Světový fotbal sťal dva nejvyšší muže. Jen v Česku se nám stále smějí do obličeje

21.12.2015 15:56 - Názory a komentáře
 
Problémy světového fotbalu by se dalo popsat hodně listů, ale dnes se přeci jen stav věcí posunul tím správným směrem. Představitelé v posledních měsících značně pošramocené značky ukázali, že jim není osud nejsledovanější hry světa lhostejný - a tak s okamžitou platností sesadili dva její nejmocnější muže. V České republice si o něčem takovém můžeme nechat zdát.

Mezinárodní federací fotbalových asociací FIFA, hlavním řídícím orgánem světového fotbalu, v posledních měsících otřásá obří korupční skandál, kvůli kterému již bylo obviněno několik postav. Až dnes byl však vynesen rozsudek, od něhož se může FIFA odrazit k pomalé a jistě strastiplné očistě.

Etická komise totiž s okamžitou platností odstavila od funkcí Seppa Blattera a Michela Platiniho. Šéfové FIFA a UEFA dostali osmiletý distanc, během kterého nesmí působit v žádné fotbalové funkci. Nemilosrdný trest nebyl paradoxně vynesen například za úplatky spojené s pořádáním některých dřívějších šampionátů, ale za relativně malou transakci, jež mezi oběma muži proběhla.

V roce 2011 dorazily na konto Michela Platiniho z Blatterova účtu dva miliony švýcarských franků (přes 50 milionů korun), o kterých však neexistuje žádný doklad. Blatter při několikahodinovém výslechu trval na tom, že šlo o verbální dohodu z roku 1998 mezi ním a někdejším nejlepším fotbalistou Evropy, ale etické komisi to nestačilo.

O penězích, které měl prý Platini inkasovat za poradenskou činnost na přelomu milénia, neexistuje žádný písemný doklad a etická komise to vyhodnotila jako porušení článku 21 etického kodexu FIFA o korupci a uplácení a článku 20 o přijímání darů a jiných výhod.

Pro světový fotbal to je dobrá zpráva hned z několika důvodů. Jednak kvůli tomu, že korupční aféru nechce nechat FIFA jen tak vyšumět (byť někteří její představitelé by určitě byli radši, kdyby se tak stalo), a jednak kvůli tomu, že se nebojí zasáhnout i do těch nejvyšších mocenských pater.

V posledních dvaceti letech, kdy FIFA ovládal Švýcar Blatter, se rozhodně děly mnohem závažnější věci, než že si dva přátelé posílají dva miliony švýcarských franků, ale někde se začít musí. A pokud to má být hned u dvou nejvyšších mužů, kteří o podplácení a nekalých praktikách museli nutně vědět, je to správně.

Spojit Blattera nebo Platiniho přímo třeba s podplácením souvisejícím s vybíráním pořadatelských zemí největších turnajů a na základě toho je odvolat, to by jistě nebylo nic jednoduchého, ba dokonce nereálného. Pokud se ale oba muži cítili tak neohroženě, že si mezi sebou bezostyšně posílali "nekryté" peníze, trest si zaslouží.

Byť s ním oba pochopitelně nesouhlasí a již plánují odvolání, můžeme doufat, že je po tom všem snad nemožné, aby se jeden či druhý ještě někdy ujal otěží FIFA. Po Blatterovi totiž plánoval kandidovat jako jeho nástupce právě Platini.

Ve světle všech těchto událostí můžeme jen smutně sledovat dění v českém fotbalovém rybníčku. Zatímco FIFA - byť zřejmě s velkým zpožděním a pomalu - stupňuje boj proti všemu, co se nenese v duchu fair play a poškozuje nejen fotbal, ale sport jako takový, představitelé českého fotbalu se o něco podobného nejen nesnaží, ale jdou přímo proti tomu.

Možná že se také dozvíme až za deset dvacet let, jaké kšefty probíhaly třeba mezi aktuálním šéfem FAČR Miroslavem Peltou a Ivanem Horníkem, novým sportovním ředitelem Jablonce, který Peltovi patří, ale nedokážu si představit - pokud se tresty potvrdí -, aby se Michel Platini nebo Sepp Blatter (pomineme-li jeho věk) po osmi letech vraceli do nejvyšších fotbalových pater bílí jako lilie, aby to tedy zkusili ještě jednou a tentokrát "čistě".

Miroslav Pelta si dnes počíná jako neohrožený vládce, kterému není cizí žádná špatnost. Přesně jako to dělal Blatter. "Tato komise nemá žádné právo jít proti prezidentovi. Já jsem prezident," reagoval dnes na rozhodnutí etické komise Blatter, jako by necítil žádnou zodpovědnost. Stejně jako Pelta.

Šéf FAČR možná na oko proti nekalým praktikám v českém fotbale bojuje, ale zároveň vrací do vysokého fotbalu muže, stojícím a odsouzeným za největší skandál v historii našeho fotbalu, a naprosto ignoruje (nebo se zdráhá řešit) diktátorské praktiky svého místopředsedy a šéfa rozhodčích Romana Berbra.

Tím vším se Miroslav Pelta otevřeně směje do tváře všem fanouškům, stejně jako to do poslední chvíle dělal (a stále v těchto dnech dělá) Sepp Blatter. České fotbalové prostředí je ale stejně prohnilé jako to světové, a tak ještě uvidíme, kdo se bude smát naposledy.
Autor: Ondřej Holzman
Počet zobrazení: 8296
Související články
Komentáře (257 / 0 nových)
smazaný uživatel
21.12.2015 15:58
#
smazaný uživatel
21.12.2015 16:04
#
Milan.B
21.12.2015 16:04
#
jak len v cesku??? to ste cely vy.....
Doni77
21.12.2015 16:08
#
Copak má český web o fotbale řešit problémy na Slovensku nebo jinde?
Uwe háže buly
21.12.2015 18:01
#
Spíš to nemá vztahovat jen na sebe, když to neni pravda.
smazaný uživatel
22.12.2015 07:03
#
přesně
Usty
21.12.2015 16:12
#
lol
Colaps
21.12.2015 16:12
#
dafug? :)
Milan.B
21.12.2015 16:15
#
chlapci, dlhe vedenie mate?
smazaný uživatel
21.12.2015 16:21
#
Milanko..
Milan.B
21.12.2015 16:30
#
ervinko! este nemas ban?
smazaný uživatel
21.12.2015 17:51
#
asi az po tobe
Kang & Kodos
21.12.2015 16:22
#
Čo si jak?
Milan.B
21.12.2015 17:19
#
Uwe háže buly
21.12.2015 18:02
#
nejlepší raper v cz/sk
Milan.B
21.12.2015 18:07
#
Denisovan??
guzman
22.12.2015 01:35
#
Ne Jim Carrey asi
Milan.B
22.12.2015 08:10
#
jim carrey z petržalky
Kang & Kodos
21.12.2015 18:08
#
ClancyWiggum
21.12.2015 18:53
#
Ale už by potřebovali s tím druhým nutně nějakou frajerku. Docela jim z toho na tom privátě už jebe https://www.youtube.com/watch?v=ETkP-96vhOc
Milan.B
21.12.2015 20:09
#
korytnak
Blasphemer
22.12.2015 20:44
#
Korytnák by se na to už měl raději vysrat.
ClancyWiggum
23.12.2015 09:04
#
Korytnak vas všetkých vypne
Blasphemer
22.12.2015 20:48
#
pičachlapci
Kang & Kodos
23.12.2015 03:19
#
Nejtvrdší disk na scéně
smazaný uživatel
21.12.2015 16:26
#
A tak jasně, že to u vás taky nebude růžový, neboj, nechceme vám brát slávu.
Milan.B
21.12.2015 16:28
#
alleluja
Azazelo RD
21.12.2015 16:46
#
Tak nejen u nich, že? Ono je to totiž i všude jinde. Akorát u nás se vždycky o problémech píše, že je to jen v česku nebo typicky český a při tom jsou ty problémy všude podobný, akorát většina lidí zná zahraničí akorát ze seriálů a nebo v lepším případě z dovolené a myslí si, že se všude jinde žije jak v ráji.
ondrasch77
21.12.2015 17:05
#
smazaný uživatel
21.12.2015 17:52
#
C-M@ster
21.12.2015 16:36
#
Vosic
21.12.2015 17:01
#
Všude v zahraničí to je paráda, jen tady špatný... Nesleduješ diskuze vůbec, jestli jsi to ještě nepochopil
Milan.B
21.12.2015 17:20
#
jn musim viacej citat
Gryphonheart
21.12.2015 17:17
#
Tak napiš článek o slovenském fotbale, rád si to přečtu. I když teď před Vánocemi by to asi chtělo něco trochu více optimistického no
Milan.B
21.12.2015 17:24
#
jn, ale tak zase ne vsetko je zle, nieco malo je aj pozitivne
Gryphonheart
21.12.2015 17:39
#
tjn, tady fotbal, u vás spíš zas hokej no.. ještě trvá ten bojkot, nebo už to vzdali? Spíš je ta korupce všude, a liší se jen mírou naštvání veřejnosti nebo schopnostma jednotlivých akterů to maskovat.. veřejná kontrola nakonec v tomhle případě funguje málokde ve světě..
Milan.B
21.12.2015 18:07
#
bojkot stale je, som zvedavy do kedy
smazaný uživatel
22.12.2015 20:09
#
to je co za čísla? počet spadlejch meteoritů nebo co?
REPLIKATOR
21.12.2015 16:07
#
Pelta ven!
Kang & Kodos
21.12.2015 16:10
#
Mrdky mediální, vole.
Kang & Kodos
21.12.2015 16:12
#
Představitelé v posledních měsících značně pošramocené značky ukázali, že jim není osud nejsledovanější hry světa lhostejný - a tak s okamžitou platností sesadili dva její nejmocnější muže.

S okamžitou platností sice jo, ale po několika letech skandálů
king23
21.12.2015 16:13
#
Autor
Důkazy žádné, ale očerňovat Peltu, který po letech přinesl do českého fotbalu peníze a prosperitu, to by mu šlo. Miluju tyhle kritiky.
terry
21.12.2015 16:15
#
Já zas miluju jeho vedení českýho fotbalu no. To, co mi vadí, jsem napsal v článku. Nic, k čemu by nebyly důkazy.
Vosic
21.12.2015 17:03
#
Kéž by se důkazy našly. Doufám, že by ti pak nevadilo, kdyby Sparta po vzoru Juventusu zamířila do druhý ligy teda. Protože jestli uplácel, tak tam Cinklé jaro bylo na Letné...
Kang & Kodos
21.12.2015 17:08
#
-12 bodů a půl míče pokuta, jestli mi slouží paměť.
Vosic
21.12.2015 17:10
#
Není to málo za úplatky nejšpinavějšího člověka na světě?
Kang & Kodos
21.12.2015 17:20
#
Mohli ještě Peltu s Košťálem nechat klečet na hrachu, nebo vsadit do pranýře, a fanoušci by po nich házeli shnilý ovoce, ale to bych chtěl moc.
ondrasch77
21.12.2015 17:05
#
Já jsem nějak nepostřehl důkazy usvědčující Peltu z podplácení....
terry
21.12.2015 17:09
#
Taky o nich nepíšu.
ondrasch77
21.12.2015 17:11
#
Pak nechápu, proč tu srovnáváš Peltu s Blatterem...
Gryphonheart
21.12.2015 17:26
#
Pokud je pro tebe text příliš těžký na pochopení, tak to bohužel není vina autora.. Případně můžeš napsat svůj komentář, ať se ještě před Vánoci pořádně zasmějem'
ondrasch77
21.12.2015 17:39
#
Opak je pravdou, tím, že autor směšuje Blattera a Platiniho (prokazatelně "chycené" za ruku za korupci) a Peltu, kterému nikdo nic nedokázal (ani nebyl obviněn, tudíž se nijak neprovinil), pouze vybízí k jeho perzekuci. Článku jsem porozuměl, nicméně je zcela OUT. Spíš mě neustále zaráží jedna věc, jak zejména liberečáci mají tendenci se navážet do Jablonce a Pelty, když zrovna jejich milovaný klub má na "hlavě" másla víc než kterýkoliv jiný v lize....
Mada
21.12.2015 17:44
#
taws
21.12.2015 18:03
#
"tudíž se nijak neprovinil" tak on se k tomu víceméně přizná a vy tvrdíte, že se neprovinil bohužel ne každej co se proviní, je obviněn
ondrasch77
21.12.2015 18:09
#
Beru to z právního hlediska
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:09
#
tzn. z toho, ktery se ti zrovna hodi
12janjde
22.12.2015 04:34
#
Tak,ale řekl jenom,že o tom celistvém jarním cinkání věděl,ne ,že se na něm rovněž i sám podílel
taws
22.12.2015 14:13
#
myslím tím když řekl, že si to už odpracoval...kdyby nic neprovedl, tak nebude říkat, že to má odpracovaný
12janjde
22.12.2015 17:37
#
Aha,vlastně
smazaný uživatel
22.12.2015 15:16
#
Pelta se sám v několika rozhovorech přiznal. Ale ano, pravda, přiznání není důkaz.
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:01
#
smazaný uživatel
21.12.2015 16:37
#
FIFA taky prosperovala.
C-M@ster
21.12.2015 16:41
#
ondrasch77
21.12.2015 17:05
#
smazaný uživatel
21.12.2015 17:15
#

až budou důkazy, tak to nepůjde na EF, ale rovnou k soudu ne? to je jako kdybych nesměl vyprávět, že Babiš krade, dokud neseženu důkazy no ty vole, logika
ondrasch77
21.12.2015 17:21
#
To ale právě řadí tenhle pamflet do kolonky "nesrovnatelné"...
smazaný uživatel
21.12.2015 17:47
#
řadí ho to do kolonky "názory a komentáře"
je to trochu blbovzdornej argument, ale jak jsem uvedl výše. je to názor, proti kterýmu se nedá říct opravdu nic jinýho, než "a máš důkaz?" jinak je každýmu jasný, že to tak je.
já třeba nemám jedinej důkaz proti komukoliv z naší politiky či fotbalu. tak jo no, vezměme se za ruce a hrajme si na to, že jsou všichni čistý.
je to tenká hranice mezi seriózností a bulvárem. to ano. ale co nám kurva zbejvá v týhle době, kdy se daj sehnat důkazy tak leda na živnostníka, kterej vyúčtoval deset hřebíků, ale v plotu jich bylo nalezeno 8 a +-10% ztratný tě opravňuje zkurvit jenom 1 navíc, nebo na řidiče, kterej zastavil 5cm v přechodu, ale na ty zmrdy co půlku rozpočtu rozjebou bůhvíkde, nebo ty, co ze sportu dělaj svoje pračky špinavejch peněz a ještě u toho vojebávaj slušný kluby?

předseda FAČR vlastní profesionální klub spadající pod FAČR, navíc klub hrající EL, tudíž reprezentuje a účastní se mj. přerozdělování peněz z UEFA. člověk, kterej figuroval v kauze cinklý jaro, z něhož byl usvědčen mj. člověk, kterej mu teď dělá sportovního ředitele v tom jeho klubu.
nemluvě o spojení s Berbrem atd. tvle
a vlastně, že proti němu nebyl důkaz. jak se povedlo, že z toho cinklýho jara vyšel čistej? jako presumpce neviny odsud posud, ok?
ondrasch77
21.12.2015 17:57
#
Nevím nad čím se tady rozčiluješ. Jak sám píšeš "Názory & komentáře", byl napsán článek, tak ho čile komentuji.... O důkazech jsem se již rozváděl v průběhu diskuze... (až bude nezvratný důkaz, můžeš soudit, do té doby můžeš leda hovno) A co se týká předsednictví ve FAČR/vlastnictví klubu. Odporuje to regulím FIFA/UEFA? A jestli tě to všechno trápí víc než je únosné, tak proti tomu bojuj (stávka, atentát, žaloba...)
smazaný uživatel
21.12.2015 18:34
#
:-) koukal jsem, jak se rozepisuješ.
težko mluvit do zdi.
asi jako advokát obhajující jasnýho zmrda.
věcně je to jen advokát poctivě dělající svou práci. ale fakticky je to buď taky zmrd, nebo je to totální výmaz. u advokátů se druhá možnost dá celkem dobře vyloučit, u internetovejch přispěvatelů, jako ty, je možný obojí
ondrasch77
21.12.2015 19:08
#
Velmi bystrý úsudek, gratuluju... Argumenty chybí, je třeba je nahradit urážkou, asi nebudu hodnotit do jaké kategorie spadáš ty....
smazaný uživatel
22.12.2015 15:05
#
Gryphonheart
23.12.2015 13:56
#
Taky sám nebo zprostředkovaně řídí celý fotbalový region.. a ten samej člověk vlastní půlku nemovitostí ve městě, sedí v jabloneckým zastupitelstvu a přihrává si dotace na vlastní klub a na mládež. Tam už to právě zasahuje i do veřejný sféry a ať už tam ta korupce je nebo není, tak tahle kumulace funkcí tomu prostě minimálně nahrává.
smazaný uživatel
23.12.2015 16:52
#
to já třeba nevěděl.
tak tím spíš wtf jak je tohle možný
ondrasch77
23.12.2015 19:08
#
ty jsi tady už často prokázal, že komentuješ něco, o čem víš hovno...
ondrasch77
23.12.2015 19:07
#
Můžeš se tak maximálně obdivně klanět, do Jablonce přišel s holým zadkem, vše vybudoval v podstatě z ničeho... A že sedí na radnici ještě neznamená, že něco rozhoduje sám... Nicméně proti majiteli klubu, kterému fandíš ty, je to dobrák a lidumil...
12janjde
24.12.2015 01:10
#
Jo,on je takový strašně angažovaný ODSák
bobis21
21.12.2015 17:21
#
důkazy žádné
Pelta: „U nás jinej zápas, nestandardní, ne CZK, víš, jak to myslím.“
Vodička: „No jasně, já vím.“

Pelta: "měli jsme náskok, vole, na jaře jsme se klepali, vole, všechno bylo cinklý, vole, jinak byl konec"
ondrasch77
21.12.2015 17:25
#
Pár blábolů v odposleších, průkaznost nulová....
stas87
21.12.2015 17:31
#
Tak mi tie jeho slova v tom rozhovore vysvetli,snad to teda nejaku logiku ma,nie?
ondrasch77
21.12.2015 17:47
#
Co já vím, co tím Míra myslel? Napiš mu, třeba se ti k tomu vyjádří.... Ale jestli si skutečně myslíš, že v rámci zákonů je na tom něco průkazného, tak se směj dál, ale jsi mimo...
smazaný uživatel
21.12.2015 17:51
#
v rámci zákonů ne, zákony maj svoje pro a proti. mezi ty proti patří např. to, že takovej odposlech, činící jeho vinu logicky 1000% jasnou, je bohužel neprůkaznej
ondrasch77
21.12.2015 17:59
#
Tááák vidíš...
smazaný uživatel
21.12.2015 19:20
#
db18
21.12.2015 17:34
#
Kang & Kodos
21.12.2015 17:36
#
Mada
21.12.2015 17:44
#
smazaný uživatel
21.12.2015 17:53
#
smazaný uživatel
21.12.2015 18:10
#
smazaný uživatel
21.12.2015 18:14
#
S Mirkem Peltou na věčné časy a nikdy jinak
sosna
21.12.2015 18:15
#
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:09
#
ty si chudak ty vole
ondrasch77
21.12.2015 19:11
#
Za to ty jsi hvězda, blbe...
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:12
#
Nene, zase spatne. Hvezda ses poslednich par tejdnu ty, a to prvni velikosti.
ondrasch77
21.12.2015 19:16
#
Tak proč mi nadáváš? Nicméně, když budeš hodný, pošlu ti autogram...
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:19
#
tak jestli to chces teda vedet...protoze ses vymletej honibrk, kterej by se zastaval Pelty, i kdyby ti znasilnil segru
ondrasch77
21.12.2015 19:27
#
Zas jen další blbeček, co mu došly argumenty....
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:27
#
Chlupatá máma
22.12.2015 02:54
#
To se prasopes ve třinácti ustřík do ovce? Jiná varianta tvýho zplození mi přijde silně nepravděpodobná...
ondrasch77
22.12.2015 09:34
#
Na tebe platí to samé, co o dva příspěvky výše... Nedomrlej zakomplexovanej chudáček, kterej se z nedostatku intelektu zmůže jen na urážky, ale co čekat od debílka z nejzkorumpovanějšího českého města...
Mada
22.12.2015 11:12
#
Nějak to nezvládáš, ale chápu že ne každý má na obhajování Pelty nervy.
ondrasch77
22.12.2015 11:39
#
Ani bych neřekl..., nicméně na akci je reakce a na hrubý pytel, hrubá záplata, což v případě výše zmíněného debílka platí dvojnásob, neumí vést normální debatu...
Mada
22.12.2015 11:55
#
Tak to jste minimálně dva...
ondrasch77
22.12.2015 13:14
#
Hodně zdaru v tvých dalších kontruktivních debatách... Ještě, že máš ty emotikony....
Mada
22.12.2015 13:29
#
hraju_nahej
22.12.2015 22:52
#
Nedomrlej zakomplexovanej chudáček, kterej se z nedostatku intelektu zmůže jen na urážky, ale co čekat od debílka z nejzkorumpovanějšího českého města...
smazaný uživatel
21.12.2015 19:28
#
smazaný uživatel
22.12.2015 11:51
#
Pane, vy jste maaagooor řekni mi upřímně, ty si fakt myslíš, že Pelta je čistej? ty fakt posuzuješ morálku lidí podle toho, jestli už byli zavření nebo ještě ne? Doporučuji film Kladivo na čarodějnice, abys viděl, jak fungovalo právo v praxi. Doba se sice změnila, ale právo se pořád ohýbá. Jsou pořád tací, kteří se umí vybýbat zákonům. Že nezavřeli Peltu na základě těch odposlechů, je toho jasným důkazem. Museli toho na něj mít mnohem víc, údajně se toho hodně ztratilo na policii, to mám ale z neověřených zdrojů, takže těžko říct, kde nakonec zaloboval.
ondrasch77
22.12.2015 13:11
#
Díky za kompliment . Asi máš problém se čtením textu. Píšu pouze o tom, že na obžalování Pelty neexistují žádné důkazy, které by ho z právního hlediska z něčeho usvědčovali (ty veselé odposlechy si dokáže obhájit každý druhý) . Jestli se někde ztratili či někdo "zaloboval", je mi v podstatě jedno, prostě nejsou.... Pokud se na to budu chtít dívat z "morálního" hlediska, tak samozřejmě připouštím, že Pelta "čistej" není... Jinak film Kladivo na čarodejnice jsem samozřejmě viděl, nicméně v tomto případě je to poněkud hloupý příklad (neexistuje tam např. presumpce neviny)...
smazaný uživatel
21.12.2015 19:17
#
Bayernista18
22.12.2015 09:58
#
Jesus Joaquin Saez
22.12.2015 10:40
#
Corabeu
22.12.2015 10:49
#
ty si vůl
fenixLFC
22.12.2015 12:21
#
REPLIKATOR
22.12.2015 12:26
#
Nr.Nobody
22.12.2015 00:49
#
Vzdyt uz si to odpracoval, ne?
12janjde
22.12.2015 04:36
#
A přivzal do party toho druhého pracovitého,co už začal taky znovu fárat
12janjde
22.12.2015 17:46
#
Ale to bylo myslím ještě za Sparty,ne?JNN je úplně neschopný klub,kde asi zdaleka tak pracovití funkcionáři nejsou,když Peltu už mají dlouho a liga vyhraná,stále žádná a letos budou rádi,když se vůbec zachrání
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:01
#
smazaný uživatel
21.12.2015 19:17
#
Pelta by měl být spíše v lochu něž v čele FAČR. Pokaždé,jak ho vidím,tak se mi chce zvracet
ondrasch77
21.12.2015 19:21
#
Tak se v klidu vyblinkej, utři si pusinku a pak tiše zavzpomínej, jak "zástupci" Baníku kupčili s hlasy při prodeji Bazalů
smazaný uživatel
21.12.2015 19:26
#
Jasně,kdo jiný by se Pelty zastával,než fanda Jablonce,kterýmu je úplně jedno,jak k těm prachům přišel,ale hlavně,že dotuje klub,to je rozhodující. To máš někde prokázané? Zase jedna paní povídala,i kdyby to byla pravda,tak v té době jsem si celkem přál,ať to neprojde.
Jinak za Spurs
ondrasch77
21.12.2015 19:40
#
Jak už bývá "dobrým" zvykem na internetových diskuzích (úplně přesně jako je tato), tak napadání klubů, fandů, předsedů atd... probíhá podle tvého oblíbeného "jedna paní povídala...". "Kauzu" s odprodejem Bazalů jsem zaznamenal pouze z médií, nicméně mě zaujala věc, kdy se hlasovalo o prodeji a prodej nevyšel. Následně přišel někdo s tím, že hlasování proběhlo neregulérně, hlasovalo se znova a najednou už to bylo správně... Jestli tohle nezavání korupcí, tak už nevím... Pokud se chceš bavit o původu peltových peněz, tak ti řeknu jen, že do Jablonce, přišel s holým zadkem a bez konexí.... Jinak dík za za Spurs...
smazaný uživatel
21.12.2015 19:50
#
Tak nebylo by to poprvé,kdy se hlasovalo znovu. Ale když je Baník bez peněz a obzvlášť tenkrát byl,těžko by si mohli lidi z klubu podniknout něco,aby to prošlo. Nevylučuji to,ale důkaz žádný není,což se nedá říct o Peltovi. Já nemám problém s kýmkoliv hodit řeč,ale tady na ef je plno bezmozků.
ondrasch77
21.12.2015 19:57
#
Vzhledem k tomu, že mě pravděpodobně považuješ za bezmozka, tak už si asi nepoklásobíme...
smazaný uživatel
21.12.2015 20:01
#
To jsem myslel celkově některé lidi,stačí číst některé diskuze. Kdybych myslel přímo tebe,tak to řeknu.
ondrasch77
21.12.2015 20:23
#
Tak aspoň dík za upřímnost... Bohužel, demence je smutnou realitou internetových diskuzí (nejen na EF). Každý druhý blbec, který o problematice zaslechl z projíždějícího vlaku má potřebu se vyjádřit...
smazaný uživatel
21.12.2015 20:30
#
S redaktorama je to podobný.
r.mrazik
22.12.2015 20:00
#
Pelta si tu minulost preci "odpracoval"....jak sam rika
12janjde
24.12.2015 01:12
#
A ty svině z UEFA a FIFA pořád nechtěji našeho pana pracovitého zvolit za předsedu
risk je zisk
21.12.2015 16:15
#
Blatter je zmrd, jak se porad obhajuje, ze o nicem nevi a dal breci, ze je mu porad ublizovano. Proste, at se sebere a jde, navic muze byt rad, ze dostal jen 8 let a to pouze zakaz ve fotbale. Nechapu ty zmrdy, kteri maji moc uz dost velkou, ale chteji jeste vic. Hnus nic vic.
smazaný uživatel
21.12.2015 16:27
#
No tak kdyby přiznal barvu, musel by toho hodně říct a dostal by mnohem větší trest.
smazaný uživatel
21.12.2015 16:19
#
Aktualne.cz hadra oproti tomuhle
stas87
21.12.2015 16:39
#
Zdravim tvarohnasulinu. Sak sa preloguj a pis pod tymto nickom,nie?
smazaný uživatel
21.12.2015 16:53
#
Nazdar, bohužel ten nick je zabanovaný. A jak se vůbec máš ty maďarská němcofilní buzno?
Kang & Kodos
21.12.2015 16:58
#
Vždycky mě překvapí, jak málo jsi na dredatýho černocha tolerantní.
stas87
21.12.2015 16:59
#
Tak ide to,nestazujem sa.Uz si vyfajcil kocura ci sa nechce nechat?
smazaný uživatel
21.12.2015 17:04
#
risk je zisk
21.12.2015 17:17
#
smazaný uživatel
21.12.2015 17:53
#
Kang & Kodos
21.12.2015 18:04
#
icka
22.12.2015 08:27
#
smazaný uživatel
21.12.2015 16:20
#
ten nadpis mysli autor vazne? Blatter pusobi ve FIFA od roku 1975. opravdu si budem tuhle organizaci brat jako priklad, kdyz jim to trvalo vyresit pres 40 let?
messinhovic
21.12.2015 16:28
#
on byl zkorumpovanej hned po nastupu?
arsavin
21.12.2015 16:29
#
Vypadá to tak..
Uwe háže buly
21.12.2015 18:05
#
Ne, až poslední rok
smazaný uživatel
21.12.2015 18:56
#
O korupci a FIFA se mluví už tak 20 let, že vše, co dělají není úplně v pořádku se mluvilo ještě zaa Havelange. Samotného Blattera chtěli sesadit asi před 10 lety, nakonec se ale opozice při volbách sesypala.
Ono ty organizace (FAČR a FIFA) nejde moc srovnávat, peníze, které má k dispozici svaz u nás jsou v porovnání s Fifou nulové, z lobbingu probíhajícího při volbě MS by se i jabloneckému duu Pelta-Horník zatočila palice a připadali by si jako žižkovští kasaři na celosvětovém sjezdu mafie.
cepinzcegamy
22.12.2015 13:08
#
tvl "žižkovští kasaři na celosvětovém sjezdu mafie"
Manny
21.12.2015 16:29
#
ten nadpis je hodně divný
Kang & Kodos
21.12.2015 16:32
#
"Jen" tam je navíc, jinak v pohodě
smazaný uživatel
21.12.2015 21:36
#
arsavin
21.12.2015 16:31
#
Má to sice v hlavičce názory a komentáře, ale tenhle autor kriminalizuje někoho, proti komu nejsou důkazy.. Ne jako spekulaci, ale jako jistou pravdu
ondrasch77
21.12.2015 17:07
#
smazaný uživatel
21.12.2015 19:21
#
C-M@ster
21.12.2015 16:41
#
Zastávat se Pelty s tím, že „nejsou důkazy” je jako zastávat se Ratha nebo Kalouska.
I vědomost o kriminální činnosti a její nenahlášení, je kriminální čin.
Azazelo RD
21.12.2015 16:50
#
A zásada presumpce neviny pláče.
ondrasch77
21.12.2015 17:07
#
Uwe háže buly
21.12.2015 18:06
#
Co vlastně udělal Kalousek?
Azazelo RD
21.12.2015 18:09
#
Řekl pirátům, že jsou kokoti!
smazaný uživatel
21.12.2015 18:38
#
taws
21.12.2015 18:37
#
http://www.nfpk.cz/kalousek tady si můžeš přečíst.
smazaný uživatel
21.12.2015 21:38
#
I tak je mi ten hajzl sympatičtější než Babiš
smazaný uživatel
21.12.2015 22:15
#
Kalousek je především hrozné hovado
C-M@ster
04.04.2016 10:31
#
Si přečti tuhle knížku:
http://www.nfpk.cz/_userfiles/soubory/kauzy/MKalousekNFPKObsahla.pdf
Je sice nevinnej, ale vždy byl „náhodou” kolem největších zlodějin.
SunFells
21.12.2015 16:50
#
To je blog?
terry
21.12.2015 16:52
#
Blog je webová aplikace obsahující příspěvky většinou jednoho editora na jedné webové stránce.
SunFells
21.12.2015 17:11
#
Je to napsané jako blog. A jak naznačuješ, tady je to hodně omylem.
terry
21.12.2015 17:24
#
Mada
21.12.2015 17:45
#
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:08
#
fantomas
21.12.2015 19:34
#
Ol!ver
22.12.2015 05:56
#
Erik, Erik
Bayernista18
22.12.2015 09:59
#
Harakan
22.12.2015 12:51
#
r.mrazik
22.12.2015 20:01
#
Vosic
21.12.2015 17:04
#
Darren Fletcher
21.12.2015 17:33
#
smazaný uživatel
21.12.2015 16:50
#
To není o Peltovi a Horníkovi. U nás je korupce i na úrovni, kde se hraje o pivo a párek, to je prostě zkurvená společnost obecně.
Vosic
21.12.2015 17:05
#
Nelži! Špinavý je jen Pelta, ostatní ho tam čistě zvolili podle svého rozumu
ondrasch77
21.12.2015 17:07
#
Zark
22.12.2015 17:25
#
hh
smazaný uživatel
21.12.2015 17:02
#
jestli si chce tento web zachovat trochu duveryhodnosti, mel by tyto subjektivni zpravy zretelne zarazovat pod zalozku blog (nebo neco takoveho)
nedelam si iluze o cistotu ceskeho nebo svetoveho fotbalu, ale podobne clanky jsou na urovni tvhovna nebo novinky.cz
Usty
21.12.2015 17:18
#
Názory a komentáře
Gryphonheart
21.12.2015 17:29
#
Přesně. Když to někomu vadí, ať tuhle rubriku nečte..
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:10
#
Mirku, kvuli tomuhle ses ale registrovat nemusel. Ale aspon se za toho Hornika nestydis a dal sis ho i do jmena
ondrasch77
21.12.2015 19:14
#
Ty tady chytračíš, ale nejspíš nemáš dochozenou ani základku..., co podle tebe znamená MirekH???
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:15
#
nevim, urcite mi to reknes
ondrasch77
21.12.2015 19:18
#
Dalo by se to očekávat spíš od tebe, když usuzuješ, že jméno uživatele MirekH, má něco společného s IVANem HORNÍKEM
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:20
#
ok
ondrasch77
21.12.2015 19:26
#
Že z tvé strany došlo k velmi hloupému omylu, popřeš asi těžko. Takže se spokojíme pouze s přiblblým OK, jak typické....
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:26
#
ok
smazaný uživatel
21.12.2015 23:04
#
celkem sranda tady prave jsem se vratil z hospody a nestacim se divid, clovek poukaze na to, ze clanek je zalozen ciste na autorove nazoru a vyplodech ceskych pseudomediich a hned je oznacovan za homosexuala a nedejboze za hornika ,
registroval jsem se dneska protoze jsem si nemohl zpomenout na stary nick, jmenuji se Miroslav Horky, r. nar. 1991 . MirekHorky@email.cz, fandim sigme a manchestru a asi uz jsem nikdy nenapisu
Posledni Kovboj
22.12.2015 00:05
#
*divit
*vzpomenout
*sem
smazaný uživatel
22.12.2015 13:00
#
Adalberto.Littleoak
22.12.2015 15:14
#
"Jsem" má správně
smazaný uživatel
22.12.2015 15:15
#
na tom prece nesejde
Posledni Kovboj
22.12.2015 15:19
#
ok
smazaný uživatel
22.12.2015 15:42
#
taws
22.12.2015 16:17
#
ty první tři jo..takže 75% úspěšnost
taws
22.12.2015 00:35
#
super
kubys
22.12.2015 08:55
#
Žádná škoda...
Harakan
22.12.2015 12:52
#
dobře ty Míro
smazaný uživatel
22.12.2015 12:59
#
tak ty mas dost
Blasphemer
22.12.2015 16:23
#
AHOJ MIRKU, NECHCEŠ BÍT MÚJ KAMARÁT?
Kang & Kodos
21.12.2015 19:21
#
Diskuzi se ti rozproudit povedlo, to nemůže popřít nikdo.
ondrasch77
21.12.2015 19:24
#
O to primárně usiluju, nicméně pouze v souladu se svými názory.
Mada
22.12.2015 06:47
#
taws
21.12.2015 17:03
#
Článek už přes hodinu a ještě se tu neobjevily peltovy děti Vosic s ondraschem?
Vosic
21.12.2015 17:08
#
Aspoň mám velké V, ty roky přispívání nebyly zbytečné. Navíc my tady musíme dřít dlouho v těch kancelářích, aby jste se tam vy mohli flákat v dolech a chodit domů za světla Není čas komentovat hned jak vyjdou tyhle příspěvky do diskuzí v podobě článků
taws
21.12.2015 17:18
#
u nás teda žádný důl nemáme nejblíž asi Rožínka, ale přál bych ti aby ses v tom dole mohl flákat klidně celej život
ondrasch77
21.12.2015 17:09
#
Právě jsem se vrátil z Hradu, už to doháním, neboj...
smazaný uživatel
21.12.2015 17:19
#
kazdy slysel jeho legendarni vetu v odposlechu tak kdo chce jake dukazy proboha ? navic Pelta se k tomu sam priznal, s tim, ze uz si to davno odpracoval, tudiz uz je slusny a poctivy clovek
Mada
21.12.2015 17:47
#
smazaný uživatel
21.12.2015 17:54
#
ale tak aspon to priznal a nemlzil
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:10
#
smazaný uživatel
21.12.2015 19:18
#
Hyrax
22.12.2015 23:12
#
PavlíčeQ
21.12.2015 17:52
#
smazaný uživatel
21.12.2015 18:43
#
Volal Pelta
Posledni Kovboj
21.12.2015 19:13
#
ne
smazaný uživatel
21.12.2015 19:20
#
Heh tak s tím vyzněním teda brutálně nesouhlasím, ono je to ehm všude, stačí se podívat kdo všechno Blatiniho do čela dosadil a držel u moc, tady ryba nesmrdí jenom od hlavy, ale od ocasů těch nejmenších a nejposlednějších fotbalových svazů. Tohle je v háji komplet všude a netvařme se, že jenom u nás s tím nic neděláme.

Já jenom doufám, že to všechno povede k profesionalizaci fotbalových soutěží a v Evropě se co nejdříve bude hrát něco jako fotbalová NHL v ryze profesionálním pojetí bez dlouhých prstíčků fotbalových politiků.
jiri - fcb
21.12.2015 19:47
#
ten nick
alcantara
21.12.2015 20:45
#
On musi byt totalny magor
Mada
22.12.2015 06:47
#
Spalovač šancí
21.12.2015 19:46
#
O Peltově vině nemůže být pochyb:
A) Spis měl jít k soudu, ale záhadně se ztratil. Ale chápu, že z právního hlediska ...
B) Sám se při volbě za předsedu FAČR k tomu přiznal. Ale chápu, že je to pár blábolů v odposleších, průkaznost nulová a sám Pelta neví, co plácá ...
C) Tím, že je předsedou FAČR a současně majitelem Jablonce je v očividném konfliktu zájmu dle článku 19 Etického kodexu FIFA. Vzhledem k tomu, že stavební firma, která dostala zakázku od FAČR, je jedním z hlavních sponzorů Jablonce, je současně porušen i článek 20 Etického kodexu.
...
Není co řešit, tj. 8 let mimo fotbal.
ondrasch77
21.12.2015 19:51
#
O.K., prosím poslat citace z jednotlivých článků Etického kodexu FIFA. Je přinejmenším zvláštní, že pokud Pelta porušuje rovnou dva články Etického kodexu, tak že FIFA neměla snahu o nápravu či potrestání..... vždyť sám Pelta je na půdě FIFA častým hostem, neschovává se...
ondrasch77
21.12.2015 20:14
#
Bat maj ingliš is not gút...
Mada
22.12.2015 06:48
#
co taky jineho cekat...
Spalovač šancí
21.12.2015 20:09
#
Proč by měla mít snahu? Však Platiniho a Blattera začali řešit, až když do toho řízli v USA. Nevíc Pelta je totálně malá ryba.
ondrasch77
21.12.2015 20:20
#
Co na to říct, došly mi argumenty, asi se uchýlím ke sprostým nadávkám... Ale asi by se to mělo řešit, když jsou z toho místní diskutéři tak out..., nebo napsat udání FBI.... Zkrátka zasáhněte, když vše hovoří v jeho neetické a korupční jednání...
Spalovač šancí
21.12.2015 20:34
#
Chápeš, že toto je interní záležitost FIFA? Tady vůbec o korupci jít nemusí (ani v případě Blatter-Platini, ani Pelta-Syner). Ovšem porušení Etického kodexu je v obou případech jasné. Fakt nechápu tu tvoji demagogii, kdy všechno otáčíš na protiprávní jednání. Neetické ještě nemusí být protiprávní.
ondrasch77
21.12.2015 20:49
#
Já ale chápu, že neetické nemusí být protiprávní. Pokud se však chceš zaštiťovat etikou, pak by 2/3 týmů ligy měly máslo na hlavě... (Mysliveček, Paclík, Mach, Košťál, Krula,Starka, Karl, Řebíček, Pelta, bratři Prosové, Gotvald, Kapr....) Celou dobu v této diskuzi posuju peltův status pouze z právní hlediska...
Spalovač šancí
22.12.2015 15:11
#
V tom případě bod A a B.
To, že vrah není odsouzen, protože ho nedopadnou, neznamená, že není vrah. To, že si Pelta (příp. někdo jiný ze sparty) dokázal, zařídit, že se ztratil spis, neznamená, že není korupčník.
ondrasch77
22.12.2015 19:10
#
Mýlíš se, za vraha (zloděje, podvodníka, korupčníka....) lze člověka označit až ve chvíli, kdy je na základě důkazů nebo svědectví odsouzen. Pokud odsouzen není, i přesto že je např. obviněn, tak ctíme presumpci neviny...., to znamená, že vrahem NENÍ. Chápu, že se k tomu chceš stavět eticky, ale já ve svých komentáři obhajuji pouze absenci důkazů...
taws
22.12.2015 19:28
#
Mada
22.12.2015 19:33
#
Posledni Kovboj
22.12.2015 19:59
#
smazaný uživatel
22.12.2015 20:10
#
Spalovač šancí
22.12.2015 22:49
#
Vrahem je člověk ve chvíli, kdy někoho zabije, ne až v okamžiku odsouzení.
...
Jinak Pelta se přiznal, takže není stejně co řešit
ondrasch77
23.12.2015 09:38
#
Dle regulí zákona až když ho odsoudí...
...
Když se přiznal, tak proč nesedí?...
Blasphemer
22.12.2015 23:09
#
fenixLFC
23.12.2015 00:34
#
smazaný uživatel
23.12.2015 10:52
#
smazaný uživatel
23.12.2015 15:21
#
smazaný uživatel
21.12.2015 19:48
#
Milý Holzmane, já jen smutně v tom našem fotbalovém rybníčku sleduji, kam směřuje jeho úroveň.
Kde jsou peníze, tam číhají zloději. Zlaté časy naší kopané jsou daleko v minulosti a nebudou se tak brzy opakovat. Hlavně, že se má o čem psát , pomlouvat, závidět. Podstatné nikoho nezajímá.
smazaný uživatel
22.12.2015 18:45
#
Existuje fanoušek Jablonce, kterému vadí Pelta? Mně se zdá, že se ho zastáváte, ač si to vůbec nezaslouží. Sparťani na něj a na Košťála se slzou v oku nevzpomínají. Ať už fandi kdo komu, pro nás fanoušky je zajímavý fotbal jedině když je čistý, tak proč se zastávat korupčníků? To mi hlava nebere.
Posledni Kovboj
22.12.2015 19:08
#
neexistuje, oba dva jsou s tim v pohode
ondrasch77
22.12.2015 19:19
#
Ten fanoušek se jmenuje Pobaris.
Sparťani teď sice na Peltu či Košťála s láskou nevzpomínají, ale já si zas nevzpomínám, že by se proti nim kdy bouřil či špatně vyjadřoval, když na Letné vládli... Naopak byli vyzdvihováni, protože v dobách jejich vlády hrála Sparta v lize prim a každý Sparťan na to byl hrdý, stejně tak jako za mafiánů Rezeše či Macha! Teď se hrdě bijete do prsou, co máte titulů, ale že jste jich polovinu získali za vlády těchto čtyř pánů, to už ti zřejmě nevadí...
uff
22.12.2015 19:36
#
Ja si myslim ze vadi,ale co s tym spravis? Mne vadi Berlusconi aj Poor, ale co s tym spravim?
taws
22.12.2015 19:29
#
Pobaris..ten je z nich aspon jedinej normální
Gryphonheart
23.12.2015 14:07
#
Sparta tu bode vždycky, ale bez Pelty bude v Jablonci možná tak druhá třetí liga, kdo by ho pak nebránil i přes mrtvoly, že jo :) Taky slušně opravil stadion, otázkou je, jestli za svoje nebo za veřejné peníze.. jako zastupitel k nim má dost blízko..
ondrasch77
23.12.2015 19:11
#
A co to znamená? Že Sparta může podplácet?
Stadion patří městu Jablonec, a opravilo ho město...
Murtago
23.12.2015 10:27
#
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.