Mchitarjan možná kvůli diplomacii přijde o finále Evropské ligy

10.05.2019 18:52 - Aktuality
Henrik Mchitarjan (© arsenal.com)
 
Arsenalu možná bude ve finále Evropské ligy s Chelsea v Baku chybět záložník Henrik Mchitarjan. Arménie totiž kvůli konfliktu o Náhorní Karabach neudržuje s Ázerbájdžánem diplomatické vztahy a Mchitarjan kvůli tomu v minulosti několikrát v Ázerbájdžánu nehrál.

Kapitán arménské reprezentace Mchitarjan během angažmá v Dortmundu v roce 2015 vynechal kvůli obavám o bezpečnost utkání Evropské ligy s Gabalou. Do Ázerbájdžánu neodcestoval ani loni v říjnu, kdy tam Arsenal hrál zápas Evropské ligy s Karabachem, přestože Evropská fotbalová unie UEFA nabídla pomoc s vízy.

Nyní Arsenal čeká 29. května v Baku finále Evropské ligy s Chelsea a zatím není jasné, zda Mchitarjan bude k dispozici. "Do finále zbývá ještě spousta času. Teď se připravujeme na nejbližší zápasy," reagoval na dotaz ohledně nominace arménského záložníka trenér Arsenalu Unai Emery.

Mluvčí klubu poté uvedl, že Arsenal bude požadovat po UEFA záruky, že pro Mchitarjana bude cesta do Ázerbájdžánu bezpečná. "Zatím jsme takové garance neobdrželi a doufáme, že je UEFA bude schopna dodat rychle. Samozřejmě se obáváme toho, že kvůli dějišti finále se může stát, že Micky v evropském finále hrát nebude," řekl mluvčí.

Dalším úskalím zejména pro fanoušky anglických klubů bude komplikované cestování do Baku, které podle britských médií bez přestávek zabere v nejlepším případě 58 hodin. Možná i proto dostaly Arsenal a Chelsea dohromady jen 12 tisíc vstupenek z celkové kapacity 68.700 míst na Olympijském stadionu.

O moc lépe na tom nejsou ani příznivci Tottenhamu s Liverpoolem, které čeká finále Ligy mistrů v Madridu. Jejich náklady britská média vzhledem k nárůstu cen po skončení semifinále vyčíslila na 1800 liber (přes 53.000 korun) na cestu a dalších 100 až 1000 liber za jednu noc.

Fanouškům se navíc nelíbí, že z celkové kapacity 68.000 míst na stadionu Atlética Madrid dostal každý klub k dispozici jen 16.613 vstupenek. "Úřady na ochranu spotřebitelů by měly zasáhnout. Je na čase zastavit ždímání peněz z věrných fanoušků," uvedly ve společném prohlášení fankluby Tottenhamu a Liverpoolu.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 3382
Komentáře (109 / 0 nových)
naheCZ
10.05.2019 18:55
#
Ty ceny počty vstupenek UEFA
Setwo
10.05.2019 18:58
#
Baku neuveritelné, že UEFA dovolila, aby tento štát hostil finále EL... najprv nech si porieši svoje problémy so susedom
Posledni Kovboj
10.05.2019 19:05
#
Y.N.W.A
10.05.2019 19:07
#
je nemyslitelný, aby kvůli politickejm problémům byl jeden z týmů na finále oslaben, to je totální kravina
Hawkcz
10.05.2019 20:33
#
Pro Arsenal to nebude žádná ztráta pokud nepojede, vždyť většinou hraje dost nevýrazně.
Counter
10.05.2019 20:53
#
Eh, oslabení by to bylo rozhodně, proti Valencii byl skvělé oživení z lavičky v obou zápasech a měl velký podíl na dvou gólech.
Hawkcz
10.05.2019 21:03
#
Proti Valencii hrál dobře, ale kdy předtim zahrál takhle dobře? V lize byl dost průměr bych řekl.
vteco
10.05.2019 21:08
#
V lize mu pár zápasů úplně nevyšlo, ale furt je to kvalitní sub z lavičky, kterých moc nemáme.
Counter
10.05.2019 21:09
#
Mchitarjan má nevyrovnané výkony, jednou je výborný, jednou marný atd. Ale to ještě neznamená, že jeho absence není ztráta. Nikoho lepšího totiž prostě nemáme
Hawkcz
10.05.2019 21:27
#
Jako jo, když to berete takhle tak jo. Zase je to větší ztráta než kdyby tam nepustili Mustafiho.
Counter
10.05.2019 21:32
#
Upřímně, po Aubovi s Lacou je to asi náš třetí nejgólovější hráč. Pokud by nenastoupil v základu, byl by pravděpodobně jeden z prvních střídajících.

Už jen ta možnost, že nějaký fotbalista nebude moci kvůli vlastní bezpečnosti nastoupit do finále Evropské ligy, by měla Baku vyloučit ze hry.
aaronramsey
11.05.2019 20:26
#
uz jsem se ptal v komentech pod zapasem s burnley ale bohuzel bez odezvy....nevis jak to bude kdyz arsenal vyhraje EL? budou spurs bez LM? nebo se uz na tom ze vic jak 4 tymy z eng nehrajou LM neco zmenilo?
wister
12.05.2019 01:23
#
Pokud Arsenal vzhraje EL postupuje 5 teamu do LM . Coz je max pocet z jedne zeme.
Tedy MC,LFC,TOTTENHAM,CHELSEA a prave Arsenal.
Ruprecht
10.05.2019 19:19
#
Sice mi přišlo, že problémy dělá dost právě Arménie, tak ano, je to špatně.
icka
10.05.2019 19:39
#
REPLIKATOR
10.05.2019 20:07
#
jaRys9
10.05.2019 23:27
#
r.mrazik
10.05.2019 19:00
#
na jednu stranu maji pravdu...na druhou zas prskaji,ze chteji vic penez od UEFY za LM...
ono nejde mit oboje...
♥LIVERPOOL - FC♥
10.05.2019 19:00
#
Nasrat na kravaťáky. Tohle je fakt neskutečné. Vykastroval bych všechny kamenem někde na poli.
r.mrazik
10.05.2019 19:01
#
a jinak...hodit EL do Baku je uzasna vec...asi jako MS do Kataru...sraci
oli9
10.05.2019 19:02
#
peníze až na prvním místě
Posledni Kovboj
10.05.2019 19:06
#
vymrdanci
mickey mouse
10.05.2019 19:22
#
icka
10.05.2019 19:39
#
Kuchta
10.05.2019 21:58
#
jaRys9
10.05.2019 23:27
#
DelPiero137
11.05.2019 15:17
#
RadekVonCZE
13.05.2019 21:06
#
oli9
10.05.2019 19:02
#
do baku je to z Íránu co by kamenem dohodil to je místo uplně mimo mísu ale tak co budem říkat až se finále LM bude hrát v Tokiu nebo v Hanoji ... jinak ty ceny vstupenek to je mazec i ty počty.... prostě pro fanoušky se přece nehraje
luzaro
18.05.2019 08:45
#
Když pomineme vzdálenost zhruba 4500 kilometrů, která Londýn a Baku dělí, komplikuje cestu poměrně zásadním způsobem Evropská fotbalová asociace UEFA, která dala k dispozici pouhých 6000 lístků a to pro oba celky!
Podle renomovaného novináře stanice ESPN funkcionáři tvrdí, že letiště v Baku nemá kapacitu na to, aby pojalo větší příliv fanoušků.
hfchumenne
10.05.2019 19:05
#
teoretická otázka: Chelsea už má istú miestenku v LM. Teda ak by Chelsea vyhrala aj finále EL, tak Arsenal sa kvalifikuje do LM?
lajka30
10.05.2019 19:06
#
Ne panebože tady se to řeší každý den.
JIMMY-PO
10.05.2019 19:06
#
nie
Y.N.W.A
10.05.2019 19:08
#
ne, když Chelsea vyhraje EL (tedy tým, kterej jde do LM u z ligy).. jde do LM třetí tým z francouzský ligy....
hfchumenne
10.05.2019 19:28
#
Kixi Syhimour
10.05.2019 19:08
#
Ne, Švýcaři by ještě museli vyhrát MS v hokeji
Strojmír
10.05.2019 20:51
#
fenixLFC
10.05.2019 19:14
#
jezis zas
PetrJ
10.05.2019 19:16
#
Myslím, že v tomto případě by postoupil Celtic.
Rarášek
10.05.2019 21:02
#
REPLIKATOR
10.05.2019 21:04
#
cr7sux
10.05.2019 23:07
#
Doni77
10.05.2019 19:31
#
Arsenal by v tomto případě šel do LM pouze za předpokladu, že z La Ligy spadne Celta Vigo, Hradec Králové dodá do konce sezony nové podklady na stavbu stadionu, Jarda Jágr odehraje alespoň jedno utkání na letošním MS v hokeji a Halina Pawlowská shodí více než 10 kilo do konce června.
Pokud se nesplní alespoň jedna z těchto podmínek, Arsenal bude po prohře ve finále i v sezoně 2019/2020 hrát jen Evropskou Ligu.
Strojmír
10.05.2019 20:52
#
vyčerpávající shrnutí
Kuchta
10.05.2019 21:59
#
Taiger
10.05.2019 19:44
#
Už dost.
ratusek
10.05.2019 19:05
#
Politika do sportu nepatří ne?

A zasáhne posraná UEFA proti těm cenám? Pcohybuji, jim jde o mamon a vyprodáno bude tak i tak, co na tom, že to zkoupí šejci a na věrné fans se nedostane
Manny
11.05.2019 00:38
#
jak zasahne, vzdyt UEFA snad ty ceny nastavila ne
ratusek
11.05.2019 07:56
#
No právě tady jde vidět, o co jim ve skutečnosti jde
Kocour Klapuška
10.05.2019 19:07
#
Dalším úskalím zejména pro fanoušky anglických klubů bude komplikované cestování do Baku, které podle britských médií bez přestávek zabere v nejlepším případě 58 hodin.

To tam jako pojedou na kole? Vždyť z Londýna líta pravidelná linka za pět a půl hodiny
Y.N.W.A
10.05.2019 19:09
#
a kolik lidí se vejde do pravidelný linky?....nebo to tam maj začít nalítavat už teď?
Kocour Klapuška
10.05.2019 19:12
#
30. května, den před zápasem, letí z Londýna (byť s přestupem) víc než 30 spojů..
Kocour Klapuška
10.05.2019 19:12
#
sorry, finále EL není 1. června, ale na tom se asi nic nemění
Y.N.W.A
10.05.2019 20:00
#
ok
Kucka
14.05.2019 06:00
#
JIMMY-PO
10.05.2019 19:08
#
v prvom rade Azerbajdžan nemá čo hľadať v UEFE potom by nemuseli riešiť takéto kokotiny...a 16k lístkov pre každý klub do Madridu je neskutočný grc aj napriek tomu, že z tých ostatných sa ešte nejaké lístky ku fans určite dostanú
Acquanni
10.05.2019 19:09
#
Zrovna jsem o tom psal pod jiným článkem. Tohle je obrovský fail od EUFY. Evropský hráč, hrající dlouhé roky v Evropě, pocházející z evropské země a nemůže hrát finále Evropské ligy Komedie a kdyby to bylo jen tohle. Ten počet lístků a ceny jsou taky velký výsměch, neuvěřitelný fail od EUFY to dát do Baku
F.Torres
10.05.2019 19:12
#
UEFA MAFIA. Jak vůbec něco takového mohou umístit do země, kde něco takového hrozí?? Toto jde na hlavu UEFY. Tak pro jistotu ať zavřou stadion, ale ne, že hráč, který si vybojuje finále, tak nebude moci hrát
Kocour Klapuška
10.05.2019 19:14
#
Srovnávat finále EL v Baku a MS v Kataru je pěkná blbost.

Finále v Baku je skvělý projekt, logika, že se to všechno musí hrát v Německu, Francii, Anglii, je podle mě špatná. Navíc, když je Ázerbajdžán součástí UEFA. Oproti tomu MS v Kataru není jednorázová akce a kromě dostupnosti to má milion dalších problémů..
Kocour Klapuška
10.05.2019 19:15
#
Čili Baku
r.mrazik
10.05.2019 19:22
#
blbost je hledat za tim neco uzasnyho
finale v Baku je projekt na hovno
Kocour Klapuška
10.05.2019 19:35
#
Tak lepší než na po stý stejný finále někde v Londýně
fenixLFC
10.05.2019 20:43
#
Ruprecht
10.05.2019 19:27
#
Baku nic moc, ale to MS je úplnej úlet.
Mimalu
10.05.2019 19:54
#
skvělý projekt, aha... Není nic lepšího než aby se finále konalo mimo evropský kontinent v zemi, která evidentně nemá vyřešené své vlastní problémy, v zemi kde je poměrně značný problém se dostat jinak než letecky a v zemi do které potřebuje člověk získat víza...
Davor27
10.05.2019 22:54
#
r.mrazik
11.05.2019 00:18
#
Ferguson6
11.05.2019 00:25
#
A čo keby hrali finále EL Krasnodar - Galatasaray? Pre nich by finále v Baku bolo ideálne, určite lepšie ako niekde v Porte, Glasgowe, Paríži alebo Frankfurte.
unoboss
11.05.2019 00:43
#
Co si to myslíš jako? Vždyť se svět točí jen kolem západní a střední Evropy.
Mimalu
11.05.2019 08:29
#
jj, chtít místo tak, aby bylo co možná nejlíp dostupné pro kohokoliv a zvláště pro fanoušky týmu, které se dostaly do finále, je naprosto logická věc a vše co jde proti tomu opravdu není žádný "skvělý projekt"
Mimalu
11.05.2019 08:21
#
Super no, místo dobré pro pár týmů u kterých je menší šance že si zahrají finále, zatímco pro většinu týmů místo dost na houby.
Kang & Kodos
10.05.2019 19:15
#
Jak říkám furt, proti kurvám z UEFA je FAČR jenom takovej neškodnej podnik lokálních hajzlíků.
Posledni Kovboj
10.05.2019 19:22
#
Ruprecht
10.05.2019 19:26
#
Mumloch
10.05.2019 19:37
#
icka
10.05.2019 19:40
#
Euphael
10.05.2019 19:54
#
pridej i FIFU
Taiger
10.05.2019 19:55
#
*EA
Ruprecht
10.05.2019 19:27
#
Ten počet "volných" míst v Baku je teda ostuda jak prase. V podstatě přes 40 tisíc míst pro místní boháče a já nevím co.
Blasphemer
10.05.2019 19:28
#
Nagorniy Karabakh je Srbija
Kocour Klapuška
10.05.2019 19:34
#
Blasphemer
10.05.2019 19:39
#
Le Gunner
10.05.2019 19:42
#
Random girl: So, what music do you listen to?
Me: It... is... complicated...
Hawkcz
10.05.2019 20:40
#
Blasphemer
10.05.2019 20:56
#
Trand
10.05.2019 21:14
#
RadekVonCZE
13.05.2019 21:09
#
20DollarsInMyPocket
10.05.2019 20:09
#
RadekVonCZE
13.05.2019 21:09
#
Slobodan Praljak
Ligter
10.05.2019 19:33
#
totální absurdita
Mumloch
10.05.2019 19:37
#
Co?
isokarhu
10.05.2019 19:44
#
58 hodin ? sak z viedne sme boli teraz wizzairom v kutaisu v gruzinsku za ani nie tri hodiny a baku je kusok odtial......
Hawkcz
10.05.2019 20:41
#
To se počítá asi lodí.
Liquid
10.05.2019 19:57
#
no co, od hotelu mu půjčej papamobil a Čech mu půjčí masku a nastoupí s neprůstřelnou vestou
martakubis
10.05.2019 19:58
#
V DNEŠNÍ POSTMODERNÍ DOBĚ, KDE SE VŠUDE SEROU CITÁTY NA DEMOKRACII, SVOBODU, CESTOVÁNÍ ATD. JE TOHLE A NAVÍC OD JEDNÉ Z NEJVĚTŠÍCH ORGANIZACÍ NA SVĚTĚ NAPROSTÝ FAIL!!!!!! HUMUS A MĚLI BY TO PŘESUNOUT
Han střelil první
10.05.2019 20:37
#
Teprve teď jsem vystřízlivěl. LIVERPOOOOOOOL!!
Spejbl
10.05.2019 21:03
#
OT: Mohla by mě nějaká dobrá duše nasměrovat na diskuzi k MS v hokeji?
vteco
10.05.2019 21:12
#
Nejvíc se to teď řeší asi v Bratislavě a v Košicích.
Spejbl
10.05.2019 21:29
#
salami
10.05.2019 21:19
#
Vy jste tu vsichni s tema 58 hodinama chytry jak radio, co chudaci z leteckejch spolecnosti? Potrebujou z toho taky neco mit, tak se Anglani proletej kolem sveta
Kocour Klapuška
14.05.2019 20:02
#
CHONG
11.05.2019 07:20
#
No jo no, finále LM se hraje v nejlepším městě na světě, tak finále EL se musí hrát v nějaké prdeli, aby byl svět v rovnováze.
Stiksxx
11.05.2019 07:51
#
To by bylo krasny, kdyby se oba kluby semkly a n finale by neprijeli.
Ferguson6
11.05.2019 10:26
#
Inak Baku aj samotný štadión sú top. Hlavne keď sa tam nič nekoná, dá sa na štadión dostať až na hraciu plochu a nikto vás nezastaví
Bady86
11.05.2019 11:18
#
Ja byt Arsenalem, tak oznamim, ze k zapasu nenastoupim. A ono by se to nejak udelalo
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.