České kluby se ohradily proti průzkumu NSA. Chtějí ho přezkoumat

13.01.2021 17:36 - Aktuality
 
České kluby z první a druhé ligy nesouhlasí s výsledky průzkumu Národní sportovní agentury (NSA), podle nichž fotbal co do sledování a provozování výrazně zaostal za ostatními sporty. Ligová fotbalová asociace (LFA), která řídí profesionální soutěže, proto vyzvala NSA, aby nechala výsledky přezkoumat nezávislou agenturou. LFA o tom informovala v tiskové zprávě. Předseda NSA Milan Hnilička chce zástupcům fotbalu vysvětlit metodiku výzkumu osobně.

Průzkum se uskutečnil loni v říjnu na velkém vzorku 5000 lidí nad 15 let. V nabídce bylo 105 sportovních odvětví, která reprezentují národní svazy. Lidé měli míru atraktivity z diváckého a aktivního pohledu posoudit na škále od nuly do deseti. Výsledky průzkumu pak byly jedním z parametrů, který NSA zohledňovala při posuzování výše dotace pro sportovní svazy.

Z pohledu divácké atraktivity skončil fotbal na osmém místě. U mužů byl třetí, ale u žen se nedostal ani do první patnáctky. Podle průzkumu Češi nejraději sledují lední hokej, lyžování a atletiku.

Fotbal se podobně jako jiné kolektivní sporty příliš neprosadil ani v žebříčku atraktivity pro samotné provozování sportů. Tam byl až sedmnáctý. Ve společném hodnocení sportovců a nesportovců zvítězil bowling.

Nad výsledky průzkumu se už v úterý pozastavil předseda LFA Dušan Svoboda, k němuž se dnes přidaly profesionální kluby. Podle nich "výsledky průzkumu NSA hrubě neodráží reálné postavení fotbalu v české společnosti."

"Průzkum byl proveden a vyhodnocen velmi neprofesionálně, což potvrzuje i fakt, že se od interpretace jeho výsledku distancují i agentury, které se na sběru dat podílely a které uvádí NSA jako autory," uvedly kluby v prohlášení.

LFA proto vyzvala NSA, aby nechala výsledky uvedeného průzkumu přezkoumat nezávislou a profesionální agenturou. Zároveň odmítla, aby takový průzkum ovlivňoval výši dotací pro sporty v zemi.

Šéf NSA Hnilička chce fotbalovému hnutí vzniklou situaci osobně osvětlit. "Ještě v úterý večer jsem o výsledcích výzkumu hovořil s šéfem Fotbalové asociace ČR (FAČR) panem Martinem Malíkem. Domluvili jsme se na osobním setkání, kde představitelům FAČR podrobně vysvětlíme metodiku celého výzkumu a zodpovíme otázky na nejasnosti," řekl ve vyjádření pro média Hnilička.

LFA argumentuje, že fotbal má v České republice největší členskou základu, kterou tvoří zhruba 340 tisíc členů. "Fotbalové televizní přenosy jsou zároveň nejsledovanějšími pořady na českých obrazovkách, a to nejenom v případě mezinárodních akcí typu mistrovství světa nebo Evropy, ale i v případě nejvyšší domácí soutěže Fortuna ligy. V neposlední řadě má Fortuna liga nejvyšší průměrnou návštěvnost ze všech sportů zmíněných v průzkumu," stojí v prohlášení.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2104
Komentáře (147 / 0 nových)
bobis21
13.01.2021 17:39
#
Byl k tomu zveřejněn nějaký dokument? Dost by mě zajímalo jakým způsobem tam byly položeny otázky, protože ty výsledky jsou fakt k smíchu
sima.vok
13.01.2021 17:45
#
Hlavně ty otázky dávali i lidem, co odpověděli, že je sport vůbec nezajímá. To je pak k ničemu.
montaigne33
13.01.2021 18:35
#
Souhlas- ptát se lidí bez zájmu o sport= nesmysl... Je pravděpodobné, že v CZ se na fotbal dívá méně žen než jinde ve světě, že spíš preferují hokej (jak říkají: Tam se něco děje atd. ). Ale celkově jsou výsledky průzkumu k smíchu
12janjde
15.01.2021 02:00
#
Prý dokonce krasobruslení
Hiko
13.01.2021 17:48
#
přesně tak, taky by mě zajímalo, jak se dá dostat k názoru, že máme nejradši kuželky...
12janjde
15.01.2021 02:01
#
Já mám nejradši dráhový golf a sjezdové lyžování,ze sportů,co jsem zkoušel
ratusek
13.01.2021 17:53
#
nějaká ta prezentace v powerpointu, kde byly tabulky z excelu. což by vytvořil student prvního stupně základní školy
sima.vok
13.01.2021 17:55
#
Beztak to dělal Ludva. To je excel, to jsou statistiky, to se nedá nic dělat.
bobis21
13.01.2021 17:55
#
OTÁZKA 1: Do jaké míry jsou pro Vás osobně atraktivní následující
sporty z pohledu diváka?
10 - velmi atraktivní sport 9 8 7 6 5 4 3 2 1 - velmi neatraktivní sport 0 - nevím nebo
sport neznám
OTÁZKA 2: Do jaké míry jsou podle Vás atraktivní následující sporty
z pohledu aktivního sportování v ČR (organizovaně nebo
rekreačně)?
10 - velmi atraktivní sport 9 8 7 6 5 4 3 2 1 - velmi neatraktivní sport 0 - nevím nebo
sport neznám

Takže úplně useless, protože jednička pro fotbal od někoho kdo hraje každý týden je vyhodnocena stejně jako jednička pro bowling od někoho kdo byl 2x s kámošema po flašce rumu
Ta interpretace výsledků je v tom případě úplně šílená a je jasné že nikdo kdo o statistiku zavadil na NSA nepracuje. Jestli podle tohoto fakt chtějí rozdělovat finance na sport tak višchni provozovatelé bowlingů právě začali vyhledávat jachty a nájem v Monacu
bobis21
13.01.2021 17:56
#
Teda desítka, tak jsem se nasral až jsem prohodil skóre
andrew96
13.01.2021 18:19
#
Vzorek asi nebyl moc reprezentativní.
bobis21
13.01.2021 18:23
#
Samozřejmě že nebyl. Jsou to výsledky z nějaké platformy kde lidé dostávají pár korun za každý vyplněný průzkum. To je asi zajímavé spíše pro lidi s nižšími příjmy, pochybuji že tam mají moc respondentů s nadprůměrnými příjmy. A je tam mnoho dalších aspektů ve kterých není reprezentativní. Zobecnit tohle na celou ČR je nesmysl a nedivím se tomu "od interpretace jeho výsledku distancují i agentury", protože tohle je fakt šílenost.
Ale jako vždy když tady začnu řešit nesmyslné použití statstiky, určitě se ukáže někdo se slovy "no aspoň něco, je to lepší než nic". Ne, než některé průzkumy je fakt lepší nic
Ennessis
13.01.2021 18:33
#
Doufám, že ten dotazník neměl jen tyto dvě otázky.
bobis21
13.01.2021 18:34
#
Měl
Ennessis
13.01.2021 18:46
#
Aha, takže: Do jaké míry jsou podle Vás atraktivní následující sporty z pohledu aktivního sportování v ČR?:
Tenis - 10 - hraji pravidelně
Kuželky - 10 - jednou za rok se sejdu s kamarády a jdem si zahrát
Cyklistika - 10 - v neděli si zajedu pro rohlíky na kole
Lyžování - 10 - na Silvestra jezdíme na hory
Fotbal - 1 - nehraji

Dobrý no, jednak ta škála je docela šikŕoká, takže průměr bude dost zkreslený odpůrci daného sportu (těch má fotbal dostatek).
Druhak ta atraktivita, ať už pasivně nebo aktivně, je dost směšná vzhledem k tomu, že se neudává konkrétní hotnota u každého sportu ohledně vykonávání/dívání se. Když budu čumět na hokej každý týden a na atletiku jednou za rok, oběma dám 9, tak to nikdo nepozná na co koukám nebo provozuji.
12janjde
15.01.2021 02:03
#
Do obchodu na kole aspoň 3krát týdně
Stannis Baratheon
13.01.2021 18:52
#
To jako vážně? A, ještě řekni že udělali z těch výsledků prostý aritmetický průměr a půjdu do kolen.
bobis21
13.01.2021 18:59
#
O tom vůbec nemusíš pochybovat
Krok 1: aritmetický průměr
Krok 2: seřadit od nejvyššího
Krok 3: není žádný krok 3
Ale teda nejvíc pobavil sport Tchoukball, který měl v divácké atraktivitě průměr 1,08
Stannis Baratheon
13.01.2021 19:07
#
To je snad ještě vtipnější než jsem myslel.
Tak ještě aby bojové sporty neměli tak málo, když sice mají spoustu fanoušků co jim dají 9 nebo 10, ale spoustu lidí co to považují jen za surovost a dají 1. A sporty které nikoho nezajímají a nikdo na ně nemá názor dostanou od všech za 5 a je z toho lepší známka.
Tak snad z toho nebudou dělat žádné závěry pro přerozdělování peněz atd..
12janjde
15.01.2021 02:03
#
Jo,to je parádní sport,to bych si rád vyzkoušel
sima.vok
13.01.2021 19:04
#
Ještě čtu, že když respondent neví nebo nemá názor, má hodnotit 0. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby ty 0 počítali taky do toho průměru
Rakoid
13.01.2021 23:10
#
No předpokládám, že je do toho počítat museli, když Tchoukball je na hodnotě 0,78
sima.vok
13.01.2021 17:45
#
NSA ty výsledky smazala nebo to nejde jen mně?
Spejbl
13.01.2021 17:59
#
kilobyte
13.01.2021 18:13
#
Ty popisky
Strana 5 - Aktivní provozování sportu - poslední možnost "Sport nesleduji"
Spejbl
13.01.2021 18:37
#

A pak ber takový průzkum vážně.
Spejbl
13.01.2021 18:43
#
I když v tabulce na str. 6 už to nazvali líp..
Celkem mě překvapil i ten motorsport tak vysoko v aktivním provozování. Jako ne, že bych ho tam vbc nečekal, ale to 6. místo u mužů... Pokud si pod tím respondenti teda nepředstavili "závody od semaforu k semaforu".
Mass
13.01.2021 21:01
#
Vypadá to, že to většina respodentů průzkumu tak pochopila.
12janjde
15.01.2021 02:05
#
Jo,vlastně,když automobilem nebo motocyklem jezdí hromada lidí po silnicích
REPLIKATOR
13.01.2021 20:59
#
kilobyte
13.01.2021 18:21
#
Je zajímavé, že lyžování tam mají všeobecně. Ale třeba vzpírání a silový trojboj tam mají zvlášť. Pak je tam ještě orientační běh a rádiový orientační běh. Různé kombinace squashe, badmintonu a tenisu. Gymnastika je tak 3x.
Rakoid
13.01.2021 19:30
#
Každý sport, co je v tabulce, má svůj vlastní svaz. Lyžování má jeden svaz, tak je tam takhle dohromady. Pozor, jen vysvětluji, určitě neobhajuji
Rakoid
13.01.2021 19:14
#
Nechápu, že to radši neroztrhali a nezadali to někomu jinému...publikovat tohle je děsná ostuda
slonzacky_lenoch
13.01.2021 17:48
#
OT: Ndefe oficiálně v Baníku.
9818
13.01.2021 17:53
#
Podle průzkumu Češi nejraději sledují lední hokej, lyžování a atletiku.
neptali se jen v Brně?
Losinho
13.01.2021 17:55
#
To mi zrovna tak překvapivý nepřijde, respektive bych k tomu přihodil ještě ten fotbal.
 neuminis 
13.01.2021 17:58
#
a biatlon, když se daří
Losinho
13.01.2021 18:04
#
Cokoliv, když se daří
ratusek
13.01.2021 18:07
#
12janjde
15.01.2021 02:06
#
Nejlepší je kolová
Futtoboru
13.01.2021 18:58
#
Biatlon je za ze všech těch sportů asi nejatraktivnější.

Ale vidím ho jen když se jede v NMNM.
Liquid
14.01.2021 18:56
#
*nejnudnější si chtěl napsat....
GAUČ()
13.01.2021 19:27
#
Já si totiž myslím, že tenhle průzkum nesledoval streamy z reditu, totalsprorteku, batmanstreamů a podobných přenosů velice využívaných pro sledování fotbalu v ČR ale že jednoduše prozkoumal oficiální cestou co prostě běží v televizi.
bobis21
13.01.2021 19:31
#
Naivko, zeptali se 5000 lidi v online anketě ať ohodnotí sporty 1-10. Prý podle sledovanosti v televizi, přeceňuješ je
GAUČ()
13.01.2021 20:07
#
nééé to né, doprdele proč já jsem jen tak naivní

Nicméně si fakt myslím, že se na fotbal v ČR kouká převážně nelegálními cestami, rozhodně mnohem víc než na jiný sporty. Zatímco oficiální cestou se kouká víc na jiný sporty.
9818
15.01.2021 11:22
#
to je pravda, že fotbal je na veřejnoprávní televizi až 315. v pořadí
hlavně když vidíme jak kůň skáče přes překážky online
Liquid
13.01.2021 18:02
#
NaSrAt
GabrielBatistuta
13.01.2021 18:06
#
REPLIKATOR
13.01.2021 20:59
#
berliner
13.01.2021 21:03
#
Spejbl
13.01.2021 18:07
#
K tomu průzkumu je jedině škoda, že asociaci nemá i gaučing. Ten by ty tabulky zbořil totálně.
Stannis Baratheon
13.01.2021 18:14
#
To je vážně vtipný průzkum. (rozhodně ne výzkum, jak sami to sama NSA uvádí)

Krasobruslení divácky atraktivnější než fotbal, gymnastika nebo taneční sport než basketbal... Parkour nebo taneční sport před florbalem nebo ragby....
Ale asi nejvtipnější kromě toho že tam vůbec není futsal je to, že MMA je až na 78. místě.

Stannis Baratheon
13.01.2021 18:15
#
sami to sama? wtf the fuck
GabrielBatistuta
14.01.2021 11:05
#
nic si z toho nedělej si z toho nic
Kepy_FCB
13.01.2021 19:22
#
Zeny na brusokrasleni koukaji dost ale jeje tak nejak z estetickeho hlediska, absolutne je nezajima kdo vyhraje
Ennessis
13.01.2021 19:44
#
Spíš ho považujou za atraktivní i když na něj nekoukaj
kilobyte
13.01.2021 20:39
#
Tak oni i rozhodčí na to často koukají z estetického hlediska a nezajímá je, kdo podá nejlepší sportovní výkon.
sima.vok
13.01.2021 21:55
#
Proto je to hloupej sport. Nejde ani určit, kdo vyhrál.
Freedo
13.01.2021 22:58
#
Futsal bohužel moc hranej není, i když je super. Ale fakt tam není florbal? Vždyť to je jeden z nejhranějších sportů u nás, podle mě druhej po fotbale.
Freedo
13.01.2021 23:00
#
Aha, už ho vidím. Ale určitě bych ho čekal v top dle aktivního provozování.
cortan
13.01.2021 18:18
#
Proc LFA vadi jeden pruzkum? Ztrati kvuli tomu nejaky prachy? Nebo si jen potrebuji neco dokazat?
kilobyte
13.01.2021 18:22
#
Podle toho průzkumu se bude rozdělovat 30% dotací na sport.
ratusek
13.01.2021 18:22
#
si mě předběhl. Ale to jako fakt?
kilobyte
13.01.2021 18:30
#
Jo. 70% má jít po staru, zbytek podle tohohle "průzkumu".
ratusek
13.01.2021 18:45
#
panebože asi mělo krasobruslení silnou lobby
Klokanomet
13.01.2021 20:12
#
takže bowling dostane mohutné dotace? To je fakt komedie, na tohle potřebuješ už hodně hranatý mozek.
ratusek
13.01.2021 18:22
#
tak oni jsou bohužel schopni ta naše banda vládnoucích amatérů podle toho postupovat při uvolnování dotací do sportu atd. takže se nedivím, že fotbal řve
sima.vok
13.01.2021 18:55
#
V roce 2024 tedy u nás očekávám MS v krasobruslení, což rozhodně do ochozů přiláká desítky tisíc nadšených fanoušků
andrew96
13.01.2021 18:19
#
Bowling
montaigne33
13.01.2021 18:36
#
Fraška
delfin
13.01.2021 18:26
#
To proto, ze na vsechny otazky odpovidal Ota Cerny.
Fodbalysta
13.01.2021 18:49
#
Jak říkal včera Ondra Novotný v MMA letem světem. "Jakýkoli průzkum oblíbenosti sportů ve kterém není fotbal na prvním místě je absolutní hovadina".
Liquid
13.01.2021 18:59
#
pokud to opravdu dělali tím zkurveně prounijním měřítkem, že vzali půlku diagramu žen vrámci vyváženosti, tak opravdu fotbal u nás nemůže být před hokejem, když vezmu jak by to bylo kdysi vrámci lidí na základce a střední, tak ze 40 kluků, tak 20 pro fotbal, 15 pro hokej a 5 pro nějakou píčovinu a u holek ze 40 tak 20 pro hokej, 3 pro fotbal a zbytek pro píčoviny
Stannis Baratheon
13.01.2021 19:00
#
A "jeho" sport na krásném 78. místě. Přitom co do sledovanosti a diváckého zájmu je určitě v top10.
sima.vok
13.01.2021 19:05
#
Chtěl bych vidět, jak jóga vyprodá O2 arénu
Stannis Baratheon
13.01.2021 19:09
#
Ale tak jóga byla v aktivním zapojení ne? Tomu bych i věřil.
20DollarsInMyPocket
13.01.2021 19:21
#
To uz tu bylo za sociku, ne?
ratusek
13.01.2021 19:51
#
tak joga kde jsou samice v leginách v sexy pozicích, to chápu, že se líbí
Melda
14.01.2021 10:07
#
To si radši rovnou pustím "P"
ratusek
14.01.2021 13:50
#
12janjde
15.01.2021 02:08
#
Z těch cvičících a uměleckých sportů,je nejhezčí sportovní aerobic
lichna.
14.01.2021 10:37
#
Liquid
13.01.2021 19:45
#
ta popularita MMA tu tak velká není, jak se snaží TV neustále cpát, troufnu si říct, že na takový skoky na lyžích se tu lidi běžně dívají v TV víc než na nějaký bitkaře v kleci
Kepy_FCB
13.01.2021 19:49
#
vetsine se hnusi, ani ne ten sport ale ti fajteri
Liquid
13.01.2021 19:58
#
tak proti nim jsou čutálisti raketoví inženýři
lampas
13.01.2021 22:21
#
Fakt mám rád, když se někdo snaží podpořit svůj subjektivní názor na nějakou problematiku tím, že si vezme do huby většinu/národ/společnost
Alan_Shearer
14.01.2021 10:26
#
Wtf
Stannis Baratheon
13.01.2021 19:57
#
Tak to je nesmysl. Skoky si možná někteří lidé pustí protože se nudí, pak malá část kterou opravdu baví a vyznají se v tom.
A nemyslím si že se TV snaží něco někomu nakecat, ale Mma je tu teď prostě na obrovském vzestupu a rozhodně to má více vášnivých fanoušků než skoky na lyžích. Stačí se podívat na diskuze o obou sportech na sociálních sítí. Ten rozdíl je enormní.
A to že je MMA méně populární než taneční sport, parkour, korfbal, lakros a spousta dalších sportu, které jsou opravdu jen okrajová záležitost, tónů snad nevěříš ani ty.
Liquid
13.01.2021 20:05
#
taneční sport, parkour, krasobruslení museli zaškrtávat jen baby, jinak golf má svůj channel a já taky zpochybňuju to, že tu má nějakou dobrou sledovanost, stejně jako snooker, co se týče bowlingu, šipek tak v TV sledovaný nebudou, ale globálně to tu aspoň občas hraje víc lidí než ten fotbal, patří k tradiční zábavě lepších hospod, a nejsou u něho v handicapu tlusťoši ani baby
Manny
13.01.2021 21:50
#
ACSeRw!n
13.01.2021 20:05
#
to vis ze jo..
Fodbalysta
13.01.2021 20:26
#
Já bych řekl, že MMA je ted populární mezi mladýma, ale když se ptám u rodiny mezi "staršíma" z Brna na Jirku Procházku, tak oni absolutně netuší, kdo to je..
GORANGA
13.01.2021 21:52
#
lampas
13.01.2021 22:25
#
Koudelku sleduje na IG 5,5k lidí. Vémolu oproti tomu 280k lidí a třeba Procházku 122k. YouTube kanál Oktagonu má 5x více odběratelů jak kanál Sparty. Tolik k popularitě MMA u nás...
Manny
13.01.2021 22:29
#
decka to bohuzel bavi
lampas
13.01.2021 22:36
#
Proč bohužel?
Manny
13.01.2021 23:08
#
prijde mi to jako picovina.
lampas
14.01.2021 07:05
#
Mně přijde zase píčovina třeba tenis, ale taky nikomu netvrdím, že to bohužel chodí hrát nebo se na to bohužel dívá... Nikdo tě na to koukat nenutí, ale komentovat takovýmhle stylem něco čemu vůbec nerozumíš a neznáš to, není moc hezký
berliner
14.01.2021 18:37
#
Tenis MMA nemam rad ani jedno
bobis21
13.01.2021 22:44
#
Takové srovnání je úplně stejně k ničemu jako ten průzkum NSA. Nebereš vůbec v potaz jak aktivní na té sítí jsou nebo jak je na té sítí zastoupena jejich cílovka.
Manny
13.01.2021 22:53
#
Stannis Baratheon
13.01.2021 23:19
#
Samozřejmě je blbost se tím řídit, ale určitě je to směrodatnější než ten jejich průměr čehosi.
Liquid
14.01.2021 04:50
#
navíc naše generace 30+ ty instagramy zas tak moc nežere
lampas
14.01.2021 07:04
#
Jiné kritérium jak srovnat MMA a skoky na lyžích mě nenapadá... Sledovanost v TV nemá moc cenu řešit, protože oba sporty běží v jiné časy a na jiných stanicích (přesto si jsem na 99 % jistý, že když vysílalo O2 hlavní kartu Oktagonu od 20:00, tak se na to koukalo více lidí, než na skoky na lyžích v neděli odpoledne ten samý víkend). Návštěvnost taky moc ne, když poslední SP závod byl u nás před deseti lety. To že když ČT sport vysílá T4M, tak to možná i o něco větší sledovanost jak Oktagon mít bude, když je to veřejně dostupná televize. To, kolik lidí má v populaci daný sport v povědomí nic nevypovídá. Klíčový je zisk a ten dělá u nás MMA větší, jak mnohé sporty typu skoky na lyžích dohromady.
Alan_Shearer
14.01.2021 10:25
#
Alan_Shearer
14.01.2021 10:26
#
KKralik77
13.01.2021 19:01
#
Tak průzkum kde vyhrál bowling nemůžu brát vážně
Duff
13.01.2021 19:20
#
bowling na OH, ať vozíme medaile
ACSeRw!n
13.01.2021 19:19
#
mrdky medialni
ACSeRw!n
13.01.2021 19:21
#
ale zase sipky v top10
20DollarsInMyPocket
13.01.2021 19:22
#
Jj, protoze kdyz dam deset piv a jeden bowling/sipky, tak jsem aktivni sportovec
Mass
13.01.2021 21:35
#
Bez těch šipek seš je alkáč
Kepy_FCB
13.01.2021 19:19
#
Aby nese vzdyt to byla choromyslna hovadina na entou
20DollarsInMyPocket
13.01.2021 19:20
#
Co na tom Hnilicka chce jeste vysvetlovat?

Cela ta "metodika" je absolutne k smichu, kdyz o divacke atraktivnosti rozhoduje dotaznikove setreni o jedne otazce, pricemz dotaznik je jako metoda vyzkumu casto problematicka a v mnohych pripadech i nevhodna a navic udelat fakt dobrej dotaznik a umet i interpretovat data z neho vyplyvajici rozhodne neni tak trivialni, jak se na prvni pohled muze zdat. Tady mimochodem i interpretaci postradam, protoze rict, ze fotbal se umistil na 3. miste u muzu a na 25. miste nebo kolikatym u zen, je interpretace jak vino. To ti rekne i tretak.

Co je na tom ale otresny, je to, ze na zaklade tohohle paskvilu (to snad neni ani urovni nejakyho stredoskolskyho projektiku, ne?) a bez vyuziti jakykoliv objektivnich ukazatelu, se budou rozdelovat miliony na sport?

Hnildo, rekni, ze je to picovina a vyser se na to, protoze je to fakt ostuda.
Rakoid
13.01.2021 19:36
#
Též nevím, co chce vysvětlovat na aritmetickém průměru... Myslím, že takhle nějak by to vypadalo od žáků střední školy, co to chtějí mít hlavně rychle hotové, no
kilobyte
13.01.2021 21:03
#
A ještě vtipnější je, že chtějí aby lidi více sportovali. Takže by se měli asi zaměřit hlavně na amatérský sport. Jenže půlka "průzkumu" se zaměřuje na profesionální sport. A ta druhá je pro jistotu taky k ničemu.
GAUČ()
13.01.2021 19:23
#
Co znám lidi, kteří se zajímají o sport, ne čistě o fotbal, tak ho vážně neřadí tak vysoko + kdo doopravdy kouká na Kapr ligu i z lidí, který baví fotbal? Kdo má čas sledovat svou oblíbenou ligu, ligu mistrů, pár zajímavých zápasů z dalších TOP lig a k tomu ještě koukat na tu českou holomajznu. Dřív jsem kouknul na derby Pražských S, to je ale tak 10-15 let zpátky. Za sebe můžu říct, že hokej, atletika a lyžování lidi vážně zajímá víc... domácí liga je strašně neatraktivní a O2 jsou prostě čuráci, to tomu taky nepřidává.
Rakoid
13.01.2021 19:39
#
Souhlasím, že fotbal by neměl jednoznačně vyhrát. I tak by ale měl s přehledem být v top 5 ve sledovanosti a top 3 u aktivního provozování. Cokoliv jiného je sračka. A to ještě dávám velkou rezervu, spíš bych to viděl tak top 3 sledovanost a top 2 v aktivním....
GAUČ()
13.01.2021 20:07
#
Jo, s tím souhlasím
Ennessis
13.01.2021 19:53
#
Samozřejmě, že spousta lidí kouká víc na LM, PL než na kaprligu, ale i přesto má(měla) ta naše holomajzna největší diváckou návštěvnost a v telce/netu má i nej sledovanost. Proto má taky nejdražší televizní práva ze všech tuzemských soutěží. Navíc v tom dotazníku se nezmiňuje, že jde jen o naši ligu, ono taky když, se řekne lyžování v tv, tak je jasný, že jde o světový pohár kde češi mnohdy ani nejsou :D
GAUČ()
13.01.2021 20:12
#
Já jsem tý kaprlize na chuť fakt nikdy nepřišel a neznám snad nikoho kdo by to vážně sledoval víc než v hospodě bez zvuku
Asi nejsem cílovka, televizní vysílání nevlastním už 6 let, na sporty se koukat mě nikdy nebavilo, jedinej fotbal mě někdy donutí to přes stream zapnout na 30 minut, do hospody nechodím, jen jednou za uherskej rok zajdu na jídlo a moje blízký okolí na sport taky nijak není a na fotbal jsou převážně alergičtí
Manny
13.01.2021 22:28
#
co to je proboha za za pica nazor? jo protoze v osatnich sportech mame tady u nas top ligy a ten dotaznik se sice vubec nezameroval na epojisteni ligu, ale proc si nevymyslet historku, ktera je stejne uplne mimo. vetsi blbost jsem tady tento rok jeste necetl grat
GAUČ()
13.01.2021 22:49
#
Chceš mi tvrdit, že je hokejová liga na úrovni fotbalový ligy v porovnání s ostatními ligami?
A že tu je nějaká obdoba atletický nebo lyžařské ligy, která se vysílá ve formátu jako hokejová/fotbalová liga?
Tyvole vždyť tvoje reakce je snad ještě vypatlanější a dává menší smysl než můj původní komentář.
Můj komentář se vztahoval k tomu, že je klidně možný že není fotbal v televizi v zájmu všech lidí z ČR dost pravděpodobně na dominantní pozici. Ženský se taky koukaj na sport a fotbal je většinou vážně bere o dost míň něž hokej ty trávnikovej mozku.

S tebou jsem se už tady někdy dohadoval Manny, Manny to byl nějakej vypatlanej názor tenkrát taky.
Manny
13.01.2021 23:07
#
hokejova liga stejne jako fotbalova ma v porovnani se zahranicnimi prachbidnou uroven (ze je pred nimi mene lig je jen tim, ze hokej hraje 5 zemi. ale to je jedno, pokud bych pozil tvuj argument, tak kdo ma cas stihat ji stihat, kdyz je tu kvalitnejsi nhl, khl svedsko, repre.. uz?)

ne neni, je vypatlana, ale jen proto, ze ten tvuj koment, je ta tak straslive mimo, ze se neda reagovat rozumne v mezich toho tematu.

ano a dokazoval jsi to na nekvalite ceske ligy proc vlastne? ten dotaznik se o ni nezajimal, zajimal se o fotbal jako takovy tedy i o ty tve ligy mistru atd. navic kvalita nema nic spolecneho s popularitou..

a ano neni tu obdoba atleticke a lyzarske ligy protoze to absolutne nikoho nezajima, to je argument pro fotbal

takze jediny tvuj argument, kter lze povazovvat za aspon smysluplny je tvoje pozorovani okoli. ok beru, ale ty si uvedom, ze zijes ve sve bubline a jini lide mjai treba pocit presne opacnou zkusenost, takze to k celkovemu porovnani popularity a oblibenosti neni k nicemu.
GAUČ()
14.01.2021 02:10
#
Já nemám problém s konstruktivní kritikou, ale začít komentář co je to proboha za píča názor a pak se vyblít jak idiot? Právě, protože jsme na stránkách o fotbalu, kde nás zajímá převážně fotbal jsem nahodil možnost, že je klidně možný, že ten fotbal v ČR není nejsledovanější.
To že má nejdražší vysílací práva asi bude taky spjatý s celkovou popularitou a finanční zajímavostí kopaný.
Bral jsem i v potaz, že si většina domácností si nejspíš nepřiplácí za sportovní kanály, takže se dostane hlavně k tomu co běží na ČéTéčku a nějak mi nedošlo, že to nebylo měření toho na co se domácnosti doma dívají, ale jen debilní dotazník pro 5000 lidí. Nicméně to nevyvrací mojí teorii, že většina dotázaných lidí se dostane hlavně k tomu co jde na ČTčku.

V konečným důsledku se vždy lidi snad i pořád díky odkazu Nagána nadchnou víc jednorázově nadchnou pro hokej než pro fotbal. Musí se počítat s tím, že běžný televizní divák zapne SPORT spíš svátečně, než že by byl vášnivý divák.

Dívat se na tohle metrikou fanoušek sportu, fotbalu zvlášť je taky piča názor.
Manny
15.01.2021 10:28
#
Já jsem nehodnotil tvůj názor, že fotbal nemusí být nejsledovanější (i když si myslím, že pravidelně jednoznačně je, protože když si teď podíváš na sledovanost české plus zahraničních lig, tak dojdeš imo k vysi u fotbalu než u hokeje.) hodnotil jsem tvou naprosto dementní argumentaci, která není nic jiného, než tvrzení, že česká liga nikoho nezajímá (o čemž ale ten průzkum vůbec nebyl) a pozorovánítve bupbiny, které ma nulovou hodnotu. Zvlast když se ještě přiznávás, že sport ani nesledujes, stejně je na tom tvé okolí, které jeste k tomu nesnáší sport, který podle toho hodnotís . Tohle je opravdu parodie na trolling a nic jiného než pica názor k tomu napsat moc nejde
GAUČ()
15.01.2021 10:46
#
Tak znova a ještě jednou:
- ano, stále si nejsem jistý jak moc lidí ve skutečnosti zajímá kapr liga a kolik lidí jí sleduje v televizi reálně a kolik lidí jí používá jen jako kulisu. Byla to moje úvaha o její sledovanosti ve srovnání s jinými ligami. Je totiž normální, že člověk dokáže vyjadřovat v spaným textu víc než jednu myšlenku, což vidím že je u tebe docela problém.

- právě proto, že nejsem sporťák a ve svým okruhu mám lidi, kteří nejsou sporťáci, tak proto jsem nadnesl pohled zdejší komunitě lidí odlišný, metrikou lidí v první řadě nezajímající se o sport. Sporťáci jsou malá cílovka, průměrný divák je jen konzument nárazových zajímavých sportovních akcí a dívá se převážně na to, v čem se naším sportovcům zrovna daří.
To je přesně ten důvod proč jsem to vůbec nadhazoval. Nenapadlo mě, že někdo bude tak vypatlanej a nedojde mu, že se na to dívá jen ze svýho úhlu pohledu. Že bude někdo natolik vypatlanej, že nedokáže někomu jinýmu s jiným názor a je naprosto jedno jestli správným, nebo špatným, vysvětlit nebo vyvrátit jeho teorii bez toho aniž by ho začal urážet, ale on je to i důvod proč ste lidi jako ty čůráci a většina s váma nechci mít nic společnýho.

Je totiž naprosto normální vyjádřit svůj názor a svou úvahu a očekávat konstruktivní řešení. Člověk vyjadřuje svůj názor buď protože něco ví a přednese to ostatním, něco si myslí a chce se ujistit a nebo protože chce zjistit pomocí ostatních jak se věci mají.

Ale pak tu jsou zkruvený kripločuráci, kteří si myslí že jsou nejlepší na světě, protože je to maminka naučila a začnou větu slovama co je to kurva za piča názor a takový píčo čůráky bych poslal hned do Dachau
jseš rakovina společnosti
GAUČ()
15.01.2021 10:51
#
+ se podívej na reakce Rakoida a Ennessise před tebou... takhle vypadá normální reakce na komentář ty vypatlanej píčo čůraku.
Manny
15.01.2021 11:34
#
ty tu ještě začneš brečet a nakonec vykládat něco o normálních reakcích, ovladej se trochu. Škoda, že jediný, kdo tady uráží a dokonce se navazi do matky a dokonce přeje smrt jsi ty, já proti tobě nenapsal ani slovo.

Jen jsem vyjádřil názor na tvou dementní úvahu nebo jak to chceš nazývat. Napsal jsem ti, přesně důvody proč to nemá žádnou hodnotu a přesto jsem ti napsal, že ten tvůj hlavní názor, že hokej může být sledovány víc než fotbal nijak nevyvracim, protože nemám chuť na to hledat podklady.

To, že ty a tvé okolí nejste konzumenty sportu, ti nijak nenapomaha k hodnocení konzumace sportu, když jako jedinou metriku používáš ty nezajímajíci se lidi. Ten průzkum měl zjistit, které sporty jsou populární na sledování (tzn. je tu předpoklad, že jde o lidi, ktere sport zajímá) a popularitu provozování sportu (tzn. je tu předpoklad, že jde o lidi, které ten sport zajímá).

Souhlasím s tvým odstavcem o vyjádření názoru, ale nějak nevím, co ti vadí, tys přednesl něco, co si myslíš, já tu napsal, co si o tom tvém myslím já.
GAUČ()
15.01.2021 12:23
#
A já napsal že je sledovanější hokej? Já napsal, že většinu lidí, která není tvořena sporťáky to může zajímat víc. Vždyť si děláš úplně jiný závěry ty maníku.

Ba naopak ty blbečku. Já poukázal na to, že lidi zajímající se o sport (sporťáci) nemusí tvořit převážnou většinu zkoumaný skupiny a že pokud se započtou přesně lidi, kteří koukají na sport jen takhle svátečně, tak v ten moment nemusí být fotbal jednoznačně na prvním místě a že může dojít i k výsledkům, který sporťáci naprosto nechápou.

Co přesně mi vadí? Říkám to neustále. Když začneš svůj názor větou: "co to je proboha za za pica nazor" tak seš vypatlanej píčopárek a do Dachau bych tě vokamžitě poslal, protože Arbeit macht frei. Neřekl, že by si tam musel chcípnout. Čůrák co začíná věty tímhle způsobem by si takovej prázdninovej dvou měsíční pracovní tábor zasloužil víc než většina židů co tam umřela. aspoň by tě přešlo začínat svůj názor urážkou druhýho.
Manny
15.01.2021 13:00
#
ty jsi doslova napsal, ze lidi, KTERE ZAJIMA SPORT neradi fotbal tak vysoko. a pak jsi zacal mluvit o tom, ze podle tebe lidi (asi porad myslis ty stejne ne?) zajima vic hokej, lyzovani a atletika. tak z toho jsem usoudil, ze je podle tebe popularnejsi hokej nez fotbal.

neco o nesportacich jsi zacal spletat asi dva komentare dozadu, protoze ti asi doslo, ze ten puvdni komentar, ktery jsem oznacil za pica nazor, opravdu pica nazor je.

a neboj se ja te udavat nebudu, takze si nemusis vymyslet blbosti o tom, ze poslani do koncentraku jsi myslel jako prazdninovy tabor
GAUČ()
15.01.2021 13:58
#
Ano - fanoušci SPORTU nemusí řadit fotbal na nejvyšší příčky.
NESPORTOVNÍ fanoušci potom velice často fotbal kvůli lidem jako si ty řadí fotbal hodně nízko, protože je všeobecně známo, že největší kreténi jsou fanoušci fotbalu.

Obě dvě skupiny nemusí řadit fotbal tak vysoko.

Pak je tu ale skupina fanoušků FOTBALU, která má ze všech sportů v Česku nejpočetnější MUŽSKOU základnu.

Nicméně s porovnáním s celou demografickou skupinou která může být měřena, včetně ŽEN je důležitý si jako fanoušek fotbalu uvědomit, že se může stát, že i když má největší fanouškovskou základnu, pak nemusí jít nutně v měření o sport, který skončí ve sledovanosti na první místě. Zkus jednoduše zapojit mozek, pak pochopíš že nevyvracím tezi, že je fotbal nejsledovanější sport v Česku, nicméně se snažím poukázat na druhou stranu mince, že tomu při uvědomnění si veškerých důsledků může opravdu vzniknout paradoxní situace, že fotbal nejsledovanější není. To, že jde o sport, který musí bežet v každý správný hospodě ještě neznamená že realný nárazový zájem je vyšší než o atletiku nebo lyžování.

Tak a abychom si ještě ujasnili koncentrační tábory ty nevzdělaný hovado.
V Dachau zemřelo 25 613 + cca 10.000 z více než 200.000 vězňů, kteří jím prošli, přičemž nejčastější příčina smrti byla nemoc, podvýživa nebo sebevražda (data mám z wiki). Záměrně jsem napsal Dachau, protože nešlo o vyhlazovací tábor jako Auschwitz ty blbečku vypatalnej. Kdybys nebyl kretén, tak si aspoň vygoogluješ informace, který nemáš. Dává smysl, že poslat tě do Dachau neznamená přát ti smrt, ale přát ti extrémně těžký, život omezující a životu nebezpečný podmínky ... protože to je jediná možnost jak z blbečků jako si ty vydupat uvědomění si hodnoty života. Kdybych ti přál smrt tak tě pošlu do Auschwitzu.
Manny
15.01.2021 14:44
#
a najednou je z toho narazovy zajem precti si prosim od zacatku do konce sve prispevky a vsimni si, jak uplne menis podstatu sveho puvodniho pica komentare

a jeste si precti ten svuj posledni odstavec a odmysli, ze jsi to napsal a uprimne se zamysli, jestli neco tak zoufaleho a urazliveho vuci obetem dachau (tedy i tech, kteri nezemreli, ale jen jim prosli - tedy tech, pro ktere to podle tebe asi byl prazdninovy pracovni tabor) muze nekdo myslet vazne. pokud ano, tak jsi chudak a tim tady koncim.
GAUČ()
15.01.2021 16:04
#
Čtu si to a základní myšlenka je pořád stejná... máš pocit, že v diskuzi se myšlenky nerozvíjí když je druhá strana špatně pochopila nebo co?
Základní myšlenka zůstala stejná - fotbal možná opravdu nemusí v podobných výzkumech skončit na prvním místě. Jelikož z okolí který znám mohu potvrdit, že atraktivitou je až za jinými sporty.
Druhá myšlenka - uváha - kdo kouká doopravdy aktivně na kapr ligu?
Třetí myšlenka jsi odpad, kterýho by dvouměsíční pobyt v Dachau naučil hodnotu života a mluvil by s mnohem větší pokorou než s jakou začínáš svoje reakce ty pičovřede.

Co máš za problém s mým posledním odstavcem? Že je rozdíl mezi pracovním a vyhlazovacím táborem a ty ani nemáš ponětí, že všechny koncentrační tábory nebyli stejný? Máš pocit, že je tím ponižuju? Ani náhodou, ba naopak. Díky znalosti si nepletu realitu s dojamama. Já tím ponižuju tebe, protože si chudák a vidím mnohem větší problém když máš neznalost mezi Dachau a Auschwitzem, protože tím ponižuješ památku všech těch, kteří byli ve vyhlazovacích táborech a šli do plynu. Smutný je vidět někoho kdo si nechce přiznat hroznou neznalost a radši žene druhýho k zamyšlení se.
Druhá světová byla svinstvo ve všech ohledech. Tím jak si na můj komentář reagoval urážíš památku všech, kteří padli za budoucnost, nikdo z nich by si nepřál vidět že nějakej nevychovanej spratek odpovídá na něčí ǘahu slovy "co to je proboha za za pica nazor?". Nepoučuj mě o tom co myslím vážně a co ne. Šmejdi jaky ty by si zasloužili do Dachau mnohem víc, než spousta těch co tam nedobrovolně byli, právě naopak si uvědomuju co říkám a vzdávám jím tím hold. Radši jejich životy než takovej co úráží a znemožňuje ty, který ani nezná jen protože může a dělá mu to dobře jako tobě.
Tyhle povahy, kterou se prezentuješ v Německu za druhý Války tvrdili, že žádný koncentrační tábory neexistujou a vysmívali se všem, kteří tvrdí opak, jen protože to pro ně bylo pohodlnější
Kepy_FCB
13.01.2021 19:25
#
Jo a kolikaty skoncil kozloball ?
uff
13.01.2021 19:26
#
To čo máte za priblblý prieskum? Veď to nemôže nikto myslieť vážne. Ešte dávať podľa toho dotácie. Majú množstvo možností ako zistiť pravdu a oni vymyslia takú...
bourbon
13.01.2021 19:52
#
ostuda, zbytečně vyhozené peníze a to nepíšu proto, že fotbal není č.1, ale pro naprosto nesmyslné zadání "dotazníku". fakt hnus
bourbon
13.01.2021 19:56
#
mimo to, že je Hnilička bývalý hokejista, tak asi vlastní nějakou síť bowlingových drah
 neuminis 
13.01.2021 20:21
#
očekával bych, že NSA umí s daty pracovat lépe, když je sbírá z celého světa
Mass
13.01.2021 21:04
#
REPLIKATOR
13.01.2021 21:00
#
lampas
13.01.2021 21:47
#
Obávám se, že zrovna průměr není u tohoto šetření to nejlepší dle čeho vyhodnocovat. Ono totiž fotbal má spousta lidí dost v hejtu, takže mu dá z principu 1, zatímco sportu který ani nezná dá pak třeba neutrální 5. Mnohem více by mě zajímal tedy modus, a pak taky kolik lidí dalo jakému sportu 10, případně 9. Protože pak se může ukázat, že třeba těch desítek a devítek fotbal nakonec dostal nejvíc a dolů ho pak stáhli jedničky od těch, který fotbal z principu nesnáší...
sima.vok
13.01.2021 21:56
#
Nebo to je jako u hlasování u zdejších hlášek, kde půlka nepochopí bodovací systém
RM1999
13.01.2021 23:45
#
Tak ona je ta otázka celkově položená debilně. Atraktivita - tak viděl jsem plno zápasů ve fotbalu, při kterých jsem si chtěl vypíchnout oči, takže bych celkově fotbalu musel dát max. 8. A třeba bull ridingu (ten tam asi nebyl) bych dal 10 a na základě toho by Hnilička a spol. vyhodnotili, že víc sleduju bull riding než fotbal.
alias
14.01.2021 10:41
#
Tak větší nesmysl jsem v životě neviděl ptát se lidí , kteří neví že je balon kulatej a v životě žádný sport neviděli na tož hráli, který sport je atraktivnější...to může akorát debil. Pak se nikdo nemůže divit, že výsledek je takový jaký je...a podle názoru nějaký babky z kravína pak chtějí přerozdělovat peníze pro sportovní svazy
AC Sparta Praha good
14.01.2021 11:48
#
Nedivím se, že to dopadlo takhle, když na neplacených kanálech je čím dál horší fotbal a i ten skoro přestávají vysílat.
berliner
14.01.2021 18:41
#
Presne
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.