Komise vyslechla Šlachtu, odmítl únik informací z jeho útvaru

22.08.2017 10:03, aktualizováno 22.08.2017 12:40 - Aktuality
 
Bývalý ředitel Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) Robert Šlachta odmítl, že by informace z vyšetřovacích spisů unikaly z útvaru pod jeho vedením. Řekl to dnes po výslechu před sněmovní vyšetřovací komisí. Nyní komise vyslýchá pražskou vrchní státní zástupkyni Lenku Bradáčovou. Dopoledne již před ni předstoupil bývalý šéf českého fotbalu Miroslav Pelta.

Šlachta do budovy Sněmovny přišel již krátce před 10:00, před novináře předstoupil až před polednem. "Komisi jsem přinesl poznatky, o které měla zájem," řekl Šlachta a dodal, že si myslí, že jí sdělil zásadní informace. Jejich povahu ale neupřesnil. Během jeho výslechu podle jeho slov zazněla i konkrétní jména, nechtěl je ale komentovat. Dodal, že on sám některá jména komisi sdělil.

Pelta do Sněmovny přišel jiným než hlavním vchodem a s novináři nemluvil. Podobným způsobem sídlo dolní komory také opustil. Před komisí byl zhruba hodinu, svou výpověď nechtěl komentovat. Vzkázal pouze, že splnil svou občanskou povinnost. Dvaapadesátiletý Pelta je obviněn kvůli údajnému zmanipulování sportovních dotací. Měsíc strávil ve vazbě, odkud byl propuštěn na začátku června. Z policejních spisů o případu unikaly do médií informace. Dozorující státní zástupce dokonce kvůli tomu požadoval stažení jednoho z článků, protože se obával, že zveřejněné informace budou zasahovat do průběhu trestního řízení.

Během dne komise vyslechne ještě ministra spravedlnosti Roberta Pelikána (ANO) nebo ředitele policejního útvaru zvláštních činností Vladimíra Šibora. Na Pelikána by měla přijít řada ve 12:45. Členové komise se budou zajímat mimo jiné o to, proč odmítl zbavit mlčenlivosti nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana. Pelikán se již dříve vyjádřil, že žádosti o zbavení mlčenlivosti nebyly zdůvodněny tak, jak požaduje zákon o státním zastupitelství. Předseda komise Martin Plíšek (TOP 09) dnes České televizi řekl, že žádost byla stejná jako například v případě Bradáčové. Minulý týden Plíšek ČTK řekl, že rozhodnutí Pelikána považuje za obstrukci hnutí ANO, které se vznikem komise nesouhlasilo. Ministr to odmítl.

Mluvit se může i o Pelikánových výrocích k policejnímu postupu při vyšetřování kauzy předsedy ANO Andreje Babiše Čapí hnízdo. Pelikán řekl týdeníku Respekt, že policejní žádost o vydání Babiše k trestnímu stíhání má ovlivnit volby. Čelí za to kritice části politiků. Ústavně právní výbor Sněmovny se kvůli tomu sejde příští týden.

Komise chce vyslechnout rovněž Šibora a Bronislava Šabršulu z policejního prezidia. Zasedat bude zhruba do 15:30.

Komise vznikla hlavně kvůli uniklým nahrávkám rozhovorů bývalého novináře Mladé fronty Dnes (MfD) Marka Přibila s Babišem, na kterých mluvili o zveřejňování kompromitujících materiálů. Někdejší vicepremiér Babiš byl v té době majitelem vydavatelství Mafra, pod které MfD spadá. Babiš nahrávky označil za zmanipulované a za součást kampaně proti své osobě. Podal kvůli nim trestní oznámení, které ale policie odložila. Babiš i Přibil již dříve odmítli, že by měli k dispozici takzvané živé spisy, tedy spisy z vyšetřovaných kauz.

Komise má prověřit, zda nebyl porušen zákon v souvislosti s tím, že měl někdo možnost neoprávněně získávat spisy orgánů činných v trestním řízení. Má se zaměřit i na to, zda někdo takto získané informace nezneužil k ovlivňování politické soutěže nebo destabilizaci demokratického právního státu.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2081
Související články
Komentáře (75 / 0 nových)
pepinho2
22.08.2017 10:13
#
To té komisi nezávidím
PlackaSKS
22.08.2017 10:29
#
Skoro stejně dílů jako má zemeplocha
C-M@ster
22.08.2017 10:29
#
Tak to je úžasný.
Puskas
22.08.2017 10:31
#
Myslíš tím Zemana? Tak to se těším, až na Peltu přijde starý Brůna.
exupery
22.08.2017 10:39
#
Ale kauza Schick mu docela zdatně sekunduje.
meno
22.08.2017 10:42
#
A za všechno může Babiš...
bobis21
22.08.2017 11:05
#
nee, Babiš je chudáček mučedník. Za všechno může Kalousek, který ho nutil dělat dotační podvod a zlá policie, která dělá svou práci
meno
22.08.2017 11:51
#
Kalúsek a zkorumpovaná ódéeska
C-M@ster
22.08.2017 12:17
#
Ne, Kalousek lilie, nikdy mu přece nic nedokázali.
kilobyte
22.08.2017 12:27
#
To je kampaň, účelovka.
C-M@ster
22.08.2017 12:33
#
Tak jako ona to v podstatě kampaň je...
Z posledních desíti příspěvků na Kalouskově facebooku je jich přesně 6 o Babišovi.
kilobyte
22.08.2017 12:45
#
Tak Babiš zmíní Kalouska ať se ho zeptají na cokoliv.
C-M@ster
22.08.2017 12:50
#
Jo, však to je taky kampaň.
Že je ten starej korupčník v politice už použili na kampaň Věci veřejné, Zemanovci, ANO nebo například teď Piráti.
C-M@ster
22.08.2017 12:52
#
Kdyby do FAČRu byly normálně volby pro všechny občany, taky by každej druhej přišel s heslem "zastavíme Berbra"
kilobyte
22.08.2017 12:58
#
Kdyby byly normální volby, tak by o Berbrovi nebylo slyšet a za všechno by mohl Pelta.
bobis21
22.08.2017 14:39
#
i kdyby ano, tak to nijak neomlouvá Burešovy zločiny
taws
22.08.2017 15:07
#
Ono je ale trochu zvláštní že všichni nadavaj na Babiše, ale co ti co mu ten podvod schválili? Péťa Bendl mu priklepl dotaci ale na to už si ODS nevzpomene
bobis21
22.08.2017 16:04
#
víš co se tam stalo? O dotaci žádala firma, kterou oficiálně nevlastnil. To, že firma je přes příbuzné napojena na AB zamlčeli - což je podle trestního zákoníku dotační podvod.
Pokud někdo jiný udělal cokoliv nezákoného, chci ho taky vidět potrestaného, ale zločiny ostatních nijak neomlouvají jeho zločiny.
taws
22.08.2017 19:20
#
a víš jak se přidělují dotace? prostě nemůžou dát dotaci desítek milionu korun firmě, o který nikdo nic neví. To je podle mě ještě horší. A jinak firmy na anonymní akcie má v politice skoro kazdej...a ze to vytahnou po osmi letech dva měsíce před volbama asi úplná náhoda nebude.
bobis21
22.08.2017 19:37
#
bylo to po dvou letech vyšetřování (Babiš to vrátil do holdingu hned první den co vypršela ta lhůta stanovená v dotaci - pak se to začalo řešit). V nejbližších letech budou volby každý rok, takže podle tebe prostě policie nesmí příštích 6 let nebo kolik nic dělat, protože jsou volby? Co to je za hovadinu?
taws
22.08.2017 20:10
#
nevím no, tady je strašná hysterie z Babiše, ale že tam několik let sedí zmrdi typu Kalouska nikdo moc neřeší.
bobis21
22.08.2017 20:29
#
protože Babiš je mnohonásobně větší zmrd než Kalousek. Ale jo, pokud najdeš něco co Kalousek provedl, budu ho chtít úplně stejně potrestaného. Tady se navíc neřeší ani trest, tady se řeší to, jestli ho policie vůbec bude mít možnost vyslechnout. Naprostá absurdita být proti tomu
taws
22.08.2017 20:36
#
Tak kalousek toho, za dobu co je v politice, provedl tolik, že babiš je proti němu nýmand. Tak samozřejmě, že ho vyslechnou. Určitě pro jeho vydání bude hlasovat i ANO.
bobis21
22.08.2017 20:44
#
co teda udělal Kalousek co bylo horší než co předvádí Babiš? Já nejsem jeho volič a nikdy jsem nebyl, ale prostě při jejich srovnání mi jasně vychází babiš hůř
taws
22.08.2017 21:05
#
tak např. ty jeho sviňárny za pusobení na obraně...třeba kauza s padáky, kvůli čemu se zabili dva vojáci...mimochodem co předvádel Kalousek z pozice námestka na MO je hodně zajímavý..holt má štěstí že to bylo v divokých devadesátkách, kdy by po něm nikdo nešel. Dále financování jeho nemovitostí a ostatně celý ty jeho kšefty se švagrem Kašákem a firmou IDOS praha. Docela by mě pak zajímalo vyšetřování Kašákovi vraždy, protože Kalouskovi se jeho zlikvidování celkem asi hodilo. Zajímavý že Kalousek jako největší pokrytec kritizuje Babišovo podnikaní ale že na Kalouskovu ženu bylo napsáno několik firem a ještě získávaly státní zakázky. Dále jsou strašně ostudný, ty jeho alkoholový eskapády, v tom nemá zemanovi vůbec co vyčítat. A taky mně přijde strašně směšný jak brojí proti Babišově Mafře, ale že ji předtím vlastnilo německý RBDV, který v postatě jelo v MF Dnes Schwarzenbergovu prezidentskou kampaň, mu nevadilo. A ani se neštítí vzít si několika milionovej sponzorskej dar na volby od Bakaly, kterej vlastní Economiu (Hospodářské noviny, Aktualne.cz, Respekt..)...Jako fakt se mi nechce vypisovat všechny Kalouskovy chyby...to se dá lechce dohledat. Já bych ho nevolil už jen kvůli tomu že se chová jako naprostej hulvát..
bobis21
22.08.2017 21:11
#
ok, ale všechno co jsi napsal není horší než co dělá Babiš. Při nejlepším jsou ty věci stejné. To je přesně moje pointa - nic z toho ve finále není horší než co dělá Babiš. Prostě nechápu, proč by měla policie o tom teď mlčet, zatajovat to, nějak se to snažit ututlat. Mám podezření, tak prostě požádám sněmovnu o vydání. Dělat z něj chudáčka a říkat že to je jen kvůli volbám je podle mě hloupost. A z Babišovy strany dost ubohá, když o něm všichni víme, že dostával od policie spisy na své oponenty a přikázal svým zaměstnancům je před volbama vytáhnout. On si stěžuje na to, že někdo možná udělal to samé, co on sám určitě udělal. Naprostá absurdita.
taws
22.08.2017 21:18
#
Nevím mně to prostě přijde horší než co dělá Babiš. Já babiše nijak nechci obhajovat, volit ho nebudu, ale Kalousek ty všechny zmrdoviny dělal už jako politik ve státní správě, kde má pracovat pro lidi. Babiš tohle dělal jako podnikatel, kterých se snaží ojebávat většina.
Třeba zlikvidovat fungujicí českou firmu aby dohodil kšeft kolegovi ze strany, aby z toho měl sám profit, a kvůli čemu se pak na nefunkčních padácích zabije několik lidí, mně prostě přijde horší než nějakej podvod. Takových hajzlu co jim tady prošli podvody za stamiliony bylo taky dost...Řebíček, Vondra...
bobis21
22.08.2017 21:24
#
ty padáky ale nefunkční nebyly. Používaly se ještě před pár lety (myslím do roku 2014). Ti co serou na oficiální údaj o životnosti je používají pořád.
Babiš taky zlikvidoval kvanta firem. Zničil životy "konkurentům", kteří měli své malé statky a pole jeho mafiánskýma praktikama. A já přeci nikde neobhajuji hovada typu Řebíčka - toho bych rád viděl v teplákách vedle Babiše. Vezmi si co všechno předvedl během pár let v politice. V těch jeho špínách je upřímně těch 50 mega za chlívek pro kozy docela maličkost. U něj jde škoda státu reálně do miliard - když tam započteš už počátky a získání firem (včetně agrofertu).
Lemond Laws
22.08.2017 10:44
#
Ach jo, chudák... Dejte mu už pokoj
Puskas
22.08.2017 10:54
#
zamřížovaný
GAUČ()
22.08.2017 10:47
#
A jako, že ministr financí vlastní média jako MfD a nejen to, je vlastně úplně v pořádku a ani to trochu nekoresponduje s jeho úřadem
delfin
22.08.2017 11:16
#
A ja myslim, ze by se obcas lidi mohli zamyslet nad tim co rikaji...
PP
22.08.2017 10:52
#
A co chtěl??
REPLIKATOR
22.08.2017 11:39
#
Nic.
didosh
22.08.2017 10:56
#
Velký čáp...
Lemond Laws
22.08.2017 10:56
#
OT: Karavajev v repre Zrovna teď, když sedí a nehraje tak jako třeba loni ale gratulace...
20DollarsInMyPocket
22.08.2017 11:14
#
http://bit.ly/2v1gG2J
Geniální věc
Lifted
22.08.2017 12:01
#
to je vyloučený
dinss
22.08.2017 12:46
#
Manny
22.08.2017 15:59
#
by me zajimalo proc uz s temi videy ctvrtnicek prestal..
didosh
23.08.2017 12:17
#
didosh
23.08.2017 12:17
#
kezba1
22.08.2017 11:47
#
Zajímala by mě jedna věc. Kdybyste si mohli vybrat jestli radši nechat dělat Peltu tohle co dělal tedy nějaké "čachry" s dotacema nebo se zbavit Berbra a to opravdu zbavit jako, že by nemohl do fotbalu vůbec zasahovat co by ste si vybrali?
meno
22.08.2017 11:51
#
Berbr
meno
22.08.2017 11:53
#
Ale je to jako vybírat si smrt rakovinou nebo explozivním průjmem...
sosna
22.08.2017 12:09
#
kezba1
22.08.2017 12:14
#
Je to tak no, ale já kdybych měl v místnosti Berbra s Peltou a v pistoli jen dvě kulky střelím Berbra hned 2x pro jistotu
Posledni Kovboj
22.08.2017 12:26
#
Puskas
22.08.2017 12:31
#
a Peltu bys umlátil pažbou, co?
LeonardoUžoa
22.08.2017 13:27
#
didosh
23.08.2017 12:18
#
Le Gunner
22.08.2017 12:46
#
didosh
23.08.2017 12:18
#
delfin
22.08.2017 11:54
#
zbavit se obou, bych si vybral
enemak
22.08.2017 12:14
#
mickey mouse
22.08.2017 12:05
#
Berbr je to největší zlo.
kezba1
22.08.2017 12:19
#
sima.vok
22.08.2017 12:34
#
bravo7
22.08.2017 14:21
#
didosh
23.08.2017 12:18
#
Puskas
22.08.2017 12:21
#
Jinými slovy komu máme přát, aby byl u lizu.
Kang & Kodos
22.08.2017 16:12
#
Zbavil bych se Berbra, kterýmu bych řekl, že za to může Pelta.
Koláč na pekáč
22.08.2017 12:01
#
Když chcete zamést podobnej bordel pod koberec, existuje jednoduchý, občansky nenapadnutelný a přitom geniální řešení - zřídíte parlamentní komisi!
Banikovec7
22.08.2017 13:29
#
stas87
22.08.2017 15:50
#
Bezpalec, Provod, Machalik, Kulhanek, Knejzlik, Lischka...to su hraci väcsinou nahradnici, ze? Vobec ich nepoznam a nikdy som o nich nepocul.
Banikovec7
22.08.2017 16:08
#
Bezpalec hrává už druhou sezónu stabilně za Duklu, Provod to samé v druhé lize za Sokolov, Machalík ve Slovácku taky hrává, Kulhánek loni opora Vlašimi ve druhé lize, letos toho zatím za Liberec kromě posledního zápasu moc neodehrál, Knejzlík loni stabilně za Varnsdorf ve druhé lize a Lischka odehrál jaro taky v základu Varnsdorfu a letos v Karviné zatím nehraje.
stas87
22.08.2017 16:29
#
No ale do zakladu sa s nimi nerata, ci ano?
Greny
22.08.2017 16:32
#
Bezpalec podle me jasnej zaklad podle me bude hrat i Kulhanek
Banikovec7
22.08.2017 16:34
#
Kulhánek nevím, tam bych to spíš viděl na Takácse a Sáčka.
Banikovec7
22.08.2017 16:33
#
Záleží koho ještě donominuje, protože zatím je Lischka jeden ze dvou stoperů v týmu, případně tam může hrát i ten Bezpalec.
Greny
22.08.2017 16:34
#
Ja si myslim ze stopera bude hrat prave Bezpalec s Takacsem
Banikovec7
22.08.2017 16:37
#
On ani jeden z nich není původem stoper ne? Pochybuju že by je postavil vedle sebe, navíc říkal, že ještě jednoho stopera donominujou.
Greny
22.08.2017 16:39
#
No ... vim ze ve dvacitce spolu i parkrat hráli stopera
didosh
23.08.2017 12:22
#
Greny
22.08.2017 16:16
#
Bezpalec hraje uz dtuhou sezonu zaklad na Dukle, Provod je hrac Plzne na hostovani ve FNL v Sokolove, Kulhanek prisel do Liberce predtim dva roky hral pod Haskem ve Vlasimi, Machalik hraje zaklad ve Slovacku, Knejzlik ja Lischka jsou náhradnici
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.