Češi jsou v žebříčku FIFA na 41. místě, nejvýše za dva roky

14.06.2019 10:54 - Aktuality
FIFA
 
Čeští reprezentanti se v červnovém vydání žebříčku FIFA díky domácím výhrám v evropské kvalifikaci nad Bulharskem a Černou Horou posunuli o sedm příček na 41. místo. Reprezentanti jsou nejvýše od předloňského srpna, kdy se dělili o 40. pozici. Žebříčku mezinárodní fotbalové federace nadále vévodí Belgie.

Český celek nejprve před týdnem v pátek porazil v Praze na Letné Bulharsko 2:1 a v pondělí v Olomouci zvítězil 3:0 nad Černou Horou. Reprezentace díky tomu zaznamenala třetí nejvyšší posun v elitní padesátce po Rakousku a Maďarsku a figuruje zatím nejvýše pod trenérem Jaroslavem Šilhavým, který převzal mužstvo vloni v září.

Českému týmu patří před podzimním vrcholem kvalifikace ve skupině A postupové druhé místo za vedoucí Anglií a před třetím Kosovem, které ztrácí jen bod. Balkánský stát, jehož samostatnost některé země neuznávají, díky remíze v Černé Hoře a výhře v Bulharsku poskočil o šest míst na 121. pozici. Kosovo zaznamenalo vůbec největší bodové zlepšení z celého žebříčku, když přičetlo 25 bodů.

Belgie vloni v září dotáhla v čele pořadí Francii a od října žebříčku kraluje. Třetí zůstala Brazílie, která bude hostit nadcházející jihoamerický šampionát. O jedno místo se posunuli Slováci, kterým pod vedením českého trenéra Pavla Hapala patří 31. příčka.

Pořadí reprezentací v žebříčku FIFA k 14. červnu (v závorce předchozí umístění):

1. (1.) Belgie 1746 b., 2. (2.) Francie 1718, 3. (3.) Brazílie 1681, 4. (4.) Anglie 1652, 5. (7.) Portugalsko 1631, 6. (5.) Chorvatsko 1625, 7. (9.) Španělsko 1617, 8. (6.) Uruguay 1615, 9. (8.) Švýcarsko 1605, 10. (10.) Dánsko 1589, 11. (13.) Německo a (11.) Argentina 1582, 13. (12.) Kolumbie 1580, 14. (17.) Itálie a (16.) Nizozemsko 1569, 16. (15.) Chile 1561, 17. (14.) Švédsko 1558, 18. (18.) Mexiko 1557, 19. (20.) Polsko 1550, 20. (21.) Írán 1518, ...41. (48.) ČR 1448, 53. (51.) Černá Hora 1401, 57. (51.) Bulharsko 1388, 121. (127.) Kosovo 1149.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2154
Komentáře (127 / 0 nových)
Wendigo
14.06.2019 10:58
#
Stále sme v rankingu 10 priečok pred Čechmi
willdonor
14.06.2019 11:04
#
aneb jak slováci měří úspěch
Wendigo
14.06.2019 11:11
#
Ranking FIFA sa u nás neberie na ľahkú váhu...
Shevchenko
14.06.2019 11:12
#
T7s
14.06.2019 12:44
#
chvrches
14.06.2019 11:49
#
Nie Slováci, ale celý svet
willdonor
17.06.2019 06:44
#
celý svět sleduje jakou pozici má ve fifa rankingu vůči české republice? (protože na to jsem přesně poukazoval)
chvrches
14.06.2019 12:06
#
Wendigo
14.06.2019 12:34
#
T7s
14.06.2019 12:45
#
nadpis prodava
Acquafresca
14.06.2019 14:04
#
ved ja chapem ze je to blost ...asi taka ako podla par komentarov na EF odvodzovat ako slovaci meraju uspech atd.
bobis21
14.06.2019 12:46
#
Tak idnes vlastní slovák Babiš...
Wendigo
14.06.2019 13:41
#
Babiš>Bobiš
bobis21
14.06.2019 15:50
#
Nakradl rozhodně víc
Kiwi-21
14.06.2019 16:49
#
Slovák Babiš=český premiér
wishmaster
14.06.2019 15:05
#
Shevchenko
14.06.2019 11:12
#
gratulace
Wendigo
14.06.2019 12:29
#
Ďakujem(e)
Shevchenko
14.06.2019 12:33
#
A dává se nějaká trofej za 31. místo?
Wendigo
14.06.2019 12:49
#
To bohužiaľ nie ale postavenie v rebríčku FIFA určuje nasadenie tímov pri žrebe
ryzskej
14.06.2019 12:57
#
Při čem?
Wendigo
14.06.2019 13:14
#
No pri nasadzovaní reprezentačných tímov do výkonnostných košov pred žrebom... Napríklad naposledy rebríček FIFA určil nasadenie tímov pri žrebe Copa America 2019... toto by si mal ale vedieť kamarát.
Blaza27
14.06.2019 13:45
#
Do čeho?
Wendigo
14.06.2019 13:47
#
Při nasazování reprezentačních týmů do výkonnostních košů před nějakým důležitým losem
kilobyte
14.06.2019 15:24
#
Teď už se moc nepoužívá, ne?
Wendigo
14.06.2019 13:42
#
Tým som chcel povedať, že je to relevantný rebríček, majúci svoju dôležitosť a účel a nie len nejaká bezvýznamná tabuľka, do ktorej sa zapisuje kto ďalej docikal...
chvrches
14.06.2019 11:49
#
tnt03
14.06.2019 14:11
#
adoxx
14.06.2019 18:40
#
chvrches
14.06.2019 11:52
#
jj už viac než tri roky sme pred nimi
Wendigo
14.06.2019 12:29
#
ryzskej
14.06.2019 13:02
#
Gratulace. Jak jste na tom v týmovém pohárovém koeficientu na Slovensku?
Wendigo
14.06.2019 13:09
#
30/55 to bola trochu otázka pod pás...
Aj tu sa však dá nájsť menšie pozitívum... sme o tri priečky vyššie než Maďari
chvrches
14.06.2019 13:10
#
tak svk liga dáva príležitosť mladým, talentovaným hráčom, z čoho svk futbal už dlhodobo profituje, veď stačí si pozrieť hodnotu kádra našej repre na transfermarkt, kde má 175,5 mil, pre porovnanie, česko 125mil
Maty292
14.06.2019 13:24
#
vzdyt transfermarkt je strasne zkresleny. Slovensko tam ma 29 hracu a Cesko jen 23, je jasne, ze takhle bude cena SVK hracu o dost vetsi, navic v ceske repre tam chybi cca 25 micu za 4 zranenych hracu (darida, dockal, barak, krmencik).
kilobyte
14.06.2019 13:28
#
Porovnávat týmy podle hodnoty na transfermaktu. Navíc když v jedné soupisce je 23 hráčů a v druhé 29.
Wendigo
14.06.2019 13:37
#
To si vybav s adminmi transfermarktu prečo je to tak... Dôležité sú finálne čísla a tie hovoria jasnou rečou kto je na koni
Maty292
14.06.2019 13:55
#
jj mas pravdu, v situaci, kdy cesku chybi 4 zraneni hraci a pri porovnani 29 clenne soupisky slovenska s 23 clennou soupiskou Ceska ma Slovensko vetsi hodnotu kadru, plne souhlasim
Wendigo
14.06.2019 14:08
#
Kto ale môže zato, že máte tak oklieštenú súpisku a štyroch zranených hráčov nedokážete nahradiť futbalistami z "druhej vlny"? My sme napríklad teraz dali v A mužstve šancu ukázať sa mladým hráčom ako Haraslín, Boženík, Chrien, Bénes či Mráz a svojej šance sa zhostili výborne.
Maty292
14.06.2019 14:12
#
no podle me za to muzou pravidla mezinardoni fotbalove federace, kdy muzes na soupisku zapsat jen 23 jmen, kdezto u Vas soupiska na transfermarktu obsahuje i hrace, kteri byli po pratelaku s Jordanskem vyrazeni, ale nechci chytracit
Mumloch
14.06.2019 16:30
#
EAG le grand amour
14.06.2019 14:49
#
Panebože
bobis21
14.06.2019 15:51
#
Dodržujeme pravidla o velikosti soupisky, prot jsme horší než Slováci... Ok
Shevchenko
14.06.2019 16:12
#
no kamaráde, příšernější argumentaci jsem tady dlouho nečetl.
kilobyte
14.06.2019 15:30
#
No finální čísla jsou 2:1 a 1:0, ale že by to bylo až tak jasné bych netvrdil.
Kiwi-21
14.06.2019 16:52
#
A já myslel že ty 2.vzajemné zápasy ukázali kdo je na koni

No co už fotbal se už asi nehraje na hřišti, nerozhodují góly ale hodnota na transfermarktu
Wendigo
14.06.2019 13:34
#
Odhady na transfermarkte sú trošku zradné, ale budiž. V podstate Škriniar s Lobotkom majú vyššiu trhovú cenu než celá česká repre dokopy. Naša liga však na skutočnosti, že máme na reprezentačnej úrovni tak dobrý káder nemá úplne až tak zásadný podiel. Je tam momentálne veľa hráčov, ktorí futbalovo dozreli na zahraničných futbalových akadémiách... Mak, Rusnák, Stoch, Šatka, Rodák, Haraslín či v repre donedávna hrajúci Weiss... to sú všetko produkty takýchto akadémií. Ktovie, či by sa vypracovali do súčasnej formy, ak by neodišli zo Slovenska... Na druhej strane sú však v našom nároďáku čoraz výraznejšie cítiť aj hráči, ktorí sa presadili cez našu ligu, najmä tí zo skvelej žilinskej liahne.
Darth Weeder
14.06.2019 12:28
#
Ty jsi fakt zoufalec
Wendigo
14.06.2019 12:29
#
(_._)
REPLIKATOR
14.06.2019 12:31
#
Smutné
Kuba408
14.06.2019 13:44
#
a stejně vás porazíme jak v hokeji tak ve fotbale :D
Wendigo
14.06.2019 13:52
#
Je nás polovica čo vás, náš hokej síce následkom upadajúcej infraštruktúry a slabšieho ekonomického zázemia stagnuje a v tomto športe ste na tom lepšie než my, futbalistov však napriek nepriaznivým okolnostiam produkujeme lepších než vy... Ako to vysvetlíš?
tnt03
14.06.2019 14:14
#
A když je pak vzájemný zápas tak to dopadá takto. :-)
https://www.eurofotbal.cz/reprezentace/cesko/zapasy/liga-narodu-2018-2019-2018-2019/?cID=414&sID=296
Ako to vysvetlíš?
Shevchenko
14.06.2019 16:09
#
A to že produkujete lepší fotbalisty máš něčím podložené nebo jen tak plácáš?
chvrches
14.06.2019 17:36
#
Stačí sa pozrieť na súpisku jednotlivých tímov a nemusíš byť zrovna expert na futbal, aby si ten kvalitatívny rozdiel zaznamenal
Shevchenko
14.06.2019 17:50
#
Takže nic, ok
Stannis Baratheon
14.06.2019 18:10
#
To že podcenujete naší ligu a každý kdo hraje v naší lize je hned špatný fotbalista, to je vaše věc. Jenže naše týmy jsou schopny hráče udržet. To že někdo hraje např. ve Slavii pak tedy neznamená že je horší než ten co hraje v zahraničí. Takže ne, lepší hráče fakt neprodukujete, jen se mylně domníváte.

Navíc máte hráčů na TOP úrovni tak 30, zbytek je pak prales.

chvrches
14.06.2019 18:33
#
30 je na takú malú krajinu v poriadku, keď do základu zmestiš 11.

A však jasné, máte lepšiu ligu. Paradox je, že keďže naše kluby nemajú toľko peňazí tak musia vsadzat na mladých a tým pádom produkujeme množstvo talentov v posledných rokoch.

Nikde netvrdím, že hráči zo Slávie sú slabí. Len je rozdiel keď niekto hrá bundesligu sériu A etc ako CZ ligu
Losinho
14.06.2019 16:40
#
Nedávno jsme si s váma dvakrát vytřeli zádel, ako to vysvetlíš?
chvrches
14.06.2019 17:47
#
Zrovna v tom období sme boli na tom najhoršie čo sa týka formy, plus vidis, že keď sme s vami prehrali tak hneď sme prepustili trénera... každopádne, vy hráte "zanďoura" a nám to moc nevyhovuje, a nevieme dobre na to hrať. Vo všeobecnosti však máme silnejší tím a väčšiu šancu na úspech v kvalde. V podstate z vášho tímu by u nás v základe hral asi len Schick a Kaderabek.
Stannis Baratheon
14.06.2019 18:11
#
Kiwi-21
14.06.2019 18:29
#
No a kterýkoliv z našich 3.golmanu, Souček určitě též ani porovnávat nebudu ale těch hráčů by bylo více
chvrches
14.06.2019 18:35
#
Dubravku by som teda fakt neposadil. Takže chces povedať, že by Soucek hral pred Lobotkom, Kuckom či Hamsikom?
adoxx
14.06.2019 18:43
#
Tak zrovna Souček je lepší než tihle 3 dohromady...
chvrches
14.06.2019 18:51
#
aspoň viem že ťa mam brať vážne
adoxx
14.06.2019 20:01
#
Ne, samozřejmě jsem si dělal srandu ...ale myslím si, že Souček je minimálně se současným Kuckou srovnatelný
chvrches
14.06.2019 20:17
#
To je pravda, možno je aj lepší, ťažko povedať
Kiwi-21
14.06.2019 22:14
#
Před Kuckou myslím že v současné době ano, a Pavlenka nebo Vaclík jsou určitě lepší jak Dubravka
Losinho
15.06.2019 08:33
#
Ano.
adoxx
14.06.2019 18:42
#
TheMally11
14.06.2019 21:54
#
příště to bude 5-7
Brkoslav
15.06.2019 00:17
#
A proč je to pro tebe tak důležité. Nebuď jak vaší novinářští ubožáci, kteří po zasloužené domácí prohře provokovali kecama o prohře s podprůměrným i Čechy.
chvrches
15.06.2019 00:36
#
To neboli provokácie. Faktom ostáva, že to mala byť povinná jazda..
Stannis Baratheon
14.06.2019 11:00
#
Jeden postup z docela jednoduchý skupiny, a Dánové jsou rázem před Německem. Tyhle obrovský skoky po pár povedených zápasech na MS nebo EURO, i když jinak nehrají nic moc (do Francie se ani nedostali) jsem vážně nikdy nepochopil a je to trapný.

Tenhle žebříček vypovídá o kvalitě fotbalu v zemi asi jako moje ranní stolice i tom, co měl včera soused k večeři.
Salfovic
14.06.2019 11:06
#
Není nad dobré sousedské vztahy
Posledni Kovboj
14.06.2019 11:18
#
Mumloch
14.06.2019 14:02
#
borg
14.06.2019 11:22
#
Jsem si naprosto jistý, že tento žebříček nemá vypovídat o "kvalitě fotbalu v zemi" vůbec nic.

To že jsou Němci za Dánskem je důslekem jejich patetického repre fotbalu co poslední rok předvádí, stejně tak pozice Itálie a Nizozemska. Oby týmy spadly do druhé desítky protože jejich repre prostě neměly dobré výsledky. Jinak by samozřejmě byli v první desítce.
Kang & Kodos
14.06.2019 12:17
#
Však nám takhle stačila povedená kvalifikace a bronz z Eura, abysme byli druhý na světě. Jak kurva?
Fesak
14.06.2019 12:24
#
asi tak
Beči
14.06.2019 12:25
#
insane
14.06.2019 15:56
#
Když jsi poslední článek v lidský stonožce, tak jo.
lampas
14.06.2019 16:10
#
adoxx
14.06.2019 18:43
#
kattos
12.07.2019 15:01
#
Pa2el
14.06.2019 11:07
#
Ten žebříček postrádá smysl jinak by nemohla být Belgie před Francií
kilobyte
14.06.2019 11:15
#
Hlavně tohle: "Belgie vloni v září dotáhla v čele pořadí Francii a od října žebříčku kraluje".
Francie vyhraje MS a Belgie je po 4 měsících předskočí.
bobis21
14.06.2019 12:41
#
Přátelák > MS
Stannis Baratheon
14.06.2019 11:19
#
Celé je to na hlavu postavené. Já třeba nechápu hlavně to Dánsko. Dostali se na MS do osmifinále, na EURO se předtím nedostali, na předešlém MS v Brazílii taky ne.V žebřičku jsou Dánové 10.. Rusko se dostalo do čtvrtfinále, tedy o kolo dál. Byli na EURO ve Francii i na MS v Brazílii. A kolikátí jsou? 43. Wales, Severní Irsko, to jsou další přestřely, a je jich ještě mnohem víc.
Beči
14.06.2019 12:26
#
REPLIKATOR
14.06.2019 12:33
#
Rusko nehrálo kvalifikaci na MS, proto jim chybí body.
fenixLFC
14.06.2019 13:49
#
Jj pretoze naco hovorit o vysledkoch zapasov kdd mozes dat na pocit ze niekto je dlhodobo lepsi...ved aj v lige by titul mal vyhrat najznamejsi nie ten kto ma najviac bodov. Dani drzali (neviem ci to este plati a nechce sa mi to hladat) najdlhsiu sjuru vitazstiev takze jasne ze maju body
Wendigo
14.06.2019 14:01
#
Netreba za tým hľadať nič iné, len matematické počty, ktoré sa držia vzorca: B = Z*D*T*K pričom

Z: Body za Zápas
Tímy získajú 3 body za víťazstvo, 1 bod za remízu a 0 bodov za prehru. V penaltovom rozstrele, víťazný tím získa 2 body a porazený tím získa 1 bod.

D: Dôležitosť zápasu
Priateľský zápas (vrátane malých súťaží): D = 1,0
Kvalifikácia na majstrovstvá sveta alebo kvalifikácia na úrovni konfederácie: D = 2,5
Majstrovstvá na úrovni konfederácie alebo Pohár konfederácií FIFA: D = 3,0
Majstrovstvá sveta: D = 4,0

T: Sila súperovho Tímu
Sila súperovho tímu je založená na vzorci: 200 - pozícia v rebríčku súpera. Ako výnimka k tomuto vzorcu, tímu na vrchole rebríčku je vždy priradená hodnota 200 a tímom, umiestneným 150. a nižšie, je priradená minimálna hodnota 50. Pozícia v rebríčku je odvodená zo súperovho umiestnenia v najnovšom rebríčku FIFA.

K: Sila Konfederácie
Keď sa počítajú body zo zápasov medzi tímami z rôznych konfederácií, sa používa priemerná hodnota konfederácií, do ktorých dva súperiace tímy patria. Sila konfederácie je počítaná na základe počtu víťazstiev konfederáciou na posledných troch majstrovstvách sveta. Ich hodnoty sú nasledovné:
CONMEBOL: 1,00
UEFA: 0,99
AFC/CAF/CONCACAF/OFC: 0,85
kattos
12.07.2019 15:02
#
Spalovač šancí
14.06.2019 12:06
#
Totální belgická dominance
Wendigo
14.06.2019 13:53
#
Acquafresca
14.06.2019 12:06
#
silná skupina čitateľov Slovenska ale doplniť do správy ČTK aj pozíciu SR by asi bolo príliš...neva no
Acquafresca
14.06.2019 12:08
#
jop ospravedlnenie už to mám
ryzskej
14.06.2019 13:02
#
Acquafresca
14.06.2019 14:04
#
chybalo mi to v rebricku no
J.Defoe
14.06.2019 12:11
#
to celkem odpovídá... když vezmu, že na MS ("top 32") nemáme co dělat, ale zas úplně marný určitě nejsme.
Mervin
14.06.2019 12:26
#
podle tebe jsou všechny týmy, které se dostanou na MS, lepší než my?
J.Defoe
14.06.2019 12:36
#
no těžko říct... porazili bychom Honduras? Írán? Austrálii? Panamu atd.? Nedávno nám zrovna třeba Austrálie dobře naklepala ne? A u ostatních bych taky nepovažoval ČR za favority.
mistr129
14.06.2019 12:42
#
Island jsme třeba porazili, určitě by jsme dali i Egypt a Saúdy. Panama, Tunisko, Srbsko, Kostarika a Honduras jsou taky vyrovnaní soupeři.
frankiefcb
14.06.2019 13:12
#
tak Argentonu pod Sampaolim možná taky.
Stannis Baratheon
14.06.2019 17:03
#
Jediný tým který dal Francouzům gól ve vyřazovacích bojích? A hned 3?
Kixi Syhimour
14.06.2019 17:46
#
A jako ve finále se hrálo jak?
Stannis Baratheon
14.06.2019 18:05
#
Finále nepočítám, protože jsem ho neviděl
TheMally11
14.06.2019 21:56
#
Island nás porazil 2:1
Brkoslav
15.06.2019 00:13
#
Při posledním zápase s Islandem vyhráli naší 2:1.
doshcz
14.06.2019 14:29
#
OT: tak týpek z Krasnodaru v Teplicích a Vraštil z Brna do Zlína
sima.vok
14.06.2019 15:16
#
Zbytečnej žebříček. Nebere v potaz skóre, jestli hraješ doma/venku a síla konfederace je naprostá blbost. To jako za poražení Andorry je víc bodů, než za poražení Mexika, jen proto, že je v Evropě?
Wendigo
15.06.2019 14:06
#
Nie... dôležitejší faktor než sila konfederácie je sila súperovho tímu, teda jeho postavenie v rebríčku FIFA. Mexiko je na 18. mieste, Andorra na 139., za víťazstvo nad Mexikom by teda bolo pochopiteľne viac bodov
sima.vok
15.06.2019 17:49
#
Dobře, dal jsem blbej příklad. Ale Kostarika a Bosna například: oba vedle sebe a za poražení Kostariky je míň bodů jen proto, že není v Evropě?
Wendigo
17.06.2019 07:25
#
Keby išlo o zápas rovnakej dôležitosti, teda na MS alebo priateľák tak potom áno, v takomto prípade zohráva rolu faktor postavenie konfederácie a keďže CONCACAF má nižší koeficient ako UEFA, za víťazstvo nad Kostarikou by bolo do rebríčka menej bodov než za Bosnu. Tento koeficient však tiež nie je nemenný. Sila konfederácie sa vždy prepočítava na základe výsledkov, ktoré urobili tímy z nej na posledných troch MS. Takže ak by tímy z CONCACAFu urobili na MS výsledky, tak sa ten faktor "sily konfederácie" môže zvýšiť...
Losinho
14.06.2019 15:29
#
Chtěl bych všem Slovákům pogratulovat k lepšímu umístění v žebříčku FIFA, což jim pomohlo k obrovským úspěchům.. oh wait
TheMally11
14.06.2019 21:58
#
a ještě jim můžeme závidět nejlepší stoperskou dvojci na světě
Atalanta
15.06.2019 17:51
#
Ďakujeme. Aj ja by som chcel vám pogratulovať ale neviem za čo
Losinho
16.06.2019 00:54
#
Dvě výhry v lize národů např.
Wendigo
17.06.2019 07:12
#
Vy ste tú Ligu národov fakt zobrali vážne? U nás na Slovensku jej nikto nepripisuje obzvláštnu dôležitosť, vnímame ju len ako vítanú možnosť vyššieho počtu medzištátnych zápasov, nič menej nič viac... U nás sú podstatné len MS a ME a okolo toho sa to celé točí...
Losinho
17.06.2019 08:59
#
Ale jen okolo, na MS a ME jste se zatím moc neotáčeli..
Wendigo
17.06.2019 09:19
#
Zrejme nemáš moc prehľad. Zakaždým, keď sme sa kvalifikovali na nejaký záverečný turnaj sme hrali výborný futbal a postúpili zo skupiny do vyraďovacej časti. To sú myslím solídne výsledky
Losinho
17.06.2019 09:24
#
Messi the Genius"10"
20.06.2019 13:36
#
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.