Nike a Adidas chystají nové kopačky

02.12.2007, 12:59
Aktuality
Z pozornosti, kterou budí dnešní losování mistrovství Evropy ve fotbale, jež se uskuteční příští rok v Rakousku a ve Švýcarsku, chtějí vytěžit také výrobci sportovní obuvi a oblečení. Společnosti jako Nike, Adidas a další přicházejí s novými modely kopaček a další výstroje. Věří, že vydělají na vrcholu sezony nejpopulárnější kolektivní hry na světě. Informuje o tom agentura AP.

"Jsme tu 365 dní v roce, ale v určitou chvíli budou všichni sledovat právě fotbal," řekl Joaquin Hidalgo z vedení marketingu značky Nike, jež je největším výrobcem sportovní obuvi a oblečení na světě. Firma sídlící v americkém Oregonu již dříve přišla s kopačkami T90, které jí zajistily pevnější pozici na trhu s fotbalovým vybavením. Na rok 2008 chystá model Mercurial SL, což jsou kopačky s karbonovými vlákny, které původně nebyly určeny na trh. "Za posledních osm měsíců jsme měli více inovací našich produktů než za posledních 13 let," řekl Hidalgo.

Fotbal byl tradičně doménou evropských výrobců sportovního vybavení, například Adidasu. Také tato německá značka chystá s ohledem na blížící se Euro masivní strategii. Nyní do obchodů přichází její nový model kopaček Predator, souběžně s losováním i míč Euro Ball. Na začátku roku 2008 chce Adidas představit další dva nové modely kopaček - jeden bude vycházet z nejpopulárnějšího modelu a druhý bude navržen pro slavného anglického fotbalistu Davida Beckhama.

Nové rychlé kopačky na příští rok chystá také americká značka Puma, která v posledních letech zůstávala ve stínu Nike a Adidas. "Je to dobrý marketingový odrazový můstek. Umožní nám vydělat ve chvíli, kdy se všichni na tento sport soustředí," tvrdí David Carter z vedení Pumy.

V roce 2010, kdy se uskuteční mistrovství světa v Jižní Africe, chce Nike trhu s fotbalovým zbožím dominovat. Zisky z prodeje fotbalové výstroje této značky v posledních letech stále rostou - zatímco v roce 1990 činily 40 milionů dolarů, nyní uvádí zhruba 1,5 miliardy dolarů. Nedávno firma Nike oznámila, že kupuje svého britského rivala Umbro, který spolupracuje s mnoha evropskými národními fotbalovými týmy.

Adidas ale považuje fotbal za páteř své obchodní strategie a nehodlá jen tak vyklidit pozice svým konkurentům. Nedávno porazil Nike v soutěži o oblečení německé reprezentace.

Autor: Tomáš Pavlík

Komentáře (0)

Přidat komentář
zatím zde není žádný komentář

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele