Dočkalova absence? Směrem k Euru to nic neznamená, tvrdí Šilhavý

16.03.2021 16:46 - Aktuality
 
Přestože trenér české reprezentace Jaroslav Šilhavý překvapivě nezařadil kapitána Bořka Dočkala do nominace na nadcházející úvodní tři zápasy kvalifikace mistrovství světa, neznamená to, že by se zkušeným záložníkem nepočítal pro letní evropský šampionát. Podle kouče národního týmu má dvaatřicetiletý sparťanský středopolař stejné šance jako ostatní hráči.

"Když jsme připravovali nominaci, připadali na pozici, kterou Bořek hraje, Vláďa Darida, Tonda Barák a Lukáš Provod, který teď hraje velmi dobře. Myslíme si, že momentálně mají lepší formu než Bořek. Bylo to těžké rozhodování. Bořek je výborný hráč, pořád ho respektujeme," řekl Šilhavý při on-line tiskové konferenci.

Dočkal se vloni na podzim vrátil do reprezentace poté, co celý předloňský rok chyběl kvůli zranění. Při posledním listopadovém srazu nepatřil do nejsilnější základní sestavy.

"S Bořkem jsem samozřejmě mluvil, vzal to jako profík. Věřím, že jedeme dál. Do téhle nominace jsme ho nezařadili, ale neznamená to, že by se směrem k Euru mělo něco dít nebo měnit. Nic to nenaznačuje. Nominace bude dělaná na základě jednotlivých výkonů hráčů a Bořek o ni bude bojovat společně s dalšími hráči," uvedl Šilhavý, který si Dočkala vybral jako lídra týmu na podzim 2018, kdy převzal reprezentaci.

Vzhledem k tomu, že Darida kvůli cestovním koronavirovým omezením stejně jako další tři krajánci z bundesligy bude moci nyní odehrát jen první zápas kvalifikace v Estonsku, měl by větší šanci dostat Barák, jemuž se daří v italské Veroně.

"Tonda hraje teď pravidelně, sedí mu to tam a dává krásné góly. Určitě dostane víc prostoru. Lukáš Provod taky hraje na tomto postu velmi dobře. Jsou tři zápasy, takže se tam dostanou všichni tři hráči (Darida, Barák, Provod)," řekl Šilhavý.

Do nominace ze Sparty nezařadil ani mladého útočníka Adama Hložka, který se před pár dny vrátil na trávníky po zranění. "Adam naskočil po delší době. Skloňovali jsme jeho jméno v souvislosti s jednadvacítkou, kterou čeká Euro, i v souvislosti s námi. Nakonec to rozhodlo Adamovo zdraví. Dohodli jsme se, že ho necháme doma na Spartě, aby se mohl doléčit a připravit na další zápasy," prohlásil Šilhavý.

S kolegy bude řešit brankářskou pozici, protože jednička Tomáš Vaclík po zranění odehrál za Sevillu jen dva zápasy a je náhradníkem. "Musíme na to reagovat. Váca odchytal aspoň dva zápasy, což je dobře. Až přijede, budeme se bavit, jak to vypadá. Své si k tomu řekne i Milan Veselý (trenér brankářů). Jirka Pavlenka chytá pravidelně a spolehlivě, Ondra Kolář chytal za Slavii poháry, Aleš Mandous je v Olomouci taky dobrý. Věřím, že se rozhodneme správně," uvedl Šilhavý.

Doufá, že jeho tým vstoupí do světové kvalifikace úspěšně, byť proti Belgii a Walesu nebude v nejsilnější sestavě. "Pokračujeme dál v pandemické době, hned na začátku musíme hledat alternativy. Na podzim jsme to zvládali, tak věřím, že zvládneme i začátek roku a vstup do kvalifikace. Soustředíme se na první zápas v Estonsku. Byť je to outsider skupiny, nikterak soupeře nepodceňujeme. Ale budeme chtít jednoznačně vyhrát. Potom se někteří kluci odpojí. Budeme hrát doma s Belgií, favoritem skupiny. Ale už v minulé kvalifikaci se nám podařilo překvapení s podobně silnou Anglií, tak věřím, že je potrápíme," řekl Šilhavý.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2548
Komentáře (98 / 0 nových)
Shevchenko
16.03.2021 17:04
#
Kapitán
Ars23
16.03.2021 17:14
#
Je na case oficialne zvolit pro repre noveho kapitana, dockal uz by tuto funkci nemel zastavat.. Doby jeho nejvetsi slavy uz jsou pryc, momentalne to neni ani na nahradnika pro nominaci.. Ale vsechna cest jemu, zajimava kariera a i v repre mel dlouho dulezitou roli.
Momo9
16.03.2021 17:17
#
Darida. Souček. Bořil.
h8_sfatto
16.03.2021 18:44
#
Bořil nemá v repre co dělat. Ho pošle na párek každej druhej evropskej útočník
smazaný uživatel
16.03.2021 18:51
#
Štěstí, že se hraje na jednoho útočníka. Ty koště.
Butter-Fly
16.03.2021 17:17
#
Darida je jasná volba, po něm možná Jankto
AC Sparta Praha good
16.03.2021 19:38
#
Jankto mi nepřijde jako dobrý lídr a motivátor, ale nevím koho bych po Daridovi dal
Liquid
16.03.2021 17:30
#
Bořil by byl příkladný kapitán, ideální vzor pro dnešní fotbalovou mládež
Remt
16.03.2021 18:32
#
?
Uwe háže buly
16.03.2021 19:39
#
Rarášek
16.03.2021 21:13
#
Že i jako úplný kopyto se můžeš se známostma dostat do repre.
mistr129
17.03.2021 09:35
#
Teda u obou doufám, že to je ironický příspěvek, ale u tebe mnohem víc
doshcz
17.03.2021 13:18
#
ACSeRw!n
16.03.2021 22:01
#
RadekVonCZE
17.03.2021 08:17
#
Freedo
17.03.2021 12:35
#
Losinho
16.03.2021 17:45
#
Asi Souček, protože má pevnější pozici než Darida.
Selänne
16.03.2021 18:03
#
žrout
16.03.2021 18:34
#
h8_sfatto
16.03.2021 18:45
#
sluha nemůže být pán, kdo by mu říkal,kam má běhat ? hlas v hlavě ?
Losinho
16.03.2021 18:47
#
My v diskuzi.
RadekVonCZE
17.03.2021 08:17
#
Selänne
16.03.2021 18:03
#
Uwe háže buly
16.03.2021 19:39
#
Darida/Jankto/Souček
kattos
16.03.2021 21:53
#
Jasně Darida
Kucka
17.03.2021 09:37
#
El-Pistolero-68
17.03.2021 12:59
#
RadekVonCZE
17.03.2021 08:18
#
Souček
ACSeRw!n
17.03.2021 10:36
#
na to nema IQ
Liquid
16.03.2021 17:31
#
snad se už v repre neobjeví, v EL taky nestíhal, na mezinárodní zápasy už to není
oli9
16.03.2021 17:38
#
Ennessis
16.03.2021 18:18
#
Na mezinárodní zápasy to nebylo nikdy.
kilobyte
16.03.2021 23:29
#
V jedné sezóně měl nejvíc asistencí v EL.
oli9
16.03.2021 17:40
#
Tak pokud bude nominace na euro dělaná podle výkonů tak se nebojím, že by tam Bořek jel. Prostě už to na repre scénu není. Patří mu dík ale on musí být taky soudný a vidět to.. A pořád o něm mluvit jako o kapitánovi je blbost, není to žádný Rosický který byl nenahraditelný...
Beethoven
16.03.2021 17:46
#
Vykonu to je videt na te soucasne nominaci, ze vykony primarne roli nehraji
žrout
16.03.2021 18:35
#
Tak jako mi je taky z některých jmen trochu do smíchu/breku, ale na druhou stranu koho bys vyndal, že tam nemá co dělat, a našel bys na jeho post lepší náhradu?
oli9
16.03.2021 18:51
#
snad jen Malinsky no... Takový Skalak v náhradnícich je do očí bijící ale ten se tam nedostane snad ani zázrakem
žrout
16.03.2021 18:58
#
Ale koho lepšího za něj na ten post?
Beethoven
16.03.2021 20:53
#
Kohokoliv z U21 tvl jak muze nekdo o Skalakovi smerem k repre vubec uvazovat
žrout
16.03.2021 21:37
#
A tobě by dávalo smysl psát někoho z U21 na soupisku náhradníků a tím mu znemožnit start na EURO jenom proto, aby mezi náhradníky nebyl Skalák?
smazaný uživatel
16.03.2021 18:51
#
Kuchta za Malínskýho.
žrout
16.03.2021 18:59
#
Jako že by hrál Kuchta na křídle?
smazaný uživatel
16.03.2021 19:10
#
Ne, Malínský stejně hrát nebude a Kuchta určitě lepší než Pekhart, Krmenčík a Vydra.

Kdyby chybělo křídlo, tak tam dají Vydru... Stejně by tam šel spíš on než Malina.
Losinho
16.03.2021 17:44
#
Jeho absence je nejlepší zpráva z celý nominace.
Liquid
16.03.2021 17:46
#
JŠ vyslyšel výzvy zdejších diskutujících
žrout
16.03.2021 18:35
#
h8_sfatto
16.03.2021 18:42
#
Darida a kvalitní křídla bohatě stačí, bohužel obě jsou zraněná
Bakary3
16.03.2021 18:50
#
Ennessis
16.03.2021 19:01
#
Butter-Fly
16.03.2021 19:41
#
kilobyte
16.03.2021 23:30
#
Spíš jediná dobrá zpráva.
Rolf
16.03.2021 18:14
#
Už se na to "těším":Darida,Souček,Barák,Jeden větší "myslitel"než druhý.Jsem zvědavý,co budou psát "místní odborníci"po krachu.Být na místě Dočkala,tak toho moulu co to vede nechám vyždímat! Má tam "borce",kteří na repre dres nemají a nikdy mít nebudou:Malinský,Bořil,
Masopust,Barák,Kolář.Cpe tam hráče z Cirkusu Eden stejně jako Jabulín.
h8_sfatto
16.03.2021 18:43
#
Momo9
16.03.2021 18:52
#
Tak pokud jde jen o myšlení, tak může hrát rovnou Vízek, rychlostně je na tom stejně jak Bořek.
oli9
16.03.2021 18:52
#
Co je to za hovno? A jako Bořek má být nějaký myslitel větší než Darida nebo Souček? Vždyť ti dva jsou ale narozdil od maskota Bořka tahouni repre
smazaný uživatel
16.03.2021 18:54
#
Reagovat na to hovno (Rolfa) je ztráta času.
Rolf
16.03.2021 19:03
#
Ty jsi viděl Daridu nebo toho "zázračného" Suka něco vymyslet.Z hovna byč neuděláš a když jo,tak nezapráská!Ti dva a ten zázrak z W.H obvzláš.v repre zatím opravdu předvedli to tvoje hovno!
oli9
16.03.2021 19:10
#
Jo viděl jsem je hrát v repre super hlavně Suka... No a Bořka když jsem viděl poslední zápasy v repre stejně jako za Spartu v Evropě tak to byl vyklus a klasická ztráta balonu ve středu dokonce i často namazal soupeři do brejku...
Rolf
16.03.2021 19:31
#
Čha Cha Cha!To jsem se zasmál ty blábolo!Sparta hrála proti Lille a AC,ne proti outseidrům jako banda z Edenu!Super Suk v repre,to je výplod chorého mozku.
žrout
16.03.2021 19:34
#
Kámo, divím se, že na toho trolla furt reagujete Ale asi to dělá dobře.
teebee8
16.03.2021 21:54
#
oBYČejný kokos
Mass
17.03.2021 07:50
#
Proč reaguješ na trolla?
oli9
17.03.2021 11:35
#
Už na něj seru
Spalovač šancí
16.03.2021 18:35
#
Souhlas, nic to neznamená. Navíc na Euro nás stejně nepustí
Salfovic
16.03.2021 18:52
#
20DollarsInMyPocket
16.03.2021 19:32
#
Nuno čomes
16.03.2021 19:27
#
Je to klasické mazání medu kolem huby, myslím Dočkalovi. Pokud ho nevzal teď a rapidně se nezlepší forma, tak ho nemůže vzít ani na Euro.

Anebo:
"Jirka Pavlenka chytá pravidelně a spolehlivě, Ondra Kolář chytal za Slavii poháry, Aleš Mandous je v Olomouci taky dobrý. Věřím, že se rozhodneme správně," uvedl Šilhavý.

Vaclík nechytá, Kolář je horší a horší, Mandou prostě česká liga v Olomouci. Tady to je jasný Pavlenka.
Uwe háže buly
16.03.2021 19:41
#
kattos
16.03.2021 21:55
#

Klokanomet
16.03.2021 20:12
#
Naštěstí zápasy repre nejsou na o2, to by ty dvě hlavy zase celý zápas řešily, jak je možné, že chybí doktor Dočkal a jak by jeho přítomnost vyléčila celý tým
Rolf
16.03.2021 21:03
#
Budou ho léčit Čuk a Gek respektivě Suk a Cuf,2 doktoří.Už se moc těším.
kattos
16.03.2021 21:58
#
Já hrozně nerozumím tomu, jaká se z něj dělá celebrita.
Při vší úctě k němu, není to žádné máslo, ale sakra, však má skoro "renome" jak Rosický, když není v nominaci, hned je to zpráva dne.
Co udělal? Hrál ve Spartě, pak šel do USA a ted nehraje ve Spartě.
Za repre nějakou dobu základ, hezký gol proti Nizozemí...
A co dál?
Proč má takový hype?
Keeper117
16.03.2021 22:28
#
Vie sa vyjadrovať v médiách má rešpekt a vodcvoské schopnosti a futbalista to bol a verím že aj je výnimočný svojim herným prejavom tak jak vie pas poslať on už veľa hráčov v Česku ani na Slovensku nevie takže asi preto
Mass
17.03.2021 07:58
#
Když se umí vyjadřovat, tak ať dělá tiskovýho mluvčího. A ty přihrávky? Minulou sezonu měl 3 asistence
mayday
16.03.2021 23:35
#
Mezi tou armádou "dementů" ve vrcholovým fotbalu vyčnívá díky inteligenci, umí mluvit, už jen to je jeho bonus navíc.
Co se týče fotbalu, viz příspěvek výše, není to žádnej Rosa, ale za poslednich x let, když budu ještě počítat Horvátha, tak má snad nejlepší myšlenku/nahrávku z našich hráčů...
lampas
16.03.2021 23:38
#
Mass
17.03.2021 08:01
#
Minulou sezonu měl v lize tři asistence, tuhle sezonu jich má 5, to je teda borec.
Bakary3
17.03.2021 08:08
#
Keeper117
17.03.2021 09:21
#
minulú mal 6 teraz má 8
mayday
17.03.2021 23:54
#
Já jsem ale o asistencích nic nepsal. Píšu nahrávku/myšlenku, což znamená dát třeba pas, předfinálku apod. Když byl ve formě, tak v tom samozřejmě mezi ty nejlepší hráče u nás patřil.
kattos
17.03.2021 22:36
#
Opravdu? Je v tomhle zajímavej, ale neřekl bych že by v Česku v těhle ohledech zase byl tak nahoře.
Klokanomet
17.03.2021 13:07
#
lampas
16.03.2021 23:32
#
Bez Dočkala jsme impotentní, dáváme góly jen náhodou. Ale Šilhavýmu to je jedno, ten jinak než na náhodou hrát neumí. Ve Walesu nás bude jeho absence mrzet a ztratíme kvůli tomu body.
ACSeRw!n
17.03.2021 10:36
#
Freedo
17.03.2021 12:38
#
Dočkal je stejnej případ jako Hušby dřív u nás. Fotbalově dobrej chodec, kterej se do dnešní doby nehodí. Sparta to pochopila a bez něj se jim daří. Hrát ho v repre by byl krok zpátky.
Bakary3
17.03.2021 12:48
#
a to byl Hušbauer oproti němu platnější...
doshcz
17.03.2021 13:22
#
Bakary3
17.03.2021 13:29
#
Jen tak jsem byl zvědavej na čísla.

Hušbauer měl poslední 2 sezony ve Slavii nějakých 320 min na gol. celkem 18 ligových golů.
K tomu měl asistence a makal, on byl fakt platnej i dozadu.

Dočkal sezona 19/20 - 1 gol za 1176 min.
letošní sezona 4g za 1975 min, tj. gol za 493 min.
Ano, zejména z nějaký standardky mu tam nějaký áčko taky spadne...
A jeho přínos dozadu velmi, velmi chabej.

No nevím, mně z toho líp vychází Hušbauer, kterej má lepší čísla i herní přínos.
lampas
17.03.2021 13:45
#
doshcz
17.03.2021 13:56
#
a viděls někdy Hušbauera zahrát v repre? porovnáváš Dočkala v letech, kdy rok nehrál fotbal proti týpkovi co je snad o dva roky mladší a ani snad nikdy neměl velký zranění Hušbauer jak vyleze ze svojí bubliny, což jsou zápasy proti Příbrami, tak je uplně v prdeli a má to tak celou karieru, na rozdíl od Dočkala, kterej nás protáhl kvaldou na ME, Šilhavýmu společně se Schickem zajistil dobrý start angažmá u repre a třeba Spartu táhl Evropskou Ligou.. Hušbauer se ve 30 letech schovává na Kypru, potom co se neprosadil ani ve 2. Bundeslize ..
Bakary3
17.03.2021 14:14
#
Ano, máš pravdu - jenže já přeci porovnávám současnýho Dočkala, kterýho někteří pořád tlačí do repre, s Hušbauerem ve Slavii, kterýmu se všichni smáli.
Přitom z toho srovnání vychází líp Hušbauer.
Neboj, jako slávista vím, jak tehdy hrál a vzhledem k tomu, že v dnešní době je dost času...., jsem hodně viděl i Dočkala.

Jak jsou na mezinárodní scéně, jsou v prdeli oba, to nemá cenu porovnávat.
Ale Hušbauer aspoň v lize hrál tak, jak si myslím, že chce Sparta od Dočkala - hrál zkušeně, bojoval, tým podržel výkonem, přístupem i produktivitou.

Zkus se trošku zamyslet, protože teď tu do mě jen slepě střílíš, protože Hušby… ale realita je myslím trošku jinde.
smazaný uživatel
17.03.2021 14:29
#
Tak Hušbauer je jednozačně lepší fotbalista, protože šel ze Sparty do Slavie. Dočkal naopak. Hotovo 20!
Bakary3
17.03.2021 21:36
#
A nebo tak
lampas
17.03.2021 15:02
#
ACSeRw!n
21.03.2021 12:38
#
uz zase jedes koukam
lampas
17.03.2021 13:44
#
Teda přirovnávat Dočkala k Hušbauerovi, to už musí být člověk extra idiot A jak přesně se Spartě bez něho daří? Kromě dvou zápasů hraje stabilně základ, a největší trapas sezony domácí prohra s Bohemkou nastal v zápase, kdy ho dědek Kotal nechal z trucu sedět. Jinak pod Vrbou hraje výborně, v každým zápase má rozdílovou přihrávku, která rozhodne zápas.
doshcz
17.03.2021 13:52
#
kattos
17.03.2021 22:37
#
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.