Add to Google
Přidej na Seznam
Přidej na Netvibes
EuroFotbal on Facebook

Óda na Bastiho - lídra, kterého musel Německu každý závidět

30.07.2016 21:23 - Názory a komentáře
 
Nazývejte mě třeba podivínem či hipsterem, nicméně kdyby mě někdo v podstatě kdykoliv v průběhu minulé dekády požádal o jméno jednoho cizince, kterého bych okamžitě adoptoval pro českou reprezentaci, měl bych jasno. Nezvolil bych Messiho ani Cristiana Ronalda, nýbrž Bastiana Schweinsteigera - postavu tak dokonale vystihující německou evoluci posledních let...

Když Německo koncem 90. let a na začátku tohoto milénia sešlo na scestí, pořád dokola v médiích i mezi bývalými hráči cirkulovaly výtky na styl "tahle generace postrádá vášeň, na vlasti jí tolik nezáleží, je měkká a zbytečně hýčkaná, postrádá lídry... ".

Bastian Schweinsteiger do této škatulky rovněž zprvu zapadal. Zdál se být nenapravitelným bohémem, který si až příliš cení hýřivého nočního života, a na levém křídle potom věčně ztrácí a zase nachází formu. Ve zkratce řečeno na něho nebylo spolehnutí na trávníku ani mimo něj.

Postupem času se však Schweinsteiger vypracoval v hotový protipól všeho výše jmenovaného. Stal se příkladným buldokem, jehož obětování nezná mezí. "Ten, co se pořád vyhýbá zodpovědnosti" najednou na mistrovství světa 2010 s velkou ctí suploval zraněného tahouna Michaela Ballacka.

Pro Nationalelf rázem představoval zuřivě bijící srdce, stejně jako ústředí nervové soustavy.

Dovedl se zhroutit pod enormním tlakem, jako když vůbec neustál španělský presink v semifinále MS 2010, zároveň ale ve čtvrtfinále téhož turnaje se stoickým klidem - skoro jako učiněný flegmatik - tiše ničil argentinský střed pole. Zkušený, takticky bezchybný výkon mu pak docela výmluvně vynesl cenu pro hráče zápasu, kterému jinak při drtivé výhře 4:0 dominovala ofenzivní vozba Němců.

O čtyři roky později se dvakrát bronzový Schweinsteiger Argentině postavil znovu; tentokrát již v rámci samého vrcholu nejdůležitějšího turnaje, a navíc uprostřed personální krize Die Mannschaftu. Löw na rozcvičce přišel o Khediru, aby pak ještě před pauzou musel stahovat otřeseného Kramera. Přesto Němci nikdy nemuseli panikařit - měli přece lepidlo jménem Schweinsteiger.

Energický uzlíček emocí tehdy pro Němce dělal úplně všechno, přestože nad ním po více než 90 minut viselo žluté varování. Balonu se zbavoval včas a leckdy i sám houževnatě vyrazil kupředu, aby napomohl tempu německé rozehrávky. Zároveň neúnavně presoval, efektně skluzoval a osobně bránil Lionela Messiho. Hlavně kvůli Bastimu si argentinská modla musela pro přihrávky sbíhat do stran, protože středem jednoduše nebylo kudy cokoliv rýsovat.

Proto ani nebylo divu, že si Argentinci na německém generálovi často vybíjeli zlost. Faulován byl celkem šestkrát a uprostřed prodloužení se dokonce po Agüerově úderu loktem načas odporoučel ze hřiště. Vrátil se 11 minut před koncem, s tržnou ranou pod pravým okem, a za mistrovskou trofejí se následně šplhal s viditelnými obtížemi, v křečích. Husí kůže mě tehdy zachvátila jakoby naprosto přirozeně.

Pro Schweinsteigera šlo o obrovskou satisfakci, o tom nemůže být pochyb. Šampionát načínal jako lazar bez kondičky, prvního utkání se vlastně vůbec nezúčastnil, a přesto finišoval v roli absolutního hrdiny.

Taková problémová trajektorie je pro Bastiho kariéru obecně poněkud příznačná: hráč to není bůhvíjak výjimečný a za svou kariéru nastřádal i vyloženě otřesné výkony v pozoruhodně velkém množství důležitých utkání, ovšem ve výsledku jako by ony veškeré lekce dokonale vstřebal a prodal.

Roku 2011 při prohře s později mistrovským Dortmundem zklamal Louise Van Gaala na pozici improvizovaného libera, o tři roky později zase v semifinále Ligy mistrů s Realem Madrid selhal v pozici ofenzivního záložníka. A za pár měsíců už exceloval zhruba někde mezi - téměř v obou rolích zároveň.

Schweinsteiger je svým způsobem fenoménem podobným Pavlovi Nedvědovi. Zvláště jejich ofenzivní talent příliš nekoresponduje s dnešními konvencemi - nutně se neprojevuje smrtící šikovností při driblinku nebo přemírou vytvořených šancí. Jejich průniky směrem vpřed oku nikdy vyloženě nelahodily, spíš v sobě nesly jakousi přirozenou sílu, respekt.

Úspěch obou se nakonec zakládá především na kultivovaném charakteru rváče, který nevypustí jediný souboj, pro tým se dočista strhá, a přitom si výborně porozumí s balonem.

Pro výše načrtnutou paralelu je tak trochu symbolické, že odchod Pavla Nedvěda ze scény takřka dokonale splývá s nástupem o 12 let mladšího blonďáka. Schweinsteiger naznačil potenciál už závěrem tragického Eura 2004, kam cestoval ještě jakožto pravý bek předělaný na záložníka, naplno však poprvé vynikl právě na Méďově posledním šampionátu v Německu.

Kdo by si ještě dnes živě nevybavoval jeho dravé průniky z levého křídla, potažmo ony dva krásné dalekonosné góly, které domácím proti Portugalsku bezprostředně přihrály bronzové medaile? I tehdy to byl navýsost vzrušující Schweinsteiger, chcete-li 'Basti Fantasti', ačkoliv ještě nikoliv ten protřelý "stratég, jehož přítomnost na hřišti vždy cítíte", jak ho předloni trefně popsal brankář Neuer.

Louis Van Gaal by jistě nesouhlasil, nicméně Schweinsteigerova úžasná transformace z neposedného křídla v tu chladnokrevného, tu horkokrevného středopolaře byla zahájena již na podzim 2007 Joachimem Löwem, který ho do srdce své formace postavil ke kvalifikačnímu duelu s Walesem.

Miroslav Klose tehdy dvakrát zavěsil, přesto se chvála snášela především na Schweinsteigerovu hlavu. Teprve toho zářijového večera, na rozjezdu Bastiho šesté sezony s áčkem Bayernu, vyšlo konečně najevo, pro jakou herní úlohu že se to před 23 lety narodil.

A tak pokud si doteď lámete hlavu nad tím, v čem že konkrétně spočívá nějaký hmatatelný Löwův odkaz v čele Nationalelf, zde je můj návrh: to on de facto položil základy jednoho z nejpamátnějších individuálních výkonů, jakým jsem kdy přihlížel...
Autor: Tomáš Daníček
Počet zobrazení: 9785
Komentáře (240 / 0 nových)
Joey_Barton
30.07.2016 21:23
#
průměrák
MySch017
30.07.2016 21:41
#
EXoRcIsT
30.07.2016 21:52
#
Falcon773
30.07.2016 21:59
#
pawelFCB
30.07.2016 22:04
#
ty budes nadprumerny kkt, pokud jsi to myslel vazne.
El-Pistolero-68
30.07.2016 22:57
#
Ale s podprůměrným kokotem.
TonCZek
30.07.2016 22:33
#
norro6
30.07.2016 22:34
#
To snáď ani nie je možné takúto chujovinu napísať
smazaný uživatel
30.07.2016 23:02
#
cetto
31.07.2016 09:15
#
1.FCK
31.07.2016 09:39
#
Jaroslav Prdík
31.07.2016 09:46
#
1. FC Koln
31.07.2016 10:15
#
Jeblinkton
31.07.2016 10:53
#
raduinho
31.07.2016 13:52
#
Mrvinho
31.07.2016 14:41
#
[ACS]eRw!n
31.07.2016 18:21
#
bayern987
31.07.2016 21:22
#
Žito 44
01.08.2016 14:32
#
xx07se
30.07.2016 21:25
#
On a Lahm, byly důvody proč jsem si Němce po MS 2006 neskutečně zamiloval.
Azazelo RD
31.07.2016 00:33
#
Saubere rasse aneb pereme na 1940.
RedUnited
30.07.2016 21:27
#
Skutočná Legenda. Škoda že ho Guardiola po svojom príchode nikdy nenechal poriadne zotaviť zo zranení, tam to začalo, všetky tie zdravotné problémy, inak herne niet o čom, hráča tohto kalibru Nemecko podľa mňa tak rýchlo nebude mať k dispozícií.
Rudnevs
30.07.2016 22:29
#
Weigl, Kimmich, Goretzka ... aj tá nová gerácia bude podobne dobrá.
RedUnited
30.07.2016 23:03
#
snáď, ale moc tomu neverím...predsa Lahm, Basti, také osobnosti nejde prekonať, zapamätá si ich celá futbalová generácia, ako si pred tým pamätala Matthausa dajme tomu(alebo ešte staršie legendy). Okrem toho táto generácia bola hladná po úspechu, najmä po tom nešťastnom Kahnovom vypadnutí lopty z rúk v 2002 a spečatení MS skutočným a jediným Ronaldom
Rudnevs
31.07.2016 09:09
#
Určite sa nájde niekto taký. Basti už aj tak nemal veľký prínos a keby tam Jogi dal Weigla, možno by to dopadlo inak.
Filipow
01.08.2016 08:25
#
predsa Lahm, Basti, také osobnosti nejde prekonať, zapamätá si ich celá futbalová generácia, ako si pred tým pamätala Matthausa dajme tomu(alebo ešte staršie legendy)

