Radotínský o Lize mistrů: Budeme komentovat z pražského studia

15.08.2015, 10:52
Rozhovory
Na kus řeči jsme si pozvali šéfkomentátora Tomáše Radotínského, aby nám pověděl, co O2 Sport chystá pro své diváky zejména v rámci Ligy mistrů? Dále jsme se například zeptali, zda uvidíme všechna studia Synot ligy z O2 arény a zda se neobává nízké sledovanosti.

Pomalu se blíží Liga mistrů, jak jste připraveni? Co všechno připravujete pro své diváky?
S Ligou mistrů začínáme příští týden úvodními zápasy 4. předkola. V úterý vysíláme tři zápasy. Od 18 hodin Astana - APOEL Nikósie a od 20:45 souběžně Lazio Řím - Bayer Leverkusen a Sporting Lisabon - CSKA Moskva. Ve středu přineseme ve tři čtvrtě na devět rovněž dva přenosy: Valencie - Monako a Basilej - Maccabi Tel Aviv. Ostatní zápasy (kromě jednoho úterního utkání, na které nemáme vysílací práva) poběží na O2 Sport s originálním komentářem. Podobný formát budeme dodržovat i v hlavní fázi soutěže. Zatím odvysíláme přenosy bez studií. S těmi začneme až od základní skupiny.

V jaké formě bude studio, kdo ho bude moderovat a jaké experty budete zvát?
Studio bude mít podobnou formu, jako na zápasech Synot ligy a Premier League. Bude v něm moderátor a dva experti. Před zápasem rozehrají téma zápasu, o přestávce a na konci bude následovat rozbor a hodnocení. Závěrečné studio obohatí sestřihy ostatních odehraných utkání. Máme dva zkušené moderátory Petra Svěceného a Radka Šilhana. Jména expertů zatím neprozradím, ta si ponechám v rukávu jako překvapení.

Budete posílat komentátory přímo na stadiony?
Vzhledem k tomu, že Plzeň ani Sparta nepostoupily do dalších bojů, budeme všechny zápasy komentovat z pražské O2 areny. Je to škoda, ale snad to vyjde našim klubům za rok. Pak s nimi pochopitelně budeme na venkovní zápasy létat.

Máte za sebou několik dní ostrého vysílání, jak jste zatím spokojený s odvysíláním prvních přenosů z anglické Premier League nebo Synot ligy?
Na nějaké hlubší hodnocení je ještě brzy. Jsme rádi, že jsme zahájili vysílání atraktivními přenosy a věřím, že i studia se divákům líbila. Já jim můžu slíbit, že děláme maximum pro to, abychom se neustále zlepšovali.

Proč nevysíláte Studio Synot ligy z místa dění? Bude aspoň při pražském derby nebo u velkých duelů (Sparta versus Plzeň) nebo při závěrečných kolech?
Máme krásné nové studio v O2 areně a chceme ho maximálně využívat. Nabízí nám víc možností. Z celé řady technických i jiných důvodů je lepší, když se zápas hodnotí v klidu studia. Velké zápasy, o nichž jste se zmínil, zpestříme jiným způsobem, než studiem na stadionu.

V rozhovoru pro jiný portál jste zmínil, že chcete být jiní než konkurence. Můžete být konkrétnější? Odkazujete se např. na Němce, ti třeba vysílají velké fotbalové besedy za přítomnosti diváků, připravujete něco podobného?
Každá televize má svou filozofii. To platí i pro nás. Jsme na startu, chceme směřovat k co možná nejvyšší kvalitě. Německo, Anglie či USA jsou pro nás vzorem a inspirací, ale máme i vlastní nápady, jak fotbal v televizi dělat. Věřím, že doba, kdy dosáhneme určité úrovně, nebude dlouhá. A pak třeba začneme vysílat i zmíněné besedy. Jak jsem uvedl, studio bychom rádi využívali co nejčastěji.

Stále zatím neproniklo na veřejnost, kdo bude vysílat španělskou La Ligu. Můžete aspoň vyloučit, zda vedete jednání o zakoupení práv?
To bohužel nemohu potvrdit ani vyvrátit.

Budete ještě vylepšovat fotbalové vysílání o nějaké nové produkty, máte něco v hledáčku?
Naše stanice má zájem o každý zajímavý produkt na trhu. Myslím, že to dostatečně dokazuje naše nabídka. Vysíláme tři nejatraktivnější soutěže, nic lepšího momentálně není k mání. Pokud se ale objeví nějaká zajímavá příležitost, určitě o ní budeme uvažovat.

Neobáváte se malého počtu diváků, když tento kanál je exkluzivně pouze u jednoho operátora, navíc ne u klasického (kabel, sat)?
Náš hlavní úkol je získat co nejvíce nových zákazníků. Hodně to záleží na tom, co jim můžeme nabídnout a jak kvalitně to dokážeme zpracovat. Jsem přesvědčen, že když diváci uvidí, že stojí za to si O2 Sport pořídit, rozhodnou se pro to něco udělat. Pak začne narůstat prodejnost a tím pádem i sledovanost.

Autor: David Křížka

Komentáře (389)

Komentáře k článku naleznete zde.

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele