Vedení španělské ligy chce zmenšit dominanci Barcelony a Realu

04.03.2010, 09:28
Aktuality

Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.

Autor: ČTK

Komentáře (212)

Přidat komentář
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

s těma platama je to blbost, ale s půjčkama by se něco mohlo udělat (ikdyž si myslím, že by na to Real Madrid stejně měl)

Reagovat
smazaný uživatel

neměli by na ty hráče pokud nebudou moct jít do mínusu, takhle se zadlužujou kolik chcou a akorát to potom 20 let zplácej

Reagovat
smazaný uživatel

Jakých 20 let? Real to má za 2 roky všechno zaplcené. Možná i za kratší dobu - vzdyt má největší zisky ze všech

Reagovat
smazaný uživatel

No to sice ano,ale ty myslíš že nemá žádné výdaje?

Reagovat
smazaný uživatel

vzhledem k tomu, že Real má obrat zhruba dvakrát tak velký jako má půjčku, tak akorát nechtěli platit najednou, aby s emohli postarat i o jinčí dluhy

Reagovat
smazaný uživatel

*dvakrát tak velký obrat jako si vzal v létě půjčku...

Reagovat
smazaný uživatel

Proč by to měl být blbost s těma platama...Uefa, potažpo Fifa už dávno měla nastavit jak přestupní, tak i platové stropy. Bere nehorázné prachy za to že hraje jednou dvakrát týdně a na trénik jde dvakrát třikrát týdně...

Ale taky souhlasím s názorem, že to nic nevyřeší...Hlavně v případě Barcelony-ta hodně sází na svoji akademii.

Reagovat
smazaný uživatel

...protože se pak budou dávat peníze pod pultem + hráč bude chtít často přestupovat až po vypršení smlouvy, protože si platově nepolepší, ale když přesotupí po skončení smlouvy tak obvykle dostane pěknou sumu na ruku za podpis smlouvy...

Reagovat
Lojd

byznys jako každé jiné

Reagovat
smazaný uživatel

Nevim tak proc,ostatni kluby by se meli zlepsit

Reagovat
smazaný uživatel

v čem? v nesmyslném utrácení?

Reagovat
smazaný uživatel

utraceni by meli omezit,ale pokud se ostatni kluby vyrazne nezlepsi,tak to bude porad jenom o Barce a Realu

Reagovat
smazaný uživatel

když je nesmyslné, tak proč to těm velkým klubům zakazovat/omezovat?

Reagovat
smazaný uživatel

protože i Xerez by měl mít právo bojovat o titul..

Reagovat
smazaný uživatel

nikdo mu nezakazuje být na špici, to že na to nemá je snad jejich problém, a ne Realu či Farsy....

Reagovat
smazaný uživatel

mno, ono to prohlášení těch bafuňářů tak ale vyznívá..

Reagovat
Chazy

Uz mi to pripomina Skotsko, liga o dvou klubech.

Reagovat
smazaný uživatel

...skoro Anglii...

1. Real nebo Barca (Man. Utd. nebo Chelsea)

3. Sevilla nebo Valencia (Arsenal nebo Liverpool)

Reagovat
smazaný uživatel

já nesouhlasím. Nynější mače jsou opravdu v Primeře dost jednostranné. V PL se i ty TOP týmy musí na ty body víc nadřít.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Chazy

Tak tak. Posledni vysledky Realu 5:1,6:2 a 2x 3:0.. tohle v PL neni aaani nahodou.

Reagovat
smazaný uživatel

V Spanielsku sa nezvykne sadat na vysledok,..naviac naroky fans FCB a RM su jaksi odlisne od tych v CFC, MU, LFC

Reagovat
smazaný uživatel

Jj, my chceme hrat aspon fotbal, ne jak vy.

Reagovat
Chazy

Blbost, pred dvema roky byl na konci sezony bodovy rozdil mezi prvnima trema 4 body. Letos je to zatim tri. Ze vyhravaji posledni roky titul porad tyhle dva tymy neznamena, ze nemaji sanci ti ostatni a po pulce sezony odpadnou.

Reagovat
smazaný uživatel

měl jsem spíše na mylsi ty minulé roky, kdy už se od začátku formovala BIG4 a nikoho mezi sebe nepustila (teď tam je náznak zlepšení)

Reagovat
Chazy

Mne zas slo o ten boj o titul, Big Four je taky neco strasnyho no.. Ale aspon se do boje o titul zapoji i LFC a AFC, ve Spanelsku jen dva tymy. Zlepseni? Neprijde mi, je to jen o tom, ze LFC ma mizernou sezonu, ti jejich nahaneci maj nevyrovnanou vykonnost. I kdyz kdo letos nema, priserna sezona..

Reagovat
smazaný uživatel

...ale kdo se letos probojuje místo LFC do BIG4 tak dostane finance navíc, kterýma může doladit kádr

Reagovat
Chazy

Dostatecne? Ani nahodou.. Museli by si polepsit na mnoha postech, aby byli nad LFC dlouhodobe. Jen Man City ma dostatecne silny kadr, ale je to Man City.. a vede je ten talianskej srandista.

Reagovat
smazaný uživatel

lepší italský srandista než španělský komik

Reagovat
Chazy

Tak o Benitezovi je zbytecny se bavit. Ale nejde mu uprit, ze herni system v lonsky sezone byl bravurni. Problem je, ze to vazne stalo na Alonsovi a zdravym Gerrardovi s Torresem. Pokouset se o to same s Lucasem a N'Gogem je ulet. Nicmene on vi jak trenovat, kdyby mel kvalitni tym, dokazal by s nim hrat.. jenze v Anglii si ho neumi poskladat.. a to je ten problem.

Reagovat
Chazy

Vlastne italska hvezda, ktera Man City straslive pozdvedla, jak Getzo a nekteri dalsi tvrdi

Reagovat
smazaný uživatel

To nemyslíš vážne. Jediné čo som tvrdil je, že pozdvihol hru v obrane, Kompanyho a chválil nasadzovanie Petrova. Zvyšok bola len obrana typu, nezatracujem, zatiaľ na to nebol čas, treba mu ho ponechať...

Reagovat
Chazy

Ale prosimte

Reagovat
smazaný uživatel

Prosimte co? Vyjadri to slovami, nielen myšlienkou

Reagovat
Chazy

To je tezky, nevim v jakych diskuzich jste Boba vychvalovali a hadali se s tomanaturou :)

Reagovat
smazaný uživatel

V akýchkoľvek, v žiadnych nie je vychvaľovanie z mojej strany. Ak už hľada´t hraničný pól, tak v štandardne jednostrannom tvrdohlavom postoji "a just to tak nebude!" od Tomanatury

Reagovat
Tomanatura

Co se ti na mem postoji nelibi? Proste vim, jak to bude. Myslim, ze uz i vy byste to meli zacit videt. Uz se neuveritelne tesim na leto a prestupy ala Vieira a konecne sestaveni tymu pro taktiku jednoho italskeho magora

Reagovat
cristiano.K.

to srovnání je uplně mimo měl by sis vzpomenout,že liverpool skončil v minulé sezoně druhý za MU....v anglii může každý porazit každého což se ve španělsku neděje podívej se na poslední výsledky realu a dojde ti to

Reagovat
smazaný uživatel

Přesně tak. Jen do nás. Je potřeba konkurence.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Dubov

souhlasim

Reagovat
smazaný uživatel

A co ty platy? Vy jste teď prodloužili snad půlce kádru, někteří berou devítku, někteří o něco míň... Co když vám kvůli tomu příště utečou do Anglie?

Reagovat
smazaný uživatel

jj, teď se smlouvy prodlužovaly a řekl bych, že právě v nejhorší čas. Teď byl nejlepší čas pro fotbalisty, aby sami sebe "prodali" a ocenili. Proto ty platy ...

O těch útěcích jsem to nepochopil. Myslíš to tak, že kdyby nedostali tolik, tak by šli? Nemyslím si to. Většina těch hráčů má ke klubu vztah. Není to odrhovačka, je to fakt. Kdo by odešel? Podle mě maximálně cizáci - Alvés, Ibra, Yaya ...To je vše

Reagovat
smazaný uživatel

Zrovna na Yayu jsem myslel. Ale i kdyby to byli "jen" ti tři, tak by to bylo opravdu parádní, kdyby odešli kvůli tomu, že se Španělům nelíbí vaše síla .

Reagovat
smazaný uživatel

takže budeme dělat co? My dva budeme zbrojit a ostatní klátět? Například na fcb.cz už se objevil článek, kde fotbalisti říkají, že zápas na SB nerozhodne o titulu (což je samozřejmě hloupost, protože to tak přesně je, ale oni to nemůžou přiznat )

Reagovat
smazaný uživatel

My ale utráceli i tenkrát a nikomu to nevadilo. Rozdíl byl v tom, že minimálně 10 klubů se nám dokázalo postavit. O tehdejší síle Deporu a Valencie ani nemluvím. A vzhledem k pohárovým zápasům si dovolím tvrdit, že tento Real v žádným případě není lepší než ten Zidanův. Souhlasím s tím, že Real a Barca se musí řešit, ale rád bych taky od šéfa soutěže slyšel, jak chce zvednout ostatní kluby. To přece neudělá tím, že nepovolí nákup Ronalda nebo Zlatana. Už v minulých letech to byl od zbytku ligu hroznej průser, na to ani nebyl potřeba Ronaldo, bohatě stačili Guti se Sneijderem.

Reagovat
smazaný uživatel

Přesně tak,s tím zadlužováním souhlasím,ale platy? To je blbost. A mělo by se začít řešit jak zesílit ostatní kluby a ne oslabit Real nebo Barcu,to je postavený na hlavu

Reagovat
smazaný uživatel

ale jak chceš posílit ostatní kluby, když nemáš kapitál?

Podívej, co udělalo "zesocializování" ligy z NHL. Zápasy jsou neodhadnutelné, je to otevřené a menších či větších favoritů na SC je dost. Vím, tam je to uzavřená liga, ale něco by se apliovat opravdu dalo - platy a přestupové sumy fixovat na hospodářské výsledky klubu a máš klid

Reagovat
smazaný uživatel

nj,ale to by se potom muselo aplikovat po celé Evropě,aby pak španělské kluby nezačali zaostávat v LM a EL,i když když se podíváme na výsledky už teď jsou některé zářážející a varovné.

Reagovat
smazaný uživatel

uhodil jsi hřebíček přímo na hlavičku - mělo by se to aplikovat v celé Evropě

Reagovat
smazaný uživatel

jj, dá se souhlasit. Nicméně Španělsko má dost svých ekonomických problémů, kor teď. Jak chceš ostatní kluby opravdu zvednout? Na to bys potřeboval zahraniční kapitál. A pak už jseš v předsálí cirkusu a onlinemanažeru, co se rozjel v Anglii. Je to hrozně těžká situace tohle a já se nedivím vedení ligy, že se tomu chce nějak bránit. Nechci ligu (jak už tady někdo správně psal) jako ve Skotsku.

Reagovat
smazaný uživatel

socky jedny.. typická levičácká demagogie - všichni musíme mít stejně, protože jenom tak je to spravedlivé.. ať se prostě ostatní zlepší. Tečka.

Reagovat
smazaný uživatel

...ať si ostatní prostě půjčí více než Real

Reagovat
Chazy

Ona bude sranda az Real nejakou blbou nahodou skonci jako Leeds.

Reagovat
smazaný uživatel

...no Real má stadion, kterým se může zaručit...

Reagovat
smazaný uživatel

Real má hlavně Madrid.

Reagovat
smazaný uživatel

což je pěknej hnus

Reagovat
smazaný uživatel

sorry, že je Real Madrid v Madridu

Reagovat
smazaný uživatel

prosím, nevíš, tak nereaguj

Reagovat
Arbiter

investice jako investice

Reagovat
smazaný uživatel

jenže tohle nebyla investice. To byl (nejspíše) dar

Reagovat
Arbiter

tohle by od nich byla totální zhovadilost a blbost na entou, kdyby něco někomu darovali...A myslím, že by jim to tak jednoduše neprošlo...

