Baggio: Pravý fotbal se vytrácí

29.03.2008 14:52 - Aktuality
 
Legendární útočník Roberto Baggio si připravil pár nehezkých slov vůči trenéru Marcellu Lippimu a dnešnímu fotbalu. Podle ženami hýčkaného budhisty je moderní fotbal hlavně o fyzické vyspělosti a síle a opravdu kvalitní fotbalisté se pomalu vytrácí.

Baggio je mnohými považován za nejnadanějšího fotbalistu, jakého kdy Itálie vyprodukovala, přesto jeho kariéra obsahovala krom vzestupů i pády. Jednou z těch horších zkušeností je nucený odchod z Interu Milán, když měl osobní problémy s tejdejším koučem Marcello Lippim. Baggio nyní prozradil svůj pohled na věc.

"Lidé mě milovali, což znamenalo, že jsem řadu jiných osob zastiňoval," vysvětluje Baggio. ”To dělalo problémy ve vztazích s některými lidmi, hlavně pak s Lippim."

Božský copánek však přesto doufá, že se do Interu vrátí, z počátku by to mělo být v pozici kouče mládeže. ”Prezident Moratti je tou správnou osobou v mých plánech pomáhat mladíkům," soudí Baggio. "Už jsme o tom spolu mluvili, až vycítí, že přišel ten správný čas, jsem připraven."

Na závěr se Roberto Baggio, sám hráč s obdivuhodnou kopací technikou, negativně vyjádřil k trendu, jakým se fotbal ubírá. 41letý smutný hrdina z Mistrovství světa 1994 má dojem, že moderní hra už je hlavně o síle a fyzické vyspělosti, kvalitní techničtí hráči prý mizí.

"Všechno je teď rychlejší a těžší. V devadesátých letech to bylo více než v osmdesátých a nyní je to znovu ještě více. Takový je vývoj sportu a musíme ho následovat. Ale přece nebudeme kritizovat hráče za to, že v utkání zkusí patičku, to se všichni zbláznili?"

"V Jižní Americe je fotbal mnohem více fotbalem než v Evropě. Proto tak obdivuji Lionela Messiho. "

Nejslavnější chvíle jednoho z nejlepších útočníků všech dob přišla na Mistrovství světa 1994, kdy famózní formou ve vyřazovacích bojích dotáhl podceňovaný italský tým až do finále, kde nakonec po Baggiově neproměněné penaltě bral titul Romário a jeho Brazílie.

Mnoho fanoušků nemohlo Baggiovi onen moment odpustit, přitom se zapomíná, že před ním neuspěli ani Franco Baresi a Daniele Massaro a jelikož za Brazilce selhal jen Marcio Santos, měli Kanárci i v případě Baggiova proměnění vše ve svých rukou.
Autor: Petr Kilian / goal.com
Počet zobrazení: 2789
Komentáře (76 / 0 nových)
Dr. Kyslík
29.03.2008 14:53
#
Má pravdu.
Dr. Kyslík
29.03.2008 14:56
#
Devil
29.03.2008 15:01
#
Me se libi fotbal takovy jaky je,jen by se mohlo min simulovat.
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:05
#
Fotba lje to míň a míň.
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:06
#
Osobně nechápu, jak někdo mohl dát hlas první možnosti.
Devil
29.03.2008 15:13
#
Ja jsem nedavno videl zaznam zapasu z MS tusim v roce 76 a prisla me ta hra strasne pomala.Je to asi tim ze jsem spise zvykli na PL,ale i tak...dal jsem proto prvni moznost.
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:13
#
Ale 76 jaksi nejsou devadesátá léta.
Devil
29.03.2008 15:19
#
Sorry bylo to 86 vV 76 se ani MS myslim nehralo.
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:19
#
Ehm.. no... 86 taky nejsou devadesátá léta.
Devil
29.03.2008 15:26
#
No to je jedno,za tech par let se ten fotbal zas tak nezmenil.
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:27
#
TAk zrovna BAggio v tom článku říká že jo.
Devil
29.03.2008 15:32
#
Ja myslel od roku 86 do roku 90,ze se to moc nezmenilo.
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:32
#
Jo tak pokud myslíš 1990, tak jasně, toi beru...
Devil
29.03.2008 15:35
#
Jj
Devil
29.03.2008 15:22
#
Tak jsem se byl schvalne podivat a byl to zapas z MS Italie 90 Anglie v Italie.
Devil
29.03.2008 15:09
#
No po technicke strance jo,schazi mi tam ve hre obcas taky trochu tech paradicek,paticek....,ale fotbal je mnohem rychlejsi nez tehdy a na podobne frajerinky neni dnes uz moc cas.
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:13
#
No však právě.
Devil
29.03.2008 15:17
#
Tim nemyslim,ze fotbal je dnes horsi-ba naopak.Ale to je asi vec nazoru stejne jako to,ze nekomu se libi Ostrovni fotbal a jinemu Serie A a podobne.
smazaný uživatel
29.03.2008 15:12
#
Nechapu nad cim breci,fotbal se vyviji je to naprosto prirozene,ze spickovemu fotbalistovi uz nestaci jen vyborna technika,ten fotbal je uz nekde jinde jako vetsina sportu je to silovejsi dynamictejsi...
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:13
#
Ale on sám říká, že se vyvíjí, kde brečí???
2miguel1
29.03.2008 15:22
#
bohuzial ma pravdu Otec mi stale hovori ze uz to neni ono co to byvalo
smazaný uživatel
29.03.2008 15:26
#
Fotbal se podle mě nevitrácí jenom dřív byl na určité úrovni od té doby se začal jako sport zvedat a tet má to období kdy se hodně mění a stává se z něj zase částečně jinej fotbal ale takhle to bude pořád porkačovat pořád se bude dostávat vejš jako hra a někomu to hold prijde jako vatrácení fotbalu ale neni to tak je sice taky pravda že ve fotbalu se motá čím dál víc peněz ale to k tomu prostě patří
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:29
#
Že se vytrácí technika, hra s míčem atd - tedy to, co odlišuje fotbal od jiných sportů - to je pravda, to není jen nějaký bludný dojem.
Jakub19
29.03.2008 15:29
#
Za poslední odstavec tleskám . Málokdy se to takto napíše.
smazaný uživatel
29.03.2008 15:36
#
braziliu, spanielsko a ine juzanske krajiny povazujem viac za cirkus nez futbal, samozrejme uvitam aj trochu tej futbalovej krasy ale futbal bez nasadenia a fyzickej hry nie je futbal, anglicania futbal vymysleli a dodnes ho ucia hrat tak ako sa ma
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:40
#
Fotbal vymysleli mayové.
spanhel
29.03.2008 15:54
#
Já jsem zas četl, že úplně první hra, která se hodně podobala fotbalu byla v Číně a jmenovala se Cu - ču.
Dr. Kyslík
29.03.2008 15:55
#
I to je možné, ono kopat do věci a snažit se ji někam umístit je celkem nasnadě...
spanhel
29.03.2008 15:58
#
Jj.
Jakub19
29.03.2008 15:45
#
já mám tedy přesně opačný názor
sansiro
29.03.2008 15:55
#
Ses zbláznil ne...
spanhel
29.03.2008 16:13
#
Je pěkné, že ho vymysleli, ale asi se tak fotbal hrát nemá, protože když se podívám na úspěchy anglické reprezentace, můžu jen konstatovat, že je to těžká bída.
smazaný uživatel
29.03.2008 16:19
#
jasně, mají začít polehávat, skákat šipky do vápna, brečet neustále u rozhodčího, válet se po trávě, plivat po soupeřích.....to je ten pravý fotbal, který přináší úspěch.....děkujeme, nechceme, my si to budeme hrát po svém....
Dr. Kyslík
29.03.2008 16:23
#
Ano, hlavně ty plivance rozhodují...
smazaný uživatel
29.03.2008 16:25
#
když trefíš soupeře svou hutnou slinou přesně do oka, tak ho tak na 5 minut nenápadně vyřadíš ze hry....
Dr. Kyslík
29.03.2008 16:38
#
spanhel
29.03.2008 16:30
#
To všechno už je v PL k vidění, v reprezentaci Albionu se některé tyto prvky taky objevují. A pokud se s tím nemůžeš smířit, nezbývá než se zaměřit na 4. anglickou ligu.
Devil
29.03.2008 16:52
#
Ale v porovnani s Italii a Spanelskem je to porad velkej rozdil.
Jakub19
29.03.2008 15:43
#
Z pohledu Mistrovství světa se mě osobně daleko víc líbili zápasy na MS 94 a 98 než na 02 a 06.
Andy Conceicao
29.03.2008 20:41
#
smazaný uživatel
29.03.2008 16:01
#
zoufálá diskuse na debilní téma.....nemáte něco lepšího?....to už je fakt provařené téma.....
Dr. Kyslík
29.03.2008 16:01
#
A ty nemáš něco lepšího než komentovat, kdo se o čem baví?
smazaný uživatel
29.03.2008 16:02
#
ne
Dr. Kyslík
29.03.2008 16:12
#
Tak to jseš dobrý zoufalec.
smazaný uživatel
29.03.2008 16:17
#
proč? V daný okamžik mně to plně uspokojilo....
Dr. Kyslík
29.03.2008 16:18
#
Tím se leccos vysvětluje.
smazaný uživatel
29.03.2008 16:21
#
Co?
smazaný uživatel
29.03.2008 16:03
#
téma není vůbec debilní..jestli hraješ fotbal tak třeba víš že moc hráčů je šikovných a umí neskutečný věci..ale když na tebe nasadí kluka kterej tě nemá nechat hrát tak to jde všecko do kytek..ale o tom článek není..a roberto má pravdu
$dolar$
29.03.2008 17:07
#
souhlasim , ale potom ty sam nejsi tak dobry hrac za jakeho se povazujes, tim nemyslim zrovna tebe, ale ten priklad o kterem jsi psal.
smazaný uživatel
29.03.2008 17:36
#
A toto odlišuje futbalových géniov ako bol Maradona,Zidane a pár ďaľších od bežných futbalistov.Toto je dôvod,prečo taký C.Ronaldo nikdy nebude taký dobrý ako boli oni...Schopnosť sa presadiť aj keď ťa zdvojujú,ztrojujú,schopnosť zvrátiť v nečakanej chvíľke zápas...
smazaný uživatel
29.03.2008 17:02
#
Robertooooooo uaaaaa spolu so zidanem môj najobľúbenejší hráč...Má úplnú pravdu.Však keď si to vezmeme--->Drogba,Adebayor,C.Ronaldo,všetko sú to atléti...
Andy Conceicao
29.03.2008 20:42
#
$dolar$
29.03.2008 17:05
#
Tak jednoznacne prvni moznost na fotbal z 90 let se nedalo divat a nebylo to zajimavy z taktickeho hlediska. Ja se vzdycky rad podivam co jaky klub takticky vymyslel atd. v 90 letech se hralo jednim stylem vsech 40 utkani v sezone, takze nuda. No 1 !
smazaný uživatel
29.03.2008 17:24
#
Hlod týždňa.Tak aby si vedel,tak v 90. rokoch zažiarili v najlepšej forme Zidane,Figo,Ronaldo,Romário...Myslím,že toľko takých osbností zatiaľ prvé desaťročie 3. milénia neprinieslo...
Dr. Kyslík
29.03.2008 19:37
#
Děsný nesmysl.
Coco_Bounty
29.03.2008 20:14
#
ale no tak, takovýhl vtípky . . .
tomaso25
29.03.2008 17:19
#
Na Roberta Baggia vzpomínám moc rád. Byl to skvělej hráč s fenomenální kopací technikou.
Coco_Bounty
29.03.2008 20:14
#
Halt fotbal se mění, mě se teda fotbal nejvíc líbil na MS 1994! Fakt paráda, na ten turnaj nedám dopustit!
smazaný uživatel
29.03.2008 20:15
#
uz len niekto s nickom sansiro mi bude hovorit co je futbal, fanusikovia La Ligy vidia futbal skreslenymi ocami nehovoriac o divakov Serie A ktori futbal nevidia vobec, skuste si pozriet zapasy FA Cupu nizsich klubov a tam uvidite skutocny futbal, ziadne dlhe zbytocne rozohravky, simulacie, klucky po ktorych nasleduje spatna prihravka (ronaldov styl), uvidite takticky priamociary futbal zalozeny na agresivite, nasadeni, celoplosnej hre, krasnych prihravkach a neraz aj na kombinaciach, tomu futbalu nechyba absolutne nic
Andy Conceicao
29.03.2008 20:44
#
aha a proč teda ty nižší kluby jsou nižší? když hrají tak přenádherný fotbal, kterému nechybí vůbec nic?
smazaný uživatel
29.03.2008 22:08
#
kvoli bohatym amikom a opalenym cudzincom z juhu... kvalitny futbal neznamena uspechy, staci sa pozriet na arsenal v minulej sezone (a netvrd ze svojou hrou sme si ten titul nezasluzili)... a preco je teda v FA Cupe jediny zastupca PL v semi-finale ktory hra o pohar UEFA?
Devil
29.03.2008 22:49
#
Myslim ze titul v PL si zaslouzi MU zrovna tak jako Arsenal.Momentalne devils predvadi jeste lepsi fotbal a kdyz 6x po sobe nebo kolikrat nevyhrajete tak se nemuzes divit,ze jste nahle treti(pokud chelsea vyhraje).A to mel Arsenal dnes hodne na male,aby neprodlouzil serii remiz.
fantomas
29.03.2008 22:51
#
Manu hraje hlavně učelnejc, v tom je ten háček
Devil
29.03.2008 23:00
#
Tak,hru Arsenalu ovlivnilo zraneni dosti hracu,jinak by tabulka vypadala mozna jinak.Ale to je fotbal.
fantomas
29.03.2008 23:02
#
to je taky fakt, už sem to tady psal - doufám že Wenger rozšíří za ty velký prachy v létě kádr
Coco_Bounty
29.03.2008 23:05
#
Tak Arsenal je pořád ještě hidba budoucnosti, jako myslim ten silnej a nnezdilnej Arseneal, kterej Wenger plánuje! Fergie na tom makal skoro patnáct let než vyhrál s manchesterem LM . . . Je to o mravenčí práci, ale pak máš v kádru machry jako Giggs, Scholes nebo Nevillovce , , ,
fantomas
29.03.2008 23:07
#
jj v takový takhouny se snad jednou vypracuje RVP, Cesc nebo Touré...
Coco_Bounty
29.03.2008 23:10
#
Věřim tomu, když budou v tom klubu z lásky k němu tak jo! Fergieho kvůli tomu fakt cenim. Ten klub byl v hajzlu když k němu přišel a co z něj udělal? Pane jo, je to Sir Fotbalguson
fantomas
29.03.2008 23:14
#
jj...Wenger už tam je taky dlouho...už letos se mu ta jeho píle vyplácí, ale co si budem povídat, zas to měl těžký - za poslední dva tři roky prošel jeho mančaft generační obměnou a to se muselo projevit. Je jen neskutečným překvapením jak hned prakticky druhou sezonu bojuje o titul!
Coco_Bounty
29.03.2008 23:31
#
Nástup Arsenalu do sezóny mě fakt překvapil, nečekal sem to! Zničit mu to může jenom trh ovládanej agentama
smazaný uživatel
29.03.2008 22:11
#
ked uz nieco tvrdis tak dva krat porozmyslaj nad tym, fanusikovia La Ligy tomu nemaju ako pochopit lebo oni vidia iny futbal nez ten skutocny
Andy Conceicao
29.03.2008 20:48
#
má pravdu, fotbal je rychlejší a fyzičtější.. což nekritizuju, ale mrzí mne to.. Dříve mne fotbal bavil prostě více, byl zábavnější a nápaditější. V téhle diskuzi souhlas s Kyslíkem..
smazaný uživatel
30.03.2008 09:10
#
Bozsky Roberto
smazaný uživatel
02.04.2008 19:57
#
jojo grazie divino codino
smazaný uživatel
30.03.2008 12:39
#
Dneska hraci umi vsechno lepe a kdyz jich je spousty tak dobrych tak se to projevi na zmene hry. Videl jsem kluky co umeli neskutecny veci s balonem ,byli sprinteri, ale po fyzicke strance(vytrvalost) uz zaostavali. Proto dnes musis byt hlavne fyzickym hracem a zbytek se da naucit. Avsak u nekterych hracu je to ba naopak napr.Nedved.
Podivejte se na Beckhama proto ho fanousci meli(maji) tak radi , prisel na hriste a dal gola z primaku a bylo vitezstvi !! Pokud mas spatny geneticky predpoklady zahrajes si tak maximalne futsal !! A to je opravdu skvela hra.
smazaný uživatel
03.04.2008 12:42
#
R. Baggio bol skveli futbalista,, modlou.. Ked nastupoval Vsetci mu tlieskali - aj superovi fanusikovia.. Myslím že ked zacne od mládeže, raz z neho bude vyborny Trener mužského Futbalu..Držím mu palce
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.
Anketa
Líbí se vám dnešní fotbal více než v devadesátých letech?
ano (158 / 48%)
ne (131 / 40%)
je to stejné (41 / 12%)
Anketa byla ukončena!