Zelenka hrál i po nemoci, mrzí ho, že Sparta v lize opět nezáří

27.12.2016 09:50 - Aktuality
 
Přestože záložník Lukáš Zelenka v minulých dnech ležel v posteli s vysokou teplotou, nenechal si ujít tradiční vánoční halový turnaj fotbalových internacionálů a se Spartou se radoval z celkového prvenství. Mrzí ho, že se Letenským opět nedaří v lize, kde jsou po podzimu až třetí.

"Čtyři dny jsem ležel v posteli, měl jsem vysokou horečku. Jak mám víc než 37, sotva chodím. Měl jsem přes 38, tohle jsem dlouho nezažil. Včera už mi bylo malinko líp, aspoň se trochu vypotím," řekl novinářům Zelenka.

"Za Spartu cokoliv. Když mi zavolají, abych si šel zahrát za Spartu, je to pro mě čest. To se nikdy nezmění. Prostě to mám v srdci. Vypotím to a pak proliju," smál se sedmatřicetiletý Zelenka.

Ze sparťanského podzimu má smíšené pocity. "V pohárech klobouk dolů. Porazit Inter Milán a tak suverénně projít tak těžkou skupinou Evropské ligy, to byla fantazie. Co se týče ligy, tak pro mě zklamání. Jsem prostě přesvědčený, že má Sparta furt ten kádr nejlepší," mínil Zelenka.

Nechápe, že Sparta vyhrála za posledních šest sezon jediný titul. "Není možné, aby Viktorka Plzeň měla tolik titulů. Sparta je tu nejlepší a měla by dominovat. Podle mě je to všechno o psychice. Sparta se dostane do fáze, kdy to hoří, hraje zápas o všechno a většinou to nedokáže zvládnout. Jsou to zápasy hlavně s Viktorkou Plzeň. Ten plzeňský komplex asi kluci mají," uvedl Zelenka, který ve Spartě skončil v roce 2005.

"Dříve to byla jiná doba a v týmu bylo víc sparťanů. Když se nedařilo, urvalo se to za každou cenu. Když to přeženu, my jsme se šli na hřiště porvat, pokousat, rozbít soupeře, dorvat míč za každou cenu do sítě. To já teď u hráčů nevidím," dodal hráč, který získal se Spartou dva tituly.

Problém vidí i ve vedení. "V Plzni vedení dělají jeden dva lidi, kteří mají jasné pravomoci. Ve Spartě se furt schází deset lidí, rada na vše, pořád se chtějí o něčem radit. Měl by být jeden člověk, který má jasné rozhodovací pravomoci," mínil Zelenka.

Rovněž se mu nelíbila komunikace s fanoušky ohledně navrátilce Tomáše Rosického, který na podzim odehrál kvůli zranění jen 20 minut. "Jako fanoušek jsem byl natěšený, stejně jako moji tři kluci. Sparta prostě měla jasně říct, jak se věci mají. Tohle beru i jako zradu na fanoušky. Měsíc vykládat, že nastoupí... Měli jasně říct: nevíme, jak na tom je. Prostě nedělat z fanoušků blbce," podotkl Zelenka.

Po odvolaném kouči Zdeňku Ščasném vedl tým David Holoubek, který stále nemá potřebnou licenci, takže pro jaro bude hlavním trenérem Tomáš Požár. "Davida neznám. Myslím, že jsme kamarádi na facebooku, že si mě přidal. Je to mladý kluk, líbí se mi, jak koučuje. Ale pak je tu otázka, že přeskočí hráče, kteří něco dokázali a jsou licenčně nad ním, jako Míša Horňák, Zdeněk Svoboda. To zase není standardní," řekl Zelenka.

"Jenže to je zase krok vedení. Přijde mi, že dělají takové kroky, jen aby se něčím odlišili. Změnit to může akorát pan (majitel Daniel) Křetínský. Musel by se obklopit jinými lidmi. Ale on důvěřuje těm, které tam má. A ti to dělají tak, jak to dělají," dodal.
Autor: ČTK
Počet zobrazení: 2271
Komentáře (89 / 0 nových)
DeformFCB
27.12.2016 09:57
#
Škoda, že mu to tam tenkrát nespadlo.

https://youtu.be/0G8GieVPd8Q?t=3m28s
REPLIKATOR
27.12.2016 10:07
#
Legia > Sparta
Posledni Kovboj
27.12.2016 13:06
#
Sion Liborko
DeformFCB
27.12.2016 13:13
#
Legendární kotrmelec <3
icka
27.12.2016 10:22
#
Zrovna on...snad nejlinejsi hrac bude mluvit neco o zrani travy...
r.mrazik
27.12.2016 10:35
#
Zelenka a Novotny...dva troubove kdyz davaji rozhovory
Kang & Kodos
27.12.2016 11:28
#
Vždyť má Zelenka skoro ve všem pravdu. Až na tu čast s Holoubkem, to je teda strašná píčovina.
r.mrazik
27.12.2016 11:54
#
Jako ze byl zelenka spartansky srdcar co nechal na hristi srdce jo? S holoubkem je stejnej trouba jak novotny...gumy no
Kang & Kodos
27.12.2016 12:02
#
Tak on neni ten typ, kterej by udělal 13 kiláků za zápas a lítal tam po prdeli, ale to neznamená, že to neni srdcař. S Holoubkem škoda mluvit, holt prosazujou svoje bejvalý spoluhráče a kamarády. Ta věta, že jako trenér "přeskočí hráče, kteří něco dokázali", to je strašná perla.
r.mrazik
27.12.2016 12:04
#
Srdcar je zelenka akorat kecama...na hristi to nikdy videt nebylo
To jo,tenhle pristup tech byvalych hracu je na facku na probrani
Hokaido
27.12.2016 13:05
#
Neuvěřitelný, co vypustí z huby.
Mata
27.12.2016 12:08
#
no, on hlavně nepatřil k těm co by za nima hořela tráva. zelí rozhodně ne
Mata
27.12.2016 12:10
#
jinak s vedenim a priposranosti v rozhodujíici casti sezony ma bohuzel pravdu
shitcool
27.12.2016 10:44
#
Vysokorychlostní zelí
Filipow
27.12.2016 11:22
#
"Davida neznám. Myslím, že jsme kamarádi na facebooku, že si mě přidal."

gulbis
27.12.2016 11:31
#
"Podle mě je to všechno o psychice. Sparta se dostane do fáze, kdy to hoří, hraje zápas o všechno a většinou to nedokáže zvládnout."

S tímhle souhlasím.
gulbis
27.12.2016 11:49
#
C-M@ster
27.12.2016 12:26
#
MichalKotukov
27.12.2016 12:39
#
Otavo, proč si nejednal?!
pepinho2
27.12.2016 11:43
#
Tak tohle je teď moderní o Spartě říkat
gulbis
27.12.2016 11:47
#
Když je to pravda, tak ať to říkají klidně všichni. Já na poukazuji už pěkně dlouho.
r.mrazik
27.12.2016 11:55
#
vzhledem k poslednim rokum v EL kdy se to muselo zvladnout (vcetne predkol),tak je takhle hlaska neskutecne moderni
gulbis
27.12.2016 12:11
#
A kolik se jich MUSELO zvládnout? Thun a ti dánští dřeváci? To ano, jenže to by byla šílená ostuda, kdyby se to nezvládlo. Asteras a Southampton? Ne, protože jsme byli v pozici, že případné prohry by nás stále udrželi ve hře. Krasnodar? Ten ano. Lazio? Ne, tam se rozhodně nejelo s tím, že postup je podmínkou.

Oproti tomu: Hacken, Malmo, Bern, CSKA, Steaua a 5x v řadě prohra s Plzní.
r.mrazik
27.12.2016 12:25
#
Jasná věc...co se nehodí není důležité....a zbytek ano
gulbis
27.12.2016 12:28
#
A co se nehodí? Lazio tam prostě počítat nemůžeš, protože to nebyl zápas, kde jsme museli nutně postoupit.
[ACS]eRw!n
27.12.2016 12:29
#
MichalKotukov
27.12.2016 12:37
#
Posledni Kovboj
27.12.2016 13:07
#
Aldeano
27.12.2016 16:04
#
icka
27.12.2016 19:06
#
Aldeano
27.12.2016 16:07
#
Vždyť to je objektivní fakt, to není nic o čem by se dalo polemizovat. Podívej na statistiku zápasů s Plzní...
r.mrazik
27.12.2016 18:06
#
Svadet to na psychiku je sranda
Aldeano
27.12.2016 19:13
#
Tak kde vidíš problém? Sparta má kvalitnější kádr...
r.mrazik
28.12.2016 01:24
#
Tak v kazdem zapase mas urcite situace proc to nevyjde

Prijit a rict "to je psychika" je tak jednoduse chytry...
Aldeano
28.12.2016 16:16
#
Tak to se pleteš, to se tak často opakuje, že to není náhoda.
r.mrazik
28.12.2016 16:18
#
Tak v tech predkolech to je mozna i o celkove kvalite...asi jako rikat o pribrami ze ma blbou psychiku kdyz v lize prohrava
Snura s plzni je blba...ale svadet to na psychiku je hodne jednoduchy
Aldeano
28.12.2016 16:23
#
V pohárech i lize se prostě nedokážeme vyrovnat s rolí favorita, to přece není věc názoru, to je fakt. Vždyť se podívej. Když se "nemusí" tak je vždy výkon lepší, čím jiným si to vysvětlovat?
WinohradyGang-OG187
27.12.2016 21:58
#
gulbis
27.12.2016 11:34
#
"Dříve to byla jiná doba a v týmu bylo víc sparťanů. Když se nedařilo, urvalo se to za každou cenu. Když to přeženu, my jsme se šli na hřiště porvat, pokousat, rozbít soupeře, dorvat míč za každou cenu do sítě. To já teď u hráčů nevidím,"

S tímhle taky, i když je fakt, že zrovna Zelenka k těm bojovníkům nepatřil.
Mr.Mike
27.12.2016 11:45
#
Aldeano
27.12.2016 16:12
#
Tak tohle mi naopak přijde jako kec. Jak píšeš krom toho, že on takový vzorový typ nebyl, tak před těmi 15 lety Sparta soupeře přehrávala protože dokázala využít toho, že měla větší kvalitu než zbytek ligy. To už je x let problém. A to Sparta je kvalitou kádru pořád jinde než ostatní, trojnásobný rozpočet oproti soupeřům v boji o titul...
gulbis
27.12.2016 16:40
#
Je to trošku přitažené za vlasy, ale ještě za Chovance se dalo říct, že i když hra často postrádala jakoukoliv kvalitu, tak se zápasy aspoň ke konci odmakaly a často urvaly nebo jsme soupeře, alespoň zamkli. Dnes pokud v závěru prohráváme, je to absolutně bezradné, žádný tlak, bojovnost, důraz, prostě nic. Jen zmar.
Aldeano
27.12.2016 16:50
#
V tomhle samozřejmě souhlas. Ale hra jako celek se nelíbila, tak přišla obměna a na jaře 2012 nebyla ani krásná hra, ani body...
[ACS]eRw!n
27.12.2016 11:45
#
ty vole Zeli vyklidni to
Mr.Mike
27.12.2016 11:47
#
jo nejhorší je že má ve všem pravdu
r.mrazik
27.12.2016 11:55
#
Nejhorsi je,ze mu ty jeho kydy nekdo zere
Mr.Mike
27.12.2016 11:59
#
že má Sparta nejlepší kádr a měla by dominovat
že má bordel ve vedení
že se dřív víc prali hráči o vítězství
i s tim Rosickym na tom taky něco bude

nevim co se ti na tom nelíbí
r.mrazik
27.12.2016 12:07
#
Tyjo,je to zelenka!! Pokazdy nejaky problem,pokazdy za to muze nekdo jiny...
Porad jen same kecy a vymluvy
Uz jen z principu co rekne tak se to ve mne toci

Kadr je skvely ale bohuzel letos velmi zraneny
Ve vedeni bordel je
Driv byl kadr kvalitnejsi nez zbytek ligy a reci o prani o vitezstvi mi prijdou jen takova berlicka
O stavu rosy nevi nic...kdo vi jak to bylo

Nelibi se mi samotny placal zelenka
Aldeano
27.12.2016 16:22
#
Já Zelenku taky nemam rád a hlavně zbytečně kopal do Sparty po odchodu do Turecka (a to obecně, nejen do tehdejšího vedení). Ale o dominanci v lize přece nemůže být řeč ne? To z některých z vás udělal Křetinský už slávisty? Letos zranění... Je to dlouhodobý trend.

S tou berličkou souhlas. Ale kvalitnější kádr teda nebyl Pořád má Sparta trojnásobný rozpočet než konkurence. A jak impuls řekl loni, Sparta takhle široký kádr dlouho neměla, pokud vůbec. Za můj život si tedy šírší a kvalitnější kádr taky nepamatuju.

To že je trouba mi nepřijde moc šokující, ve světě fotbalu jich je dost a dost a on na ta vyjádření nesvolával tiskovku. A s tím Rosou by mě taky zajímalo jestli jsou v kontaktu.
r.mrazik
27.12.2016 18:08
#
Rozpocet mas velky ale odpovida kvalita hracu tomu??? Mi prijde,ze prave kvalita hracu neni takova jak tehdy...mysleno kvalitativni rozdil oproti jinym klubum na spici
Aldeano
27.12.2016 19:34
#
Já si opravdu nepamatuju lepší a širší kádr.. Samozřejmě můžeme se bavit, jestli Šuralové a Váchové jsou bráni jako nadprůměr oprávněně. Ale už mohli jít v klidu ven, jeden z nich hrál i poháry, hrají v repre...
r.mrazik
28.12.2016 01:25
#
To je prave ono...je Sural a Vacha neco jako tenkrat Hybsmann a treba Sionko? Nerekl bych...
Aldeano
28.12.2016 16:20
#
Já bych řekl, že zrovna se Sionkem to srovnat lze. Jen jak psal Paska, teď má dobrý plat i tady a proto mohl Vácha už v Liberci odmítnout nováčka L1 a jít do Sparty, nemusí chodit do Rakouska, Skotska, Dánska... Když vezmu Holka, tak třeba na Ukrajinu. Má o něco méně, ale je doma, není na něj takový tlak, repre má ve Spartě skoro jistou když hraje základ... I Marečkovi který odehrál celou sezónu v Eredivisii, se nevyplatilo prát se o základ v Anderlechtu a 2 roky byl v širším kádru Sparty..
r.mrazik
28.12.2016 18:53
#
Ja to bral kvalitativne s tim,ze ta momentalni kvalita hracu jako driv neni...prachy jsou druha vec,v tom mas recht
Aldeano
28.12.2016 22:01
#
Těžko se to porovnává. Ale hráči, kteří mohli být v klidu venku jsou nyní třeba i v širším kádru. To dříve nebylo. Taky proto, že Košťál a Pelta hned jak se někomu zadařilo tak se prodal, to teď být nemusí a někdy je to paradoxně asi i na škodu.
r.mrazik
29.12.2016 00:43
#
Osobne bych rekl ze tehdejsi kvalita byla mnohem lepsi...si vem hybsmanna,ktery hral dlouho v prednim klubu na ukrajine a dalsi...
Celkove i uroven ligy byla jina a sparta ty nejlepsi kupovala...si vem,kde pak hrali hraci sparty...ted jsme radi,kdyz se prodaji do turecka a to v lepsim pripade
Spalovač šancí
27.12.2016 11:59
#
Souhlas se Zelím. Jeho výkon na hranici sebeobětování proti Thunu je nezapomenutelný a zapsal se do historie LM zlatým písmem.
r.mrazik
27.12.2016 12:07
#
REPLIKATOR
27.12.2016 12:10
#
Mata
27.12.2016 12:10
#
[ACS]eRw!n
27.12.2016 12:30
#
db18
27.12.2016 12:43
#
MichalKotukov
27.12.2016 12:58
#
Bohužel nebyl jedinej.
Posledni Kovboj
27.12.2016 13:22
#
Aldeano
27.12.2016 16:24
#
Nezapomenutelný zápas.
Bayernista18
28.12.2016 10:12
#
kilobyte
27.12.2016 12:17
#
Bobřík
27.12.2016 12:20
#
Hřebík ven
C-M@ster
27.12.2016 12:28
#
Škoda, že nikdy nebyl v pozici, kdy to mohl změnit...
Aldeano
27.12.2016 16:25
#
Škoda, že vždy zůstal u slov. Ale asi to bude náhoda, kdyby si mohl přivést koho chtěl a mohl vyhodit Řepku, Blažka apod. tak by to vyadalo jinak.
Bobřík
27.12.2016 12:22
#
[ACS]eRw!n
27.12.2016 12:31
#
konecne se vsichni dockali - rumun ve Sparte
Spalovač šancí
27.12.2016 12:39
#
Ve spartě je rumunů kupa, tohle bude Rumun.
Kang & Kodos
27.12.2016 12:42
#
To zas bude "vtipnejch" hlášek. Snad nás v tom slávisti nenechaj a vezmou někoho z Izraele.
db18
27.12.2016 12:43
#
Mají Kováře...
Kang & Kodos
27.12.2016 12:46
#
To nic neni, Fataie přece nebudeš počítat jako Rumuna. Já chci čistokrevnýho ben Haima.
Aldeano
27.12.2016 16:26
#
r.mrazik
27.12.2016 14:03
#
*z Číny
Aldeano
27.12.2016 16:26
#
Kang & Kodos
27.12.2016 17:28
#
Tak už je to oficiální.
db18
27.12.2016 12:42
#
Jako Zelí má částečně pravdu, ale že to říká zrovna on...
(kromě teda věcí kolem Holoubka, to už je jenom hrozný brekot...)
Duff
27.12.2016 13:31
#
Zelíčko ty drž hlavně hubu, to platilo ještě když jsi hrál profi a vidím platí dvojnásob dodnes.
Melda
27.12.2016 13:58
#
To je ocas, jaký přeskočení "hráčů co něco dokázali! to že něco dokázal jako hráč neznamená, že bude super trenér viz.:Chovanec, Bílek, Griga, Kotrba, Hašek...Všichni uplně vyčpělý a bez nějaký vize.Ve vedení bordel je, o tom žádná, tam je to neustále na pokuty!Ale jeho řeči o srdíčku, to je teda pěknej kopanec sám sobě do xichtu!
Pablos
27.12.2016 14:22
#
to je tak když dáváte rozhovor a dali jste si tři velký a dvě zelený
PISTOLERO
27.12.2016 14:23
#
Lepe bych to nerekl Zeli
Posledni Kovboj
27.12.2016 15:02
#
ty kdybys nebyl linej jako prase, taks toho moh dokazat vic nez Rosa. Mlceti zlato.
Bakary3
27.12.2016 20:51
#
Aldeano
27.12.2016 16:29
#
Nějak moc patosu...
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.