Petržalka živorí, finančne je na úplnom dne

07.04.2011 10:44 - Aktuality
 
Kedysi najúspešnejší slovenský futbalový klub z Petržalky má problémy. Hráči v súčasnosti nedostali výplaty už tri mesiace a tréner Vladimír Goffa otvorene hovorí o úplnom dne...

Po úspechu v milionárskej Lige majstrov boli najväčšie opory rozpredané vo veľkom a zmeny neobišli ani štadión; ten za Starým mostom, ktorý ešte stále stojí, vystriedal prechodný domov na Pasienkoch, či v Senci. Momentálne sa hrá na bývalom trávniku Rapidu Bratislava v Prievoze. Pred rokom sa zmenil aj názov klubu, štafetu MFK Petržalky, či Artmedie Petržalky prebrala FC Petržalka 1898. Túžba bola nezmiznúť z futbalovej mapy a pokračovať v Corgoň lige. V tom druhom prípade sa to nepodarilo a v súčasnosti má klub už aj obrovské finančné problémy v I. lige, kam klub spadol pred rokom.

V tabuľke je Petržalka na 2. mieste, ale strata deväťnástich bodov na Trenčín je príliš veľké sústo na postup do Corgoň ligy. Kouč Vladimír Goffa je spokojný s prístupom kolektívu, no jedným dychom dodáva. "Verím, že víťazstvo nad kvalitným súperom naštartuje vlastníkov klubu, aby jeho budúcnosť bola aspoň taká ako na jeseň," komentoval víťazstvo svojho mužstva v ostatnom dueli proti Moldave nad Bodvou.

Pokračoval v nepríjemnej téme, hráči totiž nedostali výplatu už tri mesiace: "My sa s hráčmi staráme najmä o športovú stránku petržalského fungovania v druhej najvyššej slovenskej súťaži. Hoci I. ligu hráme s dorastencami a s chlapcami, ktorí v tomto klube chcú hrať, nerobíme Petržalke žiadnu hanbu. Zatiaľ sme na druhom mieste, diváci na naše stretnutia chodia, vieme ich hrou a dobrým výkonom zaujať. Lenže dokedy to tak bude, keď sme už tri mesiace bez výplat? Pokiaľ ide o dopravu, stravu a tréningové podmienky, vedenie klubu nám vytvorilo v tomto smere veľmi dobré podmienky. Horšie je to s výplatami, lebo už tri mesiace sme ich nedostali - a ani nevieme, kedy ich dostaneme," uviedol 51-ročný lodivod.

Hráči Petržalky si však zaslúžia obdiv. Napriek tomu, že pred sebou nemajú žiadnu perspektívu, nenapadlo im nevycestovať na zápas, či ktovieako štrajkovať. Nie je isté, že tento klub bude fungovať aj v ďalšej sezóne, že hráči budú mať výplatu už o pár dní. "Naši futbalisti sú v podstate amatéri. Nedostávajú veľké peniaze, ak však ani to málo, čo im za stretnutia patrí, už za tri mesiace nedostali, je to veľmi vážna situácia. My si už ani nemáme za čo kúpiť základné veci. Finančne sme na dne, úplne na nule," ďalej komentoval Goffa a debatu ukončil jeden z najskúsenejších Martin Mikulič, ktorý dodal, že jeho živí iba manželka.

1. FC Košice si zahrali skupinovú fázu Ligy majstrov na konci 90. rokov, postupne prišli do klubu kontroverzní vlastníci a pád do druhej ligy, resp. následný zánik. Spojením klubu FC Ličartovce vznikol súčasný MFK. Petržalka má podobné problémy, od odchodu Ivana Kmotríka sa situácia iba zhoršuje. Ktovie, čo čaká tretieho slovenského účastníka v základnej fáze LM - klub spod Dubňa, MŠK Žilina. Zatiaľ mu znepríjemňuje pobyt na vrchole tabuľky "iba" vlastný tábor.

