Manažeři v Anglii by se nebránili omezení hlavičkování v tréninku

21.11.2020 17:40 - Aktuality
Frank Lampard (© twitter.com)
 
Někteří manažeři anglické Premier League by se nebránili omezení hlavičkování v tréninku, pokud věda prokáže souvislost mezi hrou hlavou a onemocněním demencí. Debatu o možné škodlivosti hlavičkování v Anglii znovu rozpoutalo nedávné úmrtí mistra světa z roku 1966 Nobbyho Stilese s tímto onemocněním mozku, jež bylo navíc nedávno diagnostikováno jeho bývalému spoluhráči a držiteli Zlatého míče Bobbymu Charltonovi.

"Pokud se výzkumem zjistí, že deset hlaviček při tréninku vám může způsobit demenci, tak s tím přestaňme. Pro mě je hlavní, že se o tom mluví a lidé se tím zabývají," uvedl manažer West Bromwiche Slaven Bilić.

Hlavičkování se v některých zemích omezuje u dětí, k čemuž v červnu z preventivních důvodů vyzvala i evropská unie UEFA. S tím souhlasí i manažer Chelsea Frank Lampard.

"Pravidla musejí být přísnější, abychom zajistili, že děti nebudou hlavičkovat více, než musí. Právě u mládežnického fotbalu bychom měli začít. Jak se děti budou postupně vyvíjet, můžeme úroveň tréninku kontrolovat. Měli bychom udělat cokoli, aby byl fotbal bezpečnější," řekl bývalý anglický záložník.

Manažer Aston Villy Dean Smith, jehož otci byla diagnostikována demence a poté zemřel na covid-19, také volá po potřebě výzkumu. "Dříve byly míče těžší, ale všichni jsme nyní smutní z toho, že bývalí hráči trpí demencí. Pokud je nějaká souvislost mezi hlavičkováním a demencí, tak bychom něco měli udělat."

Asociace profesionálních fotbalistů (PFA) už vyzvala kluby, soutěže a vedení anglického fotbalu, aby vyvinuly strategii, díky níž bude lépe chráněno dlouhodobé zdraví hráčů. "Věda se v této oblasti vyvíjí rychle a měli bychom rychle zareagovat na základě toho, co teď víme. Omezení hlavičkování v tréninku je praktický a jasný krok," uvedla PFA.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2086
Komentáře (73 / 0 nových)
repkajebuh
21.11.2020 17:47
#
Od Dyche to sedí, už vidím jak volá na ty svoje dřeva ať do toho hlavou nelezou..
Olen, Tomi Hohuluk
21.11.2020 19:16
#
co od nej sedi? o nem pises jenom ty.
repkajebuh
21.11.2020 19:35
#
Ou sorry, moje chyba.četl jsem moc rychle a zaměnil si jména
SixSense
21.11.2020 18:27
#
Co na tom ti dementi chcu debatovat? Ved je predsa uz stovky rokov jasne, ze neustale otrasy hlavy sposobuju psychicke poruchy a nasledkom moze byt aj skorsia smrt.
Kincl
21.11.2020 18:43
#
Přesně, taky si myslím, že to nebude úplně ok.
12janjde
21.11.2020 19:19
#
To už je daleko větší nebezpečení při boxu a jiném zápasení,poškození mozku či smrt nebo udušení při judu,řecko-římském zápasu či volném stylu
soukup
21.11.2020 19:28
#
však právě o boxu se ten vliv úderů do hlavy a rozvinutí demence u bývalých boxerů řeší asi nejdýl a případ boxu tohle téma a výzkum otevřel. Teď se to akorát začíná zkoumat v dalších sportech
12janjde
21.11.2020 20:55
#
Ale v kopané to byl daleko větší problém za těch starých typů míčů se švy
Benfica
21.11.2020 22:47
#
to s loptami je pravda, ale to všetko sa zistí bohužiaľ až neskoro.. btw na mieste by boli nejaké opatrenia, aby sa zbytočne neriskovalo.. napríklad to čo zaviedli pre deti je podľa veľmi dobré rozhodnutie..
Benfica
21.11.2020 22:45
#
Momo9
21.11.2020 21:31
#
Vsak v boxu to je jasne potvrzeny a samozreje to je horsi. Ale boxuje se jeden zapas za mesic a dostanes kolik? Ale kdyz ses profesionalni stoper nebo hrotak, hrajes 20 let fotbal a kazdej den mas trenink nebo zapas a furt te jebe balon do hlavy.. tak se to ASI taky muze projevit.
Jinak nechapu ten argument uduseni pri judu, proboha.. to snad ani nejde dal komentovat. Uduseni pri judu zminujes u clanku o hlavickach..
ttopi
21.11.2020 22:13
#
Na druhou stranu když se odprostiíme od té demence, tak třeba při boxu už spousta lidí umřela přímým vlivem toho sportuml, což se o fotbale říct nedá (nevybavuju si že by někdo umřel po nějakém zákroku na hřišti - neberu v potaz ty srdeční selháni, to je něco jiného). Když si pak. Jak řikáš, přepočteš kolik toho boxer za rok odboxuje a fotbalista odehraje, tak box je asi milionkrát nebezpečnější sport, takže opravdu nechápu, proč se uvažuje o takové kravině jakou je omezování hlavičkování.
Momo9
21.11.2020 22:23
#
Tak je potreba aby to vedci nejak vyvedatorovali.. ted po 120 letech fotbalu to zni smesne.. ale jestli aspon1% byvalych fotbalistu umre o 30 let driv jen kvuli tomu ze zbytecne hlavickovali 5x tydne na treninku tak proc to nezkusit omezit na 2x tydne.
ttopi
21.11.2020 22:27
#
Tak hrozná ta čísla nejsou ne? Jinak bylo by to komické - hlavičkovat pouze ve středu, jinak ani neskákat. Samozřejmě už dnes to funguje tak, že jsou tréninky i bez míče, nebo jen cvičení s míčem ale bez standartek. Ale aby to někdo přikazoval, nevím no...
Momo9
21.11.2020 22:43
#
Ale dyt ja rikam vedci... ja nevim jaky jsou cisla. Nam na krajske, okresni urovni je to asi fuk, k nam to nedojde.. a jestli se rekne ze se v anglii nesmi pondeli utery na trenalech hlavickovat, tak si myslim ze je to easy, ze bez toho trenink fakt udelas.
kvasha16
23.11.2020 18:47
#
tak ale ci to bude mat nejaky vyznam... neviem ako funguju tie treningove jednotky, ale ked ti zakazu hlavickovat napriklad utorok a stvrtok, tak to "obides" stylom, ze tie treningove jednotky kde su zahrnute hlavicky presunies z tych dni kde sa nemoze hlavickocat na tie dni kedy sa da, celkovy pocet treningov teda ostane len sa inak prerozdeli
Momo9
23.11.2020 21:29
#
Nevim no.. stejne kdo to bude hlidat.. bude policajt na kazdym treninku a bude psat pokuty?
Benfica
21.11.2020 22:53
#
nikto nikdy nezistí koľko bývalích futbalistov má s týmto problém, lebo tych ľudí je neskutočne veľa, tu sa nejedná len o hráčoch v pár najlepších ligách, ale o všetkých čo hrali futbal profesionálne..
Benfica
21.11.2020 22:50
#
v tomto probléme ide len o nárazy do hlavy.. miešať do toho ďalšie veci, ako priamu smrť zavinenú daným športom je odveci..
SixSense
24.11.2020 18:33
#
Presne, ide o narazy do hlavy. Mozog velmi trpi a postupne sa to zbiera.
12janjde
21.11.2020 23:01
#
Přesně
Benfica
21.11.2020 22:48
#
kilobyte
22.11.2020 00:15
#
Je otázka jestli je větší problém síla a nebo množství. Jestli je horší síla, což asi bude, tak to nemá moc smysl ve fotbale řešit. V zápase utrpí větší újmu při střetu hlavami, údery loktem, atd. Ale kdyby byl větší problém časté, i když menší otřesy, tak je to velký problém. Protože fotbalisti hlavičkují v podstatě denně a to na všech úrovních. To jsou milióny lidí na světě.
Já si tedy spíš myslím, že větší problém je ta intenzita úderu, takže vynechat dvakrát v týdnu hlavičky moc nepomůže, když hráč pak v zápase schytá jednu loktem a nebo se střetne s něčí hlavou. Z toho můžou být i otřesy mozku.
12janjde
22.11.2020 00:21
#
Jo a třeba takové výběhy brankářů proti útočníkům,to je určitě nebezpečnější než obyčejné hlavičkování
pedrofcb
22.11.2020 07:07
#
Tak box ten by museli zakázat úplně a teď nesmírně populární MMA jakbysmet, mimochodem MMA nesnáším a to jsem docela bitkař, jenže musím mít důvod, ale v rámci sportovního klání, že bych chtěl neznámého člověka, který mi nijak neublížil nebo na druhou stranu třeba kamaráda se stejného klubu mlátit loktem nebo kolenem do hlavy a skákat mu po ní...Pro mě nenormální zvrácenost. Jak říkám, já jsem schopen něčeho takového, ale při fyzickém napadení nebo přepadení, ale jen tak, protože je to soupeř?
kilobyte
22.11.2020 09:39
#
Jak často tě napadávají, že jsi docela bitkař?
pedrofcb
22.11.2020 18:15
#
No sem tam někoho profackuju, ale chtěl jsem říct, že dokážu i hodně člověka zbít když si to zaslouží, nejsem cukrová panenka a přesto se mi ten sport nelíbí.
kilobyte
22.11.2020 19:20
#
Tak když jdou do ringu s tím, že toho druhého zbijou bez důvodu, tak si vlastně zaslouží dostat sodu.
pedrofcb
24.11.2020 10:13
#
Nadržený šimpanz
22.11.2020 15:12
#
Skákat po hlavě??? To bylo někdy ve středověku, néé
SixSense
24.11.2020 18:30
#
Co sa tyka tupeho boxu, tak o tom nemusime vobec polemizovat. Nieco take sa neda ani povazovat za sport, pretoze vedome si nicenie zdravia bitim do hlavy nie je sport, ale psychicka porucha sama o sebe. Je to pre debilov.
12janjde
21.11.2020 19:21
#
Co třeba zavést v kopané povinné přilby?
TheMally11
21.11.2020 19:35
#
a každých 10 minut komerční přestávka .... stačí že to zkurvily tím videem!
TheMally11
21.11.2020 19:35
#
Možná bychom měli zakázat život, přeci jen na konci je smrt ...
kvasha16
23.11.2020 18:48
#
Benfica
21.11.2020 22:45
#
pri NFL to bol dlhý proces kým sa začalo niečo diať, alebo aspoň kým si zodpovední uvedomili, že to nie sú vymysli.. v NHL je to tiež pomalý proces.. a vo futbale to pôjde podľa mňa ešte pomalšie..
SixSense
24.11.2020 18:40
#
Neustale udery (nielen) loptou do hlavy su v podstate mini otrasy mozgu, ktore ked sa scitaju dohromady za tie dlhe roky, tak vysledkom je nevratne poskodenia mozgu. Taky LIndros mal tych otrasov mozgu len niekolko, ale s vysokou intenzitou, ze mozog rozhasil rychlo a tam lekari hned videli co to robi s jeho hlavou, preto ho stopli. Tie tisicky mikro otrasov su o to zakernejsie, ze hnede viditelne neukazu poskodenie, ktore hraca stopnu v dalsom poskodzovani. Pride to az do stadia, ked ini unho spozoruju nastup demencie, ci inu oligofreniu.
Benfica
24.11.2020 22:09
#

odporúčam film Diagnóza šampión.. super film na túto tématiku
SixSense
24.11.2020 23:06
#
Asi myslis toto: https://www.csfd.cz/film/395871 Urcite pozriem, ale v tej otazke poskodenia mozgu otrasmi ma uz nema co prekvapit.
Benfica
25.11.2020 01:15
#

ako ten film je super ukážka ako dlho môže trvať a ako veľa sa musí stať, aby si niekto ako NFL, NHL, UEFA alebo FIFA priznali chybu alebo vinu a začali s tým niečo robiť..

btw vlastne to je tak vo všetkom.. ale ukážka je na NFL..
Benfica
21.11.2020 22:45
#
pri NFL to bol dlhý proces kým sa začalo niečo diať, alebo aspoň kým si zodpovední uvedomili, že to nie sú vymysli.. v NHL je to tiež pomalý proces.. a vo futbale to pôjde podľa mňa ešte pomalšie..
mimi_united
21.11.2020 18:53
#
Harry Kane ako živý dôkaz
Momo9
21.11.2020 22:24
#
Ten uz se tak narodil. Buh dal buh vzal.
ttopi
21.11.2020 21:10
#
A jak se budou trénovat standartky? To poletí míč a nikdo nebude skákat?
Gazdo
22.11.2020 06:58
#
Skakat mozu len sa toho nesmu chytit hlavou
SixSense
24.11.2020 18:41
#
Standartky sa daju administrativne zrusit.To je papierovy problem. :-)
Medico
21.11.2020 21:23
#
Zkratka demence u vsech zucastnene lidi v teto veci.
Cobra
21.11.2020 22:41
#
Tsuposam
21.11.2020 22:53
#
A box zrusej?
madridcan
22.11.2020 01:21
#
Spravne. Za taku chvilkovu demenciu s hlavickovanim prisli Francuzi o titul uz v roku 2006
pedrofcb
22.11.2020 06:56
#
Zakažte hlavičkovat, pak třeba i kopat do míče, beztak to nemá dobrý vliv na nohy...Kdysi byly balóny o moc těžší než dnes...Taky mi připadá, že lidi by chtěli žít věčně, Stiles měl 78 a Charlton má 83, moje babička umřela v 55 letech( dnes by byla zhruba stejně stará jako Bobby) a světe div se fotbal nehrála a ani na covid neumřela...
eder
22.11.2020 08:06
#
Kefalín, tyhle starosti můžete pustit z hlavy. Lidí je na světě jako sraček...
bourbon
23.11.2020 12:21
#
SixSense
24.11.2020 18:43
#
To je fakt, kopanie do lopty nici klby na nohach, rychly beh tiez, enormne zrychlenie tiez. Pravdepodobne len nenarocna turistika a plavanie su fyzicke sporty, ktore zdravie viac posilnuju, ako nicia.
12janjde
24.11.2020 19:20
#
Při plavání se můžeš utopit
SixSense
24.11.2020 20:41
#
Vies ako som to myslel. Samotna ta aktivitta pri tych sportoch viac prospieva, ako nici.
12janjde
24.11.2020 21:42
#
Jo,ale je z toho promočená kůže,když je člověk dlouho ve vodě
SixSense
24.11.2020 23:03
#
Hej, to je fakt.
12janjde
24.11.2020 23:33
#
A když máš nějaké srdeční problémy ve vodě,tak je šance na záchranu mizivá,hlavně pokud je to při dálkovém plavání pod otevřeným nebem,kdežto na trávníku je ta šance větší
12janjde
24.11.2020 21:52
#
Jaroslav Cháňa se dožil téměř 101 let(19.12.1899-26.9.2000)
12janjde
24.11.2020 23:30
#
I když,ten byl zrovna brankář,ale takový Josef Bican se taky dožil dost a byl v útoku,čili těch hlaviček musel zažít mnoho
Witcher
22.11.2020 08:49
#
V MLS už se připravují žaloby
kvasha16
23.11.2020 18:37
#
Durden Tyler
22.11.2020 16:32
#
Demence uz zabila lidi. Napr. demence v ceskem narode zpusob(uje)ila smrt nespoctu o hodne mladsich bytosti nez jsou zminovani fotbaliste .. radeji bojovat proti demenci nez hlavickam !
Chazy
23.11.2020 10:16
#
jen ať to liga řeší. Kvůli NFL se dávno zjisitlo, že spousta menších otřesů nakonec může mít stejný dopady na zdraví jako třeba ty dva, tři regulérní otřesy, který zvyšujou šanci na demenci atp.

Ono NFL musela bývalým hráčům a jejich potomkům vyplatit 750 mega dolarů kvůli tomu, takže i finančně je pro ligu lepší to nepodcenit
SixSense
24.11.2020 18:44
#
Pozeram, ze si napisal uplne to iste.
bourbon
23.11.2020 12:25
#
dřív, když byl balón ještě nasáklý vodou, tak hlavičkovat výkop od gólmana byla opravdu chuťovka s dnešními míči bych to fakt nesrovnával.
12janjde
24.11.2020 19:21
#
Jo,jo
FUnk
25.11.2020 07:32
#
v zacich to zarazilo hlavu o dva obratle dolu
bourbon
25.11.2020 11:37
#
přesně lahůdka byl taky balón obalený sněhem a škvárou. no jo, kde jsou ty časy...
hona.kub
26.11.2020 10:31
#
kdo nemá někde na noze zaroustlou škváru pod kůží, ten nikdy nehrál pořádnej fotbal
bourbon
26.11.2020 11:12
#
na kolenách i na zadku
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.