Cítím se opravdu dobře, hlásí manažer Arsenalu Arteta

23.03.2020 09:58 - Aktuality
Mikel Arteta (© arsenal.com)
 
Velká Británie hodně podceňuje boj s koronavirem, zatím nezavedla přísnější bezpečnostní opatření a jedním z těch, kteří měli pozitivní test, je manažer Arsenalu Mikel Arteta. Ten byl pozitivně testován před necelými dvěma týdny a poslední informace ohledně jeho zdravotního stavu jsou velice dobré...

"Cítím se opravdu dobře. Zabralo mi to tři nebo čtyři dny, než jsem nabral nějakou energii a přestal mít symptomy, ale teď se mi vede velmi dobře," nechal se slyšet španělský kormidelník.

"Ve středu (11. března) jsem absolvoval testy a další den se dozvěděl diagnózu. Okamžitě jsme informovali vedení Premier League, protože do karantény museli všichni, kteří se mnou byli v kontaktu. Tím také začalo odkládání zápasů," dodal.

Ve Velké Británii je do této chvíle 5 683 nakažených lidí koronavirem a 281 z nich pandemii podlehlo. Tamní vláda ovšem pandemii hodně podceňuje a dá se očekávat, že v následujících týdnech budou tato čísla rapidně stoupat.

Z fotbalistů měl pozitivní test na koronavirus křídelník Callum Hudson-Odoi a do karantény následně museli zamířit všichni jeho spoluhráči z Chelsea. Pandemie pak řádí v třetiligovém Portsmouthu, nakaženi jsou hned čtyři fotbalisté Pompey.
Autor: Tomáš Pavlík / abola.pt
Počet zobrazení: 3939
Komentáře (163 / 0 nových)
martakubis
23.03.2020 10:12
#
Tak díky Bohu. In Mikel We Trust!
bourbon
23.03.2020 10:28
#
to je moc dobře, teď ještě vymítit ten virus, který se už x let drží Arsenalu.
Busby babes
23.03.2020 10:45
#
Busby babes
23.03.2020 11:01
#
https://twitter.com/Pintswithlaing/status/1241890016596570112

znamej z Londyna. Snoubenka proste chce za kazdou cenu otevrit kadernictvi. Je to slozity.
owny
23.03.2020 12:18
#
když je snoubenka píča, tak je to vždycky složitý no
FUnk
24.03.2020 07:08
#
ex snoubenka
iamek
23.03.2020 11:00
#
Ještě, ze to je ostrov. Se bude dobre izolovat .
Kucka
23.03.2020 11:05
#
iamek
23.03.2020 11:06
#
Counter
23.03.2020 11:09
#
A jako na potvoru tam zrovna teď mají to dvoutýdenní období v roce, kdy je hezky, takže lidi chodí ven.
Busby babes
23.03.2020 11:29
#
ano, letosni leto je tohle utery.
ronaldik
23.03.2020 11:35
#
Hokaido
23.03.2020 12:02
#
protiproudu
23.03.2020 13:33
#
protiproudu
23.03.2020 13:33
#
TheTopFootbaler
23.03.2020 16:11
#
sima.vok
23.03.2020 17:46
#
vladis271
24.03.2020 08:41
#
Müllered
23.03.2020 11:09
#
r.mrazik
23.03.2020 11:10
#
Nikikrew
23.03.2020 11:29
#
REPLIKATOR
23.03.2020 11:30
#
Mimalu
23.03.2020 11:34
#
Duff
23.03.2020 12:33
#
Ol!ver
23.03.2020 12:42
#
icemike
23.03.2020 15:04
#
sima.vok
23.03.2020 17:46
#
kvasha16
26.03.2020 18:41
#
Müllered
23.03.2020 11:08
#
Mně se líbí ten jejich klídeček a pohodička. A ještě lepší jen ten hysterický křik Čecháčků v UK.
Kapřík
24.03.2020 00:18
#
Mají už pres 300 mrtvých a panicky obrátili od nechani volného průběhu epidemie po 150 mrtvých během pár dní. Ti lide vetsinou nemuseli umrit, kdyby to nepodcenili. Urazeni Čechů fakt neni na místě.
Busby babes
23.03.2020 11:31
#
SixSense
23.03.2020 12:08
#
To este dnes existuje taky blbec, ktory veri, ze dvojicky odpalili lietadlom bradati muzikovia z jaskyne?
Busby babes
23.03.2020 12:12
#
ne, do tyhle debaty uz nejdu. been there, done that. prijd zas v zari.
Generalní Gladiator
23.03.2020 15:14
#
Counter
23.03.2020 12:25
#
Busby otevřel pandořinu skříňku
Busby babes
23.03.2020 13:01
#
Kucka
23.03.2020 13:38
#
bbbauch
23.03.2020 18:41
#
REPLIKATOR
23.03.2020 12:26
#
Ejzy
23.03.2020 12:33
#
Duff
23.03.2020 12:36
#
pověz nám jak to bylo
Bandita_Harry
23.03.2020 12:49
#
bobis21
23.03.2020 14:07
#
On ještě dnes existuje nějaký blbec, který si myslí že ty budovy shodilo něco jiného než ty letadla?
Nebelung
23.03.2020 14:08
#
Začínáš se tu slušně projevovat
RM1999
23.03.2020 14:43
#
vodka
23.03.2020 15:40
#
oblíbené repre - Rusko, Srbsko, náhoda?
sima.vok
23.03.2020 17:47
#
fenixLFC
23.03.2020 20:07
#
Kapřík
24.03.2020 00:21
#
Ty jsi nejspíš bývalý agent, takže jsi lépe informovany. Nebo máš rozumy z internetu?
Busby babes
23.03.2020 11:33
#
https://www.tagesspiegel.de/politik/faktencheck-wolfgang-wodarg-verbreitet-thesen-die-wichtige-tatsachen-ignorieren/25654104.html

tady je nejakej fack check toho, co ten pan hlasa...

Btw Casopis Sifra? koukl jsem, co jeste maji a fakt ze jo, looooooooooooooool

https://www.casopis-sifra.cz/rubrika/serial-11-zari/


lexess
23.03.2020 11:49
#
a na měsíci se taky nepřistálo
Busby babes
23.03.2020 12:04
#
to tocil Kubrik.
Neon
23.03.2020 14:21
#
A protože byl puntičkář, tak to falešné přistání na Měsíci natočili na Měsíci.
Vlkoslav
23.03.2020 14:41
#
FUnk
24.03.2020 07:21
#
čolo
23.03.2020 17:01
#
fenixLFC
23.03.2020 20:07
#
GabrielBatistuta
24.03.2020 00:58
#
mistr129
23.03.2020 12:24
#
r.mrazik
23.03.2020 11:47
#
Casopis pro ty,kteri ctou i mezi radky!
SunFells
23.03.2020 11:50
#
lexess
23.03.2020 11:52
#
poslal mi to jeden z peti lidi na svete, po kterym dvakrat neoveruju, to jsem si pekne nabehl jednou :) ach jo
r.mrazik
23.03.2020 11:54
#
hele...kolega to o vikendu posilal taky...
takze tenhle clanek tu asi jede dost slusne...
r.mrazik
23.03.2020 11:54
#
mozna to prekona cerveny karty od ambasady USA
lexess
23.03.2020 11:57
#
třeba delfíni v benátkách mě nedostaly, ale tady jsem si teda fakt naběhl no :) holt ověřovat fakt už všechno od kohokoli, zlatý devadesátky tyjo
r.mrazik
23.03.2020 12:02
#
Busby babes
23.03.2020 12:05
#
tak delfini jsou apson neskodny. u toho jsme si jen rikal: to je nejak rychly, ze by se to tak vycistilo... ale jelikoz je to takova blbost, tak to ani dal nehledal...
djourou
23.03.2020 12:34
#
oni tam neboli???
Counter
23.03.2020 12:38
#
EF mythbusters
djourou
23.03.2020 20:17
#
Busby babes
23.03.2020 12:07
#
sekce pro 11. zari je super. doporucuju.
r.mrazik
23.03.2020 12:35
#
nenene...ja uz tohle nedavam posledni dobou...totalne me tihle lidi toci
Hokaido
23.03.2020 12:03
#
Naštěstí jsem to stihnul sdílet.
SunFells
23.03.2020 12:17
#
bbbauch
23.03.2020 18:43
#
spider_8
23.03.2020 19:14
#
Counter
23.03.2020 12:06
#
To je šílený článek
lexess
23.03.2020 12:22
#
tak je to potenciálně důvěryhodný člověk - to, že se kvůli tomu vyjádření půjde zpovídat před lékařskou komoru z toho nevyčteš

komu věřit teď ale? Vláda je šílená, Peková taky... budu pít víno a hrát na kytaru, dokud to všechno nepomine, jiný řešení nevidim
Counter
23.03.2020 12:33
#
V dnešní době je těch informací strašně moc, psát a publikovat může každý, takže není vůbec jednoduché se v tom orientovat a vědět, čemu věřit. Obecně se snažím řídit tím, že když vyjde najevo něco bombastického, snažím se to samé dohledat i z jiného zdroje. Pokud mi jeden nounejmový doktor skrze časopis Šifra řekne, že koronavirus je lážo plážo, a všichni přední epidemiologové na světě tvrdí opak, mám jasno.

Doporučuju třeba sledovat New York Times, jejich zpravodajství o koronaviru je po bezplatné registraci zdarma. Mají tam fakt výborné věci. To samé pak Washington Post, tam snad není zapotřebí ani ta registrace. + Beru spoustu informací z twitteru, kde sleduju přímo ty zmíněné přední epidemiology. Jestli chceš, můžu zkusit připravit nějaký seznam takových důvěryhodných osobností.

lexess
23.03.2020 12:43
#
Tak těch informací, že je koronavirus "jen" horší chřipka, je hodně. Mně to třeba tvrdí známá, která dělala primářku v Horoměřicích na nemocnici. Proto to apriori nevylučuju jako okamžitý nesmysl. Časopi Šifra mě měl trknout, ale tu prvotní kontrolu tentokrát odboural zdroj, dlouholetý přítel a kolega v práci.

Pokud takový seznam uděláš a hodill bys mi ho do zpráv, tak budu moc rád a po apokalypse a začátkem novýho věku tě zvu na vybranou lihovinu:)
Counter
23.03.2020 13:07
#
Ok, během dneška na to mrknu.

Ono oproti sezonní chřipce má být rozdíl v nakažlivosti - koronavirus se podle všeho šíří daleko víc. Druhá věc pak je, že na sezonní chřipku existuje vakcína, řada lidí (včetně mě) se tak na ni nechává očkovat a může být relativně v pohodě, zatímco Covid-19 je novinka na trhu, proti které není imunní absolutně nikdo a o to tvrději dokáže lidi zasáhnout. Takže ono to možná je "jen" (třeba 5x) horší chřipka, ale v daleko větším měřítku, které zaplaví nemocnice po celém světě a bez náležitých opatření to nejde ustát.
Talker
23.03.2020 15:44
#
Já myslel, že především ty důsledky jsou mnohem horší - kdežto standardní chřipka má smrtnost 0,1-0,2%, tak u coronaviru je to 2-4%, tj cca 20x horší. Stejně tak množství lidí, kteří potřebují být hospitalizováni (tam je otázka, za kolik může prevence a panika oproti standardní chřipce) - to by mělo být kolem 5% případů, kdy jsou na přístrojích (ventilátory, mimotělní oběh), kdežto u chřipky by to mělo být cca 1%.

Navíc jsou u koronaviru trvalé následky (snížení kapacity plic o desítky procent) i pro mladé lidi, což u "standardní" chřipky asi tolik nehrozí, ne?
TheTopFootbaler
23.03.2020 16:15
#
No to je způsobený tím, že tohle je nový a nikdo na to nemá v těle protilátky - to znamená, že když to dostaneš, musí si je tvoje tělo vytvořit dřív než umřeš. Což se standardně zdravým jedincům, ale staří a jinak oslabení s tím mají problémy.
Counter
23.03.2020 16:33
#
Ono se ani tohle zatím úplně neví, existují dohady o tzv. "cytokinové bouři", že tělo naopak vyvine až tak silnou reakci ve snaze se bránit, až se tím samo zhuntuje. Všechno to jde strašně rychle kupředu a věda tohle tempo nestíhá.
TheTopFootbaler
23.03.2020 18:12
#
Aha, tak to je taky dost dobře možný. Každopádně to je kvůli tomu, že to je nový.
Counter
23.03.2020 19:36
#
Counter
23.03.2020 16:30
#
Ta smrtnost je zatím hodně proměnlivá, názory epidemiologů jsou takové, že to postupně klesne až pod 1 %. Ze začátku je samozřejmě mnohem vyšší, protože nás to nachytalo nepřipravené, ale pokud to fakt potrvá celý další rok, tak by to postupně mělo jít dolů. Každopádně je to xnásobně horší než chřipka tak jako tak.

Velký problém vidím v té nakažlivosti - ani silná chřipková epidemie ti prostě takovým způsobem nemocnice nezaplaví. Po pravdě nevím, jak to je procentuálně u chřipky - kolik procent lidí kvůli ní potřebuje hospitalizaci apod.

Co se týče těch trvalých následků, tak je zatím na soudy brzo.. Ale rozhodně to stojí za pozornost a sám z toho mám obavy.
Talker
23.03.2020 17:24
#
Vždyť ano, silná chřipková epidemie ti nemocnice nezavalí tímhle stylem - protože 99% to vyleží doma a zvládne to bez pomoci lékařů/nemocnice. Loni (nebo předloni?) byla u nás brutální chřipková epidemie, tuším milion nemocných.

Vem si, že by tu byl milion nakažených koronavirem, kdy třeba i "jen" 2-3% z nich potřebují hospitalizovat (přitom se mluví v současnosti o 5% v kritickém stavu a dalších 10% ve vážném) - to nemáš absolutně kam dát v nemocnicích, nemluvě o množství doktorů, vybavení (ventilátory, mimotělní oběh) a už teď se řeší to, že se omezí veškerá neakutní léčba, přitom nemocných budou v současnosti v ČR tisíce či desetitisíce (jen o tom neví ).

Podle mého tohle je právě ten rozdíl oproti chřipce - je mnohem vážnější, potřebuješ mnohem větší využití kapacit. Samozřejmě, za rok/dva bude vakcína, budou léky a bude řešení. V tuhle chvíli není a proto je to tak nebezpečné, že velké % lidí potřebuje reálně tu péči.
♥LIVERPOOL - FC♥
23.03.2020 17:51
#
V prvé řadě bychom si měli taky říci, že naše těla už mají proti chřipce vypracované nějaké protilátky. Proto se většina lidí obejde bez lékařské pomoci. Má to více méně slabý průběh. Chřipka v plné polní je taky totiž docela o hubu. Není to pouze teplota a kašlíček.

Porovnávat to tedy s chřipkou je docela mimo. Na ioronavirus není tělo připraveno. Na chřipku u drtivé většiny ano, protože už jí několikrát měli.
♥LIVERPOOL - FC♥
23.03.2020 17:52
#
Korona*
Talker
23.03.2020 18:53
#
Spíš mi šlo o tu nakažlivost vs vážnost onemocnění, kdy mi přijde, že chřipková epidemie je slabší - ať už kvůli protilátkám, kvůli tomu, že to není až tak vážná nemoc nebo že proti ní máme vakcíny a léky a máme zkušenosti, jak s ní bojovat.

Spíš mi šlo o to, že i chřipka je extrémně nakažlivá, ale průser v koronaviru je ten, že ten průběh je silnější, drastičtější - mnohem vyšší % potřebuje lékařskou péči a proto jsou nemocnice tak nacpané a i proto je tolik mrtvých. Oproti chřipce bude možná o něco nakažlivější, ale hlavně má mnohem větší vliv na to tělo (i proto, že se s tím setkává poprvé) a to dělá ten rozdíl.
Counter
23.03.2020 20:03
#
Bude to obojí dohromady, ten počet nakažených je taky důležitý. Právě proto děláme všechna tahle opatření - chřipka během epidemie postihla třeba milion lidí, kdy jsme s tím téměř nic nedělali (max. zavřené školy), zatímco koronavirus by při nicnedělání za stejnou dobu nějakých šesti týdnů postihl třeba šest milionů.
Counter
24.03.2020 00:30
#
Ještě jedna věc - ta dosavadní čísla a poměry pohoda/hospitalizace jsou odvislé od testů, které se prováděly především na lidech, kteří vykazovali symptomy. Určitě se v Číně i všude jinde našla řada lidí, kteří byli nakažení, ale testu se nepodrobili.
Counter
23.03.2020 20:00
#
Určitě je to vážnější než chřipka, to vůbec nerozporuju.

K té nakažlivosti - co jsem viděl, tak chřipka má nakažlivost asi 1,4 (jako že každý nemocný nakazí 1,4 člověka), zatímco koronavirus má tak 2,6. Exponenciálně to pak udělá velký rozdíl.
Lamskej#RMCF
23.03.2020 21:37
#
To s těmi trvalými následky není pravda
Counter
24.03.2020 00:28
#
Jak to víš?
TheTopFootbaler
23.03.2020 16:14
#
Ejzy
23.03.2020 13:07
#
Hľadaj zdroje, ktoré prezentujú fakty a rozmýšľaj vlastnou hlavou.

A čo sa týka korony, tak fakty sú limitované a musíš sa zmieriť s tým, že od určitej hranice sú všetko len hypotézy. Tak to tak musíš brať.

Všeobecne, napr. na google scholar je kopec užitočných vedeckých publikácií, k úplne všetkému, ale aj tam treba byť obozretný, niektoré publikácie majú bias, sú financované spoločnosťami, ktoré výsledok štúdie ovplyvní.


shorturl.at/opwGY
vodka
23.03.2020 12:51
#
Washington post je super téměř ve všem
Counter
23.03.2020 13:00
#
HorajzmAmmann
23.03.2020 12:26
#


nechal bych to přečíst doktory a sestřičky v Bergamu nebo Madridu
Ejzy
23.03.2020 12:36
#
pamatate si, zeby za socialzmu bola nejaka korona?
Nikikrew
23.03.2020 11:29
#
dpc ked vidim tie fotky uz si ani pomaly neviem predstavit ako to je byt medzi ludmi
Busby babes
23.03.2020 11:31
#
my dame kazdej vecer s kamosema neco na xboxu, u toho pokecame... me to nejak nevadi.
Nikikrew
23.03.2020 15:09
#
Ja som s kolegami pil v Piatok cez skype a rano som sa prebudil docela roslahany Ale uz sme si aj zalozili spolocny chat na messanger kde sa budeme dohadovat kedy a co budeme hravat po veceriach
Ol!ver
23.03.2020 13:15
#
REPLIKATOR
23.03.2020 11:29
#
Ctítím se opravdu dobře, protože v březnu Arsenal neprohrál jediný zápas
SunFells
23.03.2020 11:53
#
To je standard, letos Arsenal projebal jen v Tottenham league
Counter
23.03.2020 12:07
#
Co v březnu, v PL jsme pořád ani jednou neprohráli za celou tuhle dekádu
Pharrell
23.03.2020 12:19
#
Ano letos Gunners prohráli jen 1.mač - hodně smolně v odvetě OF EL , s Olympiakosem P. 1:2p

A pak se začala šířit nákaza , po Brit. ostrovech.
Prezident Olympiakosu
Counter
23.03.2020 12:25
#
Arteta s ním prý vůbec nepřišel do kontaktu.
king23
23.03.2020 15:13
#
Za celou tuhle dekádu
Musím se přiznat, že mi to chvílu trvalo
Counter
23.03.2020 16:34
#
My to už psali víckrát, ale pro lidi z jiných sekcí to může být oříšek no
Nr.Nobody
24.03.2020 09:27
#
Counter
24.03.2020 12:13
#
Tohle má být první rok nové dekády.
Nr.Nobody
24.03.2020 12:31
#
afc
23.03.2020 12:21
#
Nezáviď.
pingla
23.03.2020 13:55
#
Front hell
23.03.2020 14:06
#
Co by za to Live dal.
iamek
23.03.2020 12:31
#
Až 80 procent rychlotestů vyšlo špatně, říká ostravská krajská hygienička.

r.mrazik
23.03.2020 12:36
#
tak to je super,ze akademie ved jeste testovat nezacala
iamek
23.03.2020 12:38
#
To jsou ty čínské. České mají chybovost kolem 10%.
r.mrazik
23.03.2020 12:39
#
jj,ja to myslim tak,ze ta kapacita testovani porad chybi a oni nerozjeli ani tu akademii ved zatim
iamek
23.03.2020 12:40
#
Pomalost se vyplatila
r.mrazik
23.03.2020 13:32
#
jsou to kreteni
Losinho
23.03.2020 12:58
#
Wtf, i kdyby házeli mincí tak je to 50 na 50.
SunFells
23.03.2020 13:13
#
Tak to je super, to je tak špatné až to může být dobré. Stačí jen pozitivní test považovat za negativní a naopak.
Counter
23.03.2020 13:15
#
iamek
23.03.2020 13:19
#
Kucka
23.03.2020 13:39
#
djourou
23.03.2020 13:57
#
havrys99
23.03.2020 14:05
#
Neon
23.03.2020 14:22
#
Mimalu
23.03.2020 14:39
#
REPLIKATOR
23.03.2020 15:35
#
Manny
23.03.2020 15:47
#
Infi
23.03.2020 16:02
#
TheTopFootbaler
23.03.2020 16:16
#
sima.vok
23.03.2020 17:47
#
fenixLFC
24.03.2020 00:22
#
Ol!ver
24.03.2020 14:17
#
j_mrazik
23.03.2020 14:32
#
Nejnovější info, že jenom jedna laboratoř - Olomouc, to může testovat. V rámci akademie věd.
Talker
23.03.2020 15:46
#
Tak update, prý si blbě přeložili čínský příbalový leták a jen to všem hlásili obráceně.
fenixLFC
24.03.2020 00:23
#
Nr.Nobody
24.03.2020 09:28
#
Nene
Ol!ver
24.03.2020 14:17
#
PodRys
23.03.2020 12:48
#
Od nové sezóny prosim
Leno-Bellerin, Upamecano, Saliba, Saka-Torreira, Xhaka-Pepe, Ceballos, Martinelli-Watkins(velký talent z Brendfordu)
♥LIVERPOOL - FC♥
23.03.2020 13:01
#
To je tak na 10. místo.
Pharrell
23.03.2020 13:02
#
a tvoje LFC letos nevyhraje titul , bohužel ne..
♥LIVERPOOL - FC♥
23.03.2020 13:30
#
Bohužel... ale moc to s tím nesouvisí. Tvá snaha mě rozlítit přišla v niveč.
Pharrell
23.03.2020 18:50
#
tak promiň samozřejmě to myslím vtipně ..
po Arsenalu Liverpool mám trochu i rád , teda nikdy mi moc nevadili..
♥LIVERPOOL - FC♥
23.03.2020 19:44
#
To beru
r.mrazik
23.03.2020 13:33
#
cyppisek
24.03.2020 12:49
#
Nikikrew
23.03.2020 14:18
#
O.Giroud
23.03.2020 16:45
#
to vyzera velmi zle, sorry
Manny
23.03.2020 21:59
#
okok
Kapřík
24.03.2020 00:26
#
Připojím se. Tohle je sestava na střed tabulky max.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.