Tohle je přece strašná hovadina, tos moh říct to stejný aj o Lahmovi a Bastianovi před deseti lety :)
Úplně stejně se může nahlížet na Weigla pak..
Rudnevs
01.08.2016 10:14
#
RedUnited
01.08.2016 11:03
#
ale hovno, o 10 rokov si povieme a nejakého Weigla si nebudete ani pamätať. Legenda sa pozná už v mladom veku, že je teraz každý 17ročný driblér považovaný za Messiho a trošku talentovanejší záložník sa zrovnáva s Bastianom je proste demencia fanúšikov ako vidím.
roman1978
30.07.2016 21:29
#
Protože jsi debil a nerozumíš fotbalu.
smazaný uživatel
30.07.2016 21:31
#
Ach, dokonale♥
Falcon773
30.07.2016 21:37
#
Legenda
Ol!ver
30.07.2016 21:41
#
Nechutny a nesympaticky hrac aj clovek.
fantomas
30.07.2016 21:42
#
icka
30.07.2016 21:43
#
blackhawk88
30.07.2016 21:44
#
hodnotit clovek bez toho, aby si ho poznal je nechutne
Kovi81
30.07.2016 21:47
#
pawelFCB
30.07.2016 22:05
#
checitto
30.07.2016 22:07
#
hezky jsi se zhodnotil
El-Pistolero-68
30.07.2016 22:57
#
nani92
30.07.2016 23:34
#
pre sebareflexiu
Pipo123
30.07.2016 23:37
#
db18
31.07.2016 08:30
#
Bayern +
31.07.2016 09:23
#
Jaroslav Prdík
31.07.2016 09:48
#
...a ty jsi zase Slovák
Bayernista18
31.07.2016 10:09
#
1. FC Koln
31.07.2016 10:16
#
určite menej jak ty.
arsavin
31.07.2016 12:07
#
Prečo?
raduinho
31.07.2016 13:53
#
Pasha
31.07.2016 14:37
#
Mrvinho
31.07.2016 14:42
#
[ACS]eRw!n
31.07.2016 18:22
#
bayern987
31.07.2016 21:23
#
stas87
30.07.2016 21:43
#
Skoda, ze v sucasnej repre nie je hrac podobneho charakteru. Ked uz si pozriem len post ZM ci DM, tak sa mu priblizuje len Can..a to je nie je cistokrvny nemec akym bol Basti ci predtym Ballack. Tu zarputilost nevidim vo Weiglovi ani v Kimmichovi, ani Gündogan taky nie je. Tak snad ten Can sa casom vyprofiluje a bude hravat viacej.
Logan
30.07.2016 21:49
#
Weigla bych s Bastim nesrovnával, ale jestli by měl někdo být jako on, tak Lars Bender ...
stas87
30.07.2016 21:51
#
Jj, sak aj Weigl sa moze casom vyprofilovat. V sucasnej repre sa ale Bastimu nikto ani nepriblizuje. Bender je pre mna prilis mäkky.
Rudnevs
30.07.2016 22:30
#
Však ani Basti nebol ako mladík taký. Kimmich, Weigl, Can, Goretzka, Geis ... niekto taký sa určite nájde.
stas87
30.07.2016 22:34
#
Geis.. Ale to by sa do acka musel najprv natrvalo dostat. Uz od mladeho veku strasne chcel vyhravat, mal to v sebe. To vidim len u Geisa a Cana.
fantomas
30.07.2016 22:38
#
Geis na to vypada, ale taky je asi z nich vsech nejmin kvalitni. Prekerka
stas87
30.07.2016 22:40
#
Ha ha. Mna to stve ale dost, zasa chcem vidiet v Nationalelf valecnika.
Rudnevs
31.07.2016 09:09
#
Geis sa tam časok dostane, kvalitu má.
pawelFCB
30.07.2016 22:06
#
Kez by se vratil zpet...ten mel karieru koncit v Bayernu.
TonCZek
30.07.2016 22:32
#
alter
30.07.2016 22:30
#
Nezacinal ako kridlo? Tak matne sa mi nieco vybavuje...
alter
31.07.2016 00:21
#
Podobne ako Henderson a Milner...
Real111
30.07.2016 22:47
#
Velky sympatak ako hrac aj clovek
Kapřík
30.07.2016 22:49
#
Skvělý článek o mimořádném fotbalistovi. Pro mě okořeněný tím, že jsme se s Bastim narodili ve stejný den.
Ol!ver
30.07.2016 23:05
#
Tak v tomto sa nezhodneme .
Kapřík
31.07.2016 00:03
#
stane se.
Spalovač šancí
31.07.2016 09:05
#
S tím skvělým a mimořádným fotbalistou ale souhlasíš?
TonCZek
30.07.2016 22:51
#
Pogba do United >> Basti zpět do Bayernu >> Alonso kamkoliv pryč
Giginek
31.07.2016 01:08
#
db18
31.07.2016 08:30
#
Uwe háže buly
31.07.2016 15:49
#
jiri - fcb
01.08.2016 10:20
#
k Sockám
Old Trafford No.7
30.07.2016 23:19
#
miluji tahle typy hráčů, jsou to prostě motory svých týmů a Basti má navíc super fotbalovou kvalitu Keane, Viera, Basti, Gattuso(+Pirlo)

big rakous
31.07.2016 13:56
#
TonCZek
31.07.2016 16:21
#
Super Bayern
30.07.2016 23:19
#
Legenda. Hned bych ho bral zpět, i Kroose. I když v Bastiho případě by to asi v tom našem nabitém středě nedávalo smysl, Basti je prostě miláček a zasloužil by si to. Ale pokud chce ještě někde pravidelně hrát v základu, čemuž by se mu asi v Bayernu nedostávalo, tak mu budu přát ať se mu daří. Neskutečný fotbalista.
Mates28
30.07.2016 23:22
#
Kroose určitě ne..Bastiho všema deseti
Super Bayern
30.07.2016 23:24
#
Proč ho nemáš rád? Kvuli tomu údajnému vynášení z kabiny? Já ho vždycky měl rád a jako hráč je to naprostej top.
Mates28
30.07.2016 23:32
#
Ten odchod za prachama do Madridu, když mu v Bayernu nic nechybělo (mladej hráč, Němec, měl našlápnuto na dobrejch minimálně 10 let v základu = stát se legendou)...naopak jsem rád, že vedení nevyměklo a žádný mega prachy mu nenabídlo. Hráč je to samozřejmě excelentní
Super Bayern
31.07.2016 00:17
#
V Bayernu chtěl zůstat a ty mega prachy jsme potom nabídli Xabimu/ rok předtím je dostal Götze. za mě tohle jednoznačně zkonilo vedení.
Mates28
31.07.2016 00:30
#
Evidentně zas tak moc zůstat nechtěl. A zrovna u našeho vedení pochybuju, že by "vykopali" Kroose na úkor Xabiho. I kdyby to chtěl Pepek, tak si troufnu říct, že to vedení stopne.
Super Bayern
31.07.2016 00:32
#
Ano, chtěl prachy. Ale chtěl prachy, na který měl dle svých výkonů plné právo. A o Realu začal vyjednávat až v momentě, kdy vedení řeklo, že mu víc nedá. A když pak mu přidat chtěli, už bylo pozdě a byl dohodlej s Realem.
Mates28
31.07.2016 00:43
#
No, každej na to máme asi jinej názor ..pokud mu ty prachy vážně vedení nabídlo, klidně to mohl podepsat a Realu říct "sorry, dohodl jsem se nakonec s Bayernem". Ale on je i taková povaha, která mi nesedí. Má to až moc na párku. Bastimu se z mýho pohledu nemůže rovnat v žádnym směru..ale to už jsem hodně subjektivní
Super Bayern
31.07.2016 00:46
#
Však já je taky nesrovnávám, Basti je samozřejmě jinde. Jen říkám, že bych je v Bayernu viděl zpět rád oba.
RedUnited
01.08.2016 11:05
#
Vykopal ho od vás pepek, veď kto by pod ním chcel hrať?
Pipo123
30.07.2016 23:37
#
Basti je pre mňa ideál typického nemca v uniforme ktorému dáva krásnu hlavu Tom Hanks v Zachrante vojína Rajána
Josifek
30.07.2016 23:39
#
Kdyby mi radši někdo vysvětlil, co na něm krásná Annička vidí
monty25
30.07.2016 23:46
#
Když už, tak Anička (Ana).
fantomas
31.07.2016 00:03
#
Sakra, tenhle odstavec mi pri kopirovani z wordu nejak vypadl
Josifek
31.07.2016 09:29
#
No vidíš, tak máš aspoň námět na další zajímavý článek
cetto
31.07.2016 09:16
#
krásná?
Josifek
31.07.2016 09:28
#
A ne?
cetto
31.07.2016 09:31
#
No nemá vůbec ženské tvary (pokud myslíme tu samou). Ale je dobře, že se Ti líbí. Kdyby se každýmu líbily stejný, jako mi, tak by na mě žádná nezbyla..
Josifek
31.07.2016 09:44
#
Tak sportovkyně většinou nebývají moc krev a mliko atp.(až na kozatou Halep). Jinak Ivanovič se mi libí hlavně v obličeji, ale je fakt, že každému se libí něco jiného
icka
31.07.2016 10:55
#
PaulMcicetea
31.07.2016 20:08
#
ty asi moc nekoukáš na ženskej volejbal, viď? https://www.youtube.com/watch?v=BFmnqc0d-n4&feature=youtu.be
Josifek
01.08.2016 08:41
#
Waau
gusticek
01.08.2016 23:10
#
bych pichal
stas87
01.08.2016 23:24
#
Kameraman dostal za tieto zabery vypoved. Ale vraj ludia spisali peticiu za to, aby sa vratil spät do roboty.
PaulMcicetea
01.08.2016 23:33
#
šak správně. dyť je to ten největší profík. si vem, že v jedný ruce musel držet kameru a druhou masturboval a stejně dokázal pořídit takhle ostrý a stabilní záběry
PePiG7
02.08.2016 11:05
#
QooBo
30.07.2016 23:40
#
Asi som divný ale nikdy mi nepripadal extra sympatický a ani nie až tak kvalitný ako všetci tvrdia
Hydro
31.07.2016 10:13
#
mas pravdu si dívny svojho času top 5 na svojom poste kedykolvek
Mates28
30.07.2016 23:41
#
Tak zatim Inter totálně nestíhá
El Fáňos
31.07.2016 00:04
#
jeho největší životní úspěch je, že s tim svym ksichtem sbalil Ivanovičovou
fantomas
31.07.2016 00:11
#
A tahle povídačka o hnusnym Bastim se vzala zase kde?
V závistivých duších nevybouřených puberťáků?
pawelFCB
31.07.2016 00:53
#
Nahodou jim to slusi..
monty25
31.07.2016 10:34
#
Josifek
31.07.2016 09:31
#
Je to dost povrchní kritérium samozrejme, ale Basti je svými rysy v obličeji celkem typický Němec, tzn. žádný krasavec
El Fáňos
01.08.2016 19:11
#
s fantomasem se asi rovnat může ale je jeho rysy jsou odpudivý se koukni na jeho fotky, komu se tenhle chlap může líbit?
monty25
01.08.2016 19:16
#
Nejhezčí tenistce na světě.
fantomas
01.08.2016 19:21
#
No, když už sme u toho, i tohle je malinko přeháňka.
monty25
01.08.2016 19:22
#
Není.
fantomas
01.08.2016 19:32
#
Maruška (K) >>>
monty25
01.08.2016 19:34
#
Jestli myslíš stejnou Marušku jako já, tak ta je v těsném závěsu. Jenom nevím, co znamená ta závorka...
fantomas
01.08.2016 19:37
#
První písmeno příjmení... zkouška (takže hádám, že nemyslim tu stejnou Marušku)
monty25
01.08.2016 19:42
#
Tak to teda nevím. Pak už znám jenom Marii Sakkari a Marii Bouzkovou, ale žádná Maruška K. mě nenapadá.
fantomas
01.08.2016 19:53
#
Kirilenko
monty25
01.08.2016 20:07
#
Jo aha, ale ta už ukončila kariéru.
fantomas
01.08.2016 20:13
#
Nezájem, furt je to tenistka
monty25
01.08.2016 20:15
#
Tak jasně. Já jsem si furt říkal, jestli sis nezaměnil Marušku za Annu K.
El Fáňos
01.08.2016 20:57
#
myslim, že oceňuje jiný vlastnosti než vzhled, což z ní dělá ještě hezčí
monty25
01.08.2016 21:03
#
Jak dobýt Anino srdce (ze Sport magazínu před finále Fed Cupu 2012):
"Na to se mi těžko odpovídá. Určitě dvakrát nemusím, když kluk moc tlačí na pilu. Na začátku vztahu mě nikdo neohromí ani nějakými dárky, důležité jsou jiné věci. Chtěla bych u toho druhého vidět poctivost a čestnost, dobré vychování a smysl pro humor. Líbí se mi chlapi, kteří jsou svým způsobem staromódní. Důležitá je vazba na rodinu a taky to, pokud se umí hezky chovat k ženám. Nesnáším aroganci. Baví mě inteligentní muži, se kterými se můžu bavit o spoustě věcí. A když jsou k tomu všemu ještě vysocí a pohlední, určitě to není na škodu."
fantomas
01.08.2016 21:07
#
Aneb asi taková ta nejklasičtější odpověď, jakou ti dá každá jednaapůltá žena
fantomas
01.08.2016 21:00
#
To má znamenat co, ta narážka na mou osobu?
El Fáňos
02.08.2016 09:03
#
tvoji osobu neznám a nepřebírej si to moc osobně. myslel jsem to na tvůj nick - Fantomase. on pod maskou byl asi docela hezkej tak věřím, že i ty budeš určitě pod maskou nicku fešák/nda abych byl genrově korektní
fantomas
02.08.2016 13:33
#
Tak Jean Marais fesak byl, coz vo to.
Super Bayern
31.07.2016 00:46
#
Co to tady teda předvádíte. Basti neni žádnej George Clooney, ale Karel Effa taky ne. Prostě normálně vypadající chlap, co má charisma a věřim tomu, že je hodnej a fajn. Tak z nich nedělejte krásku a zvíře, to je uplná hovadina.
fantomas
31.07.2016 01:06
#
Azazelo RD
31.07.2016 07:50
#
To je urážka pro Karla Effu!
Josifek
31.07.2016 09:37
#
Tak je jasný, že brát jejich vztah jen dle vzhledu je povrchní a ti (včetně me), co na toto narazeli, to mysleli spíše ze srandy. Mně v obličeji číste od pohledu přijde poměrne nehezky (zvláště oproti Ivanovic), ale zrejme má asi jine přednosti.
1. FC Koln
31.07.2016 10:18
#
súhlas.
Kokesh
31.07.2016 01:17
#
To je nejaky vtip ten prvni odstavec? Podle me clovek musi byt hipster ci podivin, aby si pro ceskou repre vybral misto dvou nejlepsich hracu sveta Schweinsteigera.
fantomas
31.07.2016 01:49
#
Hm hm. Možná proto je tam ta první věta, co myslíš?
Kokesh
31.07.2016 01:55
#
Takze se tak klidne nechas nazyvat, jen kvuli tomu jit proti proudu nebo opravdu to s jeho vyberem misto Messiho ci Crise myslis opravdu vazne?
fantomas
31.07.2016 02:02
#
Myslim to vážně a mám pro to svý důvody, který bys s velkou pravděpodobností odhalil, kdyby ses nezasek u perexu.
Kokesh
31.07.2016 02:07
#
Neodhalil jsem je ani po precteni clanku uz jen z toho duvodu, ze i kdybych odecetl Messiho i Crise, za posledni dekadu bych alespon ja osobne nasel iks vhodnejsich adeptu pro jakoukoliv repre, kteri v 30ti letech nemaji ani staly zaklad v klubu a jsou momentalne spise ve vyhnanstvi. Ale ok, kazdy muzeme mit svuj pohled na vec, to je pravda.
fantomas
31.07.2016 02:13
#
Nj, tak to tě evidentně minula pointa, protože smysl tohohle článku samozřejmě nebyl v tom všem vnutit, že je Schweinsteiger nejlepší fotbalista planety či co. Na jednom místě vlastně i výslovně píšu, že to neni hráč "bůhvíjak výjimečný".

Tohle cílilo na jednu konkrétní oblast - oblast pevně a hlavně spjatou s reprezentační, resp. turnajovou kopanou, v jejímž rámci Basti jako ultimátní lídr kraloval. Proto i tenhle článek nevyšel po celkovym konci jeho kariéry, ale po konci jeho kariéry reprezentační.

Ale na tuhle perspektivu si ty, soudě dle stylu tvý reakce, nikdy ani nechtěl přistoupit.
Kokesh
31.07.2016 02:24
#
Poitnu jsem pochopil, oni i ti dva zminovani jsou lidri svych reprezentaci, tak jako ostatne byli i jini hraci, ktery jsem nejmenoval, nejen Schweinsteiger.

Ale ok, z ciste pohledu reprezentaci kariery se to da pochopit, i kdyz pro me je to srovnani jako trn v oku a prvni vec, kterou se kriticky chytam.

fantomas
31.07.2016 02:27
#
Jsou lídry ve slova smyslu (/takovym stylem), kterej mi neni ani zdaleka tak blízkej jako ten Bastiho, no. To už se holt nedá nic dělat.
cetto
31.07.2016 09:20
#
Ten typ lídra, o kterém píšeš, ti ale zápasy nevyhraje. Zatímco s Ronaldem, troufám si říct, bychom i s tím kádrem, co ted máme, hráli o finále Eura.. To je rozdílový hráč, který dokáže zápasy rozhodnout sám. Takovej lídr, jako Basti, kope v kdejakým klubu v okresu...
fantomas
31.07.2016 09:24
#
Meh
Uwe háže buly
01.08.2016 00:42
#
Gallardo
31.07.2016 10:08
#
lídr v Neměcku kde máš okolo x dalších skvělých hráčů, je skvělá věc. Lídr v Česku kde máš okolo naprosté podprůměráky, je věc druhá. Takže pokud bych si měl mezi podprůměráky raději volit mezi Bastim a Cristianem/Messim, tak je volba naprosto jasná.

Jinak troufnu si říct, že ani Cristiano s Messim v týmu naši repre by nepomohli do finále Eura. Ten tým byl neskutečně tragický.
Cukroušek
31.07.2016 10:54
#
a co letosni Ronaldovo euro?
fantomas
31.07.2016 11:33
#
Na mym pohledu nic nezměnilo.
[ACS]eRw!n
31.07.2016 18:24
#
mara z hornaku
31.07.2016 01:26
#
Kohopo přečtení prvního souvětí v první větě napadne tenhle song? https://m.youtube.com/watch?v=GkmePAcaJCU
Medak
31.07.2016 02:56
#
Top borec dříč tělem i duší... Zarputliej týpek na kterýho budu vždycky rád vzpomínat!!!!!!!!
Golden George
31.07.2016 08:55
#
Pěkně napsáno. Na Němce okolo Bastiho nejlepších let bylo vždy fajn se dívat.
Nebyl ničím extra výjimečný, opěvovaný jako král určité disciplíny, ale jeho komplexní kvalita byla neuvěřitelná.
Jak už to správně řekl Neuer, je to někdo, koho na hřišti cítíte a víte, že se o něj můžete opřít.
Za mě to je Duše Německa oné dekády.
cetto
31.07.2016 09:14
#
Když se řekne Schweinsteiger, tak si vzpomenu na mojeho kreténskýho spolužáka, kterej ani nevěděl, co to fotbal je, ale když jsme hrávali třídní fifa turnaje, tak se tam vždycky musel vetřít a dělat si ze všeho srandu. Hlavně z Bastiho příjmení, který, z pro mě nepochopitelnýho důvodu, mu způsobovalo záchvaty smíchu...
Josifek
31.07.2016 09:42
#
To mi připomnělo přítelkyni, kterou dokumenty v TV obecně nebaví, ale když byl jeden na NGW a v něm mluvili o lvovi zvanem Takunda, tak se docela bavila
1.FCK
31.07.2016 09:42
#
Stacila expreska
1. FC Koln
31.07.2016 10:19
#
Taká dlhá expreska neviem neviem... kde chodíš na tieto nápady...
Cartmanova máma
31.07.2016 10:54
#
[ACS]eRw!n
31.07.2016 18:26
#
Atlético de Madrid
31.07.2016 10:01
#
Hezký

Akorát moc nesouhlasim s tím tvrzením "hráč to není bůhvíjak výjimečný ". Proč není bůhvíjak výjimečný?
smazaný uživatel
31.07.2016 10:49
#
On to myslel trosku inak, ja to chapem, on samozrejme vynimocny je, ale nie v zmysle Ronalda, Messiho atd..
Atlético de Madrid
31.07.2016 10:54
#
Ne, ale stejne. Vetsinu hernich atributu ma na naprosto spickovy urovni. V podstate umi vsechno, co chces od stredniho zaloznika. Krome tech zminovanych obcasnych kolapsu pod tlakem..
smazaný uživatel
31.07.2016 11:06
#
Ako jasne, suhlasim, len predpokladam, ze tak to myslel.
fantomas
31.07.2016 11:40
#
Nerozhoduje ti pravidelně zápasy, nemá parádní diagonálu, neni prostě "flashy" (nevim, jak to líp říct česky). A neni to uplně výtka, to samý právě platí i o Nedvědovi třeba - skvělí, kompletní fotbalisti, na kterých ale čistě co do fotbalovýho umu, není nic moc *až tak* speciálního.
Hydro
31.07.2016 10:14
#
kedy si už všetci uvedomia že Basti-Fantasty bol Sebastian Deisler a Bastian bol Fussballgott
fantomas
31.07.2016 11:34
#
I Schweinsteigerovi se řikalo Basti Fantasti, jen nebyl tim prvnim možná.
Hydro
31.07.2016 15:15
#
hovorili mu tak len tí ktorí nevedia kto bol skutočný Basty-Fantasty fanušikovia Bayernu vždy bude Fussballgott
fantomas
31.07.2016 17:57
#
Psala o nem takhle i celostatni media, ale chapu, ze fanousci Bayernu asi ohledne tohohle budou precitliveli.
cristiano.K.
01.08.2016 06:37
#
Paul Anka
31.07.2016 10:50
#
Basti Fantasti, tento hráč má pevné místo v mé TOP sestavě hráčů, které jsem mohl vidět hrát.
Miguel19
31.07.2016 10:50
#
O Jardovi Plašilovi taky bude článek?
stas87
31.07.2016 10:54
#
Jarda Plasil nikoho nezaujima, takze nie.
Super Bayern
31.07.2016 11:42
#
Mluv za sebe.
fantomas
31.07.2016 12:26
#
icka
01.08.2016 11:41
#
taws
31.07.2016 12:25
#
Bastaron
01.08.2016 01:53
#
ghjghj
31.07.2016 11:07
#
tak to je asi nejaka uchylka, byla/je urcite spousta lepsich hracu v poslednu dekade. ja mam zase nekriticky rad pirla.
LAM
31.07.2016 11:24
#
Tak Pirlo byl taky samozřejmě lepším hráčem.

Ono výhoda Bastiho je že hrál za Německo který je prostě turnajový mužstvo už hodně let.Na těch velkejch turnajích hrajou opravdu skvěle týmově a taktiku měli vždy perfektní.Když tohle funguje tak tam pak právě můžou hráči vyniknout.Stejně jako Muller,Klose atd....
RedUnited
01.08.2016 11:15
#
Pirlo nikdy nebol lepší než schweinsteiger ty piča. Keby samozrejme hral za Madrid, tak všetci osranci by mu už stavali na bernabeu sochu a spravili by z neho Scholesa kríženého z Lampardom a Gerrardom. Ale on bol iba z obyčajného Bayernu ...a potom tieto rozprávky že pirlo bol lepší.
RedUnited
01.08.2016 11:16
#
madrid slúžil len ako prirovnania, keby hral za Parcu, platilo by to isté
Jan Horáček
31.07.2016 11:22
#
Bohužel poslední zápasy v reprezentaci Schweinsteigerovi moc nevyšly, proti Itálii neproměněná penalta a proti Francii hloupá ruka ve vápně, kdy se člověk ptal, jak může tak zkušený hráč jít do souboje jak při košíkové.
vladis271
31.07.2016 12:05
#
buď nech si kluby začnú vo veľkom dávať do predajov buy-back klauzule alebo nech sa na to vyserú, ved toto je choré čo sa deje. Matič, Pogba, Lukaku.
Spalovač šancí
31.07.2016 12:05
#
Xabi Alonso byl lepší
Josifek
31.07.2016 13:01
#
Jeho styl byl efektnější, líbil se mi víc a je mi i sympatičtější.
Ol!ver
31.07.2016 14:06
#
To bez pochyb. V LFC a v Reale patril medzi najlepsich DLP na svete. Spolu s Pirlom, kt. bol este genialnejsi a Xabi bol zas lepsi v defenzive.
darlock
31.07.2016 16:54
#
To ze bol Xabi lepsi futbalista moze napisat len retardovany alebo totalny futbalovy analfabet. Podla tvojich komentov si pravdepodobne prienik tychto 2 moznosti...
Nihilister
31.07.2016 18:22
#
Ol!ver
31.07.2016 22:00
#
Hihi.
Uwe háže buly
01.08.2016 00:44
#
taky jsem bral, ale tohohle stavu sem bohužel nikdy nedosáhl.
bayern987
31.07.2016 21:26
#
ani náhodou
Ol!ver
31.07.2016 22:00
#
Sledujes futbal posledne 3-4 roky max., ze?
smazaný uživatel
31.07.2016 12:07
#
Jediný, co mu závidím je manželka
cavenaghi
31.07.2016 14:28
#
Tu mu nezávidím, je to přerostlá kobyla.
cavenaghi
31.07.2016 14:29
#
Je o 4 cm větší než Schweine.
Odivk
31.07.2016 12:09
#
Legenda
cavenaghi
31.07.2016 12:19
#
Nikdy nebyl mým oblíbencem, ale časem jsem ho začal uznávat a nyní si přeju, ať ještě vydrží dlouho v top klubech a reprezentaci, je to můj ročník.
smazaný uživatel
31.07.2016 12:39
#
Blasphemer
31.07.2016 12:54
#
Manny
31.07.2016 13:49
#
Nr.Nobody
01.08.2016 00:48
#
Wow, fakt dobry
gusticek
01.08.2016 23:14
#
jak se vylópl machometán jeden
Janko Nezvladajko
31.07.2016 12:59
#
Moc patetický článek na můj vkus, bez urážky.
smazaný uživatel
31.07.2016 14:10
#
Ty tazko mozes niekoho urazit.
Janko Nezvladajko
31.07.2016 14:11
#
Minule ses vztekal dost.
smazaný uživatel
31.07.2016 14:23
#
Mal som vypite,prepac.
Ol!ver
31.07.2016 14:24
#
smazaný uživatel
31.07.2016 14:28
#
Hahah Olo, dobre viem zajebat co povedaz pravdu
Janko Nezvladajko
31.07.2016 14:28
#
Kovi81
31.07.2016 14:59
#
I am Mancunian
31.07.2016 18:12
#
icka
01.08.2016 11:42
#
fantomas
31.07.2016 15:23
#
Taky se tomu vedome daval volnej pruchod.
smazaný uživatel
31.07.2016 13:35
#
OT: Simič na hostování z AC do Royal Excel Mouscron, na rok.
pepinho2
31.07.2016 13:52
#
Tak to byla i expresska tady tak 2 týdny zpět, myslím a to se ti nelíbí? Čekal jsi, že dostane šanci?
smazaný uživatel
31.07.2016 14:19
#
No na to jak dlouho v prvním týmu byl a kolik zápasů byl na lávce a nedostal od nich ani minutu.. to mě trochu sralo. Potenciál už celkem projebal, mohl být mnohem dál. A nevím jestli zrovna belgická liga, která je kvalitou horší než česká, je zrovna ideální místo na to, aby se odlepil. Ale hlavně že bude hrát, no.
pepinho2
31.07.2016 14:29
#
Jo, taky jsem doufal, že aspoň pár zápasů dostane, ale bohužel..Hlavně, aby teď hrával
ADM
31.07.2016 15:06
#
Edgewalker
31.07.2016 15:30
#
Nechápu, vždyť Alexis s Arsenalem na čvrtém místě nikdy neskončil
PaulMcicetea
31.07.2016 20:14
#
když se řekne Schweinsteiger, dycky si vzpomenu na svého bývalého učitele na vejšce Radomíra Kokeše
fantomas
31.07.2016 20:57
#
Jakoze ma bejt stejne hnusnej jako Douglas?
PaulMcicetea
31.07.2016 21:19
#
tak jako rysy maj dost podobný, to mi nevymluvíš. akorát jsou každej na opačnejch koncích spektra toho, jak může v dospělosti dopadnout člověk, co se s takovým obličejem narodí
fantomas
31.07.2016 22:02
#
Hezky napsáno.
bayern987
31.07.2016 21:29
#
Nezapomenutelný hráč! Snad se ještě vrátí do Bayernu.
šolim
02.08.2016 06:57
#
Hrát určitě ne!
Recoba Inter
31.07.2016 23:03
#
Bakary3
01.08.2016 09:48
#
Dokonalý Schweiniho popis
Ikdyž na můj vkus a možná i Fantomase styl trošku kratší, o něm bych si početl i víc
Taky si na něj vzpomínám jako na talentovaný a náladový křídlo, jeho přerod v zodpovědný CM byl překvapující, ale ty generálský a organizační schopnosti spolu s dokonalou herní inteligencí ho pro to hodně předurčovaly.
Spolu s Lahmem a dřív i Poldim jsem je miloval, škoda, že ho teď i kosí zranění...
Na ten zápas s Argentinou nezapomenu, byl neskutečnej a pokud někdo nechápe vyzdvihnutí Schweiniho nad Ronalda nebo Messiho i po tom, co viděl tento zápas, je škoda cokoliv vysvětlovat, generál, dirigent, nahrávač, střelec, boží hráč
Jak už někdo psal výše, těžko ho někdo vyloženě nahradí, tu úlohu šéfa tak nějak přirozeně převzal Khedira, Kroos... Can, Gundogan, Weigl... všechno kvalitní hráči, ale zatím nemám pocit, že by z nich byli osobnosti jako Basti.
j_mrazik
01.08.2016 11:34
#
Mně přijde, že tihle hráči mají skoro lepší startovací pozici než měl Basti. Vezmi si, co on v jejich věku hrál a jaký vlastně byl a co z něj vyrostlo. Ti kluci v nižším věku mají k tomu dokonce blíž. Jsem na ně zvědavý. Pro Německo to může být dokonce posílení, protože ti hráči si úlohy budou muset rozdělit mezi sebe a tím pádem při výpadku jednotlivce tolik nepocítíš jejich nepřítomnost.
Bakary3
01.08.2016 12:24
#
To je pravda, tu startovací pozici mají možná někteří lepší, na druhou stranu Basti se v mladým věku stal tváří novýho Německa a hned na sebe musel převzít velkou zodpovědnost, možná i to z něj udělalo silnou osobnost, Německo na tom tehdy nebylo vůbec dobře. A teď mám pocit u těch mladších, že to mají o dost snažší, Němci jsou mašina a je pro ně snažší naskočit do rozjetýho vlaku, často na mě tedy působí spíš dojmem jedný kvalitní součástky v dokonalym celku, to Basti byl pro mě motor jako blázen.
Ale jsou mladý, mají víc času na vypracování se, já jim budu rozhodně držet palce
r.mrazik
01.08.2016 10:36
#
pekny...jen prosim smaz to slovo "jakoby" v te vete...nehodi se tam (a protoze to jeden idiot u nas v praci pouziva v kazdy vete trikrat... )

skoda,ze schweini nevydrzel zdravim trochu dele...v noze a v hlave to ma...fakt skoda
j_mrazik
01.08.2016 11:35
#
Jakoby a prostě jsou taková ta vata ve větách pro lidi, kteří rádi natahují konverzaci a přitom nic pořádně neříkají. Taky to nemám rád a nevíc mě sere, když slyším sám sebe to občas používat.
r.mrazik
01.08.2016 13:04
#
ten blbec u nas rika jakoby a jakkdyby...a to porad...
fantomas
01.08.2016 13:07
#
No jakdyby je jeste dvakrat tak horsi, za to bych strilel.
r.mrazik
01.08.2016 13:40
#
to rozhodne...je to dobra silenost
fantomas
01.08.2016 11:41
#
Já to v mluvený řeči nepoužívám vůbec, ale sem se mi to naopak hodilo.
fantomas
01.08.2016 11:42
#
(Jinak mě to teda taky neskutečně vytáčí )
r.mrazik
01.08.2016 13:03
#
mi to prijde i tady dost blby...ale ono to je nakonec fuk
db18
01.08.2016 16:43
#
Nejhorší je "respektive" u komentátorů
Ol!ver
01.08.2016 11:12
#
200. Pre BVB.
šolim
02.08.2016 07:02
#
Němci jsou dobří, akorát je škoda, že už to tak německý tým úplně není! Turecká krev tomu taky dodává šťávu!
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Našli jste v článku chybu? Můžete nám ji oznámit.