Anglická liga zvažuje obnovení sezony od 1. června

22.03.2020 15:57 - Aktuality
 
Představitelé anglické ligy začínají předběžně plánovat znovuzahájení sezony a její dohrání ve zrychleném rytmu. Podle informací listu Sunday Telegraph počítá ideální scénář s tím, že by se kvůli pandemii koronaviru přerušený ročník Premier League rozehrál k 1. červnu, v krajním případě bez diváků, a zbývající zápasy se zvládly za šest týdnů. Nová sezona by mohla po krátké pauze začít v srpnu podle plánu.

Nejvyšší soutěže se v Anglii zastavily 13. března a pauza byla vyhlášena do 4. dubna. Později vedení přestávku prodloužilo do konce dubna. Odložení Eura na příští rok pak poskytlo ligám více času v létě na dohrání soutěží, pokud to situace dovolí. Většině klubů v Premier League zbývá dohrát devět zápasů, některým deset. V čele tabulky je s náskokem 25 bodů Liverpool.

Zástupci ligy doufají, že se jim tak podaří minimalizovat ztráty klubů z televizních práv a sponzorských smluv. "Když budou muset lidi další měsíc sedět doma, budou moct alespoň sledovat v televizi Premier League. Zabaví je to a ukáže, že to zvládneme," řekl BBC šéf Southamptonu Martin Semmens.

Další problémy ale mohou přinést smlouvy fotbalistů, některým hráčům totiž v červnu současné kontrakty vyprší. FIFA už naznačila, že prověří možnost udělení výjimek, podle Semmense to ale nebude nutné. "Nemyslím si, že bude těžké přesvědčit hráče, aby odehrál ještě další dva týdny a dostal za to zaplaceno," prohlásil.

Komplikace ještě mohou nastat vzhledem k postupu pandemie. Už při přerušení ligy měli pozitivní test na koronavirus trenér Arsenalu Mikel Arteta a útočník Chelsea Callum Hudson-Odoi. V karanténě je momentálně celý Arsenal a Everton stejně jako hráči Manchesteru City, Watfordu, Leicesteru či Bournemouthu.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 4206
Komentáře (280 / 0 nových)
Prazak
22.03.2020 16:05
#
Neveřím tomu .... RIP liverpool
owny
22.03.2020 16:07
#
to se nestihne, jedině anulovat
Counter
22.03.2020 16:17
#
A konečné pořadí abecedně.
owny
22.03.2020 16:21
#
Bournemouth titul
sima.vok
22.03.2020 16:25
#
Nene, bude se brát všech 92 týmů v prvních čtyřech ligách. Takže titul má Accrington Stanley.
Counter
22.03.2020 16:33
#
Klidně
Kapřík
22.03.2020 21:17
#
Wilson titul.
sima.vok
22.03.2020 16:27
#
Kdyby se začalo 1. června, tak těch 9-10 kol do půlky července dohrajou. Další sezóna by tím pádem mohla začít třeba jen o pár týdnů později než normálně.
Puskas
22.03.2020 16:31
#
S Eurem v r. 2021 to neskloubí. Prostě si všude přiznat, že nemůžeme vše řídit, ovlivnit a naprogramovat, a ukončit to předčasně.
Counter
22.03.2020 16:17
#
Takže ve fantě žádný double nebo triple, ale rovnou dectuple gameweek
Bandita_Harry
22.03.2020 16:22
#
Allez Allez Alleez
Rothbard
22.03.2020 16:38
#
Byl Liverpool někdy blíž k titulu?
RM1999
22.03.2020 16:54
#
1990
Mates28
22.03.2020 18:01
#
Příští rok
Luc-Luc
22.03.2020 16:39
#
ano
Jan Horáček
22.03.2020 16:43
#
Není to příliš optimistické? Včera jsem četl ve Sportu, že nějaký německý virolog se domnívá, že Bundesliga začne až v roce 2021.
Seydou Doumbia
22.03.2020 16:44
#
Dohrát za každou cenu. S diváky, bez diváku...zápasy co druhý den...to je jedno at se poláme klidně půlka kádru, ale musí se to dohrát...fotbal a peníze až na prvním místě
vladis271
22.03.2020 17:03
#
dobré ráno. To sú fakt nejakí ľudia takí naivní, že veria, že ľudský život je nevyčísliteľný?
GAUČ()
22.03.2020 19:07
#
No momentálně to všichni při koronaviru řeší. Jestli seš proti běž se nakazit, chcípni a rozšíř čísla. Vždyť na lidským životě nezáleží...
LokoLFC
23.03.2020 03:23
#
Však už v Itálii a Španělsku už se rozhoduje, koho nechaj umřít, takže ano, něčí život už má nižší hodnotu, než někoho jiného.
GAUČ()
23.03.2020 07:01
#
Vždycky má a vždycky měl tak na to pamatujte až ten tvůj a vás ostatních co to čtěte bude mít tu nižší hodnotu a přijměte to se stejným vyrovnáním jako když se vás to netýká. Díky
vladis271
23.03.2020 06:26
#
Nevkladaj mi do úst co som nepovedal ty kktko.
GAUČ()
23.03.2020 07:00
#
Nevkládám... volíš špatný slova. Že nedbáš na to jak mohou vyznít je tvůj problém.
Cartmanova máma
23.03.2020 09:52
#
No, spíš ne...
GAUČ()
23.03.2020 10:57
#
S ohledem na to pod jakým drobnohledem jsou všichni lidi kteří se veřejně vyjadřují a jak moc se na ně plive kvůli špatně zvoleným slovům tak spíš ano.
vodka
23.03.2020 12:17
#
ne, ty jsi reagoval úplně od věci na obyčejnou poznámku, že lidský život je vyčíslitelný (jak přesně, z jakých hledisek, jestli to odpovídá atd. je už jiná věc).
GAUČ()
23.03.2020 13:31
#
Dobře, ale...
v tom případě souhlasíš, že je z pohledu vyčíslitelnosti lidskýho života úplně zbytečná karanténa proti koronaviru, když je u pracující skupiny lidí tak nízká úmrtnost... a to nízký procento je z hlediska finančního bez problémů nahraditelný. Takže celá tahle "šaráda" okolo koronaviru je zbytečná když je každý život vyčíslitelný.

Lidský život je nevyčíslitelný, nikdo ho nikdy nedokáže vyčíslit a kdo si myslí opak je hovado hrající si na boha... myslel jsem si že si to s tou pandemií uvědomíte, ale dokud se vás to netýká osobně tak se vás to očividně pořád netýká. Až ti bude umírat matka, manželka, děti a nakonec budeš umírat ty, tak napiš nakolik si vyčíslil vaše životy

Ty slov jsou špatně voleny
Cartmanova máma
24.03.2020 13:53
#
vodka
23.03.2020 10:12
#
Kapřík
22.03.2020 23:22
#
Ono záleží na tom, jestli hodnotí život cizích, nebo svůj vlastní.
Hokaido
23.03.2020 10:21
#
Asi všichni víme, že to tak není. Ale většina z nás tomu asi nechce věřit.
stiflerovamama
22.03.2020 17:19
#
Ďalšia indícia toho, že sa sezóna dohrá.
29Februar
22.03.2020 17:19
#
Prečo až od prvého? Však chceli kolektívnu imunitu, treba začať už tento týždeň a s plnými tribúnami ako Liverpool v LM proti Atleticu a bude to dokonale
Salfovic
22.03.2020 17:46
#
A důchodci vstupné zadara.
stiflerovamama
22.03.2020 17:19
#
Anglický Liverpool by mohl být podle britských médií jedním ze zájemcům o záložníka Fabiána Ruize. Španělský fotbalista Neapole by mohl stát údajně až 80 milionů eur.

To by bolo top, jeho by som radšej ako Havertza.
Ol!ver
22.03.2020 17:29
#
Taký hráč nám v kádri chýba, niečo ako Xabi Alonso? Deep-lying playmaker.
avicii
22.03.2020 18:25
#
To je tak dobrý? Nemám ho moc napozeraneho.. Inak sa tu už písalo o Soumarem, žeby sme chceli v lete aj zaloznika? Inak ten N'dicka na stopéra miesto Lovrena by bol fajn
O.Giroud
22.03.2020 18:32
#
radsej Skriniar
avicii
22.03.2020 20:13
#
60 miliónového stopéra nebudemu určite kupovať
O.Giroud
22.03.2020 20:26
#
tak za kvalitu treba priplatit
Abner
22.03.2020 19:04
#
Po korone 80 melónov za neho nedá nikto...
Ol!ver
22.03.2020 17:25
#
https://m.youtube.com/watch?v=RDSn13-FPCM

Jeden z nejlepších stopérov histórie? Áno.



#NoWeakness
#BigVirgil
Front hell
22.03.2020 17:31
#
Jeden z nejlepších stoperu součastnosti. Ano,ale historie zatím určitě né
Kuba408
22.03.2020 17:39
#
určitě patří momentálně k jednim z nejlepších stoperů součastnosti, ale aby patřil k nejlepším stoperům historie, tak by musel Liveproolu pomoci ještě k mnoha trofejím a hlavně by si musel udržet výkonost ještě dalších x let :D
imp
22.03.2020 18:32
#
Vsak to je uplne jasny. Nikdo soudnej ho nemuze mezi nejlepsi stopery historie zarazovat.
j_mrazik
22.03.2020 17:54
#
Už se blíží Riovi.
Ol!ver
22.03.2020 17:55
#
Je lepší.
cr7sux
22.03.2020 17:58
#
Front hell
22.03.2020 18:14
#
Zatím určitě né. Trošku soudnosti
Busby babes
22.03.2020 18:15
#
Swarley
22.03.2020 18:18
#
diplom za účast Rio nevyhrál
O.Giroud
22.03.2020 18:31
#
to este ani Virgil
Swarley
22.03.2020 18:42
#
a už je prý lepší
O.Giroud
22.03.2020 18:45
#
netreba brat vsetko vazne
Swarley
22.03.2020 19:07
#
pochopitelně, je to Olo
Ol!ver
22.03.2020 18:43
#
:)
Kapřík
22.03.2020 23:23
#
REPLIKATOR
22.03.2020 19:54
#
cristiano.K.
22.03.2020 21:32
#
nenapadá mě v čem by ho Rio předčil
Swarley
22.03.2020 21:36
#
cristiano.K.
22.03.2020 21:57
#
poslouchám, beru si naslouchadlo vrstevníku
Swarley
22.03.2020 21:59
#
Já jsem rad, ze i v těžkých časech jsou tu fandové Liverpoolu a dokážou pobavit
cristiano.K.
22.03.2020 23:02
#
za málo
RadekVonCZE
23.03.2020 09:06
#
Vy už vůbec
Ol!ver
23.03.2020 00:41
#
r.mrazik
23.03.2020 08:31
#
cteni hry, dluhodoba vykonnost, schopnost zmenit svou hru a byt na spici dlouhou dobu
a taky rychlost,predvidavost,technika...
cristiano.K.
24.03.2020 11:54
#
čtení hry = předvídavost bych řekl na srovnatelné úrovni.Technika a rychlost ani náhodou. Dlouhodobou výkonnost prokazuje absolutně všude, kde hrál.
Ol!ver
24.03.2020 15:57
#
van Dijk je rýchlejší aj technickejší, má aj lepšiu krátku prihrávku, dlhú prihrávku majú zrovnatelnu.
kiwwi
23.03.2020 08:42
#
Cartmanova máma
23.03.2020 09:52
#
avicii
22.03.2020 18:31
#
Môj najobľúbenejší hráč u nás momentálne
Ol!ver
22.03.2020 18:49
#
Ja ani neviem, ktorý je môj najobľúbenejší, veľa z nich sú super.
Nikikrew
22.03.2020 18:31
#
Histórie?
Ol!ver
22.03.2020 18:43
#
No, ktorý stopér hral tak dominantný futbal a nemal slabinu? Rozohrávka, sila, rýchlosť, súboje, vzdušné súboje, líderstvo, golovost.
Kenneth
22.03.2020 18:56
#
Mastný Chobot
22.03.2020 18:57
#
Kolo Touré
Mastný Chobot
22.03.2020 18:59
#
ten má dokonca Invincible titul + jeden so City

Kolo = najlepší stopér v histórii vesmíru
hyllos
23.03.2020 17:11
#
Kolo je dokonce double invincible. Druhej titul beru porážky získal v Celticu
Ol!ver
22.03.2020 19:28
#
Manny
23.03.2020 07:49
#
Nikikrew
22.03.2020 18:58
#
Terry, Ferdinand, Cambpell.

Ako Van Dijk je samozrejme komplexny obranca a najlepsi na svete, bez debat ale davat ako naj v historii futbalu za 2,5 sezon? Moc skoro
Ol!ver
22.03.2020 19:32
#
Ešte niekoľko kvalitných sezón potiahne. Ja myslím čisto herné hľadisko, nie trofeje a dlhodobý status legendy.
kiwwi
23.03.2020 08:42
#
skor 1.5
Ol!ver
23.03.2020 09:14
#
0.2, Ivan.
Cartmanova máma
23.03.2020 09:53
#
Spíš 1,5
Ol!ver
23.03.2020 12:18
#
V LFC je od roku 2018. Technicky 2 aj štvrť.
Kopac
23.03.2020 12:03
#
a za tych 1.5 stihol byt lepsi ako kedy ferdinand bol
Front hell
22.03.2020 19:08
#
Lídr . Když vám vypadnul ze sestavy henderson,tak celý Liverpool šel dolů a s ním i virgil. On třeba bude jednou lídr bude,ale zatím opravdu né. A baví mě tvoje hloupost,když jsi schopný ho zařadit nad takové persony jako Ferdinand,Maldini nebo Franz.
Ol!ver
22.03.2020 19:28
#
Vidieť, že LFC nesleduješ a jeden-dva nepodarené zápasy na Virgilovom líderstve nič nemenia. Organizuje spoluhráčov, obranu, je veľkým lídrom.
Front hell
22.03.2020 19:38
#
Právě že Liverpool sledují hned po Arsenalu nejvíc. V obou zápasech vám lídr chyběl,virgil měl možnost to vzít na sebe. Naburcovat spoluhráče jako to dělá například henderson. Neudělal. Lídr to ještě není. Ale tak tebe asi nelze brát moc vážně
Ol!ver
22.03.2020 19:41
#
Gratulujem, tak sleduj nabudúce lepšie.
Front hell
22.03.2020 19:45
#
. Ty už raději fotbal nesleduj. Nerozumíš mu
Ol!ver
22.03.2020 19:47
#
Kapřík
22.03.2020 23:28
#
Ale notak. Existují prostě lidi s jinými názory, to hned neznamená vyhlášení války.
cristiano.K.
22.03.2020 21:37
#
kvůli třem zápasům, které jsme nevyhráli a kdy se nedařilo absolutně všem už není dle tebe lídr. Výborně
Front hell
22.03.2020 22:01
#
A nebylo tam poznat že vám chybí henderson, který se na tom hřišti chová jako správný lídr?
cristiano.K.
22.03.2020 22:42
#
bylo to poznat, ale určitě bych si nedovolil říct, že je Henderson větší lídr než Dijk, který to mimo jiné dokazuje absolutně všude, že je lídr (Soton, LFC, repre). Hendo je možná větší hecíř, ale určitě né lídr.
Front hell
22.03.2020 22:44
#
Tak v tom žij dále
cristiano.K.
22.03.2020 23:02
#
budu dál žit v realitě, zkus to taky
Front hell
22.03.2020 23:44
#
Dobrá realita,kde virgil je už teď nejlepší obránce historie. Možná bych to LSD omezil
cristiano.K.
23.03.2020 00:16
#
nejdřív se naučíme číst, pak chápat text, no a pak už nebudeš mít takový problémy. Jestli naký lsd máš, pošlu ti adresu
Front hell
23.03.2020 00:21
#
sám mám málo
Ol!ver
23.03.2020 00:39
#
tak
Rybinho85
23.03.2020 08:11
#
Až na tu gólovost ti napíšu dva obránce, se kterými ho ani nemůžeš srovnávat. Dokonce hráli pár sezon vedle sebe. Jmenují se Paolo Maldini a Alessandro Nesta.
Generalní Gladiator
23.03.2020 15:08
#
S těma jsem to schytal, Maldini prej neměl rozehrávku a u Nesty si taky něco našli.Že byli tihle borci na vrcholu 10,15 roků?VVD prej bude taky(a už byl v sotonu). S Batesim samozřejmě už vůbec ne.
Front hell
23.03.2020 21:44
#
Ono je těžké se bavit s některými fanoušky live. chybi jim soudnost,když dokážou opomenout takové legendy mezi obránci.
Fortex
23.03.2020 16:01
#
ani z daleka se k nim nepriblizuje.
cristiano.K.
24.03.2020 11:56
#
Je na jejich levelu, otázka je, zda se na něm udrží x let.
Front hell
24.03.2020 15:26
#
Ol!ver
24.03.2020 15:54
#
r.mrazik
23.03.2020 08:31
#
EXoRcIsT
22.03.2020 19:08
#
je to super stoper o tom ziadna ale najlepsi v historii ani omylom ani v historii PL nieje najlepsi
alcantara
22.03.2020 19:11
#
Tak to by mohol vyhrat aspon jeden ligovy titul konecne.
Ol!ver
22.03.2020 19:33
#
Joj, chudáčik môj zlatý :). Pekný večer ti prajem.
alcantara
22.03.2020 20:36
#
Aj Tebe, slovensky branec :)
Ol!ver
22.03.2020 20:41
#
Ešte si aj konšpiračný teoretik :).
alcantara
22.03.2020 21:35
#
Dychaj Minko a nehadz tie kamene po tych zenach s detmi ;)
Ol!ver
22.03.2020 21:59
#
Lol
alcantara
22.03.2020 23:50
#
Olo, Olo... Ved to ber s nadhladom trosku.
Ol!ver
23.03.2020 00:39
#
ok
Manny
23.03.2020 07:48
#
Nikikrew
22.03.2020 18:40
#
Mastný Chobot
22.03.2020 18:53
#
joj chcel by som byť profi futbalista
Nikikrew
22.03.2020 18:59
#
tancovat si doma za take prachy, navyse s takou spolocnostou
HalaMadrid_Flx
23.03.2020 09:18
#
mikelinos
22.03.2020 19:00
#
Remt
22.03.2020 21:19
#
pecka video
fenixLFC
22.03.2020 21:39
#
Edgewalker
23.03.2020 16:21
#
snuff24
22.03.2020 18:43
#
je pičovina nedat titul Liverpoolu mělo by se na to opravdu nahlížet trochu lidsky a logicky
owny
22.03.2020 18:47
#
ještě ho nevyhráli na hřišti, tak je pičovina jim ho dávat, že jo
snuff24
22.03.2020 19:17
#
nééé nevyhrali, ale opravdu ti přijde, že by je o něj někdo letos připravil
snuff24
22.03.2020 19:17
#
kromě korony asi nikdo
O.Giroud
22.03.2020 18:48
#
este mu ho nikto nezobral
snuff24
22.03.2020 19:19
#
to ne, ale hádám, že se tak stane
GAUČ()
22.03.2020 19:10
#
No lidsky... lidsky by ho dostat neměli, ale pragmaticky a matematicky jednoznačně.
Busby babes
22.03.2020 19:28
#
z naseho uhlu pohledu by to bylo dobry. Bude zpatky Pogba, Rashford. Budem o dost silnejsi nez ted. Muzem na tom vydelat...
avicii
22.03.2020 20:20
#
Aj tak si všetci mufani prajú anulaciu
Busby babes
23.03.2020 00:17
#
no u me to neni prani, u me je to spis odhad toho, co nastane. My na tom rpeci budem skodny, nebudem zase v LM, pritom sanci jinak mame... Jen myslim, ze je lepsi odpiskat tuhle sezonu, nez mit dve sezony provizorni no-
iamek
22.03.2020 21:20
#
Andreas Pereira letos nastupuje v Manchesteru United pravidelně, mnoho startů za anglický klub by už ale přidat nemusel. Vedení Red Devils s brazilským záložníkem podle některých zpráv přestává počítat a nebrání se nabídkám na přestup.

Busby babes
23.03.2020 00:18
#
na koho budem nadavat ted? Jo, Matic...
iamek
23.03.2020 00:34
#
Matice mám rád. Viděl bych to na Lingarda
cristiano.K.
23.03.2020 01:14
#
do mrtvol se nekope
r.mrazik
23.03.2020 08:32
#
na Jamese...protoze se bude vic ukazovat,jak je oproti ostatnim slabsi
ally
22.03.2020 19:30
#
Boh je modry 9-in-a-row for C****c nehrozi
vladis271
22.03.2020 19:38
#
bratia češi? Tá vaša epidomologička čo vynašla nejaký iný spôsob testovania, ale myslím, žejej to neprešlo cez vládu? Len niečo také som začul, nesledoval som ten prípad. O čo tam išlo?

Lebo Matovič chce ísť vraj touto cestou.
ally
22.03.2020 19:45
#
Cesko ma 1100 pripadov, my ani 200 a ideme sa opicit po nich dpc.
Zostante vsetci doma a serte na vsetko. To je jediny recept.
Losinho
22.03.2020 19:48
#
Kolik máte hotovejch testů?
ally
22.03.2020 19:51
#
cca 3500
LAM
22.03.2020 19:55
#
Když si to člověk vynásobí našim počtem a bere v úvahu počet obyvatel,tak jsou na tom asi stejně.
ally
22.03.2020 19:59
#
u nas kazdy kto mal priznaky tak bol testovany. cize bezpriznakovi neboli testovani takze nejake kusy tam isto este budu. to je ale ta najvacsia pliaga vsade. nic im nie je cize mozu roznasat. avsak vzhladom k tomu ze u nas sa to berie naozaj uz tyzden vazne, kazdy sa chrani, vacsina je fakt doma tak nase percento nakazenych bezpriznakovymi nebude vysoke.
Ejzy
22.03.2020 22:16
#
Ludia v diskusiach sa prave stazuju, ze hoci prisli zo zahranicia s teplotami odmietli ich testovat. Ale to som len na facebooku zahliadol pravda byť nemusi
Losinho
22.03.2020 19:59
#
Tak to vychází cca podobně no.
HorajzmAmmann
22.03.2020 20:33
#
Remt
22.03.2020 21:20
#
jak je na tom u vás počet testovaných? u nás jsem dnes viděl nějakých cca 15 000 testů, u vás kolik zhruba?
DrQQ
23.03.2020 09:21
#
Asi 3500.
janinho
23.03.2020 09:03
#
kolko ludi otestovali cesi a kolko my? to ty si fakt myslis, ze Slovakia je nejaky ostrov v oceane kde sa korona chyta 4-5 krat menej????
kiwwi
23.03.2020 09:31
#
prijali sme velmi prisne opatrenia skor a ludia ich dodrziavaju...to sirenie sme zminimalizovali ako to len islo, takze ano, virus sa siri menej, ale samozrejme, nakazenych bude nasobne viac ako su ofiko cisla
Mastný Chobot
23.03.2020 09:42
#
Hokaido
23.03.2020 10:24
#
Ja za sebe musím říct, že jsem na Cesko a Slovensko docela hrdý, či se týče koronaviru. Imo jsme dokázali udělat takový kompromis mezi panikou a bezpečnosti, málokteré země na světě to zvládají lépe.
Kapřík
23.03.2020 10:36
#
Hokaido
23.03.2020 10:38
#
Co *
Counter
23.03.2020 11:13
#
Souhlas, jen to testování obě země zazdily. Právě proto pak bylo o to důležitější vyhlásit všechny ty zákazy celoplošně, protože jsme prostě neměli přehled, jak na tom jsme.

Přitom Německo testuje jak divé, moc nechápu, proč s nimi nemůžeme nějak spolupracovat (asi to nebude tak jednoduché, ale stejně).
vodka
23.03.2020 12:15
#
Counter
23.03.2020 12:41
#
Teď, když ostravská hygienička řekla, že 80 % čínských rychlotestů je vadných, bychom to ještě mohli přehodnotit Nevěřím, že by nám Němci ty testy neprodali, když dokáží sami testovat nějakých 160 000 denně. A stejně tak nevěřím, že bychom nebyli schopní je vyhodnocovat, v tom přece mezi hranicemi nemůže být nějaký velký rozdíl.
vodka
23.03.2020 12:53
#
no, já hlavně nevím, čím němci testují, pokud stejným šmejdem z alibaby, tak děkuju pěkně
Counter
23.03.2020 12:56
#
Snad ne, musí na to být vybavení vlastními prostředky.
r.mrazik
23.03.2020 16:36
#
asi zalezi na uhlu pohledu,

kdy panicky lidi vykupujou potraviny a leky...kdy vubec netusi,co bude druhy den
kdy nemocnice nemaji zakladni potreby a lidi si sijou rousky
kdy prijdou testy,ktery jsou k hovnu a prebiraji je kaspari od vlady klanici se cinskymu velvyslanci...
kdy hejtmanka rika,jak jsou zachranari zpohodlnely

zavreny hranice jak za komunismu a straseni,ze se jen tak neotevrou...

prijde mi to jak ze spatnyho filmu
cristiano.K.
24.03.2020 12:00
#
známá byla na testování. Řekli jí, že výsledek bude vědět do šesti hodin (fakt nevím, proč jí to takhle řekli, když standartně to trvá dva dny). Dnes je to pátý den a výsledky neví (byl v tom víkend).
Bayern +
23.03.2020 10:52
#
janinho
23.03.2020 12:37
#
no mozem ti povedat 2 pribehy od jednej kamaratky, lekarky v SNV.
1. mali ludi s cestovatelskou anamnezou a dokonca aj priznakmi a urad pre verejne zdravotnictvo (tusim ze odtial im prisla odpoved) im na to povedal ze pre okres SNV (cca 40 tisic obyvatelov) mozu otestovat max. 3 ludi denne.
2. dalsieho chlapika museli poslat na test sukromnym autom do Presova. pekne si to odsoferoval, prisiel tam, zobrali vytery a poslali ho naspat domov do SN.

ak si niekto mysli ze ten nizky pocet nosicov je fakt realny stav tak bohuzial vobec netusi v akom prisernom stave tu smeraci zanechali lekarov. ta kamoska lekarka ze si posledne 4 tyzdne ruska sami sili a zhanali na bazosi.

ale samozrejme, ze ak porovnam opatrenia u nas a niekde v nemecku, madaroch alebo aj rakusku tak toto je jedine co pan pelle u nas urobil spravne. akurat ze toto ho nic nestalo a kym si lekari sami zhanali ruska tak on rozdal cez 400 tisic na momentalne absolutne nepodstatne a nedolezite veci.
r.mrazik
23.03.2020 16:36
#
Ol!ver
24.03.2020 00:08
#
Talker
22.03.2020 19:50
#
Tak u ní je otázka, proč to bylo - jedna varianta je (konspirátoská), že byla moc levná (1200kč) a dělala konkurenci Babišovu impériu (testy za 4000CZK). Prý si na ní Babiš zaklekl právě kvůli tomu.

Logičtější je, že neměla nějaké ISO a tudíž nemohla ze zákona testovat, protože nesplnovala požadavky.

Co se týče toho testu, tak nemám ponětí, ale prý to chce i USA a další země a poskytuje jim tu "technologii" zdarma.
vladis271
22.03.2020 20:06
#
dnes tu je halóó celkom. MAtovič zistil , že sa objednali tie rýchlotesty, ale tie môžu testovať len príznakových pacientov.

Máme nedostatok tých serióznych testov momentálne len 13000. Ešte ráno ich bolo len 3000, ale prišli nové. A vraj nám bola ponúknutá pomoc z česka, prostredníctvom tejto baby.

Ale aspon Matovič akcentuje to, že musíme masívne testovať. Čo je pravda
Greny
22.03.2020 20:50
#
Rychlotesty Prymula řekl že mají nespolehlivost cca 20 % reálné bych řekl tak 30-40 když vezmu v potaz jak se kolem tě otázky kroutil a třikrát uhnul než odpovedel
Talker
22.03.2020 19:46
#
Tak ono to tak pravděpodobně dopadne, bez diváků. 1. červen zní hodně optimisticky, ale teoreticky zvládnutelné.
jiri - fcb
22.03.2020 20:05
#
Dle mě blbost, ale oni jsou pro prachy udělat všechno.

Ot: USA si jede svou ligu. Tam jsou mimo všechny žebříčky.
Counter
23.03.2020 00:43
#
Tak je jich hodně (cca 330 milionů), dá se čekat, že budou mít víc případů než jednotlivé evropské země.

Ale zároveň je pravda, že to absolutně nepodchytili a budou trpět. New York je první vlaštovka, protože tam konečně začali masivně testovat. S takovou to bude po Evropě nové epicentrum nákazy.
Godbless
22.03.2020 20:11
#
Swarley
22.03.2020 21:15
#
pro mě absolutně nepředstavitelný, že bych tohle mohl mít jako zaměstnaní...fakt obrovský respekt, že se tam z toho nesloží...
cristiano.K.
22.03.2020 21:26
#
100. pro dohraní ligy kdykoliv
Coutinho10
22.03.2020 22:30
#
Ol!ver
23.03.2020 00:39
#
ZB 07
23.03.2020 09:06
#
icka
23.03.2020 12:32
#
herbage
22.03.2020 21:27
#
jiri - fcb
22.03.2020 21:39
#
Strašný čtení.

Jako ať jsme jací jsme, tak jsme se k tomu postavili tak, že nic podobného snad nebudeme muset zažívat. Jsem na nás fakt pysnej.
iamek
22.03.2020 22:17
#
Kromě par státu to zvládá zatím slušne většina civilizovaného světa. Asie je ze všeho pomalu venku. Taková jižní Korea to zvládla úplně na pana a bez brutálního omezení. Ani taková Itálie to zase tolik nepodcenila. Viz úžasný komentář Wollnera na FB. Pruser vypadá Španělsko, Británie, Írán a asi Amerika. Píše se i něco malého o Holandsku. Dneska v OVM chválil virolog Německo, které se zase kritizuje u nás. Mě nepřekvapilo, ze se většina Čechů chová relativně zodpovedne. Stačí ten dav trosku z fanatizovat a většinou se semkne.
iamek
22.03.2020 22:23
#
Tak Španělsko už má taky nějakou dobu tvrdé opatření. Toho jsem si ani nevšiml. Ještě ta Anglie no.
Counter
23.03.2020 00:44
#
Itálie šla na tvrdá opatření tak před třemi týdny a stejně to byl masakr. Španělsko je na tom ještě hůř, tam ty následující týdny budou katastrofa.
Miguel19
22.03.2020 22:32
#
To s tím Německem mě překvapilo. Všude co čtu tak jak se na to sere/sralo, a Čechům s rouškami se vysmívali...
vodka
23.03.2020 08:46
#
to je zase ta čecháčkovská kritika...
Kapřík
23.03.2020 09:39
#
To od tebe není hezké. Já tam mám část rodiny a že to Němci hrubě podcenili, podobně jako Britové a stále ještě někde podceňují je pravda. Hodně dělá i decentralizace na jednotlivé spolkové země, která komplikuje jednotny postup. SRN má ke včerejšku 92 mrtvých a 25 tisic nakažených. My 1 a pres tisicovku nakazenych s klesajici tendenci. Maji lepsi testování, ale lidi tam hromadně nedodrzovali už tak docela mírný a pomalu zavadeny zákazy. S rouskama tam chodil málokdo, i když byli možná první zasažena země v Evrope. Otevrene se tam mluvilo o tom, že nebudou hystercit aby nezasáhli ekonomiku, protože je ohrožena hlavně starší část populace a strašně řešili to omezování práv... Jenže to je věkově nejstarší země v Evrope a nejspíš tak prosvihli vhodnou dobu na karantenu.
vodka
23.03.2020 10:07
#
Já si třeba úplně nemyslím, že to němci tak podcenili, že nenosili roušky, ok, ono to má ale spíš takový mobilizační a uklidňující efekt, než nějaký reálný. Rouška ti zvlhne na tváři po půl hodině a pak je funkčnost k hovnu.
kiwwi
23.03.2020 10:15
#
neni, stale to zachyti znacnu cast tvojich slin
r.mrazik
23.03.2020 10:15
#
jedno je historicky jisty...at dopadne nemecko jakkoli,porad z toho vyjde mnohem lepe,nez ostatni zeme...jak kdybychom to uz nevideli tolikrat a stejne se na ne prska
Counter
23.03.2020 11:20
#
Tím, že tak masivně testují, si to mohli dovolit. A jak píše vodka, názory na celoplošné nošení roušek se různí, pravděpodobně to velký efekt nemá.
Mastný Chobot
22.03.2020 22:38
#
Ten Irán je brutálny, no. Najhoršie odhady predpokladajú 3,5 mega obetí.
iamek
22.03.2020 22:41
#
Tak když oblizuji kliky od mešit, tak se neda ničemu asi divit. Zdravotnictví tam asi taky nebude žádný zázrak.
Counter
23.03.2020 00:45
#
+ mají sankce od USA
kiwwi
23.03.2020 08:49
#
+ odmietli od USA lekarsku a humanitarnu pomoc
RadekVonCZE
23.03.2020 09:00
#
Fanatici
Counter
23.03.2020 11:18
#
njn, v tomhle se jim nejde moc divit. Kdyby v době Falklandské války nabídla Británie pomoc Argentincům, taky by je poslali do prdele.
mistr129
23.03.2020 11:42
#
Busby babes
23.03.2020 00:21
#
"Přitom v lednu Čína stále nákazu tutlala" moc mu tam nesedi fakta, kdyz to na konci prosince zaslali vzorky vsem zemim a informovali WHO. A pokud povazuje situaci v Italii za zvladnutou,tak to potes panbuh.
Counter
23.03.2020 00:52
#
https://www.nytimes.com/2020/03/21/world/europe/italy-coronavirus-center-lessons.html

Kvalitní článek NYT (btw. pro ty, co to neví - stačí se tam zdarma zaregistrovat a všechny jejich články o koronaviru jsou volně přístupné) právě o tom, jak to celé v Itálii bylo. Samozřejmě řadu věcí nezvládli, ale stejně tak toho udělali spoustu správně, mohlo to tam být ještě daleko horší. Rozdíl oproti ostatním je v tom, že oni prostě byli ti první, kde to kvůli blízkému propojení s Čínou propuklo, neměli na rozdíl od nás a zbytku Evropy tolik času na reakci a pochopení vážnosti situace. Takové Španělsko nebo UK jsou napřesdržku daleko víc.

A ještě sem hodím jeden dnešní infografický článek NYT, který krásně/děsivě ukazuje, jak se to z Číny rozšířilo do celého světa (může se to trošku pomaleji načítat, ale je to fakt pecka):
https://www.nytimes.com/interactive/2020/03/22/world/coronavirus-spread.html
bbbauch
23.03.2020 00:59
#
To prvni ted cist nebudu, ale ten infografickej clanek je super
Counter
23.03.2020 11:24
#
iamek
23.03.2020 01:12
#
Busby babes
23.03.2020 01:15
#
hele jasne, ze udelali spoustu veci dobre, ale hodnotit to v jejich situaci tak, ze to zvladaji... no nevim. A neni to nic negativniho, proste se to tam rozjelo zpusobem, na ktery nejsou pripraveni a neni pripraveny asi nikdo. A jasne, jine zeme jsou v tomhle ohledu horsi.
Kapřík
23.03.2020 09:41
#
Celkově je lepší si vzít inspiraci spíš v Singapuru, Taiwanu a Jižní Korei.
Busby babes
23.03.2020 01:15
#
nebo jinak, tyhle clanky ukazuji objektivni info proc je Italie pod takovym naporem a proc to nezvlada.
iamek
23.03.2020 01:19
#
On za to muže i jejich styl života. Byl jsem tam snad 10x a nikdy mě nepřestane fascinovat jak zijou a jak hezky se chování ke starším osobam i to jak se starší osoby scházejí ve skupinkách a užívají si důchod. Něco podobného jsem viděl i ve Španělsku. A takový nápor nezvládne žádné zdravotnictví na světě. Jinak mě překvapilo kolik Číňanů v Itálii pracuje. Na počet obyvatel nejvíc v Evropě. Tohle maybe má taky svůj vliv, protože tam po novém roce se jich spousta vracela.
Busby babes
23.03.2020 09:12
#
tohle maybe.
iamek
23.03.2020 09:13
#
Busby babes
23.03.2020 09:14
#
mozna, je to slovo, ktere hledas...
iamek
23.03.2020 09:17
#
Ty voe já jedu angličtinu, češtinu všechno. Vyšší level.
andrew96
23.03.2020 15:36
#
*higher úroveň
Ol!ver
23.03.2020 01:23
#
Cartmanova máma
23.03.2020 09:58
#
Kdo kritizuje Německo?
Mastný Chobot
22.03.2020 22:28
#
ja tiež oceňujem, že u nás k tomu pristúpili tak zodpovedne. Aj keď teda skôr zo strachu vzhľadom na stav zdravotníctva, ale to je irelevantné.
iamek
22.03.2020 22:33
#
Ceske zdravotnictví patří mezi jedno z nejlepších na světě. Ať se to Čechům líbí nebo ne.
Front hell
22.03.2020 22:43
#
Hokaido
23.03.2020 10:27
#
Dawon
23.03.2020 10:27
#
Podle jake metriky to beres? Jako nevyvracim to, sam si myslim, ze mame zdravotnictvi pomerne dobre, jen by me zajimalo, jestli tohle rikas jen nejak pocitove nebo je to necim podlozene?
icka
23.03.2020 12:36
#
andrew96
23.03.2020 15:37
#
raduinho
28.03.2020 12:34
#
vladis271
23.03.2020 06:42
#
Hele karle furt malo testujeme. My sme veľká neznáma. Môžeme dopadnúť ako Španielsko alebo ako nejaká chudobnejší verzia taiwanu... Fakt netuším.
Mastný Chobot
23.03.2020 09:40
#
To je pravda, ale to, že sme pristúpili k tým opatreniam rýchlo a zodpovedne, je fakt. Kým v UK slopali v puboch, my sme boli už týždeň povinne doma.
vodka
23.03.2020 09:44
#
jo, ale zrovna vy jste testovali tak málo, že ty čísla nakažených nemají vůbec žádnou výpovědní hodnotu...
Mastný Chobot
23.03.2020 09:53
#
veď to nepopieram, len píšem, že opatrenia na predchádzanie šírenia boli zodpovedne zavedené, najmä v porovnaní so západom. Či už to bolo zo strachu zo stavu zdravotníctva alebo testovacích kapacít, je vedľajšie, s tým už sa nedalo nič spraviť bohužiaľ. V rámci možností sa k tomu pristúpilo zodpovedne. Čo sa týka testovania, to je druhá vec a celkom som zvedavý, keď teraz nová vláda zvýši testovanie, ako moc to vyskočí.
kiwwi
23.03.2020 10:08
#
akoze urobit take opatrenia ako sme prijali my a tak skoro v kombinacii s masivnym testovanim, by bol idealny sposob ako to cele zastavit uz v zarodku...ale to by sme uz chceli vela
Cartmanova máma
23.03.2020 09:59
#
U vás hlavně super ústavní činitelé, že sami nosili roušky a ukazovali, že to není nic divnýho
iamek
23.03.2020 01:17
#
Jinak tenhle údaj mě překvapil - Podle oficiálních údajů se mexickou prasečí chřipkou nakazilo v ČR 2477 osob a do března 2010 na ni 102 lidí zemřelo. Cely svět ofiko 300 tisíc lidi a neofiko podle poslední vědecké studie až 600 tisíc oběti.
Godwinson
23.03.2020 01:45
#
To bylo hodně nepříjemný a to nejsem důchodce
soukup
23.03.2020 09:43
#
ty čísla u H1N1 v různých zdrojích hrozně lítají, ale jako jo, odhaduje se, že tím onemocněly celosvětově vyšší stovky milionů lidí a statisíce zemřely. Akorát jsme tehdy tu nemoc nesledovali online jako Covid, internet tolik nefrčel a nerozběhly se tady ty mechanismy masové paniky, takže to vlastně nikdo neřeší a svět tehdy fungoval normálně.
soukup
23.03.2020 09:56
#
dál například v letech 1968 - 69/70 byla silná chřipková epidemie a celosvětově na ni odhadem zemřelo asi 1 milion lidí. V roce 1957 až 58 zase při jiné chřipkové pandemii zemřelo odhadem 1-4 miliony lidí, v USA prý asi 70 tisíc.
Akorát tohle je první pandemie, kterou lze opravdu sledovat online v době celosvětového internetu a tak to vypadá, jako kdyby to bylo to nejhorší, co svět kdy potkalo.
kiwwi
23.03.2020 10:14
#
a teraz si porovnaj ako vyspele bolo zdravotnictvo vtedy a teraz...ked su teraz zdravotnici zufali, pred 50 rokmi by bol tento virus ako mor

tu ide o to, ze keby sa neprijmali take opatrenia ake sa prijmaju a zodpovedni sa k tomu nepostavili ako k maximalnemu ohrozeniu, tak by to mohlo presiahnut akekolvek z tychto cisel...

odbornici hovoria, ze tato pandemia je/bude najhorsia od cias spanielskej chripky
laici hovori, ze je to len dalsia epidemia ako spusta dalsich
Mastný Chobot
23.03.2020 10:22
#
djourou
23.03.2020 10:29
#
Nikikrew
23.03.2020 11:08
#
Counter
23.03.2020 11:30
#
Nihilister
23.03.2020 18:27
#
Dawon
23.03.2020 10:14
#
Dost velky rozdil je v tom, ze corona je podle aktualnich dostupnych cisel mnohem nakazlivejsi nez H1N1...tam se o tom R0 psalo okolo 1,4-1,6, obycejna chripka to ma jeste trochu nizsi, zatimco u corony je to aktualne odhadovane mezi 2-3, coz je fakt obrovsky rozdil v te potencialni krivce sireni...zaroven sme tady furt na uplne zacatku a uz tak ve spouste zemi naprosto kolabuje zdravotnictvi a mnoho dalsich k tomu je na nejlepsi ceste.

Takze jo, ona ta medializace sice urcite "pomaha" tomu pocitu apokalypsy, ale zaroven ty nemoci nejsou uplne srovnatelne a tohle fakt vypada, ze muze byt potencialne o dost horsi...a prave treba v te Italii a uz pomalu i ve Spanelsku je bohuzel dost dobre videt, ze s rostoucim poctem pripadu bude dost drasticky stoupat % umrtnosti...jestli nezabere nektery z tech leku, co se ted testujou, tak ty cisla za par mesicu fakt muzou byt hodne desive
Mastný Chobot
23.03.2020 10:16
#
djourou
23.03.2020 10:29
#
soukup
23.03.2020 11:34
#
Má i vyšší smrtnost (i když ji teda zatím nikdo neví), ale H1N1 měl smrtnost malou a je jistý, že ji Covid má vyšší, asi i o řád. Zemřou spousty lidí a opatření jsou v pořádku, ale ta online apokalypsa je fakt únavná. Je to jako mor, je to jako válka a já nevím co dalšího. Během svého života podobných pandemií pravděpodobně prožijeme hned několik. Pokud budeme podobnou apokalypsu mít každých 10 let, tak potěš pánbůh
Counter
23.03.2020 11:44
#
Právěže takových pandemií asi ne, tahle je prostě horší než ty ostatní, aspoň to říkají přední epidemiologové, kterým bych věřil.

Např.
https://www.wired.com/story/coronavirus-interview-larry-brilliant-smallpox-epidemiologist/
soukup
23.03.2020 12:34
#
velké pandemie tak časté nebudou, ale po tom, co současná situace zanechá ve společnosti, tak nebudeme ještě dlouho i na malé epidemie reagovat optikou pandemie?
Counter
23.03.2020 12:44
#
Já si třeba myslím, že ne. Budeme na ně po téhle zkušenosti lépe připraveni a nebude nás to tak děsit. Koukni na asijské země - protrpěly si SARS, MERS a bůhvíco ještě a Covid-19 je teď pro ně docela pohodová záležitost - Japonsko, Jižní Korea, Singapur nebo Hong Kong to (zatím zdánlivě) zvládají na jedničku.
Mastný Chobot
23.03.2020 10:16
#
Nepoznám teda presné čísla na ostatné pandémie, ale momentálne je pomer vyliečených k mŕtvym 87 ku 13. 13-percentná smrtnosť teda celkom vysoké číslo a pochybujem, že v našej novodobej histórii bola pri nejakej pandémii tak vysoká.
vladis271
23.03.2020 10:25
#
Nie je to 13. Je rozdiel otvorené a uzavreté prípady. Reálna úmrtnosť je do 5 percent max.
Dawon
23.03.2020 10:29
#
No ale prave treba v te Italii uz je to nekde okolo 8 a bohuzel i v dalsich zemich to k tomu smeruje...Spanelsko, UK, urcite USA jsou bohuzel dost velci kandidati na podobny kolaps
Mastný Chobot
23.03.2020 10:45
#
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Closed cases: 99k recovered x 14,7k dead
Dawon
23.03.2020 11:03
#
Takhle se ale smrtnost viru nevypocitava
Dawon
23.03.2020 11:06
#
Respektive se takhle samozrejme vypocitava teoreticky, ale pouze v pripade, kdy uz je to treba u konce...je dost nesmysl to takhle pocitat, kdyz mas aktualne tak moc otevrenych pripadu.

Ta smrtnost se aktualne pohybuje nekde mezi 1-5 % v zavislosti na tom, jak dobre to ten dany stat zvlada s tim ze je par tech extremu jako Italie, kde je to pres 8 %...13% smrtnost celosvetove je nesmyslny a strasne zavadejici udaj
Mastný Chobot
23.03.2020 11:39
#
Možno budem za hlúpeho, ale v čom to je zavádzajúce? Máš 115k uzavretých prípadov, z ktorých 99k sa vyliečilo a 14,7k tomu podľahlo - to je fakt. Jasné, že máš ďalších 200k stále aktívnych prípadov, z ktorých niektoré skončia v prvej skupine a niektoré v druhej, čo samozrejme pohne tým pomerom. Ale momentálne v danom momente je to takto. Jasné, že tam nemáš započítaných ľudí, ktorí to prekonali/zomreli bez toho, aby boli vedení v štatistikách, ale tak s tým nič neurobíš. Nikde som nenapísal, že ten vírus zabije 13% ľudí, čo ho chytia alebo niečo v tom zmysle, len som dal do pomeru 2 čísla vychádzajúce zo stavu v danom momente.
Ejzy
23.03.2020 11:55
#
tak preto su na oficialnych strankach aj pocty ludi v kritickom stave, nie?

Vyliceny/Mrtvy
Nakazeny/V Kritickom stave

mas tam uz 4 premenne. Pricom ta co hovori o kritickom stave dost jasne napoveda domu ktorym smerom sa pohne dalsich 200k otvorenych pripadov.
Counter
23.03.2020 11:58
#
Jde o to, že třeba Nizozemsko má aktuálně jen 2 uzdravené a 179 mrtvých, tzn. smrtnost 99 %. A všichni víme, že 99 % lidí tam na koronavirus neumře.

Dokud je většina lidí nakažených a uzdravených je jen zlomek, tak jsou takové údaje zavádějící.
Mastný Chobot
23.03.2020 12:09
#
Ok, to beriem, z tohto hľadiska môj pôvodný komentár je zavádzajúci.

Každopádne teda ak vezmeme Čínu, kde už ten počet nových prípadov je minimálny a aktívnych je tam tiež len pomerne málo prípadov, a dá sa teda ako-tak vyvodzovať niečo, tam to vychádza na 4,5 %. Čo je stále dosť vysoké číslo v porovnaní s klasickou chrípkou, predpokladám.
Dawon
23.03.2020 12:21
#
Jj, tak jak rika Counter jsem to myslel...ta Cina se aktualne da brat asi jako dobry vzorek, kdyz uz je to tam prakticky u konce, na druhou stranu tam zas ty cisla musi byt zhorsene tim, ze to tam uderilo jako prvni a nebyl zadny cas na nejakou pripravu a preventivni opatreni.

Ta pravda bude ve finale asi nekde mezi tim a ty cisla se muzou fakt drasticky lisit zeme od zeme - v tuhle chvili je to fakt jeste v uplne pocatku, kazda zeme k tomu pristupuje uplne jinak, nekdo testuje malo, nekdo naopak uplne obrovske mnozstvi, takze vsechno tohle ma na ty statistiky velky vliv a urcite potrva tydny nebo i mesice, nez ty statistiky budou mit nejakou presnejsi vypovedni hodnotu.

Mastný Chobot
23.03.2020 12:43
#
Counter
23.03.2020 12:23
#
Obyčejná sezonní chřipka má smrtnost asi 0,1 %, takže rozdíl je to obrovský.

Čína je asi první země, kde se to takhle bude moci vypočítávat, ale i oni tam pořád mají tisíce nevyléčených a jejich případ je trošku jiný než u nás, protože tam to celé vypuklo a nejvíc smrtí bylo na začátku. Takže ani taková čísla bych nepovažoval za směrodatná, i když se to blíží realitě o dost víc.
Na druhou stranu vzrůstají pochybnosti, jestli nezačínají ta svá aktuální čísla mlžit a bagatelizovat + začínají nepokrytě tvrdit, že to u nich ani nepropuklo a může za to USA nebo Itálie...

soukup
23.03.2020 12:30
#
No hlavně to nezjistíme, pokud nebude otestována většina populace (nebo nějaký počet uzavřených populací), protože kdo ví, kolik nakažených v Číně vlastně bylo?
Counter
23.03.2020 12:46
#
Podle Číny bych se raději moc neřídil.
Mastný Chobot
23.03.2020 12:44
#
soukup
23.03.2020 12:24
#
Counter
23.03.2020 11:42
#
Očekává se, že smrtnost může nakonec skončit i pod jedním procentem, ale i to by bylo dost. A velký problém je pak v té nakažlivosti, která snadno přetíží sebelépe vybavený zdravotnický systém a pak ti tam lidi umírají takřka na cokoli, protože jim nemůžeš poskytnout náležitou péči.
Dawon
23.03.2020 12:22
#
Jojo, to je ten dalsi problem, ze pocet lidi, kteri zemrou neprimo vlivem te korony (aniz by se nakazili) uz asi nikdo nijak nevycisli, pritom to ve finale muze byt bohuzel taky obrovske cislo.
Talker
23.03.2020 09:58
#
Tak ono by bylo zajímavé to porovnat, co se týče jednotlivých zemí a času. Takhle to je obrovské globální číslo, ale ta nemoc řádila 8 měsíců. Je otázka, jak bude řádit koronavirus - když vidím, co dělá s takovou Itálií, tak nechci vědět, co se stane v Jižní Americe nebo Africe.
Counter
23.03.2020 11:40
#
Ti mají štěstí, že tam je (zatím) teplo a vyšší teploty koronaviru moc nesvědčí. Jako šíří se tam i tak, ale zrovna včera nebo kdy vyšla studie, která se tím zabývala, a tam, kde byla vyšší vlhkost a teploty nad 18 stupňů, se to šířilo podstatně méně než v "zimních krajinách":
https://www.nytimes.com/2020/03/22/health/warm-weather-coronavirus.html
kiwwi
23.03.2020 12:31
#
Väčšia vlhkosť? To sa mi nejak nezdá. Všade píšu, že ten vírus sa horšie šíri v suchom prostredí.
Counter
23.03.2020 12:55
#
Doporučuju přečíst ten článek (klidně si to hoď do translatoru, aspoň zčásti to čitelné bude), jsou tam i odkazy přímo na ty studie (dej si ctrl+F, napiš "humidity" a najdeš to hned).

Jsou to pořád jen první studie, není to žádná alfa a omega, která bude na 100 % pravda. Ale dle prvních informací se třeba ukázalo, že koronavirus se na začátku epidemie šířil v Číně hůř tam, kde byla vyšší vlhkost. Je tam zmíněná i jedna studie, podle níž viru nesvědčí i hodně nízké teploty.

Máš nějaký zdroj na to suché prostředí?
Counter
23.03.2020 13:00
#
Another group found that before the Chinese government started imposing aggressive containment measures, cities with higher temperatures and more humid environments reported a slower rate of infection transmission early in the outbreak.

https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/2003/2003.05003.pdf
RadekVonCZE
23.03.2020 08:57
#
Vyserte se na to, furt prachy prachy prachy. 18 let dozadu by se rozhodlo určitě hned.....
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.