Reuters: Za dominancí anglických celků stojí finance a konkurence

11.05.2019 13:13 - Aktuality
 
Podle agentury Reuters stojí za rekordním zápisem anglických klubů v evropských pohárech jejich finanční síla a velká konkurence v domácí soutěži. Ve finále Ligy mistrů se představí Liverpool proti Tottenhamu, zatímco v Evropské lize Arsenal s Chelsea. V historii evropských pohárů se stalo poprvé, aby čtveřice finalistů pocházela z jedné země.

"Vzhledem k množství konkurentů je to ta nejtěžší liga, ve které jsem kdy jako kouč působil," řekl manažer Manchesteru City Pep Guardiola, který byl předtím na lavičce Barcelony a Bayernu Mnichov.

"Citizens" mají kolo před koncem soutěže na dosah obhajobu titulu, jež se předtím naposledy povedla městskému rivalovi United, kteří v letech 2007 až 2009 vyhráli Premier League třikrát po sobě.

Další čtyři nejprestižnější evropské soutěže výraznou konkurenci postrádají. Ve španělské lize od roku 2005 narušilo nadvládu Barcelony a Realu Madrid pouze Atlético Madrid, které ukořistilo titul před pěti lety. Ve zmíněném období se Barcelona radovala z deseti triumfů a Real ze čtyř.

Bayern Mnichov má dvě kola před koncem bundesligy blízko k sedmému titulu v řadě. Italskou Serii A osmkrát po sobě ovládl Juventus. Paris Saint-Germain v posledních sedmi sezonách Ligue 1 nezískalo trofej pouze jednou.

Anglické celky disponují i ohromnou finanční silou. Ze zprávy Mezinárodní fotbalové federace (FIFA) o celosvětových přestupech za rok 2018 vyplývá, že kluby z top pěti evropských soutěží utratily za hráče 5,14 miliardy dolarů (téměř 118 miliard korun), přičemž 1,98 miliardy dolarů šlo z pokladen Angličanů (zhruba 45,37 miliardy korun).

Ještě více než investice do hráčů se ale podle Reuters anglickým klubům vyplácejí investice do elitních manažerů. V Anglii momentálně působí vedle Guardioly i Němec Jürgen Klopp v Liverpoolu či Argentinec Mauricio Pochettino ve službách Tottenhamu.

Premier League má z evropských lig také nejvyšší příjmy. Podle zprávy Evropské fotbalové unie (UEFA) vydané v lednu a založené na údajích z roku 2017 se dvacet klubů Premier League podílelo na celkové tržbě 20,112 miliardy eur (téměř 517,5 miliard korun) v evropském fotbale 27 procenty.

Anglická liga vydělala 5,3 miliardy eur (136,37 miliardy korun), zatímco španělská La Liga 2,9 miliardy eur (74,62 miliardy korun) a německá bundesliga 2,8 miliardy eur (72,04 miliardy korun).

Prestiž anglických mužstev dokládá také žebříček nejhodnotnějších klubů, který každoročně vydává společnost Deloitte. Za španělskými giganty Realem Madrid a Barcelonou následuje Manchester United, o dvě příčky za ním je City a sedmá až desátá pozice patří Liverpoolu, Chelsea, Arsenalu a Tottenhamu.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 3363
Komentáře (104 / 0 nových)
Al Capone
11.05.2019 13:19
#
Jedna vlastovka jaro nedela
garruklol
11.05.2019 13:31
#
Ruprecht
11.05.2019 13:44
#
Gazdo
11.05.2019 14:08
#
RM1999
11.05.2019 14:20
#
Stannis Baratheon
11.05.2019 14:28
#
Mr.Mike
11.05.2019 14:36
#
Kowe
11.05.2019 14:41
#
Remt
11.05.2019 14:48
#
Tak tak, až bude nadvláda anglických celku v evropě několik let po sobě, pak se o tom může mluvit, bez problémů ve finále mohla být barca a Ajax, nemít barca kokota trenéra, nejspíš ve finále je
masly008
11.05.2019 14:51
#
nemít massiho tak nejsou ani v EL
RM1999
11.05.2019 14:54
#
Zenthuras
11.05.2019 15:05
#
Zase nepřeháněj. Bez Messiho by jsme dali ligu, pohár a osmifinále LM. Sice by liga byla taktak, ale byla.
masly008
11.05.2019 15:13
#
hm.ne
Dron
11.05.2019 15:44
#
CHONG
11.05.2019 16:48
#
RM1999
11.05.2019 14:54
#
vizul
11.05.2019 16:42
#
a byl pro tebe trener barcelony kokot,kdyz doma porazil liverpool 3:0??
vizul
11.05.2019 16:47
#
ja si proste myslim,ze na anfieldu si nemuze otvirat drzku ani barcelona
Abner
11.05.2019 17:47
#
Bez Messiho ani na Mestalle, s lavičkou ani na Balaídos.
Remt
11.05.2019 19:45
#
S tímto trenérem zkrátka.. hra nemá jiskru, hraci nebojuji, hraje se priposrane.. a ano, taha ho z brindy vzdy Messi
Rezan
12.05.2019 20:14
#
za poražku může trenér, ale za výhru v prvním zápase neomylný Messi
Remt
12.05.2019 21:49
#
Já zapomněl ze Valverde dal gól z primaku vlastně Jsi normální? To že dá hráč gól z primaku, to asi trenér neovlivní. To že hra vypada na picu, to už ovlivnit muze
Rezan
13.05.2019 09:37
#
Bereš to moc doslova. Když se daří, tak tu chválí skoro všichni hráče, ale jak se prohraje, jde to za trenérem. Možná prohrávaj, protože neposlouchaj, co jim trenér říká. Neházejte tu všechny porážky na trenéry. Někdy mají i hráči blbý dny. A když máš náskok 3:0 a hraješ odvetu,je to za stavu 1:0 pro soupeře v pohodě. Dokonce měla Barca šance. V druhý půlce do toho Liverpool vletěl, dal dva šťastný góly (byly krásný,ale i větší šance se dají spálit) a na to se špatně reaguje. Zvlášť když nemáš prostor s hráčema promluvit.
Remt
13.05.2019 21:13
#
Hele hra podle mě vypadá už minimálně rok a něco dost špatně - jakou změnu udělal trenér? pořád hraje kritizovanej Raketa, Suarez.. přivedl se nějakej kvalitní hrot místo stárnoucího suaréze? To je prostě.. jak se říkalo, že třeba Ancelotti odkud odcházel, tam byl tým v prdeli a byla potřeba přestavba, která trvala dlouho, tady.. Místo aby se ty změny dělaly postupně, bude to něco podobnýho, doufám, že De Jong případně De Ligt budou správně začlěňovaný do týmu, protože tohle podle mě Valverde fakt nezvládá.

To jak třeba do týmu začlenil Klopp Fabinha i když už to vypadalo že se nechytne, tak tohle podle mě Valverde neumí. Zajímalo by mě jak moc může mluvit/chce mluvit/mluví do přestupů. Viz Malcom, kterýho nechtěl stavět a sám někde řekl, že ho ani nechtěl. Aby trenér mohl mluvit do přestupů a přizpůsobil si mužstvo obrazu svýmu mi přijde jako absolutní nutnost
Rezan
13.05.2019 21:59
#
zase je těžký nalákat hráče do týmu, kde si nejspíš nějaký čas moc nezahraješ, protože je kádr plnej hvězd. Máš pravdu v tom, že začleňování do kádru moc v Barce ani v Realu není vidět. Třeba Bayern se snaží víc (nebo mi to tak jenom přijde, úplně moc ho nesleduju).
Remt
14.05.2019 14:54
#
hele tak Bayern s Robenem a Riberim, který už tam rok dva být taky neměli na tom nebude o moc líp. Ale třeba ten hrot místo Suareze.. jasně, on je hvězda, ať je jakej je, to je ale na trenérovi aby ho tam neposílal třeba do 35- 36 na každej zápas ale aby včas přivedl nadějnýho kluka místo něj, kterej se s ním začne střídat. Pokud to Luis neunese, ať táhne. Sám ale v mediích říkal, že je na toto připraven, že ho začnou nahrazovat. Jenže to se nestane, tohohle se u Valverdeho nedočkáte, ten ho tam bude stavět dokud bude v Barce, pak odejde a všichni budou čumět a honem rychle shánět nějakou náhradu, která pak samozřejmě nebude, nebo bude za strašnou pálku Tohle je všechno špatně prostě
Rezan
14.05.2019 16:19
#
mě právě přišlo, že v Bayernu staví i jiný hráče než Robbena a Ribery a že to víc rotují, ale možná se pletu. Asi máš pravdu v tom, že skladba mužstva je špatná, ale to se občas stane každýmu,kdo je cílová/konečná stanice pro hráče.
Rudnevs
11.05.2019 15:14
#
Obávam sa, že minimálne v EL to jedna vlaštovka nebude. Keďže sa do CL nezmestia všetky silné anglické kluby, niektoré vždy musia hrať EL a keďže tá zaručuje miesto v CL, tak na ňu nekašlú. Z Anglicka hrávajú EL kluby ako Arsenal, Chelsea, United a pod. a z ostatných líg rôzne Mainzi, Kölny, Getafe, Bergama a podobné srandy. To sa proste musí prejaviť.
CHONG
11.05.2019 16:52
#
Getafe by Chelsea vymlelo jak nic
Abner
11.05.2019 17:48
#
Tak Chelsea takmer vymlela Slavia...
AjaxFans
11.05.2019 16:16
#
The Krupy
11.05.2019 16:49
#
CHONG
11.05.2019 16:55
#
Asi tak no, na druhou stranu, zrovna Liverpoolu a Tottenhamu to přeju, letos jim to půjčíme a příští rok si to vezmeme zase zpátky
Godbless
11.05.2019 21:31
#
Liverpool není vlašťovka..
spaceq
12.05.2019 16:12
#
Mönchengladbach
11.05.2019 13:19
#
Anglické finále LM je spíše dílem štěstěny.

Anglické finále EL se dá očekávat i do budoucna, protože pro ty horší týmy z TOP6 je snazší se do LM kvalifikovat tudy, než skončit na prvních čtyřech místech v Premier League.
Pipo123
11.05.2019 13:29
#
Asi jo, jedina konkurencia v EL mozu byt španielske kluby. Nemecké, francúzske aj talianske na EL docela kašlú, výnimkou bol Frankfurt v tejto sezone.
Busby babes
11.05.2019 14:19
#
spis sestej tym ve spanelsku nebo Nemecku proste neni tak kvalitni. Vem si, ze tam letos pujdeme my a Arsenal. Kluby, ktere budou v lete hodne utracet. Za rok to treba muze byt Tottenham nebo Chelsea... zatimco ve spanelsku to bude kdo? Getafe? Valencia? V nemecku treba Bremy nebo Hoffenheim?
Pipo123
11.05.2019 18:04
#
Lenže tie Španielske sa dokázali na EL hecnúť a treba uznať že taká Sevilla, Valencia či práve Getafe môžu prekvapiť, majú svoju kvalitu a hlavne na EL nekašlú ako zvyšné ligy.
Busby babes
11.05.2019 18:37
#
tak situace v Anglii se taky meni, kdyz je ted za vitezstvi postup do LM. A hlavne teda nevim, jak to souvisi s tim, ze v Anglii spicku tvori 6 tymu a jinde jen 2-3.
Abner
11.05.2019 14:28
#
Ty, aké jednoduché. Prečo to takto nerobia aj kluby z renomovanejších líg, myslím SerieA, BL, PD....??
Mönchengladbach
11.05.2019 14:42
#
Nemyslíš, že páté a šesté týmy z tebou jmenovaných lig mají "trochu" jiné finanční možnosti než United, Chelsea a Arsenal?
Abner
11.05.2019 14:47
#
Tak potom je logické, že klub so silnejším finančným krytím má väčšiu šancu uspieť.
Samozrejme len financie nestačia, ako sa často presviedčame, ak to robia nekvalifikovaní ľudia.
Rezan
13.05.2019 09:42
#
tam se ty lepší dostanou na první 4 místa v lize a promiň, žádná liga nemá tolik kvalitních družstev jako PL, jak je níže uvedeno i díky množství rozdělovaných peněz z TV
Talker
11.05.2019 14:58
#
S tím prvním souhlasím. Spíš si ale myslím, že se stane pravidlem, že 4 kluby z PL budou pravidelně (ne každou sezonu, ale třeba ob sezonu) ve čtvrtfinále a 2-3 v semifinále. Protože ta kvalita a síla tam prostě na to je - Liverpool, Citizens. Takový úspěch jako letos to nebude asi už nikdy, na světě je cca dalších 10 klubů, které jsou srovnatelné (nebo silnější) s tou špičkou v PL. Ale stačí rozumný los a klidně se může opakovat ta epocha koncem minulé dekády, kdy tam pravidelně byly 2-3 týmy v semifinále.

Ten úpadek přišel s tím, jak přišli slabí trenéři do špičky PL. Ať už šlo o nezkušené kouče, kteří na to neměli (Moyes, Rodgers etc), ty vyčichlé, kteří už jsou pěkných pár let mimo (Mourek, van Gaal, vlastně i Wenger). Teď je nahradili Guardiola, Poche, Klopp. Uvidíme, jestli se do té společnosti přiřadí i Sarri, Emery, kdo bude u United za rok-dva stejně tak u AFC a CFC.

Ohledně EL - na tu týmy z PL kašlaly dlouhou dobu taky. Ale teď tam je spot v LM k té trofeji. A to ty týmy motivuje. Navíc kvalitnější, širší a stabilnější týmy než má TOP6 v Anglii mají jen 2-3 týmy v jednotlivých zemích - Juve a Neapol v Itálii, Real, Atletico a Barca ve Španělsku, Bayern a Dortmund v Německu, PSG ve Francii.

Jinak zbytek týmů bude prostě ztrácet ty tahouny ve prospěch výše zmíněných. A CFC postoupila do finále s tím, že prakticky rotovala většinu sezony v EL náhradníky, často tam bylo 6-8 změn oproti lize.
LAM
11.05.2019 13:54
#
Anglický novináři jsou nejlepší Tolik let dostávali v Evropě naprdel,za posledních 10 let vyhráli LM jen jednou betonem Chelsea(Barcelona má za stejný období 3 a Real 4) a teď když se jim jednou zadaří tak to hned vypadá jak kdyby měli vládnout dalších 10 let.
TonyB
11.05.2019 14:18
#
Jameson
11.05.2019 14:19
#
To si presne odkiaľ toto presvedčenie nadobudol?
Rezan
13.05.2019 09:43
#
možná, že za deset let uvidíme. PL má určitě sílu to dokázat.
stas87
11.05.2019 14:02
#
Ta kvalita trenerov je posledny kusok do tej skladacky. S financnou silou sa nepohne, v tom nemci alebo taliani budu zaostavat navzdy. Na druhu stranu je uplne smiesne, ze tu finacnu prevahu maju kolko rokov a az v tejto sezone ju poriadne vyuzili. V CL boli pät rokov k smiechu, az Liverpool lonsku sezonu nieco dosiahol. Myslim si, ze este take tri-styri roky to bude hlavne o nich, potom snad nemci ci spanieli pridu s niecim novym a budu konkurencie schopni. Je obrovsky tazke hraca udrzat, ked vies ze v Anglicku dostane 4x tolko a aj tie podpriemerne kluby mu zapati 2x tolko co v takom Leverkusene alebo Valencii.
Talker
11.05.2019 15:07
#
Tak ber to tak, že tohle byla éra Ronalda a Messiho. Respektive stále je, ale pomaličku končí. Ty týmy, které tyhle dva měly, tak dominovaly LM/fotbalu celkově. Tam ti prachy prostě nepomůžou, když jdeš proti týmu, který má eso, které je schopné dávat 50-60 golů ročně.

Navíc Big4, která měla skvělý závěr té minulé dekády, (pravidelně semifinále/finále LM) prostě prošla obrovskými změnami. Ať už na straně koučů (odchod Fergieho, příchod Mourinha, který dosral, na co šáhl, úpadek Wengera, špatné vedení Liverpoolu). Z toho byl obrovský úpadek. Ono by stačilo, aby nepřišel Mourek do CFC (a MU) a ta "krize" mohla být pro oba týmy výrazně kratší. Doufám, že se Anglie poučila a už se ho nedotkne nikdo.
fenixLFC
11.05.2019 15:19
#
financnou silou nemci nebudu zaostavat furt. len sa caka kedy sa zrusi to nemecke pravidlo a vtedy ta liga neskutocne pojde hore. u talianov sotva, ti furt ukazuju ze s peniazmi robit nevedia
honzal
11.05.2019 15:52
#
jaký pravidlo? levně koupit, draho prodat?
Rudnevs
11.05.2019 15:54
#
50+1
honzal
11.05.2019 16:06
#
dik za info, vubec jsem netušil ze tam neco takovyho mají, nic moc pravidlo
Jameson
11.05.2019 17:42
#
Tak to mi vyrazilo dych.
Seba02
11.05.2019 16:19
#
Jediný kdo umí pracovat s penězma je Juve a ostatní zaostávají jako prase v tom máš pravdu.
Busby babes
11.05.2019 14:17
#
ja bych to, co zminuji jako vyhodu, tedy vetsi konkurenci, videl spis jako nevyhodu. Neni moc kde usetrit sily, vylozene lehke jsou zapasy proti dvema mozna trem tymum.

To, ze se to letos takhle seslo, je spis shoda okolnosti. v poharovych soutezich na KO system je ta nahoda daleko dulezitejsi. Jeden dobrej zapas pro tym A v kombinaci s bidnim zapasem klubu B a hned mate vysledek uplne opacne oproti ocekavani.

A financni sila... jasne, kluby v anglii jsou bohatsi, ale kdyz pominu City a nas, tak se financni silou Barcelone nebo Realu, potazmo Juve a Bayernu, zbytek uz nevyrovna. A my to delame blbe no.
Kowe
11.05.2019 14:41
#
stas87
11.05.2019 14:41
#
Lenze stal mozu zvysne kluby preplatit a vybrakovat mancafty ako Hoffenheim, AS alebo Sociedad a dotiahnut odtial kvalitu bez ohladu na to, kolko to bude stat. A ak tieto kluby vybrakujes, je pre nich tazke tych co odisli adekvatne nahradit a tie prepady vo vykonnosti su hrozne. Leverkusen moze skoncit v jednej sezone do stvrteho miesta a potom preda troch hracov, novi hraci ich nenahradi a zrazu hraju o siedme miesto ci este horsie. Je mi vazne fuck, ze si Barcelona kupi za 100+ Coutinha, rovnako mi bude jedno, ze si Balea kupi naspät za 80+ niekto z PL. Ale kurva nevybrakujte kluby co by za Bayernom a Juventusom mali patrit ku spicke danej ligy.
SCELO
11.05.2019 14:57
#
ono stavat muzsto skoro cisto len na odchovancoch, nie je lahke, ale ako napr. ukazuje LFC, robertson, shaqiri, wijnaldum, henderson, milner, arnold, matip, gomez, su hraci ktory dostali LFC o dost vyssie nez pred ich prichodom, ale o to vobec nejde... ide o to, ze aj tak moc nezalezi na tom kto odide a kto pride, ak teda nie si barca alebo real, pretoze, kluby tych hracov nahradia, tam uz je len treba spravnych ludi vo managmente klubu aby nasli spravneho... ako to robia kluby vsade, dobry hraci su boli a budu, len s nimi treba sprave pracovat, a to ze potom hraci chcu opustit dany klub aby sa posunuli vyssie mali vacsie sance je problem, ze PL je hold najsledovanejsia liga no.....
Busby babes
11.05.2019 15:01
#
to v zasade pisu vejs, ze celkem souhlasim s tim, ze se da cekat vetsi dominance anglickych klubu v Evropske lize, protoze patej a sestej klub PL je obecne kvalitnejsi nez patej a sestej klub ve Spanelsku a Nemecku. Tam se ta financni sila projevi. Ale na te spicce imho tolik ne. Juve, Bayern, Barca, Real, PSG maji podobnou silu jako spicka v PL.
Jordi Alba
12.05.2019 06:13
#
Rezan
13.05.2019 09:45
#
masly008
11.05.2019 15:17
#
tak si ty týmy vykoupí právě Bayern(jak to taky dělá) a zbytek top týmů.
Talker
11.05.2019 15:18
#
Tak v Anglii ty týmy nejsou ochotné pustit ty klíčové hráče ani za zlaté prase.

V rámci PL se nakupovat prostě nedá - takový Callum Wilson by stál 50-60 mega a to měl první dobrou sezonu a je mu 27. Za podobné prachy si prostě může ten tým pořídit Joviče nebo Piateka či Wernera (příklad). A Werner je o 4 roky mladší a má za sebou 3 výborné sezony, Jovič je o téměř 6 let mladší a vypadá lépe.

A jaký je vlastně rozdíl mezi tím, že BL vykupuje Bayern nebo někdo z Anglie/Španělska. Vlastně i ten Dortmund, který teď vezme Thorgana a kdo ví koho ještě.
fenixLFC
11.05.2019 15:22
#
lenze timy ako hoffe AS a sociedad nie su konkurencia v boji o predne miesta v LM. tymi su len tych 6-7 prednych klubov. nehovoriac o tom, ze otazka nestoji tak ze ked ich nevykupia anglicania, tak zostanu v klube kde su. ked ich nekupia anglicania, kupia ich vlastni ligovi hegemoni. plus bayern sam zvlada vybrakovat kluby co by mali patrit ku spicke ligy, juventus rovnako, nemusis za to vinit anglicanov
hulibrk
11.05.2019 15:53
#
F.Torres
11.05.2019 14:17
#
Vazne? Ja myslel ze brexit
F.Torres
11.05.2019 14:20
#
Jediny Arsenal postoupil s prehledem. Zbytek bylo obrovsky stesti. Chelsea to prodlouzeni vubec nezvladla a Totac to urval v posledni minute. Samozrejme kvalitu museli prokazat vsichni,ale seslo se to pomalu az neuveritelne.
oli9
11.05.2019 14:50
#
proč tenhle nick když v oblíbených ani atletico ani lfc ani španělsko
F.Torres
11.05.2019 16:47
#
protože hráč, který byl před zraněním nejlepším útočníkem a měl tah na branku a sledoval jsem ho od mládeže
oli9
11.05.2019 18:50
#
já mu fandil už v atleticu když přestoupil do lfc byla to bomba....potom už to nebyl on když odešel
fenixLFC
11.05.2019 15:24
#
obrovsky stesti? my sme napriklad boli lepsi minimalne tri stvrtiny toho dvojzapasu. my a sliepky pravidelne hrame az do poslednych minut a rozhodujeme v zavere, to uz nie ej iba stastie. u arsenale sa pred odvetou vravelo ze kludne mzoe vypadnut s ich obranou a zvladli to. vylozene loteria to bola u chelsea
F.Torres
11.05.2019 16:49
#
ty vole, nikdo, naprosto nikdo nevěřil o postupu. Zpětně je každý generál, ale prostě dát doma barceloně bez salaha 4:0 je jednou za dekádu. Ještě proti Barceloně, která letos byla jasně nejsilnějším celkem v evropě. Ano, píšu,že kvalita tam byla, ale prostě hrát 100 zápasů, tak postoupíte jednou, zbylých 99 barcelona
fenixLFC
11.05.2019 16:51
#
nikto nehovori o tom ze to nebolo prekvpanie po prvom zapase ale aj tak by to bolo sklamanie, pretoze vysledok toho prveho zapasu neodpovedal priebehu. a ked mala byt tato barcelona jasne najsilnejsim celkom v europe tak dakujem pekne
fenixLFC
11.05.2019 16:52
#
ale mas pravdu, dat 4:0 bez salaha je raz za dekadu, vlanajsi rim bez salaha im 4 dat nedokazal....
Abner
11.05.2019 17:58
#
Neviem síce či myslíš dvojzápasy, keď píšeš o postupe, ale tomu ani sám neveríš, že by to tak bolo.
vizul
11.05.2019 16:16
#
co tady meles o stesti?? fotbal se hraje na devadesat minut plus prodlouzeni..nebo chces ignorovat goly v prodlouzeni??nebo je chces dokonce uznat za neregulerni????????
vizul
11.05.2019 16:21
#
stesti by bylo,kdyby padl gol po odpiskani, a rozhodci by ho uznal
F.Torres
11.05.2019 16:53
#
chceš mi říct, že otočit na 4:0 proti barceloně, otočit z 3:1 a dávat gol v posledních sekundách, chceš říct vyhlavičkovávat míč v prodloužení a vyrážet míč už za překonaným golmanem ještě po jedné střele a že míč trefí tyčku není o štěstí? Prsotě se to sešlo, kvalita celků byla vyrovnaná a prostě ten daný večer to takhle dopadlo. Je třeba ovšem uznat, že se seběhlo více faktorů dohromady a prostě to tak dopadlo. štěstí, náhoda, souhra daných procesů a událostí. Řikej si tomu jak chceš, ale bylo to něco, co jsem dlouho neviděl a dlouho asi už ani neuvidím a to sleduji fotbal přes 20 let. Ovšem takových zvratů za 3 dny, to je prostě náhoda.
vizul
11.05.2019 16:57
#
a jak by sis to teda predstavoval??aby zapasy nesly otocit??
vizul
11.05.2019 17:05
#
liverpool je v soucasnosti spickovej mancaft.a doma je tezko porazitelnej..a tom ze neslo o nahodu svedci ctvrtej gol..bacelona neni zvykla na to,ze je nekdo lepsi a v pripade ctvrtyho golu chytrejsi,mysleli si,ze roh se kopne az se pani sformujou..nasrat !!!
CHONG
11.05.2019 16:59
#
Tak štěstí byla maximálně Chelsea, Tottanham to urval srdcem a Liverpool byl naprosto dominantní výkon, tam měla jediné štěstí Barcelona, že měla po prvním zápase takový náskok, ale stejně jim nestačil
vizul
11.05.2019 17:10
#
Abner
11.05.2019 17:58
#
fenixLFC
11.05.2019 19:02
#
eder
12.05.2019 06:39
#
Ano, Reds byli lepším týmem už na Camp Nou (což za posledních cca 20 let taky nepamatuju aby Barca doma tahala za kratší konec - myšleno herně), jen s efektivitou vyšli naprázdno.
spaceq
12.05.2019 16:14
#
dave30
11.05.2019 14:32
#
Všem musí být jasné, že v těchto dvojzápasech se může stát úplně cokoliv. Takže dostat se do finále vyžaduje i notnou dávku štěstí. V té úplné špičce je 15-20 mužstev, občas vyskočí někdo z toho nadprůměru, takže štěstí to opravdu vyžaduje. Je to úplně něco jiného, než dlouhodobá ligová soutěž.
cottager97
11.05.2019 15:06
#
2017: Za neúspěchy anglických klubů v LM stojí velká konkurence, hráči jsou unavení a týmy nemají prakticky kdy šetřit opory. Možný podíl viny bude mít i absence jakékoli zimní přestávky.
2019: Za úspěchy anglických klubů v LM stojí konkurence, jasná věc přeci.
2020: Zimní přestávka se raději zavádět nebude.
raúl vojcka
11.05.2019 15:55
#
Pa2el
11.05.2019 15:08
#
Však 3 ze 4 tam nemuseli být i na vola obsas sedne luck
Gerrard-8
11.05.2019 15:24
#
no ale oni tam jsou
dave30
11.05.2019 15:45
#
Příště může mít štěstí někdo z Itálie, Německa, nebo Francie...
papanegra
11.05.2019 15:49
#
nemuseli, ale nakonec po právu tam jsou.. Díky kvalitě, bojovnosti, psychice i díky taktické i fyzické vyspělosti, ale většina lidi si myslí, že je za tím jen štěstí...
h8_sfatto
16.05.2019 10:43
#
výkon sudích není o štěstí
fenixLFC
11.05.2019 16:44
#
alebo by bolo sklamanie keby tam tri zo styroch nie su. arsenal v pohode, chelsea bola velky favorit a u nas by to bolo sklamanie kedze sme boli lepsi uz v prvom zapase
Godbless
11.05.2019 21:31
#
U Liverpoolu to není o náhodě, tým šel hodně nahoru od příchodu Kloppa.
h8_sfatto
16.05.2019 10:42
#
celkově šel anglický fotbal takticky nahoru příchodem trenérů z kontinentu, dokud to tam trénovali místní matláci,tak prachy mizely rychlejc než ve Spartě
Godbless
16.05.2019 13:45
#
Popravdě nahoru šel jen Liverpool a citizens.. Arsenal, Chelsea, United je ten herní progres zatím minul.
Jordi Alba
12.05.2019 06:24
#
Konečně se asi stalo to, co se muselo stát. Anglický týmy už v uvozovkách nebudou jen pro smích. Sice budu přát furt povětšinou celkům z LL, ale asi je dobře, že o tu LM budou bojovat minimálně 2 týmy z PL, 2 z LL, Juventus, Bayern, PSG + zbytek z Anglie a Atlético taky nebudou bez šance. Ta EL dominance pro Anglii vypadá taky nadějně, tam moc nečekám, že by je někdo kromě týmů z LL mohl ohrozit.
GajzkaMendyjeta
12.05.2019 07:29
#
Kdo maže ten jeden
h8_sfatto
16.05.2019 10:40
#
a teď by mohli vysvětlit, proč jim to samé nepomohlo v devíti sezónách předtím
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.