Salah obhájil prvenství v anketě o nejlepšího afrického fotbalistu roku

08.01.2019 22:31 - Aktuality
 
Nejlepším africkým fotbalistou za rok 2018 byl v anketě pořádané tamní konfederací zvolen Egypťan Mohamed Salah. Útočník Liverpoolu navázal na svůj triumf z roku 2017, za sebou tentokráte nechal jiné dva hráče působící v anglické Premier League...

Salah převzal ocenění na slavnostním vyhlášení v Senegalu a vedle toho ho dnes potěšila ještě jedna zpráva. Za několik měsíců se bude moci představit domácím fanouškům, před několika měsíci přišel o pořadatelství letního Afrického poháru národů Kamerun a místo této země kontinentální šampionát uspořádá Egypt.

26letý střelec a někdejší hráč Chelsea či AS Řím v průběhu loňské sezony nastřílel 44 gólů a v probíhajícím ligovém ročníku zatím v 29 soutěžních duelech přesně mířil šestnáctkrát. I tak zažil dvě velká zklamání, Liverpool totiž prohrál ve finále Ligy mistrů s Realem Madrid a Egypt následně neuspěl na mistrovství světa, v konkurenci Uruguaye, Ruska a Saúdské Arábie dokonce v základní skupině nezískal ani bod.

Letošní ročník ankety o afrického fotbalistu roku patřil hráčům působícím v anglické nejvyšší soutěži, druhý skončil Salahův spoluhráč z Liverpoolu Sadio Mané (Senegal) a třetí příčku obsadil kanonýr Arsenalu Pierre-Emerick Aubameyang (Gabon).
Autor: Tomáš Pavlík / bbc.com
Počet zobrazení: 4554
Související články
Komentáře (199 / 0 nových)
cyppisek
08.01.2019 22:37
#
Bude obhajovat dalších 10 let stejně jako Liverpool titul.
PUERTA4ever
08.01.2019 22:41
#
Sm0ker
08.01.2019 22:53
#
Godbless
08.01.2019 22:54
#
Dr. Admess
08.01.2019 22:59
#
SixtoRodriguez
08.01.2019 23:07
#
REPLIKATOR
08.01.2019 23:17
#
pantondavo
08.01.2019 23:38
#
Jak muzes deset let obhajovat neco, cos nevyhral?
BaggioRoberto
09.01.2019 07:44
#
uff
09.01.2019 12:56
#
a nikdy nevyhráš.
messinhovic
10.01.2019 10:47
#
cristiano.K.
09.01.2019 08:24
#
Seba02
09.01.2019 08:44
#
uff
09.01.2019 12:55
#
pingla
09.01.2019 15:54
#
který? ten z černobílých televizorů?
PISTOLERO
09.01.2019 19:47
#
PUERTA4ever
08.01.2019 22:41
#
Dejte mu zlatej balon, ocasi.
nani92
08.01.2019 22:57
#
a to nie je ani najlepší Afričan v Liverpoole
k0udy
08.01.2019 23:04
#
BaggioRoberto
09.01.2019 07:46
#
Vtipe vylez.
♥LIVERPOOL - FC♥
09.01.2019 20:07
#
Nr.Nobody
08.01.2019 23:03
#
Simulant zkurvenej.
k0udy
08.01.2019 23:05
#
Když to napíše fanoušek Viktorky, tak to bude pravda, není tvůj oblíbený hráč Krmenčík?
Ol!ver
08.01.2019 23:54
#
Napíš na FB, ako sa ti páčilo na Jamaike radšej .
Ol!ver
09.01.2019 00:14
#
Jamajke* omg keď spojíš aj a sj
Baronne
10.01.2019 13:19
#
BAN, šovinismus.
pospec7
09.01.2019 00:12
#
Liquid
10.01.2019 01:36
#
Hector17
08.01.2019 23:11
#
Zvláštní anketa. Nechápu proč nebyli nominováni Mbappe, Pogba nebo Kante.
JackDaniels.
08.01.2019 23:19
#
Bolo by zaujimave, keby hraci museli reprezentovat krajinu povodu... to by francuzi rychlo klesli. #nielenoni
RM1999
08.01.2019 23:32
#
Krajinu původu... všichni tři se narodili ve Francii, vyrostli tam, naučili se tam hrát fotbal. A z nějakého důvodu by měli hrát za jinou zemi? A za koho by měl hrát Mbappé, když má rodiče z Kamerunu a Alžírska - střídal by to třeba po roce nebo po jednom čtyřletém MS-cyklu? Mně se nelíbí třeba v atletice, když Turci nebo Katar za velké peníze nakupují Keňany a Etiopany na dlouhé tratě (a Turci přidali i Jamajčany do sprintů), ale tady prostě Mbappé, Pogba i Kanté jsou "čistokrevní" rodilí Francouzi, které si francouzská fotbalová škola vychovala.
martin.b
08.01.2019 23:47
#
Naprostej souhlas. Téměř v každé repre hraje hráč s cizím původem. Ve Francii je to markantnější vzhledem k dlouholeté kolonializaci .
Abner
09.01.2019 08:29
#
Vo Francii je to najmarkantnejšie, povedal by som.
Tak ono Francia vo futbale, či celkovo v športe, z toho ťaží a je to pre ňu prínosom. V iných oblastiach je to diskutabilné.
Je to pomsta za éru kolonializmu. Desaťročia Francia drancovala svoju časť Afriky, dnes tá Afrika vydrancuje Franciu. Spätná väzba, alebo nič sa nedeje bez následkov.
JackDaniels.
08.01.2019 23:51
#
Suhlasim. Len je zaujimave, ze vacsina tych najlepsich francuzov ma povod, cize rodicov etc., v afrike... tu sa naskyta otazka, ked by boli bez "imigracie"... samozrejme je to otazka v rovine "keby", ktora nema ziadny vyznam....dobru
Nebelung
09.01.2019 00:14
#
Kdyby ty africké státy byly stále koloniemi Francie, mohli by reprezentovat Francii?
meno
09.01.2019 08:08
#
Spíš ne.
Josifek
09.01.2019 09:18
#
CR 7
09.01.2019 10:41
#
čistokrevní francouzi.
cokoliv
09.01.2019 13:48
#
i s těma uvozovkama je to solidní úlet
Mumloch
09.01.2019 14:39
#
kilobyte
08.01.2019 23:57
#
Jako že by měli reprezentovat zemi ve které třeba ani v životě nebyli, nemá k ní žádný vztah, neznají jeji historii, atd?
ttopi
09.01.2019 07:21
#
Podle mě to myslel spíš tak, že to umění má v sobě a jelikož se narodil rodičům s mimoFrancouzským původem, asi by v sobě stejný talent měl, ikdyby rodiče zůstali v Africe.
To je asi fakt, ale na druhou stranu v Africe by možná ani nezačli hrát fotbal. A pokud jo, tak ta kvalita výchovy tam není oproti Francii ani 1%.

kilobyte
09.01.2019 15:55
#
To by pak MS museli vyhrávat africké týmy.
cokoliv
09.01.2019 07:42
#
Tak vztah k zemi, ze které pochází tvoji rodiče, asi nějaký mít prostě musíš ne?
ttopi
09.01.2019 07:51
#
Proč? Je to stejný, jako když tví rodiče pochází z jiného města. Žádný vztah k těm městům nemáš, pokud tam vysloveně nejezdíš k babičce na prázdniny.
cokoliv
09.01.2019 07:57
#
Tak zrovna třeba pogba má 2 bratry kteří se narodili ještě v guinei a hrajou za její repre. Myslím že nějaký vztah tam být musí. Já si nedokážu představit, že bych se narodil po dvou letech českým rodičům někde v cizině a nezajímal se o zemi jejich původu.
ttopi
09.01.2019 08:00
#
Vztah je něco, co máš v hlavě. Ale nenarodíš se s tím. Do té hlavy se ti to dostane skrze zážitky, poznání krajiny, skrze své okolí, přátelé,... A nikdo neříká, že se někdo o něco nezajímá, ale vztah jako takový vybudovaný není, pokud zemi nenavštěvuješ. To víš, že bráchům Pogba fandí. Ale vztah ve smyslu, že by se za tu jejich zemi nějak bil, to určitě ne.
Kenneth
09.01.2019 09:08
#
A jak se jinak Pogba ma? Evidentne s nim chodis na pivo.
ttopi
09.01.2019 09:30
#
Je šťastný, pozdravuje tě.
mayday
09.01.2019 09:38
#
Nechci vůbec rozvádět diskuzi na tohle téma, ale můj názor je, že dítě by mělo mít občanství po rodičích. Samozřejmě třeba Francie tím, že si tam ty černochy natahala a dala jim občanství, tak samozřejmě dnes se rodí černí Francouzi Francouzům, dnes už je to normální a už se to nikdy nezmění, spíš naopak.
Ale když vezmu v potaz jiné státy, tak třeba když ty pojedeš pracovně na tři roky do Číny a narodí se ti tam syn, tak to z něj přece nedělá Číňana...
Francie, Belgie apod., ok, dlouholetá kolonizace, povolili jim přístup do země, dávali občanství, proto je tam dnes situace jaká je. Pak jsou jiné státy, které s kolonizací nic moc neměly a tam mi to vadí mnohem víc.
ttopi
09.01.2019 10:21
#
Ty ale uvádíš příklad, kdy na pracovní cestu na 3 roky asi nedostaneš občanství, ale spíš nějaké vízum. Pokud se pak vrátíš do ČR, tak tvoje dítě bude samozřejmě Čech, ikdyby se narodil v letadle nad oceánem. Třeba můj kolega byl v Austrálii a když začalo být reálné, že by tam jeho přítelkyně porodila, okamžitě jim bylo naznačeno, aby z Austrálie vypadli zpět do ČR. To dítě by nedostalo Australské občanství.

Tady se ale bavíme spíš o těch Afričanech, co se do Francie přišli usadit. A když se tam pak narodí dítě a od narození je v jejich systému, tak je Francouz.
Abner
09.01.2019 10:24
#
Tak stará dobrá Francia ako z filmov s Funésom a napr. z filmu "Krajina odkiaľ prichádzam" je nenávratne preč.
Pocit viny za éru kolonializmu, bezbrehý naivný liberalizmus v duchu sloganu z tej ich revolúcie a určite aj vidina lacnej pracovnej sily, spôsobili dnešnú situáciu tam u nich.
Údajne japonskí turisti utrpeli šok, lebo si zaplatili výlet do Francie a vystúpili v Senegale.
CR 7
09.01.2019 10:50
#
Je to smutné. A podobně jsou na tom všechny západoevropské země.
mayday
09.01.2019 10:58
#
Mně tento vývoj přijde naprosto strasnej a nebude dlouho trvat, a černí a Arabáči tu Francii sežerou. Zajímalo by mě, kolik bude za takových 100 let bílých Francouzů v poměru k černým. No a až ten západ Evropy sežerou, tak budou chtít sežrat i ten zbytek... My už u toho asi naštěstí nebudeme.
Hokaido
10.01.2019 07:57
#
Tvl A není to jedno? Ty o nich mluvíš jako o nějakých parazitech, přitom jsou to lidé stejně jako my.
vinetou
10.01.2019 13:14
#
Posledni Kovboj
09.01.2019 17:05
#
jojo, stara dobra Francie, rozmrdat Vietnam (a pak v nem vsechno prosrat a potichu se stahnout), zkurvit na dalsi stoleti stredni vychod, obcas potlacit nejaky povstani v Africe, proste bajo.
Abner
09.01.2019 17:15
#
Ja niekde obhajujem kolonializmus?
Ale nič nie je čierne, či čisto biele!
Také Zimbabwe. Majú sa lepšie ako, povedané básnicky, "pod vládou bieleho muža"? A to si myslím, že na vrub vlády bielych ide menej zabitých čiernych, ako pobili čierni bielych.
Posledni Kovboj
09.01.2019 17:19
#
v pohode. Jenom proste ta krasna zeme (kdybych si mel vybrat, kterou historickou dobu navstivim, tak 60.-70. leta ve Francii by byly prvni na rade), prosperujici po vsech ohledech, byla vykoupena tim, co ten stat napachal po svete.

Zimbabwe je samozrejme strasnej fail, tam uz pomuzou jenom mimozemstani.
Baronne
10.01.2019 13:22
#
Ten střední východ myslíš jak?
Posledni Kovboj
10.01.2019 14:37
#
napsal jsem to trochu blbe, tam je to samozrejme davnejsi historie no
Baronne
10.01.2019 15:20
#
Jj, ale zajímalo by mě co konkrétně myslíš, páč mě nic nenapadá a žádný souvislosti nemůžu najít
Posledni Kovboj
10.01.2019 15:23
#
Tak do Egypta se mrdal uz Napoleon (ale ten se sral vsude, a stejne tak do Egypta si kopli vsichni ), ale bliz moderni historii napr. po ustanoveni Israele byli jejich hlavnim dodavatelem zbrani, nez na ne asi minutu pred sestidenni valkou jako spravny kamosi uvalili embargo atd
Posledni Kovboj
10.01.2019 15:26
#
jenom aby bylo jasno, nejsem zadnej Israelcohater, spis naopak, ale role Francie v celym tom mrdniku je podle me druha/treti nejvetsi (po GB a USA)
Baronne
10.01.2019 15:29
#
Jasný, dík , já s tebou ve všem cos napsal o Francii souhlasim, jen o tom střednim východu mi chybělo info
Posledni Kovboj
10.01.2019 15:35
#
Abner
09.01.2019 10:49
#
U toho príkladu z Číny, "problém" nastane, keď by ten pracujúci Čech mal to dieťa s Číňankou. Čo v takom prípade? Je to bábo Čech, je to Číňan?
mayday
09.01.2019 11:03
#
Myslím si, že občanství děti by mělo být podle rodičů, genů. Takže tady asi by to bylo jedno.
Vadí mi současná situace v Evropě, kdy se černej může úplně v klidu stát Němcem, Pákistánci migrují do Švédska, narodí se jim Arab s jejich genama a je to Švéd... Mně tenhle multikulti bordel vadí, to klidně přiznám, protože oni jednou tu Evropu opravdu sežerou celou.
Abner
09.01.2019 11:59
#
Tak u Židov je, myslím si, rozhodujúca matka. V duchu osvedčeného "Mater semper certa".
ttopi
09.01.2019 12:00
#
Sežerou. Ale nesmí se to říkat. Už teď jsme vlastně oba xenofobové a rasisti.

Pleteš si ale pojmy. Občanství je totiž něco jako "státní příslušnost", tedy jakého státu jsi příslušníkem, stálým obyvatelem.

To, co říkáš ty, je spíše původ (tím se říká, odkud pochází tvá krev, tvé kořeny). Nebo lépe "národnost" - ta asi nejlépe charakterizuje, odkud jsi a čím se vyznačuješ.

mayday
09.01.2019 12:07
#
Ano, říkáš to správně, ale pravděpodobně si rozumíme.
mistr129
09.01.2019 17:44
#
I když si myslím, že ten "polovičatý" přístup vyspělého světa k zemím třetího světa je nesmysl, tak pokud se nějaké dítě třeba Etiopanům narodí ve Francii, vyrůstá ve Francii, má všechny kamarády z Francie, učí se francouzsky a francouzskou historii, fotbal hraje odmala za francouzský klub, je to dítě mnohem víc Francouz než Etiopan
mistr129
09.01.2019 17:49
#
A ad ten klub, francouzský svaz platí rozvoj toho hráče, tudíž by bylo dost nefér, kdyby pak reprezentoval jinou zemi
mayday
09.01.2019 19:21
#
Nevím no, já si to myslím naopak. Národnost by měla být podle genů, který má člověk po rodičích (samozřejmě dnes už je to třeba v případě Francie jedno). On i ten příklad Francie asi není optimální, když už je tam x generací černochů, kteří jsou Francouzi.
Ale dám jinej příklad, pokud se narodí děcko Pákistáncům ve Švédsku, je to Švéd... Ano, multikulti svět tomu nahrává, ale jednou to zákonitě dospěje, že tihle černí a arabští Francouzi a Norové a Švédové a Belgičani atd. tu Evropu jednou opravdu sežerou celou.
unoboss
09.01.2019 20:23
#
Dítě má vždy občanství po rodičích. Když si dva občani Etiopie udělaji dítě v Německu, tak to dítě Etiopan. Dítě cizí státní příslušnosti narozené v ČR může získat naše občanství až minimálně v 18 letech, až bude moci samo právně rozhodovat. Získat občanství není tak jednoduché jak si tu myslíte.
Nebo si tím (doufám že ne) snad myslel, že když se dvou černým občanům Německa narodí dítě, tak dostane občanství po dědovi z Ugandy? Jestli to myslíš takhle, tak mi je líto toho času co jsem vynaložil na sepsání tohodle.
mayday
09.01.2019 21:44
#
Nedělej chytrýho laskavě, tak jsem to opravdu nemyslel Mně vadí, kam až to momentálně došlo, že vůbec jsou černí občané Německa a rodí se už černí Němci/Francouzi/Norové apod. Samozřejmě teď už je to zbytečný.
imp
09.01.2019 22:00
#
"Mně vadí, kam až to momentálně došlo, že vůbec jsou černí občané Německa.."

Skoda zes nezil v Nemecku tak pred 80 lety. V ty dobe tam byl v cele nekdo, kdo by se ti evidentne zamlouval.
mayday
09.01.2019 23:11
#
Mně dojímá, jak jsou lidi naivní. Mně nevadí černoši jako takoví, mně vadí, že za chvíli přeberou bělošský státy a národy a jednou tady už taková Evropa, jakou známe, nebude. Samozřejmě, my už u toho nebudeme, ale i tak, dokážete si to vůbec vy zabedněnci (teď prosím si to nemusíš/můžeš vztahovat i na sebe) představit, že to nastane? A důvodem bude právě dnešní multikulti společnost, kde je ten, kdo má takovej názor, považovanej automaticky za rasistu...
imp
09.01.2019 23:26
#
Pokud koukas u lidi na barvu pleti a podle ty barvy se rozhodujes jestli ty lidi tady chces nebo ne, tak si predstav, ze ten rasista asi budes.
mayday
10.01.2019 00:44
#
Tak se jen zeptám - ty chceš, aby v ČR byla multikulturní společnost, jednou za x let třeba 30 % černochů, Arabů atd.?
fenixLFC
10.01.2019 05:40
#
vacsina sveta je multikulturna bez enjakej engativnej konotacie ktora sa k tomu v psoeldnych rokoch pridala. cesi na to nie su zvyknuti, pretoze za poslednych 100 rokov sa vehementne snazili o vytvorenie homogennej spolocnosti. nie su zvyknuti zit s niekym kto nie je cech. nemcov vyhnali, so slovakmi sa rozdelili a vietnamcov a ukrajincov ignoruju.
BTW lepsia krajina kde bude 30% arabov a cernochov nez kde bude 30% takych ako ty
mayday
10.01.2019 06:37
#
Končím diskuzi.
fenixLFC
10.01.2019 07:06
#
Nemal si ju ani zacinat
mayday
10.01.2019 08:56
#
A co by ne? Je to můj názor, kterým absolutně nikoho neurážím. Jenže v dnešní sluníčkářsky totálně zdegenerované společnosti se člověk dočká okamžitých nadávek do rasistů apod. Nemyslím si, že by chyba byla v tomto případě u mě.
fenixLFC
10.01.2019 20:40
#
jj ..v dnešní sluníčkářsky totálně zdegenerované společnosti se člověk dočká okamžitých nadávek''
Pato44
10.01.2019 22:12
#
Kup si neco z eshopu okamury, prestan zrat vse, co se importuje, zavri se nekde ve sklepe a na svet koukej jen dirkou ve dvirkach ve tvaru srdce. Vsichni jsou dle tebe zabednenci, ale co kdyz je absolutne prirozenej proces, ze na svete bude jednou jedna kompletne smisena rasa? Ty hajis bilou evropu, ale tohle mysleni je proste spatne. To ma proste nekdo jako stigro, ze se narodil v te honosne Evrope a ten, kdo ne, tak se ma tesit, ze uz konecne chcipne a doufat v reinkarnaci do belocha?
Mastný Chobot
11.01.2019 11:04
#
Mastný Chobot
11.01.2019 11:01
#
fenixLFC
10.01.2019 05:36
#
unoboss
09.01.2019 22:08
#
Co ti je jako Čechovi do toho, že se v Německu a Francii rodí černý lidi? ty vole ukázkovej rasista Je zajimavý, že černý vadí více vznešené visegradské čtyřce, než samotným zemím, kterých se to týká.
mayday
09.01.2019 23:08
#
Asi máš pravdu.
mayday
09.01.2019 23:13
#
Pravda, těm už to vadit nemusí, protože s tím už stejně nic neudělají. A prosím, ať to tam tak mají, když chtějí. Já v ČR multikulti nechci a nevidím na tom názoru nic špatnýho.
unoboss
09.01.2019 23:50
#
To že nechceš multikulti je věc jedna, druhá věc je, že mícháš kulturu s barvou kůže.
Abner
10.01.2019 08:34
#
Všetci tvoji oponenti, by mali rešpektovať tvoj názor a nie nadávať do rasistov. Hrajú sa na veľkých demokratov, posielajú pomyselne do doby spred 80 rokov, keď v Nemecku stál v čele niekto, kto by ti vraj vyhovoval etc.
Aj ten príklad s Etiopčanom narodeným vo Francii, je taký...
To Švédsko je exemplárnejšie. Pakistane narodený tam zostane vždy Pakistancom. Nie on preberie hodnoty, vďaka ktorým je Švédsko krajinou akou je, ale keď ich bude dôjsť zmenia to Švédsko k obrazu svojmu. Tu je pes zakopaný. Toto je kolaps starej dobrej Európy.
Inak multi kulti projekt tu už bol. Chceli to zaviesť komunisti, len to inak volali. Internacionalizáciou. Po ich páde sa predpona inter škrtla a prepukol nacionalizmus najhrubšieho zrna (bývalý Sojuz, bývalá SFRJ...)
mayday
10.01.2019 08:58
#
Díky za rozumnej příspěvek. Ano, je to kolaps Evropy jako takové, ale ne, oni tě okamžitě označí za rasistu a debila. Já bych všem tady těm přál vidět, jak to bude v Evropě vypadat za 500 let. A na tom bude mít největší příspěvěk právě dnešní společnost.
Abner
10.01.2019 09:09
#
Dávam do pozornosti knihu od Douglasa Murraya "Podivná smrť Evropy". Tam je to všetko pekne pomenované.
Pri tomto trende bude, nie o 500 rokov, ale o jedno storočie Európa už iba geografický pojem. To, čo označujeme ako západná civilizácia bude v tomto kúte sveta, v jej kolíske, minulosťou.
mayday
10.01.2019 09:29
#
Mám stejnej názor a nemyslím si, že to má něco společného s rasismem. Normalne uvažujícímu člověku musí být smutno, kam se ta společnost dostala.
Abner
10.01.2019 10:14
#
imp
10.01.2019 14:32
#
Ja, nevim proc bych mel respektovat nazory nekoho, kdo se tady projevuje jako on. Cili jako rasista. A takovyhle oznacovani neni zadny nadavani, ale pouze nazyvani veci pravymi jmeny. Ja fakt nevim jak jinak chces nazyvat cloveka, kterej tady rika, ze mu vadi, ze v Nemecku zijou cernosi a obecne se podle barvy kuze rozhoduje jestli ty lidi ve svy zemi chce nebo ne.
Abner
10.01.2019 14:57
#
Neviem kde to takto explicitne píše, že mu vadia čierni an bloc v Nemecku...
Ak ti vadia iba pre farbu pokožky a pre nič iné, tak je to samozrejme iracionálne, to je rasizmus.
Ak ti vadia pre, ja neviem, že mnohí tam robia bordel, páchajú trestnú činnosť, vznikajú tam ghettá...ak sa mu takýto trend nepáči...to je ale niečo iné.
Vzniká tam už nová generácia Nemcov, keď "biele masajky" podľahli kúzlu čiernych fešákov a majú spolu deti. Ukážkový príklad "nového Nemca" Leroy Sané...keďže sme na futbalovom portáli.
Neviem ako sa on cíti, či ako Nemec, či ako Senegalec...to netuším.
Iný prípad je Mesut. Dieťa ktoré sa v Nemecku narodilo dvom Turkom.
Problematika vôbec nie je jednoduchá.
fenixLFC
10.01.2019 20:39
#
,,Mně vadí, kam až to momentálně došlo, že vůbec jsou černí občané Německa''
dostatocne explicitne?
mayday
10.01.2019 21:28
#
A co se ti na tom názoru nezdá? Je to likvidace Evropy, původních evropských národů. A je jedno, jestli to bude trvat 100 let nebo 500 let. To mi vadí, nevím, co na tom nechápeš.
fenixLFC
10.01.2019 23:18
#
tak pvoodnych ze su tu len nejakych 300 rokov...povodne narody
mayday
11.01.2019 10:32
#
Jakých 300 rokov Vysvětli.
fenixLFC
11.01.2019 10:56
#
Omg narody nie su pritomne od vzniku sveta. Narody ako take zacali vznikat niekedy koncom 18. storocia kedze to bol najjednoduchsi sposob ako sa definovat pri vytvarani statneho celku.
Abner
11.01.2019 12:27
#
Od vzniku sveta nie, ale národy sa objavujú pekne hlboko v histórii ľudstva.
To čo cituješ je názor. Nie je to nejaká všeobecne platná definícia ako Pytagorova veta.
Určite si počul pojem "staroveké národy". Gréci, Peržania, samozrejme Židia...neviem, to je ako čo?
Mastný Chobot
11.01.2019 11:03
#
mayday
10.01.2019 21:30
#
Tak asi ano, jsem rasista, když nechci ve své zemi černochy To je skutečně rasismus Já bych tomu říkal spíš vlastenectví. Opravdu nechci, aby to tady jednou vypadalo jako ve Francii nebo v Německu.
fenixLFC
10.01.2019 23:17
#
nie to nie je vlastenectvo, to je xenofobia a rasizmus
Abner
11.01.2019 01:38
#
"Multikulturalizmus je protizápadná ideológia a útok na európsku civilizáciu."
Samuel Huntington
fenixLFC
11.01.2019 09:42
#
Podla gellnera narody nikdy neexistovali. A podla lipovetskeho vediemultikulturizmus a globalizacia k tomu, ze sa povodne kultury posilnuju ako obrana pred inymi.
mayday
11.01.2019 10:29
#
Tak mi k tomu nakonec řekni svůj názor, zatím akorát oponuješ s rasismem apod., ale argument žádnej.
Já říkám, že imigranti mají z 90 % nižší zaměstnanost, z 90 % mnohem vyšší porodnost, vyšší kriminalita, to je všechno dokázáno. Logicky se bude poměr nepůvodních obyvatel v národech zvyšovat, až prostě jednou ty bílý původní Evropany schlamstne celej. V čem je to dobrý, co to přináší, proč to obhajujes?
fenixLFC
11.01.2019 10:54
#
Pretoze mi je fuk ci je niemto biely cierny oranzovy fialovy...v cesku aj na slovensku je neskutocne vela kokotov ktorych jedinou prenostou v ociach ludi ako ty je to ze su bieli. Prtiom to nie je vobec podstatne med su to kripli. Kultury sa medzi sebou ovplzvnuju odnepamati a tvarit sa ze to je nirco nove je hlupost. Aj tak ceska kultura je z velkej cssti postavena na nemeckej, nie je to nieco vase originalne. Takze nie ste povodny narod? Nehovofiac o tom ze cele ponimanie narodu je v sucasnoati dost zastarane a jeho uloha v meniacom sa prostredi uz nie je taka aka bola.
To ze niekto nie je proti multikulturalizmu neznamena ze chce hned pravo saria a podobne. To vobec. Ale vsetky kultury maju nieco cim sa da ta vlastna vylepsit a posunut. Vysvetli si to trebars na priklade kuchyne kedy sa jednotlive zacinaju navzajom ovplyvnovat s tym ze svoj zaklad si stale zachovavaju. Lipnut na tom ze je nieco nase len prrto lebo je to stare a nie nutne funkcne je hovadina.
Btw vsimni si ze vacsinou su proti tomu ludia co nemaju skoro ziaden kontakt s inymi kulturami. Homogenita je proste blbost a vedie len k vymieraniu.
Ty nie si vlastenec pretoze nevyzdvihujes vlastne hodnoty nehovoris o nicom co si cenis. Ty sa len bojis ze to na co si zvyknuty sa zmeni. Rasista a xenofob si preto lebo ti vadia cierni kvoli tomu ze su cierni a
Mastný Chobot
11.01.2019 10:59
#
mayday
11.01.2019 12:18
#
Můj poslední příspěvek, protože tady se člověk nedohodne.
Ano, já se bojím, že v zemi, kde žiju, to jednou bude vypadat tak, jak to dnes vypadá v zemích na západě. Klidně to přiznám a nevidím na tom nic špatnýho. Francii, Německo i Británii jsem navštívil, mám oči, uši, umím číst, vidím, co se dnes ve společnosti děje. To je všechno, sbohem.
unoboss
11.01.2019 13:13
#
Ale tady to nikdy nebude takový jako ve Francii, Belgii, Nizozemsku, Německu a Anglii. Francie a Anglie teď doplácí na své koloniální hrátky, v Africe jsou země, které mluví Francouzsky nebo Anglicky, tak je logické, že si vybírají život v jedné z nejbohatších zemí, kde mluví stejným jazykem. Nehledě na to, že ČR má jedny z nejhorších podmínek pro imigranty. My jsme průchozí země a takovou vždy zůstaneme. Už mě unavuje ta vaše hysterie, tohle je prostě jasný důkaz, že propagandy fungují.
mayday
11.01.2019 13:53
#
A tak prostě přijmi, že lidi uvažují i jinak. Ano, je to důsledek koloniálních hrátek, a je otázka, jestli to mohlo dopadnout jinak. Ale já tvrdím, že všechny tyto země budou jednou (ano, bude to trvat třeba x století) víc černý než bílý, a to mi přijde strašný. Potom logicky se to bude roztahovat i jinam. My u toho samozřejmě nebudeme, to je druhá věc.
unoboss
11.01.2019 14:03
#
Ja to přijímám, ale nesouhlasím, tak ti oponuji. Jsi na diskuzi.
anonym
11.01.2019 12:24
#
Dýchej. Zhluboka dýchej.

A s tím, že jsou imigranti problémová skupina souhlasíš a nebo k tomu máš jaký názor? Vadí ti cigáni?

Není problém s multikulti za předpokladu, že doopravdy dochází ke vzájemnému obohacování a hlavně přijetí pravidel dané země. V opačným případě vytvoříš jen ještě větší bordel, vy s peláncama máte taky bohaté zkušenosti, takže trochu chápu, proč se tak bojí.

Česká kultůra je postavena na té německé, jo? A ta vaše na té maďarské?
Abner
11.01.2019 12:45
#
Multikulti je obohatením, pri malom množstve prisťahovalcov, ktorí si ctia hostiteľskú krajinu, ctia jej inštitúcie, jej zákony, zvyky a sú povďační za prijatie.
Obohatenie končí, ak si na každom rohu môžem dať kebab, ale problém je nájsť občerstvenie s treskou a hranolkami!
Multikulti sa stáva nebezpečnou, ak klame o prisťahovalcov, zamlčuje trestnú činnosť, opačný názory diskvalifikuje, manipuluje s verejnou mienkou-utopený Aylan.
Všetko znaky totality, totalitnej ideológie.
Tí čo zažili totalitnú ideológiu, vedia svoje. pripadajú si, ako keby cestovali v čase.
Mastný Chobot
11.01.2019 13:04
#
"Obohatenie končí, ak si na každom rohu môžem dať kebab, ale problém je nájsť občerstvenie s treskou a hranolkami!"

Akože to je chyba prisťahovalcov, že si žiaden Slovák nevie otvoriť bufet s treskou a belgickými hranolkami či jak si tento blud myslel?
Abner
11.01.2019 13:15
#
Prečo by si Slovák mal otvárať bufet s treskou a hranolkami /fish&chips/?
Myslel som v Anglicku.Na Slovensku ešte kebab nie je na každom rohu, chvalabohu.
Ale kĺžeš po povrchu a vedome, či nevedome /?/ nejdeš do podstaty.
Ak sa uživí kebab na každom rohu, asi to svedčí o počte populácie konzumujúcej kebab a zároveň aj o tom, že pôvodná kultúra ssa stáva menšinovou, vymiera, zaniká.
Čo teda nie je obohatenie, ale nahradenie. Vot sabaka zakopaná!
unoboss
11.01.2019 13:49
#
Nebo to spíš dokazuje to, že “původní” obyvatelé nepodnikají a prostě si ty stánky otevírat nechtějí? Co je tohle za logiku ty vole, kolik ti je? Proč u nás Češi neotevírají večerky, ale jen Vietnamci? Jdi si otevřít večerku, měj otevírací dobu přes 18h, dělej, nebo nás Vietnamci za chvíli uvečerkují. Bojuj proti McDonaldu, to je zase jasná Amerikanizace. Zavři všechny ruské potraviny, neboť za chvíli budem všichni mluvit rusky a ve školních třídách bude 20 Ivanů a jenom jeden Pepík. Podej stížnosti na prodejny s perskými koberci, snad nebudem chodit po muslimských kobercích ne?! Prodávej české! Jdi nahlásit všechny Ukrajinské uklízečky a uklízej sám. Musíme bojovat, jinak vyhyneme!!!
Abner
11.01.2019 14:04
#
Čo to trieskaš?
unoboss
11.01.2019 14:05
#
Jak co to trieskám? Jsem v tom s tebou! Všude samý kebaby! Jdeme s tím něco dělat, nebo si za chvíli nedáme párek v rohliku, žejo!!
Mastný Chobot
11.01.2019 14:36
#
tak to je prepracovaná úvaha, si to premyslel až do podstaty
Mastný Chobot
11.01.2019 11:00
#
To je niečo neskutočné, čo ty tu predvádzaš. Fakt, toto je jeden z vrcholov, čo som na ef zažil za tých skoro 10 rokov, čo sem chodím.
mayday
11.01.2019 12:16
#
Ale neblbni
unoboss
10.01.2019 15:12
#
Takže osočovat někoho sluníčko atd je vpohodě, ale jak vás někdo označi za rasisty, tak je to rouhání ok.
mistr129
10.01.2019 19:52
#
Ad multikulti. Jak už název napovídá, jde o mísení kultur. Mně by víc vadili bílí ruští muslimové nebo Turci než terorizovaní černí křesťani z Číny nebo Nigérie.
fenixLFC
10.01.2019 05:36
#
Mastný Chobot
11.01.2019 10:35
#
"Mně vadí, kam až to momentálně došlo, že vůbec jsou černí občané Německa"

Wow, just wow
Davor27
09.01.2019 19:54
#
mayday
09.01.2019 09:33
#
Bylo by to zajímavý. A africký země by měly dost silný výběry.
Josifek
09.01.2019 09:19
#
Y.N.W.A
09.01.2019 09:22
#
...ha haha
REPLIKATOR
08.01.2019 23:17
#
pantondavo
08.01.2019 23:37
#
Překvapení
Coddy
08.01.2019 23:47
#
Fajn, ale tohle ocenění bych řadil na úroveň Pohár starosty města Ratíškovice v malé kopané...ta konkurence je otřesná
Luc-Luc
09.01.2019 08:50
#
tak kdyz nejlepsi africani hraji za Francii a Belgii, tak se neni cemu divit, ze
Ol!ver
08.01.2019 23:54
#
Nielen najlepší hráč Afriky, top 3-5 aj na Zemeguli.
EL Gringo
09.01.2019 01:03
#
Euphael
09.01.2019 01:28
#
Koho bys tam s ním spolu jeste zaradil pls?
cink
09.01.2019 01:45
#
Otepka Ronaldo Čech a Moravy
Ol!ver
09.01.2019 15:38
#
Messi, Suarez, Firmino, Scott Brown a Salah.
Mastný Chobot
11.01.2019 10:40
#
Ol!ver
11.01.2019 10:48
#
?
Liquid
10.01.2019 01:36
#
icka
10.01.2019 17:15
#
Ol!ver
10.01.2019 17:23
#
G ö t z e u s
09.01.2019 00:05
#
Hakimi
Scorsesehö_öbočí
09.01.2019 06:46
#
SALAH...tata tata ta ta...ooo MANE MANE
dextroza_m
09.01.2019 07:18
#
Jen by mě zajímalo, jak by na tom byla Evropa a Afrika, kdyby každý hrál za národ, odkud pochází(řekněme od rodičů hráčů).. Předpokládám, že MS by Francie asi nevyhrála.
krisa
09.01.2019 08:06
#
odkud pochází...a kam až by se to počítalo?
ZoidyMe
09.01.2019 08:21
#
kks toto je názor :D spomínaní hráči sa narodili vo Francuzsku napr tak prečo by mali reprezentovať národ rodičov ?
PP
09.01.2019 08:46
#
další pitomec.. vy tady snad někde musíte mít hnízdo..
Nihilister
09.01.2019 09:06
#
mul
09.01.2019 09:31
#
dextroza_m
09.01.2019 09:42
#
Heleď chvístku, nechceš se uklidnit? Monitor ti dává křídla?
PP
09.01.2019 10:39
#
já jsem úplně v klidu, ale tyto hlouposti hodné náctiletých děcek prostě nechápu. Narodil se ve Francii, má Francouzské občanství = je to Francouz.. A je snad jedno, z kama má rodiče či jakou pleť mají ne?
dextroza_m
09.01.2019 15:23
#
Bereš to takto třeba u Pitomia? Je to tedy Čech respektive Moravák jako poleno, což o sobě tvrdí?
PP
09.01.2019 16:51
#
Pitomio je především idiot, ale má české občanství, tudíž je to Čech.. A on vytahuje moravskou máti kvůli tomu, že je označován za imigranta, přitom brojí proti nim. Nicméně tady se shodneme, že on, celé SPD a jejich voliči jsou největší pitomci v zemi..
Davor27
09.01.2019 19:59
#
Luc-Luc
10.01.2019 09:39
#
idiot je ten, co si mysli, ze je Okamura nejakej idiot, to byste ho hodne podcenovali, on hraje na svoje volice urcitou hru, aby vydelal prachy a dari se mu to...
Baronne
10.01.2019 13:23
#
Jenže to neni jeho výmysl, ale výmysl lidí co stojí za nim.. Takže to klidně může bejt idiot.
Luc-Luc
11.01.2019 01:31
#
To je kdo ti lidi co stoji za nim ?
iamek
09.01.2019 11:51
#
Mumloch
09.01.2019 14:42
#
Posledni Kovboj
09.01.2019 17:08
#
fenixLFC
09.01.2019 17:50
#
REPLIKATOR
09.01.2019 19:27
#
icemike
09.01.2019 21:25
#
tunkic
10.01.2019 08:46
#
Le Gunner
10.01.2019 12:57
#
Tommy the Gunner
11.01.2019 12:12
#
Bakary3
09.01.2019 09:21
#
A mě by zajímalo, jak by na tom byly africký nároďáky, kdyby za ně nehráli hráči fotbalově vychovaný ve Francii (řekněmě, který si v zemi původu svých rodičů ani nečutli)... Předpokládám, že by to byla docela bída.
Y.N.W.A
09.01.2019 09:21
#
...a mně by zajímalo, jak by na tom byly státy, kdyby za ně hráli jen hráči začínající na stejný písmeno, jako ta země... tvl, nechcete třeba řešit kde má předky Jankulovski nebo Ujfaluši? ...
dextroza_m
09.01.2019 09:56
#
Nevím co se divíš, jsou to přistěhovalci, nejsou to Francouzi. To je jak když Pitomio řekne, že je kluk z Moravy .
Luc-Luc
09.01.2019 08:49
#
skvele a ted titul
Liquid
10.01.2019 01:37
#
titul iba největší simulant v PL
Ondiis
09.01.2019 14:23
#
Auba > Mané
Bandita_Harry
09.01.2019 18:59
#
merlick
11.01.2019 09:01
#
Mumloch
09.01.2019 15:40
#
zoff
09.01.2019 16:47
#
To je ten hráč který prohlásil že s Izraelcem nebude hrát v jednom mužstvu??? Jestli ano tak nestojí ani za plivanec do tváře!!!
Mumloch
09.01.2019 18:03
#
Proč? U mě tím jenom stoupl.
icka
10.01.2019 17:17
#
Shevchenko
10.01.2019 23:56
#
V tom případě jsi kokot.
Luc-Luc
10.01.2019 09:42
#
buhvi co a jak prohlasil, ale ze jako muslim nebude mit zidy moc v lasce je jasny...
Seydou Doumbia
10.01.2019 11:38
#
co si má nějaký arab co vybírát s kým bude hrát?
Le Gunner
10.01.2019 12:58
#
icka
10.01.2019 17:17
#
KingMaster13
10.01.2019 23:57
#
Luc-Luc
11.01.2019 01:39
#
Jako v podstate nemuze, ale muze zacit trucovat, nasimulovat zraneni a nakonec neprodlouzit, na svete neni tak dobrej zidovskej hrac, kvuli kterymu by to v LFC riskli...a Salah muze mit karieru na haku, tedka podle nove smlouvy, ktera mu pojede jeste 4 roky, bere 200k lliber tydne, uz ma vydelany
Abner
11.01.2019 05:20
#
Neviem ako to bolo, ale ak to naozaj tak povedal, nejednalo by sa o rasizmus a xenofóbie?
Alebo, to iba vtedy, ak by to prehlásil biely hráč?
Seydou Doumbia
11.01.2019 09:09
#
Tak myslím že už ted má vyděláno na celý zbytek života. Klub je více než nějakej Salah tak pokud by fakt měli zájem o Dabbura tak ho podle mého přivedou at už by to bylo se Salahem jakkoli. Klub se přece nebude podřizovat žádnému hráči i kdyby to snížilo kvalitu toho týmu. Zase on si může znepřátelit celý svět a 4 roky jen trénovat a nehrát za A ani B tým.
fenixLFC
11.01.2019 09:44
#
To ako vazne niekto riesi totalne vymyslenu kravinu??
fenixLFC
11.01.2019 09:43
#
tieto teorie ze salah odmieta hrat s nejakym zidom ktory bol s nami spojeny len raz- pri clanku o tom ze s nim salah hrat nechce...
fenixLFC
11.01.2019 09:45
#
Co si ma hocijaky hrac co vyberat s kym bude hrat?
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.