Šéf Schalke kvůli obvinění z rasismu dočasně opustil funkci

07.08.2019 08:59 - Aktuality
Clemens Tönnies (© schalke04.de)
 
Předseda fotbalového klubu Schalke 04 Clemens Tönnies dočasně odstoupil z funkce. Třiašedesátiletý německý miliardář tak učinil po dohodě s vedením bundesligového klubu poté, co byl po výrocích z minulého týdne obviněn z rasismu.

Tönnies se postaral o rozruch na tiskové konferenci v Paderbornu, kde prohlásil, že místo zvyšování ekologických daní kvůli ochraně životního prostředí by se radši měly v Africe postavit elektrárny. "Pak by Afričané přestali kácet stromy a dělat děti, když je tma," dodal.

Funkcionář se stal okamžitě terčem ostré kritiky i včetně bývalého německého reprezentanta a někdejšího hráče Schalke Geralda Asamoaha. Tönnies se okamžitě veřejně omluvil a po úterním čtyřhodinovém jednání představenstva klubu dlouho do noci oznámil, že dočasně odstoupí z funkce.

Vedení Schalke odmítlo obvinění z rasismu, uznalo ale, že Tönnies porušil interní protidiskriminační pravidla. "Sám to uznal a opakovaně vyjádřil lítost. Proto oznámil, že z funkce předsedy klubu na tři měsíce odejde," citovala agentura Reuters prohlášení Schalke.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 1912
Komentáře (115 / 0 nových)
Unikitty!
07.08.2019 09:02
#
Vždyť má pravdu.
protiproudu
07.08.2019 09:05
#
juveforever
07.08.2019 09:36
#
čo je to pravda ?
Remt
07.08.2019 10:59
#
opak lži?
lampas
07.08.2019 10:12
#
ondrasch77
07.08.2019 11:00
#
Má, ale nesmí se to říkat...
teebee8
07.08.2019 11:41
#
..v rámci korektnosti
♥LIVERPOOL - FC♥
07.08.2019 11:43
#
Kovi81
07.08.2019 16:56
#
PetrJ
07.08.2019 11:10
#
RadekVonCZE
07.08.2019 11:56
#
Dnešní korektní svět
Kapřík
07.08.2019 13:26
#
Rudnevs
07.08.2019 09:06
#
Tak to je fakt úžasné, no. Také rozhodnutie v štýle “počkáme kým to prehrmí, a potom za tri mesiace, keď sa už v novinách budú riešiť iné veci, tak sa potichu vráti”.
Puskas
07.08.2019 09:14
#
Jako majitel dřevařské firmy pracující se dřevem dováženým z Afriky.
FC Porto FC
07.08.2019 09:16
#
Za to řekl trest akorát
Ol!ver
07.08.2019 11:43
#
No a?
Rudnevs
07.08.2019 11:56
#
No že by mohol odstúpiť trebárs natrvalo.
Abner
07.08.2019 12:32
#
Za toto?
Kapřík
07.08.2019 13:28
#
Jestli se bude nuceně odcházet za názor a jinde třeba dostávat vyhazov ze školy, tak to trochu smrdí totalitou.
Abner
07.08.2019 19:02
#
To nesmrdí. To už je totalita.
Skrátka ak akýkoľvek názor napr. "odobrať MS Kataru" nesmieš vysloviť, lebo ti hrozí niečo to už totalita je.
No a potom začína autocenzúra, keď sa v duchu pýtaš, ak toto a toto poviem(napíšem), nebudem mať problémy?
To už hráš podľa ich pravidiel a nesmierne im to uľahčuješ.
Ol!ver
07.08.2019 13:48
#
I ty, Brutus.
The Krupy
07.08.2019 17:13
#
The Krupy
07.08.2019 17:19
#
A nechcel by si ho rovno upáliť?
db18
10.08.2019 13:37
#
Jen popravit a hlavi vypreparovat nad krb.
Luc-Luc
07.08.2019 09:17
#
ttopi
07.08.2019 09:20
#
Poznámka to není úplně nejlepší. Ale v čem spočívá ten rasismus? Já myslel, že rasismus je o zněvýhodnění člověka na základě rasy. Afrika není rasa, to je světadíl. Navíc třeba jihoafričani jsou i bílí.

Tyhle pseudokauzy o pseudorasismu jsou fakt výborný
since1880
07.08.2019 09:35
#
verv
07.08.2019 09:42
#
Však to je ukázkovej případ rasismu.
ttopi
07.08.2019 09:56
#
Že řekneš o někom, že když bude mít elektrárnu, že nebude dělat děti po tmě? Aha
verv
07.08.2019 10:11
#
Kdyby to řekl o konkrétním člověku, kterej to fakt dělá, tak je to v pohodě. Takhle je to jenom stupidní generalizace na základě nějakejch předsudků o tom etniku.
lampas
07.08.2019 10:25
#
Data o rostoucí populaci v Africe samozřejmě existují. To nejsou předsudky.
verv
07.08.2019 10:37
#
A ty data taky osbahujou to, že dělaj děti po tmě, protože kácej stromy?
Unikitty!
07.08.2019 10:42
#
Mouřeníni dělaj děti po tmě, protože nemaj právě ty elektrárny. Zábava chudých.
lampas
07.08.2019 10:46
#
Problém je, že ty děti dělají a na to Tönnies narážel. Jak a kdy je dělají, to už je jejich problém.
verv
07.08.2019 10:59
#
Však kdyby řekl jenom, že v Africe je vysoká porodnost, tak nikdo nemůže nic říct. Ale to on jaksi neřekl žejo.
Kapřík
07.08.2019 13:36
#
Stromy kácej, děti dělaj (5-6 dětí na matku je průměr subsaharské Afriky, evropský je 1,6, generační obnova je na hodnotě 2,1-2,3) a vzhledem k tomu, že v půlce kontinentu není elektrika, tak to s tou tmou taky nebude úplně mimo. Černá Afrika je na nočních fotkách ze satelitu skutečně černá, jen se podívej na googlu. Nebuď zas tak přecitlivělej. Ty předsudky vycházej z nějakýho dlouhodobýho vývoje a jsou nutně generalizující, protože člověk nemůže ukázat na miliardu lidí a každýho vyjmenovat. To je přece úlet. Asi jako že Češi mají smysl pro humor a přitom znám hromadu lidí, kteří vtip nemají, ani to pivo nepijí atd. Kritika by měla vést maximálně na jeho způsob vyjadřování, nikoliv na obsah. S obsahem se polemizuje, to je svoboda slova.
verv
07.08.2019 14:40
#
Však o způsobu vyjadřování mluvím. Kdyby řekl, že v africe je vysoká porodnost a bylo by potřeba ten problém řešit primárně tam, tak nemůže nikdo nic říct. Ale on se vyjádřil jako totální buran a rasista.
ttopi
07.08.2019 11:13
#
Ale on říká jen obecnou informaci o tom, že s leketřinou se nemusí dělat děti po tmě. Neřekl něco ve smyslu že Afričani se množej jak kobylky - chápeš, nebo seš fakt tak zblbej?
Remt
07.08.2019 11:07
#
ukázkovej příklad dnešní doby kdy se na základě rasy dělá z každýho chudáček jen proto, že není bílé pleti. V německých pohádkách ze středověku hrajou krále herci černé pleti "jakože abychom si šplhli u diváků" apod. Sorry, že ve filmech typu autobiografie o daném člověku by např. Michaela Jordana nebo M.Luthera Kinga měl hrát překvapivě asi černoch, zatímco ve filmu např o prezidentu Kennedym by asi v hlavní roli černoch nebo asiat asi nebyl úplná "trefa do černýho"

Tohle je prostě zkurvenost dnešní doby, jsi na tiskovce, vidíš před sebou černocha ale běda aby ses jen zmínil o tom, že je černoch nebo snad o nějakým kulturním stereotypu viz jak Švanci v každým rozhovoru povídá jak chodil celou kariéru do sprch jako poslední, protože první chodili černoši a malopéráci jako on až nakonec Že ho ještě nepřibili na kříž za to, že si tohle dovolil říct v médiích

Kdy už se lidi přestanou chovat jako chudáčci? Jseš černej? tak seš černej, seš žlutej? tak seš žluťák, sorry, že já se omlouvat za to, že jsem běloch nebudu Vyjebanost. Já se taky neurazím když mi někdo řekne Hej ty bělochu.
Remt
07.08.2019 11:10
#
viz. rasistický aféry se Sterlingem, Koulibalym apod. - seš černej? tak seš černej, ber to tak a smiř se s tím. kdo říká, že je to něco špatnýho? Hraješ fotbal před desetitisícema lidma, překvapivě se tam najde pár tupejch hlav, co si budem, ty lidi na fotbalu často nejsou moc intelektuálové, ale co? Bereš za to nemalý prachy, jsi profík, tak tě tohle prostě nemá co ovlivnit ne? Pokud je ten hráč černý pleti, tak ty urážky musí slýchat celou kariéru, to neovlivníš, že na něj někdo bude pořvávat třeba na ulici. Ale profíka by tohle nemělo ovlivnit, pokud ano, není to profík
insane
07.08.2019 11:52
#
insane
07.08.2019 12:02
#
Ty jsi zase ukazkovej pripad cloveka, kterej danou problematiku chape jen tak, jak ji chce sam chapat. Nikdo ti nevycita, ze jsi bilej. Presne tohle si chtej myslet vsichni moderni alt-right stoupenci, ktery za ublizenost jednoduse schovavaj frustraci z toho, ze veci nejsou jak za "starejch dobrejch casu".
božský John
07.08.2019 12:13
#
Ti alt right kokoti jsou jen reakce na tu prisernou progresivistickou masirku. Kdyby se lidi radsi chovali jak lidi a ne jak zvirata, tak bychom nepotrebovali vsechny ty metoo lgbtiddqd vymrdance ani pseudonackovsky picuse
insane
07.08.2019 12:29
#
Hele ja nerikam, ze jsem uplne naklonenej tem extremum z druhy strany, ktery mi kolikrat prijdou jak veci, ktery maj akorat tak zdiskreditovat levici a celkove otupit jeji dulezitejsi cile, protoze kdyz se v zapadnim svete bude resit hlavne gender (korporace se pripoji k pride monthu a pak se jim za to libaj nohy) a rasismus, na lamani chleba v podobe skutecnych zasahu a reforem tech nejdrsnejsich forem kapitalismu nedojde. Rikam tomu ochocena levice. Podobnej princip jako mnohymi oblibena teorie, ze udrzovani mezirasovy tenze v USA se problemy podari udrzet v mezich spolecnosti oddeleny rasou, nikoliv tridou.

Co pise tady Remt je nicmene hrozne naivni a hloupy.
Antientam
07.08.2019 12:35
#
Ako majú zdiskreditovať ľavicu,ked je už taká celá západná ľavica?
božský John
07.08.2019 12:38
#
Ja samozrejme souhlasim s tim, ze kolega nad tebou napsal strasnej cint. A myslim si, ze mas rovnez pravdu v tom, ze levice se zproneveruje svy puvodni idee tim, ze tlaci tahle temata a zbavuje se tim svyho elektoratu, kterej pak pochytaj vsichni Babisove, Okamurove atp. A to mi hrozne ale hrozne vadi. Misto toho, aby se spolecnost posouvala nekam dal, tak presne kvuli tomuhle preslapuje na miste a brodi se ve srackach populismu a tehle umele nafouknutejch problemu. U pravice mi zas vadi, ze se dostava do opacnyho extremu a temhle tematum (gender - byt na to mam svuj nazor, tak by tomu asi meli venovat pozornost a ekologie - nesouhlasim s tim, ze to je levicovy tema, jenom levice se toho chytla jak slepice flusu) se vetsinou vyhybaji.
A pak tady mas pitomce jako Wilders, Le Pen, nemecky zeleny nebo Babis, ktery na tom profitujou a chytaj nasrany volice, ktery nemaj koho volit
verv
07.08.2019 12:15
#
verv
07.08.2019 12:15
#
Nikdo přece nechce, aby ses omlouval, že seš běloch. Jinak je to jenom snůška tvejch osobních dojmů a polopravd. A uvádění burana Švancary jako příkladu
Remt
07.08.2019 12:28
#
Nemáš pocit že to tak je? že je to tak v dnešní společnosti (především médiích) takhle chápané a prezentované? běloch je běloch - ok, Černoch je naopak chápanej jako někdo z koho se za každou cenu musí dělat chudák aby se na tom média přiživili atd atd. Denně po cestě do práce mi je nadáváno, že sem "gádžo", denně to slýchám několikrát a pláču kvůli tomu? Ne, dělám, že je nevidim a jdu dál abych nedostal po tlamě O tomhle ať kreténi píšou v médiích - to by bylo panečku "senzace" - články typu Běloch zas a opět dostal na držku od bandy cikánů a policie je vůči tomu zas a opět nečinná. Jenomže pozor, to by se ozvaly organizace jako EU a podobné plné sluníčkářů jakože Ty ty ty, co jste si to dovolili napsat vůči těm utlačovaným chudáčkům. Utlačovaným chudáčkům na který každej z nás maká, denně vidím na náměstí bandy děcek, desítky děcek, co jsou za školou a každej na to sere, myslíš, že je některej z nich bílej? Tak to se pleteš, šéfe. Tyhle rozdíly ve společnosti podněcují především sami idioti ve vládě. Máš 2 skupiny - bělochy a cikány, jedni musí makat, druhý často jen pobíraj dávky - takhle jsou nastavený zákony a oni se diví, že jsou zde rozdíly ve společnosti a vzrůstá napětí. No ještě aby ne, dementi, to vidí i naprostý vemeno kde je ten problém
verv
07.08.2019 13:16
#
V médiích vůbec nejsou články o tom, jak cikáni/uprchlíci/černoši někoho napadli/znásilnili atd? Například nedávno se jedno znásilnění černochem probíralo v médiích asi týden. Má takovou mediální pozornost, když nějakej random Čech znásilní Češku?
Jinak je to zase jenom snůška klišé, sluníčkáří, zlá EU, cikáni nemakaj atd. Nemá cenu to s tebou dál řešit.
Remt
07.08.2019 13:35
#
opravdu? jakej dostal trest? Uvedomujes si vubec jak obrovská kriminalita je mezi romama a kolik z nich dostane nějakej trest?

Vím o spoustě případech kdy lidi z meho okolí se třeba vraceli z klubu a byli napadnuti romy, ti romove treba i byli na vyslesich a co? sedi nekdo z nich? Kulový. Naopak mam v okoli spoustu lidi, kteri se v podobnych pripadech jen bránili a odnesli si 2letou podmínku a jsou rádi, že nesedí. Hovoř mi tu o u rovných trestech a o nějaké rovnoprávnosti. A nežiju v žádným Šluknovským výběžku ale na Vysočině. Za bílého dne romové na náměstí známýmu bezdůvodně rozbili hlavu flaškou - jen tak, že šel okolo - policisté na tom náměstí byli taky, Myslíš, že to řešili? Opravdu si to myslíš?:-) Takovýhle zážitky docela změní tvůj názor
Remt
07.08.2019 13:40
#
Chápu, že ti asi historka o tom jak mě bezdůvodně honili cikáni po Jihlavě po náměstí když jsem si tam šel dát gyros o půlnoci přijde jak ze středověku kdy naopak bílý naháněli s klackama cigoše, jenže tohle začíná být (spíš už je) realita ve který žijeme. Žádné klišé. Mě osobně se třeba tohle nelíbí, ty máš jiný názor? V klidu ho řekni, rád si přečtu názor člověka, kterej to vidí jinak
Antientam
07.08.2019 12:38
#
ale chce, hovoria tomu white privileges a white guity.
imp
07.08.2019 12:21
#
"Já se taky neurazím když mi někdo řekne Hej ty bělochu."

Klasika.
Remt
07.08.2019 12:41
#
a když ti banda romů nadává a pokřikuje na tebe gádžo zas*aný, urazíš se? Já ne, protože ti řeknu, že je to banda (pro mě) podřadnejch idiotů a nestojí mi za to Chápu, že černoši nadávání do opic mohou brát z historickýho hlediska jako "zostuzení" - ale pokud si to někdo z nich připouští - tyhle kecy, pak si to připouštíš celej život a utápíš se v nadávkách, který přece vypouští jen slaboduchý exoti, srát na ně, ne?
imp
07.08.2019 13:04
#
Ano neurazis se, protoze zijes v predominantne bily spolecnosti a s rasistickejma nadavkama na tvoji osobu se setkavas minimalne nebo vubec. A i kdyz se s nima setkas, tak ses furt nejak vnitrni klidnej, protoze znova.. zijes ve spolecnosti, kde je vetsina lidi bila. Ono ver mi, ze kdyby ses odstehoval nekam do Afriky, kde by ti denne nadavali do bilejch hub a obecne by ti ztezovali zivot jen na zaklade toho, ze ses bilej, tak by ses hned cejtil jinak a tak nad veci bys nebyl.
Remt
07.08.2019 13:25
#
ano, to mas pravdu, to je fakt, na druhou stranu jak rikam - jdu do prace a z 15 lidi na ulici potkám 10-12 cikánů. Takze ze bychom zili ciste "predominantne bily spolecnosti" bych uz momentálne netvrdil ale co se týče toho všeobecného chápání, tak ano, asi v nasem podvedomi jsme stale bráni jako my-belosi- dominantni spolecnost u nas
SixSense
07.08.2019 16:41
#
naheCZ
07.08.2019 09:45
#
mistr129
07.08.2019 09:54
#
Dokonce i Severoafričani
ondrasch77
07.08.2019 11:02
#
gretzkybyldruhy
07.08.2019 09:26
#
Přesně takhle se na ty nácky a burani musí! Tleskám! A teď Zemana s Babišem.
since1880
07.08.2019 09:35
#
gretzkybyldruhy
07.08.2019 09:47
#
Však oni vás tu slušnost a pravdu naučej
Antientam
07.08.2019 12:39
#
Antifa degenerace?
Sarrin
07.08.2019 09:27
#
Takže už se dneska vyhazuje za pravdu? :-)
Hank
07.08.2019 09:33
#
Za nepohodlnou pravdu se vyhazuje nebo zavírá snad odnepaměti, ne? (viz Assange a další). Ale v tomhle případě se jen suspenduje a navíc za stupidní sr*čky.
Sarrin
07.08.2019 09:42
#
co je na tom sračka a stupidní?
Hank
07.08.2019 09:30
#
Ten jeho komentář je jak z Novinek. Rasistický aspekt je tam zjevný. Navíc to ukazuje, že je Tönnies jen jeden z mnoha ignorantů z vyspělého světa, kteří si myslí, že za tu ekologickou katastrofu do které zabředáme čím dál hlouběji snad mohou hlavně země třetího světa
Chlupatá máma
07.08.2019 09:37
#
Tak ty seš dobře hloupoučkej...
Nr.Nobody
07.08.2019 09:39
#
Sarrin
07.08.2019 09:42
#
Proč je to rasisitické? Afričané jsou mnoha ras
ondrasch77
07.08.2019 11:02
#
Han střelil první
07.08.2019 17:37
#
Abner
07.08.2019 09:35
#
Vtipné to moc nie je. A rasistické? To veľmi tiež nie... taká blbá hláška.
Afričania sú nejak vzťahovační.
Slepičák
07.08.2019 09:51
#
Jakože ho odvolali Afričané?
Abner
07.08.2019 12:36
#
Ak berieš ako Afričanov tých, čo majú na tom kontinente trvalý pobyt, tak odpoveď je "nie".
Slepičák
07.08.2019 12:46
#
Prostě nějakej Fritzek odstoupil pod tlakem jinejch Fritzů z vedení. To neukazuje na to, že by byli Afričani vztahovační.
Abner
07.08.2019 19:08
#
Tak píšu tam, že ho kritizoval aj Gerald Asamoah. To je asi taký Nemec ako ja, alebo ty eskimák.
P. S. Viem, že reprezentoval SRN.
Slepičák
07.08.2019 19:37
#
Ok, to beru. Já jen, že často toho o rasismu nejvíc napovídaj sami běloši a vytvářej sami různý pseudokauzy zatímco menšině, který se to týká, je to třeba uplně u prdele.
Nr.Nobody
07.08.2019 09:39
#
Vsak ma pravdu. Nemcum zvysujou eko dane (kdyz uz i tak tam maji silene dane) a pritom v Africe delaji hovno a akorat nici a zasiraji prirodu. Protoze se sami hospodarit nenaucili.
Hunt
07.08.2019 09:48
#
Jo jasně. Za to v Evropě a na ostatních světadílech se příroda nezasírá.
verv
07.08.2019 09:50
#
Nr.Nobody
07.08.2019 09:51
#
V porovnani s Asii, Afrikou a Amerikou minimalne.
mistr129
07.08.2019 09:55
#
V Evropě se zasírá tím, že se tu něco produkuje. V některých zemích třetího světa tím, že nahrnou bordel, co tady třídíme do kontejnerů, do moře
Pepe1911
07.08.2019 10:05
#
kilobyte
07.08.2019 11:03
#
Pravdu má, ale dá se to říct i vhodnějším způsobem. Takhle se zas bude řešit jen to jak to řekl, místo aby se řešilo co řekl.
Kang & Kodos
07.08.2019 09:46
#
Já ekologický problematice moc nerozumim, i když třeba nerecyklovatelný papírový brčka mě utvrzujou v tom, že tomu nerozumí ani řada rádoby ekologů. Navíc v týhle diskuzi se stejně objeví hromada lidí z obou názorovejch pólů, který si to navzájem vysvětlí. Takže bych se rád vyjádřil k jinýmu zásadnímu tématu, který starej Clemens otevřel a kde mám přeci jenom trochu širší znalosti.
Děti jde dělat i za světla, dokonce je to lepší, protože na to prostě líp vidíš.
Díky za pozornost
ratusek
07.08.2019 10:29
#
No ale někdy je radši lepší je dělat po tmě nebo spíše teda provozovat tu činnost ve tmě. Někdy je lepší nevidět
Jordi Alba
07.08.2019 11:03
#
Máš bejt soudnej a nestrčit to do všeho, co má díru.
♥LIVERPOOL - FC♥
07.08.2019 11:45
#
kilobyte
07.08.2019 11:07
#
1. V evropských zemích se po větším výpadku elektřiny rodí po 9 měsících více dětí.
2. Za světla a střízlivosti by k hodně stykům nedošlo.
3. Elektřina není jen světlo, ale i televize, počítač, konzole atd.
Rudnevs
07.08.2019 09:49
#
Nr.Nobody
07.08.2019 09:53
#
To je teda velky prekvapeni, ze je ve skutecnosti starsi.
Zark
07.08.2019 10:45
#
Sarrin
07.08.2019 10:53
#
Razyzmus!
zdrh
07.08.2019 13:19
#
A navíc je ve skutečnosti asi starší. Ty falešné papíry ještě nemusí být úplně falešné. Protože on se V Německu prezentuje jako Bakery Jatta, ale v Gambii měl hárt jako Bakary Daffeh. Ale ony to jsou pravděpodobně oboje jeho příjmení.
Horší je to, že je v reálu asi o 2 roky starší než se doteď uvádělo a že to není takový ryzí talent, který do té doby nikde nehrál (v reálu hrál i jeden zápas za gambijskou U20)
http://www.bundesliga-czsk.cz/hrac-hsv-bakery-jatta-hraje-asi-pod-falesnou-identitou/
lampas
07.08.2019 10:19
#
V Německu za chvíli překonají rok 1933. Bohužel levičácká cenzura tam už dosáhla hodně vysokého levelu, na to nejsou zvyknutý ani bývalí občané NDR. Být sousedem Německa začíná být pomalu zase extrémně nebezpečné.
verv
07.08.2019 10:38
#
Stannis Baratheon
07.08.2019 10:23
#
Německo mi připomíná moji přítelkyni. Buď ji bolí hlava, a nedá ani za mák, a nebo na mě řve, ať jí roztrham kundu...

Taky z extrému do extrému.
Riviera Kid
07.08.2019 10:51
#
To je ta es kterou ses tady rozchazel nebo už máš jinou?
Stannis Baratheon
07.08.2019 10:59
#
To je nová. Ale platilo by to i o staré.
♥LIVERPOOL - FC♥
07.08.2019 11:46
#
Unikitty!
07.08.2019 10:45
#
Ale jo, němcům tohleto přeju. Ať si tu bandu levičáků vyžerou. Národ zla.
andrew96
07.08.2019 10:53
#
To je buran tvl.
frank
07.08.2019 11:14
#
Tohle je docela komplikovaná situace. Rasismus v tom vyjádření fakt nevidím, ale označil bych ho za trochu hloupé.

V něčem má ale podle mě pravdu, a to v tom, že se na sebe snaží Evropa zbytečně vzít roli ekospasitele, přitom Amerika, Asie i Afrika jsou mnohem větší problém.

Ale zase na druhou stranu třeba Španělsko rezidentům Baleár a Kanárů garantuje slevu 75% na vnitrostátní transport včetně letů, takže se tam přestěhovali lidi z Barcelony a lítají klidně za hubičku každý den do práce a z práce na pevninu. To je taky hodně ekologický.
kilobyte
07.08.2019 12:09
#
Zase Evropa a Severní amerika mají velký podíl na neekologii v Jižní americe, Asii a Africe. Preci jenom ty produkty, které tam neekologicky vyrábějí jdou převážně sem.
Vincent Vegan
07.08.2019 12:26
#
a odpad se tam pak zase vozí zpátky
Antientam
07.08.2019 12:44
#
johan14
07.08.2019 15:10
#
Je toto ešte Nemecko ???
Werkrider
07.08.2019 15:40
#
OT: Keby bolo keby a Dinamo Záhreb sa neprebojovalo do Ligy Majstrov, Leverkusen by mal vykúpiť Olma za 25 a oznámiť Baileyho odchod do Bayernu.
db18
10.08.2019 13:38
#
Keby bolo keby a Dinamo Záhreb sa neprebojovalo do Ligy Majstrov, Bayer... n by měl vykoupit Olma za 25 a nechat Baileyho v Bayeru.
The Krupy
07.08.2019 17:19
#
Je smiešne, že kvôli takýmto vyjadreniam sa deje takýto cirkus. Diskusia mi pripomenula rozhovor s nejakým chlapom z Európy, ktorý v Afrike strávil niekoľko rokov a na otázku, ako by zlepšil životnú úroveň miestnych odpovedal, že by sa v prvom rade malo prestať s rôznymi "balíčkami" a zbierkami, pretože Afričania sú už naučení na to, že im niekto niečo neustále dáva, sú leniví a ich pracovná morálka je nulová.

Aby to niekto nepochopil správne, ja netvrdím, že netreba povedzme africkým deťom vo vojnových oblastiach posielať šatstvo a pomáhať im, ale za zamyslenie to stojí.
brusel1
07.08.2019 19:23
#
davidgelberstern
07.08.2019 19:26
#
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.