Reagovat
smazaný uživatel

a vidíš, ono jim to nejspíš už prošlo

Reagovat
Arbiter

to si děláš pr***

Reagovat
smazaný uživatel

je schopný napsat cokoliv, aby poškodil Real....

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

částečně máš pravdu. Ale já s tímhle souhlasím. Neomezená vláda není nikdy přínosná. Já bych se vydal cestou, že by si kluby mohly utratit jen to, co si opravdu a dokazatelně vydělaly. To zaprvé a zadruhé bych nějak ošetřil, aby týmy v zápasech s "BIG 2" šetřili svoje hráče. Pokud Ponorky přijednou do Madridu bez 5ti hráčů, je něco špatně ...

Reagovat
smazaný uživatel

no a třetí opatření by bylo samozřejmě video ve fotbale a rovný metr, ale to je taková všeobjímající věc, to není jen v Primeře

Reagovat
smazaný uživatel

Jirko, ale nezapomeň kdo řídí Real Madrid.. můžeme si o těch lidech myslet co chceme, ale to jsou TOP CLASS businessmani a ti si dokážou moc dobře spočítat, že koupě Ronalda se jim vyplatí, sama sebe zaplatí a ještě něco vydělá.. někteří lidé to tady prezentují že Real či Barcu řídí nějací prosťáčci co to počítají na kalkulačce.. Je v tom prostě závist vůči úspěšné politice těhle dvou klubů, protože ať si kdo chce co chce říká, tak jak Real tak Barca jsou úspěšné megakluby.

Reagovat
smazaný uživatel

tihle TOP CLASS manageři dokázali první projekt Galacticos dotáhnout do dluhů. No a teď mají druhou možnost. Kdo věří, že bude úspěšnější, ten je ovce

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

budu se opakovat, ale přečti si tohle a zkus to dodržovat:

jiri - fcb

04.03.2010 09:59

prosím, nevíš, tak nereaguj

Reagovat
smazaný uživatel

no spíš nevíš ty, když píšeš, že první éra galacticos vedla k dluhům

Reagovat
smazaný uživatel

dobře. Nevím já ...

Reagovat
smazaný uživatel

kdo je tuším druhý nejvíce vydělávající klub na světě? Real. Takže bych to s těmi ovcemi nepřeháněl..

Reagovat
smazaný uživatel

ach jo ...

Reagovat
smazaný uživatel

nechci abys měl pocit že do tebe reju, ale myslel jsem, že ač fan Barcy, dokážeš být alespoň trochu objektivní.. tím jde diskuze do bídžíz.

Reagovat
smazaný uživatel

ach jo. Znáš rozdíl mezi výnosem a ziskem?

Reagovat
smazaný uživatel

však on napsal jeden z nejvydělávajících...

Reagovat
smazaný uživatel

v tom případě nechápu, proč tenhle smysluprázdnej žebříček psal do naší debaty

Reagovat
Arbiter

vydělávat neznamená mít zisk

Reagovat
smazaný uživatel

To je pravda. Ale pravda je taky, že smysl slova "vydělávat" nesouvisí přímo se souslovím "mít zisk", nicméně v naší debatě by měl být brán v potaz spíš žebříček ziskovosti

Reagovat
Arbiter

no a ten žebříček, co ti byl předhozen, byl o výnosech a ne o zisku

Reagovat
smazaný uživatel

takže byl předložen nesmyslně předložen téměř nicneříkající žebříček

Reagovat
smazaný uživatel

proč nic neříkající? když už nic, tak aspoň ukazuje, kolik si je klub schopen vydělat....

Reagovat
smazaný uživatel

určitě je to zajímavé, ale je to nepodstatné

Reagovat
j_mrazik

Není to nepodstatné... oba dva ukazatele vedle sebe by byly ideálním řešením.

Reagovat
smazaný uživatel

Jo, dá se říct, že tohle by bylo nejlepší. Nicméně o finančním zdraví firmy ti o parník víc řekne ziskovost. Obrat ti dá info jen o podílu na trhu

Reagovat
j_mrazik

Každé plánování (správné) má vycházet z plánování výnosů... ne zisků. Že se pak dávají dolů náklady, to je věc jiná.

Reagovat
smazaný uživatel

ale konečné vysvědčení ti dá hospodářský výsledek.

Nicméně ani tohle není stoprocentní. Některé firmy mají za cíl hlavně urvat co největší díl z koláče na trhu, takže je vlastně zisk upozaděn. Nicméně tohle určitě není případ fotbalového klubu. Ten se o zákazníky nerve ...

Reagovat
j_mrazik

Já bych řekl, že o tohle třeba Realu jde. Má vlastní televizi, zakládá si na prodeji dresů. Jsou to spojený nádoby... to si zrovna my dva si nepotřebujeme vysvětlovat.

Reagovat
smazaný uživatel

jenže mě šlo o to, že "zákazníci" jsou ve fotbale fanoušci a ty si prostě nijak nekoupíš. Buď fandí, nebo ne. Tam jde spíš o to být úspěšný. pokud budeš vyhrávat trofeje, budou ti lidi fandit. Jak ne, máš jen hrstku skalních.

Reagovat
j_mrazik

Ale fanoušky si přeci taky kupuješ... je fakt, že těma výkonama na hřišti, ale i tím, že si pořídíš hvězdu. Hodně lidí šlo za Kaka´ a za CRonaldem.

Reagovat
smazaný uživatel

něco málo do sebe to má . Je pravda, že se mi blbě vžívá do Číňana (Korejce, Amíka ...), kteří vidí fotbal poprvé v životě

Reagovat
j_mrazik

Nemusíš chodit daleko. Vezmi si kdejakého Čecha, který fandil ManUtd kvůli Ronaldovi, ten přestoupil, tak si koupil jeho Real triko, hrnek a podobný chujoviny. A máš tu nového zákazníka.

Reagovat
smazaný uživatel

hm, tohle si nemyslím. Opravdový fandové nepřešli a ti přizdisráči, co fandí jen hráči zase nejsou tak nadšení, že by kupovali, cos vyjmenoval. To je můj názor. V Čechách určitě ne. Málokdo si koupí origoš dres, aniž by ten klub měl opravdu v srdci

Reagovat
smazaný uživatel

španělská liga je nudná a i kdyby tam bylo v boji o titul víc týmů, tak se na tom nic nezmění...

Reagovat
smazaný uživatel

to samozřejmě není pravda - víc týmů na špici by to oživilo.

Reagovat
smazaný uživatel

pro mě ne

Reagovat
Chazy

Tak sem nelez, nikomu to necpi, mistni to stejne nezajima.

Reagovat
smazaný uživatel

člověk tu nemá právo vyjádřit svůj názor?

Reagovat
Arbiter

to je to samé, jako kdyby se konala vědecká konference na téma teorie strun a ty bys tam přišel, přihlásil se k vystoupení za pultem a řekl: "Mě ta teorie strun vlastně vůbec nezajímá a i kdybyste vytvořili nějakou teorii, která by dávala hlavu a patu, stejně mě to zajímat nebude..."

Reagovat
smazaný uživatel

srovnávat anonymní diskusi na fotbalovym portalu s vědeckou konferencí je absurdní...btw: fyzika mě hodně zajímala dřív

Reagovat
Arbiter

jde o jakési podobenství a měl by sis z toho odnést to, že když tě něco nebaví, tak nelez do diskusí na toto téma

Reagovat
smazaný uživatel

však se taky moc na PD nevyskytuju...ale tady to prostě nešlo ignorovat, klidně se s chazym třeba postavte na hlavu

Reagovat
domingo

To není o vyjádření názoru, nýbrž o chorobné snaze strhávat na sebe pozornost.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

ja nevím, taky jsem proti tomu aby se kluby zadlužovaly jen kvůlu nakupu hráčů. pokud je to kratkodobé a klub dokaže oddlužení řešit třeba během 1 roku atd. tak v tom problem nevidím. ale to co říka jakože klub koupí ronalda nebo ibrahimoviče a osttaní kluby sou kvůli tomu ve stinu tak to je naprostej blabol. každy klub si muže přece koupit kohokoliv. valnecia ma přece villu,

sevillu několik let tak nějak zviditelnoval freddy, jesus, palop apod, . a ty spodní kluby, tak to je všude nejen ve španělksu že sou ve stínu. tak to prostě je. platove stropy ... to je otazla ktera se bude eště dlouho zkoumat asi.

Reagovat
smazaný uživatel

Momentální situace je taková, že i v kolébce fotbalu krachnul prvoligový klub. A to kvůli dluhům které jsou zlomkem toho, co dluží některé jiné kluby. Nevidím nejlepší čas k tomu, aby se proti dluhům začalo už konečně něco dělat. Tím chci říct, že nákup Ronalda nebo Ibry by Valencii nebo Sevillu možná položil. Ty podmínky nejsou rovné. Ty týmy si ty playery dovolit nemůžou (pokud mají ve vedení lidi, co mají v hlavě mozek)

Reagovat
smazaný uživatel

...když se v klubu vystřídá pět a více majitelů za sezonu tak je také něco špatně

Reagovat
smazaný uživatel

pokud myslíš cirkus v PL, tak jo, to máš samozřejmě pravdu.

Reagovat
smazaný uživatel

ano, to jsem myslel

Reagovat
smazaný uživatel

to je logické, každý klub má jinak vysoké příjmy a tudíž si může dovolit jenom omezenou výši dluhů, je jasné že dluhy které by položili třeba spartu by s barcelonou neudělali nic, ani kdyby byli desetkrát větší

Reagovat
Mr.Jindros

Kdyby španělská liga neměla megasilnou Barcelonu, nebyla by na tom o nic líp než v současné krizové době italská liga. Real relativně drtil/drtí domácí ligu, pak vyjede do Evropy a je smeten. To mi někoho připomíná, ale nebudu provokovat. Obě velké jižanské ligy by se měly celkově zvednout.

Reagovat
smazaný uživatel

Tento nazor sa tu nejak vseobecne zvykne prezentovat a pritom je to uplna blbost,..spanielska liga je rovnako kvalitna ako po minule roky, akurat tu tento rok mame az moc dominantnu prvu dvojku,..vzhladom na kadre, investicie a ambicie realu/barcy, mi to nepride vobec alarmujuce. Muzstva druheho sledu v PD su na tom bodovo cca. rovnako ako tie iste timy v PL. V anglicku akurat maju o jeden mansaft bojujuci o titul viac

Reagovat
Mr.Jindros

Tento rok? Real to válcoval i předchozí léta a v Evropě hrál hovno.

Reagovat
smazaný uživatel

Naposledy bola dvojka gigantov takto dominantna este v sezone 2004/05. Europa je o inom

Reagovat
smazaný uživatel

Tak můj názor je na to takový. Souhlasím s tím zamezit nakupování hráčů na dluh, to samé udělat nějaký dlužný strop, který zabrání klubu, aby utráceli za cokoli, když už dosáhli tohoto stropu a snažili se ho radši snížit. Problémem budou platy hráčů, to je nesmysl zase z hlediska hráče, udělat nějaký strop v platech, úplně postačí strop zadlužení klubu a pokud ho přesáhnou, tak bych jim odečetl body.

Reagovat
smazaný uživatel

co to je za názor? ber fotbalový klub jako firmu, protože to není nic jiného. ta si taky může kdykoli půjčit kolik jim banky dovolí, ve fotbale je to úplně stejné, a záleží jenom na nich kolik si půjčí a tím pádem kolik bude splácet. pokud by to s půjčkama přehnala, následuje krach, to je společné jak pro jakoukoli firmu tak pro fotbalový klub, takže já nevidím problém v tom, že se zadlužují, pokud to dokážou splácet můžou mít dluhy klidně mnohem větší než teď

Reagovat
smazaný uživatel

Ty seš koukám, taky tak trochu cvok, říkáš všem půjčujte si a pak krachujte, stát ty pohledávky nakonec za Vás uhradí nebo alespoň třetinu. Dnešní lidé si jen půjčují a půjčují, pak brečí, že nemají kde bydlet. každý strůjcem svého štěstí a vzhledm k tomu, že se volná ruka k půjčkám neuplatnila, tak je potřeba přitvrdit a všude nastavit tvrdý strop, jinak jednou příjde mnohem větší krize než je tahle,. Když to tak vezmeš, tak kluby které jsou zadlužené si berou půjčky na to, aby mohli zaplatit půjčky nebo zaplatit hráčům, prostě bez stropu jednou ten profesionální sport padne na držku a jen tak nevstane, představ si, kdyby padl Real, MU, Inter, Bayern, to by mělo i dalekosáhlé následky na další kluby, které by začali taky krachovat, protože by věřitelé po těchto pádech klubů už jim nemohli věřit a nepůjčili by jim. Když si představím, že by ze dne na den přestali existovat půjčky, tak by mě zajímalo, jak dlouho by se takovéhle kluby dokázali udržet nad vodou. Klub jako Real, by bez půjček přestal existovat, já nechci vidět za padesát let, jak jen si ještě pořád kluby půjčují, jen aby mohli existovat.

Reagovat
smazaný uživatel

ne žádný stát nic neuhradí, pokud by klub nebyl důvěryhodnýtak by mu přece banka nepůjčila ne? a když už tak za hodně výhodných podmínek, čili za vysoký úrok. a kdyby nebyl schopný dluhy splácet a krachl by, tak by banka získala aspoň část své půjčky klubu z likvidace jeho majetku, je to naprosto stejné jako když si půjčuje firma nebo domácnost, každý si musí zvážit jak vysokou hodnotu dluhů ještě zvládnou splácet a kolik už ne, ale stát by do ničeho nevrážel žádné prachy

Reagovat
smazaný uživatel

Když založíš firmu, nechceš, aby pořád plula v půjčkách, jenomže, tyto kluby ukazují, že je jim jedno, zdali budou zadlužení nebo. Podívej se na Porstmouth, jednu chvíli minulý rok byl i na čtvrtém místě, teď krach, ikdyž dostal velkou půjčku a sestoupí, nechci vidět, že by se tohle stalo Barce a proto jsem pro zavedení stropu.

Reagovat
smazaný uživatel

správně!!! F.R. Perez...

Reagovat
smazaný uživatel

Ja bych kupovani na dluh uplne nezatracoval. Mozna bych uvazoval o urceni nejake miry, pokud se muze klub zadluzit, ale kdyz si celkove vezme pujcku (a pujcuji si vsechny kluby), tak proc by ji nemohli pouzivat operativne? Chapu, ze je blbost, kdyz se zadluzi 2x vice, nez ma klub majetek, ale kdyz se hrac da brat jako investice? A co kdyz si novy klub postavi stadion. To nez ho splati si nebude moci privest nejakou posilu? Nesmyslen utraceni chapu, ale vec ma dve stranky.

Navic situace Realu neni tak cernobila. Real sice nakoupil hrace za cenu okolo 250 milionu eur, ale take prodeji okolo 100 eur vydelal. Rozdil cini 100 milionu. Kdyz od toho odecteme, ze kazde leto se neco utrati tak nam vyjde, ze nakoupil tuto sezonu pouze o 60 milionu vic nez normalne (100 - 40 = 60).

Tedy, Realovske megamasivni nakupy staly asi o 60 mega vic nez normalne a to mi na pomery Realu (ktery podle posledne zverejnenych zebricku ma prijem okolo 412 milionu eur za rok) neprijde zase az tak nejak silene nakupovani na dluh.

Tedy, posily, ktere letos prisli do klubu nebyly pouze vysledkem toho, ze si Real pujcil od bank, ale vysledkem toho, ze vedeni Realu delalo dobre svoji praci. Vzdyt to stalo jen o 60 milionu vic nez normalne a prisli: Kaka, Ronaldo, Xabi, Arbeola, Albiol, Benzema...

Reagovat
smazaný uživatel

souhlasím, akorát s tím rozdílem, že bych nezaváděl nějaký strop, ten má každý klub zavedený na jiné výši schopností splácet půjčky, když to přesáhne, následuje buď bankrot nebo rozprodej majetku klubu(včetně hráčů)

Reagovat
Arbiter

zajímavá matematika- nakoupí se za 250, prodá se za 100, zbude 100 a po odečtení 40 zbude 60. Ve skutečnosti zbude dvakrát tolik, ale who cares?

Reagovat
Arbiter

*zbude dluh samozřejmě

Reagovat
smazaný uživatel

Vids, tak se zaonacuji dluhy

Reagovat
smazaný uživatel

Samozrejme, moje chyba, ty nakupy staly asi o 100 milionu vic nez normalne. Ale srovnejte, kolik lidi a jakych kvalit prislo za ty penize. Real neutratil bezhlave 300 milionu, ale pouze o 100 navic.

Reagovat
smazaný uživatel

...

Reagovat
smazaný uživatel

...

Reagovat
smazaný uživatel

hloupoučký....

Reagovat
smazaný uživatel

Asi jo. A proc se tim chlubis?...

Reagovat
smazaný uživatel

250-100=150. 50 je běžný rozdíl každé léto, takže Pérez utratil asi o 100 víc, než je "normálka" Realu. K tomu platy zvedl odhadem o dalších 30-40 (Karimova smlouva je fakt lahůdka), na druhou stranu už vyjednal nové smlouvy u sponzorů, díky kterým přiteče do klubu až 50 mil. navíc. Taky si nemyslím, že by to bylo až tak tragický, hodně záleží na tom, kolik se prodává dresů . Každopádně jsou to takové částky, že do toho mohl jít jen blázen Florentino, tak snad nás to nepoloží. Ještě by mě zajímalo, jestli by něco nemohl udělat s televizními právy, Calderón vyjednal luxusní, ale teď by to už zase bylo o něčem jiným...

Reagovat
Arbiter

tak pokud za vámi stojí město, nepoloží...

Reagovat
j_mrazik

Za televizi už víc nedostaneš...

Reagovat
smazaný uživatel

A navic se neda ocekavat, ze by kazdou sezonu melo prijit 6-7 hracu. Takze bujare nakupovani se snizi (treba na 1-2 hrace). Takze i z tohoto pohledu by se financni situace mohla uklidnit.

Reagovat
Arbiter

naivko bude to úplně stejné, Real bude chtít koupit hvězdy a hráče, kterým se nedařilo, vyhodí za pakatel

Reagovat
smazaný uživatel

To se prave necham prekvapit, ale jestli bude zase personalni zemetreseni, nic dobreho to neprinese..Snad se Perez poucil z prvniho obdobi.

Reagovat
Xavi

No něco by se dělat mělo, liga oproti tomu kde byla třeba na přelomu tisíciletí, šla dolů. Důvod je jasný - peníze!!! Ovšem v první řadě by se mělo vyšetřit, kde třeba mizi peníze v takové Mallorce, která pravidelně rozprodá základní sestavu za x desítek miliónů eur, noví hráči přijdou za pár kaček, takže by měla být v balíku, ale není tomu tak a další rok je opět krize, opět se jim nějakým zázrakem daří a opět rozprodají kadr...

... než začít vydělávat třeba na pondělních přenosech...

Reagovat
smazaný uživatel

100. pre Valencia CF

Reagovat
Arbiter

beztak to nebyla stovka

Reagovat
smazaný uživatel

když zmiňuješ Valencii,tak mě v souvislosti s tímhle článkem napadá otázka: Kde skončili peníze za Gerarda,Mendietu,Farinose,Lopeze..?

Reagovat
Kily

ty peníze se tehdy hodně investovaly do dalších posil, s nimiž Benitez v roce 2002 v prvním roce na Mestalle dokázal vyhrát titul. Tehdy přišli třeba De los Santos, Aurelio, Carew, Zahovič, Ayala, Vicente, Deschamps, Aimar, Marchena, Rufete, Mista a Salva. Za Mendietu pak Lazio neposlalo jenom peníze, ale i naturálie v podobě Corradiho a Fioreho, což pro něho bylo takovým vyvrcholením nešťastného nákupu samotného nákupu Mendiety, ten nejenom že se vůbec neprosadil, ale zároveň Lazio přišlo i o dva hráče, kteří pro něho tehdy byli hodně důležití

Reagovat
j_mrazik

Přesně tak. A kdo by řekl, že zrovna Mendieta se neprosadí... Takovej lev to byl.

Reagovat
smazaný uživatel

titul,UEFa a pak pár let "tápaní" ,navíc na některých ztěch hráčů podle mně Vale prodělala,např. Aimar

Reagovat
Kily

když od částky, kterou Valencia za Aimara zaplatila, odečtu obnos, který zaplatila Benfika a k tomu připočítám dva tituly a triumf v Poháru UEFA, na nichž měl zásluhu, tak bych neřekl, že byl prodělečný. Spíš nebyl dostatečně na očích, Benitez ho zpočátku moc nevyužíval a až v polovině sezony přišel na to, že bez mozku to nepůjde. Často měl smůlu na styl hry, trenéři chtěli hrát 4-4-2, kde ve středu zálohy hráli Albelda a Baraja a Aimar musel do útoku, hodně dlouho trvalo, než si někdo uvědomil, že ideální bude 4-4-1-1, to se hrálo v sezoně 03/04 a Aimar tehdy měl velký podíl na tom, že se hvězda stala z lehce nadprůměrného Misty

Reagovat
smazaný uživatel

Já to beru,já měl Aimarovu hru vždycky rád,jen se přeci jenom očekávalo víc. Ale z čeho pak vychází ty jejich obří dluhy? Pokud měl merengues pravdu s těmi 500miliony

Reagovat
Kily

vysvětleno o něco níže

Reagovat
papos182

Takovy Deschamps prisel uz za Cupera, tusim.

Reagovat
Lahvac-CZ

To je sice pěkný, ale podle mě to titul Realu nebo B. nevezme.

Reagovat
smazaný uživatel

myslim ze nie je ucelom niekomu zobrat titul...chce to zapletku, vyrovnanost, zlepsovanie ostatnych

Reagovat
smazaný uživatel

Pánové máte nějaké info o zadluženosti Realu a Barcy?

Reagovat
Arbiter

128 a 180 (v miliónech eur)

Reagovat
smazaný uživatel

což není pro tyto kluby nic

Reagovat
Arbiter

jen teoreticky...

Reagovat
smazaný uživatel

jasně nemůžou se furt zadlužovat, ale myslel jsem to tak že pro ně nebude problém to splatit pokud nebudou další roky zbytečně rozhazovat

Reagovat
Arbiter

to je zase jen čistě teoreticky

Reagovat
smazaný uživatel

to jo ale vzhledem k jejich zisku za loňský rok to je v pohodě, do 5 let bez problému splacené což není nic, tak to beru, neberu to jako že to musí splatit ale že ty jejich dluhy jsou v rozumné míře a není důvod zavádět nějaké nesmyslné stropy ať už v platech nebo co se dluhů týče

Reagovat
Arbiter

když letos nic nevyhrají, bude jejích pozice pro příští rok horší, atd. atd. atd...

Reagovat
smazaný uživatel

to jo ale stejně to není žádný racionální důvod k zavedení stropů

Reagovat
Arbiter

přečti si prosím článek, to není o dluhu, je to o něčem jiném...

Reagovat
j_mrazik

A výsledek hospodaření?

Reagovat
Arbiter

za loňský rok Real zisk 58, Barca 76...

Reagovat
smazaný uživatel

to se mi nezdá. U Barci byl zisk před zdaněním nějakých 8 mega loni. Můžeš hodit odkaz?

Reagovat
Arbiter

je dole...

Reagovat
smazaný uživatel

No to asi nebudou ty správné čísla

Reagovat
Arbiter

tak oni asi u své výroční zprávy lhali nebo já nevím...

Reagovat
smazaný uživatel

20.09.2009 17:43 - Real zveřejnil svůj rozpočet

Real Madrid letos hospodaří s rozpočtem 422 milionů eur. Klub také zveřejnil, že kvůli letním nákupům vzrostl jeho dluh na 327 milionů eur, podle prezidenta Florentina Pereze se ale podaří do konce sezóny dluh snížit o dvě stě milionů.

Asi máš tedy jiné informace

Reagovat
smazaný uživatel

"Vedení Realu Madrid oznámilo, že se mu podařilo snížit dluh z 200 milionů eur na 125 milionů eur"

No přijde mi divné,že Florentino přebíral Real už zadlužený,pak si půjčil 200mega a najednou byli dluhy 200mega

Reagovat
Arbiter

ono se jedná o studii za sezonu 08/09, v tom je možná ten problém

Reagovat
smazaný uživatel

Bude asi ono Takže ty dluhy budou větší.

Reagovat
Arbiter

je to možné, ale to se dozvíme tak za rok? Nebo si sežeň výroční zprávu

Reagovat
smazaný uživatel

Tak Pérez asi v létě udělal ze 125 327 a do konce sezony to chce vrátit na těch 125.

Reagovat
smazaný uživatel

Barca má větší?

No každopádně pokud ty kluby mají v posledních letech stabilně příjmy kolem cca 350milionů pak nevím proč kvůli tomu tak vyšilují,myslím ohledně financí ne sportovní stránky ligy

Reagovat
Arbiter

jde to ruku v ruce, stačí si přečíst článek

Reagovat
smazaný uživatel

dobře,ale to je pak otázka schopností šéfů těch klubů,proč třeba Valencia s Deportivem nezúročili své úspěchy? Navíc pozice těchto velkoklubů není otázkou posldeních 5let,Real,Barca,Bayern,Manchester,Liverpool,Inter,Juventus mají za sebou desítky let úspěšného budování

Reagovat
smazaný uživatel

Valencia údajně 550.

Reagovat
smazaný uživatel

pokud je to pravda,pak kde se stala chyba,když dáme do poměru zadlužení a příjmy Barcy,Realu a Valencie

Reagovat
Kily

Valencia nevydělává tolik na sponzorech, přece jenom je z pohledu sponzorů lepší připlatit si několik milionů navíc a být partnerem Realu nebo Barcy, nevydělává tolik ani na prodeji dresů a jiných podobných předmětů. I když je Villa jedním z nejlepších útočníků světa, tak stejně daleko více lidí dá radši peníze za dres Realu s Cristianem Ronaldem. Jinak velký problém je v inteligenci příslučných lidí, jako například tehdejšího sportovního ředitele Ruize, který v době, kdy se klub řítil do finanční propasti, neváhal a za posily vydal nejvíc peněz v historii klubu. Nejvíc peněz pak spolkne výstavba stadionu, který je dneska společně s postupem do Ligy mistrů pro chod klubu klíčový - až se dostaví, budou se konečn moci prodat pozemky, které patří k Mestalle a hned se bude dýchat daleko lépe

Reagovat
smazaný uživatel

takže nový stadion a blbý manažer,ok ale proč za to trestat Real a Barcu

Reagovat
Kily

ještě do toho samozřejmě v tu nejméně vhodnou dobu přišla finanční krize. A proč trestat Barcelonu a Real? No to já nevim, z mojí hlavy tenhle nápad nevyšel, můj názor je takovej, že když na to máš, tak si to kup

Reagovat
smazaný uživatel

no to snad ne

Podle článku, co jsem nedávno četl mají kluby v Primeře souhrnný dluh 978 mega euro. Že by víc jak půlku z toho "ukousla" Vale, to se mi nezdá.

Reagovat
smazaný uživatel

Ono je to těžký se v těch částkách orientovat a nějaké věřit, vždycky se objeví úplně jiná.

http://www.eurofotbal.cz/clanky/zadne-drahe-posily-v-nejblizsich-letech-upozornil-llorente-100962/

Reagovat
smazaný uživatel

měli bychom apelovat na vedení našich miláčků, aby odtajnili hospodaření, aby konečně vysla najevo pravda

Reagovat
clinger

ať si každej posiluje,ale mělo by to mít nějakou míru "normálnosti a morálnosti" .a každej víme že Real poslední 2 éry galacticos je v tomto úplně někde jinde než všechny ostatní kluby

Reagovat
smazaný uživatel

Clinger a jeho evergreen

Reagovat
clinger

no jo,znáš mě,stále neúnavný v boji proti mocnému Realu

Reagovat
smazaný uživatel

to je pěkná blbost tohle udělat, tak at si ostatní taky půjčej. tohle by se dalo zas nazvat diskrimace velkoklubů kteří každej rok něco vyhrajou a tim dostanou prachy. Ostatní týmy prodaj kolikrát i nesmyslně svoje nejlepší hráče aby měli peníze, ale už nekoupěj nikoho kvalitního a divěj se že nic nevyhrajou.

Reagovat
Arbiter

chápeš tu nelogičnost, kterou jsi napsal? Čistě teoreticky- klub vyhraje pohár, dostane peníze, za ty nakoupí hvězdy, na které jiné kluby mít nebudou, bude mít výhodu v boji o poháry, vyhraje poháry, dostane peníze, koupi si hvězdy, na které ostatní týmy mít nebudou, bude mít výhodu, vyhraje poháry, dostane peníze, koupí hvězdy, vyhraje poháry, dostane peníze, kopí hvězdy, vyhraje poháry...Doufám, že to bylo dostatečně jasné. Další věci je to, že tým, jenž má silnější finanční základ na půjčku dosáhne lépe, než tým, se slabším finančním zázemím a máme tu stejnou písničku

Reagovat
clinger

no že by zrovna největší z největších rozhazovačů Real toho poslední roky vyhrál

Reagovat
smazaný uživatel

v pohode.. sak uz sme nakupili dost

Reagovat
smazaný uživatel

jo, posilneme slabsi tymy Primery. Taky jsem pro. Ale at to nejde pres oslabovani spicky ligy, ale posilovanim zbytku ligy. Treba Anglie. Tam je to vyrovnanejsi, ale take tam ty kluby maji mnohem vetsi trable s dluhama nez ve Spanelsku.

Treba takova Gambrinus liga je na spici celkem vyrovnana. Ale ze by se na to dalo koukat

Reagovat
smazaný uživatel

Možná by přišlo vhod daňové zvýhodnění při nákupech v rámci ligy. Hráči by se stali "levnější" a peníze by se neroztíkaly do zahraničí.

Reagovat
smazaný uživatel

Toto cele je uplna hlupost ved Sevilla i aj Bilbao porazili Real a Atl. Madrid porazil Barcelonu.Teraz preco Barca a Real maju pikat zato ze ostatne kluby s tych silnejsich si nevedia uchovat fomu a stracaju body so slbsimi tymmi

Reagovat
smazaný uživatel

urcite bych nerekl ze barca je naky transfergigant

Reagovat
madridcan

neviem preco,ale mam taky dojem,ze aj keby real nerobil megaprestupy,plus barca,ktora az take mega prestupy nerobi si myslim(ale kde je stiahnuty real,musi byt aj barca),tak aj tak by sa drzali hore uplne odrezany od ostatnych.Kebyze Real nesmel kupit Ronalda a Kaka,tak urcite neidu prec Robben so Sneijderom...Robben hra v bayerne uzasne co sa da povedat aj o Wesleym v Interi...barca by nemohla pomyslat na Ibru?Oukej nechame si Etoa a vsetko bude skvele.A proste sevilla,vale,atletico,villareal ty vsetci by aj tak robili zbytocne zakopnutia a nakoniec by to aj tak ostala medzi barcou a realom

Reagovat
smazaný uživatel

jj, tiez si myslim.. ale ten Sneijder je skor taky lepsi priemer v Interi

Reagovat
smazaný uživatel

správně .A vubec-hodil bych Real i Barcelonu do divize at ukazou,ze na to maji

Reagovat
smazaný uživatel

To jo, ale o nicem to nevypovida. 2005/2006 vitezi Barcelona, do semifinale postupuje i Villareal.

Tehdy v lize vitezi Barcelona, ale Villareal je az sedmy. Real byl druhy, tedy o pet mist na Villarealem.

2006/2007 čtvrtfinále Valencia. Real teto rok v lize vitezi. Valencia je az ctvrta, tedy o tri mista za Realem.

2007/2008 semifinale Barcelona. Barcelona v lize skoncila az treti. Pred ni byl Villareal i Real.

2008/2009 čtvrtfinále Villareal, vitez Barcelona. V lize vitezi Barcelona take, Villareal skoncil paty.

Co tedy z toho vyplyva? Ne, ze spanelska liga je tak spatna, protoze ji valcuje Real, ktery ale v evrope hraje hovno. Problem je jen v Realu, protoze se v lize mistru dostali dal tymy, ktere on v lize vzdy prevalcoval. Bud ma Real smulu, nebo natrefil v te sozeno ne lepsiho, neni to chybou spanelske ligy. jeji kluby nekolikrat tukaly na brany finale, i kdyz Real vypadaval v osmifinale..

Reagovat
smazaný uživatel

Když se podívate na ostatní ligy, tak Anglie - Mu, Arsena, Chelsea, Italie - AC, Inter, Juve, Španělsko - Barca, Real, Scotsko - Celtic, Rangers i u nás převládá Sparta, prostě ty bohaté kluby budou vždycky vyhrávat na úkor těch chudších, možná v anglii se to teď změni, protože je tam nový extra bohatý klub. I když otázka je jak dlouho? Než to šejky omrzí a najdou si jinou hračku. Tak to je a podle mě se to hned tak nezmění.

Reagovat
smazaný uživatel

Německo: finančně sotva žijící Schalke na 3. místě v boji o titul, Wolfsburg s VW v zádech na 11. pozici a na EL už nemá moc šancí

Reagovat
j_mrazik

Německo a Francie jsou vyrovnanější, to je pravda... i když u té Francie si musí člověk odmyslet tu sérii Lyonu.

Reagovat
smazaný uživatel

Furt budou lidi něco mlít o volném kapitalistickém trhu, ale tady prostě všichni vidíte, že bez zásahu nějaké vyšší moci se to nikdy prostě neobejde..

Reagovat
smazaný uživatel

Takovýmhle nádorům (není překlep) se musím smát

Reagovat
smazaný uživatel

Nechápu proč by se to mělo nějak omezovat, když na to má ať si koupí koho chce a když na to nemá, tak ať si pújčí když jim někdo půjčí... Tohle už hraničí s nějakou diktaturou. Nejsem extra fanoušek ani B ani RM ale tohle opravdu nechápu. V F1 se dělalo vše aby nebylo dominantní Ferari a teď má F1 nejmenší sledovanost v historii, tak k čemu to pak je??? Když je někdo nejlepší ma to motivovat ostatní ať jsou lepší a ne toho nej srazit dolů ať ty průměrní mají lepší pocit, to rozhodně nevede ke zlepšení- to jest můj názor.

Reagovat
smazaný uživatel

1. Nevím proč někomu vadí, že se kluby zadlužily kvůli nákupům. Je totiž dluh a dluh. A tyhle dluhy se jim bohatě, bohatě vyplatí, tzn. zaplatí se a ještě přinesou zisk. A to někomu, kdo téhle politiky není schopen (tzn. většině klubů) asi vadí. Závist je hrozná věc.

2. Klub je soukromá firma a může si se svými penězi dělat co chce, může si utrácet kolik chce. Nikomu do toho nic není.

3. Všechny kluby mají možnost stát se dominantními ve své zemi. Někomu se to povede, někomu ne. A chtít úspěšné omezovat je naprosté svinstvo.

Reagovat
Devil

Zlata Premier League

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele