Hašek vzpomíná na revoluci: Fotbal jsme hrát nechtěli

17.11.2009, 11:00
Aktuality

Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.

Autor: ČTK

Komentáře (212)

Přidat komentář
jtbs

Reagovat
smazaný uživatel

bola to strašná doba

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Co je?

Reagovat
smazaný uživatel

Šjoda, že si revoluci nepamatuju moc, v té době mi bylo 2 a třičtvrtě roku...Ještěže jsou k téhle době různé dokumenty

Reagovat
smazaný uživatel

-škoda

Reagovat
smazaný uživatel

Je to dobře pro celý náš fotbal,podle mně by ta generace,která se objevila na Euru 96 nedorostla do takových kvalit kdyby museli zůstat v české lize a chodit si do fabriky podepisovat docházku,protože byli přeci amatéři,profi sport fuj jaká to byla kapitalistická neřest,která byla u nás pokrytecky krytá politicky

Reagovat
Radar

Jen je škoda že politika je nadále ve sračkách

Reagovat
smazaný uživatel

Politika není ve sra*kách,politika je sra*ka.

Reagovat
Radar

Nj, mělo se bojovat za anarchii a ne demokracii

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to zase ne

Reagovat
Radar

Tak snad mě nebereš vážně

Reagovat
smazaný uživatel

tebe? Ani náhodou ale zase je to asi nejblíže přírodě něco jako právo silnějšího.

Reagovat
Radar

No jo no, máme se od zvířat co učit, nebo si seženem hodného diktátora

Reagovat
smazaný uživatel

já bych moc politiku neřešil bo stejně nic nevyřešíme

Reagovat
smazaný uživatel

nedejbože něco řešit,já chci jenom kafrat na ty co se snaží něco vyřešit

Reagovat
smazaný uživatel

těm se směju ještě víc, co si hrajou na to, že změní českou politickou a sociální sféru

Reagovat
smazaný uživatel

No jo,my dva jsme typičtí Češi

Reagovat
smazaný uživatel

a tak, my máme dobrou vlastnost, že si ze všeho děláme srandu než abychom to řešili

Reagovat
smazaný uživatel

No nevím ,jestli je to vyloženě dobrá vlastnost.Občas něco řešit není taky na škodu.

Reagovat
smazaný uživatel

tak samo, že nemám furt stáhnutej vocas a že nemám vlastní názor. Když je třeba něco vyřešit, tak se do toho vložím a někdy i rázovitě. Ale když vidím, že ani já vyřešit nic nemůžu či to není v mejch silách, tak si z toho spíše dělám srandu, tak sem to myslel

Reagovat
smazaný uživatel

Nejsem blbec, aby jsi mi pořád vysvětloval jak co myslíš,a není to zdaleka poprvé

Reagovat
smazaný uživatel

jo, v pohodě, oni někteří to tady někdy chápou jinak, než co napíšu, tak proto pro jistotu....

Reagovat
smazaný uživatel

Zrovna ten pod náma to chápe jinak.

Reagovat
smazaný uživatel

a jsme u toho...

Reagovat
smazaný uživatel

Jsem jen jiného názoru.

Reagovat
smazaný uživatel

Né, tak jasně že máš pravdu,ale nás nemůžeš brát doslova.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak neznám vás, že jo...

Reagovat
smazaný uživatel

Třeba jo.

Reagovat
smazaný uživatel

...dobrá vlastnost... aha... ...

Reagovat
smazaný uživatel

a máme se za to stydět?

Reagovat
smazaný uživatel

Já mám pocit a jsem toho názoru, že ano. Jistěže satira, nadsázka a ironie jsou potřeba, ale ... "těm se směju ještě víc, co si hrajou na to, že změní českou politickou a sociální sféru" --- tímhle narážíš na koho. Politiky nebo občany, co něco řeší na diskusích?

Reagovat
smazaný uživatel

Už hození hlasovací obálky ve volbách je imo snaha něco změnit. Když si budeš dělat srandu třeba z voleb, že tvůj hlas nic nevyřeší, tak je to špatně.

Reagovat
smazaný uživatel

chodím volit a to pravidelně a přesto si dělám srandu z voleb nebo mám z toho brečet? Mě se líbí náhodou česká vlastnost, bejt vychcanej a smát se tomu, nebejt těchlech "funkcí", tak sme stejní studení čumáci, jako např. Němci

Reagovat
smazaný uživatel

To neříkám, že z toho máš brečet. Jen sem se tě zeptal, jestli nejseš jenom z těch, kteří jenom kritizují, ale nic nedělají pro změnu. ... Jo, to souhlasím, tohle tady vždycky bylo, a je to více než potřeba.

Reagovat
smazaný uživatel

tak to bych byl sám proti sobě, kdybych mudrcoval na politiku a sociální věci a sám třeba nechodil volit, nie?

Reagovat
smazaný uživatel

Jsou tací, proto sem se do diskuze zapojil, abych to věděl...

Reagovat
smazaný uživatel

Zajímavý přístup. Jen mi řekni, co z toho máš, když hořekuješ nad prací ostatních, těch, kteří chtějí něco vyřešit? ... A řekni mi, jestli si myslíš, jestli pasivita někdy vyřeší problémy...

Reagovat
smazaný uživatel

Cítím se pak jako největší chytrák

Reagovat
smazaný uživatel

Ironie?

Reagovat
smazaný uživatel

Jestli jsi tady tu ironii nevycítil ,a musíš se pro jistotu ptát.....

Reagovat
smazaný uživatel

Jistota je jistota.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Amen tento článek by kromě KSČM braly do kampaně asi všechny strany Ten konec světlých zítřků mě docela dostal. už chybí jen raketa s trikolorou hledající novou (lepší) planetu zemi Lidi komunismus byl svinstvo, ale to co tady je teď je taky svinstvo. Jediný rozdíl je v tom, že tohle můžu říct

Reagovat
$dolar$

Diky vsem kteri se o konec komunismu u nas zasadili AT ZIJE 17.LISTOPAD 1989 !!!

Reagovat
alegre

Samet a revoluce... Žádná revoluce nebyla a samet je výmysl. Nebýt tiché dohody, ekonomického krachu socialistického uskupení evropských zemí, neudržitelnosti režimu a předem rozdaných rolí mezi mocipány, tak se nic nestalo. Pár ran, nějaký ten zatčený a jedeme dál. Slavil se únor 48, slaví se listopad 89, kdo ví co se bude slavit za pár let...

Reagovat
$dolar$

Jdi do prdele

Reagovat
smazaný uživatel

Vždyť má alegre pravdu No jo, kde nejsou argumenty, nastupuje slovník sprostých slov...

Reagovat
$dolar$

Ja nemam duvod cokoliv dokladat argumenty, ja mam dneska proste radost a nikdo mi to kazit nebude

Reagovat
smazaný uživatel

Když nechceš slyšet, jak to bylo doopravdy, a myslíš, že režim padnul, protože pár studentů dostalo po tlamě, tak prosím

Reagovat
smazaný uživatel

Meritum věci je, že padli.Co a jak a proč je druhořadé

Reagovat
$dolar$

Reagovat
smazaný uživatel

Vzhledem k tomu, jak to dnes vypadá, se mi zdá, že to moc druhořadé není

Reagovat
$dolar$

Rezim by pravdepodobne padnul i bez nich, ale ja jim dekuji

Reagovat
alegre

ty tam trávíš 24 hodin denně a já nechci být po tvém boku ani minutu!!!

Reagovat
alegre

To platí na $dolar$

Reagovat
$dolar$

Tady je to tak neprehledny ...

Reagovat
smazaný uživatel

máš recht co sem i slyšel, tak byla i jaká si dohoda, že bude "revoluce", aby ofiko padl komunismus

Reagovat
$dolar$

Ach jo, tohle je typicka ceska vlastnost ... Za vsim videt spiknuti, tajne dohody a podrazy ...

Reagovat
smazaný uživatel

ale ono to je tak, příchodem Gorbačova začínal upadat vliv komunismu ve východní Evropě, naši soudruzi dokonce už ani neměli počítat s pomocí SSSR při té "revoluci", co nastala 17. listopadu, Gorbačov jim řekl, ať si to pořešej sami a jak viděli, že už je lid neposlouchá, tak existuje nějaká dohoda s disidenty apod...Jakože se udělá revoluce, aby padli se "ctí"...

Reagovat
$dolar$

Ja to vsechno vim, ale stejne tak dekuji lidem, kteri byli v tom pochodu, lidem, kteri dostali pres hubu, lidem kteri prisli o koule ( a to nejen obrazne) a snazili se tam neceho dosahnout

Reagovat
smazaný uživatel

tím pádem bych měl mít i já tvůj obdiv bo sem taky většinou ten utlačovanej, když sem někde na Baníku...

Reagovat
$dolar$

Reagovat
smazaný uživatel

jasně, je to přehnaný ale když to bereš takhle

Reagovat
alegre

Ale ono to tak opravdu bylo! proc si myslis, ze prave c CSSR padl ten socjalismus jako posledni? Tedy jeste nasledovalo Rumunsko? Vis vubec, ze par kilometru od Prahy o nejake "sametove revoluci" nikdo nic necedel jeste v pondeli rano!!! Tedy 60 hodin od "masakru" na Narodni tride!

Reagovat
$dolar$

Jeste rekni ze ten masakr byl vymysleny

Reagovat
smazaný uživatel

nebyl ale je pravda, že v třeba takové Bratislavě vůbec netušili, co se v praze v ten dnešní den dělo a byli překvapeni, když se to dozvěděli o pár dnů později...

Reagovat
$dolar$

A furt nevim co mi tim chcete rict Tak to bylo snad jasne. Zadne mobily nebyly, televize to samozrejme nevysilala, tak jak se to tam meli hned dozvedet?

Reagovat
$dolar$

A nejen v Bratislave, ale i v Plzni se o tom nevedelo

Reagovat
smazaný uživatel

rádio svobodná evropa např....A neříkej, že Pražáci neměli kamarády v Blavě...

Reagovat
$dolar$

Samozrejme meli, ale ono to nejakej cas trva nez se ta informace rozsiri

Reagovat
smazaný uživatel

Kdyby to byla taková bomba, a senzace (jakou z toho děláš Ty), tak se ta informace rozšíří hodně rychle Podle mně to o něčem vypovídá.

Reagovat
$dolar$

No samozrejme, ony jsou i ty kazety zfalsovane A jasne ze by se rozsirilo, nekdo by sel na Petrin a vyvolaval by to a treba by to slyseli i v Bratislave

Reagovat
alegre

O jakem masakru mluvis? Tech par facek a ran obusky na Narodni? Masakr by byl, kdyby zacali policajti strilet. Ale to co se stalo opravdu nelze nazvat masakrem!

Reagovat
$dolar$

Jak ja bych ti pral ( a Listerovi) aby vas nekdo tak serezal, ze byste prislyo varlata

Reagovat
smazaný uživatel

Proč pořád mluvíš o varlatech? To Tě tak vzrušují?

Reagovat
$dolar$
Reagovat
smazaný uživatel

Nějak mi to nefunguje, prý mám starý Media Player, není to video někde jinde?

Reagovat
$dolar$

Nevim o tom.

Reagovat
alegre

trvor20: presne tak. V Hradci Kralove se o techto udalsotech dozvedeli v pondeli rano! A ten pochod byl predem naplanovan, nemel vubec dojit na Narodni, byl tam zaveden, esenbaci tam cekali,padlo par ran, Husak odstoupil, Fed shromazdeni zasedlo, zrusilo clanek o jedine strane, pak zvolilo Havla prezidentem a zivot sel dal. Ale diky fotbalistum ze nehrali... Ono nakonec se nehralo ani v kinech a divadlech...

Reagovat
$dolar$

Par ran

Reagovat
smazaný uživatel

jj, herci, sportovci apod. maj u mě

Reagovat
smazaný uživatel

Alegre, máš samozřejmě v mnohém pravdu, za pádem totalitního režimu u nás nestáli jen studenti, disent a podobně, ale zdá se mi, že jejich roli hrubě podceňuješ!

Dolare, je sice hezký, že tady vyjadruješ úctu lidem a osobám, kteří tenkrát začali s demonstracemi, ale argumentovat v podstatě pravdivé vyjádření Alegreho a Listera tím, že bys jim urval koule, to je dost hloupý... A říci potom po uvedení data 17.listopadu 1939, že Lister nezná historii, to je značně komické ... předem si jdu urvat koule

Reagovat
smazaný uživatel

Sry, měl to být nový komentář...

Reagovat
$dolar$

Proboha, s tima koulema vubec nevis na co reaguju - http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1142743803-reporteri-ct/

A zadruhe nikde nepisu ze by Lister neznal historii

Reagovat
smazaný uživatel

dokonce máš o té Bratislavě i něco v tomhle článku, viz. Inter...

Reagovat
smazaný uživatel

Co to proboha bylo za masakr?

Reagovat
$dolar$

Ale nic, byt tebou tak zkouknu nejake zabery a predstav si sebe na miste studentu ...

Reagovat
smazaný uživatel

porovnej národku třeba s Činou v roce 89 na tom jejich náměstí

Reagovat
$dolar$

Ja nemam duvod neco porovnavat. Ja jsem hrdej na lidi, kteri sli dostat takovej vyprask jen kvuli nasi svobode. A jestli bylo neco naplanovaneho nebo ne, je naprosto irelevantni

Reagovat
smazaný uživatel

ne, mě šlo jen o ten masakr...Masakr byl v Číně, v Rumunsku, u nás se zmlátilo "jen" pár studentů...

Reagovat
$dolar$

Ale to nemuzes porovnavat. Masakr to byl, aby policie jen tak brutalne zmlatila studenty bezduvodne ...

Reagovat
smazaný uživatel

V tom případě byl masakr snad i Czech Tech

Reagovat
$dolar$

Ano, v mensim meritku ano.

Reagovat
alegre

Jak ja bych ti pral ( a Listerovi) aby vas nekdo tak serezal, ze byste prislyo varlata : dolarku prosim te, jmenovite kdo prisel o varlata!?

Reagovat
$dolar$
Reagovat
smazaný uživatel

Ach, ty ideály.

Reagovat
alegre

Diky vsem kteri se o konec komunismu u nas zasadili... Kdo to asi tak byl? Komunisti nepadli! Oni si jen připravili podmínky a přešli k jiným korytům. Pár studentíků dostalo po ústech, za dva dny bylo po legraci, to samé Federální shromáždění, z 99% komunistické, zvolilo Havla prezidentem a...

Reagovat
alegre

$dolar$: tu radost ti pochopitelně nikdo nebere! Někdy stačí málo k lidské radosti...

Reagovat
$dolar$

[reagovat]

Reagovat
Arbiter

OT: Jen bych chtěl všem Čechům připomenout, že státní svátek 17. listopadu se neslaví jen díky roku '89 a byla by to vaše ostuda, kdyby jste na ostatní 17. listopady zapomněli!!!

Reagovat
Ligter

Však jasně. Myslíš třeba 17. 11. 1579?

Reagovat
Arbiter

Reagovat
smazaný uživatel

Přesně tak, já beru 17. listopad hlavně jako vzpomínku na rok 1939....

Reagovat
smazaný uživatel

je to tak

Reagovat
smazaný uživatel

Tak tak.

Reagovat
Arbiter

Reagovat
$dolar$

Nj tady je videt jaky ma kdo vztah k ČR a nasi historii

Reagovat
smazaný uživatel

Tady je hlavně vidět, jaký má kdo přehled v historii.

Reagovat
$dolar$

Tj

Reagovat
smazaný uživatel

17. listopad je Mezinárodní den studentstva. A víš proč?

Reagovat
$dolar$

Ne, netusim. ( 1939)

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Arbiter

jenže víš dolárku, je to trochu ostuda, vzpomínat na něco, co bylo před dvaceti lety a úplně vypustit to, co se stalo před 60 lety a co bylo mnohem horší, než co se stalo v '89. Každopádně já tenhle svátek mám na háku, prostě den volna navíc

Reagovat
$dolar$

Ano ostuda to samozrejme je, jen nevim proc to pises mne? Nejde vubec o to co bylo horsi, ale kazdej ma nejake priority a pro me je dulezitejsi to co se stalo v roce 1989

Reagovat
Arbiter

jde o to, proč ten státní svátek vlastně vznikl a co původně připomíná

Reagovat
$dolar$

Opravdu?

Reagovat
Arbiter

mám tě na háku

Reagovat
$dolar$

Tj

Reagovat
Arbiter

Reagovat
Arbiter

100. pro 17.11.1939

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Arbiter

blbě jsem to napsal no...

Reagovat
Ligter

Chápu jak to myslíš. -

Reagovat
Arbiter

*pro připomínku 17.11.1939

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
smazaný uživatel

Snad to policie zvládne.

Reagovat
$dolar$

Reagovat
smazaný uživatel

mám tam svoje spolužáky bejvalý ze střední, teď jsou znich těžkooděnci a říkali, že maj z dneška docela strach...

Reagovat
smazaný uživatel

To věřím, když jsem byl naposledy na utkání reprezentace, proti Polsku, tak tam byla hromada těžkooděnců, a procházeli jsme nad nima, drželi tam takovou větší skupinku Poláků, samá holá palice, bomber, tak jsem si říkal že těm policistům nezávidím. I když jsou na tohle vybavení, a vycvičení, tak to musí být šílené.

Reagovat
smazaný uživatel

je to tak, kámoš mi vyprávěl, jak poláci nahoře na ochozu házeli policajtům na hlavu světlice a dělbuchy

Reagovat
Arbiter

hmm,. náckové by si měli připomenout, proč je vlastně dneska statní svátek a co připomíná

Reagovat
smazaný uživatel

Jim to nedochází. Mají svou ideu, teorii a jí se řídí... Nejhorší je, že jsou strašně radikální a svému přesvědčení věří. To je fantatismus a fanatismus by se měl vymýtit...

Reagovat
smazaný uživatel

Magistrát to ukončil...

Reagovat
$dolar$

Tak v tom pripade muzeme byt vsichni vklidu

Reagovat
smazaný uživatel

a myslíš, že je to zastaví?

Reagovat
smazaný uživatel

Jasně, že ne...

Reagovat
smazaný uživatel

a právě proto se tam asi pojedu podívat, bude prdel...

Reagovat
smazaný uživatel

Šťastnou cestu...

Reagovat
$dolar$

tak teda ´´zlom vaz´´

Reagovat
smazaný uživatel

V půlce mostu se asi sedm radikálů vrhlo na jednoho novináře a mladíka, který se ho zastal, a zmlátili je. Na místo jede záchranka.

Reagovat
$dolar$

Reagovat
smazaný uživatel

Sedm na jednoho... Hovada...

Reagovat
smazaný uživatel

Náckové jinak než 5 na 1, 7 na 1 nejdou.....

Reagovat
smazaný uživatel

To není pravda, takový Hitler šel jeden proti všem

Reagovat
smazaný uživatel

No dobře, dobře....

Reagovat
smazaný uživatel

Je tam i Bém, třeba mu taky někdo liští...

Reagovat
smazaný uživatel

tomu střihnu já....

Reagovat
smazaný uživatel

Tak jo, je u Národního divadla, kdybys ho hledal...

Reagovat
smazaný uživatel

já Béma ultra nesnáším...

Reagovat
$dolar$

Ja ho mam celkem rad

Reagovat
smazaný uživatel

pač si modrej pták...Ale nedokážeš si představit, co von si o sobě myslí, pro lidi dělá divadlo ale sám je leckdy horší než topol a praha se pod jeho vedením ku*ví...

Reagovat
$dolar$

Nejsem modrej ptak, prave kvuli Topolovi Bema bych si jako predsedu ODS pral

Reagovat
smazaný uživatel

Já bych si přál, aby zde byl relativní klid, který vládne v českých zemích nyní. Ač je Fišer určitou loutkou a jistě musí plnit určité pokyny zhůry, zdá se mi, nebo alespoň mám takový pocit, že přinesl do české politiky klid, rozum, inteligenci a hlavně slušnost...

Reagovat
$dolar$

To je sice hezke, ale vsechna reseni jsou takova napul, coz k dobru nikdy nevede Ja bych zavedl u nas podobny system jako ve VB. Vitez voleb by vladnul 4 roky a potom by lide mohli opravdu videt, jestli vladli dobre nebo ne. A podle toho by volili v dalsim terminu

Reagovat
smazaný uživatel

Lidská hloupost nemá mezí

Reagovat
smazaný uživatel

Tak prý to měl být reportér TV Nova, ale na Mediafaxu to nespecifikovali...

Reagovat
smazaný uživatel

Však to píšou i v článku. Má prý roztržené obočí.

Reagovat
smazaný uživatel

Ale i tak

Reagovat
smazaný uživatel

iDnes jsem nečetl...

Reagovat
smazaný uživatel

Rsp. vycházel jsem z toho, co píší jinde - to, že někoho zmlátíš si nepředstavuji tak, že mu roztrhneš obočí...

Reagovat
smazaný uživatel

Já taky ne, ale kvůli čtivosti to tak musí být zaobaleno. Každopádně, na čtyřce teď říkali, že radikálové napadli několik desítek lidí ... napadli, ne je brutálně zmlátili, prozatím podotýkám.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak ono není jasné, jestli to opravdu byl někdo z Novy... "V půlce mostu se asi sedm radikálů vrhlo na jednoho novináře a mladíka, který se ho zastal, a zmlátili je."

Reagovat
smazaný uživatel

Jistě, je to čerstvé, proto se mohou média různit.

Reagovat
smazaný uživatel

jj, Tv Nova, na idnesu tomu bylo tak

Reagovat
smazaný uživatel

Vytrženo z článku:

"Městský úředník neuznal námitku předsedy dělnické strany Tomáše Vandase, že jde o spontánní setkání a je údajně připraven požádat o pomoc policii." ...

Reagovat
smazaný uživatel

Hlupák

Reagovat
smazaný uživatel

Herbage má dovolenou nebo to tu není dost OT pro jeho levičácké politické referáty?

Reagovat
$dolar$

Taky uz jsem na nej nekolikrat myslel

Reagovat
Tsigi

než jsem to rozklikl, tak to byla první věc, co mě napadla, když jsem viděl 180 příspěvků, tak jsem si říkál, že 130 bude herbagových a jeho biblických podobenství

Reagovat
smazaný uživatel

tak na národce sem moc dlouho nevydržel, je to tam nějak vypjatý a nemusím moc ten dav, co tam byl

Reagovat
smazaný uživatel

Tak nakonec to roztržené obočí měl jeden z ochranky kameramanky TV Nova...

Reagovat
smazaný uživatel

Musím se přidat, padá tady spousta dezinformací. Komunisti rozhodně nepadli kvůli tomu, že pár set študáků dostalo po tlamě - to byla pouze poslední kapka, kterou se to odstartovalo. Už demostrace na Václaváku 28.října ukázala, že je převrat na spadnutí, tenkrát tam pár mých kamarádů spláchli vodníma dělama, sice se o tom ve státě moc nemluvilo, ale kdo poslouchal Hlas Ameriky nebo Svobodnou Evropu, tak tušil, určité informace šířili i účastníci. Původně plánoval disent velkou akci na 16. ledna k výročí upálení Palacha, jenže ten studentskej pochod se na Národní třídě zvrhnul v bitku s policajtama - a začalo se dít něco, s čím disent nepočítal, totiž že študáci po dohodě s některými umělci a částí disentu vyhlásili stávku ve školách. Ovšem tohle všechno se opravdu dělo nejprve jen v Praze, dál se vědělo jen velmi málo, informační embargo od KSČ bylo opravdu účinné. Ovšem, když už se to někde rozneslo, tak byli lidi dost nasraný, protože se to bralo tak, že jim režim šáhl na děcka. Já měl první informace někdy v neděli večer, v pondělí jsem obcházel třídy na gymplu, že uděláme před školou před vyučováním dvě minuty ticha na protest proti zásahu bezpečnosti na Národní třídě - co si budeme povídat, v úterý nás tam bylo asi patnáct a nesebrali nás jen proto, že náš učitel občanky to blbě nabonzoval. V úterý večer jsem se s několika ostatními setkal s jedním študákem, co na Národní byl, takže konečně solidní informace, to už se mluvilo o generální stávce a v tu chvíli se o všechno začali zajímat i ti, co na to zatím kašlalí, protože nejít do školy nebo do práce kvůli stávce byla jednak možnost se ulejt, jednak to mělo takovej dobrodružnej nádech, vždyť v podstatě šlo o protistátní akci a každej se najednou cejtil jako ten správnej rebel. Pak už nabraly události rychlej spád, informační embargo se stalo neudržitelným, takže něco se člověk dozvěděl i z televize, u nás ve škole jsme otravovali vedení tak dlouho, až se ve čtvrtek konala "otevřená diskuze" s předsedou MěNV (Městský Národní Výbor - tehdy se tak jmenoval Městský úřad), tam mě doprovázela i matka, protože tu upozornil nějaký její kolega, že stanovisko OV KSČ Znojmo bylo, že na celém Znojemsku je klid, jen na gymplu nějaký Mužík organizuje stávku - upozorňuji, že toto stanovisko bylo platné ještě ve středu, tedy celých šest dní po 17.listopadu a že tou stávkou byly provděpodobně myšleny ty dvě minuty ticha před gymplem, takže pořád jsme se všichni potýkali s nedostatkem přesných informací (a ani KSČ na tom nebyla o mnoho lépe) a pořád se ověřovalo, ce je dezinformace a co pravda. V sobotu (nebo to bylo v neděli, sakra už si nevzpomenu přesně) jsem jel s několika kamarády do Prahy na Letnou - tam byl snad milion lidí. Dnes jen dodávám, že kdyby tam tenkrát proletělo pár stíhaček nízkým průletem, tak se všichni rozutekli, pár set lidí by se ušlapalo a bylo by po revoluci. Celkem ovšem ta atmosféra v Praze byla úplně jiná, tam to doslova vřelo, my strhávali z výloh různé texty, kde jich bylo víc stejných, aby byly aspoň nějaké materiály, ve Znojmě pořád bylo ticho, prostě chcípl pes, a jinde v republice to asi nebylo o moc lepší. V pondělí proběhla generální stávka, ve Znojmě bylo na náměstí odhadem 15 000 lidí, byť uznávám, že se tam spousta lidí šla ulejt, on si pořád ještě nikdo nedokázal představit, co se vlastně děje - já sám jsem byl do cca 10. prosince 1989 zastáncem jakéhosi "dubčekovského socialismu", rozhodně jsem nepreferoval režim, jak ho známe dnes. A po generální stávce až do prvních voleb už všechno byla jen rutinní práce, jednání, kooptace nových poslanců, nejrůznější rozhodování, odvolávání - paradoxně mi tenkrát bylo teprve šestnáct a přesto jsem v rámci Občanského fóra měl jako zástupce studentů stejné rozhodovací práva jako plnoletí. Dnes se na to dobře vzpomíná, i když tenkrát to taková sranda nebyla, před generální stávkou nás kdykoli mohli zavřít, pak už to bylo docela jasné. Takhle nějak jsem zažil revoluci. Rozhodně nesouhlasím, že revoluce byla připravená někde na ÚV KSČ, to prostě proběhlo tak spontánně, že soudruzi nemohli ten převrat podle nějakého plánu uřídit. Přinejmenším na okresní úrovni najednou ovlivňovalo dění tolik náhodných lidí, to prostě byl regulérní převrat, které vznikl náhodou a snad právě proto, že celé to dění bylo tak spontánní a nejelo podle nějakého plánu, tak nedošlo k žádnému krveprolití (pominu-li těch pár šrámů na Národní), protože nebyl nikdo, kdo by na vlastní triko "nařídil" použít hrubou sílu.

Reagovat
smazaný uživatel

ale příště menší referát

Reagovat
smazaný uživatel

Sorry, ale neshrnul jsem do toho ani deset procent, doba byla hektická.

Reagovat
smazaný uživatel

to mi je jasné, stačí, když sem viděl určité dobové dokumenty..

Reagovat
smazaný uživatel

Já se musel vykecat po práci, navíc když jsem viděl tu spoustu nepřesných představ, tak jsem jan vysypal část toho, co jsem zažil. Je neuvěřitelné, jak se dnes dá nahlížet na dobu poměrně nedávnou . Na druhou stranu když se vyjadřuju třeba k Mnichovské dohodě, tak asi taky blbě kecám, protože jsem nezažil. Naštěstí mě neseřve žádnej pamětník za výlevy k Žižkovi nebo Karlovi IV.

Reagovat
$dolar$

Taky si myslim ze ten zacatek KSC podcenila

Reagovat
smazaný uživatel

Na Letný třeba vystoupil Adamec (tehdejší předseda vlády) a sice se písklo, ale nakonec ho lidi poslouchali. Tak do hloubky jsem do toho neviděl, dnes si myslím, že kdyby šlo všechno podle Adamce, tak soudruzi nepadli, jen by tu byli v nějaké jiné formě. Jenže on do toho dost kecal Jakeš, ÚV KSČ vyměnilo předsedu - dali tam nějakýho Urbánka, vůbec netuším, co to bylo zač - jenže národu tím hubu nezavřeli. A pak už bylo pozdě, zformovalo se OF, tím se objevila naprosto nová alternativa a bylo vymalováno. Lidi sice nevěděli, co chtějí, ale jedna věc je dokonale spojovala - nechtěli KSČ. Tenkrát jsme byli schopný vytvořit novýho Hitlera, kdyby se někdo takovej objevil, a hlavně kdyby nebyl ve straně.

Reagovat
$dolar$

Presne tak jsem si to i predstavoval.

PS: pokud jde o Ubranka, tak ted je o nem porad na CT24

Reagovat
smazaný uživatel

Jo, o Adamcovi sem to viděl, lidi ho poslouchali ale máš recht, kocour Jakeš do něj furt něco hučel atd...

Reagovat
$dolar$

Ja si to treba v soucasne dobe nedokazu predstavit. Tim myslim co bych delal v tu dobu ja Az me napada, vzdyt prece v ty dobe se protestovalo proti tomu co se vam nelibilo... To znamena ze napriklad clenove DS predvadeli dneska to co mnohonasobne vyssi dav pred 20. lety? Je to hodne spekulativni otazka, protoze ja sam si nedokazu odpovedet jak bych se choval ja

Reagovat
smazaný uživatel

moc faráš takhle na noc

Reagovat
$dolar$

Co znamena farat?

Reagovat
smazaný uživatel

Maďarsky strom

Reagovat
smazaný uživatel

Fakt? Vůbec netuším. Jó, takhle Arafat - to bych věděl....

Reagovat
smazaný uživatel

Podle překladače opravdu strom.

Reagovat
smazaný uživatel

Jo vidíš, to mě nenapadlo. Já používám slovník na Seznamu a tam maďarština není. Alespoň v základu ne.

Reagovat
smazaný uživatel

Maďarsky znám akorát: Tessék, kettö fekete kávé. Jo a taky fagylalt. A to ještě nevím, jestli to dobře píšu.

Reagovat
smazaný uživatel

Celkam užitečná věta.

Reagovat
smazaný uživatel

Ty tomu rozumíš? Já to někde z něčeho převzal. Fagylalt byl na každým stánku se zmrzlinou na jižním Slovensku a v okolí Budapešti - tak snad je to zmrzlina. Třeba ze španěštiny strašně důležitý - Piedes para baneras. Kdysi jsem dělal nějakou koupelnu a bylo to napsaný na příslušenství - nožičky pod vanu. Jinak taky umím akorát Adios, amigo.

Reagovat
smazaný uživatel

Jo je to zmrzlina,a nerozumím tomu Nejsem Maďar ani.....Ty jsi hotovej lingvista,akorát by mě zajímalo jak často ty věty upotřebíš

Reagovat
smazaný uživatel

Tak zatím se to nějak nevyužilo, to je pravda. Ale když už to v hlavě zůstalo... Jednou možná... Ale třeba z ruštiny - kdysi jsem občas sledoval online ruskej hokej. Pak jsem potkal bývalou ruštinářku a když jsem na ni vyvalil "saděržka sopernika kljuškoj", tak byla v háji. Dokonalé zadostiučinění za osm let jazyka, kterej nikdo nechtěl . Mělo by to bejt hákování, ale taky mi to nikdo nepotvrdil.

Reagovat
smazaný uživatel

A co to má být?jsem mladší ročník, tak tápu.

Reagovat
smazaný uživatel

pardon,unikla mi poslední věta

Reagovat
smazaný uživatel

To je v poho, já to jen zkopíroval.

Reagovat
smazaný uživatel

Mělo by to bejt hákování, ale taky mi to nikdo nepotvrdil.

Reagovat
smazaný uživatel

tak jsem to dal přeložit a nic,ale hákování přeloženo do Ruštiny je подключение

Reagovat
smazaný uživatel

Podključenie - bych spíš řekl, že je podražení. Omrknu to.

Reagovat
smazaný uživatel

Hm, tak přímo подключение mi slovník překládá jako připojení, zapojení, takže ve smyslu hákování by se to asi použít dalo. Ale tu zaděržku mám určitě zafixovanou dobře, jen tím předladem, si nejsem stopro jistej. Byly za to dvě minuty.

Reagovat
smazaný uživatel

No jestli tomu předcházel vždy zákrok vypadající jako hákování,tak to asi hákování bude Normální dedukcí bych asi řekl, že to zní jako by to mělo něco s držkou,takže bitka.

Reagovat
smazaný uživatel

Kljuška je stoprocentně hůl, hokejka. Sopernik - soupeř. Zaděržka - zadržení, zastavení (nemám ověřeno) Čili dohromady to překládám jako hákování, i když je to stejnej slovosmrsk jako "postavení mimo hru" (fujtajbl, zlatej ofsajd).

Reagovat
smazaný uživatel

Zaděržka,rovná se koncentrace

Reagovat
smazaný uživatel

Ale děsný byly onliny z finskýho hokeje, tam jsem vydedukoval akorát 1.Era, 2.Era, 3.Era - podle toho, která byla třetina. Jinak je to absolutně nevstřebatelný.

Reagovat
smazaný uživatel

Myslím že levy je puk.

Reagovat
smazaný uživatel

A pravy? Ne, dík za info, levy si určitě zapamatuju. Padla půlnoc. Gute Nacht.

Reagovat
smazaný uživatel

Jj,zdar.

Reagovat
smazaný uživatel

že moc přemejšlíš takhle na noc

Reagovat
smazaný uživatel

Ano, protestovalo se proti tomu, co se nám nelíbilo. Dneska se taky protestuje - asi šestkrát do měsíce. Před listopadem akorát "protestoval" celej národ proti kapitalismu při prvomájovým průvodu. A pak bylo pár nadšenců (něco mezi 1000 a 10000, jak kdy), co se slezli va Václaváku 16.ledna, 21.srpna a 28. října.

A najednou jdou všichni po celý republice na náměstí. Všechny je zavřít nemohli, takže to nebylo tak háklivý - a hlavně právě proto šli všichni. Některým to bylo jedno, ti jen šli s davem, někteří se šli vyřvat kvůli tomu, že je sral bonzák domovník nebo bonzák mistr, někteří se šli vyřvat kvůli tomu, že nebyli ve straně a jejich dítě se kvůli tomu nedostalo na školu, anebo se na tu školu dostalo a teď taky dostalo po tlamě. Důvod se vždycky našel. Ale hlavně - šlo to. Šlo to a člověk neriskoval kriminál, práci, kariéru rodiny. Abych pravdu řekl, při té generální stávce jsem měl skvělej pocit, protože jsem věděl, že už se musí něco stát, že už se nemusím koukat za sebe, jestli mě někdo nesleduje, že už můžu zapomenout na tu naučenou větu "Jsem Jan Mužík a žádám vás, abyste mi buď sdělili obvinění nebo pustili domů. Jinak vám stejně nic neřeknu.", protože bylo jasné, že už ji nebudu potřebovat.

Lidi to brali různě, někteří se nechali jen tak nést děním, někteří se snažili prokousat nahoru do nejrůznějších funkcí, někteří se snažili přiložit ruku k dílu a jen tak trochu do toho kecat (jako já ). Zajímavé je, že rošambo, co proběhlo s velkým humbukem v prvních dvou nebo třech měsících v politice, probíha později asi tři roky mnohem klidněji a tišeji (s vyjímkami, jako třeba Poldi Kladno) ve sféře majetkové, přitom tahle sféra je určitě mnohem výnosnější a zajímavější. A zase - někdo jen tak klasicky chodil do fabriky, někdo se pokoušel hrát vysokou hru a vyšla mu, někomu ne, někdo (jako já ) dělal malýho živnostníčka a jen tak mimochodem pomáhal "budovat kapitalismus" - jak se vyvinula nátura a situace. Každej je jinak založenej, každej má jiný vlohy a jinou náturu. Ideální je ty svoje vlohy a nátury objevit a přizpůsobit podle nich existenci.

Bohužel nevím, co dnes předvedli členové DS, takže nemůžu sloužit.

Reagovat
smazaný uživatel

dík za info

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele