo

  • vítěz poháru přímo do skupin EL
  • jistota skupiny EL pro mistra při vypadnutí z předkola LM

13. místo

  • alespoň skupina EL pro mistra při vypadnutí z předkola LM, pokud se do LM z ligy kvalifikuje i vítěz LM

14. a 15. místo

  • LM si v předkolech může vedle mistra zahrát ještě i vicemistr a do pohárů jde celkem pět klubů, zatímco od 16. místa už pouze čtyři (z toho pouze jeden do kvalifikace o LM)

Výpočet národních koeficientů

Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, tedy 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezóně do pohárů nastoupily. Česko letos získalo 7,5 bodu (4 Plzeň, 0,5 Slavia, 2 Sigma, 1 Sparta), což po dělení pěti účastníky dává hodnotu 1.500 bodu.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELT LMT EL
1.Španělsko87.1403.1424343
2.Anglie65.6052.7854342
3.Itálie65.0112.9284342
4.Německo59.6412.9284343
5.Francie50.8312.9163333
6.Rusko45.2162.2503323
7.Portugalsko39.8322.5002321
8.Ukrajina35.1001.8002312
9.Belgie34.7002.6002313
10.Turecko31.0001.9002313
11.Nizozemsko27.4333.6002320
12.Rakousko26.6501.6002302
13.Dánsko26.0253.8752301
14.Řecko25.6003.1002312
15.Švýcarsko24.9001.9002311
16.Chorvatsko23.8752.2501301
17.Česko23.6751.5001312
18.Kypr22.6753.8751302
19.Srbsko21.5005.2501310
20.Bělorusko19.8753.0001301
21.Skotsko19.3754.0001302
22.Polsko19.2502.2501300
23.Švédsko19.1502.3751301
24.Norsko18.9504.1251302
25.Izrael18.6252.6251300
26.Ázerbájdžán18.5001.8751301
27.Kazachstán17.7502.7501301
28.Bulharsko16.5003.0001301
29.Rumunsko15.9502.3751300
30.Slovinsko15.0003.1251300
31.Slovensko14.3753.8751301
32.Lichtenštejnsko13.5001.5000100
33.Maďarsko9.2502.0001301
34.Makedonie8.0001.0001300
35.Moldavsko7.7501.1251300
36.Albánie7.5001.0001300
37.Irsko7.4501.0001300
38.Finsko7.2750.8751300
39.Island7.2501.5001300
40.Bosna a Hercegovina7.1252.0001300
41.Litva6.7502.6251300
42.Lotyšsko5.6251.6251300
43.Lucembursko5.2502.3751301
44.Arménie5.2501.5001300
45.Malta5.1251.5001300
46.Estonsko5.0000.5001300
47.Gruzie4.7501.6251300
48.Wales4.1251.0001300
49.Černá Hora4.1250.3751300
50.Faerské ostrovy4.0001.1251300
51.Gibraltar4.0001.0001300
52.Severní Irsko3.8750.5001200
53.Kosovo2.5002.5001200
54.Andorra1.8310.8331100
55.San Marino0.6660.5001100
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2020/2021. T LM a EL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů
Autor: Martin Lavický
Počet zobrazení: 6603
Komentáře (149 / 0 nových)
ŠafarčíkjeBůh♥
03.09.2018 11:51
#
To aby se týmy hodně snažily..
Pablos
03.09.2018 11:55
#
A zrovna je to takové ...že můžou teoreticky i nahrát úplný kulový. Resp. ty skupiny jsou těžší bych řekl, než v minulosti. Zároveň, ale hratelné jsou ...záleží v jaké formě ty naše týmy budou no.
ŠafarčíkjeBůh♥
03.09.2018 12:37
#
No právě.. Každopádně, byla by aspoň sranda, protože současný model ligy by při 4 místech do evropy byl úplně nesmyslný..
Dexagon
03.09.2018 12:59
#
Alespoň je vidět, jací diletanti šéfují českému fotbalu. Stačí jednu sezónu pohořet v Evropě a celý nový model můžou zrušit.
db18
03.09.2018 13:24
#
KingMaster13
03.09.2018 13:25
#
didosh
03.09.2018 13:47
#
Erialdur
03.09.2018 13:51
#
To není tak úplně pravda. Model pro 4 týmy v pohárech je takový, že ten vítěz prostřední skupiny nebude hrát se 4. ale se 3. Jako je to dost blbost, ale Svoboda to tak říkal už při zavádění.
C-M@ster
03.09.2018 15:18
#
No právě, je to blbost.
Skončí po základní části desátej, porazíš ve dvojzápase sedmýho, osmýho a třetího a seš třetí?
lampas
03.09.2018 13:58
#
To není pravda. Pokud by bylo poslední postupové místo třetí, tak by mohl napřed hrál spolu 6. a 7 tým, pak by bylo SF 3.-6./7. a 4.-5., pak finále. Kdyby bylo poslední postupové místo 4., tak by hrál 4. - 7. a 5. - 6., pak finále. Pro úsporu termínu by šlo SF i ten zápas předtím hrát na jeden zápas na hřišti lépe postaveného.
lampas
03.09.2018 13:59
#
Samozřejmě současný debilní formát nic takového neumožňuje a při ponechání současných pravidel by snad musel hrát pomalu baráž 3. a 7. tým ligy, což je absurdní.
ŠafarčíkjeBůh♥
03.09.2018 14:02
#
Jo máš pravdu, šlo by to vyřešit i tak, jak popisuješ.. Každopádně šlo mi právě primárně o to, že by měl hrát 3. se 7., což by byl nesmysl no.
vanGomm
03.09.2018 14:43
#
Několikrát jsem zde psal,že když už něco chtěli v lize měnit,tak místo systému o těch 3 skupinách,kde je podle mého názoru dost nedostatků.Ten asi největší bych viděl v tom,že týmy odehrají doma-venku nestejný počet zápasů.Věřím,že lepší variantou bylo tu ligu snížit na počet 12.No a po zápasech každý s každým (22.kol) ligu rozdělit na 1-6 (titul a poháry) a 7-12 (o sestup),tedy poslední dva týmy by sestoupily.Zde by se hrálo 10 kol,tedy dohromady 32 kol.Nastala by jednak úspora termínů a hlavně by bylo vše více jednoduché.Klidně by o 12 týmech mohla být i II.liga,protože na naše poměry by bylo 24 profesionálních týmů rozumější počet.
Chim
03.09.2018 15:15
#

Jenže to je nereálné, protože o tomto rozhodují týmy a ty si snížení míst v první lize neodhlasují.
repkajebuh
03.09.2018 17:58
#
Jinak je to pravda, bylo by to rozumnější, současný systém stojí za prd. Jak říkáš, kluby si to neodsouhlasí. Byla by to volovina. Tahle parodie na Belgii je však ještě větší.
vanGomm
04.09.2018 01:36
#
Tak mě je to jasné,že si týmy tu ligu nesníží.Je to jako s kapry a rybníky Fotbalisté a spousta další lidí kolem by totiž přišla o peníze.U 4 rsp. u 8 týmů to je poměrně velký počet.500-600?A to nepočítám rozhodčí atp.Tak se za každou cenu drží na naše poměry vysoký počet 32 profi týmů.Pokud by byla I. a i II.liga o 12 týmech,tak by šla úroveň obou lig logicky nahoru.Týmy,které by nás potom reprezentovaly v pohárech by měly jednak kvalitnější kádry (možná i rozpočty) a jednak by hrály v naší lize daleko víc těžších zápasů a byly by tím pádem daleko víc konkurence schopný pro EL evt. pro LM.Jsem přesvědčen,že by stoupl i zájem diváků.V současném systému naší ligy nejsme schopni udržet v pohárech 5 týmů.Netvrdím,že bychom po zeštíhlení ligy ten počet 5 dlouhodobě udrželi,ale ta šance by pak byla přece jen daleko větší.Souhlasím s tebou,že pokud o tom budou rozhodovat týmy,tak k ničemu takovému z pochopitelných důvodů bohužel nedojde.
ǝıssn∀
04.09.2018 23:19
#
Dvanáct je moc (málo). Moc, protože to by musela čtvrtina - 4 týmy - odhlasovat, že skončí v nižší lize. Další min. čtvrtina by pak hrála o udržení a snadno by mohla sestoupit. Málo, protože naše liga relativně kvalitu má a snížení na 12 by bylo dneska dost drastický. Vyloženě podprůměrné celky jsou letos jen tři - Dukla, Opava, Karviná. A sic Bolka nebo Teplice hrají bídně, tak jistou druhou ligu by si nezasloužili (sic bych to Boleslavi přál)... Ale takový krvavý boj o udržení by byl ok. Tj. snížit jen na papírově horší číslo 14. A k tomu ubrat počet sestupujících. Ideálně jeden přímo + jedna baráž. Ale kdyby to pomohlo k odhlasování, tak bych klidně skousnul jen jednoho sestupujícího.

Po základní části 26 zápasů by se mohla liga rozdělit na 4/6/4. Čtyřčlenné skupiny by hrály klasicky doma/venku. Ta šestičlenná by se hrála jako letošní top skupina, tj. jen jeden společný zápas, ale s vynulovanými body. Tj. celkem pět zápasů, přičemž první dva týmy z konečné, "nové" tabulky by odehrály ještě vzájemný finální zápas. Tj. každý tým 32 krom neúspěšných ze střední skupiny, ti by měli 31. Ale ono je to stejně scifi.

Druhou ligu takhle snížit by bylo nevhodné. To by u nás zrušilo čtvrtinu profesionálních klubů, takhle velký úbytek by negativně ovlivnil lokální výchovu mladých hráčů.
Kiwi-21
05.09.2018 09:05
#
Souhlasím až na tu Karvinou ta až na MB měla v prvních 5 kolech vražedný los
Čekám že se zvednou okolo 10.mista budou
ǝıssn∀
05.09.2018 21:08
#
Máš pravdu. Nějací zajímaví hráči tam hrají oproti takové Opavě nebo Dukle. Min. Panák, Wágner, Suchan jsou prvoligoví hráči. Mea culpa.
repkajebuh
03.09.2018 17:55
#
Dokážeš si představit, jak by to bylo pro nás složitější dostat hráče do repre, nebo ven? O tom asi nic nevíte
dontcallmeandre
03.09.2018 21:53
#
A protože zúžení na 12 týmů je neprůchodné, bylo by lepší rozšíření na 18. Např. švýcarsko má docela úzkou soutěž, a nijak extra mu to nepomáhá.
Blasphemer
03.09.2018 14:18
#
Však letos taky hraje nějaký český tým na dlouhou dobu LM naposledy.
ŠafarčíkjeBůh♥
03.09.2018 16:17
#
Tak nejde mi ani tak o tu LM, spíše o to, abychom měli třeba aspoň těch 5 míst..
ClancyWiggum
03.09.2018 18:38
#
To si nemyslim. Přes tu mistrovskou část je to teď těžší se dostat tam dostat, ale pořád dost reálný. Samozřejmě bude záležet na tom kdo vyhraje titul.
Doni77
03.09.2018 12:02
#
OT: Proč se v žebříčku FIFA nezavede nějaké jiné hodnocení než je doposud? Přijde mi, že tenhle žebříček soutěží víceméně odpovídá kvalitám lig, zatímco žebříček reprezentací FIFA je kolikrát úplně mimo ... Například pokud tým složitě postoupí na MS/EURO a uhraje tam 0 nebo 1 bod, tak jde žebříčkem dolů oproti týmům, které sledovaly turnaj z dovolené. Díky za případně reakce.
Stannis Baratheon
03.09.2018 12:07
#
Taky jsem to nikdy nepochopil, teď jsou například Švédsko/Dánsko/Švýcarsko před Německem, a Wales před Itálií
ttopi
03.09.2018 12:41
#
Musíte se oba podívat, jak se žebříček sestavuje. Je to poměrně logické, důležitou roli tam hrají ty všemožné koeficienty a hlavně to, že se to každý rok posouvá dozadu, takže starší výsledky dostávají menší důležitost, než ty aktuální. Vzniknou tam někdy i vtipné případy, ale to měl ten starý systém taky, navíc měl více negativ. U těch Němců to je hlavně proto, že jim zmizelo dost bodů z posledního MS, když letos prd obhájili. A nehráli kvalifikaci. Vice viz wiki.
mayday
03.09.2018 13:29
#
Kterou kvalifikaci nehráli?
ttopi
03.09.2018 13:35
#
žádnou, nějak jsem to popletl. Měli ale v kvalifikaci na MS před 4 lety 9 výher a 1 remízu. Teď měli 10 výher, takže defakto jen obhájili body. Na MS ale neuhráli takřka nic, no a protože se jim z Ms 2014 odečetlo dost bodů, propadli se.

To je ale to, co píšu níže. Aktuální výsledky bída, takže se propadli, ale přitom víme, že herně mají na TOP 5.
mayday
03.09.2018 13:29
#
Wales byl už před Eurem 2016 snad někde kolem první desítky, po asi třiceti letech, kdy nikam nepostoupili.
sima.vok
03.09.2018 13:15
#
je to hroznej systém, nejlepší by bylo zavést tento neoficiální: http://www.eloratings.net/
ttopi
03.09.2018 13:25
#
Zajímavý žebříček. Ale trochu z něj cítím, že podporuje "sílu týmu dle jména". Například Němci jsou v něm vysoko, přestože hráli na posledním velkém turnaji tužku. Brazílie před Belgií, přitom aktuálně je Belgie asi o chlup lepší. Chorvati až sedmí - opět ignorace aktuální formy.

Na druhou stranu jsou tam vysoko Španělé, kteří hráli taky tužku, ale tak nějak víme, že to nebylo proto, že jsou opravdu tak špatní. Ten oficiální žebříček bere více v potaz to, co se skutečně událo. Ten elorating mi připadá takovej reálnější, ale bez ohledu na výsledky. Jak říkám, Němci dle FIFA rankingu až 15., což nezní reálně, ale zkrátka to zohlednilo výsledky. Přitom ale většinu týmů, co jsou před nimi, by měli přehrát ve více zápasech.

Teď ale co je spravedlivější? Podle mě asi ten FIFA ranking, protože zahrnuje to, co se opravdu odehrálo na hřišti. Ten elorating mi připadá, jako kdyby se na olympiádě rozdaly medaile podle toho, kdo na co reálně má, místo toho, kdo kolik skočil/uběhl,hodil,...

Pro porovnání ale zajímavé
sima.vok
03.09.2018 14:32
#
největší rozdíl je v tom, že FIFA hodnotí zápasy tak tři roky dozadu, zatímco ELO má v databázi všechny zápasy v historii
ttopi
03.09.2018 14:36
#
To je to "jméno" jak jsem říkal. Klasickým případem je Itálie. Ta už není zdaleka, co bývala. Naopak, třeba Island, před 10 lety otloukánek, ke kterým use jezdilo poznat okolí a u toho si potrénovat. Island je na FIFA ranking tuším 32., dle eloratingu 43.

Asi to má logiku brát v potaz zápasy jen určité období zpět
sima.vok
03.09.2018 15:38
#
Souhlasím, má to logiku, jenže FIFA dává těm zápasům před pár lety menší váhu než letošním, což by teda ani tak moc nevadilo. Spíš nedává smysl ta síla konfederace, kterou započítávají. Podle mě by měli zohlednit i skóre zápasu. Celkově to je ale spíš lepší než ELO.

Žádný žebříček nikdy nebude dokonalý.
fenixLFC
03.09.2018 18:27
#
co je onicom pretoze aj v lige sa ti rata akutalna sezona nie vysledky za celu historiu
Pablos
03.09.2018 12:03
#
Jinak mám dotaz, možná, že totálně hloupej, protože článek nečtu (strašně mě to unavuje a nebaví konkrétně tyhle o kofecientu). Jak to je s tou tabulkou ..je to nějáká vypovídající hodnota nebo se musí počítat ještě pak s nějákýma odečtama ročníku na konci této sezóny ? Nebo je to aktuální tak jak to bude pro příští sezonu ? (nebo až tu další sezonu.. to si také nejsem jistej)
Děkuju kdyžtak, jestli si někdo dá tu chuť mi normálně odpovědět
CR 7
03.09.2018 12:11
#
Už se odečítalo. Proto jsme na tom tak jak jsme, protože jsme odečítali suveréně nejvíc z těch okolních zemí.
Vosic
03.09.2018 12:46
#
Počítá se posledních 5 let. Takže odečteš z loňského tu 6. Někdo měl 6 let zpátky hodně bodů, někdo víc. V podstatě na začátku ročníku vidíš za předchozí 4 roky a na konci za 4+letošek a od toho zase odečteš tu 5. a jedeš dá další rok. Jak píše CR 7, tak teď už máš odečtenou tu naší 5 let starou
ttopi
03.09.2018 12:58
#
http://www.coen.wz.cz/

Nejlepší stránka na orientaci v koeficientech.
Malavi
03.09.2018 13:08
#
Tato sezóna je poslední, která může něco změnit v pořadí národních koeficientů pro pětiletku 14/15 - 18/19. Ta určuje nasazení do ročníku 2020/2021.

Pořadí, dle kterého se nastupovalo do této sezóny 2018/2019 (např. Česko 11 a díky tomu Plzeň přímo v LM, Jablonec a Slavia jistota EL) určila pětiletka 12/13 - 16/17.
Pablos
03.09.2018 14:29
#
jo dík, tohle mi příjde jako nejpřehlednější odpověd
tnt03
04.09.2018 11:39
#
A víme jaké je naše pořadí pro pětiletku u nasazení na příští sezonu tj. 2019/2020??
Malavi
04.09.2018 12:41
#
Tak určitě! https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/crank2018.html. Jsme třináctí, tzn. 2 do předkol LM, 3 do předkol EL - nikdo přímo do skupiny, pouze mistr může mít jistotu alespoň EL při brzkém nezdaru v předkole LM, a to za předpokladu, že LM vyhraje třeba Barca, City, Bayern apod., tedy tým, který si LM vybojuje i přímo z ligy (skončí do 4. místa v lize)

viz v diskuzi níže
tnt03
04.09.2018 15:12
#
Super stránka, díky za odkaz
ttopi
05.09.2018 12:01
#
To není správný odkaz ne? Pro nasazení do dalšího ročníku se odmaže sezona 13/14, kde jsme měli bohužel více bodů.
ttopi
05.09.2018 12:02
#
Tak promiň, je to spávně :-)
Malavi
05.09.2018 12:08
#
Je to tak, ta pětiletka není hned na další sezónu (např. 13/17 - 17/18 není na 18/19, ale až na 19/20). Je to proto, aby se vědělo, o co se v jakých ligách hraje (tedy např. v sezóně 18/19 v lize už vědí o co hrají pro poháry 19/20, protože pětiletka 13/17 - 17/18 už je uzavřena).

Tedy upravují to pak ty posuny v případě vítězství týmů v LM i EL, které se kvalifikují do LM i z ligy, ale to je pár detailů, se kterými se počítá).

U klubového koeficientu to tak není, tam se počítá opravdu ta poslední pětiletka (tam není potřeba rok dopředu nic vědět :) )
ttopi
05.09.2018 12:25
#
Už je mi to jasný. Vlastně by, dokud neskončí pohárová sezona, žádná liga nevěděla, kdo by pro další ročník kam postupoval v rámci evr.pohárů.
Greny
03.09.2018 12:03
#
a kdyz prijdeme o jeden tym tak ten nas system ligy bude uplne na hovno
Vosic
03.09.2018 12:48
#
Já myslím, že to v tom systému bylo nějak zahrnuté. Snad že když budeme mít 4, tak dva z první skupiny mají smůlu a bojuje 4. se 7. třeba. Ale ruku do ohně bych za to nedal
Banikovec7
03.09.2018 13:03
#
No a pokud pohar vyhraje nekdo mimo top 4, tak dokonce 3. se 7. A to mi pak prijde jeste vetsi blbost nez je to ted.
Vosic
03.09.2018 13:13
#
Celé je to blbost. Podle mě se bude dost kalkulovat a když 6. bude ztrácet na pátého, tak bude akorát naschvál prohrávat, aby si zahrál tu horší skupinu
Banikovec7
03.09.2018 13:40
#
Jo, i letos pokud vyhraje pohár někdo ze slabších, tak bude tu baráž hrát 4. z ligy. A je docela pravděpodobné, že pátý nebo šestý budou mít před sebou nějakou ztrátu, takže to dopadne tak jak píšeš.
Stannis Baratheon
03.09.2018 12:03
#
Takže za účast ve skupinách EL není nic garantováno?
Malavi
03.09.2018 13:09
#
Do národního koeficientu ne.
Busby babes
03.09.2018 12:10
#
Kde nabralo Rusko tolik bodu??
El Campeon
03.09.2018 12:17
#
tak jen minulou sezonu měli 2 týmy v LM a oba skončili na 3 místě se ziskem 9 a 6 bodů a v EL hrál 1 tým čtvrtfinále a 2 jim skončili v osmifinále,takže tak
KingMaster13
03.09.2018 13:27
#
Zrovna Rusko je v pohodě. Spíš nechápu Rakousko a Dánsko kde to vzali
Kostomlat
03.09.2018 13:35
#
Rakousko - Salzburg (loni SF EL)
KingMaster13
03.09.2018 14:12
#
Ano ale roky před tím? Salzburg se do toho šestnáctifinále vždy nějak dostal. Za posledních 5 let nebyl nikdo v LM, a další jejich úspěchy? Od nás máme každý rok v 16-ti finále někoho. Nechápu jak mohou být před náma
Pablos
03.09.2018 17:14
#
mě teda spíš docela udivuje ta Belgie ...v paměti mám, že snad ten Anderlecht se dostal dál v EL než vypadl s Manchesterem ...ale jinak tak něják, jsou takový nenápadný a přesto to sbíraj dost solidně teda.
KingMaster13
03.09.2018 19:12
#
Jenže oni zase postupují do skupin ve 3-4 týmech. A ty jejich týmy když tam každej nahraje třeba 5-7 bodů tak se to též projeví. Do toho Anderlecht je schopnej to dotáhnout velmi daleko. Genk si pamatuju, že byl ve čtvrtfinále, Gent vyřadil Tottenham, oni se nezdají ale pilně sbírají body
Pablos
03.09.2018 19:27
#
jo to já neříkám, že si to nevybojovali a neuhráli ...jen, že jsou pro mě takový nenápadný ...ale je fakt, že taky se moc na ně nezaměřuji, když hrajou.
KingMaster13
03.09.2018 19:29
#
Oni totiž tolik nezáří ale u nich to dělá to množství, že i ten poslední postupující do pohárů u nich je schopný postoupit v EL ze skupiny a nemají tam vysloveně slabý článek jako třeba Rakousko Admiru nebo tak
Pablos
03.09.2018 19:54
#
je to pravda no.
El Campeon
03.09.2018 12:13
#
nám hraje do karet to,že příští rok odepisuje většina našich soupeřů silný ročník,kdežto my ten slabší,takže jestli letos něco uhrajeme a soupeři nám tolik neodskočí,tak na začátku příští sezony bysme mohli hezky poskočit.
exse
03.09.2018 12:17
#
Švýcaři a Chorvati už skoro nic neuhrajou, takže by k 15. místu měly stačit 2 body, což by snad uhrát měli.
KingMaster13
03.09.2018 13:28
#
lampas
03.09.2018 14:05
#
h8_sfatto
03.09.2018 19:07
#
to nedaj, to je 5 výher ? nemaj šanci
king23
03.09.2018 12:25
#
No on ten výkon českých klubů v předkolech vypadá na první pohled tragicky, ale není tomu tak. Musíme brát v potaz, že Plzeň ani Jablonec předkola vůbec nehráli, takže nemohli přidat žádné body. Od Olomouce asi těžko mohl někdo čekat, že vyřadí Sevillu, takže zklamala akorát Sparta.

Důležité budou základní skupiny. A tam je situace následující: Česko má 3 zástupce, zatímco Dánové a Chorvati, kteří jsou aktuálně nad námi mají jen jednoho (navíc ten vzájemný zápas s Kodaní), takže pokud nepřijde nějaký šílený fail, tak bychom je měli přeskočit a už jenom toto minimim zaručí 15. příčku a tím pádem zase 2 zástupce v kvalifikacích o LM.

Pokud budu optimistický, můžeme přeskočit i švýcary - očekávám, že YBB moc bodů ve skupině LM neuhraje a po skupině skončí. U Rakouska je ohromná smůla, že vyloženě na poslední chvíli odvrátili vypadnutí Rapidu s FCSB, to by nám hodně nahrálo, takhle to moc nevidím, jelikož Salzburg je v EL tradičně hodně silný. No a jelikož Řecko má 3 zástupce, tak to vidím následně:

-> Reálná varianta po sezoně: 15. místo
-> Úspěšná varianta po sezoně: 14. místo

Horší umístění je propadák se třemi týmy a lepší se rovná zázraku. A jestli budeme 15. nebo 14. je v konečném důsledku úplně jedno.
El Campeon
03.09.2018 12:29
#
Baronne
03.09.2018 12:38
#
Y.N.W.A
03.09.2018 12:42
#
jj, jen je otázka, zda to nebude tragický i ve skupinách, letos jsou fakt těžký... Sigma uhrála co mohla, Slavia neuhrála nic navíc a Sparta zklamala, takže celkově za mě ty předkola spíše zklamání... ale možná větší zklamání j z toho podělanýho losu
luismiksak
03.09.2018 13:38
#
Sigma úhrala i nad plán. S touhle formou mohl být už Kazachstán konecna. Slavia nic navíc a Sparta taky nic navíc (taková spartanska klasika o zklamání)
Od Plzně snad třetí flek, Jablonec se štěstím postup a Slavie vypadne ve skupině
Shevchenko
03.09.2018 12:56
#
Jo, jenže na Dány ztrácíme 2,35 bodů, což je dohromady 12 bodů, to dělá např. 4 výhry a 4 remízy. A to za předpokladu, že by Kodaň ve skupině neuhrála vůbec nic, takže reálně těch bodů musí být ještě víc.
exse
03.09.2018 13:02
#
Tak základ je, aby je Slavie 2x porazila.
Spalovač šancí
03.09.2018 15:05
#
A bohužel v posledních letech v přímých soubojích s týmy 11.-15. flek to naši zástupci obvykle nezvládali
king23
03.09.2018 20:54
#
4 výhry a 4 remízy například... no za předpokladu, že Slavia uhraje stejně jako Kodaň, tak podle mě nemusí být nereálné, aby Jablonec s Plzní dohromady zy 4 výhry a 4 remízy dali.
Y.N.W.A
04.09.2018 08:37
#
wow.. no 4-4-4 by bylo pěkný, ale dle mýho Plzeň a Jabka uhrají max 2-3-7
Kostomlat
03.09.2018 13:10
#
podle mě je spíše reálné přeskočit Chorvaty a Švýcary, než Dány. Dánové totiž svoje zisky dělí 4, zatímco Švýcaři 5. Chorvati už to mají hodně nahnuté, protože to by asi Dinamo muselo postoupit alespoň do OF EL.
sima.vok
03.09.2018 13:16
#
KingMaster13
03.09.2018 13:31
#
Muffi
03.09.2018 13:37
#
Plzeň taky bude taky ráda za každý urvaný bod a po skupině nejspíš skončí, Jabka podobně, pořád je to tým s téměř nulovými zkušenostmi a byť o něco lepší něž loni Zlín, velkou hitparádu a kupu bodů ale čekat nelze. Slavia zase předvedla s Kyjevem svoje limity, pokud si to člověk srovná s jeho následným představením proti Ajaxu, kde v odvetě proti slavii neprostupná obrana hořela jak papír, co pak lze od Slavie čekat?
Skupiny sice hratelně vypadají ale žádný z našich týmů fakt nemá takovou kvalitu, aby se od něj proti AS, CSKA, Zenitu, Kodani, Bordeaux, Dynamu a Rennes dalo čekat mraky bodů a dvě jasné výhry.
A tvoje kalkulace? Naše získané body se dělí 5, takže i kdyby Rakousko už žádný tým nemělo, pořád musí naši uhrát 15 bodů, aby se dostali před něj, na Řecko o 10 víc. Kde to vezmou? kdo z našich získá tolik bodů?
reálné je Chorvatsko a možná jeden z dvojice Švýcarsko, Dánsko.
king23
03.09.2018 20:57
#
Že preskočíme Rakousko nebo Řecko, s tím ale nikde nepočítám...
lampas
03.09.2018 14:10
#
Alfa a omega holt bude to, zda dokáže Slavia postoupit do jarní fáze a ideálně za sebou nechat Kodaň (i vzhledem k dalším letům). To by za předpokladu, že Plzeň ani Jablonec neskončí skupinu s nulou, mělo na 15. místo stačit.
Le Gunner
03.09.2018 15:21
#
dontcallmeandre
03.09.2018 22:04
#
jj, letos nejde tolik o pořadí, jako spíš o absolutní počet bodů, což by mělo nahrát příští sezonu. Ale jsem optimista a věřím, že minimálně Slavia bude hrát poháry i na jaře a Plzeň a Jablonec se o to podle mě taky poperou.
batercia
03.09.2018 12:28
#
To Španělsko je neuvěřitelné. Jsem zvědav, jak dlouho jim ta dominance vydrží.
Azazelo RD
03.09.2018 12:51
#
Dokud budou mít nekvalitní, nenáročnou ligu.
placa
03.09.2018 12:57
#
to je ironie, ze?
Y.N.W.A
03.09.2018 13:02
#
jak, že? ...liga o dvou celcích... dlouhodobá kvalita Sevilly, Atlética, Athletic Clubu, Villarrealu, Valencie či skvělý počiny Betisu, dokonce i Málagy, Espanyolu, Alavése, Realu Sociedad či Mallorcy, když už se tam občas dokázaly prokousat prostě nevidím... asi mi praskne žilka
El Campeon
03.09.2018 13:15
#
F.Torres
03.09.2018 13:56
#
když mají nekvalitní a nenáročnou, tak proč jsou nejlepší? Jak to, že nekvalita poráží kvalitu?
Anacron
03.09.2018 14:34
#
Protože PL hrála o Vánocích
F.Torres
03.09.2018 14:45
#
to sice jo, ale od února/března už hrají pouze domácí ligu
Messiáš
03.09.2018 15:04
#
placa
03.09.2018 15:09
#
Anacron
03.09.2018 15:22
#
Azazelo RD
03.09.2018 16:00
#
Po těch soutěžních exibicích končících 8:2 jsou odpočatí na kvalitnější týmy z Anglie, které prověřují nároční soupeři jako Vydrovo Burnley a Huddersfield.
Anacron
03.09.2018 16:07
#
Jo tak z těch kvalita přímo srší. Vždyť ty týmy od třináctého místa dolu jsou jeden horší než druhý. A ty nahoru na PD stejně nemají. Ale třeba to vážně myslíš ironicky .
Y.N.W.A
03.09.2018 16:22
#
El Campeon
03.09.2018 17:22
#
F.Torres
03.09.2018 18:28
#
Y.N.W.A
03.09.2018 12:41
#
Burnley, ach jo ...holt Olympiakos je v pohárech zkušenej no... aspoň, že i Italové ztratili jeden a boj o druhej flek snad dopadne dobře pro Anglii
El Campeon
03.09.2018 13:16
#
to je snad úplně fuk
h8_sfatto
03.09.2018 19:05
#
klasicky se ukázala ta slavná vyrovnanost anglické ligy...i ten Betis by zahrál líp
STR
03.09.2018 12:46
#
Zajimálo by mě jak by to bylo, kdyby jsme přišli o to jedno místo v LM. Jak by se změnil ten náš systém v lize. To by se nějak posunulo směrem nahoru nebo tak nějak ne?
Y.N.W.A
03.09.2018 12:50
#
dle mě ne, prostě by jen bylo ještě o něco výhodnější skončit 7. až 10. než 6., 5. či případně 4. se ztrátou ...soudruhy nenapadlo, že bychom o toho pátýho fleka mohli přijít... jinak nadstavba za mě dobrá, jen ta prostřední skupina z možností na Evropu je na hlavu... těm týmům už se mohly dát prázdniny
mistr129
03.09.2018 13:01
#
Prázdniny ne, ale mohlo se pak hrát play-off 4.-7., popř. 5.-8.
Y.N.W.A
03.09.2018 13:03
#
no, to jsou vlastně ty prázdniny, když už tam o nic nejde :) ...stejně tak může zůstat to play-off 7. - 10. bez toho bonusu možnosti Evropy, co tam je teď
lada.sp
03.09.2018 13:05
#
musím se těch soudruhů jednou zastat, tenkrát když s tím přišli tak jasně řekli že to není navždy a že se to po skončení soutěže vyhodnotí co eventuálně změnit..
Kostomlat
03.09.2018 13:06
#
Jenže právě smyslem té reformy je, aby pokud možno všech 16 týmů bylo od začátku až do konce namočeno v boji o něco (titul, poháry, záchrana). aby byla motivace, aby chodili lidi a o něco šlo. Potažmo aby majitelé platili hráče za výkon, ne za to, že budou od dubna mít letní dovolenou.
lada.sp
03.09.2018 13:09
#
a Zlín už byl vždy na dovolené od prosince
Chim
03.09.2018 13:30
#
Doni77
03.09.2018 12:58
#
Škoda Atalanty, mít oba zápasy takovou převahu a nedát za 210 minut ani gól je šílené
Seba02
03.09.2018 16:06
#
To je skoda. Chtel jsem se na ne divat jak minuly rok, kdy hrali v EL suprove
Arbiter Fotbaliarum
03.09.2018 13:05
#
Výborně Leipzig S odřenýma ušima, ale Bundesliga je komplet, na rozdíl od Itálie a Anglie - letos tu ztrátu na ně zmenší!
Malavi
04.09.2018 08:56
#
Na Itálii možná, ale Anglie si se svou silnou šestkou poradí.
Seba02
04.09.2018 14:34
#
No ze by byli silní se moc rict neda, max dva kluby to jo
Infernoqt
03.09.2018 13:27
#

OT: NHL fantasy, má někdo zájem? Teprve se začínám rozhlížet, ale rád bych do týmu hlavně aktivní lidi... máme stabilní jádro, co to hraje už 4 roky a každou sezonu se tam protočí někdo nový. Jedeme přes yahoo, draft klasickou formou, chat tady na EF. Podrobnosti vysvětlím pak skrze PM. Času máme ještě dost, ale pokud jste zvědaví, tak pište.
Chim
03.09.2018 13:33
#
Přál bych si vidět Maďarsko před slovenskem .
Y.N.W.A
03.09.2018 14:15
#
Chim
03.09.2018 14:39
#
Hezký pokus . Ale já to chci v tabulce
dinss
03.09.2018 13:42
#
Noo, myslím si, že dostat se na nějakou 13. pozici není vůbec nerealne. Chorvatsko i Dánsko mají v EL jen jednoho účastníka, Švýcarsko by toho moc uhrát nemuselo a Nizozemci budou rádi za pár bodů ve skupině. Rakousko má ve skupině EL Salzburg, který toho uhraje určitě dost a Řecko by muselo hodně pohořet. My musíme udělat třetí misto a bude to stát asi hlavně na sešívkách protoze Jablonec by musel trefit dobrou formu a zatím to mají jak na houpačce. Ale obě ty skupiny jsou hratelný.
KingMaster13
03.09.2018 14:15
#
Je to na nás 2, musíme zabrat prostě, letos je ten koeficient potřeba udržet. Vy teď máte repre pauzu, moc vašich hráčů nejede, tak věřím, že zregenerujete porazíte CSKA a přidáte třeba ještě nějakou remízu s AS nebo tak něco. Jabka věřím, že taky těch 5-6 bodů jsou schopni uhrát. A my? My musíme porazit Kodaň 2x aby nezískali moc bodů. Tam na tom hodně záleží. A pokud možno postoupit, no. Nebude to sranda ale do tý 15 to musíme udržet.
lada.sp
03.09.2018 15:25
#
raději bych tam místo "zregenerujete" viděl "zdegenerujete" ale vesměs máš pravdu, ale já to spíš vidím že body se budou dělat tam kde to nebude nikdo čekat a naopak, hlavně pokud do toho nasypu celou výplatu
dinss
03.09.2018 15:33
#
Tak 5-6 bodů by asi byt melo...
KingMaster13
03.09.2018 19:12
#
LFCfan10
03.09.2018 15:37
#
Trnava by to mohla potiahnuť pred Slovincov
Dan Gubić
03.09.2018 16:37
#
Som z toho jeleň... Každý bod čo Trnava získa v skupine sa pripočíta do národného koeficientu? Čiže jedna výhra Spartaka v skupine (2 body) a preskočíme Slovinsko aj Rumunsko (keďže už nemajú v skupine zástupcu)?

Druhá vec - klubový koeficient. Každý získaný bod za remízu v skupine EL ide Trnave rovnako do klubového koeficientu?

A posledná vec..."hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM".
A za účasť v skupine EL sú tiež nejaké bonusové body?
Vďaka za vysvetlenie.
dodinen
03.09.2018 17:15
#
Ak sa nemylim, tak ziskane body sa delia poctom ucastikov v LM/EL (aspon tak to je v predkolach). Cize ak vyhrame jeden zapas 2 body deleno 4 ucastnici. Cize do tabulky sa pripise 0,5 bodu.
Preto Lichtenstajsko za nami ma vyhodu v tom, ze ma 1 ucastniku. V 1. predkole uhaluzi 2 vyhry a postup. Ma 2 body.
Aby sme mali my 2 body v predkolach, potrebujeme 8 vyhier v predkole.

Takto by to malo byt. Ak sa mylim, opravte ma.
Malavi
04.09.2018 08:54
#
Malavi
04.09.2018 08:54
#
1) Jak píše dodinen - výhra Trnavy je 0,5, remíza 0,25 (zisk 2 bodů za výhru a 1 za remízu se dělí počtem 4 účastníků v případě Slovenska).

2) U klubového koeficientu je to složitější - ve skupině EL existuje tzv. garantované minimum, které je 3 body - pokud Trnava uhraje víc (např 4 body za výhru a dvě remízy), bude mít víc. Do národního koeficientu se ale počítají pouze body uhrané, garantované minimum zde není.

3) Jen za účast ve skupině EL se do národního koeficientu body nepřipisují. Pouze v LM jsou to ty 4 bonusové body.
Dan Gubić
04.09.2018 14:40
#
Díki hoši UEFA to mohla ešte trochu viac skomplikovať aby som si s tým nelámal hlavu vôbec a ušetril fúru času...

Takže ani jedna prelomová jeseň Slovensku nepomohla príliš nahor po posledných 4-5 rokoch pohárovej tragédie... Ale základ pre ročníky 2022-23 je to solídny
Hiko
03.09.2018 16:04
#
Norsko letos super Dva týmy v EL (Rosenborg, Sarpsborg) je úspěch, a Molde to nemělo se Zenitem taky daleko.
h8_sfatto
03.09.2018 19:04
#
a Srbsko s Chorvatskem jsou konečně taky tam,kde mají být a né kolem 30. příčky,za tu produkci fotbalistů to bylo nezasloužené
Liquid
04.09.2018 00:00
#
Jak měla letos Plzeň zaručeno, že jde přímo do LM tak letošní mistr to má jak ?
Malavi
04.09.2018 08:48
#
Jinak, hůř.

Do této sezóny 18/19 (pětiletka 12/13-16/17) jsme šli z 11. příčky - díky vítězství Realu v LM a jeho kvalifikaci do LM i z ligy mohl jít český mistr přímo do LM (jinak jdou pouze mistři 10 zemí)

Do příští sezóny 19/20 (pětiletka 13/14 - 17/18) jdeme z 13. příčky (stejně jako letos Nizozemsko) - tzn. mistr 3. předkolo LM, vicemistr pouze 2. předkolo LM, zbylí tři do předkol EL = nikdo nemá jistou skupinu (letos jsme měli jistotu hned tří týmů a taky to tak dopadlo, vlastně nejhůř jak mohlo - Slavia nedala LM, Sparta ani Sigma nedaly EL).

Může být alespoň skupina EL pro mistra při vypadnutí z předkola LM, pokud se do LM z ligy kvalifikuje i vítěz LM, což se dá očekávat.
Sztanda
04.09.2018 12:19
#
Super shrnutí snad vyjde alespoň ta jistota EL pro mistra.
Liquid
04.09.2018 20:19
#
díky
rezba
04.09.2018 07:07
#
V našem zisku jsou již započítány 3b. Plzně za postup do LM?
Malavi
04.09.2018 08:42
#
Skoro - v našem zisku jsou započítány 4 body za postup Plzně do LM. V předkolech jsme nahráli pouze 3,5 bodu.
rezba
04.09.2018 15:47
#
Aha tak 4.
Frick
04.09.2018 10:50
#
Ty výsledky odpovídají Křetínského sabotáži, trvající již 2. sezonu.
Frick
04.09.2018 10:55
#
Díky tomu chybějí z těchto dvou sezon cca 4 body. S nima bychom byli pořád 11.
Sidand
04.09.2018 12:43
#
Slovensky futbal na vzostupe ! #fico
oli9
04.09.2018 16:47
#
Já bych řekl, že stejně tohle byl náš strop...ty 3 týmy v Evropě jsou max strop... i když je obrovská ostuda a hlavně škoda Sparty....mít tam 4 klub tak by to byla bomba... Uhrát můžou všichni něco, i když od Plzně v LM čekám max to že si to rozdají s rusákama o 3. flek a snad klapne el....slavka něco ukope a jablonec taky ....jinak každý kdo se směje koeficientu si vemte jakou cestu měla do "EL" slavka a jakou Trnava
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.