Autor: Ľubomír Hudačko / profutbal.sk
Komentáře (99 / 0 nových)
Filip12
07.04.2011 11:08
#
to je pád - slovenská Slavia
smazaný uživatel
07.04.2011 11:10
#
jdete někam se slovenštinou. Hrůza na nic článek
smazaný uživatel
07.04.2011 11:20
#
tak ho necitaj
afc
07.04.2011 11:23
#
skus translate google,mozno to pomoze.
smazaný uživatel
07.04.2011 11:31
#
jednoduchá pomoc, nečti to a je to, tenhle článek je zajímavej
Kily
07.04.2011 11:38
#
souhlasím, taky si rád doplním informace o klubu, kterému před několika lety chybělo málo a postoupil ze základní skupiny Ligy mistrů
smazaný uživatel
07.04.2011 11:57
#
A proč je to český web. Tak se tu bude psát snad česky. To rovnou můžou napsat článek v ruštině.
kubys
07.04.2011 11:58
#
Však taky doufám, že bude.
smazaný uživatel
07.04.2011 11:59
#
Možná protože je ten jazyk natolik podobný, že to dokážeš přečíst snad i ty?
smazaný uživatel
07.04.2011 11:59
#
smazaný uživatel
07.04.2011 12:52
#
podla nicku ten chlapec ma len dačo cez 20r tj jeho chápanie základných pojmov je na dosť nízkej hranici
smazaný uživatel
07.04.2011 16:00
#
Takže všichni, co mají jen něco málo přes 20 let jsou idioti s IQ bublajícího bláta? Promiň, ale jseš pitomec.
smazaný uživatel
07.04.2011 16:43
#
Ty si sele...chcel tým povedať, že v 24 rokoch by mohol byť na inej úrovni
smazaný uživatel
07.04.2011 19:45
#
Ať to čtu, jak to čtu, pořád to tam vidím. V podstatě říká, že lidi krátce po dvacítce jsou pitomci.
didosh
07.04.2011 16:08
#
počkej,já jsem jen o rok starší .... věk tu nehraje roli,je to prostě vůl........
smazaný uživatel
07.04.2011 11:59
#
ježiši kriste, 1 článek z 10 je tu ve slovenštině a je to hroznej problém, co asi dělají slováci když na jejich webech sou články v češtině
kubys
07.04.2011 12:04
#
Zapalují pochodně, berou vidle, sudlice, řemdihy, palcáty apod. a jdou do ulic, to je snad jasné.
JozkokozleJ
07.04.2011 12:09
#
... a to cele doprevadzame skokmi cez vysoke vatry
herbage
07.04.2011 12:47
#
já už četl Tatry
smazaný uživatel
07.04.2011 12:53
#
tak toto je brutal akoze dojeb
JozkokozleJ
07.04.2011 13:32
#
Nie, nie ... to by sme doskocili az do Polska a tam by nam nik nerozumel.
didosh
07.04.2011 16:10
#
zapalují auta a ČEHŮNY hážou do Dunaje.....
smazaný uživatel
07.04.2011 13:04
#
chod niekam
smazaný uživatel
07.04.2011 12:58
#
slovenštinu mám rád. a kdo jí nerozumí, je jen prostý ignorant
didosh
07.04.2011 16:02
#
nečti to a táhni......
smazaný uživatel
07.04.2011 16:59
#
Hloupí lidé nerozumí slovenštině...můžeš jít někam jinam a nečíst to
rossoneri89
07.04.2011 11:25
#
pre par rokmi v LIge Majstrov a teraz nemaju ani vlastny stadion .... skoda no
smazaný uživatel
07.04.2011 11:41
#
Urcite zajimavy clanek pro nekoho, ale take je pravda ze muj 14 lety synovec tomu fakt nerozumi. A to je cech na ceskem webu. Po minulem clanku ve slovenstine se me ptal, jestli neni lepsi to napsat anglicky. Se spoluzakama EF casto sledujou, ale slovensky nerozumi pomalu nikdo. Myslim psanou ...
JozkokozleJ
07.04.2011 12:15
#
Takto vyzera prvy odstavec po vlozeni do Googlu translator:

Kdysi nejúspěšnější slovenský fotbalový klub z Petržalky má problémy. Hráči v současnosti nedostali výplaty už tři měsíce a trenér Vladimír Goff otevřeně hovoří o úplném dně ...

