Sázková společnost Tipsport nabízí za smlouvu o titulárním partnerství první a druhé fotbalové ligy 120 milionů korun. Informovala o tom v tiskové zprávě, v níž také uvedla, že předseda Ligové fotbalové asociace (LFA) Dušan Svoboda nadále preferuje nižší nabídku. LFA, která řídí profesionální soutěže v Česku, se proti vyjádření Tipsportu ohradila.
Podle Tipsportu se Svoboda na středečním ligovém grémiu znovu pokusil vyvolat hlasování o výrazně nižší nabídce stávajícího titulárního partnera, kterým je konkurenční Fortuna. LFA to popřela.
"Český fotbal si stěžuje, že má málo peněz. Slýcháme to od klubů i od samotné LFA. Tipsport se s podfinancováním fotbalu snaží dlouhodobě bojovat jak finanční podporou jednotlivých vrcholových klubů, tak i ligového fotbalu jako celku například prostřednictvím nákupu práv a teď i nabídkou na nesrovnatelně hodnotnější titulární partnerství od sezony 2024/25," uvedl generální ředitel Tipsportu Petr Knybel.
"Informacím o finančních problémech českého fotbalu je ale obtížné uvěřit za situace, kdy předseda LFA otevřeně nabádá kluby, aby bez výběrového řízení odhlasovaly nižší nabídku. Věřím, že kluby se předsedy LFA budou ptát, proč by měly samy sebe takto ošidit a v čím zájmu takové jednání je. Protože zájem klubů ani zájem fotbalu to není," řekl Knybel.
LFA se proti tomu ohradila. "Musíme se jako LFA ohradit proti tvrzení, že by byly kluby nabádány k přijetí nabídky, která by pro ně měla být méně výhodná, či dokonce náznakům nějakého protisoutěžního jednání," uvedl Svoboda. "Jak společnost Tipsport ve své zprávě uvádí, je sama partnerem a sponzorem celé řady fotbalových klubů, stejně jako klubů či soutěží v jiných sportovních odvětvích a nedomnívám se proto, že by snad LFA v oblasti reklamy či sponzoringu měla či mohla narušovat hospodářskou soutěž," řekl šéf LFA.
Fortuna uvedla, že situaci vnímá jako způsob konkurenčního boje. "V rámci něho je ale třeba vycházet z faktů. Fortuna je dlouholetým a spolehlivým parterem, který dokázal, že fotbal umí podpořit a podržet i ve složitých dobách, který do kultivace a zlepšování odvětví investuje i nad rámec sjednaných plnění, který kluby v další obchodní činnosti nesvazuje nesmyslnými exkluzivitami, jež jim blokují příjmy z dalších zdrojů atp.," uvedl PR manažer Fortuny Petr Šrain pro ČTK.
Poukázal na dřívější vyjádření zástupce Tipsportu. "V říjnu 2019 v rozhovoru pro Seznam zprávy akcionář zmíněné společnosti vyčíslil hodnotu generálního partnerství s fotbalem na 50 milionů korun s tím, že vyšší investice 'není smysluplná a efektivní'. Už v té době přitom byla reálná částka investovaná do fotbalu ze strany Fortuny skokově vyšší," řekl Šrain.
Kontrakt s Fortunou, který platí do konce června 2024, přináší ročně do pokladny LFA zhruba 78 milionů korun. Kluby s ní zatím odmítají smlouvu prodloužit. Podle Svobody nejsou jednání s Fortunou uzavřena, obě strany se přiklánějí k prodloužení o jeden rok.
Tipsport se podle serveru iDNES.cz zajímá také o vysílací práva, které liga nyní prodává Pragosportu za 150 milionů korun na sezonu. Platnost kontraktu vyprší na konci června 2024. Audiovizuální smlouvu mezi LFA a Pragosportem na popud šéfa Slavie Jaroslava Tvrdíka přezkoumává Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
EuroFotbal.cz - specialista na evropský fotbal
specialista na evropský fotbal
Tipsport nabídl první a druhé lize partnerství za 120 milionů korun
24.06.2022 16:51, aktualizováno 24.06.2022 17:17 - Aktuality

Autor: ČTK
Svoboda klasicky na čuráka



Co mám zprávy, tak jde jen o formu rozvázání smlouvy, jedna možnost je, že by se jeho přestup de facto stornoval a Slavia Rusům vrátila část peněz, které od nich už dostala, ale Kuchta si tam údajně natolik rozházel vztahy s realizákem, že do Slavie nechce a chce buď na západ nebo do Sparty, ze západu ale žádnou konkrétní nabídku nemá.
Já zas četl, že jde zpět k nám

Přesně tak

kde ?

Někde na twitteru, takže asi stejná pravděpodobnost jako tady RM

kazdopadne pokud by sel do Sparty, tak by o tom Vacek a spol ze Sportu asi uz psali
mozna se od nej ty jeho zdroje otocili zady, taky moznost


To byl Hapal v Baníku

musi do zahranici....to by bylo hodne bolestivy

kez by....jako info o tom, ze pujde do Sparty se suskalo uz pred par tydny/mesici a aby pripadny navrat k nam nebral jako stereotyp ci krok zpet mysleno, ze tady uz dokazal, co mohl a ze by chtel novou vyzvu a otazka, jestli fakt treba ty vztahy s nasim realizakem nebyly v topu, tak nevim, jestli by se chtel vratit, ale jit fakt do Sparty by byl extrem....to me stve uplne nejvic, to sami Tijani do Plzne
jako taky mi to prijde divny, ze se o nej ze zahranici nikdo nesnazi a nebo chce zpet hrat v nasi lize, aby mel slepice opet na blizku


stejne to tak nechci
Kuchta by si Cvancaru namazal na chleba


Tak Luděk Mádl psal Spartu.

Zapínám panik mode

tak to je uprimne dost v hajzlu...uz to vidim



Bohužel tohle je tutovka

tohle tragédie je, takový hráče do teď neměli

Ve světě je normální, že asociace prodá práva na název ligy firmě. Nevidím na tom nic špatného

Nikde nepíšu, že se ti to musí líbit
Spíše bych řešil proč Fortuna dává 78 000 000,- Kč ročně když třeba v Polsku za titulární partnerství si kluby rozdělí cca 16x více peněz, tedy 1 265 600 000,- Kč
Jako sorry, ale v Česku jsou pouze dva kluby, co mají ekonomicky silný majitele, co uvolňují svoje nemalý prostředky a to Sparta a Baník
Kdyby LFA našla silného partnera pro ligu a jmenovala by se liga po ČEZ, ŠKODA AUTO, UNIPETROL nebo MND a kluby by měly ročně o 20 000 000,- Kč tak by mi to nevadilo




Kdyby někdo fakt napumpoval prachy tak pak ano, asi bych to zkousnul (však i takhle to vždy zkousnu, co jiného než to, že se mi to nelíbí s tím taky udělám, že jo), ale takhle, když se ti tady točí po letech furt různé názvy... a to i fakt hrůzy jako to nějaké epojištění nebo co to kurva bylo, aby tady člověk vždy trnul kdo příjde s nabídkou na práva




Ani ne... win win pro obě strany, když už mají silného generálního sponzora, co jim dává 5 mega ročně, tak když Trinity jim chtějí dát 15 mega, tak asi nechtějí mít partnerství na úrovni Climaxu..
Koukni na Sigmu, hodně sponzorů nadávalo, že dávají x milionů do fotbalu roky a mají reklamní prostor na rukávu, nebo malý logo na dresu a pak přijde Tipsport, co dal 1 mega a je generální sponzor...
Tohle mi přijde jako nejrozumnější krok pro všechny strany, Zlín má naplněný rozpočet na sezónu a nebudou dělat zlou krev mezi sponzory
I tipuji, že podobný případy budou v lize častějí
další kandidát na přejmenování klubu jsou Teplice
Koukni na Sigmu, hodně sponzorů nadávalo, že dávají x milionů do fotbalu roky a mají reklamní prostor na rukávu, nebo malý logo na dresu a pak přijde Tipsport, co dal 1 mega a je generální sponzor...
Tohle mi přijde jako nejrozumnější krok pro všechny strany, Zlín má naplněný rozpočet na sezónu a nebudou dělat zlou krev mezi sponzory

I tipuji, že podobný případy budou v lize častějí

Název klubu je značka, firma, vývěsní štít, základní prvek identity klubu. Tam podle mne opravdu sponzor nepatří. Je to určitá forma prostituce, kdy prodám i to, co by mělo být neprodejné (ber to s nadsázkou jako analogii - nechytat prosím za slovo).
Chápu motivy Zlína, ale osobně bych dal přednost nižšímu rozpočtu a nižší kvalitě kádru, před prodejem místa v názvu klubu.
Chápu motivy Zlína, ale osobně bych dal přednost nižšímu rozpočtu a nižší kvalitě kádru, před prodejem místa v názvu klubu.
chápu kam tím směřuješ a úplně respektuji tvůj názor
možná to taky tak ve Zlíně chtěli, jen potřebovali peníze aby naplnili rozpočet
Můj názor je, že Zlín není tak silná značka jako Sparta, Plzeň, Baník, Viktorka, Slovan apod aby nemohl změnit název
Co jsem googlil, takměl Zlín x firem v názvu Svit, Tescoma, Fastav a teď Trinity


Můj názor je, že Zlín není tak silná značka jako Sparta, Plzeň, Baník, Viktorka, Slovan apod aby nemohl změnit název


Kdybych vlastnil fotbalový klub a měl možnost prodat název klubu a mít za to 15m korun do rozpočtu navíc, tak to přijmu, protože to máš slušný budget na platy pro lepší volný hráče
a o dost posílit kádr
v tomhle případě Zlín jen lepil díru v rozpočtu a nemají z toho prachy navíc
Otázka je jak bys to řešil na straně Zlína? jak bys chtěl ušetřit xx mega, když už máš nasmlouvané hráče atd? prodal bys je klidně pod cenou abys snížil budget o chybějící peníze od Fastavu? :)
Za mě je tohle logický krok
Bohužel pro tebe si myslím, že to bude čím dál častější nejen v názvu klubu. ale i změny názvů stadionů atd
Kdyby Baník hrál na Bazalech a přišla by nabídka na přejmenování stadionu za 25 mega ročně na 5 let, tak bys to taky nevzal?


v tomhle případě Zlín jen lepil díru v rozpočtu a nemají z toho prachy navíc

Otázka je jak bys to řešil na straně Zlína? jak bys chtěl ušetřit xx mega, když už máš nasmlouvané hráče atd? prodal bys je klidně pod cenou abys snížil budget o chybějící peníze od Fastavu? :)
Za mě je tohle logický krok


Kdyby Baník hrál na Bazalech a přišla by nabídka na přejmenování stadionu za 25 mega ročně na 5 let, tak bys to taky nevzal?

Zlín bohužel najel na to, že součástí balíčku hlavního sponzora je umístění jeho firmy do názvu klubu. V případě Baníku s tím nikdo z potenciálních sponzorů ani nepočítá.
Jde o to, aby se taková "služba" ze strany klubu nenabízela. Pokud s tím je schopno žít x dalších klubů v lize, tak proč by to nemělo jít ve Zlíně? Jednou ukázali, že prodají i neprodejné a tak to po nich bude chtít každý zájemce o pozici hlavního sponzora. Nasrali si tím do hnízda a to se uklízí těžko.
S názvem stadionu nemám problém, ale přiznávám, že je to jednodušší tím, že Bazaly už jsou minulost. Pokud bude někdy nový fotbalový stadion Baníku, tak ať má v názvu jméno sponzora, ale ať je to pořádně zaplaceno (5 mega za rok je nic, z pohledu aktuálního rozpočtu Baníku by to mělo být minimálně těch 25 mega za rok).
Stadion beru jako součást identity klubu primárně z pohledu místa, pak z pohledu vzhledu (tribuny) a až na dalším místě je název (tam celkem stačí, když přetrvá ústní tradice názvu).
Jde o to, aby se taková "služba" ze strany klubu nenabízela. Pokud s tím je schopno žít x dalších klubů v lize, tak proč by to nemělo jít ve Zlíně? Jednou ukázali, že prodají i neprodejné a tak to po nich bude chtít každý zájemce o pozici hlavního sponzora. Nasrali si tím do hnízda a to se uklízí těžko.
S názvem stadionu nemám problém, ale přiznávám, že je to jednodušší tím, že Bazaly už jsou minulost. Pokud bude někdy nový fotbalový stadion Baníku, tak ať má v názvu jméno sponzora, ale ať je to pořádně zaplaceno (5 mega za rok je nic, z pohledu aktuálního rozpočtu Baníku by to mělo být minimálně těch 25 mega za rok).
Stadion beru jako součást identity klubu primárně z pohledu místa, pak z pohledu vzhledu (tribuny) a až na dalším místě je název (tam celkem stačí, když přetrvá ústní tradice názvu).
Stavkove spolocnosti by mali byt vylucene zo sponzoringu sportu pretoze je to cisty stret zaujmov.
Bohuzial kazdemu statu to vyhovuje lebo potom moze davat menej penazi do sportu on.
Cisto ideologicky a moralne je to vsak chore ze stavkove sa motaju do sportu.
Stavkove spolocnosti znicili aku-taku cistotu a fairplay sportu ktora tu bola.
Bohuzial kazdemu statu to vyhovuje lebo potom moze davat menej penazi do sportu on.
Cisto ideologicky a moralne je to vsak chore ze stavkove sa motaju do sportu.
Stavkove spolocnosti znicili aku-taku cistotu a fairplay sportu ktora tu bola.
Registrované?
je at to tipsport veme,aspon by nekdo vysilal i 2 ligu kdyz fortuna stoji za prd

Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.