Takze jedna z moznosti pre synovca (v pripade, ze autori stranky neupustia od clankov v slov. jazyku) je tato.
JozkokozleJ
07.04.2011 12:16
#
Ja ked citam ten vytvor Google translatora a porovnavam ho s originalom, tak ja tam pomaly ani nevidim rozdiel ...
smazaný uživatel
07.04.2011 12:40
#
odhalit ze nejúspěšnější == najúspešnejší atd... chce uz pokrocile abstraktne myslenie
smazaný uživatel
07.04.2011 12:23
#
Koukam, ze naprosto nechapes co myslim. Pro dnesni skolaky je slovenstina pomalu to same co polstina nebo chorvatstina. Ja jsem starej kozel. Mne je sumak jestli to je cesky nebo slovensky. Nas ucila na zakladce cestinu slovenka a byla to docela prdel .. Ale mladejm to proste dost velky problemy dela. A hlavne to moc nechapou. Uz se narodili v CR
JozkokozleJ
07.04.2011 12:29
#
Tvojmu textu som porozumel. A len sucho a pragmaticky som navrhol riesenie...
Kazdopadne porovnavat slovencinu s polstinou a chrovactnou je podla mna dost pritiahnute za vlasy. A popravde, ja skutocne dost nechapem tomu, ked niekto povie, ze mladi slovencine nerozumeju. Mozno par slov, ale ak 14 rocny cesky chlapec nerozumie slovenskemu jazyku, to mi pride dost divne.
smazaný uživatel
07.04.2011 12:36
#
Nevim co je na tom divneho. Ja mel slovenstinu na taliri denne, ale on ji slysi akorat kdyz kouka na Superstar. A to jeste ne ode vsech. Na Slovensko na hory se uz nejezdi, mame bliz Alpy. A dovolena v lete uz nastesti umoznuje jezdit po celem svete a ne jako za naseho mladi do par zemi. Tak nevim kde by se ji naucil
Kily
07.04.2011 12:48
#
teď doufám, že to někdo nepochopí nějak zle, ale takhle mladí lidé mají tendenci ignorovat cokoli, co musí dělat navíc (je pravda, že podobný problém mají i lidé mnohem starší ), nemyslíš si, že by to mohlo v jeho případě hrát nějakou roli?

Já to teď vezmu ze svého pohledu, se Slováky jsem se na základní škole nepotkával, stejně jako jsem se s nimi jako malý nepotkával nikde jinde, ani jsem nekoukal na slovenské televize, neměl jsem internet a nebavil jsem se s nimi ani v diskuzích, přesto jsem nikdy v životě neměl problém pochopit Slováka a porozumět mu, ať už mi něco psal v diskuzi, nebo následně říkal v práci (a ten problém nebyl ani ze druhé strany). Tvůj synovec má navíc oproti mně výhodu v tom, že se se slovenštinou potkává prostřednictvím televize. Slovenštinu se Čech neučí, on slovensky rozumí a když ne, tak stačí jenom chtít, protože i když nějaká slova musí "rozlouskávat" hodně dlouho, tak ty jazyky si prostě jsou podobné a často nejde jim nerozumět
smazaný uživatel
07.04.2011 12:49
#
smazaný uživatel
07.04.2011 12:56
#
Docela mne mrzi, kdyz vidim k cemu se to zvrhlo. Jen jsem chtel poukazat na to, ze to mladym dela problemy a nechapou proc na ceskem webu se pisou clanky v cizim jazyce. Urcite to je i o te lenosti se snazit rozumet.
smazaný uživatel
07.04.2011 13:20
#
Ty si chcel debatovat o teme Cesko a Slovensko bez odozvy?
JozkokozleJ
07.04.2011 13:35
#
Ono to, ze nechapu preco sa pisu clanky na ceskom webe i v slovencine mozno splou uzko suvisi s tym, ze nerozumeju cestine.
Kazdopadne ako pises, mozno sa to zbytocne zvrhlo.
soukup
07.04.2011 12:58
#
přesně, já se celý dětství se Slovenštinou nedostal do styku, ale když na mě někdo potom promluvil slovensky tak prostě člověk rozumí, protože nerozumět ničemu prostě nejde, ano taky bych asi nevěděl kdyby mě někdo vyzkoušel z nějakých špeků co se řeknou úplně jinak a nejsou to frakventovaný slova, ale nerozumět snad ani nejde (a to nejsem žádnej střešina, ale ta mladá údajně nerozumící generace)
smazaný uživatel
07.04.2011 13:01
#
smazaný uživatel
07.04.2011 16:22
#
smazaný uživatel
07.04.2011 19:23
#
Teraz je dosť ignorantská doba...
centos
07.04.2011 21:05
#
Z lenivých ignorantů bych blil.
smazaný uživatel
07.04.2011 12:35
#
To ako nechápem. Aj tak ten text by mal minimálne rozdiely. Je to to isté. Je smutné, že dnešná mládež v Česku nerozumie našej reči.
smazaný uživatel
07.04.2011 12:38
#
je to pre nich skutocne velka skoda
JozkokozleJ
07.04.2011 12:45
#
smazaný uživatel
07.04.2011 12:47
#
Nebuď ironický.
Filip12
07.04.2011 11:51
#
ještě sem se divil že by tradiční klub spadl do ruhé ligy sem tomu nemohl uvěřit boužel sem netušil jak to z těma financema je
BrainBlender
07.04.2011 11:53
#
google přeložil "Gorgoň liga" jako "Gambrinus liga" to je moc
alegre
07.04.2011 12:04
#
Ten pan Gúgle je úplně blbej...
kubys
07.04.2011 12:06
#
Nevím, v jakém světě žiješ, resp z jakého jazyka do jakého jsi to překládal, ale mně to přeložilo Corgoň ligu jako Corgoň ligu.
smazaný uživatel
07.04.2011 18:03
#
ale on tam dal "Gorgoň liga"
scholes18
16.10.2011 08:49
#
mne to tiez prelozilo ako gambrinus liga
smazaný uživatel
07.04.2011 12:18
#
...kto to zhrabol peniaze za LM a odišiel do Slovana ?
Minister
07.04.2011 12:30
#
Ešte stále mám v živej pamäti tie penaltičky pre Petržalku a že ich nebolo málo... Najlepší strelec bol Janko penaltový kráľ Kozák
t0mmy33MCFC
07.04.2011 13:06
#
lidi co tady ctu ja teda nevim kdo s tim muze mit problemy? o slovenstine nepotrebuju vedet nic ale pokud umim cesky tak snad nemuzu mit problem prelouskat tech par jinych pismenek ve slovech
smazaný uživatel
07.04.2011 13:08
#
su medzi nami aj menej sikovny
smazaný uživatel
07.04.2011 13:26
#
su aj negramotny, bohuzial .
JozkokozleJ
07.04.2011 13:38
#
... ako pises. Gramotny by napisal v tvojom prispevku "makke i" na konci pridavneho mena
smazaný uživatel
07.04.2011 14:09
#
aspon viem citat slovensky/cesky a nemusim tu vypisovat blbosti o tom ako je to necitatelne
Krausio_Real_M
07.04.2011 13:48
#
Škoda, jediný klub ze slovenska, který mám rád
smazaný uživatel
07.04.2011 14:11
#
Je pravda, že na českém webu by články měly být česky, jako na všech českých webech psaných česky. Ale nechápu, jak někdo může nerozumět. Na Slovensku sem byl jednou, Slováky potkávám dvakrát ročně, nemám žádné slovenské příbuzné a nesleduju slovenská média. A stejně rozumím východniarům.
smazaný uživatel
07.04.2011 14:18
#
tak to si frajer vychodniarom je tazke rozumiet, sam s tym mam problem
smazaný uživatel
07.04.2011 19:21
#
sinter
07.04.2011 14:31
#
Neverím tvojej poslednej vete..už si počul niekedy rozhovor napr. dvoch šarišanov?
smazaný uživatel
08.04.2011 03:36
#
Asi jste se nepochopili, Sonny nejspíš myslel Slováky obecně. Šariš je ovšem úplně jiné kafe, stejně jako u nás třeba Těšínsko.
smazaný uživatel
07.04.2011 17:09
#
No vidíš, že to pravda nie je, aby boli články na EF len v češtine. A taktiež si nemyslím, aby si rozumel východniarom. Ono, z Česka je Slovensko východ, ale východ na Slovensku je už niečo iné. A ich nárečiu nemá šancu pochopiť ani Stredoslovák.
didosh
08.04.2011 15:56
#
východ na Slovensku je opravdu něco jiného....
smazaný uživatel
08.04.2011 20:35
#
co si tym myslel?
smazaný uživatel
07.04.2011 14:34
#
Hm. Bezva diskuze. A pritom jsem psal, ze mlady maj problem se slovenstinou v * PSANY* forme. O tom, ze by nechapali o cem slovak mluvi, nebo ze by se snim nedomluvili nepadlo ani slovo
JozkokozleJ
07.04.2011 14:43
#
Tak si zacal dalsie vlakno
Inak ja si myslim, ze porozumiet hovorenemu slovu je tazsie nez porozumiet pisanemu textu. Predsa len v hovore sa niektore pismena, slabiky mozu nejak stratit, komolit ...
smazaný uživatel
07.04.2011 23:58
#
Tak nevím, myslím, že psaná je horší, protože někoho můžou zmást L s čárkou, apostrofem a Bůh ví s čím ještě, stříška nad O apod. Slovenštině rozumím a rozdíl mezi tolika eL sem nikdy nepochpil
smazaný uživatel
08.04.2011 00:03
#
Ľ? ľubozvučný, ľubovoľný? Nepoznáš? A vy máte krúžok nad u a mäkčeň na r Veľmi by som sa nevyťahoval
JozkokozleJ
08.04.2011 09:51
#
My máme zase dlzen na r (viz. Vtáky v tŕní), Cesi maju este makcen na e (ě) ... a tiez divne sklonuju meno Peter - "dostal som od Petera", ked napriklad pri mene Karel nehovoria, ze "dostal som od Karela" ... tuto jazykovednost by som chcel vysvetlit.
buba
07.04.2011 14:52
#
podle mě i hodně záleží, odkud ti mladí jsou. Myslím si, že moraváci víc porozumí slovensky psanému článku než češi
smazaný uživatel
07.04.2011 14:51
#
Neviem, či je to dobrý nápad písať články v slovenčine. Pod každým takýmto článkom je väčšina diskusie úplne mimo, a rieši sa stále to isté. Ale málokedy som v diskusii postrehol aj vyjadrenie sa k obsahu článku. Smutné.
sinter
07.04.2011 14:56
#
Máš pravdu,...ale zas o čom by tu bola potom tá diskusia? V skratke by to vyzeralo takto: boli peniaze-odišli-každí na petržko s*rie-krach...a potom pár smajlíkov typu: Petržka v LM , Kmotrík , Národný štadion na pravom brehu , Národný štadion na pravom brehu
smazaný uživatel
07.04.2011 14:57
#
To neznie ani ako expreska, ale skôr ako recesná telegrafická správa
sinter
07.04.2011 15:01
#
smazaný uživatel
07.04.2011 17:11
#
Ak by to nebol dobrý nápad, nebol by tu ani jeden článok v slovenčine. Ešte sa nestalo, aby bol článok na hlavnej stránke, kým ho nevyradia iné, v počte zobrazení pod 1000. Koľkokrát má viac čítanosti, ako info o českom hráčovi, či klube.
smazaný uživatel
07.04.2011 15:52
#
ivan kmotrik bol vtedy na čele petržalky a teraz je v slovane a tam prešlo aj dosť hračov. v petržalke sa futbal hra len vdaka vtedajšiemu starostovi meskej časti petržalka sučasnemu primatorovi bratislavy Vtačnikovi.
didosh
07.04.2011 16:13
#
Jak je velká Petržalka(počet obyvatel)
smazaný uživatel
07.04.2011 18:04
#
110k cca
DelPiero137
07.04.2011 18:09
#
cca do 200tis. ale tazko sa mi to presnejsie odhaduje.
didosh
07.04.2011 16:12
#
kurnik já mám strašný bordel v těch stadionech v Bratislavě,to tam bylo tolik ligových stadeců?A komu patří jaký?(Cihlové pole je jasné )
JozkokozleJ
07.04.2011 16:17
#
Bolo ich dost ... i v Devine bol pekny. A zostal v podstate ten najhnusnejsi.
didosh
07.04.2011 16:23
#
bol?už neexistuje?
DelPiero137
07.04.2011 18:14
#
Nie som z BA, ale v sucasnosti su tam 3-4 stadiony hodne 1.ligy (myslim kapacitne, prevedenim, vychodmi atd).
Ale ten v Prievoze je v katastrofalnom stave. Sranda, kedysi Bratislava koncila pri Prievoze...
DelPiero137
07.04.2011 18:18
#
Toto na Slovensku neznasam a preto si nas sport nezasluzi uspech. Niekomu sa podari presadit a hned to treba vyuzit(skor zneuzit), vytunelovat.
Kazdemu v ociach naskakuju len dolare. Ci je to futbal, hokej alebo iny sport.
smazaný uživatel
07.04.2011 19:41
#
No vidíte, tak možno sa aspoň tá ,,ignorantská mládež" niečo zadarmo priučí aj cudziemu jazyku a celkom príjemným spôsobom, nič za to nedajú, prečítať si pár slov o futbale v inom jazyku. Budú aspoň konečne v kontakte s týmto jazykom, keď argumenty niektorých sú, že nerozumejú slovenčine. Snáď to nemôže až tak bolieť. Navyše sú v slovenčine písané články iba o slovenskom futbale, takže väčšinou si ich prečíta iba ten, kto má záujem. Podľa mňa je to len pozitívne, že sa píše v tak extrémne príbuznom jazyku.
smazaný uživatel
07.04.2011 20:24
#
didosh
08.04.2011 15:58
#
samozřejmě!!!
smazaný uživatel
07.04.2011 19:53
#
Slováci sobě! To je sice fajn, ale vsadím se, že z Čechů to skoro nikdo nečte. A jestli jo, tak se mu celkem divím. Sežerte si mě!
Darren Fletcher
07.04.2011 22:07
#
ham ham
didosh
08.04.2011 16:04
#
má někdo nějaký odkaz na Bratislavské stadiony(foto)
pospech11
10.04.2011 17:17
#
a já si říkal co se stalo se slavnýma Ličartovicema tím teď myslím podle CSM
goodbay
07.08.2011 22:47
#
jj hráči jako Bašišta, Kiss, Putnocký, Šinglár...možná tam hrál i Zeher, ted si nejsem jistý. Ale Bašišta bejval borec
smazaný uživatel
01.12.2011 14:29
#
tohle je otřesný.. článek o tom jak je na tom jeden z nejznámějších slovenských klubu špatně a vy tady řešíte jak té napsaný.. tak se snad z toho nepose... ne? je smutný.. jak si pustím video z LM a ještě k tomu postup z už 1 předkola což se jinýmu klubu snad nepovedlo! pokud se nepletu.. a ted trčí někde v druhé lize a hruza na to koukat.. celkově aj ty stadiony apod.. s tím by se mělo něco dělat
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.